Achizitie publica - achizitionarea lucrarilor de ?Reabilitare, modernizare si refacere scuaruri in Piata Unirii, mun. Oradea, jud. Bihor? (contract nr. 2962/26.03.2012, COD SMIS 31623)
Detaliu pentru invitatia numarul 336006
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 336006/25.09.2012
Denumire contract: achizitionarea lucrarilor de ?Reabilitare, modernizare si refacere scuaruri in Piata Unirii, mun. Oradea, jud. Bihor? (contract nr. 2962/26.03.2012, COD SMIS 31623)
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialMUNICIPIUL ORADEACod fiscal: 4230487, Adresa: P-ta Unirii, nr.1, Jud. Bihor, Oradea, Telefon: 0259.437000, 0259.436276, Fax: 0259.437000, 0259.436276
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: P-ta Unirii, nr.1, Jud. Bihor, Oradea, Romania, cod postal: 410100, telefon: +04 259437000, fax: +04 259409406, persoana de contact: biroul achizitii publice
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: primaria municipiului oradea, str piata unirii nr 1, etaj 1, sala mica
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: achizitionarea lucrarilor de ?Reabilitare, modernizare si refacere scuaruri in Piata Unirii, mun. Oradea, jud. Bihor? (contract nr. 2962/26.03.2012, COD SMIS 31623)
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: achizitionarea lucrarilor de ?Reabilitare, modernizare si refacere scuaruri in Piata Unirii, mun. Oradea, jud. Bihor? (contract nr. 2962/26.03.2012, COD SMIS 31623)-Inlocuirea integrala a imbracamintii rutiere si a suprafetelor pietonale;Modernizarea sistemului de iluminat public;Inlocuirea tuturor elementelor constitutive ale mobilierului urban;Imbunatatirea conditiilor privind transportul si mobilitatea populatiei;Reconfigurarea circulatiei auto in Piata Unirii;Extinderea suprafeTelor destinate exclusiv circulatiei pietonale si crearea conditiilor pentru o maximizare a mobilitatii in zona Pietei Unirii;Incurajarea transportului alternativ Conservarea, reabilitarea si punerea in valoare a elementelor de patrimoniu cultural national si local;Crearea conditiilor pentru punerea in valoare a cladirilor monumente istorice;Sporirea atractivitatii Pietei Unirii pentru investitii in servicii specific centrelor urbane;Valoarea contractului de achizitie publica ce urmeaza a fi atribuit, fara eventuala suplimentare reprezentand valoarea la care se vor raporta operatorii economici pentru elaborarea ofertelor este de 15.022.267 lei fara tva
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 16, 514, 070 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare :300.445, 34 leiGarantia de participare poate fi constituita in urmatoarele forme: a) Scrisoare de garantie bancara in favoarea autoritatii contractante conform formularului anexat.b) ordin de plata, in contul RO02TREZ0765006XXX000160 deschis la Trezoreria Municipiului Oradea.c)instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari - asigurare de garantiid) achitarea sumei la casieria Primariei Oradea-- Perioada de valabilitate a garantiei- 100 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.In cazul respingerii unor contestatii, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare in raport cu valoarea estimata a contractului, sume stabilite conform prevederilor ART. 278^1 lit c din OUG 34/2006- 9062, 23 lei
Garantie de buna executie
Va reprezenta 10% din valoarea fara tva a contractului si se va putea constitui prin una din urmatoarele modalitati, devenind anexa la contractul incheiat :1. scrisoare de garantie bancara2. instrument de garantare emis in conditiile legii de o de o societate de asigurari-asigurare de garantii3. retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis va fi de 0, 5% din pretul contractului. Pe parcursul indeplinirii contractului, autoritatea contractanta urmeaza sa alimenteze acest cont de disponibil prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Se solicita prezentarea unui CERTIFICAT de participare la licitatie cu oferta independenta- in baza ORDINULUI 314/2010 INTRAT IN VIGOARE LA 20.10.2010 prin care certifica faptul ca participarea la respectiva procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta.Se solicita prezentarea unei declaratiicompletata si semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului, conform ? Formularului din documentatie- DECLARATIE privind calitatea de participant la procedura?Se solicita prezentarea unei declaratiicompletata si semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului, conform ? Formularului nr. 10- DECLARATIE privind situatia personala a ofertantului?- prin care sa dovedeasca ca nu se incadreaza la prevederile art 180 , 181 siart 69?1 din OUG 34/2006.Persoanele (numele acestora si funtia) ce detin functii de decizie in autoritatea contractanta cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, respectiv, toate persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aproba bugetul aferent autoritatii contracte, necesar finantarii contractelor de achizitie publica (inclusiv consilierii locali) sunt urmatoarele: Mircea Malan -ViceprimarSim Dumitru ?Sef ServiciuMos Marius- Director Executiv D.M.P.F.I.Ioan Maghiar ? ConsilierMarge Adina? Sef BirouManuela Maghiar- ConsilierBorbei Eugenia- DirectorFlorea Eduard- DirectorIonut Serac -ConsilierOvidiu Muresan- ViceprimarDana Motoc ? ConsilierCristian Mihoc - ConsilierCristian Delcea - ConsilierDan Antoniu- ConsilierIulia Kocsis- ConsilierAdriana Mihelea- ConsilierNadia Has-Sef ServiciuCiorba Ionut- ConsilierConsilieri locali -Delorean Ion Iulius, Caciora Ciprian, Corches Dorin, Cupsa Ioan, Dan Octavian, Felea Ioan, Fleisz Ioan, Hossu Bogdan, Huszar Istvan, Ilie Cristian, Lepadatu Mircea, Lezeu Petru, Luca Dorel, Manea Mihai, Mercea Pavel, Muresean Ovidiu, Negrean Daniel, Pasztor Sandor, Popa Claudiu, Sarkozi Zoltan, Szabo Iozsef, Tau Ioan, Tifor Dorel, Vulcu DanielPrezentare Certificate de atestare fiscala privind plata obligatiilor la bugetul general consolidat (eliberat de D.G.F.P) si la bugetul local (eliberat de directia de specialitate din cadrul primariilor in a caror raza teritoriala activeaza societatea respectiva). Certificatele de atestare fiscala/certificatele privind plata impozitelor si taxelor la bugetul local, trebuie sa prezinte situatia obligatiilor exigibilein luna anterioara celei in care se depun ofertele, in sensul ca acestea trebuie sa ateste ca ofertantul nu aredatorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Se va tine cont de prevederile ART 112 DIN ORDONANTA NR 92/2003- privind codul de procedura fiscala- ART. 112(1) Certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent la solicitarea contribuabililor. Certificatul se emite si din oficiu sau la solicitarea altor autoritati publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare. Prevederile art. 11 se aplica in mod corespunzator.(2) Certificatul de atestare fiscala se elibereaza pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumita luna de referinta, si neachitate pana la data eliberarii acestuia.(3) In situatia in care se emit certificate de atestare fiscala in primele 5 zile lucratoare ale lunii, acestea vor cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold la sfarsitul lunii anterioare lunii de referinta si neachitate pana la data eliberarii acestora.(4) Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii si poate fi utilizat de persoana interesata pe o perioada de pana la 30 de zile de la data eliberarii. In cazul persoanelor fizice, perioada in care poate fi utilizat este de pana la 90 de zile de la data eliberarii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, in original sau in copie legalizata, oricarui solicitant.(4^1) Organul fiscal emitent poate inscrie in certificatul de atestare fiscala sumele certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul solicitant le are de incasat de la autoritati contractante definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006. Inscrierea se face in baza unui document eliberat de autoritatea contractanta prin care se certifica ca sumele sunt certe, lichide si exigibile.).In cazul in care termenul limita de depunere a ofertelor va fi pana in data de 05. a lunii, vor fi acceptate de catre comisia de evaluare si certificatele de atestare fiscala care atesta ca ofertantul nu are datorii in luna anterioara lunii de referinta in sensul ART 112 DIN ORDONANTA NR 92/2003.Conditie de calificare : Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora, autoritatea contractanta va exclude ofertantul/candidatul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) inluna anterioara termenului limita de depunere a ofertei.Forma de prezentare: copie lizibila stampilata, semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului si continand mentiunea "conform cu originalul".Aplicabilitatea in cadrul procedurii (1): ? In situatia in care din documentele solicitate la capitolul III.2.1.a) Situatia personala a candidatului sau ofertantului, reiese ca ofertantul se afla intr-una din situatiile prevazute de art.180 art.181 sau de art. 69?1 din OUG 34/2006, acesta va fi exclus din procedura pentru atribuirea contractractului de achizitie publica. Sunt asimilati situatiei expuse mai sus ofertantii care au emise pe numele lor documente constatatoare inregistrate la ANRMAP, care atesta neindeplinirea obligatiilor contractuale in sensul prevederilor art 181 din OUG 34/2006 respectiv ale art.97^1 din HG nr.925/2006.? In situatia in care cele declarate in cadrul CERTIFICATului de participare la licitatie cu oferta independenta, se dovedesc a fi neadevarate si/sau incomplete in orice privinta ofertantul in cauza va fi descalificat in baza punctului II.2 din certificatul in cauza.Nota: In cazul persoanelor juridice straine, autoritatea contractanta va accepta ca fiind suficient si relevant pentru demonstrarea faptului ca ofertantul nu se incadreaza in una dintre situatiile prevazute la art. 180 si 181 orice document considerat edificator, din acest punct de vedere, in tara de origine sau in tara in care ofertantul este stabilit, cum ar fi certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva.In cazul in care exista incertitudini in ceea ce priveste situatia personala a respectivilor ofertanti, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita in mod direct informatii de la autoritatile competente care emit documente de natura celor prevazute mai sus. In ceea ce priveste cazurile mentionate la art. 180, in conformitate cu legislatia interna a statului in care sunt stabiliti ofertantii, aceste solicitari se refera la persoane fizice si persoane juridice, inclusiv, dupa caz, la directori de companii sau la orice persoana cu putere de reprezentare, de decizie ori de control in ceea ce priveste candidatul sau ofertantul.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevazute mai sus sau respectivele documente nu vizeaza toate situatiile prevazute la art. 180 si 181, autoritatea contractanta va accepta o declaratie pe propria raspundere sau, daca in tara respectiva nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens. Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalele teritoriale, in conformitate cu prevederile Legii nr.26/1990 privind Registrul Comertului, republicata si actualizata- din care sa rezulte ca: ? obiectul de activitate al ofertantului permite executarea lucrarilor ce fac obiectul achizitiei? la datele la zi ale firmei, nu figureaza mentiuni referitoare la faptul ca ofertantul a intrat in faliment ca urmare a hotararii pronuntate de un judecator sindicForma de prezentare- certificatul se va prezenta in copie lizibila stampilata, semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului si continand mentiunea"conform cu originalul".Inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii autoritatea contractanta va solicita ofertantului castigator sa prezinte pentru conformitate documentul in original/copie legalizataAplicabilitatea in cadrul procedurii (2): ? In situatia in care din documentele solicitate in acest sens nu reiese ca ofertantul este autorizat pentru desfasurarea de activitati ce fac biectul achizitiei conditia referitoare la Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (inregistrare) va fi considerata neindeplinita iar oferta inacceptabila in bza art 36 alin 1 lit b din HG 925/2006.Nota: Solicitarea are la baza cerintele legale expuse in art. 15-25 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului potrivit carora nu pot fi desfasurate decat activitati autorizate, prin autorizare intelegandu-se conform art. 5 alin. 1 din actul normativ mentionat mai sus ?[...] asumarea de catre solicitant a responsabilitatii privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate?. Dovada autorizarii reiese din mentiunea cuprinsa in certificatul ORC la pct. ?Sedii si/sau activitati autorizate?, respectiv identificarea la acest punct a codului CAEN autorizat
Capacitatea economica si financiara
Descriere: INFORMATII GENERALE-datele de identificare si contact ale ofertantului, precum si cifra de afaceri globala medie anuala pe ultimii 3 ani., ofertantul trebuie sa demonstreze ca la data semnarii contractului va avea acces la sau are disponibile resurse reale negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte resurse financiare in valoare de 6.000.000 ron respectiv 1.347.406, 24 euro pentru a realiza cash flow de executie a lucrarii pentru perioada de pana la data primei decontari (aproximativ 6 luni).In cazul ofertei castigatoare ofertantul va imobiliza suma de 6.000.000 ron respectiv 1.347.406, 24euro( 1 euro=4, 4530 ron la cursul comunicat de BCE la data de 03.07.2012). pentru realizarea contractului.Scrisoare de garantie bancara sau alte forme de garantii si/sau depozite bancare/ linii de credit confirmate de banci ori alte resurse financiare sau orice alta forma de garantare care este permisa de legislatia bancara, Cerinta minima impusa pentru cifrei de afaceri globala medie anuala realizata in ultimii 3 ani, este ca aceasta sa fie mai mare sau egala cu 7.511.133, 50 lei fara tva (1.686.758, 03 euro- 1 euro=4, 4530 ron la cursul comunicat de BCE la data de 03.07.2012).copii certificate pentru conformitate cu originalul dupa situatiile financiare anuale (bilant contabil, cont de profit si pierderi, anexe) pe anii 2009, 2010 si 2011, inregistrate la administratia financiara si/sau alte documente emise de autoritatile legale competente, din care sa rezulte respectarea cerintei minime obligatorii privind marimea cifrei de afaceri globale medie anuala.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: in ultimii 5 ani - min 1 ctr - max 6 ctr lucr de o nat simil. Pentru a fi consid ca avand ?natura similara? ob ctr-sa includa cumulativ sau nu, urm tipuri de luc: Reab/rest/renov piete publice- istorice . Calitatea de ?piata publica istorica ? a ob trebuie sa reiasa din nomenclatorul stradal si/sau din lista de Zone protejate isorice.Montaj Inst aferente fantanilor inclusiv racorduri si bransamente (electrice, hidraulice)Exec/reab DrumuriFurniz si montaj mobilier urbanReabilit spatii verzi/amenajare peisagisticaExec pavajeLucrreparatii capitale, consolidari, reabilit, moderniza sau orice tip de lucr cu exc celor de reparatii curente, executate asupra unui/unor obiective aflate pe lista monumistorice.Ctr prezentatesa aiba cumulat o val fara tva mai mare sau egala cu 15.022.267 lei. Din aceasta un procent mai mare sau egal cu 60% - 9.013.336 lei, va fi repr de ctr avand ca obiect in mod cumulat sau nu-Reabilit/restaur/renov piete pub istorice si Exec/reab Drumuri, Minim 3 specialisti atestati MCPN (Ministerul Culturii si Patrimoniului National) pentru specializareaE-executare lucrari pentru urmatoarele domenii: - conservare/restaurare decoratii piatra, stucatura si/sau ceramica, - conservare/restaurare metalMinim un specialist atestat de MCPN ? pentru specializareaE-executare lucrari in domeniul-consolidare/restaurare, structuri istorice1 specialist in instalatii electrice atestat de ANRE1 specialist/inginer in instalatii atestat de ANRE1 peisagist /horticultor2 ingineri drumurisi poduri1 inginer topograf2 responsabili tehnici cu executia atestati de MDRT , cate unul in urmatoarele domenii: -I-Constructii civile, industriale; energetice; telecomunicatii;
-II- Constructii rutiere, drumuri, poduri, Personalul utilizat pentru executia contractuluiBetonistFierar betonistDulgherZidar si asimilatiTurnator metale si neferoaseTinichigiuPavatorMozaicarAsfaltatorInstalator electricianInstalator sanitarSudorcopii certificate pentru conformitate ale Atestatelor/certificarilor/diplomelordeclaratia de disponibilitate/ angajamentul de participare (in baza art 188 din OUG, dovada detinerii (dotare proprie / inchirierea sau alte forme de punere la dispozitie) a utilajelor, instalatiilor, echipamentelor tehnice implicate in realizarea contractului dupa cum urmeaza: Schela metalica tubularaPopi metaliciMotocompresorElectrocompresorCompactorGrup electrogenCiocan pneumaticPlaca vibratoareExcavatorcantitatile de utilaje si echipamente tehnice, inclusiv dotarile de care dispune Instalatie preparare mixturi asfaltice la caldAutolaborator mobil pentru verificari electriceMijloace de transport- autobasculantaIn cazul in care utilajele si mijloacele de transport nu sunt proprietatea ofertantului, se vor prezenta antecontractele de inchiriere/comodat certificat emis de un organism national sau international de certificare privind implementarea sistemului de management de calitate in conformitate cu ISO 9001:2008, sau echivalent, valabil la data depunerii ofertelor. Certificarea ISO trebuie sa fie data pentru domeniul executie lucrari . Nu se accepta ofertantii in curs de certificare., certificat emis de un organism national sau international de certificare privind implementarea sistemului de management de mediu in conformitate cu ISO 14.001:2004 sau echivalent, valabil la data depunerii ofertelor. Certificarea ISO trebuie sa fie data pentru domeniul executie lucrari. Nu sunt acceptati ofertantii in curs de certificare.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: documentatia de atribuire este atasata prezentei pe SEAP la sectiunea documentatie si clarificari
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Slovaca
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 10.10.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 10.10.2012 13:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Regionale
Data expedierii prezentei invitatii: 24.09.2012 09:33