Achizitie publica - Achizitie servicii de audit pentru proiectul ?extindere a Sistemului de Atribuire Electronica in Transporturi (S.A.E.T.)
Detaliu pentru invitatia numarul 345902
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 345902/25.04.2013
Denumire contract: Achizitie servicii de audit pentru proiectul ?extindere a Sistemului de Atribuire Electronica in Transporturi (S.A.E.T.)
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCENTRUL NATIONAL DE MANAGEMENT PENTRU SOCIETATEA INFORMATIONALACod fiscal: RO26335581, Adresa: str Italiana, nr 22, sector 2, Bucuresti, Telefon: +40 213032997, Fax: +40 213032937
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: str Italiana, nr 22, sector 2, Bucuresti, Romania, cod postal: 020976, telefon: +40 213032997, fax: +40 213032937, persoana de contact: roxana popescu
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: CENTRUL NATIONAL DE MANAGEMENT PENTRU SOCIETATEA INFORMATIONALAstr Italiana, nr 22, sector 2, Bucuresti, Telefon: +40 213032997, Fax: +40 213032937
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (operare servicii e-guvernare)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Achizitie servicii de audit pentru proiectul ?extindere a Sistemului de Atribuire Electronica in Transporturi (S.A.E.T.)
II.1.2) Tip contract: Servicii
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Achizitie servicii de audit pentru proiectul ?extindere a Sistemului de Atribuire Electronica in Transporturi (S.A.E.T.) prin asigurarea de facilitati de interoperabilitate cu unitatile administratiei publice centrale ce opereaza in coordonarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii?, conform caietului se sarcini atasat la prezenta procedura
II.1.6) CPV: 79212000-3 - Servicii de auditare (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 57, 000 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantie de Participare (notata GP): 1140 RON , reprezentand 2 % din valoarea estimata a contractului fara T.V.A. (conf. 43^1 alin. (2) lit.a si art. 278^1 alin. (1) din O.U.G.34/2006 reactualizata). Perioada de valabilitate a garantiei de participare este de 120 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor; - Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita ofertantilor prelungirea acestei perioade. - In cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, ofertantul are obligatia sa extinda si perioada de valabilitate a GP in mod corespunzator. - Ofertantul are obligatia de a comunica autoritatii contractante daca este sau nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a GP. - Ofertantul care nu este de acord cu extinderea perioadei de valabilitate a GP/nu prelungeste valabilitatea GP va fi exclus de la procedura, fara ca acest fapt sa atraga pierderea GP. Se constituie prin: - virament bancar (plata se va efectua in contul RO94TREZ7025005XXX011249 deschis la Trezoreria Statului sector 2, beneficiar CNMSI cod fiscal: 26335581), cu conditia confirmarii acestora de catre banca pana la data deschiderii ofertelor; sau - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire. O perioada de valabilitate mai mica a scrisorii de garantie fata de perioada de valabilitate a ofertei constituie motiv de respingere a ofertei. GP trebuie sa fie irevocabila. Pentru I.M.M.- 50% din GP.Se va completa si formularul nr.23. Documentul va fi prezentat in original la sediul CNMSI . In cazul in care garantia de participare va fi in valuta, se va lua ca referinta cursul valutar al BNR cu 3 zile inainte de data limita de depunerea a ofertelor.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executiese va constitui prin orice instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, aceasta devenind anexa la contract, in cuantum de 10% din pretul total al contractului (exclusiv T.V.A.), emisa in termen de maxim 10 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a contractului, in conformitate cu prevederile art. 90 din H.G. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Perioada de valabilitate a garantiei de buna executie va depasi cu 14 zile data limita la care contractul inceteaza sa mai produca efecte. Ofertantii cu statut de IMM vor prezenta toate documentele legale care certifica acest lucru, acestia beneficiind de Legea nr. 346/ 14.07.2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Documentele emise/redactate intr-o limba straina vor fi prezentate in limba in care au fost emise, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana. Toate documentele vor avea, pe langa semnatura, mentionat in clar numele intreg al persoanei semnatare. Incazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat (inclusiv liderul) va prezenta documentele si formularele nr.16, nr.17, nr.18 si nr.19.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare - Ofertantii / Tertii sustinatori vor prezenta Formularul nr. 4 ? in original, semnat si stampilat.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare ? Ofertantii / Tertii sustinatori vor prezenta Formularul nr. 5 ? in original, semnat si stampilat. Tertii sustinatori trebuie sa faca dovada neincadrarii in in prevederile art. 181 lit. a), lit. c1) si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006.Declaratie privind calitatea de participant la procedura - Ofertantii / Subcontractantii vor prezenta Formularul nr. 1 ? in original, semnat si stampilat.Certificat de participare cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui ANRMAP nr. 314/2010, privind punerea in aplicare a certificatului de participare la licitatii cu oferta independenta - Ofertantii vor prezenta Formularul nr. 3 ? in original, semnat si stampilat.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69^1(evitarea conflictului de interese) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare - Ofertantii / Subcontractantii / Tertii sustinatori vor prezenta Formularul nr. 2 ? in original, semnat si stampilat.Persoanele cu functii de decizie din cadrul CNMSI sunt urmatoarele: Popescu Delia - vicepresedinte , Mirela Toma-expert, Simona Andreea Bajanaru-expert, Diana Tudor-inspector de specialitate, Alexandra Costache-sef serviciu economic, Gabriel Dumitru-director directia operationala.Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Documentul se va prezenta in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Certificat de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale) din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Documentul se va prezenta in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Certificat de cazier judiciar pentru companie (pentru statele unde e aplicabil) si pentru administrator(i) asa cum sunt mentionati in Certificatul Constatator. Documentul se va prezenta in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Cazier fiscal pentru companie. Documentul se va prezenta in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Persoane juridice straine - Se va prezenta echivalentul documentelor de mai sus insotite de traducere autorizata . Ofertantul trebuie sa aiba in obiectul sau de activitate prestarea de servicii de audit financiar si de consultanta in tehnologia informatiior si sa fie atestat in a exercita activitati de audit financiar: 1.Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului, de pe langa instanta competenta, in original/copie legalizata/copie conform cu originalul din care sa rezulte in mod obligatoriu domeniul principal si domeniile secundare de activitate si situatia juridica a ofertantului, informatii care trebuie sa fie actuale la data limita de depunere a ofertelor. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC. Nota: ofertantului clasat pe primul loc i se va cere sa prezinte certificat constator in original/ copie legalizata.Auditorul financiar independent poate fi orice persoana fizica sau juridica inscrisa in Registrul Auditorilor Financiari Activi intocmit de Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR), inregistrata fiscal si care detine viza de membru activ al CAFR pe anul 2013.Pentru indeplinirea de catre auditorul financiar independent ofertant a acestui criteriu de calificare, acesta va trebui sa prezinte urmatoarele documente doveditoare: 2.Certificat de atestare a calitatii de auditor financiar eliberat de CAFR .Contractul de servicii de audit se va rezilia unilateral de catre Autoritatea contractanta in cazul in care, pe durata prestarii serviciilor, auditorului financiar independent i se va retrage acesta calitate de catre CAFR.3.Carnet de membru al CAFR vizat cu mentiunea ?activ? pentru anul 2013 . Pentru ca o persoana juridica sa se poata califica din punct de vedere al acestui criteriu, trebuie ca fiecare dintre membrii echipei de audit financiar propusi pentru indeplinire contractului sa prezinte copia carnetului de membru al CAFR vizat cu mentiunea ?activ? pentru anul 2013.4.Pentru persoanele juridice, autorizatie pentru a desfasura activitatea de audit financiar si servicii profesionale conexe acestuia eliberata de catre CAFR .Documentele de mai sus se vor depune in oricare din formele: original/ copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea " conform cu originalul", ofertantului clasat pe primul i se va cere sa prezinte pentru conformitate documentele in original sau /copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: 1.Ofertantul trebuie sa prezinte dovezi privind asigurarea riscului profesional aferent contractului ce urmeaza a fi atribuit conf HG 45/2005 pt. aprobarea normelor privind asigurarile pentru risc profesional.2.Bilantul contabil pe ultimii trei ani financiari Bilantul contabil pentru anii 2010 si 2011 insotit de anexele explicative, vizat si inregistrat de organele fiscale competente (copie)iar pentru anul 2012 se vor prezenta rapoarte anuale, scrisori de bonitate din partea bancilor sau a unor societati recunoscute de audit financiar si contabil precum si orice alte documente edificatoare prin care ofertantul isi poate dovedi capacitatea economico-financiara.3.Declaratie pe proprie raspundereDeclaratie pe proprie raspundere privind cifra de afaceri in domeniul de activitate aferent obiectului contractului in ultimii trei ani a Ofertantului /Asociatiei formate ori, dupa caz, de catre Tertul sustinator.Se accepta ofertanti/ofertanti asociati ori terti sustinatori care au cifra medie de afaceri in domeniul de activitate aferent domeniului contractului de minim 114.000 leiSe va completa Formularul nr 6? de catre ofertant, ori, dupa caz de catre Tertul sustinator financiar.Formularul se depune in original.Pentru calcularea echivalentului leu/alta valutase va utiliza cursul de schimb mediu anual publicat pe site-ul BNR (www.bnr.ro).Cerinta va fi indeplinita astfel de catre: - ofertant in cazul unei Oferte individuale cu sau fara subcontractare;
-ofertant ori de catre Tertul sustinator financiar ? in cazul unei Oferte individuale cu sustinere;
- Asociatia formata (prin cumulul valorilor cifrelor de afaceri prezentate de membrii asociatiei) in cazul unei Oferte comune cu sau fara subcontractare;
- Asociatia formata (prin cumulul valorilor cifrelor de afaceri prezentate de membrii asociatiei, ori de Tertul sustinator financiar (cerinta va fi indeplinita in intregime de catre un singur sustinator) in cazul unei Oferte comune cu sustinere.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Pentru a putea fi declarat admis ofertantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte minime: ?sa fi realizat servicii de audit financiar ?sa fi realizat audit tehnic de securitate ?sa fi realizat evaluarea vulnerabilitatilor si efectuarea de teste de penetrare ?sa dispuna de o dotare tehnica care sa permita realizarea obiectului contractului ?sa dispuna de personal calificat si specializat pentru realizarea obiectului contractului Ofertantul va prezenta: 1.Formular nr. 9 ? Declaratie privind lista principalelor prestari de servicii in ultimii 3 ani 2.Experienta similara Ofertantul sau, in cazul unei asocieri/ consortiu, cel putin unul din membrii consortiului, sa faca dovada experientei in rprestarea in ultimii 3 ani a unui contract/ contracte, in valoare totala de minim 57000 lei dupa cum urmeaza: - de prestare servicii de audit financiar - de prestare servicii de auditare a Sistemului de Management al Securitatii Informatiei ce a inclus minim o aplicatie web de business cu expunere in Internet; - de prestare servicii de evaluare a vulnerabilitatilor si efectuarea de teste de penetrare ce au vizat aplicatii web de business cu expunere in Internet; Prezentarea recomandarilor/ copii ale contractelor/ documentelor constatatoare/certificate/documente emise sau contrasemnate de beneficiarii operatorului economic, prin care se confirma prestarea de servicii similare vor trebui sa faca referire la: -beneficiarul contractului; -tipul serviciilor/activitatilor prestate; -perioada in care s-a realizat contractul; -modul de indeplinire a obligatiilor contractuale pe parcursul derularii contractului respectiv. In cazul in care exista incertitudini sau neclaritati in ceea ce priveste anumite documente prezentate, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita detalii, precizari sau confirmari suplimentare atat de la ofertantul in cauza, cat si de la autoritatile competente care pot furniza informatii in acest sens. 3.Declaratie privind numarul mediu al personalului angajat, asigurarea cu personalul calificat si specializat in obiectul contractului, numarul de persoane responsabile direct de indeplinirea contractului. Formular nr.10 4.Declaratie care sa contina informatii referitoare la dotarile de natura tehnica de care dispune ofertantul in vederea indeplinirii obiectului contractului. Pentru software-ul folosit in desfasurarea activitatilor proiectului operatorul economic va prezenta o declaratie pe propria raspundere ca detine/dispune de licentele si sau dreptul de folosire al acestuia in scop comercial. Formular 24, Personalul de specialitate necesar pentru indeplinirea contractului (echipa responsabila de derularea proiectului); Se va completa Formularul nr. 11/Formularul 14? Lista cu personalul de specialitate, responsabil pentru indeplinirea contractului de servicii (echipa de proiect.) Pentru expertii nominalizati se vor prezenta urmatoarele: -Curriculum vitae pentru fiecare expert cheie, conform Anexa la Formularul nr. 12 . Auditorii financiari dintre membrii echipei de audit propusa pentru indeplinirea contractului trebuie sa prezinte copia carnetului de membru al CAFR vizat cu mentiunea ?activ? pentru anul 2013.Documente suport pentru a sustine cerintele minime formulate pentru fiecare expert cheie (diplome, certificari, contracte/carti de munca, recomandari de la beneficiari) se vor solicita in mod special pentru operatorul economic clasat pe locul 1 pentru a prezenta experienta declarata in CV.Declaratie de disponibilitate pentru toti expertii propusi. FORMULARULUI 13.In vederea derularii contractului, ofertantul trebuie sa dispuna de o echipa de proiect ai carei membrii trebuie sa indeplineasca cerintele solicitate pentru urmatoarele roluri: , a)Team leader audit financiar - Auditor senior cu rol de manager de proiect (1 specialist) - sa fie auditor senior membru CAFR -experienta ca manager de proiect, b)Auditori financiari juniori (2 specialisti) - sa fie auditor junior membru CAFRCel putin un membru al echipei de audit financiar va trebui sa aiba cunostinte in domeniul achizitiilor publice dovedite fie prin prezentarea copiei/copiilor diplomelor de absolvire, certificatelor sau adeverintelor de participare, fie prin participarea in activitati care sa fi presupus cunostinte in domeniul achizitiilor publice, c)Team Leader ? Audit aplicatie informatica -Studii superioare, cu diploma de absolvire/licenta de la o universitate acreditata sau master/doctorat in domeniul informatica ( de ex. Facultatea de matematica/ ASE/Politehnica) -Minim 5 ani de experienta ca auditor de sisteme informatice. -Certificat de atestare profesionala ca auditor de sisteme informatice (CISA) sau echivalent si evaluator de riscuri pentru medii informatice (CRISC) sau echivalent, d)Expert 1 ? Auditor sisteme informatice. -Studii superioare, cu diploma de absolvire/licenta de la o universitate acreditata sau master/doctorat in domeniul tehnic. -Minim 5 ani de experienta ca auditor de sisteme informatice. -Certificat de atestare profesionala ca auditor de sisteme informatice (CISA) sau echivalent si evaluator de riscuri pentru medii informatice (CRISC) sau echivalent, e)Expert 2 ? Auditor sisteme informatice. -Studii superioare, cu diploma de absolvire/licenta de la o universitate acreditata sau master/doctorat in domeniul informatic. -Minim 3 ani de experienta in implementare si management de solutii de securitate informatica. -Certificat de atestare profesionala in domeniul securitatii informatice (CISSP) sau echivalent , auditor de sisteme informatice (CISA) sau echivalent si evaluator de riscuri pentru medii informatice (CRISC) sau echivalent ;, f)Expert 3 ? Expert certificat in etical hacking (CEH) pentru sisteme informatice. -Minim 5 ani de experienta in evaluarea vulnerabilitatilor si exploatarea acestora. -Certificat de atestare profesionala in domeniul etical hacking (CEH-Certified Etical Hacking) sau echivalent , Offensive Security Certified Professional (OSCP) sau echivalent , Web Application Penetration Tester (GWAPT) sau echivalent, g)Expert 4 ? Evaluator vulnerabilitati sisteme informatice. -Studii superioare, cu diploma de absolvire/licenta in domeniul tehnologiei informatiei/ calculatoare/cibernetica. -Minim 3 ani de experienta in evaluarea vulnerabilitatilor si exploatarea acestora. -Certificate de atestare profesionala in domeniul securitatii informatice (CISSP) sau echivalent , Offensive Security Certified Professional (OSCP) sau echivalent , Computer Hacking Forensic Investigator (CHFI) sau echivalent si Certified Penetration Tester Specialist (CPTS) sau echivalent, h) Expert 5 ? Evaluator vulnerabilitati sisteme informatice. - Minim 3 ani de experienta in evaluarea vulnerabilitatilor si exploatarea acestora. - Certificat de atestare profesionala in domeniul etical hacking - Certified Etical Hacking (CEH) sau echivalent , Offensive Security Certified Professional (OSCP) sau echivalent si Certified Information System Security Professional (CISSP) sau echivalent Toate documentele solicitate pentru indeplinirea calificarilor de catre personalul proiectului vor trebui sa fie prezentate in copie certificate pentru conformitate cu originalul.Tinand cont ca sistemul ce se doreste a fi auditat are o complexitate foarte mare, vehiculeaza informatii sensibile, iar specificul beneficiarului (mentionat si in legislatia, regulamentele interne, normele privind sistemele informatice ale beneficiarului) impune asigurarea unor conditii ridicate privind modul si gradul realizarii securitatii informatiilor si a retelei sistemul informatic dezvoltat, au fost cerute experientele mentionate anterior ( conform Notificarii ANRMAP nr.71/2011) Informatii privind standardele de asigurare a calitatii ISO 9001 .Se vor prezenta documenteemise de organisme acreditate care confirmaimplementarea la nivelul organizatiei a unui sistem de management al calitatii conform standardelor ISO 9001:2008 serviciile de consultanta pentru management in ceea ce priveste securitatea sistemelor informatice.Certificatul trebuie sa fie valabil la data limita de depunere a ofertei, iar operatorul economic trebuie sa mentina valabilitatea lui pe toata durata contractului. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa indeplineasca aceasta cerinta. Cerinta nu poate fi indeplinita in mod cumulativ, fiecare dintre asociati, va prezenta certificarea ISO.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 09.05.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 09.05.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 16.09.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice - POS CCE
Data expedierii prezentei invitatii: 24.04.2013 13:54