Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Achizitie de lucrari pentru Proiectul ?Realizare canalizare menajera cu statie de epurare in localitatile Caianu, Caianu Mic, Caianu Vama, Vaida Camaras si extindere retea de apa potabila in localitatea Barai, Comuna Caianu, judetul Cluj?


Detaliu pentru invitatia numarul 341636
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: COMUNA CAIANU (CONSILIUL LOCAL CAIANU)
Numar invitatie: 341636/09.01.2013
Denumire contract: Achizitie delucrari pentru Proiectul ?Realizare canalizare menajera cu statie de epurare in localitatile Caianu, Caianu Mic, Caianu Vama, Vaida Camaras si extindere retea de apa potabila in localitatea Barai, Comuna Caianu, judetul Cluj?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA CAIANU (CONSILIUL LOCAL CAIANU)Cod fiscal: 4288217, Adresa: LOC. CAIANU NR.48 JUDETUL CLUJ, Caianu, Telefon: 280007, Fax: 280007
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: LOC. CAIANU NR.48 JUDETUL CLUJ, Caianu, Romania, cod postal: 407120, telefon: +40 264280007, fax: +40 264280027, persoana de contact: VASILE POP
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: PRIMARIA CAIANU STR. PRINCIPALA NR.48
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (servicii publice locale)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Achizitie delucrari pentru Proiectul ?Realizare canalizare menajera cu statie de epurare in localitatile Caianu, Caianu Mic, Caianu Vama, Vaida Camaras si extindere retea de apa potabila in localitatea Barai, Comuna Caianu, judetul Cluj?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Pentru executia lucrarilor se vor lua in considerare urmatoarele aspecte/cheltuieliConstructie statie de epurare a apelor uzateRealizare retea canalizare a apelor menajereExtindere retea de alimentare cu apa
II.1.6) CPV: 45232411-6 - Lucrari de constructii de canalizari de ape reziduale (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 6, 459, 931 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare este de aprox. 2% respectiv: 129.198, 62 LEI.Valabilitate: 90 zile de la data limita de depunere a ofertelor1.un instrument de garantare irevocabil emis, in conditiile legii, de o soc. bancara/de o soc. de asigurari conform formularului 10;2.OP in contul RO62TREZ2165006XXX018918 (CF4288217) cu conditia confirmarii acestuia de catre banca emitenta pana la data deschiderii ofertelor;Scrisoarea de garantie bancara trebuie: 1. prezentata in original si anexata la coletul cu oferta2. sa faca referire expresa la denumirea procedurii organizata de aut. contr. si sa contina in clar denumirea acesteia3. sa contina valoarea garantiei solicitate prin documentatia de atribuire4. sa aiba inscrisa valabilitatea pentru care a fost constituita solicitata prin documentatia de atribuire5. sa contina parafa lizibila a bancii, societatii de asigurare emitente si semnatura autorizata6. sa includa riscul contestatiei cf. Art. 278 ind 1 OUG34/2006, respectiv 8.205, 99 lei.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie a contractului se constituie de catre contractant in scopul asigurarii autoritatii contractante de indeplinirea cantitativa, calitativa si in perioada convenita a contractului.Cuantumul garantiei de buna executie exprimata procentual si este de 10% din valoarea fara TVA a contractuluisi se constituie- prin scrisoare de garantie din partea unei banci sau din partea unei societati de asigurari, care devine anexa la contract.sau- prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale, in conditiile prevazute la art. 90 alin. (3) din H.G. nr. 925/2006.Autoritatea contractanta va elibera/ restitui garantia de buna executie conform prevederilor art. 91-92 din H.G. nr. 925/2006.In conformitate cu Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii IMM, cu modificarile si completarile ulterioare, IMM-urile pot solicita reducerea cu 50% a garantiei de buna executie prin prezentarea documentelor justificative corespunzatoare.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1.Declaratie de eligibilitate, pe propria raspundere a ofertantului, completata in conformitate cu Formularulnr. 1.2.Declaratie privind neincadrarea in art. 181 - Completarea si prezentarea Formularului nr. 2Prezentarea Certificatului de atestare fiscala eliberat de Administratia Finantelor Publice, care sa ateste plata obligatiilor fata de bugetul de stat scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Prezentarea Certificatului de atestare fiscala eliberat de Autoritatile Publice Locale , care sa ateste plata obligatiilor fata de bugetul local scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Certificatul de atestare fiscala eliberat de Autoritatile Publice Locale se va prezenta pentru toate punctele de lucru care vor fi implicate in derularea contractului.Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu eliberat de Administratia Fondului pentru Mediu.3.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69 indice 1a ofertantului, completata in conformitate cu Formularul nr. 17.Persoanele care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, sunt: Primar - Pop VasileSecretar ? Pop LaurentiuViceprimar ? Farkas FranciscConsilieri : Baican Valentin, Berchesan Aurel, Bucur Arsinte, Cenan Nicolaie, Cerces Cornel, Dezso Stefan, Farkas Francisc, Felderean Luca, Oprea Marius, Sabo Stefan, Varro StefanComisia de evaluare: Dan Vasile ? presedinte, Farkas Francisc- membru, Popescu Dumitru - membru4.Se va completa Formularul nr. 13 - Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta.5.Se va completa Formularul nr. 12 - Declaratia privind calitatea de participant la proceduraIn cazul unei oferte comune, situatia personala si capacitatea de exercitare trebuie dovedite de fiecare dintre asociati in parte, iar cerintele privind situatia economico-financiara si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, mai putin cerintele care vizeaza atributii in executarea viitorului contract, care trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii. Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in raza caruia este situat sediul ofertantului, din care sa rezulte cel putin informatiile legate de structura actionarilor, reprezentantilor legali, obiectul de activitate care trebuie sa corespunda obiectului contractului care urmeaza sa fie atribuit, faptul ca nu sunt inscrise mentiuni cu privire la aplicarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei sau ca ofertantul este in incapacitate de plata, lichidarii voluntare sau alte proceduri care au ca efect juridic suspendarea activitatii/dizolvarea persoanei juridice Certificatul se poate depune si in copie conform cu originalul.In cazul depunerii documentelor in copie simpla autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a verifica conformitatea cu originalul/copia legalizata, printr-o solicitare adresata ulterior ofertantilor in cauza.Din certificatul constatator emis de ONRC trebuie sa reiasa ca domeniile de activitate autorizate ale ofertantului ? codurile CAEN ? corespund cu obiectivul procedurii de atribuire.In ceea ce priveste ofertele depuse in asociere, se accepta ca cel putin unul din asociati sa fie autorizat pentru domeniul de activitate ce fac obiectul procedurii de atribuire.Operatoriieconomici nerezidenti: vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, de la autoritatile straine corespunzatoare, competente in tinerea evidentei operatorilor economici din statul respectiv, cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertei, din care sa rezulte abilitarea persoanei juridice/ fizice straine de a executa lucrarile care fac obiectul prezentului contract, in conformitate cu tara de origine/ tara in care operatorul economic este stabilit.Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Informatii generale despre ofertant si declararea cifrei de afaceri. Media cifrei de afaceri globale pentru ultimii 3 ani trebuie sa fie minim 12.919.862 lei sau echivalentul sumei in EuroIn cazul in care oferta este depusa de o asociere, acest formular trebuie prezentat de catre fiecare asociat, iar cerinta minima se va considera indeplinita in mod cumulativ., Bilantul contabil/extras de bilant, daca publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul, bilantul contabil pentru ultimii trei ani/ raport de audit/raport cenzori (unde este cazul) si conturile de profit/pierdere, vizate si inregistrate de organele competente.Bilanturile vor fi prezentate in copie lizibila, stampilata si certificata, ?conform cu originalul? pe fiecare pagina, de reprezentantul legal al oferantului.Ofertantii nerezidenti vor prezenta traduceri autorizate in limba romana ale documentelor solicitate mai sus. Pentru ofertantinerezidenti, ofertantul vaprezenta bilantul contabil si anexele, balanta de verificare sau acte echivalente pentru ultimii 3 exercitii financiare incheiate.AC isi rezerva dreptul de a cere ofertantului prezentarea altor documente daca cele nominalizate la aliniatul precedent nu sunt relevante. Daca oferta este depusa de o asociere, aceste documente trebuie prezentate de fiecare asociat., Linie de credit sau Scrisoare de confort garantata / angajanta in valoare de minim 2.153.310, 33 lei, avand o valabilitate de 6 luni de la data semnarii contractului.Se vor prezenta documente edificatoare din care sa rezulte capacitatea financiara pentru sustinerea contractului de achizitie publica sub forma de documente emise de institutii financiare prin care operatorul economic sa demonstreze ca are acces la sau ca are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, avand ca destinatie cheltuieli exclusiv pentru realizarea contractului ce face obiectul prezentei proceduri ? in originalPentru verificarea indeplinirii prezentului criteriu de calificare se va folosi, daca este cazul, cursul de referinta al BNR din data publicarii invitatiei de participare.Nota: suma respectiva va fi imobilizata pentru realizarea contractului in cazul ofertei castigatoare
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Prezentarea Listei privind principalele lucrari executate in ultimii 5 ani cu valori, durata de executie, beneficiar, Exp similaraSTATIE DE EPURAREDovada executarii de lucrari a cel putin unei SE de cel putin 2.000 PE.RETEA DE CANALOfertantul trb sa fi exec cel putin un contr similar, care sa fi avut ca obiect realiz a cel putin 21, 08 km de retele de canal.RETEA DE APAOfertantul trb sa fi exec cel putin un contr similar care sa fi avut ca obiect realiz a cel putin 5, 74 km de retele/aductiuni de apa.Toate contr vor fi insotite de: Certificari din care sa reiasa beneficiarii, valoarea, perioada, locul executarii lucrarilor, precum si daca lucrarile au fost executate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsitrecomandare din partea beneficiarilor din care sa rezulte ca ofertantul si-a indeplinit in mod corespunzator obligatiile asumate, semnata si stampilataPV de receptie la terminarea lucrarilor, semnat si stampilatOp. Ec. nerezidenti (straini): vor prezenta copiile insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in lb romana, Informatii privind capacitatea tehnicaPrezentarea Declaratiei referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.In cazul in care operatorul economic are in dotarea sa/ dispune de echipamentele mentionate prin contracte/ conventii/acorduri de inchiriere/ acorduri de angajamente si nu prezinta contractele/conventiile/acordurile cu operatorii economici posesori ai respectivelor echipamente, valabile la data depunerii ofertei, oferta va fi respinsa., Informatii privind capacitatea tehnicaOfertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de un laborator, aflat in proprietatea sa sau prin contract de prestari servicii, valabil la data depunerii ofertei, sau prin alte forme de punere la dispozitie, pentru asigurarea controlului calitatii in ceea ce priveste profilul lucrarilor rezultate din tehnologiile de executie adoptate (laborator autorizat gr. II)., Informatii privind capacitatea profesionalaPrezentarea Declaratiei privind personalul responsabil pentru indeplinirea contractului, impreuna cu informatiile referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea acestuia in domeniul lucrarii ce urmeaza sa fie executata.Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune cel putin de personalul de specialitate prevazut in prezenta documentatie, angajat sau cu contract de colaborare sau al carui angajament de participare a fost obtinut, necesar pentru indeplinirea contractului.Operatorul economic trebuie sa dispuna de un nivel minim de personal de specialitate si auxiliar pentru executia lucrarilor corespunzator tipului de lucrare, astfel incat sa permita realizarea lucrarilor la un nivel de calitate ridicat si in timp optim.Important: Se vor nominaliza persoane diferite pentru fiecare post. Ofertele in care nu se vor nominaliza persoane diferite pentru fiecare post vor fi respinse., Personal cheie: -1 manager de proiect: a) Studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta intr-unul din domeniile: Constr hidrotehnice, Protectia Mediului, Inst pt constrb) Exp gen: cel putin 5 ani in specialitate (in domeniul studiilor)c) Exp specifica: cel putin 3 ani in domeniul specific activ din cadrul proiect.- 1 sef de Santier Retea de Canalizare: a) Studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta intr-unul din domeniile: constr civile-industriale-agricole, inst pt constb) Exp gen: Cel putin 5 ani in specialitate (in domeniul studiilor).c) Exp specifica: Cel putin 3 ani in domeniul specific activ din cadrul proiect.Se vor prezenta: -CV, CIM si/sau contractele de prestari servicii si/sau angajamentul de participare;
-diplome privind specializarea personalului;
-autorizatii/certificate de atestare prof si legitimatii, dupa caz.In cazul op ec nerezidenti, se vor accepta documente echivalente celor cerute, Personal Cheie (continuare)- 1 Sef de Santier Statie de Epurare: a) Studii: superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta intr-unul din domeniile: constr civile-industriale-agricole, inst pt constrb) Exp gen: Cel putin 5 ani in specialitate (in domeniul studiilor).c) Exp specifica: Cel putin 3 ani in domeniul specific activ din cadrul proiect.-1 responsabil tehnic cu executia autorizat pentru domeniul IX (constructii edilitare si de gospodarie comunala) si domeniul V (constructii si amenajari hidrotehnice). Se accepta ca 1 pers. sa fie atestat pe cele 2 domenii sau 2 pers. diferite sa fie atestate pe cate unul din domeniile cerute.Se vor prezenta: -CV, CIM si/sau contractele de prestari servicii si/sau angajamentul de participare;
-diplome privind specializarea personalului;
-autorizatii/certificate de atestare prof si legitimatii, dupa caz.In cazul op ec nerezidenti, se vor accepta documente echivalente celor cerute, Personal Cheie (continuare)- 1 Ing Electriciana) Studii sup de lunga durata, absolvite cu diploma licenta, autorizatie ANRE gr IIBb) Exp gen: Cel putin 5 ani in specialitate (in domeniul studiilor).c) Exp specifica: Cel putin 3 ani in domeniul specific activ din proiect, inclusiv sisteme de automatizare.- 1 Ing electrician - SCADAa) Studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma licenta, in unu din domeniile: electric sau automatizarib) Exp gen: Cel putin 3 ani in specialitate (in domeniul studiilor).c) Exp specifica: Cel putin 3 ani in domeniul specific activ din proiect, inclusiv sisteme de automatizare.Se vor prezenta: -CV, CIM si/sau contractele de prestari servicii si/sau angajamentul de participare;
-diplome privind specializarea personalului;
-autorizatii/certificate de atestare prof si legitimatii, dupa caz.In cazul op ec nerezidenti, se vor accepta documente echivalente celor cerute, Personal cheie: (continuare)-1 specialist topograf autorizat ANCPI, categoria B (conform legii nr. 7/1996, HG 1210/2006 si OMAI 174/2010).-1 responsabil cu controlul tehnic de calitate, cu studii superioare de lunga durata in orice domeniu de constructii.-1 responsabil SSM, cu studii superioare de lunga durata.Se vor prezenta: -CV, contractele individuale de munca si/sau contractele de prestari servicii si/sau angajamentul de participare;
-diplome privind specializarea personalului;
-autorizatii/certificate de atestare profesionala si legitimatii, dupa caz.In cazul operatorilor economici nerezidenti, se vor accepta documente echivalente celor cerute., Personal cheie: (continuare)Personal minim de executie: ?Personal calificat: a)Electricieni ? 2 pers;b)Mecanic Utilaj greu ? 3 presc)Sudori ? 2 pers?Personal autorizat: a)Electrician autorizat gradul IIB conf. Ordin 90/2009 ? 2 pers;b)Instalator autorizat gradul ID conf.Ordin 89/2009 -2 pers.c)Sudor PEHD, autorizat cf. PT CR 9-2011 ? 2 pers;Se vor prezenta: -CV, contractele individuale de munca si/sau contractele de prestari servicii si/sau angajamentul de participare;
-diplome privind specializarea personalului;
-autorizatii/certificate de atestare profesionala si legitimatii, dupa caz.In cazul operatorilor economici nerezidenti, se vor accepta documente echivalente celor cerute., Prezentarea Angajamentului ofertantului privind resursele umane ca, in cazul indisponibilitatii unor persoane dintre cele nominalizate pentru indeplinirea contractului, le va inlocui numai cu persoane avand cel putin calificarile celor nominalizate initial si luate in calcul la evaluarea ofertei., Informatii privind subcontractantiiPrezentarea listei cuprinzand subcontractantii, cu specializarea acestora.Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se vor lua in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens, conform art. 188 alin. 3 lit. g din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, de catre ofertantul care invoca sustinerea din partea subcontractantilor., Informatii privind asociereaOperatorii economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna. Se va prezenta acordul de asociere din care sa rezulte cel putin urmatoarele: -asociatii sunt responsabili solidar si nelimitat de executarea integrala a contractului, la termen si in conditiile asumate prin acesta;
-nominalizarea liderului asociatiei, membrii asociatiei, impreuna cu datele de identificare ale acestora;
-partile din contract care urmeaza sa fie indeplinite de fiecare asociat in parte.Ofertele depuse in asociere trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte : -sa cuprinda toate informatiile solicitate de la fiecare partener, precum si partile de lucrari executate de fiecare;
-sa fie semnata intr-un mod care obliga legal toti partenerii.In cazul castigarii, inainte de contractare, se solicita legalizarea asocierii, forma sub care trebuie sa ramana pe toata durata contractului. Standarde de management al calitatii ? ISO 9001 sau echivalentCertificat privind sistemul de management al calitatii din seria ISO 9001 sau certificate echivalente (emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene), in domeniul contractului, insotit de dovada din care sa reiasa valabilitatea certificatului la data depunerii ofertelor.Operatorii economici nerezidenti (straini): vor prezenta copiile certificatelor respective insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana., Standarde de protectia mediului ? ISO 14001 sau echivalentCertificat privind sistemul de management de mediu din seria ISO 14001 sau certificate echivalente (emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene), in domeniul contractului, insotit de dovada din care sa reiasa valabilitatea certificatului la data depunerii ofertelor.Operatorii economici nerezidenti (straini): vor prezenta copiile certificatelor respective insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
60
Descriere: Punctajul (? puncte) pentru factorul de evaluare ?Pretul total? se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare, respectiv 60 de puncte;b) Pentru celelalte preturi ofertate punctajul se acorda proportional, astfel: P(n) = [Pret (min) / Pret (n)] * 60
Costul operational garantat
40
Descriere: Descriere: Componenta tehnicaDetalii privind aplicarea algoritmului de calcul: a) pentru cea mai scazuta valoare ofertata a acestui factor de evaluare se acorda punctajul maxim, respectiv 40 de puncte;b) pentru alta valoare decat cea prevazuta la lit. a), punctajul se acorda astfel: P2(n) = [(Costul operational anual maxim garantat)minim / (Costul operational anual maxim garantat) ofertant n] * 40.Costul operational anual maxim garantat va fi prezentat in Formularul de Oferta, fara TVA. Se solicita garantarea costurilor de operare pe 15 ani.Costurile de operare garantate trebuie sa fie reale, aplicabile, fundamentate cu piata. Ofertarea unor costuri operationale ireale, nejustificate, nesustenabile din punct de vedere tehnic sau financiar are drept consecinta respingerea ofertei ca neconforma.Se va completa Formularul in excel publicat pe SEAP.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: de pe SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 24.01.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 24.01.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Alte fonduri
Data expedierii prezentei invitatii: 08.01.2013 13:00
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer