Achizitie publica - Achizitie lucrari suplimentare din capitolul cheltuieli diverse si neprevazute pentru statia de epurare in cadrul proiectului "MODERNIZARE DRUM, ALIMENTARE CU APA, CANALIZARE MENAJERA CU STATIE DE EPURARE SI ACHIZITIE SISTEM DE ALARMA PENTRU MUZEU, IN CO
Detaliu pentru invitatia numarul 350383
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 350383/12.07.2013
Denumire contract: Achizitie lucrari suplimentaredin capitolul cheltuieli diverse si neprevazute pentru statia de epurare in cadrul proiectului "MODERNIZARE DRUM, ALIMENTARE CU APA, CANALIZARE MENAJERA CU STATIE DE EPURARE SI ACHIZITIE SISTEM DE ALARMA PENTRU MUZEU, IN COMUNA GARDA DE SUS, JUDETUL ALBA?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA GIRDA DE SUS (PRIMARIA COMUNEI GIRDA DE SUS)Cod fiscal: 4562494, Adresa: COMUNA GIRDA DE SUS, Garda de Sus, Telefon: +40 258778141, Fax: +40 258778141
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Primaria COMUNEI GIRDA DE SUS, Garda de Sus, NR 46/A, judetul ALBA, Romania, cod postal: 517310, telefon: +40 258778141, fax: +40 258778141, persoana de contact: Gheorghe Radac
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria COMUNEI GIRDA DE SUS, Garda de Sus, NR 46/A, judetul ALBA, Romania, cod postal: 517310,
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Achizitie lucrari suplimentaredin capitolul cheltuieli diverse si neprevazute pentru statia de epurare in cadrul proiectului "MODERNIZARE DRUM, ALIMENTARE CU APA, CANALIZARE MENAJERA CU STATIE DE EPURARE SI ACHIZITIE SISTEM DE ALARMA PENTRU MUZEU, IN COMUNA GARDA DE SUS, JUDETUL ALBA?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Pentru finalizareapunerea in functiune a statiei de epurare este necesara realizareaurmatoarelor lucrari suplimnetare ce nu au fost prevazute in documentatia initiala , cheltuieli ce fvor fi de conate din capitolul diverse si neprevazute: Ob. 01 Camin de comutareOb. 02 Bazin prepompare apa menajeraOb. 03 Camin gratarmanualOb. 04 Deznisipator si separator grasimiOb. 05 Bazin colectare si stabilizare grasimiOb. 06 Bazin de colectarespalare , scurgere si stabilizare nisip nisipOb. 07 Bazin egalizare, omogenizare si pompare apa menajeraOb. 08+10+11 Platforme supraterane pentru unitatea de epurare biologicaOb. 09 Bazin colectare, decantarestabilizare sipompare namolOb. 12 Camin e de vizitarevaloarea totala a acestor cheltuieli diverse si neprevazute este de 154.754, 15 lei fara TVA
II.1.6) CPV: 45232420-2 - Lucrari de constructii de statii de epurare a apelor reziduale (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 154, 754.15 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei: 3095 lei. Valabilit: 90 zile de la data limita de dep. a ofertelor.Forma de constit. a gar. de part: in conf cu preved. art.86 din H.G. 925 (*actualizata*) pt aprob. Norm. de aplic. a preved. Referit. la atribuirea contr. de achiz. publica, si conf art. 43^1 din OUG a Guv. nr. 34/2006, , a contr. de conces. de lucrari publice si a contr. de conc. de servicii.Restituirea: conf.art 88 din H.G 925/2006 reactualiz.Ofertele depuse pana cel tarziu data si ora desch. fara constit. Gar. de part., sau neinsotite de dovada, in original, a constit. Gar.de part. in modul solicitat prin prezenta doc. de atribuire, vor fi respinse si returnate nedesch. ofertantului daca este prezent la sedinta de deschid., sau prin posta cu propunerea financ. nedeschisa daca ofertantul nu este prezent la sedinta de deschid. Nota: Pentru Pers.juridice straine, doc. de garantie bancara, vor fi prezentate in original, la care se va alatura traducerea autorizata in limba romana si legalizarea acestora in limba romana.Pentru Gar. de part. constituita prin virament bancar (se va folosi contul COMUNEI GARDA DE SUS: RO35TREZ0065006XXX000123 deschis la TREZ. CAMPENI, cod fiscal 4562494) Gar. trebuie sa fie irevocabila.Instrumentul de garantare trebuie: -sa prevada daca plata garantiei se va executa: conditionat sau neconditionat-sa faca referire expresa la procedura.Gar.de part. emisa in alta limba va fi prezentata in original insotita de traducere legalizata in limba romana.Ofertantii care se incadreaza in prev.Legii nr.346/2004 beneficiaza de reducerea cu 50% a garantiei Acestia vor prezenta anexat garantiei o decl. pe proprie rasp., conf. Anexei 1 din Lege, din care sa rezulte ca se incadreaza in categoria IMM. .Conversia lei valuta a cuantumului garantiei se va face la cursul BNR valabil la data publicarii invitatiei de participare. Mentionam faptul ca aut. contr. nu dispune de conturi in alta moneda decat moneda nationala.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie a contractului de lucrari: 10% din pretul fara TVA al contractului. Daca op. economic sau, in cadrul unei asociatii, fiecare din asociati se incadreaza in categoria IMM, garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat.Garantia de buna executie, cf. art.90.alin. (1)-(3) din HG 525/2006 si se poate constitui prin: Scrisoare/ asigurare de garantie bancara (emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari), emisa de o societate bancara sau de asigurare , care trebuie depusa la contract, in original, si constituie anexa la contract SAU prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritatii contractante, la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent. Suma initiala depusa nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr 1- Cifra de afaceri: Autoritatea contractanta solicita acesta cerinta ce vizeaza activitatea din cel mult ultimii 3 ani Media cifrei de afaceri (in domeniul contractului- constructii statii de epurare) pe ultimii 3 ani(2010, 2011, 2012) sa fie de minim 154754 lei, fara TVA; 2.Se vordepune documentele contabile in sustinerea cifrei de afaceri;;In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate de autoritatea contractanta, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente. pe care autoritateacontractanta le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a sit.ec. si fin. a candidatului/ofertantului., Pentru echivalenta RON/EURO se va avea in vedere: 2010, 1 euro=4.21057 lei;2011, 1 euro= 4, 2386 lei, 2012- 1 euro= 4, 4445 lei.Nivelul impus pentru CA trebuie demnonstrat de orice operator economic participant la procedura , indiferent de data infiintarii. In cazul in care ofertantul dovedeste ca este IMM atunci va beneficia de o reducere de 50%. In acest sens ofertantul va depune in afara ofertei ca si document de participare o declaratie pe propria raspundere privind incadrarea in categoria IMM-urilor. Demonstrarea sit ec si fin se realizeaza, dupa caz, prin prezentarea unuia sau mai multor doc relevante, cum ar fi: a)bilantul contabil sau extrase de bilant, in cazul in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul/candidatul; b)declaratii privind CA in domeniul de activitate aferent obiectului contractului intr-o perioada anterioara, care vizeaza activ din cel mult ultimii trei ani, in masura in care informatiile respective sunt disponibile;In cazul in care operatorul economic sau grupul de operatori economici beneficiaza de sustinerea financiara a unei terte persoane, atunci se va prezenta unangajament ferm , prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate.Indiferent daca exista un singur sau mai multi sustinatori, cerinta privind cifra de afaceri va fi indeplinita in intregime de catre un singur tert sustinator.Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d) si ale art. 69^1 din OUG 34/2006.Demonstrarea capac ec si fin pt ofertantii nerezidenti se va face prin: 1. Media cifrei de afaceri (in domeniul contractului- constructii ) pe ultimii 3 ani (2010, 2011 , 2012) sa fie de minim 154754, 15 lei, fara TVA; 2.Se vor depune documentele contabile in sustinerea cifrei de afaceri;;Ofertantii nerezidenti pot face demonstrarea capacitatii economice si financiare prin prezentarea de documente relevante emise de organe competente din tara de rezidenta. Pentru persoanele juridice straine cifra de afaceri se va exprima potrivit urmatoarelor echivalente: 2010, 1euro=4.2105 lei;2011, 1 euro= 4, 2386 lei, 2012- 1 euro= 4, 4445 lei, Cerinta 2. Acces la resurse reale in valoare de cel putin 154754, 15 lei pentru o perioada de 2 luni de la inceperea efectiva a lucrarilor.(tinand cont ca investitia este derulata cu fonduri FEADR ?PNDR si de urgenta cu care trebuie finalizate lucrarile pentru a se putea finaliza intregul proiect, si ca plata lucrarilor se va putea face doar dupa executarea lor integral, astfel ca : Ofertantul trebuie sa demonstreze, la momentul semnarii contractului, ca are acces la sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarii pentru perioada precizata. Dovada accesului la linii de credit, confirmate de banci sau orice alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarilor pentru perioada impusa, in valoare de cel putin 154754, 15 lei, suplimentar fata de obligatiile contractuale in desfasurare. Suma solicitata se calculeaza dupa formula: (valoare estimata contract/perioada derulare contract) X perioada solicitata de autoritatea contractanta = S, pentru asigurarea cash-flow-ului pe durata executarii contractului. Ofertantul are obligatia de a prezenta autoritatii contractante dovada ca dispune de lichiditatile financiare necesare sustinerii investitiei. In acest sens ofertantul va prezenta ca si dovada a respectarii acestei cerinte, unul din urmatoarele documente financiare: - scrisoare emisa de o banca comerciala prin care sa confirme existent surselor de finantare necesare (depozit bancar nominalizat pentru prezentul proiect) ; - linii de credit special deschise si confirmate de emitent; - orice alt document legal cu suma maxima a creditului obtenabil; Nota : In cazul in care operatorul economic sau grupul de operatori economici beneficiaza de sustinerea financiara a unei terte persoane, atunci se va prezenta un angajament ferm, prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate.Angajamentul ferm trebuie sa prevada care sunt resursele financiare si sa evidentieze ca disponibilizarea acestora se va face neconditionat in vederea finalizarii contractului Cerinta privind lichiditatile solicitate poate fi indeplinita prin resursele ofertantului si/sau tertului sustinator Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d) si ale art. 69^1 din OUG 34/2006., Daca o asociere de operatori economici depune o oferta sau o candidature comuna, atunci situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii.In conformitate cu art. 11, alin. 4 si 5 din HG nr. 925/2006 amendat conform HG 834/2009 ofertantul are dreptul de a prezenta initial doar o declaratie pe propria raspundere (Formular nr. 6 Declaratie initiala privind indeplinirea cerintelor de calificare), semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma ca indeplineste cerintele de calificare astfel cum au fost solicitate in documentatia de atribuire. Declaratia va fi insotita de o anexa in care ofertantul trebuie sa mentioneze succint dar precis modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte, inclusiv valori, cantitati si altele asemenea. In cazul in care uzeaza de acest drept, ofertantul are obligatia de a prezenta/completa certificatele/documentele edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintelor de calificare, atunci cand primeste din partea autoritatii contractante o solicitare in acest sens, in termenul prevazut in respectiva solicitarePentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta 1.Experienta similara: indeplinirea cumulativa a urmatoarelor: Ofertantul trebuie sa fi dus la bun sfarsit: lucrari similare celor care constituie obiectul contractuluicu o valoare de cel putin 154754, 15 lei executate in bazaa cel putin un contract .Pentru demonstrarea indeplinirii cerintei, pentru fiecare lucrare se vor prezenta: -certificari de buna executie si/sau documente relevante din care sa reiasa: beneficiarul, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor, daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu, daca au fost duse la bun sfarsit. Nota: In situatia in care ofertantul a avut calitatea de subcontractant/asociat se vor prezenta documente relevante dincare sa reiese calitatea de subcontractare/ asociere, cu indicarea partii indeplinita de acestia, Cerinta 2.Personal cheie pt. executia contractului: Reprezentant Antreprenor ?dovada implicarii cel putin 1 proiect de lucrari similare celor care constituie obiectul contractului .- Experienta profesionala a personalului (CV) -copii dupa diplomele de studii si certificatele profesionale obtinute(mentionate in CV); - in vederea demnostrarii experientei din CV , ofertantului clasat pe locul intai i se va solicita documente emise de angajatori sau alte referinte Responsabil tehnic cu executia ? , acestuia I se solicita doar prezentarea de atestat emis de MDRT in domeniul care constituie obiectul contracutlui? valabil la data limita de depunere a ofertelor., Cerinta 3.Declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari., Cerinta 4.Informatii privind partea de contract pe care operatorul economic are intentia sa o subcontracteze. Se vor indica partile din contract pe care subcontractantul /subcontractantii urmeaza sa le indeplineasca, datele de recunoastere ale acestuia/ acestora si dupa caz, acordul acestuia/acestora Nota: Contractele incheiate intre Antreprenor si Subcontractanti vor devein anexe la contractul incheiat intre Autoritatea Contractanta si Antreprenor.Autoritatea contractanta poate accepta un subcontractant, in timpul derularii contractului de achizitie publica, altul decat cei nominalizati in oferta, in cazul in care considera ca este in avantajul finalizarii contractului de lucrari si cu respectarea urmatoarelor conditii: a) Pe parcursul derularii contractului, operatorul economic declarat castigator nu are dreptul de a introduce un subcontractant fara acceptul Autoritatii Contractante; b) Ofertantul declarat castigator va incheia un contract cu subcontractantul in aceleasi conditii in care el a semnat contractul cu Autoritatea Contractanta; c) Introducerea unui subcontractant nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale, Cerinta 5.Tert sustinator (daca este cazul). In conformitate cu prevederile art.190 Capacitatea tehnica si/sau profesionala a ofertantului poate fi sustinuta ? in vederea indeplinirii contractului ? si de alta persoana indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva Persoana care asigura sustinerea tehnica nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d) din OUG 34/2006. Angajament ferm al persoanei respective, prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art 69^1 din OUG nr. 34/2006 (evitarea conflictului de interese).? Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. 34/2006; In cazul in care sustinerea tertului vizeaza indeplinirea unor cerinte privind experienta similara, reflectata prin prezentarea unei liste de lucrari, atunci angajamentul ferm trebuire sa garanteze faptul ca in cazul in care contractantul intampina dificultati in indeplinirea contractului sustinatorul urmeaza sa se implice direct pentru finalizarea contractului. In situatiile prezentate mai sus, sustinatorul raspunde pentru prejudiciile cauzate autoritatii contractante ca urmare a nerespectarii obligatiilor prevazute in angajament, aceasta din urma avand posibilitatea de actiune directa impotriva sustinatorului., Neindeplinirea uneia din cerintele formulate in legatura cu documentele solicitate mai sus conduce la declararea ofertei ca fiind ?inacceptabila? in conformitate cu prevederile art.36 din HG 925/2006. In conformitate cu art. 11, alin. 4 si 5 din HG nr. 925/2006 amendat conform HG 834/2009 ofertantul are dreptul de a prezenta initial doar o declaratie pe propria raspundere (Formular nr. 6 Declaratie initiala privind indeplinirea cerintelor de calificare), semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma ca indeplineste cerintele de calificare astfel cum au fost solicitate in documentatia de atribuire. Declaratia va fi insotita de o anexa in care ofertantul trebuie sa mentioneze succint dar precis modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte. In cazul in care ofertantul uzeaza de prevederile art. 11, alin. 4si 5 din HG nr. 925/2006 modificata prin HG 834/2009 pentru demonstrarea capacitatii sale tehnice si / sau profesionale, acesta are obligatia de a prezenta pana la data limita de depunere a ofertelor, in anexa la declaratia pe propria raspundere, in mod obligatoriu datele din contractele de lucrari referitoare la: beneficiarul, obiectul, valoarea, perioada de executie, caracteristici tehnice ale contractului respectiv etc.Precizari valabile pentru sectiunile III.2.1), III.2.2) si III.2.3) Modul de indeplinire a criteriilor de calificare, de catre ofertanti, se regaseste in Anexa II la Ordinul nr. 509 din 14 septembrie 2011 privind formularea criteriilor de calificare si selectie emis de catre ANRMAP. Aceasta Anexa este pusa la dispozitia operatorilor economici in sectiunea Formulare din Documentatia de Atribuire. Modul de obtinere a Documentatiei de Atribuire: Autoritatea contractanta a publicat toata documentatia in SEAP. Toate clarificarile aferente proiectului vor fi postate pe adresa de internet http: //www.e-licitatie.ro si v r fi semnate de insusire si anexate la Oferta. Toti operatorii economici vor avea acces la toate informatiile care vor apare pe parcursul derularii procedurii de achizitie. Daca valorile prezentate in documente sunt exprimate in euro, pentru conversia in LEI se va utiliza cursul leu/euro mediu comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul respectiv Documentele exprimate in alte monede decat euro, pentru conversie se va folosi rata medie anuala de schimb comunicata de catre Banca Centrala Europeana(www.ecb.int) pentru anul in care documentul a fost emis. In cazul ofertantilor straini documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise insotite de traducere autorizata in limba romana. Sistem de management al mediului implementat: certificat eliberat de organisme de certificare pentru sistemul de management al calitatii (ex. ISO 9001 sau standarde echivalente), valabile la data limita de depunere a ofertelor, in domeniul executiei de lucrari care constituie obiectul contractului pentru executant. Nota: Documentele trebuie sa fie prezentate in copie certificata pentru conformitate cu originalul, semnate si stampilate de persoanele autorizate. In cazul unei asocieri, aceste conditii trebuie indeplinite de fiecare dintre membrii asocierii. Nu se accepta ofertanti in curs de certificare., Sistem de management al mediului implementat: certificat eliberat de organisme de certificare pentru sistemul de management de mediu (ex. ISO 14001 sau standarde echivalente), valabile la data limita de depunere a ofertelor, in domeniul executiei de lucrari care constituie obiectul contractului pentru executant. Nota: Documentele trebuie sa fie prezentate in copie certificata pentru conformitate cu originalul, semnate si stampilate de persoanele autorizate. In cazul unei asocieri, aceste conditii trebuie indeplinite de fiecare dintre membrii asocierii. Nu se accepta ofertanti in curs de certificare.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 29.07.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 29.07.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 26.10.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 11.07.2013 23:22