Achizitie publica - ?Asfaltare drum comunal DC48 Groserea ? Costesti, comuna Aninoasa, judetul Gorj?
Detaliu pentru invitatia numarul 340947
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 340947/13.12.2012
Denumire contract: ?Asfaltare drum comunal DC48 Groserea ? Costesti, comuna Aninoasa, judetul Gorj?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA ANINOASA (CONSILIUL LOCAL ANINOASA)Cod fiscal: 4898851, Adresa: COMUNA ANINOASA, JUDETUL GORJ, Aninoasa, Telefon: 0253477222, Fax: 0253477223
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: COMUNA ANINOASA, JUDETUL GORJ, Aninoasa, Romania, cod postal: 217020, telefon: +40 253477222, fax: +40 253477223, persoana de contact: VASILICA-CRENGUTA OPROIU
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Aninoasa, Comuna Aninoasa, Judetul Gorj
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: ?Asfaltare drum comunal DC48 Groserea ? Costesti, comuna Aninoasa, judetul Gorj?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Contractul are ca scop: ?Asfaltare drum comunal DC48 Groserea ? Costesti, comuna Aninoasa, judetul Gorj?1. Proiectare include: proiect tehnic, detalii de executie, caiet de sarcini, asistenta tehnica din partea proiectantului pe parcursul executiei lucrarilor.2. Executia lucrarilorValoarea estimata fara TVA este8.325.457lei fara TVA , din care proiectarea (PT+DE+CS+asistenta tehnica) in valoare de305.257 lei, fara TVA si executia 8.020.200 lei fara TVA.
II.1.6) CPV: 71322500-6 - Servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 8, 325, 457 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare se va constitui conform dispozitiilor art. 86 din HG 925/2006, pentru suma de 83.000lei .Perioada de valabilitate pentru garantia de participare va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv 90 de zile de la termenul limita de primire a ofertelor. Formularul nr 16. Cursul de referintaconsiderat pentru echivalenta garantiei de participare depusa in euro va fi cursul BNR valabil cu doua zile anterioare depunerii ofertelor.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie exprimat procentual, este de 5% din valoarea totala fara TVA a contractului atribuit.Modul de constituire a garantiei de buna executie se va face in coditiile prevazute la art. 90 alin. (1), (3) din H.G. nr. 925/2006.Ofertantul declarat castigator are obligatia de a constitui garantia de buna executie a contractului, nu mai tarziu de 15 zile de la data incheierii contractului.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din OUG 34/2006, cu modificarilesi completarile ulterioare.Se va completa Formularul nr 1 Declaratie privind situatia personala a operatorului economic.Cazier fiscal si judiciar al operatorului economic, prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, valabil la data limita de depunere a ofertelor.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.Aceasta cerinta trebuie indeplinita de ofertanti, asociati si terti sustinatori.Cerinta este obligatorie in vederea calificarii ofertantului/candidatului/concurentului.Cerinta nr. 2Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din OUG 34/2006, cu modificarilesi completarile ulterioare.Se va completa Formularul nr 2 Declaratie privind neincadrarea in prev. art. 181 din OUG 34 cu modificarile si completarile ulterioare, in original.Persoane juridice/fizice romaneCertificat privind plata impozitelor si taxelor locale ? original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Certificatele/ atestatele trebuie sa prezinte situatia obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depune oferta.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.Aceasta cerinta trebuie indeplinita de ofertanti, asociati si terti sustinatori.Persoane juridice /fizice straineVor prezenta orice document edificator eliberat de autoritati ale tarii de origine ( certificate, caziere judiciare , alte doc. Echivalente ) prin care sa dovedeasca ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor , taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local. Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din OUG nr. 34/2006 actualizata. Operatorul economic strain va prezenta documente edificatoare( certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, texelor si contributiilor catre buget. Aceste documente vor fi insotite detraducere autorizata si legalizata in limba romana.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.Cerinta nr. 3Declaratie privind calitatea de participant la procedura.Se va completa Formularul nr 3 declaratie privind calitatea de participant la procedura, in original.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.Cerinta nr. 4Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 691 (evitarea conflictului de interese) din OUG 34/2006, cu modificarilesi completarile ulterioare.Se va completa si prezenta Form. nr 4 ? declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 691 din OUG 34 cu modificarile si completarile ulterioare, in original.In cazul unei asocieri/subcontractari/sustineri, fiecare asociat/subcontractant/sustinator este obligat sa prezinte acest document.Persoanele cu functii de decizie din cadrul autoritatii contractante : Primar: Ilie PetroiSecretar: Sultan MariaContabil: Dascalu ConstantinConsilieri locali: Baloi Alin Petre, Popescu Marius Tiberiu, Coara Daniel, Saulescu Mircea, Tudora Petre, Ciobanoiu Marian, Gheorghe Gheorghe, Coanda Florian, Pupaza Ion, Tanasoiu Toader Sebastian, Petrache Cristian, Stanculete Ion, Ungureanu Ion.Cerinta nr. 5Certificat de participare cu oferta independenta conform ordin nr. 314/2010 emis de ANRMAP.Se va completa Form. nr 5 Certificat de participare cu oferta independenta conform ordinului ANRMAPnr. 314/2010 privind punerea in aplicare a certificatului de participare la licitatii cu oferta independenta, in original.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente. Cerinta nr. 1Prezentarea de certificate/documente emise de organisme abilitate care confirma inregistrarea si domeniul de activitate.Prezentarea de certificate/documenteemise de organisme abilitate care confirma inregistrarea si domeniul de activitate.Prezentarea certifi. constatator emis de ORC de pe langa Tribunalul Teritorial, ? original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor; obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN. Certificatul constatator emis de ONRC si trebuie sa mai cuprinda urmatoarele date: a) denumirea operatorului economic si toate datele de identificare; b) codul unic de inregistrare;c) sediul social, sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati (adresa);d) structura actionariatului;e) numele reprezentantilor legali ai operatorului economic;f) domeniul de activitate principal; g) domeniile de activitate secundare;h) situatia societatii (daca este in stare de functionare, dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii).Persoanele juridice/fizice strainevor prezenta: - copii si traducere certificata in limba romana, dupa documentele care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, din care sa rezulte caau ca obiect de activitate principal sau secundar activitatile supuse procedurii de achizitie. Documente relevante, emise de autoritatile competente din tara in care isi are sediul operatorul economic. In cazul in care ofertantul clasat pe primul loc a prezentat initial certificate in copie conform cu originalul va avea obligatia, la solicitarea autoritatii contractante sa prezinte documentele in original sau copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1Informatii privind situatia economico-financiara: Cifra de afaceri medie anuala pe ultimii trei ani sa fie de minim: 16.600.000lei, Informatii privind accesul la resurse financiare: se solicita atasarea de declaratii bancare corespunzatoare care sa dovedeasca ca, la momentul semnarii contractului, ofertantul va avea posibilitatea accesarii de linii de credit confirmate de banci sau alte mijloace financiare suficiente de cel putin 3.400.000 lei sau echivalent in euro, pentru a asigura cash flow de executie o perioada de 5 luni.Cursul de referintaconsiderat pentru echivalenta garantiei de participare depusa in euro va fi cursul BNR valabil cu doua zile anterioare depunerii ofertelor. Documentul prezentat trebuie sa contina, fara a se limita, cel putin urmatoarele: denumirea institutiei care elibereaza documentul, denumireaoperatorului economic care prezinta documentul, valoarea , perioada de valabilitate., Nota: Cifra de afaceri medie anuala globala pe ultimii trei se va calcula prin impartirea valorii cifrei de afaceri exprimata in lei la cursul euro mediu anual publicat de BNR pentru anul respectiv.Pentru operatorii economici care nu au avut activitate in unul sau mai multi din ultimii trei ani, cifra de afaceri se va lua in considerare in mod corespunzator.Persoanele juridice straine vor atasa, in copie insotita de traducere certificata in limba romana, documente relevante, emise de autoritatile competente, care sa certifice indeplinirea cerintei obligatorii privind cifra de afaceri., In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, atunci va fi acceptata doar o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare ori a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.In cazul ofertantilor din categoria IMM (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prezazute la Legea nr.346/2004) cifra medie de afaceri din ultimii 3 ani se reduce cu un procent de 50% din cuantumul precizat., Daca o asociere de operatori economici depune o oferta comuna, atunci reducerea de 50% se va aplica cerintei legate de cifra de afaceri, numai in cazul in care asocierea este alcatuita exclusiv din intreprinderi mici si mijlocii (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute de Legea nr. 346/2004), indiferent daca acestea sunt persoane fizice sau juridice romane sau straine.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1Informatii privind capacitatea tehnicaExperienta similara: se solicita ca in ultimii 5 ani pentru executie, respectiv 3 anipentru proiectare, sa se fi executat cel putin un contract, maxim doua pentru executie si sa se fi prestat cel putin un contract, maxim doua pentru proiectare, cu obiect similar contractului ce urmeaza a fi atribui, astfel: Servicii de proiectare pentru construire/ modernizare drumuripentru minim 300.000 lei, fara TVA.Lucrari de construire/modernizare drumuri pentru minim 8.000.000lei, fara TVA., Se poate completa si un singur contract care sa includa ambele cerinte de mai sus. Experienta similara se poate indeplini si prin prezentarea de contracte distincte pt fiecare componenta similara cu ob contractului, Se vor prezentaparti relevante dupa contractul de executie care certifica experienta similara, insotit de Procesul Verbal de receptie la terminarea lucrarilor/si sau procese verbale de receptie partiala a lucrarilor/ si sau procese verbale de receptie finala care sa faca dovada executarii lucrarilor prezentate certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate contractanta ori de catre clientul privat beneficiar, care sa indice valoarea, perioada si locul executiei si mentioneaza daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit.Certificatele/documentele emise sau contrasemnate trebuie sa precizeze cel putin urmatoarele aspecte: , a) modul de indeplinire a obligatiilor contractuale pe parcursul derularii contractului respectiv;b) daca pe parcursul executiei lucrarilor au fost inregistrate: - neconformitati care au condus la refaceri partiale sau totale de lucrari;
- cazuri de accidente tehnice produse din vina exclusiva a contractantului;
- receptii amanate sau respinse din cauza nerespectarii parametrilor de calitate.Nota: Pentru calculul valorii experientei similare, va fi luata in considerare valoarea specificata in contractul prezentat, fara TVA.In cazul in care valoarea contractului initial a fost majorata prin acte aditionale, se vor vrezenta actele aditionale respective din care sa reiasa clar majorarea aplicata. Nu vor fi luate in considerare valorile declarate, daca acestea nu pot fi regasite in contractele prezentate ca dovada., Operatorii economici nerezidenti (straini): vor prezenta contractul respectiv insotit de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.Pentru calculul pretului contractului exprimat in alta moneda decat Lei se va folosi cursul mediu comunicat de catre BNR pentru anii in care au fost inchieate contractele respective/s-a facut receptia lucrarilor respective., Cerinta nr. 2Informatii privind dotarile specifice.Ofertantul, trebuie sa faca dovada ca detine sau are drept de folosinta pentru :1. Statie producere mixturi asfaltice2. Repartizator, finisor mixtura asfaltica;3. cilindru compactor asfalt4. cilindru compactor terasamente5. Incarcator frontal ;6. Autobasculante;7. Autobetoniere;8. Laborator de gradul II;9. Autogudronator;10. Autogreder;, Se vor prezenta documente care atesta detinerea (dotare proprie/inchirierea sau alte forme de punere la dispozitie) a utilajelor, instalatiilor, echipamentelor tehnice si laboratoarelor implicate in realizarea contractului pentru: Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de un laborator propriu pentru asigurarea controlului calitatii laborator autorizat gr. II sau sa faca dova prezentand un contract de prestari servicii/ un precontract sau orice alt document prin care operatorul economic desemnat castigatorse angajeaza sa incheie un contract cu un astfel de laborator si o copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? dupa autorizatia de functionare., Cerinta nr. 3Informatii privind resursele umaneOperatorii participanti la procedura de atribuire a contractului trebuie sa dispuna de urmatorul personal: Pt. Executie: 1. Manager de proiect - diploma inginer. Experienta profesionala in contracte/proiecte de lucrari de constructii in domeniul infrastructurii de transport rutier pe pozitia de Coordonator de Proiect sau in pozitii similare, care sunt: Director Proiect/Manager Proiect sau Adjunct Director Proiect/Adjunct Manager proiect.2. Sef de santier licentiat al unei Facultati de Constructii in specializarea CFDP- diploma inginer. Experienta profesionala in contracte de lucrari de constructii in domeniul infrastructurii de transport rutier pe pozitia de Sef de santier sau in pozitii similare, care sunt: Director Proiect/Manager Proiect sau Adjunct Director Proiect/Adjunct Manager proiect., 3. Responsabil Tehnic cu Executia ? licentiat al unei Facultati de Constructii ? diploma inginer/subinginer, persoana nominalizata va fi autorizata conform Ordinului nr.777/2003 al M.L.P.T.L4. Responsabil cu asigurarea Calitatii licentiat al unei Facultati de Constructii - diploma de inginer/subinginer.5. Responsabil SSMNota: Vor fi nominalizate persoane cu pregatire solicitata de autoritatea contractanta pentru fiecare din posturile mai sus mentionate si pentru fiecare vor fi depuse documentele solicitate.6. Manager al sistemelor de management de mediu7. Proiectant- inginer licentiat al unei Facultati de Constructii in specializarea CFDP., Ofertantul va prezenta in copie lizibila certificata pentru conformitate cu originalul urmatoarele doc.: - ctr individual de munca ale personalului invocat vizat de ITM si/sau contractele de prestari servicii/colaborare incheiate intre ofertant si persoanele respective sau angajamente de participare, a.i. sa rezulte indeplinirea cerintelor privind profilul/experienta specialistilor propusi.In cazul in care ofert. nu prezinta copiile dupa contr. de munca/ colaborare/ prestari servicii are obligatia sa dea initial o decl. pe propria raspundere prin care se angajeaza ca in cazul in care va fi declarat castigator sa incheie contr. cu pers. desemnate pana la semnarea contr.de achizitie publica., - diplome privind specializarea personalului- autorizatii/certificate de atestare profesionala si legitimatiile aferente (aflate in termen de valabilitate) sau, in lipsa acestora, deciziile de numire pentru pozitia respectiva si documentul/documentele de specializare in baza careia s-a realizat numirea (pt acele pozitii unde nu exista reglementari in vigoare). CV semnat si stampilat in original; CV-ul va avea inscrisa urmatoarea mentiune ?Declar pe propria raspundere, sub sanctiunea prevederilor referitoare la falsul in declaratii prevazute in Codul Penal, ca datele prevazute in prezentul CV sunt corecte si corespund realitatii?, declaratii care sa demonstreze disponibilitatea personalului pentru functia propusa in executia contr., In cazul unei asocieri declaratia va fi completata de catre liderulul asociatiei si va cuprinde personalul propus de fiecare membru al asociatiei in cadrul echipei care va duce la indeplinire acest contract, precizand pozitia pentru care este propus., Cerinta nr. 4Informatii privind subcontractantii/asociatiiNota: Cerintele privind situatia personala a ofertantului, capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, capacitatea economica si financiara, capacitatea tehnica, standarde privind asigurarea calitatii si standarde privind protectia mediului nu pot fi indeplinite prin intermediul unui sau unor subcontractori. In cazul subcontractantilor, cerintele se iau in consederare numai pentru partea de implicare a acestora., Nota: Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.Asocierea va fi legalizata in cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare, la solicitarea autoritatii contractante. Cerinta nr. 1Standarde de asigurare a calitatiiAsigurarea calitatii lucrarilor prin demonstrarea implementarii sistemului de management al calitatii in conformitate cu standardul ISO 9001:2008Pentru persoanele juridice straine : Se pot prezenta certificateechivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UniuniiEuropene, pentru aceleasi categorii de lucrari.In cazul unei asociatii, aceasta conditie trebuie indeplinita de fiecare asociat . Se admit si ofertanti care dovedesc ca raportul de audit a fost finalizat, din el reiesind ca ofertantul va primi certificarea., Cerinta nr. 2Standarde protectie a mediuluiAsigurarea protectiei mediului prin demonstrarea implementarii sistemului de management de mediu in conformitate cu standardul ISO 14001:2005.Pentru persoanele juridice straine : Se pot prezenta certificateechivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UniuniiEuropene, pentru aceleasi categorii de lucrari.In cazul unei asociatii, aceasta conditie trebuie indeplinita de fiecare asociat.Se admit si ofertanti care dovedesc ca raportul de audit a fost finalizat, din el reiesind ca ofertantul va primi certificarea.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
75
Descriere: Detalii privind aplicarea algoritmului de calcul: Punctajul (75 puncte) pentru factorul de evaluare ?Pretul total (proiectare si executie)? se acorda astfel: a)a) pentru cel mai scazut dintre preturile ofertelor se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare ? respectiv 75de puncte;b)b) pentru alt pret decat cel prevazut la lit. a) se acorda punctaj astfel: Pretul ofertei n = (Pret oferta minim/Pret oferta n) x 75.Nota: Preturile care se compara in vederea acordarii punctajului sunt preturile in lei din propunerea financiara, fara taxa pe valoarea adaugata.
Durata de proiectare si executie: - P2
25
Descriere: Of.admisibila cu durata cea mai mica obtine 25 pct, iar punctajul celorlalte of.admisibile se calc. folosind form: Punctaj = durata of. cea mai mica/durata of. luate in calcul X 25.Durata de exec. se va exprima in luni calen.Of. cu o durata de exec.peste 12 vor fi declarate neconforme.Of. cu o durata de exec. mai mica de 9 luni nu vor fi punctate suplimentar.Nota: i.Autorit.contr. isi rezerva dreptul de a analiza si verifica conform.termenelor ofertate dpdv al asigurarii indeplinirii de catre operatorii ec.a cerintelor solicitate prin Caietul de sarcini, cu scopul protejarii acesteia impotriva ofertelor care prevad termene nesustenabile/care nu pot fi fundamentate.Desemnarea of.castigatoare: Of. vor fi clasificate in ordinea descresc.a punct.total, calculat conform formulei: Ptotal= P1+P2, unde P1, P2, sunt punctajele acordate pentru cele 2 criterii mai sus mentionate.Oferta cu val.cea mai mare a Ptotal va fi declarata castigatoare.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: de pe SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 28.12.2012 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 28.12.2012 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Alte fonduri
Data expedierii prezentei invitatii: 12.12.2012 11:51