Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Contract de executie a lucrarilor in cadrul proiectului: ?Modernizarea Statiilor de Transport Public Intermodal la nivelul Polului de Crestere Timisoara? cod SMIS 40139.


Detaliu pentru invitatia numarul 346166
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: Municipiul Timisoara
Numar invitatie: 346166/29.04.2013
Denumire contract: Contract de executie a lucrarilor in cadrul proiectului: ?Modernizarea Statiilor de Transport Public Intermodal la nivelul Polului de Crestere Timisoara? cod SMIS 40139.
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialMunicipiul TimisoaraCod fiscal: RO14756536, Adresa: Bv. C.D.Loga nr.1, Timisoara, Telefon: +40 256408367, Fax: +40 256408477/+40 204177
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Bv.C.D.Loga nr.1, Timisoara, Romania, cod postal: 300030, persoana de contact: Serviciul Relationare Directa cu Cetatenii, camera 12-parter
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Bv.C.D.Loga nr.1, Timisoara, Sala de licitatii-parter
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Contract de executie a lucrarilor in cadrul proiectului: ?Modernizarea Statiilor de Transport Public Intermodal la nivelul Polului de Crestere Timisoara? cod SMIS 40139.
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: In baza contractului se vor executa lucrari de marcaje si refacere piste de biciclete, amplasare: 25 rasteluri automatizate de biciclete in punctele de interes ale Municipiului Timisoara, 3 statii RATT noi si inlocuire 8 statii RATT ; statiile vor fi simple sau cu afisaj digital de dimensiune medie sau mare; Fiecare rastel va avea un centru de comanda de la care se va face autentificarea automata a utilizatorilor si alocarea unei biciclete pe baza de cartela de acces la sistem. Gestionarea sistemului se va face centralizat, toate statiile fiind interconectate si administrate prin intermediul unui server, in conf. cu cerintele impuse prin documentatia tehnica.Valoarea totala estimata a contractului, este de 5.687.319, 94 lei fara TVAAceasta cuprinde: - 5.630.370, 65 lei fara TVA - costul lucrarilor conform caietului de sarcini;
- 56.949, 29 lei fara TVA - cheltuieli diverse si neprevazute, respectiv 2 % din valoarea lucrarilor de constructii ?instalatii cap. 4.1 din Devizul General in conformitate cu HG 28/2008.
II.1.6) CPV: 45213350-1 - Lucrari de constructii de cladiri pentru mijloace de transport diverse (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 5, 687, 319.94 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantum 110.000 lei, perioada de valabilitate - 120 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. Forma de constituire a garantiei de participare: - virament bancar in contul RO12TREZ6215006XXX000334 deschis la Trezoreria Municipiului Timisoara, Beneficiar: Municipiul Timisoara, cod fiscal RO14756536 - se prezinta O.P. confirmat de banca emitenta - copia documentului, sau - instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada de valabilitate prevazuta mai sus. Garantia trebuie sa fie irevocabila, conform art 86 din HG 925/2006.Garantia de participare poate fi depusa si in euro sau in alte monede decat euro, caz in care se va utiliza cursul stabilit de BNR in data de 01.05.2013. In cazul in care ofertantul este IMM, acesta poate beneficia de prevederile Legii nr. 346/2004 referitoare la reducerea cu 50% a valorii garantiei de participare, situatie in care acesta va depune toate actele legale care sa ateste calitatea de IMM. In situatia asocierii unui IMM cu o societate comerciala care nu face parte din categoria IMM-urilor, asocierea respectiva nu are caracterul unui IMM si nu se pot aplica prevederile art 16, alin.(2), din Legea 346/2004.
Garantie de buna executie
5% din valoarea contractului, fara T.V.A.(2, 5 % in cazul IMM). Modul de constituire a garantiei de buna executie: conform art.90 din HG 925/2006, cu ultimele completari si modificari.In cazul in care ofertantul este IMM, acesta poate beneficia de prevederile Legii nr. 346/2004 referitoare la reducerea cu 50% a valorii garantiei de buna executie, daca sunt depunse toate actele ref. la calitatea de IMM a ofertantului/asociatilor, in cadrul unei oferte comune.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180 din OUG 34/2006 completata in conformitate cu Formularul 12A.Documentul va fi prezentat si de tertul sustinator, daca este cazul;2.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181 din OUG 34/2006 completata in conformitate cu Formularul 12B.Documentul va fi prezentat si de tertul sustinator, daca este cazul, numai pentru situatiile prevazute la art 181, litera a), c^1) si d)din OUG 34/2006;3.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta conform Ordin 314/12.10.2010, completat in conformitate cu Formular 20;4.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.69ยน din OUG 34/2006 completata in conformitate cu Formularul 12D.Documentul va fi prezentat atat de subcontractant, cat si de tertul sustinator, daca este cazul.Persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante sunt urmatoarele: Primar?Nicolae Robu, Viceprimar: Traian-Constantin Stoia;Administrator public: Dragoi Sorin;Director economic-Smaranda Haracicu;Director Directia Dezvoltare-Aurelia Junie;Consilieri locali: Birsasteanu Florica;Ciprian Bogdan; Dorel Boglut; George?Flavius Boncea; Vasile Caprea; Ovidiu Ciuhandu; Radu Dragos Dimeca; Geana Nistor Pavel;Bogdan Radu Herzog;Ciprian-Corneliu Jichici; Romanita?Adina?Delia Jumanca; Simion Mosiu; Ramona-Isabela Olteanu; Adrian Romita Orza; Andrei?Romulus Petrisor; Octavian Mircea Purceld;Vasile Ruset; Constantin?Stefan Sandu; Maria Saracan;Alfred?Robert Simonis;Lucian Taropa; Adelina-Larissa Tirziu;Radu-Daniel Toanca;Vasile-Teodor Vesa;Elena Wolf; Persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire: Manager Proiect- Balan Andreea; Diaconu Dan Aurel-Viceprimar, Presedinte comisie;Zupcau Delia-Responsabil tehnic IT, Consilier Comp.Servicii Informatice; Robescu Dan- Resp.tehnic-c-tii si utilaje, echip.teh., Sef Serv. BDU; Stanciu Steliana-Responsabil financiar, Sef Serv. Buget; Radu Corina -Sef Serviciu Achizitii Publice; Schipor Lucretia- Resp.achizitii publice, Consilier Serv. Achizitii Publice; Bologh Adina- Consilier Juridic;Chis Culita- Dir.DirectiaTehnica, Presedinte comisie(r); Vesna Struta Ciolacovici -ConsilierComp. Servicii Informatice;Truta Sorin-Consilier Serviciul PFLRN; Radu Ramona- Consilier Serv.Buget;Oprea Crenguta-Consilier Serv.Achizitii Publice;Mezei Maria- Consilier Serv.Achizitii Publice; Gentimir Teodora O- Consilier Juridic.5.Certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul de stat si catre bugetul local: a) Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile la plata catre bugetele componente ale bugetului general consolidat al statului, din care sa reiasa lipsa obligatiilor de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele ? in original/copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul? - semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului;b) Certificat privind indeplinirea obligatiilor exigibile la plata a impozitelor si taxelor catre bugetul local din care sa reiasa lipsa obligatiilor de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele?in original/copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul ?-semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului;Nota: - cerinta se considera indeplinita daca operatorul prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevazute la punctele a) si b), ofertantul va prezenta: -o declaratie pe propria raspundere sau o declaratie autentificata data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.In cazul unei oferte comune depusa de mai multi operatori economici, Situatia personala - se va demonstra prin prezentarea documentelor solicitate de catre fiecare operator economic semnatar al acordului de asociere, mai putin Formularul 20-Certificatul de participare cu oferta independenta, care va fi completat doar de catre liderul asocierii, ca reprezentant legal al acesteia.Toate documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana. 1.Persoane juridice/fizice romane: a).Pentru persoane juridice se va prezenta: Certificatul constatator emis de ONRC, din care sa rezulte obiectul de activitate al operatorului economic; Datele/informatiile precizate in acest document sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.Lucrarile similare din prezenta procedura, sa aiba corespondent in domeniile de activitate din certificatul constatator emis de ONRC?document in original/copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul?-semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului;In cazul in care Certificatul constatator emis de ONRC este prezentat in copie lizibila certificata ?conform cu originalul?, acesta va fi solicitat ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarilor privind rezultatul procedurii, in original/copie legalizata pentru conformitate.b).Pentru persoane fizice (daca este cazul) se va prezenta: Autorizatie de functionare, precum si orice alt document edificator considerat necesar pentru dovedirea apartenentei la categoria profesionala impusa de indeplinirea contractului. Datele/informatiile precizate in aceste documente sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.2. Persoane juridice/fizice straine (daca este cazul)Se vor prezenta documente edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare ca persoana juridica, sau de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional la organisme legal constituite, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este resident. Lucrarile similare din prezenta procedura, sa aiba corespondent in domeniile de activitate cuprinse in datele/informatiile precizate in aceste documente, care trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.3. Persoane juridice/fizice romane sau straine: Operatorii economici au obligatia de a face dovada detinerii atestatului ANRE (Ordin nr.24 din 2007) ? pentru executare de linii electrice, aeriene sau subterane, cu tensiuni nominale de min. 0.4 kV ? 20 kV , fiind necesare lucrari de realizare a racordului electric pt.statiile de biciclete.In cazul unei oferte comune depusa de mai multi operatori economici-Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (inregistrare), punctele 1, 2(dupa caz) si 3 - se vor demonstra prin prezentarea documentelor solicitate de catre fiecare operator economic semnatar al acordului de asociere, pentru partea de contract pe care o realizeaza.In cazul subcontractarii, cand operatorul economic opteaza pentru executia in totalitate a lucrarilor pentru care se solicita atestarea, subcontractantul nominalizat in oferta are obligatia de a prezenta atestatul solicitat la punctul 3.(Cf.Ordin 509/2011).Toate documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cifra medie de afaceri globala, care vizeaza activitatea din cel mult ultimii 3 ani: 2010, 2011, 2012, sa fie de minim 5.000.000 lei, in functie de informatiile si documentele disponibile ale operatorilor economici. Pentru demonstrarea cifrei de afaceri globala pentru ultimii 3 ani, ofertantul va completa formularul de informatii generale (Formular B1), luand in considerare cifra de afaceri anuala pentru fiecare din cei trei ani si aplicand media la suma acestora. In cazul unei oferte comune depuse de mai multi operatori economici cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulat pentru toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere). Daca este cazul, cerinta poate fi indeplinita in intregime de catre un singur tert sustinator. Echivalenta in EURO si echivalenta pt.alte monede decat euro, se va calcula la cursul valutar mediu anual comunicat de catre Banca Nationala a Romaniei.(http: //www.bnr.ro).Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: 1.) Resurse umane 1.a) Se va prezenta declaratia privind efectivul mediu anual al pers.angajat si al cadrelor de conducere pe ultimii 3 ani- Formular 12I si Anexa 1 la Formular 12I -lista nominala cu informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala (studii si calificare) a persoanei/persoanelor responsabile pentru indeplinirea contractului.Pentru oferta comuna-depusa de mai multi op.ec., cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului(cumulat pt.toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere).Cerinta poate fi indeplinita si de subcontractant (pentru partea sa de implicare) si/sau de un tert sustinator cf.art.190- OUG 34/2006 (prin cumul), Personalul responsabil pentru indeplinirea contractului prezentat in Anexa 1 la Formular 12I, trebuie sa acopere urmatoarele pozitii cheie: 1.b) 1 Sef santier? cu studii superioare in domeniul constructiilor. Se vor anexa: - CV-ul - document semnat de titular, in original/copie legalizata/copie lizibila semnata si de ofertant cu mentiunea ?conform cu originalul?;
-Declaratie de disponibilitate. Pentru oferta comuna-depusa de mai multi op.ec., cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulat pt.toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere). Cerinta poate fi indeplinita si de subcontractant (pentru partea sa de implicare) si/sau de un tert sustinator cf.art.190- OUG 34/2006 (prin cumul), 1.c) Responsabil/Responsabili tehnici cu executia-atestat/ti cf. Ord.777/2003, care sa acopere minim categoriile de lucrari din cadrul investitiei: -Constructii civile; -Instalatii electrice.Se vor anexa: CV-ul - document semnat de titular, in original/copie legalizata/copie lizibila semnata si de ofertant cu mentiunea ?conform cu originalul?; -copia Certificate de atestare RTE insotite de legitimatii RTE valabile la data limita de depunere a ofertelor, -Declaratie de disponibilitate;Autoritatea contractanta considera indeplinita cerinta si in situatia in care o persoana este atestata pentru mai multe domenii din cele mentionate mai sus. Pentru oferta comuna-depusa de mai multi op.ec., cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumul.pt.toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere). Cerinta poate fi indeplinita si de subcontractant (pentru partea sa de implicare) si/sau de un tert sustinator cf.art.190- OUG 34/2006 (prin cumul), 1.d) -1 Responsabil cu controlul calitatii, conform art. 23 lit. c) din L 10/1995 privind calitatea in constructii.Se vor anexa: - CV-ul-document semnat de titular, in original/copie legalizata/copie lizibila semnata si de ofertant cu mentiunea?conform cu originalul?; - Dovezi care sa ateste calitatea de Responsabil Tehnic cu Calitatea, sau decizie de numire(pt.responsabilul cu controlul calitatii); -Declaratie de disponibilitate. Pentru oferta comuna-depusa de mai multi op.ec., cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulat pentru toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere). Cerinta poate fi indeplinita si de subcontractant (pentru partea sa de implicare) si/sau de un tert sustinator cf.art.190 - OUG 34/2006 (prin cumul)., 1.e) Coordonator SSM. Calificari si abilitati: studii superioare, atestat ca si coordonator SSM pe santier, in conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern 300 din 2006 si Ordinului 242 din 23 martie 2007-emitent Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei. Se vor anexa: -CV-ul-document semnat de titular, in original/copie legalizata/copie lizibila semnata si de ofertant cu mentiunea ?conform cu originalul?; -Dovezi care sa ateste calitatea de Coordonator SSM (Atestat /certificat/ orice alt document privind calificarea solicitata), conform legislatiei in vigoare (in copie semnata in conf.cu originalul); -Declaratie de disponibilitate. Pentru oferta comuna-depusa de mai multi op.ec., cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulat pt. toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere). Cerinta poate fi indeplinita si de subcontractant (pentru partea sa de implicare) si/sau de un tert sustinator cf.art.190 - OUG 34/2006 (prin cumul)., 1.f).Ofertantul va prezenta o Declaratie, pe propria raspundere cf. Anexa 2 la Formular 12I, privind asigurarea cu personalul de executie necesar indeplinirii contractului, care cuprinde lucrari de constructii civile , retele electrice. Pentru oferta comuna-depusa de mai multi op.ec. cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumul.pt.toti operatorii economici semnatari ai acord.de asociere). Cerinta poate fi indeplinita si de subcontractant (pentru partea sa de implicare) si/sau de un tert sustinator cf.art.190- OUG 34/2006(prin cumul)., 2) Experienta similara -Se va prezenta o declaratie privind lista principalelor lucrari similare executate in ultimii 5 ani, perioada raportata la data limita de depunere a ofertelor, cf.-Formular 12E, si Lista cf.-Anexa la Formular 12E.Pentru una sau mai multe din lucrarile mentionate in lista, a caror valoare insumata este de min.3.000.000 lei fara TVA, se vor anexa certificari de buna executie (PV de receptie/recomandari/ certificate constatatoare), continand beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati, valori, perioade, locul exec. lucr.si precizeaza daca au fost efectuate cf.normelor profes.din domeniu. In cazul unei of.comune depusa de mai multi op.ec.cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurs.tuturor membrilor grup.(cumul.pt.toti op.ec.semnatari ai acord. de asociere).Se poate opta pentru indeplinirea integrala a cerintei de catre un tert sustinator, cf.art.190 din OUG 34/2006., 3) Dotari tehnice: Se va prezenta dovada ca dispune, pentru derularea contractului, din dotare proprie sau de la terti, de utilajele, instalatii, echip.tehnice necesare realizarii lucrarilor in timp optim si fara intarzieri conf.-Declaratie- Formular 12H + Lista conf.-Anexa la Formular 12H. In cazul unei oferte comune depusa de mai multi op.ec.cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grup.(cumulat pentru toti op.ec.semnatari ai acord. de asociere).Cerinta poate fi indeplinita si de subcontractant pentru partea sa de implicare in contract si/sau tertul sustinator cf.art.190 din OUG 34/2006 (prin cumul)., 4) Informatii privind subcontractantii/ asociatii (daca este cazul): a) Declaratia si lista cuprinzand subcontractatii, conf.- Formular 12G, precum si Acordurile de subcontractareconf.-Formular 15; Ofertantii sunt obligati sa precizeze: partea/partile din contract pe care urmeaza sa o/le subcontracteze; In cazul in care, parti din contractul de achizitie, urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti ofertantul castigator are obligatia de a prezenta, la incheierea contractului de achizitie publica, contractele incheiate intre acesta si subcontr. nominalizati in oferta.Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica; b)Acordul de asociere (in cazul ofertei depuse in comun), incheiat in vederea participarii la procedura de atribuire a contractului conf.- Formular 14. Asociatul va completa si Formularul 12C in calitatea sa de participant la procedura. Ofertantul va prezenta documente/certificate emise de organisme independente, prin care se atesta respectarea de catre ofertant a standardelor de asigurare a calitatii, conform ISO 9001/echivalent si a standardelor de protectia mediului ISO 14001/echivalent, pentru executia lucrarilor similare celor care fac obiectul procedurii, valabile la data limita de depunere a ofertelor.Se vor prezenta copiile certificatelor ISO 9001/echivalent si ISO14001/echivalent. In cazul unei oferte comune depusa de mai multi operatori economici, fiecare membru semnatar al acordului va prezenta certificatele mentionate, pentru partea din contract pe care o realizeaza.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Da
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P., www.e-licitatie.ro
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 23.05.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 23.05.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 19.09.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 29.04.2013 15:01
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer