Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Amenajare spatiu pentru Birou relatii externe si dezvoltare regionala, municipiul Focsani, judetul Vrancea


Detaliu pentru invitatia numarul 340492
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: JUDETULVRANCEA(CONSILIUL JUDETEAN)
Numar invitatie: 340492/04.12.2012
Denumire contract: Amenajare spatiu pentru Birou relatii externe si dezvoltare regionala, municipiul Focsani, judetul Vrancea
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialJUDETULVRANCEA(CONSILIUL JUDETEAN)Cod fiscal: 4350394, Adresa: DIMITRIE CANTEMIR, Focsani, Telefon: 0237616800, Fax: 0372372402
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: DIMITRIE CANTEMIR, Focsani, Romania, cod postal: 620048, telefon: +40 0372372435, fax: +40 0372372486, persoana de contact: Compartiment Achizitii Publice
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: CONSILIUL JUDETEAN VRANCEA, STR.DIMITRIE CANTEMIR, Focsani, Romania
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Amenajare spatiu pentru Birou relatii externe si dezvoltare regionala, municipiul Focsani, judetul Vrancea
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Conform documentatiei tehnice existente Proiect tehnic + Detalii de executie (P.T.+D.E.), pentru?Amenajare spatiu pentru Birou relatii externe si dezvoltare regionala?? , urmeaza a se executa, urmatoarele categorii de lucrari: -lucraride arhitectura: finisaje interioare-lucrari de instalatii sanitare , electrice, termice
II.1.6) CPV: 45210000-2 - Lucrari de constructii de cladiri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 333, 030 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Este in cuantum 6.600 lei Perioada de valabilitate: 120 de zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.Data pentru care se determina echivalenta leu/euro: curs de referinta BNR din data aparitiei invitatiei de participare.Daca Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor respinge contestatia ca nefondata, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare suma de 3.330, 3 lei, (art.278^1 din O.U.G. nr.34/2006).Conform H.G.nr.925/2006 art.86, garantia pentru participare se constituie prin: - scrisoare de garantie bancara, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire (120 zile)-se va folosi Formularul model nr.11. sau-instrument de garantare emis in conditiile legii, de o societate de asigurari in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire (120 zile);sau ordin de plata, cu conditia confirmarii acestora de catre banca emitenta, pana la data deschiderii ofertelor;Contul IBAN al autoritatii contractante este RO09TREZ6915006XXX000122, deschis la Trezoreria Focsani, cod fiscal 4350394.Ofertantii care se prezinta la procedura de achizitie in calitate de I.M.M. vor prezenta garantia de participare in cuantum de 50% din valoarea integrala, insotita de Declaratia de I.M.M.(Legea nr. 346/2004 si O.G. nr.27/2006).Documentele referitoare la constituirea garantiei de participare se vor prezenta in afara coletului de oferta.In cazul unei asocieri instrumentul de garantare va fi emis in numele si pentru Liderul Asocierii.Autoritatea contractanta poate solicita extinderea perioadei de valabilitate a ofertei.In cazul in care ofertantul isi extinde perioada de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi prelungita in mod corespunzator.In situatia in care ofertantul nu extinde valabilitatea ofertei si/sau a garantiei de participare, se considera ca acesta si-a retras oferta si va fi exclus din procedura.
Garantie de buna executie
Constituirea se face in cond. art. 90 din H.G. nr. 925/2006. Cuantumul este 10 % (5% pt. I.M.M.-uri) din pretul contractului fara TVA.Se constituie prin: - instrument de garantare emis in cond legii de o soc. bancara sau de o soc. de asigurari ce se va prezenta in original. Daca este emis in alta limba va fi insotit de traducerea autorizata. - retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale. Contractantulva deschide un cont de disponibil distinct la disp. achizit. la unit. Trez. Statului din cadrul organului fiscal competent. Suma initiala depusa nu va fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului. Achiz. va emite pretentii asupra garantiei, in limita prejudiciului, daca op. economic nu isi indeplineste obligatiile asumate. Anterior emiterii unei pretentii asupra garantiei achiz. are oblig. de a notifica acest lucru op. economic, precizand obligatiile ce nu au fost respectate. Restituirea garantiei se va face in baza art. 92 alin. (4) din H.G nr. 925/2006.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006, modificata si completata cu Legea nr. 279/2011 (se va completa Formularul 12A). Vor depune aceasta declaratie: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune), tertul sustinator (in cazul sustinerii).2. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006, modificata si completata cu Legea nr. 279/2011 (se va completa Formularul 12B). Vor depune aceasta declaratie: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune), tertul sustinator doar pentru cazurile prevazute la lit. a), c1) si d) din art. 181 (in cazul sustinerii).3. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 (evitarea conflictului de interese) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006, modificata si completata cu Legea nr. 279/2011 (se va completa Formular 4). Vor depune aceasta declaratie: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune), tertul sustinator (in cazul sustinerii), subcontractantul (in cazul subcontractarii). Sunt persoane cu functie de decizie in cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea prezentei procedurii de atribuire urmatoarele persoane: MARIAN OPRISAN ? Presedintele Consiliului Judetean Vrancea, DRAGOS BIRLADEANU ? Vicepresedinte, IONEL CEL-MARE ? Vicepresedinte, DUMITRU DITA ? Director Economic, ROMEO IORDACHE ? Director Directia Dezvoltare, DANIELA OLARU ? Arhitect Sef, Consilieri judeteni: Marin Laurentiu Daniel, Blindu Nicusor, Boboc Tudorita, Cristian Danut, Ciorici Marioara, Diaconu Emilian, Bostan Liviu, Murgu Neagu, Buzarnescu Stefan, Nedelcu Mihai, Guguianu Constantin, Roman Victor, Mazere Nicu, Epure Ion, Nica Ionut Bogdan, Vraciu Dorina, Lazar Ticu, Carnariu Vasile, Melinte Vasile, Grosu Adrian, Balan Doru-Geany, Lambrino Eduard, Negru Corneliu, Panciu Valerica, Bordeianu Janica, Esanu Aura ? Lacramioara, Ghetu Catalin, Aioanei Anisoara, Negoita Constantina, Petric George.4. Declaratie privind calitatea de participant la procedura (se va completa Formularul 12C). Vor depune aceasta declaratie: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune), subcontractantul (in cazul subcontractarii).5. Certificat de participare cu oferta independenta conform ordinului presedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 314/12.10.2010 privind punerea in aplicare a certificatului de participare la licitatii cu oferta independenta (se va completa Formularul 12C'). Vor depune acest certificat: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune).Persoanele juridice romane vor depune: 1. Certificatul de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa obligatiile exigibile in luna anterioara lunii in care se depun ofertele.2. Certificatul de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale) din care sa reiasa obligatiile exigibile in luna anterioara lunii in care se depun ofertele. Vor depune certificatul de atestare fiscala, certificatul de taxe si impozite locale urmatoarele persoane: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune).Persoanele juridice straine vor depune: 1. Certificatele anterior mentionate (privind plata datoriilor la bugetul consolidat general si bugetele locale) sau documente echivalente (daca acestea se emit) in conformitate cu prevederile legale in vigoare in tara in care ofertantul este stabilit.2. Certificat pentru plata CAS sau documente echivalente (daca acestea se emit) in conformitate cu prevederile legale in vigoare in tara in care ofertantul este stabilit. Vor depune certificate privind plata datoriilor la bugetul consolidat general, C.A.S. si bugetele locale (sau documente echivalente) urmatoarele persoane: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune).Toate documentele din prezenta sectiune intocmite/emise de catre ofertant si avand ca scop exclusiv participarea la prezenta procedura de achizitie publica se vor prezenta in original (art. 5 alin. (3) din Ordinul nr. 509/2011 privind formularea criteriilor de calificare si selectie).Toate celelalte documente din prezenta sectiune pot fi prezentate de catre ofertanti in oricare din urmatoarele forme: original, copie legalizata sau copie vizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Autoritatea contractanta nu impune si nu recomanda ofertantilor folosirea uneia dintre cele trei forme acestia avand libertate deplina de a opta intre ele. Nu se va acorda un punctaj special ofertantilor in functie de forma aleasa.Documentele redactate in alta limba decat romana vor fi insotite de traducerea autorizata. De asemenea, fiecare document redactat in alta limba decat romana va contine anexata o explicatie asupra echivalentei cu documentele solicitate persoanelor juridice/fizice romane.In cazul persoanelor juridice straine care nu pot prezenta actele solicitate prin documentatia de atribuire intrucat in statele de origine acestea nu se emit se va proceda dupa cum urmeaza: reprezentantul lor legal va da o declaratie pe propria raspundere, semnata si datata, din care sa rezulte in mod clar care dintre documentele solicitate de achizitor nu se emit in statul in care acesta isi are sediul. De asemenea in aceiasi declaratie pe proprie raspundere se va preciza si faptul ca in statul respectiv nu se emit documente echivalente. 1.Certificat constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului din care sa rezulte obiectul de activitate al ofertantului. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului. Autoritatea contractanta poate sa solicite ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate certificatul constatator in original/copie legalizata. Vor depune certificatul constatator urmatoarele persoane: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune).Persoanele juridice straine vor depune: 1.Documente din care sa rezulte inregistrare ca persoana fizica sau juridica si atestarea din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care operatorul economic este stabilit. Din documentele depuse de ofertant trebuie sa rezulte ca faptul ca este autorizat sa desfasoare activitati similare cu cele care fac obiectul prezentului contract. Vor depune documente doveditoare urmatoarele persoane: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune).O.N.G. ? urile/Persoane juridice non-profit, vor depune: 1.Certificatul emis de Registrul Asociatiilor si Fundatiilor de pe langa judecatoria in raza careia ofertantul isi au sediul social, cu anexele sale (acolo unde este cazul), din care sa rezulte obiectul de activitate al ofertantului. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in obiectul de activitate al ofertantului. Vor depune documentele solicitate la aceasta sectiune urmatoarele persoane: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si fiecare asociat (in cazul ofertei comune).Documentele din prezenta sectiune pot fi prezentate de catre ofertanti in oricare din urmatoarele forme: original, copie legalizata sau copie vizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Autoritatea contractanta nu impune si nu recomanda ofertantilor folosirea uneia dintre cele trei forme acestia avand libertate deplina de a opta intre ele.Documentele redactate in alta limba decat romana vor fi insotite de traducerea autorizata. Fiecare document redactat in alta limba decat romana va contine anexata o explicatie asupra echivalentei cu documentele solicitate persoanelor juridice/fizice romane.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta 1. Media globala a cifrei anuale de afaceri care vizeaza activitatea din cel mult ultimii 3 ani sa fie sa fie cel putin egala cu valoarea de 666.000 lei. Ofertantii vor prezenta orice document relevant pentru dovedirea informatiilor din Formularul de Informatii generale. In cazul asocierii, aceasta cerinta va fi indeplinita prin cumul. In cazul IMM-urilor valoarea pentru media globala a cifrei anuale de afaceri care vizeaza activitatea din cel mult ultimii 3 ani se reduce la 50% din cuantumul precizat. In cazul ofertei comune asocierea este considerata I.M.M. daca toti asociatii se incadreaza, in mod individual, in categoria IMM - urilor si numai daca asocierea in ansamblu se incadreaza in categoria IMM-urilor., Continuare Cerinta 1. Vor depune documentele solicitate la aceasta sectiune: ofertantul/liderul de asociere si fiecare asociat/sustinatorul. Documentele din prezenta sectiune pot fi prezentate in oricare din urmatoarele forme: original, copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea. ?conform cu originalul.?. Documentele redactate in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta 1. Executarea in ultimii 5 ani a unor lucrari similare in valoare de 333.000 lei fara T.V.A. Ofertantul va depune o lista a principalelor lucrari executate, insotita de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari. Pentru lucrarile mentionate vor fi depuse unul sau mai multedocumente/contracte/Procese - Verbale de receptie si certificate de buna executie din partea beneficiarilor (autoritati contractante sau clienti privati)din care sa rezulte indeplinirea acestei conditii. Acesta va putea sa prezintesi copii dupa partile relevante din contract invocate ca experienta similara. Incazul in care la procedura participa o asociere, aceasta cerinta va fi indeplinita prin cumul., Continuare Cerinta 1. Vor depune documentele solicitate la aceasta sectiune: ofertantul/liderul de asociere si fiecare asociat/sustinatorul.Documentele din prezenta sectiune pot fi prezentate in urmatoarele forme: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul.?, Cerinta 2. Informatii referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari. Declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari. Vor depune documentele solicitate la aceasta sectiune: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si asociatii (in cazul ofertei comune), sustinatorul (daca acesta sustine dotarea tehnica), subcontractantul (pentru partea din contract pe care o va executa), Cerinta 3. Informatii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune/al carui angajament de participare a fost obtinut de catre ofertant. Ofertantul va depune o declaratie insotita de lista cu persoanele de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut. 1.Lista cu personalul implicat in derularea contractului va cuprinde: ? Sef de santier , angajat propriu/contract de colaborare/prestari servicii/declaratie sau angajament de participare conform art.188 din O.U.G. nr.34/2006;, Continuare cerinta 3 ? Responsabil tehnic cu executia, atestat pentru domeniul constructii civile, industriale si agricole, conform Lg nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, angajat propriu/contract de colaborare/prestari servicii/declaratie sau angajament de participare conform art.188 din O.U.G. nr.34/2006; ? Responsabil cu controlul calitatii atestat pentru domeniul constructii civile, industriale si agricole numit prin decizie, angajat propriu/contract de colaborare/prestari servicii/declaratie sau angajament de participare conform art.188 din OUG nr.34/2006;Pentru personalul mentionat anterior se va prezenta: - copie diploma de studii;
- CV-uri in original- contract de munca in copie certificata sau contract de colaborare/prestari servicii/declaratie sau angajament de participare conform art.188 din OUG nr. 34/2006;
- copia atestatului si a legitimatiei pentru responsabilul tehnic cu executia;, Continuare Cerinta 3 - copia deciziei denumire pentru responsabilului cu controlul tehnic de calitate;
- responsabilul tehnic cu executia si responsabilul cu controlul tehnic de calitate vorcompleta si Declaratia de disponibilitate., Continuare Cerinta 3. 2.Lista cu personalul muncitor calificat in domeniul (dulgher constructii, faiantar, instalator sanitar, instalator incalzire, mozaicar, tinichigiu, zugrav vopsitor, zidar, electrician, lacatus, tamplar, muncitor deservire constructii montaj)? minim 11 persoane. Pentru personalul muncitor calificat se va prezenta o declaratie pe propria raspundere insotita de un tabel cu numele si prenumele personalului calificat si calificarea (meseria) acestuia. Vor depune documentele solicitate la aceasta sectiune: ofertantul/liderul de asociere si fiecare asociat/sustinatorul/subcontractantul (dupa caz). Informatii privind sistemul de management al calitatii ISO 9001.Ofertantul va prezenta un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001 sau echivalent privind sistemul de management al calitatii implementat in cadrul firmei si valabil la data depunerii ofertei. Vor depune documentele solicitate la aceasta sectiune: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si asociatii (in cazul ofertei comune). Documentele din prezenta sectiune pot fi prezentate in oricare din urmatoarele forme: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Documentele redactate in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata. Fiecare document redactat in alta limba va contine anexata o explicatie asupra echivalentei cu documentele solicitate persoanelor juridice/fizice romane., Informatii privind sistemul de management al mediului ISO 14001.Ofertantul va prezenta un certificat de conformitate cu standardul ISO 14001 sau echivalent privind sistemul de management al mediului in cadrul firmei si valabil la data depunerii ofertei. Vor depune documentele solicitate la aceasta sectiune: ofertantul (in cazul ofertei individuale), liderul de asociere si asociatii (in cazul ofertei comune). Documentele din prezenta sectiune pot fi prezentate in oricare din urmatoarele forme: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Documentele redactate in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata. Fiecare document redactat in alta limba va contine anexata o explicatie asupra echivalentei cu documentele solicitate persoanelor juridice/fizice romane.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Intra in licitatie electronica
Punctaj maxim
Pretul ofertei
70
Descriere: Punctajul (70 puncte) pentru factorul de evaluare ?Pretul total se acorda astfel: a)Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare respective-70 puncte ; b)Pentru celelalte preturi ofertate punctajul se acorda proportional, astfel: P1= Pretmin/ Pret(n) x 70 , Unde: P1 - punctajul ofertei pentru factorul de evaluare ?Pretul total?; Pret min - pretul cel mai mic ofertat; Pret(n) - pretul ofertat de operatorul economic pentru care se calculeaza punctajul Punctaj maxim: 70.00 Ponderea componentei financiare: 70.00%
Perioada de garantie acordata lucrarilor
30
Descriere: Durata minima a garantiei de buna executie 24 luni calendaristice, sub care oferta va fi declarata neconforma. Durata maxima a garantiei de buna executie - 48 luni calendaristice, peste care oferta nu se puncteaza suplimentar. Punctajul pentru ?durata garantiei de buna executie a lucrarilor? se acorda astfel: a) pentru oferta cu ?durata garantiei de buna executie a lucrarilor? cea mai mare, se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare respectiv 30 de puncte); b) pentru o durata de garantie mai mica decat cea prevazuta la lit. a) se acorda punctajul astfel: Pn = (termen n /termen maxim ofertat) x punctajul maxim alocat. Punctajul se calculeaza prin rotunjire la cifra sutimilor, astfel: a) daca dupa cifra sutimilor se afla o cifra mai mica de 5 atunci cifra sutimilor va ramane nemodificata;b) daca dupa cifra sutimilor se afla o cifra mai mare sau egala cu 5 atunci cifra sutimilor se mareste cu o unitate.
( )
Intra in licitatie electronica / reofertare
( )
Direct proportional
( )
Invers proportional
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Da
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 19.12.2012 11:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 19.12.2012 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 03.12.2012 16:30
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer