Achizitie publica - Elaborare proiect tehnic, detalii de executie, asistenta tehnica din partea proiectantului si executie de lucrari pentru obiectivul: ?Amenajare drum agricol de exploatatie in com. Firliug?
Detaliu pentru invitatia numarul 348799
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 348799/18.06.2013
Denumire contract: Elaborare proiect tehnic, detalii de executie, asistenta tehnica din partea proiectantului si executie de lucrari pentru obiectivul: ?Amenajare drum agricol de exploatatie in com. Firliug?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialComuna Firliug (Primaria Firliug jud. Caras Severin)Cod fiscal: 3227815, Adresa: comuna firliug nr80 judetul caras severin, Farliug, Telefon: +40 0255235401, Fax: +40 0255235401
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: comuna firliug nr80 judetul caras severin, Farliug, Romania, cod postal: 1720, telefon: +40 0255235401, fax: +40 0255235401, persoana de contact: dorel marcovici
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Comunei Firliug, sar Firliug nr80 judetul Caras Severincod postal: 1720, telefon: +40 0255235401, fax: +40 0255235401
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Elaborare proiect tehnic, detalii de executie, asistenta tehnica din partea proiectantului si executie de lucrari pentru obiectivul: ?Amenajare drum agricol de exploatatie in com. Firliug?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Prezentul contract are drept scop elaborare proiect tehnic, detalii de executie, asistenta tehnica din partea proiectantului si executie de lucrari pentru obiectivul: ?Amenajare drum agricol de exploatatie in com. Firliug?Varianta estimata este calculata pe baza bugetului aprobat al proiectului si este compus din valoarea supusa ofertarii 4.926.501 lei fara TVA si valoarea de Diverse si neprevazute in suma de 203.739lei fara TVA acestea decontandu-se doar daca apar cheltuieli cu lucrari care pot fi incidente pe parcursul derularii contractului
II.1.6) CPV: 45233123-7 - Lucrari de constructii de drumuri secundare (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 5, 130, 240 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul gar.de part.: 98.000 leiPer.de valab.a gar.de part.: este cel putin egala cu peri.de valab.a ofertei, resp.90 zile de la term.lim.de primire a ofertelor, si trebuie prez. in orig.Data de referimta la care se face echiv.leu/valuta este inainte cu 5 zile lucr.fata de data lim.de dep.a ofert.la cursul BNR.Modul de const. a gar.de part.: Scris. de gar.banc.in fav.AC, elib.de regula, de o banca din Romania, sau, dupa caz, de o banca din strainat., de pref.cu coresp.in Romania. Scris.de gar.banc., elib.de o banca din strainat.va fi prez.in orig.si va fi insot.de trad.legaliz.si autoriz.in lb.romana.Sau OP cu cond.confirmarii ac.de catre banca emit., pana la data desch.ofertelor. Scris. de gar. Banc. sauOP-ul vor fi prez.separat, nefiind incluse in coletul sigilat ce contine oferta si docum. de calificare.Gar.de part.se const.printr-un instrum.de garantare emis in conditiile legii de o soc. bancara ori de o soc.de asig.in cond. specif.la art. 86 si 87 din HG 925/2006, cu modif.si compl.ult. Gar.de part.se prez. in orig., in cuant. si pentru per. prev. in doc. de atrib.Gar.e particip.poate fi retin. in cazul in care: 1.ofert.isi retr.of. in per.de valab.a acesteia 2.oferta sa fiind stabilita castig, nu const.gar. de buna exec.in per.de valab.a ofertei .3oferta sa fiind stab.castig., refuza sa semneze contr.de achiz.pub.in per.de valab.a ofertei. 4.In caz de contest.in masura in care CNSC respinge cont.ca nefondata, AC va retine, contestatorului caruia i-a fost resp.contest., din gar.de part. in raport cu val.estim.a cont., suma calc.cf.prev. art.278(1) din OUG nr.34/2006 ? in val. de 8.706, 5 lei. Gar.de particip.la licit.va fi emisa in numele Ofertantului (ofertant unic sau de catre liderul asocierii incaz de asociere) care transmite oferta.Ofert.care nu sunt insotite de dov.const.gar. de part.vor fi resp. la deschidere.In cazul ofertantilor din categoria IMM, conform Legii nr. 346/2004, gar.de part.se const.in proc.de 50% din cuant.precizat in doc. de atrib.
Garantie de buna executie
Se va constitui de catre ofertantul declarat ca fiind castigator in cuantum de 5 % din pretul contractului, exclusiv TVA, in maxim 5 zile lucratoare de la data semnarii contractului de lucrati, valabil pe toata perioada de garantie a lucrarilor executate. Garantia de buna executie se constituie coform prevederilor legale prevazute in art. 90 din H.G. nr. 925/2006: - fie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract;
- fie prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest din urma caz, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractuluiIn cazul ofertantilor din categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii, conform Legii nr. 346/2004, garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire. In caz de asociere, pentrua beneficia de prevederile Legii nr. 346/2004 toti asociatii trebuie sa fie IMM-uri
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 180 : ofertantul nu se va afla in niciuna din situatiile prevazute la art. 180.Conditie de calificare: Ofertantul nu trebuie safi fost condamnat in ultimii 5 ani, printr-o hotarare definitiva si irevocabila, pentru frauda, coruptie, spalare de bani, activitati criminale.Modalitatea de indeplinire : - Declaratie pe proprie raspundere semnata de reprezentantul legal (Formular 1). Declaratie se va depune de catre ofertant si terti sustinatori, daca e cazul. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele mai sus mentionate si orice documente pe care Autoritatea Contractantale va solicita suplimentar pentru verificarea situatiei personale a operatorului economic.2. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181: ofertantul nu se va afla in niciuna din situatiile prevazute la art. 181 de la lit. a) pana la lit. e) inclusiv din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Conditie de calificare : autoritatea contractanta nu vacalifica ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora); documentele prezentate trebuie sa atesteindeplinirea obligatiilor scadente in lunaanterioara celei in care se depun ofertele .Modalitatea de indeplinire: - Declaratie pe proprie raspundere semnata de reprezentantul legal (Formular 2)- Certificat de atestare fiscala emis de Directia Generala a Finantelor Publice Teritoriala (certificat tip) pentru persoanele juridice din Romania, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente.- Certificat de atestare fiscala (certificat tip) emis de Directia de Specialitate din cadrul Primariei in a carei raza teritoriala are sediulsocietatea, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente.Certificatele se vor prezenta in original, copie legalizata sau copie conform cu originalul.Documentele pentru neincadrarea in prevederile art.181 lit.a), c)1 si d) din OUG nr.34/2006 suntsolicitate tertului sustinator, daca este cazul. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele mai sus mentionate si orice documente pe care Autoritatea Contractanta le va solicita suplimentar pentru verificarea situatiei personale a operatorului economic. Pentru persoanele juridice straine, documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata. Documentele intr-o alta limba, fara traduceri legalizate, nu se iau in considerare.3. Declaratie privind calitatea de participant la proceduraModalitatea de indeplinire : - Declaratie pe proprie raspundere semnata de reprezentantul legal (Formular 3).4. Declaratie privind conflictul de interese: ofertantul va demonstra faptul ca nu se incadreaza in prevederile art. 69 ind. 1 din O.U.G. 34/2006Modalitatea de indeplinire : - Declaratie pe proprie raspundere semnata de reprezentantul legal (Formular 4).Aceasta declaratie se va depune de catre ofertant , terti sustinatori, si subcontractanti daca e cazul. Daca un grup de operatori economici depun oferta comuna, aceasta cerinta trebuie indeplinita de fiecare membru al grupului.Persoane cu functii de decizie din cadrul autoritatii contractante, in cea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de de atribuire: Primar ? Borduz Ioan, Presedintele comisiei de evaluare ? Dragalina Aurelia, Membru comisie de evaluare ? Bogdea Aurica, Membru comisie de evaluare ? Sarbi Vergina, Expert cooptat? Florin Vescan . In conformitate cu Ordinului ANRMAP 170/ 2012, pentru evitarea aparitiei situatiilor de conflict de interese (art 69? din OUG 34/ 2006) lista persoanelor cu functii de decizie in Autoritatea Contractanta, se completeaza cu numele domnului Negariu Cornel Ioan (viceprimar) si a persoanelor care aproba bugetul (consilierii locali), dupa cum urmeaza: Laie? Petru, Augustin Gheorghe, Moisa Gheorghe, Fran? Petru, Gabor Ioan, Lauruc Mihai, Patru? Gheorghe Ion, Marcu Petru, Vernica Petru, Maier Toma5. Certificat de participarela licitatie cu oferta independentaModalitatea de indeplinire : - Declaratie pe proprie raspundere semnata de reprezentantul legal (Formular 5). Pentru persoanele juridice romaneCertificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului.Informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.La solicitarea autoritatii contractanta pentru conformitate, inaintea comunicarii rezultatului final, ofertantul va prezenta certificatul constatator in original sau in copie legalizata.- Ofertantul trebuie sa aiba in obiectul sau de activitate si sa desfasoare autorizat activitatea/activitatile supusa/supuse licitatiei. Nu sunt admise urmatoarele mentiuni: falimente, condamnari, abuz de incredere, fals, uz de fals, concurenta neloiala, abateri.Pentru persoanele juridice/fizice strainePrezentarea dedocumente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. (se va verifica prin accesareahttp: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do). Documentele, emise in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, sa prevada minim urmatoarele informatii: denumirea completa a operatorului economic, sediul social, persoane imputernicite/administratori, sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati, domeniul principal de activitate, domenii de activitate secundare, obiectul de activitate relevant pentru obiectul prezentei achizitii;
- prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie, valabile pentru anul calendaristic in curs.Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizataIn cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele mai sus mentionate si orice documente pe care Primaria comunei Firliug le va solicita suplimentar pentru verificarea situatiei personale a operatorului economic, in conformitate cu Acordulde asociere, din care trebuie sa reiasa clar partea din contract pe care o vor indeplini asociatii
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1- Declararea cifrei medii de afaceri globale pe ultimii 3 ani, care trebuie sa fie de minim: 9.853.000 lei.- Demonstrarea cifrei de afaceri pe ultimii trei ani, pentru ofertantii nerezidenti, se poate face prin prezentarea de alte documente relevante emise de organele competente din tara de rezidenta. Ofertantii nerezidenti vor prezenta traduceri autorizate in limba romana ale documentelorsolicitate., Cerinta nr. 2-Bilantul contabil la data de: 31.12.2010, 31.12.2011 si 31.12.2012., Informatii privind capacitatea economica si financiaraCapacitatea economica si financiara a ofertantului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea contractului, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva.Persoana care asigura sustinerea nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 69 ind.1, art. 180 si ale art. 181 lit. a), c1) si d) din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Angajamentul ferm al tertului sustinator, care trebuie sa reprezinte un instrument juridic care sa asigure dreptul autoritatii contractante de a solicita, in mod legitim, indeplinirea anumitor obligatii de catre persoana sustinatoare; astfel incat sa fie indeplinite cerintele prevazute de art. 186 din OUG 34/2006. Angajamentele de sustinere vor fi semnate autentic pana la data depunerii ofertelor. Indiferent daca exista un singur sau mai multi sustinatori, cerinta privind cifra de afaceri va fi indeplinita de catre o singura persoana, respectiv de un singur tert sustinatorPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Lucrarile/serviciile executate- Lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani (anterior datei limita de depunere a ofertelor), insotita de certificari de buna executie(recomandari) pentru cele mai importante lucrari;
- Lista principalelor servicii prestate in ultimii 3 ani (anterior datei limita de depunere a ofertelor), confirmate prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar.Nota: Pentru demonstrarea experientei similare se accepta si prezentarea unui contract care sa fi inclus ambele componente: proiectare si executie, Experienta similara Executie- contract in cadrul caruia au fost executate si duse la bun sfarsit lucrari de natura si complexitate similara (caracterul similar al lucrarilor va fi evaluat in raport cu procesul tehnologic pe care il presupun, si nu cu locatia acestora). Valoarea lucrarii prezentate ca experienta similara trebuie sa fie de cel putin 4.793.000 lei, excl. TVA. Va fi luata in considerare valoarea unui contract din cele prevazute in lista solicita (formular 7.1)- Formularul 8; copii ale partilor relevante din contractul de lucrari/ PV receptie/recomandare/ orice alte documente edificatoare in sensul dovedirii procentului din contract realizat de ofertant, al similitudinii obiectului contractului etc. Recomandarea: modul de indeplinire a obligatiilor contractuale; valoarea contractului finalizat; daca pe parcursul derularii contractului au fost inregistrate neconformitati tehnice.Nota: Pentru demonstrarea experientei similare se va accepta si prezentarea unui contract care cuprinde atat partea de executie, cat si cea de proiectare, cu conditia respectarii cerintelor minime solicitate., Experienta similara Proiectare- contract in cadrul caruia au fost realizate servicii de natura si complexitate similara (proiectare ? PT+DE, asistenta tehnica - privind realizarea de drumuri); valoarea serviciilor prezentate ca experienta similara trebuie sa fie de cel putin 133.400 lei, excl. TVA; va fi luata in considerare valoarea unui contract din cele prevazute in lista solicita (formular 7.2)- Formularul 8; copii ale partilor relevante din contractul de servicii / orice alte documente edificatoare in sensul dovedirii procentului din contract realizat de ofertant, al similitudinii obiectului contractului, valoarea contractului finalizat; etc.Nota: Pentru demonstrarea experientei similare se va accepta si prezentarea unui contract care cuprinde atat partea de executie, cat si cea de proiectare, cu conditia respectarii cerintelor minime solicitate., Efectivele personalului angajat si personalul folosit pentru indeplinirea contractului: - Declaratie privind efectivele medii anuale (din ultimii 3 ani) ale personalului angajat si ale cadrelor de conducere: Completarea Formularului 9 ;
Vor fi inclusi cel putin urmatorii specialisti: , Pentru partea de executie:
- Sef de santier: studii superioare CFDP;
- Responsabil tehnic cu executia - drumuri, atestatMDRT ;
- Responsabil control calitate.
Pentru specialistii minim solicitati trebuie prezentate: copii diplome studii; copii atestate/autorizatii/decizii in termen de valabilitate la data depunerii ofertelor; copie contracte de munca; CV-uri (original); declaratii de disponibilitate (original)., Pentru partea de proiectare: - inginer proiectant: studii superioare CFDP, experienta min. 3 ani in activitatea de proiectare.
Pentru specialistii minim solicitati trebuie prezentate: copii diplome studii; copii atestate/autorizatii/decizii in termen de valabilitate la data depunerii ofertelor; copie contracte de munca; CV-uri (original); declaratii de disponibilitate (original)., Dotarea tehnica-Declaratie privind utilajele, instalatiile, mijloacele de transport si echipamentele tehnice de care dispune executantul si anexa cuprinzand lista acestora: Completarea Formularului 13 si Anexa;
- In cadrul Anexei la Formularul 13, vorfi mentionate toate utilajele, instalatiile, mijloacele de transport si echipamentele tehnice de care dispune executantul .Pentru fiecare utilaj, mijloc de transport sau dotare din cele minim solicitate se va prezentadovada formei de proprietate (facturi, contracte, etc.) sau dovada utilizari si folosirii acestora (contracte de inchiriere, administrare, etc) si/sau prin dovada disponibilitatii utilajelor, echipamentelor prin angajament de punere la dispozitie, Informatii privind subcontractantii- Se solicita completarea Formularului 14;Acordul/acordurile de subcontractare vor cuprinde in mod obligatoriu: perioada de valabilitate, partea de contract pe care o va realiza subcontractantul (procent, valoare, activitatea/activitatile realizate).Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens., Sustinerea capacitatii tehnice si profesionaleCapacitatea tehnica si profesionala a ofertantului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea contractului, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva.Persoana care asigura sustinerea nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art.69 ind.1, art. 180 si ale art. 181 lit. a), c1) si d) din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Angajamentul ferm al tertului sustinator, trebuie sa reprezinte un instrument juridic care sa asigure dreptul autoritatii contractante de a solicita, in mod legitim, indeplinirea anumitor obligatii de catre persoana sustinatoare; astfel incat sa fie indeplinite cerintele prevazute de art. 186 din OUG 34/2006. Angajamentele de sustinere vor fi semnate autentic pana la data depunerii ofertelor.Indiferent daca exista un singur sau mai multi sustinatori, cerinta privind experienta similara va fi indeplinita de catre o singura persoana, respectiv de un singur tert sustinator Standarde de asigurare a calitatii -ISO 9001 sau echivalent, Standarde de asigurare a protectiei mediului -ISO 14001 sau echivalentPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
70
Descriere: Componenta financiara
Termen de executie
20
Descriere: Componenta tehnica
Durata de garantie
10
Descriere: Componenta tehnica
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 02.07.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 02.07.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 29.09.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 18.06.2013 10:30