Achizitie publica - Amenajare piata agroalimentara
Detaliu pentru invitatia numarul 328579
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 328579/31.05.2012
Denumire contract: Amenajare piata agroalimentara
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialOras SantanaCod fiscal: 3520121, Adresa: Ghioceilor nr. 42, Santana, Telefon: 0257462082, Fax: 0257462082
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Muncii nr. 120A, Santana, Romania, cod postal: 317280, telefon: +40 257462082, fax: +40 257462082, persoana de contact: Monica Popovici, mail. [email protected]
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: loc. Santana, str. Muncii, nr. 120A, jud. Arad
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Amenajare piata agroalimentara
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: In baza contractului de lucrari ce se doreste a fi atribuit se va asigura amenajarea pietei agroalimentare, cu respectarea cerintelor cuprinse in Documentatia tehnica, anexa la prezenta documentatie.
II.1.6) CPV: 45262800-9 - Lucrari de extindere a cladirilor (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 144, 611.67 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de particip.este 2.892, 23 lei; se va constit.prin virament bancar, sau printr-un instr.de garantare, emis in cond.legii. Garantia de particip.se va constit.numai in lei.Per.de valab.a garantiei de particip.: 90 de zile de la data lim.de depunere a ofertelor. Garantia de particip.se va depune in contul RO81TREZ0215006XXX017474, deschis la Arad.In temeiul prev.art. 86, alin. 3, lit. a si b din H.G. nr. 925/2006, actualizata in cazul in care garantia de particip.se constit.printr-un instr.de garantare emis in conditiile legii de o soc.bancara ori de o soc.de asigurari, instr.de garantare trebuie sa prevada dc plata garantiei se va executa conditionat, respectiv dp. constat. culpei pers. garantate, in cf. cu contr. garantat; sau neconditionat, respectiv la prima cerere a benef., pe baza decl.acestuia cu priv. la culpa pers. garantate. In cazul respingerii de catre CNSC a contestatiei formulate, AC va retine din cuantumul garantiei de particip.conform art. 278 indice 1, alin. 1, lit. a din O.U.G. nr. 34/2006, actualizata suma de 1.446, 12 lei.
Garantie de buna executie
5% din val.contr., fara TVA, in max.3 zile lucratoare de la semnarea contr., integral printr-un instr. de garantare emis in cond.legii de o soc.bancara/soc.de asig.care devine anexa la contract sau partial prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, cu aplic.art. 90(3) din H.G.925/2006. Dc.garantia se const.printr-un instr. de garantare emis in cond.legii de o soc.bancara/soc.de asig., acesta trebuie sa prevada dc. plata garantiei se va executa condit., respectiv dp. constat. culpei pers. garantate, in cf. cu contr. garantat; sau necondit., respectiv la prima cerere a benef., pe baza decl.acestuia cu priv. la culpa pers. garantate. Se va restitui: 70% din val.garantiei, in 14 zile de la data incheierii p-v.de receptie la term.lucrarilor, daca AC nu a ridicat pana la acea data pretentii asupra ei, iar riscul pentru vicii ascunse este min.; iar restul de 30% din val. garantiei, la expirarea perioadei de garantie a lucrarilor exec., pe baza p-v.de receptie finala.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Ofertantii participanti la procedura vor face dovada neincadrarii in situatiile prevazute la art. 69 indice 1, 180 si 181 din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, actualizata.In vederea dovedirii neincadrarii ofertantului in situatia unui conflict de interese se comunica in cele ce urmeaza lista persoanelor cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire: 1. Scarlatescu Mihai - Presedintele Comisiei de evaluare2. Popovici Monica - Membru al Comisiei de evaluare3. Sas Teodor - Membru al Comisiei de evaluare4. Blidar Marius - Membru supleant in Comisia de evaluare5. Batranut Marinela - Membru supleant in Comisia de evaluare6. Ardelean Ioan - Membru supleant in Comisia de evaluare7. Cilan Mariana - Membru supleant in Comisia de evaluare8. Enache Viorel - Primarul Orasului Santana9.Consilieri locali: Borbil Ioan Augustin, Costea Dumitru, Darau Ioan, Dehelean Gheorghe, Gabor Ioan, Hoza Gheorghe, Hummel Hans Francisc, Laza Emil, Miscoi Gheorghe Livius, Muresan Maftei, Paulescu Dorel, Scarlatescu Mihai, Tabuia Cristiana Ioana, Tomuta Daniel, Tuduce Silviu, Rus Irina.Mod de dovedire: 1. Se vor completa si atasa: Formularul nr. 1 (Declaratie privind neincadrarea in art. 69 indice 1 din O.U.G. nr. 34/2006, actualizata), Formularul nr. 2 (Declaratie privind neincadrarea in art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006, actualizata), Formularul nr. 3 (Declaratie privind neincadrarea in art. 181 din O.U.G. nr. 34/2006, actualizata), in original.In cazul unei asocieri formularelevor fi prezentate de fiecare asociat in parte.2. Se va atasa certificatul de cazier fiscal al persoanei juridice ? in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea cf. cu originalul.In cazul unei asocieri certificatul va fi prezentat de fiecare asociat in parte.3. Se vor atasa documente eliberate de autoritatile legale competente, care sa ateste faptul ca ofertantul si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor si taxelor catre bugetul general consolidat, precum si taxele locale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea cf. cu originalul, pentru persoanele juridice romane, respectiv original sau copie cf. cu originalul si traducere legalizata in limba romana, in cazul persoanelor juridice straine.In cazul unei asocieri certificatele vor fi prezentate de fiecare asociat in parte.Nota: Certificatul de atestare fiscala/Certificatul privind plata impozitelor si taxelor locale trebuie sa prezinte situatia obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Dovada achitarii taxelor se face prin prezentarea formularelor tip emise de organismele competente privind indeplinirea obligatiilor de plata.Ofertele depuse de operatorii economici care figureaza cu datorii neachitate catre bugetul de stat sau bugetul local (cu luarea in considerare a scadentei de plata a acestora), vor fi descalificate/respinse.2.) Cerinta obligatorie: Se va depune Certificatul de participare la procedura cu oferta independenta ? in original ? Formular nr. 16 (cf. Ordin nr. 314/2010).3.) Cerinta obligatorie: In cazul in care ofertantii participanti la procedura invoca sustinerea economica/financiara si tehnico-profesionala asa cum este prevazuta la art. 186 si 190 din O.U.G. nr. 34/2006, actualizata tertul sustinator trebuie sa indeplineasca conditiile cuprinse la art. 11 indice 1 din H.G. nr. 925/2006 actualizata.De asemenea tertul sustinator (cf. art. 13, 19, 20 din Legea nr. 279/2011) va face dovada neincadrarii in situatiile prevazute la art. 69 indice 1, 180 si 181 lit. a), c1) si d) din O.U.G. nr. 34/2006, modificata.Mod de dovedire: 1.Prezentarea acordului ferm de sustinere, in forma autentica, Formularul nr. 17 si Formularul nr. 18 si, raportat la natura sustinerii invocate, anexele 1 si 2 la Formularul nr. 18 respectiv: - Declaratie privind logistica, utilajele, instalatiile si echipamentele tehnice aflate in dotare si care urmeaza a fi efectiv folosite pentru indeplinirea contractului de achizitie publica- Declaratie privind personalul angajat si cadrele de conducere care urmeaza a fi efectiv alocate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica.2. Tertul sustinator va trebui sa depuna Formularul nr. 1 (Declaratie privind neincadrarea in art. 69 indice 1 din O.U.G. nr. 34/2006), Formularul nr. 2 (Declaratie privind neincadrarea in art. 180, lit. a), c1) si d) din O.U.G. nr. 34/2006), Formularul nr. 3 (Declaratie privind neincadrarea in art. 181 din O.U.G. nr. 34/2006), in original, din care sa rezulte ca nu se afla in situatiile prevazute la art. 69 indice 1, 180 si 181 lit. a), c) indice 1) si d) (cf art. 13, 19, 20 din Legea nr. 279/2011) din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, actualizata, cu raportare la lista persoanelor cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire.4.) Cerinta obligatorie: In cazul in care ofertantii participanti la procedura subcontracteaza anumite parti din contract, vor fi aplicabile prevederile art. 45 din O.U.G. nr. 34/2006, actualizata, coroborat cu art. 11, alin. 7 din H.G. nr. 925/2006, actualizata potrivit caruia: ?autoritatea contractanta nu are dreptul de a impune indeplinirea unor criterii de calificare pentru eventualii subcontractanti, dar resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens?.Capacitatea tehnica si profesionala va fi evaluata in functie de modul in care vor fi folosite resursele tehnice si umane de care dispun impreuna, contractantul si subcontractantul acestuia conform contractelor de subcontractare si prevederilor documentatiei de atribuire.Subcontactatul trebuie sa faca dovada neincadrarii in prevederile art. 69 indice 1 din OUG nr. 34/2006 (cf art. 13 din Legea nr. 279/2011).Mod de dovedire: 1.Se va atasa Formularul nr. 8 (Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora) ? in original.2.Anterior semnarii contractului, operatorului declarat castigator i se va solicita sa prezinte acordul de subcontractare (Formularul nr. 9) - in original din care sa rezulte partea din contract pe care o va indeplini subcontractantul (fizic si valoric, inclusiv ca procent din valoarea contractului), precum si modul de utilizare a resurselor tehnice si umane.Acordurile/Contractele de subcontractare vor fi prezentate in limba romana sau, daca sunt incheiate in alta limba decat limba romana, in copie insotita de traducere legalizata in limba romana dupa acestea.3. Subcontractantul va trebui sa depuna Formularul nr. 1, in original, din care sa rezulte ca nu se afla in situatiile prevazute la art. 69 indice 1 din O.U.G. nr. 34/2006, actualizata, (cf art. 13 din Legea nr. 279/2011) cu raportare la lista persoanelor cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire.5.) Cerinta obligatorie: In cazul in care oferta este depusa de o asociere (consortiu), indeplinirea criteriilor de calificare si selectie va fi evaluata in conformitate cu Acordul/Contractul de asociere depus cu luarea in considerare a modului in care vor fi folosite resursele tehnice si umane de care dispun impreuna asociatii si la obligatiile/componentele asumate de fiecare asociat potrivit Contractului de asociere.Mod de dovedire: In cazul asocierilor (consortiilor) se va prezenta: 1.Formularul nr. 10 (Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de asociati) ? in original.2.Contractul de asociere conform Formularului nr. 11 (Acord/Contract de asociere), in original, si Formularul nr. 10.1. (Imputernicirea liderului asociatiei de a reprezenta asociatia la procedura de atribuire) din care sa rezulte cine este liderul asociatiei (consortiului) si partea din contract pe care o va indeplini fiecare asociat (valoric si procent din valoarea contractului), inclusiv modul de utilizare a resurselor tehnice si umane, precum si obligativitatea mentinerii asocierii pe toata durata executarii contractului.In cazul in care acordurile de asociere sunt incheiate in alta limba decat limba romana, se va prezenta copie dupa acorduri si traducerea in limba romana dupa acestea.Nota: Indiferent de forma in care se depune oferta, se vor avea in vedere posibilitatile de indeplinire a cerintelor de calificare si selectie stabilite prin prezenta documentatie de atribuire inclusiv cu raportare la Anexa 2 la Ordinul nr. 509/2011 al presedintelui ANRMAP).1. Mentiune: Ofertantii care se incadreaza categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute de Legea nr. 346/2004), beneficiaza de o reducere de 50% la constituirea garantiei de participare si de buna executie si la indeplinirea cerintei referitoare la cifra de afaceri. In acest sens se va prezenta Formularul nr. 12.2. Mentiune: Pentru demonstrarea indeplinirii criteriilor de calificare si selectie, ofertantul are dreptul (in temeiul art. 11 din HG 925/2006, actualizata) sa prezinte initial doar o declaratie pe proprie raspundere (conform Formularul nr. 7), semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma ca indeplineste cerintele de calificare astfel cum sunt solicitate in documentatia de atribuire. Declaratia va fi insotita de o anexa (conf. Anexei la Form. 7) in care ofertantul va mentiona succint, dar precis, modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte ? inclusiv valorile (de ex. cifra de afaceri, indicarea precisa a contractelor similare prezentate, etc.). In cazul in care va uza de dreptul antementionat, ofertantul are obligatia de a prezenta/completa certificatele/documentele edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintelor de calificare, in cazul unei solicitari din partea autoritatii contractante, in termenul prevazut in continutul acesteia, care nu va putea fi mai mic de 3 zile lucratoare.Ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare, va prezenta nu mai tarziu de incheierea raportului procedurii certificatele/documentele prevazute pentru dovedirea indeplinirii cerintelor minime de calificare. Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita documente doveditoare si de a desemna reprezentanti sa verifice, la autoritatile competente, veridicitatea documentelor si declaratiilor prezentate de ofertanti. Orice neconcordanta fata de documentele depuse si datele furnizate in declaratii atrage excluderea de la procedura. De asemenea, in cazul omiterii mentionarii in cadrul anexei a anumitor documente si care nu au fost prezentate in cadrul ofertei, autoritatea contractanta are dreptul de a descalifica oferta depusa fara a mai solicita completari ale acesteia. Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa desfasoare activitatea economica autorizata corespunzatoare codului CAEN 4120 (Rev. 2) ? Lucrari de constructie a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale.Mod de dovedire: Certificat constatator, emis de Oficiul Registrului Comertului ? in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea cf. cu originalul.Cerinta autorizarii obiectului de activitate va fi necesar a fi indeplinita de fiecare asociat raportat la partea din contract pe care o executa.Nota: Solicitarea are la baza cerintele legale expuse in art. 15-25 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului potrivit carora nu pot fi desfasurate decat activitati autorizate, prin autorizare intelegandu-se conform art. 5, alin. din actul normativ mentionat mai sus ?[...] asumarea de catre solicitant a responsabilitatii privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate?. Dovada autorizarii reiese din mentiunea cuprinsa in certificatul ORC la pct. ?Sedii si/sau activitati autorizate?, respectiv identificarea la acest punct a codului CAEN autorizat.Ofertantului clasat pe primul loc i se va solicita, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, pentru conformitate documentul emis de ORC in original sau copie legalizata.2.) Cerinta obligatorie: Ofertantii straini participanti la procedura trebuie sa fie legal inregistrati si trebuie sa desfasoare activitatea economica corespunzatoare codului CAEN 4120 (Rev. 2) ? Lucrari de constructie a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale sau echivalentul acesteia raportat la tara in care isi desfasoara activitatea.Mod de dovedire: Se vor atasa copii dupa original si traducere certificata in limba romana de un traducator autorizat si legalizate, dupa documentele care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, emise de autoritatile competente din tara in care isi are sediul ofertantul.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cifra de afaceri medie globala pe ultimii 3 ani a ofertantilor participanti la procedura sa fie de minim 289.223, 34 lei.Ofertantii vor depune in dovedirea cifrei de afaceri din ultimii 3 ani copii dupa situatiile financiare anuale pe ultimii 3 ani, inregistrate la administratiile financiare si/sau alte documente emise de autoritatile legale competente (documentele emise de autoritatile legale competente trebuind sa fie depuse in original, copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea cf. cu originalul si sa certifice incadrarea in limitele de mai sus).Atunici cand nivelul este exprimat in alta moneda decat leul, echivalenta leu/alta moneda va fi efectuata la cursul mediu anual comunicat de BNR pentru moneda respectiva.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Ofertantii participanti la procedura vor face dovada ca au executat in ultimii 5 ani lucrari similare celor ce fac obiectul procedurii prezentand in dovedirea experientei similare maxim 2 contracte (in curs de derulare sau care au vizat executia de lucrari similare) in suma de minim 144.611, 67 lei, fara TVA, Ofertantii participanti la procedura trebuie sa faca dovada ca dispun de utilajele si dotarile considerate necesare pentru realizarea in bune conditii a investitiei., Ofertantii participanti la procedura vor trebui sa dispuna de resursele umane considerate de autoritatea contractanta ca fiind strict necesare in vederea indeplinirii in bune conditii a contractului (personal tehnic de specialitate): a) 1 responsabil tehnic cu executia in domeniul constructiilor civile; (Atestat in domeniul constructiilor civile ? in copie; Curriculum-vitae ? in copie; Declaratia de disponibilitate - Formularul nr. 21 - in original), 1 responsabil cu asigurarea controlului calitatii; (Decizia interna de numire/delegare a atributiilor aferente valabila la data deschiderii ofertelor ? in copie; Curriculum-vitae ? in copie; Declaratia de disponibilitate - Formularul nr. 21 - in original) Certificat cu termen de valabilitate la zi, care sa ateste implementarea standardului de management al calitatii (SR EN ISO 9001 sau echivalent) emis pentru codul CAEN 4120 (Rev. 2) ? Lucrari de constructie a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale - in copie.Nu se accepta societati aflate in curs de implementare a certificatului
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
70
Descriere: Componenta financiara: Punctajul pentru factorul de evaluare , ,Pretul ofertei? se acorda astfel: a) pentru cel mai scazut dintre preturile ofertelor se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare, respectiv: 70 puncte; b) pentru alt pret decat cel prevazut la lit. a) punctajul se acorda altfel: P pretul ofertei n = (pret ofertei minim/pret n) x punctajul maxim alocat. Preturile care se compara in vederea acordarii punctajului sunt preturile in lei din propunerea financiara, fara taxa pe valoarea adaugata.
Perioada de executie a lucrarilor
20
Descriere: Componenta tehnica: Punctajul pentru factorul de evaluare , ,Perioada de executie a lucrarilor? se acorda astfel: a) pentru cea mai scurta perioada de executie a lucrarilor (45 de zile) se acorda punctaj maxim, respectiv 20 puncte, ofertele care ofera o perioada de executie mai mica de 45 de zile nu vor fi punctate suplimentar; b) pentru perioadele de executie a lucrarilor mai mari de 45 de zile dar nu mai mari de 60 zile se acorda punctajul conf. formulei: Pn = (Per min/Per n) x punctajul maxim alocat, unde: Pn ? punctaj oferta evaluata; Per min ? perioada de executie a lucrarilor minima ofertata; Per n ? perioada de executie a lucrarilor minima cuprinsa in oferta evaluata; c) ofertele care ofera o perioada de executie mai mare de 60 de zile vor fi declarate neconforme.
perioada de garantie tehnica acordata lucrarilor
10
Descriere: Componenta tehnica: Pct.pt.factorul de evaluare ?perioada de garantie tehnica acordata lucrarilor? se acorda astfel: a)pt.cea mai lunga per.de garantie tehnica ofertata dar nu mai mare decat per.max.indicata de AC, respectiv 5 ani, se acorda pct.max.alocat factorului de evaluare respectiv 10 pct;b) pt.o per.cuprinsa intre min.si max.indicat de AC (min.2 ani ? max.5 ani), se acorda pct.astfel: Pn = (Per n/ Per max) x pct.max.alocat, Unde: Pn ? pct.oferta evaluata; Per max ? per.de garantare tehnica a lucrarilor max.ofertata; Per n ? per.de garantare tehnica a lucrarilor max.cuprinsa in oferta evaluata, c) pentru o per.mai mare decat per.max.indicata de AC (5 ani), nu se va puncta suplimentar; d) pentru o per.mai mica decat perioada min.indicata de AC (2 ani) oferta va fi considerata necorespunzatoare din punct de vedere tehnic urmand a fi declarata neconforma
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 18.06.2012 14:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 19.06.2012 00:14
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 31.05.2012 16:07