Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Achizitie de lucrari de reabilitare drumuri si reabilitare si extindere retea de apa pentru ?Proiectul integrat ?Reabilitarea retelei stradale, reabilitarea ai extinderea sistemului de alimentare cu apa potabila, construire centru social si dotarea caminu


Detaliu pentru invitatia numarul 343796
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: COMUNA CIUMANI (CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI CIUMANI)
Numar invitatie: 343796/12.03.2013
Denumire contract: Achizitie de lucrari de reabilitare drumuri si reabilitare si extindere retea de apa pentru ?Proiectul integrat ?Reabilitarea retelei stradale, reabilitarea ai extinderea sistemului de alimentare cu apa potabila, construire centru social si dotarea caminului cultural?Borsos Miklos? ? Comuna Ciumani, judetul Harghita? finantat prin PNDR/ FEADR ? Masura 322?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA CIUMANI (CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI CIUMANI)Cod fiscal: 4367922, Adresa: Piata Borsos Miklo;s Nr. 208, Ciumani, Telefon: 0266351006, Fax: 0266351006
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Piata Borsos Miklo;s Nr. 208, Ciumani, Romania, cod postal: 537050, telefon: +40 266351006, fax: +40 266351006, persoana de contact: In atentia dlui MARTON Laszlo;-Szilard
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Piata Borsos Miklo;s Nr. 208, Ciumani, Romania, cod postal: 537050
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (servicii publice locale)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Achizitie de lucrari de reabilitare drumuri si reabilitare si extindere retea de apa pentru ?Proiectul integrat ?Reabilitarea retelei stradale, reabilitarea ai extinderea sistemului de alimentare cu apa potabila, construire centru social si dotarea caminului cultural?Borsos Miklos? ? Comuna Ciumani, judetul Harghita? finantat prin PNDR/ FEADR ? Masura 322?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Pentru ex. lucr. se vor lua in considerare urmatoarele Reabilitarea retelei stradale;reabilitarea si extinderea sistemului de alimentare cu apa.Cheltuieli diverse si neprevazute reprezinta 86.181 lei din totalul de 10.173.534 lei.
II.1.6) CPV: 45233140-2 - Lucrari de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 10, 173, 534 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul: 201.747LEI. (Cursul valutar care se va utiliza de ofertanti la calculul garantiei de participare care se va constitui in alta valuta decat LEI, este cea comunicata de BCE pentru DATA publicarii invitatiei de participare.Valabilitate: 90 zile de la data limita de depunere a ofertelor1.un instrument de garantare irevocabil emis, in conditiile legii, de o soc. bancara/de o soc. de asigurari conform formularului 22;2.OP in contul AC cu conditia confirmarii acestuia de catre banca emitenta pana la data deschiderii ofertelor;Scrisoarea de garantie bancara trebuie: 1. prezentata in original si anexata la coletul cu oferta2. sa faca referire expresa la denumirea procedurii organizata de aut. contr. si sa contina in clar denumirea acesteia3. sa contina valoarea garantiei solicitate prin documentatia de atribuire4. sa aiba inscrisa valabilitatea pentru care a fost constituita solicitata prin documentatia de atribuire5. sa contina parafa lizibila a bancii, societatii de asigurare emitente si semnatura autorizata6. sa includa riscul contestatiei cf. Art. 278 ind 1 OUG34/2006
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie a contractului se constituie de catre contractant in scopul asigurarii autoritatii contractante de indeplinirea cantitativa, calitativa si in perioada convenita a contractului.Cuantumul garantiei de buna executie exprimata procentual si este de 10% din valoarea fara TVA a contractuluisi se constituie- prin scrisoare de garantie din partea unei banci sau din partea unei societati de asigurari, care devine anexa la contract.sau- prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale, in conditiile prevazute la art. 90 alin. (3) din H.G. nr. 925/2006.Autoritatea contractanta va elibera/ restitui garantia de buna executie conform prevederilor art. 91-92 din H.G. nr. 925/2006.In conformitate cu Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii IMM, cu modificarile si completarile ulterioare, IMM-urile pot solicita reducerea cu 50% a garantiei de buna executie prin prezentarea documentelor justificative corespunzatoare.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie de eligibilitate, pe propria raspundere a ofertantului, completata in conformitate cu Formularul nr. 52. Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta completata conform Formularul nr. 63. Declaratie privind neincadrarea in art. 181 completare Formular nr. 7Prezentarea Certificatului de atestare fiscala eliberat de Admin. Finantelor Publice care sa ateste plata obligatiilor fata de bugetul de stat scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Prezentarea Certificatului de atestare fiscala eliberat de Autorit.Publice Locale care ateste plata obligatiilor fata de bugetul local scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Certificatul de atestare fiscala eliberat de Autoritatile Publice Locale se va prezenta pentru toate punctele de lucru care vor fi implicate in derularea contractului.4. Declaratia privind calitatea de participant la procedura - completarea Formularului nr. 45. Declaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69 indice 1 completata in conformitate cu Formularul nr. 8 (se vor include toate persoanele din lista de mai jos).Persoanele care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea sifinalizarea procedurii de atribuire, sunt: Marton Laszlo; - Szilard ? primar, Kollo Hunor ? referent de specialitate / presedintele comisiei de evaluare, Kollo Orsolya ? referent de specialitate / membru, Borsos Anna-Maria ? referent / membru, Balogh Zita ? secretar.Persoanele care aproba bugetul aferent autoritatii contracte, necesar finantarii contractelor de achizitie publica sunt: Bartalis Beata - consilier local, Bege Csaba - consilier local, Benedek Arpad - consilier local, Janosi ? Borsos Attila - consilier local, Kedves ? Tamas Antal - consilier local, Korpos Levente - consilier local, Kollo Gabor - consilier local, Mogyoro;s Laszlo; - consilier local, Orban Vilmos - consilier local, Szekely Almos - Szilveszter - consilier local, Szekely Levente - consilier local, Vaszi Miklo;s - consilier local, Zrínyi Eniko - Erika - consilier local.In cazul unei oferte comune, situatia personala si capacitatea de exercitare trebuie dovedite de fiecare dintre asociati in parte, iar cerintele privind situatia economico-financiara si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, mai putin cerintele care vizeaza atributii in executarea viitorului contract, care trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii (in integralitate). Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in raza caruia este situat sediul ofertantului Certificatul se poate depune si in copie conform cu originalul.In cazul depunerii documentelor in copie simpla, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a verifica conformitatea cu originalul/copia legalizata, printr-o solicitare adresata ulterior ofertantilor in cauza.Din certificatul constatator emis de ONRC trebuie sa reiasa ca domeniile de activitate autorizate ale ofertantului ? codurile CAEN ? corespund cu obiectivul procedurii de atribuire.Operatoriieconomici nerezidenti: vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, de la autoritatile straine corespunzatoare, competente in tinerea evidentei operatorilor economici din statul respectiv, valabil la data limita de depunere a ofertei, din care sa rezulte abilitarea persoanei juridice/ fizice straine de a executa lucrarile care fac obiectul prezentului contract, in conformitate cu tara de origine/ tara in care operatorul economic este stabilit. Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Informatii generale despre ofertant si declararea cifrei de afaceri. Media cifrei de afaceri globale pentru ultimii 3 ani trebuie sa fie minim20.174.706 lei sau echivalentul sumei in EuroIn cazul in care oferta este depusa de o asociere, acest formular trebuie prezentat de catre fiecare asociat, iar cerinta minima se va considera indeplinita in mod cumulativ., Bilantul contabil/extras de bilant, daca publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul, bilantul contabil pentru ultimii trei ani/ raport de audit/raport cenzori (unde este cazul) si conturile de profit/pierdere, vizate si inregistrate de organele competente.Bilanturile vor fi prezentate in copie lizibila, stampilata si certificata, ?conform cu originalul? pe fiecare pagina, de reprezentantul legal al oferantului.Ofertantii nerezidenti vor prezenta traduceri autorizate in limba romana ale documentelor solicitate mai sus. Pentru ofertantinerezidenti, ofertantul vaprezenta bilantul contabil si anexele, balanta de verificare sau acte echivalente pentru ultimii 3 exercitii financiare incheiate.AC isi rezerva dreptul de a cere ofertantului prezentarea altor documente daca cele nominalizate la aliniatul precedent nu sunt relevante. Daca oferta este depusa de o asociere, aceste documente trebuie prezentate de fiecare asociat., In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a-si demonstra situatia economica si financiara prin documentele solicitate de AC, are dreptul de a-si demonstra sitatia financiara si economica prin prezentarea altor documente pe care AC le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imaginea fidela a situatiei economice si financiare a ofertantului., Linie de credit sau Scrisoare de confort garantata sau alte documente garantante care atesta capacitatea de finantare a lucrarilor in valoare de minim 1.441.050, 43 lei, avand o valabilitate de 4 luni de la data semnarii contractului.Se vor prezenta documente edificatoare din care sa rezulte capacitatea financiara pentru sustinerea contractului de achizitie publica sub forma de documente emise de institutii financiar-bancare prin care operatorul economic sa demonstreze ca are acces la sau ca are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, care sa poata fi folosite pentru indeplinirea obiectului contractului.Pentru verificarea indeplinirii prezentului criteriu de calificare se va folosi, daca este cazul, cursul de referinta al BNR din data publicarii invitatiei de participare.Nota: suma respectiva va fi imobilizata pentru realizarea contractului in cazul ofertei castigatoare?continuare?, ?continuare?Dovada, prin mijloace agreate de o institutie financiara-bamcara, prin care se confirma ca acesta: a) are acces la o linie de credit (sau alte forme de finantare) neconsumata de 1.441.050, 43 lei, avand o valabilitate de 4 luni de la data semnarii contractului, care va fi destinata indeplinirii viitorului contract.Saub) beneficiaza de o scrisoare de confort garantata. Din acest document trebuie sa rezulte o capacitate de sustinere financiara a lucrarilor (de catre constructor) in valoare de 1.441.050, 43 lei, avand o valabilitate de 4 luni de la data semnarii contractului.Sauc) alte documente garantante care atesta capacitatea de finantare a lucrarilor in valoare de minim 1.441.050, 43 lei, avand o valabilitate de 4 luni de la data semnariiPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Prezentarea Listei privind principalele lucrari executate in ultimii 5 ani cu valori, durata de executie, beneficiar, Experienta similaraRETEA STRADALA si PODURIPrezentarea a min 1 ? max 2 contracte avand ca obiect executie de lucrari de constructii drumuri in valoare cumulata de minim5.678.931lei.Ofertantul va face dovada ca a executat un contract care a avut ca obiect(componenta) reabilitare/constructie de poduri.RETEA DE APAPrezentarea a min 1 ? max 2 contracte avand ca obiect executie de lucrari de constructii retele edilitare in valoare cumulata de minim4.408.422 lei.Se poate prezenta si un singur contract care cuprinde toate componentele de mai sus, cu respectarea valorilor impuse.- Doc. prezentate pentru demonstrarea indeplinirii cerintei trebuie sa cuprinda informatiile prevazute la art 188, alin 3, lit a din OUG 34: lista cu lucrari insotite de certificari de buna executie (cuprinzand beneficiari, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor, daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit).- PV de receptie la terminarea lucrarilor, semnat si stampilatOp.i ec. nerezidenti (straini): vor prezenta copiile respective insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in lb romana., Informatii privind capacitatea tehnicaDeclaratia ref la utilajele, instalatiile, echipam tehnice de care dispune op ec pentru indeplinirea corespunzatoare a contr de lucrari.Ofertantul este obligat sa demonstreze ca pe toata perioada de derulare a contr are acces nerestrictionat la echipamentele si utilajele urmat: - linie de asternare asfalt formata din repartizator asfalt (1 buc) si cilindru compactor (1 buc)- excavator pe pneuri (1 buc)- autobasculanta (1 buc)- autogreder (1 buc)- buldozer (1 buc)- autobetoniera (1 buc)- cilindru compactor terasamente (1 buc)- mai mecanic (1 buc)- aparat pentru masuratori topografice (1 buc)- aparat pentru foraj orizontal ? pentru subtraversari. (1 buc)Op.ec trebuie sa prezinte contracte/conventii/acorduri/orice alt document emis de catre un tert, pentru dovada dispunere pentru utilajele, instalatiile si echipamentele ce vor fi angajate in exec lucr...continuare..., ...continuare...
-Statie de betoane (capacitatea acestuia trebuie sa fie corelata cu cantitatea de beton solicitat prin PT si DE) ? 1 buc ?-Statie de preparare mixturi asfaltice (capacitatea acestuia trebuie sa fie corelata cu cantitatea de asfalt solicitat prin PT si DE) -1 bucStatiile de prep. mix. asfaltice, si statia de betoane vor fi situate la o distanta care sa asigure calitatea betonului si a mixturii asfaltice la standard. solic. prin caietul de sarcini.
In cazul prezentarii de statii mobile se pastreaza solicitarile legate de numar, capacitate.Op.ec trebuie sa prezinte acte de proprietate sau contracte/ conventii/ acorduri de inchiriere / acorduri de angajamente/ orice alt document emis de catre un tert, incheiate pe perioada exec. lucr., pentru dovada dispunerii utilajelor, instalatiilor si echipamentelor ce vor fi angajate in exec lucr, in caz contrar oferta va fi respinsa., Informatii privind capacitatea tehnica
Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de un laborator propriu sau prin contract de prestari servicii sau orice alt document emis de catre un tert, valabil pe perioada lucrarilor pentru asigurarea controlului calitatii in ceea ce priveste profilul lucrarilor rezultate din tehnologiile de executie adoptate (laboratorgr. II)., Informatii privind capacitatea profesionala
Prezentarea Declaratiei privind personalul responsabil pentru indeplinirea contractului, impreuna cu informatiile referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea acestuia in domeniul lucrarii ce urmeaza sa fie executata.
Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune cel putin de personalul de specialitate prevazut in prezenta documentatie, angajat sau cu contract de colaborare sau al carui angajament de participare a fost obtinut, necesar pentru indeplinirea contractului.
Operatorul economic trebuie sa dispuna de un nivel minim de personal de specialitate si auxiliar pentru executia lucrarilor corespunzator tipului de lucrare, astfel incat sa permita realizarea lucrarilor la un nivel de calitate ridicat si in timp optim.
Important: Se vor nominaliza persoane diferite pentru fiecare post. Ofertele in care nu se vor nominaliza persoane diferite pentru fiecare post vor fi respinse., Personal cheiea) Inginer, studii superioare tehnice in constructii, cu experienta in executia de lucrari de constructii, cu certificat CNFPA-manager de proiect- sau echivalent ? manager lucrari si sef santierb) Inginer, studii superioare tehnice in constructii specialitatea drumuri si poduri, cu experienta in executia de lucrari de constructii ? asistent manager lucrariSe vor prezenta: -contractele individuale de munca si/sau contractele de prestari servicii si/sau angajamentul de participare;
-diplome privind specializarea personalului;
-autorizatii/certificate de atestare profesionala si legitimatii, dupa caz.-CV-Decl. DisponibilitateIn cazul operatorilor economici nerezidenti, se vor accepta documente echivalente celor cerute., Personal cheie ? continuarec) Inginer, atestat de catre MDRT ca RTE sau echivalentul ecestuia pentru domeniile de atestare II si IX ? responsabil tehnic cu executiaSe accepta ca, 1 (atestat pe toate cele 2domenii) sau maxim 2 (atestat pe cate 1 dindomeniile solicitate) persoane diferite sa fie atestate pe domeniile cerute.d) 1 persoana autorizata de ISCIR, calificat in meseria de sudor PE ? HD ? se va prezenta dovada absolvirii unui curs de calificare profesionala ? coordonator lucrari de suduraSe vor prezenta: -contractele individuale de munca si/sau contractele de prestari servicii si/sau angajamentul de participare;
-diplome privind specializarea personalului;
-autorizatii/certificate de atestare profesionala si legitimatii, dupa caz.-CV-Decl. DisponibilitateIn cazul operatorilor economici nerezidenti, se vor accepta documente echivalente celor cerute., Personal cheie ? continuaree) Inginer cu specializarea in constructii drumuri/, avand functia de CQ? responsabil controlul tehnic de calitatef) Inginer topograf autorizat ANCPI categoria B ? coordonator lucrari topograficeg) Inginer autorizat ANRE pentru gr. minim II B sau echivalent ? coordonator lucrari electriceSe vor prezenta: -contractele individuale de munca si/sau contractele de prestari servicii si/sau angajamentul de participare;
-diplome privind specializarea personalului;
-autorizatii/certificate de atestare profesionala si legitimatii, dupa caz.-CV-Decl. DisponibilitateIn cazul operatorilor economici nerezidenti, se vor accepta documente echivalente celor cerute., Prezentarea Angajamentului ofertantului privind resursele umane ca, in cazul indisponibilitatii unor persoane dintre cele nominalizate pentru indeplinirea contractului, le va inlocui numai cu persoane avand cel putin calificarile celor nominalizate initial si luate in calcul la evaluarea ofertei., Informatii privind subcontractantiiPrezentarea listei cuprinzand subcontractantii, cu specializarea acestora.Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se vor lua in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens, conform art. 188 alin. 3 lit. g din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, de catre ofertantul care invoca sustinerea din partea subcontractantilor., Informatii privind asociereaOperatorii economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna. Se va prezenta acordul de asociere din care sa rezulte cel putin urmatoarele: -asociatii sunt responsabili solidar si nelimitat de executarea integrala a contractului, la termen si in conditiile asumate prin acesta;
-nominalizarea liderului asociatiei, membrii asociatiei, impreuna cu datele de identificare ale acestora;
-partile din contract care urmeaza sa fie indeplinite de fiecare asociat in parte.Ofertele depuse in asociere trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte : -sa cuprinda toate informatiile solicitate de la fiecare partener, precum si partile de lucrari executate de fiecare;
-sa fie semnata intr-un mod care obliga legal toti partenerii.In cazul castigarii, inainte de contractare, se solicita legalizarea asocierii, forma sub care trebuie sa ramana pe toata durata contractului. Standarde de management al calitatii ? ISO 9001 sau echivalentCertificat privind sistemul de management al calitatii din seria ISO 9001 sau certificate echivalente (emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene), in domeniul contractului, insotit de dovada din care sa reiasa valabilitatea certificatului la data limita de depunere a ofertelor.Operatorii economici nerezidenti (straini): vor prezenta copiile certificatelor respective insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana., Standarde de protectia mediului ? ISO 14001 sau echivalentCertificat privind sistemul de management de mediu din seria ISO 14001 sau certificate echivalente (emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene), in domeniul contractului, insotit de dovada din care sa reiasa valabilitatea certificatului la data limita de depunere a ofertelor.Operatorii economici nerezidenti (straini): vor prezenta copiile certificatelor respective insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
70
Descriere: Componenta financiara
Garantia acordata
30
Descriere: Perioada de garan?ie acordata lucrarilor
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 26.03.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 26.03.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 25.06.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 12.03.2013 15:38
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer