Licitatie Publica - Revizuirea Studiului De Fezabilitate Autostrada Sibiu ? Pitesti
Anunt de participare numarul 134436/31.03.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE SA
Adresa postala: BULEVARDUL DINICU GOLESCU NR 38, SECTOR 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Punct(e) de contact: Directia Achizitii cu Finantare Externa, Tel. +40 212643299, In atentia: Horia Nicolae, Director Achizitii cu Finantare Externa, Email: [email protected], Fax: +40 212643298, Adresa internet (URL): www.cnadnr.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
CNADNR SA - Directia Achizitii cu Finantare Externa - Serviciul Licitatii Coeziune / IFI
Adresa postala: Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Punct(e) de contact: Serviciul Licitatii Coeziune / IFI, Tel. +40 212643299, In atentia: Horia Nicolae, Email: [email protected], Fax: +40 212643298, Adresa internet (URL): www.cnadnr.ro
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
CNADNR SA - Directia Achizitii cu Finantare Externa - Serviciul Licitatii Coeziune / IFI
Adresa postala: Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Punct(e) de contact: Serviciul Licitatii Coeziune / IFI, Tel. +40 212643299, In atentia: Horia Nicolae, Email: [email protected], Fax: +40 212643298, Adresa internet (URL): www.cnadnr.ro
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
CNADNR SA - Directia Achizitii cu Finantare Externa
Adresa postala: Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Registratura CNADNR - Poarta A, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Punct(e) de contact: Directia Achizitii cu Finantare Externa, Tel. +40 212643299, In atentia: Horia Nicolae, Email: [email protected], Fax: +40 212643298, Adresa internet (URL): www.cnadnr.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Constructii si amenajari teritoriale
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Revizuirea Studiului De Fezabilitate Autostrada Sibiu ? Pitesti
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
12 - Servicii de arhitectura; servicii de inginerie si servicii integrate de inginerie; servicii de amenajare urbana si servicii de arhitectura peisagistica; servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica; servicii de testare si analiza tehnica
Locul principal de prestare: jud. Sibiu, jud. Arges, Bucuresti
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Revizuirea Studiului De Fezabilitate Autostrada Sibiu ? Pitesti
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
71241000-9 - Studii de fezabilitate, servicii de consultanta, analize (Rev.2)
71332000-4-Servicii de inginerie geotehnica (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Revizuirea Studiului De Fezabilitate Autostrada Sibiu ? Pitesti.
Scopul acestui contract este de a se revizuistudiul de fezabilitate si a verifica/revizui sau elabora daca este necesar proiectele de relocare/protejare utilitati precum si acordarea de asistenta Beneficiarului in vederea pregatirii aplicatiei de finantare, documentatiei de atribuire si raspunsului la solicitarile de clarificare pe documentatia de atribuire pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Astfel, se va asigura ca implementarea acestui contract va furniza un proiect cu suficienta ?pregatire matura? din punct de vedere financiar, social, economic si tehnic, bine fundamentata cu privire la necesitatea si oportunitatea investitiei si selectarii in vederea finantarii din Fondul de Coeziune.
Rezultatele asteptate a fi atinse de catre Prestator sunturmatoarele :
Obiectiv Autostrada Sibiu Pitesti :
? Revizuirea Studiului de Fezabilitate (incluzand Studii de Evaluare a Impactului asupra Mediului (SEIM), Studii de Evaluare Adecvata, necesare sau impuse de catre Autoritatile competente pentru protectia mediului sau alte Autoritati implicate, cu parcurgerea tuturor etapelor procedurilor de mediu pana la obtinerea efectiva a Acordurilor de Mediu, si a tuturor documentelor de reglementare necesare.),
? Elaborarea si dupa caz revizuirea/actualizarea proiectelor de relocare/protejare utilitati
? Asistenta acordata Beneficiarului in vederea intocmirii Aplicatiei de finantare
? Asistenta acordata Beneficiarului in vederea elaborarii documentatiei de atribuire pentru contractul de proiectare/executie inclusiv asistenta tehnica in perioada de clarificari la documentatia de atribuire.
Valoarea estimata fara TVA: 61, 930, 486.8RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
10 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Proiectul se intentioneaza a fi finantat din Fonduri Europene Nerambursabile (FC) din cadrul POST si din Bugetul de stat al Romaniei
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
? Persoane responsabile cu atribuirea contractului din partea Autoritatii Contractante sunt dna. Director General Daniela Draghia, dl. Director Achizitii cu Finantare Externa Horia Nicolae, dl. Marius Curculescu, Sef Serviciu Licitatii Coeziune/IFI, dna. Nicoleta Margarit, Sef Serviciu Licitatii FEDR/IFI, dna. Anca Bobalca - Sef Serviciu Contractare Fonduri Externe, dl. Andrei Filipescu - Director Directia Legislatie, Contencios si Contracte, dl. Emil Rusoiu - Serviciul CFP si Avizare contracte, dl. Ionut Masala - Director General Adjunct Economic, dl. Marius Pistea - Director Proiecte Autostrazi Fonduri Externe, dna. Daniela Vovec - Director Proiecte DN Fonduri Externe Nerambursabile, dna. Nicoleta Davidescu - Director Directia Investitii, dl. Mircea Epure - Director Proiecte DN Fonduri Externe Rambursabile? Persoanele fizice sau juridice care participa direct in procesul de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi, ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, sub sanctiunea excluderii din procedura de atribuire. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are capacitate de exercitare a activitatii profesionaleModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul va prezenta Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte obiectul de activitate (Obiectul Contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN principal sau secundar din Certificatul Constatator), in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?Nota 1: Pentru persoanele juridice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit, in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.Nota 2: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii. In cazul in care obiectul contractului include mai multe tipuri de activitati complementare (executie lucrari si proiectare sau supervizare si proiectare sau categorii specializate de lucrari, sau alte asemenea), iar un membru/membrii participa doar la realizarea anumitor parti din contract, pentru indeplinirea cerintei este suficient ca obiectul de activitate (principal sau secundar) al acestuia/acestora sa fie in concordanta doar cu partea din contract pe care o va/vor realiza.Nota 3: Autoritatea Contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate documentul in original/ copie legalizata.ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta 1:
Media cifrei de afaceri globale a ofertantului pe ultimii (3) trei ani (2009, 2010, 2011) trebuie sa fie in valoare de minim: 60.000.000 Lei.
a) Pentru transformarea in Lei se va
utiliza cursul mediu pentru anul
respectiv (2009; 2010; 2011). Cursul
mediu se calculeaza ca media
aritmetica a ratelor medii lunare afisate
pentru transformarea Euro in Lei,
publicat pe site-ul www.bnr.ro (2009 ? 1 Euro = 4, 2373 Lei, 2010 - 1 Euro = 4.2099 lei, 2011 - 1 Euro = 4.2379 Lei ).
b. Pentru alte monede decat Euro,
se transforma mai intai in Euro,
utilizandu-se cursurile medii pentru anii
respectivi, publicate pe site-ul
http: //ec.europa.eu/budget/inforeuro.
Pentru transformarea Euro in Lei se vor urma indicatiile de la punctul a.
Cerinta 2: Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o declaratie bancara, in original, ca dispune de resurse reale, negrevate de datorii sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim 12.385.000 Lei, sau echivalent, pentru o perioada de 2 luni, suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile in cadrul contractului
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta 1- Ofertantul trebuie sa faca dovada ca a prestat (a dus la bun sfarsit) in ultimii 5 ani* cel mult 3 Studii de Fezabilitate si/sau Proiecte Tehnice si/sau Detalii de Executie pentru constructie noua si/sau reabilitare si/sau modernizare si/sau largire de drum national si/sau drum expres si/sau autostrada in care participarea ofertantului la aceste Studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice si/sau detalii de executie a fost in valoare totala cumulata de minim 13.000.000 Lei fara TVA. Pt.transf in Lei a valorii SF/PT/DDE stab.in Euro sau alte monede decat Euro se va utiliza cursul mediu anual (2007?1Eur=3, 337 Lei;2008-1Eur=3, 682 Lei;2009?1Eur=4, 237 Lei, 2010-1Eur=4, 209, 2011-1 Euro=4, 237). Pt proiectele/lucrarile finalizate in 2012, cursul mediu anual se va calcula ca medie aritmetica a lunilor publicate pe site www.bnr.ro.Pt alte monede decat Euro, se trans.mai intai in Euro, utiliz.curs.medii pentru anii respectivi, publicate pe http: //ec.europa.eu/budget/inforeuro
Capacitatea tehnica - Cerinta nr. 2: Ofertantul are drept de folosinta sau detine laborator autorizat (de minim gradul II) cu profile corespunzatoare (G.T.F; M.B.M; B.Ba.Bp; A.N.C.F.D; M.D; D.) pentru lucrarile de infrastructura de transport rutier Nota: G.T.F ? Geotehnica si teren de fundare; M.B.M ? Materiale pentru betoane si mortare; B.Ba.Bp ? Beton, Beton armat, beton precomprimat; A.N.C.F.D ? Agregate naturale pentru lucrari de CF, drumuri; M.D ? Materiale pentru drumuri; D ? Drumuri.
Capacitatea tehnica - Cerinta nr. 3; Ofertantul detine sau are drept de folosinta asupra unui numar minim de echipamente disponibile pentru indeplinirea contractului, respectiv: Cilindri gradati 1000 cmc-12 buc;Cilindri gradati 100 cmc-6 buc; Baie de nisip si minim 6 picnometre cu capacitatea minima de 100 cmc-1 buc; Set de minim 12 site si masa vibranta-1 buc; Aparat pentru determinarea limitei inferioare de plasticitate cu cupa Cassagrande sau con-1 buc; Baterie de minim 6 edometre-1 buc; Aparat de forfecare directa-1 buc; Aparat de forfecare triaxiala-1buc; Soneta Proctor capabila atat de a efectua incercarea normala cat si modificata-1 buc; Con cu nisip-1 buc; Set pentru incercare de compresiune cu placi rotunde de 300 si 800 mm-1 buc; Set pentru incercari rapide: penetrometru de buzunar (pocket penetrometer) si scizometru cu palete (torvane)-1 buc; Set de stante pentru prelevarea probelor de pamant in-situ-1 buc
Capacitatea profesionala - Cerinta 1 Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de expert cheie : I. Sef echipa proiectare. Studii: - Licentiat al unei Facultati de Constructii- detine Diploma de Inginer. -Bune cunostinte de limba romana si/sau engleza. Exp. generala: - Minim 5 ani experienta in domeniul drumurilor (autostrazi/Drumuri nationale/drumuri expres) in activitati de lucrari de constructii si/ sau supervizare lucrari de constructii si/ sau management de proiect/ contract si /sau proiectare. Experienta specifica: minim 3 ani experienta in serviciile de proiectare** (Studii de fezabilitate si/sau Proiecte tehnice si detalii de executie)pentru autostrazi si/sau drumuri nationale si/sau drumuri expres in calitate de Sef echipa proiectare sau in pozitii similare, care sunt: Director Echipa de proiectare si/ sau Sef proiect
Capacitatea profesionala - Cerinta 2 Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de expert cheie: II. Inginer de Poduri. Studii: -Licentiat al unei Facultati de Constructii- detine Diploma de Inginer -Bune cunostinte de limba romana si/sau engleza Exp. generala: Minim 5 ani experienta in domeniul drumurilor (autostrazi/drumuri nationale/drumuri expres) in activitati de lucrari de constructii si/sau supervizare lucrari de constructii si/sau management de proiect/contract si /sau proiectare. Exp. specifica: Minim 3 ani experienta in supervizarea si/sau executia lucrarilor si/sau servicii de proiectare** (Studii de fezabilitate si/sau Proiecte tehnice si detalii de executie) de structuri de drum (poduri rutiere si/sau pasaje rutiere si/ sau pasaje subterane/ supraterane si/sau viaducte)in calitate de Inginer Poduri/Inginer Structuri.
Capacitatea profesionala ? Cerinta 3. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de expert cheie: III. Expert in studii geotehnice. Studii: Licentiat al unei facultati de constructii; Bune cunostinte de limba romana si/ sau engleza; Atestare tehnico-profesionala de verificator de proiect in domeniul Af "Rezistenta si stabilitatea terenului de fundare a constructiilor si masivelor de pamant" Experienta generala: minim 4 ani experienta in activitatile de: realizare studii geotehnice si/sau verificare studii geotehnice la nivel de proiect tehnic pentru lucrari de constructii drumuri nationale / autostrazi/ drumuri expres. Experienta specifica: sa fi verificat un studiu geotehnic pentru un studiu de fezabilitate si/sau proiect tehnic aferent domeniului drumurilor (autostrazi/drumuri nationale/drumuri expres) pentru un tronson de drum cu o lungime de cel putin 7 km.
Capacitatea profesionala ? Cerinta 4. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de expert cheie: IV. Inginer Drumuri. Studii: Licentiat al unei facultati de constructii-detine diploma de inginer; Bune cunostinte de limba romana si/ sau engleza. Experienta generala: minim 5 ani experienta profesionala in domeniul drumurilor (autostrazi/drumuri nationale/drumuri expres/drumuri judetene/strazi in localitati urbane) in activitatile de proiectare si/sau lucrari de constructii si/sau supervizare de lucrari de constructii si/sau management de contract. Experienta specifica: Experienta profesionala in realizarea unui studiu de fezabilitate si/sau proiect tehnic in domeniul drumurilor (autostrazi/drumuri nationale/drumuri expres)
INFORMATII PRIVIND SUBCONTRACTANTII In cazul in care ofertantul va subcontracta o parte din contractul respectiv, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze, procentul pe care-l realizeaza precum si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi. ATENTIE! a) Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita, pentru incheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica. b) Raspunderea contractantului in ceea ce priveste modul de indeplinire a contractului de achizitie publica nu este diminuata in cazul in care o parte/parti din contract sunt indeplinite de subcontractanti.
INFORMATII PRIVIND ASOCIEREA Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.
STANDARDE DE ASIGURARE A CALITATII.Ofertantul va demonstra ca respecta standardele de asigurare a calitatii, respectiv detine certificare ISO 9001 sau echivalent.
STANDARDE PRIVIND PROTECTIA MEDIULUI.Ofertantul va demonstra ca respecta standardele de protectie a mediului, respectiv detine certificare ISO 14001 sau echivalent
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 06.06.2012 12:59
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
06.06.2012 13:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 06.06.2012 14:30
Locul: CNADNR, Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, Sector 1, Bucuresti
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii ofertantilor in baza unei imputerniciri in acest sens insotita de o copie a actului de identitate, observatori UCVAP, alte persoane imputernicite din partea Autoritatii Contractante
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): FC in cofinantare cu Bugetul de Stat. Axa prioritara 1 - Modernizarea si dezvoltarea axelor prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem durabil de transport si integrarii acestuia in retelele de transport ale UE. Domeniul major de interventie 1 - Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii rutiere de-al lungul Axei Prioritare TEN-T 7
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Sectorial Transport
VI.3) Alte informatii
In conformitate cu Manualul operational pentru atribuirea contractelor de achizitie al ANRMAP, in cazul in care doua sau mai multe oferte ocupa primul loc cu acelasi pret, modalitatea de departajare este urmatoarea: Ofertantiilor care au prezentat acelasi pret li se va solicita transmiterea unei noi propuneri financiare in plic inchis. Contractul va fi atribuit ofertantului a carui noua Propunere Financiara are pretul cel mai scazut. Oferta cu pretul cel mai scazut va fi desemnata castigatoare.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Contestatiile pot fi depuse in termen de 10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de catre contestator despre un act al Autoritatii Contractante pe care acesta il considera nelegal.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Directia Achizitii cu Finantare Externa - Serviciul Licitatii Coeziune / IFI
Adresa postala: Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Tel. +40 212643299, Email: [email protected], Fax: +40 212643298, Adresa internet (URL): www.cnadnr.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
29.03.2012 17:44