Achizitie publica - Achizitie servicii de proiectare in cadrul proiectului de investitii ?Modernizare drumuri forestiere, comuna Poiana Teiului, judetul Neamt?
Detaliu pentru invitatia numarul 327042
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 327042/18.05.2012
Denumire contract: Achizitie servicii de proiectare in cadrul proiectului de investitii ?Modernizare drumuri forestiere, comuna Poiana Teiului, judetul Neamt?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA POIANA TEIULUI (PRIMARIA POIANA TEIULUI)Cod fiscal: 2614074, Adresa: LOCALITATEA POIANA TEIULUI, JUDETUL NEAMT, Poiana Teiului, Telefon: 0233266250, Fax: 0233266025
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: LOCALITATEA POIANA TEIULUI, JUDETUL NEAMT, Poiana Teiului, Romania, cod postal: 617340, telefon: +40 233266250, fax: +40 233266025, persoana de contact: PETRU BIIA
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Sediul Primariei Poiana Teiului, loc.Poiana Teiului, judetul Neamt
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Achizitie servicii de proiectare in cadrul proiectului de investitii ?Modernizare drumuri forestiere, comuna Poiana Teiului, judetul Neamt?
II.1.2) Tip contract: Servicii
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Servicii de proiectare in vederea realizarii proiectului tehnic, detalii de executie, caiete de sarcini, elaborare documentatie pentru avize, elaborare documentatie tehnica pentru obtinerea autorizatiei de construire, asistenta tehnica din partea proiectantului pentru proiectul de investitii: ?Modernizare drumuri forestiere, comuna Poiana Teiului, judetul Neamt?.
II.1.6) CPV: 71322000-1 - Servicii de proiectare tehnica pentru constructia de lucrari publice (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 123, 573.77 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participareare o valoare de 2.470 lei, fiind valabila 90 de zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertei.Perioada de valabilitate a garantiei de participare este egala cu perioada de valabilitate a ofertei.Garantia de participare se exprima in lei si se va constitui prin: - scrisoare de garantie bancara in favoarea autoritatii contractante ? se prezinta in original;
- un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari ? se prezinta in original;
- virament bancar in contul autoritatii contractante RO77TREZ4945006XXX000054 deschis la Trezoreria orasului Bicaz ? se va prezenta o copie lizibila dupa OP cu stampila bancii;
- in numerar, la casieria autoritatii contractante.In masura in care Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor respinge contestatia depusa de un operator economic, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare in raport cu valoarea estimata a contractului, in conformitate cu art. 278 ind.1 din OUG 34/2006 modificata si completata.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie se constituie de catre contractant in scopul asigurarii autoritatii contractante de indeplinirea cantitativa, calitativa si in perioada convenita a contractului.GBE se constituie in cuantum de 5% din valoarea fara TVA a contractului, conform art. 90, alin 1 din H.G. 925/2006 modificata si completata.GBE se poate constitui si prin retineri succesive din sumele datorate facturilor partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide la dispozitia autoritatii contractante, un cont la unitatea Trezoreriei Statului. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului. Pe parcursul contractului, autoritatea contractanta trebuie sa alimenteze contul de disponibil prin retineri succesive din sumele datorate si cuvenite contractantului pana la concurenta sumei stabilite drept GBE. Restituirea GBE conform art. 92, alin. 3 din HG 925/2006 modificata si completata.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta 1Operatorii economici nu trebuie sa se incadreze in prevederile art. 180 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintei: - Prezentarea declaratiei pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006 in conformitate cu Formularul nr. 1 ? Declaratie privind situatia personala a operatorului economic, completat in original, datat, semnat, prin care sa se ateste faptul ca ofertantul in ultimii 5 ani de activitate nu a fost condamnat prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti pentru participare la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, pentru frauda si/sau pentru spalare de bani.- Aceasta declaratie trebuie prezentata in mod obligatoriu, daca este cazul, si de tertul sustinator.Atentie! In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat va prezenta documentul mentionat.Cerinta 2Operatorii economici nu trebuie sa se incadreze in prevederile art. 181 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintei: - Prezentarea declaratiei pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG nr. 34/2006 in conformitate cu Formularul nr. 1 ? Declaratie privind situatia personala a operatorului economic, completat in original, datat, semnat.- Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude din procedura de atribuire a contractului de achizitie publica orice ofertant/candidat care se afla in oricare din urmatoarele situatii: - a intrat in faliment ca urmare a hotararii pronuntate de judecatorul sindic;
- nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit;
- in ultimii 2 ani nu si-a indeplinit sau si-a indeplinit in mod defectuos obligatiile contractuale, din motive imputabile ofertantului in cauza, fapt care a produs sau este de natura sa produca grave prejudicii beneficiarilor acestuia;
- a fost condamnat, in ultimii 3 ani, prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;
- prezinta informatii false sau nu prezinta informatiile solicitate de catre autoritatea contractanta, in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie.- Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), lit. c)1 si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006 vor fi depuse si de tertul sustinator, daca este cazul.Cerinta obligatorie: Cazier fiscal (original) al societatii in termen de valabilitate la data deschiderii ofertelor.Cerinta obligatorie: Certificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale eliberat de autoritatile competente de pe langa Unitatile Administrativ Teritoriale de pe raza careia societatea are sediul social si punctul/punctele de lucru implicate in derularea contractului (formulare-tip eliberate de autoritatile competente din tara in care ofertantul este rezident, traduse in limba romana de traducator autorizat si legalizate), in original sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? din care sa reiasa plata obligatiile scadente in luna anterioara celei in care se depune oferta.Cerinta obligatorie: Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale de pe raza careia societatea are sediul social privind plata obligatiilor la bugetul general consolidat (formulare-tip eliberate de autoritatile competente din tara in care ofertantul este rezident, traduse in limba romana de traducator autorizat, legalizate), in original sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? din care sa reiasa plata obligatiile scadente in luna anterioara celei in care se depune oferta.Pentru persoanele juridice straine se solicita prezentarea certificatelor in original sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul? semnata si stampilata, insotite de traducerea autorizata in limba romana.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, atunci ofertantul va redacta o declaratie pe propria raspundere prin care va specifica faptul ca nu se afla in nici una din situatiile de la punctul 2.Daca vor exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita informatii direct de la autoritatile competente.Atentie! In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat va prezenta documentele mentionate.Atentie! In cazul neprezentarii declaratiei si certificatelor ofertantul/candidatul/concurentul va fi declarat inacceptabil.Ofertantul va completa o declaratie pe propria raspundere in care va declara calitatea in care participa la procedura de achizitie in conformitate cu Formularul nr. 2 ? Declaratia privind calitatea de participant la procedura. completat in original, datat, semnat si stampilat.Atentie! In cazul in care oferta este depusa de o asociere fiecare asociat va prezenta documentul mentionat.Cerinta 3Atat operatorii economici ofertanti la procedura cat si tertii sustinatori nu trebuie sa se incadreze in prevederile articolului 69 indice 1 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.In vederea dovedirii neincadrarii ofertantului in situatia de conflict de interese se comunica in cele ce urmeaza lista persoanelor cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire: - Biia Petru ? primar;
- Curca Adriana - presedinte al comisiei de evaluare cu drept de vot (Consilier Achizitii Publice);
- Pavaloaia Elena - membru al comisiei de evaluare (Sef Serviciul Contabilitate);
- Erhan Gheorghita - membru al comisiei de evaluare (Sef Serviciul Situatii de Urgenta).Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: - Toti operatorii economici participanti la procedura, indiferent de calitatea acestora (ofertant/ofertant candidat/ofertant asociat/subcontractant) vor trebui sa respecte art. 691 din OUG 34/2006 modificata si completata, conform caruia ?Ofertantul/Candidatul/Ofertantul asociat/ Subcontractantul care are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a), cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante este exclus din procedura de atribuire.? In acest sens ofertantii vor completa Formularul nr. 3 ? Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006 atasat prezentei.Cerinta 4Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa completeze certificatul de participare la licitatie cu oferta independenta.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: Fiecare ofertant/candidat la procedura va prezenta certificatul de participare la licitatii cu oferta independenta, completat conform Ordinului 314/2010 emis de A.N.R.M.A.P si atasat prezentei (Formular nr. 4 - Certificat de participare la licitatii cu oferta independenta).Atentie! In cazul in care oferta este depusa de o asociere fiecare asociat va prezenta documentul mentionat. Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate: Operatorii economici ofertanti la procedura trebuie sa fie legal inregistrati si sa aiba dreptul de a presta serviciile ce fac obiectul prezentei proceduri de atribuire.In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat (inclusiv liderul) va prezenta documentele si formularele mentionate mai jos.In cazul in care persoana care semneaza declaratiile/formularele solicitate nu este reprezentantul legal al operatorului economic (lider, asociat, subcontractor), se va atasa o imputernicire pentru acesta.Daca exista incertitudini referitoare la documentele prezentate de ofertanti, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita informatii direct de la autoritatile competente.Modalitati de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: - prezentarea Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul judetului in care este inregistrat operatorul economic, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertei, si valabil la data depunerii ofertei din care sa rezulte ca obiectul de activitate al ofertantului (codurile CAEN) ? cuprinde si activitati de tipul celor supuse procedurii de achizitie. Acesta se va prezenta in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional.Pentru persoanele juridice straine ? autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima obligativitatea prezentarii a oricaror documente care sa dovedeasca o forma de inregistrare/atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident.Documentele prezentate vor fi obligatoriu legalizate si traduse in limba romana de traducator autorizat, la data deschiderii ofertei.Ofertantii straini participanti la procedura trebuie sa fie legal inregistrati si trebuie sa desfasoare activitatea economica corespunzatoare codului CAEN 7112 ? activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea sau echivalentul acestuia raportat la tara in care isi desfasoara activitateaOfertantului clasat pe primul loc i se va solicita, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, pentru conformitate documentul emis de ORC in original sau copie legalizata.Atentie! In cazul in care oferta este depusa de o asociere fiecare asociat va prezenta documentele mentionate.
Capacitatea economica si financiara
-in anul 2010, 1 euro = 4, 2099 Ron;
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1Ofertantii trebuie sa faca dovada a minim un contract de servicii de proiectare pentru executia structurilor rigide (beton de ciment), servicii receptionate la sfarsitul prestarii (sfarsitul prestarii nu presupune expirarea perioadei de garantie) cu o valoare cel putin egala cu 123.000 lei, fara TVA.Ofertantul va completa si va depune in original - Formular 7 - ?Declaratia privind lista principalelor prestari de servicii in ultimii 3 ani? insotit de Anexa la Formular 7 ?Experienta similara? pentru fiecare contract prezentat ca experienta similara.Aceste liste trebuie sa fie insotite de: -copii dupa partile relevante din contractele de prestare servicii;
-procesele verbale de predare?primire care sa contina prestatorul, beneficiarii, valorile, perioada si modul de indeplinire a obligatiilor.Nivelul experientei similare se va raporta la cursul euro mediu anual BNR astfel: an 2009, 1 euro=4, 2373 Ron; an 2010, 1 euro=4, 2099 Ron; an 2011, 1 euro=4, 2379 Ron., Cerinta nr. 2Operatorii economici trebuie sa prezinte o declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa capacitatea tehnica a acestora.Operatorii economici trebuie sa detina in vederea prestarii serviciilor de proiectare ce fac obiectul prezentei proceduri de achizitie publica, urmatoarele echipamente IT si programe informatice: -copiator A3;
-soft de desen tip CAD cu licenta;
-soft devize cu licenta;
-licenta proiectare drum;
-laptop+desktop.Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si/sau profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.Ofertantul va completa si depune in original Formularul nr. 8 - Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice din sectiunea Formulare precum si o declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa capacitatea tehnica a acestora., Continuare Cerinta 2Pentru echipamentele IT si programele informatice in proprietate se vor anexa documentele de proprietate, respectiv facturi sau contracte de leasing, iar pentru cele asigurate de la terti, se vor prezenta documentele privind inchirierea.Ofertantii nerezidenti vor prezenta traduceri autorizate si legalizate ale documentelor solicitate., Cerinta 3 (Personal de care dispune operatorul econonic in vederea derularii contractului)Se va face dovada asigurarii urmatorului personalului de specialitate pentru serviciile de proiectare: -1 inginer proiectant CFDPatestat de catre Ministerul Agriculturii Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
-1 inginer proiectant CFDP (Cai Ferate, Drumuri si Poduri), cu experienta profesionala in activitatea de proiectare CFDP de minim 5 ani;
-1 inginer autorizat topo pentru lucrari in sistemul de proiectie Stereografic de minim 5 ani.Operatorii economici vor completa Formularul nr. 9 ?Declaratie privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere?., Continuare Cerinta 3Pentru personalul aferent contractului de servicii de proiectare trebuie prezentate urmatoarele documente: -CV-uri datate si semnate in original (Formular nr. 10);
-declaratii de disponibilitate semnate in original (Formular nr. 11);
-copii dupa partile relevante din contractul/ele de munca vizate de ITM si/sau din carte de munca si/sau contract de colaborare in cazul PFA (persoana fizica autorizata) din care sa reiasa experienta in domeniu solicitata;
-diplome de studii din care sa reiasa specializarea solicitata;
-prezentarea unei copii lizibile ?conform cu originalul? a certificatului de atestare profesionala emis de ?Ministerul Agriculturii Padurilor si Dezvoltarii Rurale?;
-prezentarea unei copii lizibile ?conform cu originalul? a autorizatiei emise de OCPI din care sa rezulte capacitatea inginerului autorizat topo de a realiza si verifica lucrari de specialitate in domeniile cadastrului pe teritoriul Romaniei., Continuare Cerinta 3Pentru persoanele propuse a ocupa posturile solicitate in prezenta documentatie, experienta in domeniu va fi calculata pe baza datelor din cartile de munca respectiv contracte de munca (cu norma intreaga).Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.Atentie! CV-urile si declaratiile de disponibilitate (Formularul nr. 11 ? Declaratie de exclusivitate si disponibilitate si Formular nr. 10 - CV) se vor prezenta cu semnatura in original.Prezentarea acestor documente reprezinta o cerinta minima obligatorie, iar lipsa lor va duce la respingerea ofertei ca fiind inacceptabila. Cerinta nr. 1-SR EN ISO 9001 sau echivalentSe vor prezenta, in copie, certificate cu termen de valabilitate la zi, care sa ateste implementarea standardului de management al calitatii (SR EN ISO 9001 sau echivalent) corespunzatoare activitatilor aferente obiectului procedurii.In cazul unei oferte comune, standardele de asigurare a calitatii vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii.Nu se accepta ofertantii in curs de certificare., Cerinta nr. 2-SR EN ISO 14001 sau echivalentSe vor prezenta, in copie, certificate cu termen de valabilitate la zi, care sa ateste implementarea standardului de management al mediului (SR EN ISO 14001 sau echivalent) corespunzatoare activitatilor aferente obiectului procedurii.In cazul unei oferte comune, standardele de asigurare a managementului mediului vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii.Nu se accepta ofertantii in curs de certificare.Daca operatorul nu detine certificatul de mediu, certificatul de calitate, atunci se accepta orice alte probe sau dovezi prezentate de ofertant, daca prin aceste probe sau dovezi se confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii, protectiei mediului.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
55
Descriere: Componenta financiara
Durata de elaborare a proiectului
25
Descriere: Durata maxima de elaborare a proiectului (exprimata in luni calendaristice) nu poate depasi 3 luni; orice oferta care depaseste acest termen, va fi declarata neconforma.Durata minima a serviciilor de proiectare este de 7 zile calendaristice, durata sub care oferta nu va fi punctata suplimentar.
3. Metodologia de prestare a serviciilor de proiectare tehnica
20
Descriere: Componenta tehnica
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: Gratuit din SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 31.05.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 31.05.2012 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul National de Dezvoltare Rurala
Data expedierii prezentei invitatii: 16.05.2012 11:06