Achizitie publica - Executie de lucrari la obiectivele de investitii Amenajare zona expozitionala si Amenajare parc dendrologic aferente proiectului intitulat ? PROTEJAREA VALORILOR NATURALE ALE ZONELOR MLASTINOASE DIN VALEA IERULUI SI CRESTEREA CONDITIILOR INFRASTRUCTURII
Detaliu pentru invitatia numarul 348670
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 348670/17.06.2013
Denumire contract: Executie de lucrari la obiectivele de investitii Amenajare zona expozitionala siAmenajare parc dendrologic aferente proiectului intitulat ? PROTEJAREA VALORILORNATURALE ALE ZONELOR MLASTINOASE DIN VALEA IERULUI SI CRESTEREA CONDITIILOR INFRASTRUCTURII NECESARE PENTRU REALIZARE ACESTEIA?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNADIOSIG(PRIMARIA COMUNEI DIOSIG)Cod fiscal: 4820283, Adresa: DIOSIGBIHORSTR.LIVEZILORNR.32, Diosig, Telefon: +40 0259350196, Fax: +40 0259350196
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: DIOSIGBIHORSTR.LIVEZILORNR.32, Diosig, Romania, cod postal: 417235, telefon: +40 0259350198, fax: +40 0259350198, persoana de contact: Mados Attila Ferencz
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: DIOSIGBIHORSTR.LIVEZILORNR.32, Diosig, Romania, cod postal: 417235, telefon: +40 0259350198, fax: +40 0259350198, persoana de contact: Mados Attila Ferencz
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (Servicii generale ale administratiilor publice)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Executie de lucrari la obiectivele de investitii Amenajare zona expozitionala siAmenajare parc dendrologic aferente proiectului intitulat ? PROTEJAREA VALORILORNATURALE ALE ZONELOR MLASTINOASE DIN VALEA IERULUI SI CRESTEREA CONDITIILOR INFRASTRUCTURII NECESARE PENTRU REALIZARE ACESTEIA?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Lucrarile de executie la obiectivele de investitii Amenajare zona expozitionala si Amenajare parc dendrologic aferente proiectului intitulat ? PROTEJAREA VALORILOR NATURALE ALE ZONELOR MLASTINOASE DIN VALEA IERULUI SI CRESTEREA CONDITIILOR INFRASTRUCTURII NECESARE PENTRU REALIZARE ACESTEIA?. Descrierea lucrarilor este disponibila in sectiunea Caietul de sarcini din cadrul prezentei documentatii de atribuire.Valoarea estimata a contractului de achizitie publica a fost calculata avandu-se in vedere Bugetul indicativ aferent proiectului, respectiv: Valoarea totala estimata fara TVA: 1.825.380 lei.a) Investitia de baza = 1.803.847 lei, din careObiect1: Amenajare zona expozitionala: 1.693.847 leiObiect2: Amenajare parc dendrologic: 110.000 leib) Organizare de santier = 4.184 lei;c) Diverse si neprevazute 2% = 17.349 lei
II.1.6) CPV: 45453100-8 - Lucrari de renovare (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 1, 825, 380 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
GP va fi in cuantum de 36.160, 62 lei.Valab 90 zile de la data limita de depunere a ofertelor.GP se va constitui: -prin OP cu conditia confirmarii acestuia de catre banca pana la data deschiderii ofertelor, in contul nr.RO73TREZ0765006XXX010716, deschis la Trez Oradea;printr-un instr de garantare emis de o soc bancara ori de o soc de asigurari, in original, in cuantum si pt perioada prevazuta in doc de atribuire(90 zile)-Daca instr prevede conditii de plata a GP, sit de retinere(executie)sunt cele de la art.87 din HG nr.925/2006 si cele de la art.278?1 din OUG 34/2006 si trebuie mentionate toate, respectiv;Ofertele care nu sunt insotite de dovada constituirii GP in cuantumul si forma precizate vor fi respinse ca inacceptabile.In cazul depunerii de oferte in asociere, GP trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului.In cond in care un grup de operatori depune o oferta comuna, asociatii beneficiaza de prevederile Legii nr. 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, in cond in care fiecare membru al asocierii (consortiului) respecta conditiile de incadrare in prevederile legii anterior mentionate.In cazul respingerii unor contestatii ca nefondate, autoritatea contractanta va retine contestatorului din GP in raport cu valoarea estimata a contractului, sume stabilite conform prevederilor art.278^1 lit c din OUG 34/2006.GP se va returna de catre autoritatea contractanta conform prevederilor art. 88 din H.G. 925/2006, cu modif si compl ulterioare.Data la care se va face echivalenta leu/alta valuta este data publicarii Invitatiei de participare.GP emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata si legalizata in limba romana.(model orientativ Formular nr.1)
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie va fi in cuantum de 10 % din pretul contractului, fara T.V.A.Modul de constituire: prin instrument de garantare conform art. 90 alin. (1) din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare sau prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In cazul constituirii garantiei de buna executie prin retineri succesive din situatiile de plata, garantia de buna executie se va constitui dupa cum urmeaza: contractantul are obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritatii contractante, la unitatea Trezoreriei Statului dincadrul organului fiscal competent, conform prevederilor HG nr. 1045/2011.Returnarea garantiei de buna executie se va face conform art. 92 alin. (4) din H.G. 925/2006 cu modificarile si completarile privind normele de aplicare a O.U.G. 34/2006.(model orientativ Formular nr. 2)
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1: a) Declaratie pe proprie raspundere privind neincadrare in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, (Completare Formular nr. 4). Documentul se depune in original. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste formular. Persoanele care asigura sustinerea, daca este cazul, nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 din OUG 34/2006. Documentul solicitat se va prezenta si pentru tertul sustinator, daca este cazul.b) Se solicita prezentarea cazierului judiciar sau a certificatelor echivalente emise de autoritatile judecatoresti din tara din care provine ofertantul, pentru administratorul/administratorii legali ai firmei ofertante asa cum este precizat in Certificatul constatator emis de oficiul Registrului Comertului/ certificat echivalent pentru persoane juridice straine, valabil la data limita de depunere a ofertelor. Cazierul judiciar se depune in original / copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? valabil la data limita de depunere a ofertelor.c) Se solicita prezentarea cazierului fiscal al societatii / certificat echivalent pentru persoane juridice straine ? in conformitate cu H.G. 31 /2003, valabil la data limita de depunere a ofertelor. Cazierul fiscal se depune in original / copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? , valabil la data limita de depunere a ofertelor. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte cazierul judiciar si cazierul fiscal.Cerinta nr. 2: Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.181. (Completare Formular nr. 5)Documentul se depune in original. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste formular. Documentul solicitat se va prezenta si pentru tertul sustinator, daca este cazul, doar pentru literele a, c1 si d din art.181 din OUG nr.34/2006.Prezentare Certificate de atestare fiscala privind plata obligatiilor la bugetul general consolidat (eliberat de D.G.F.P) si la bugetul local (eliberat de directia de specialitate din cadrul primariilor in a caror raza teritoriala activeaza societatea respectiva, inclusiv pentru sediile secundare si pentru punctele de lucru implicate in procedura). Certificatele de atestare fiscala/certificatele privind plata impozitelor si taxelor la bugetul local, trebuie sa prezinte situatia obligatiilor exigibile in luna anterioara celei in care se depun ofertele, in sensul ca acestea trebuie sa ateste ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Se va tine cont de prevederile ART 112 DIN ORDONANTA NR 92/2003- privind codul de procedura fiscala- ART. 112: (1). Certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent la solicitarea contribuabililor. Certificatul se emite si din oficiu sau la solicitarea altor autoritati publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare. Prevederile art. 11 se aplica in mod corespunzator.(2) Certificatul de atestare fiscala se elibereaza pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumita luna de referinta, si neachitate pana la data eliberarii acestuia.(3) In situatia in care se emit certificate de atestare fiscala in primele 5 zile lucratoare ale lunii, acestea vor cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold la sfarsitul lunii anterioare lunii de referinta si neachitate pana la data eliberarii acestora.(4) Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii si poate fi utilizat de persoana interesata pe o perioada de pana la 30 de zile de la data eliberarii. In cazul persoanelor fizice, perioada in care poate fi utilizat este de pana la 90 de zile de la data eliberarii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, in original sau in copie legalizata, oricarui solicitant.(4^1) Organul fiscal emitent poate inscrie in certificatul de atestare fiscala sumele certe, lichide si exigibile pecare contribuabilul solicitant le are de incasat de la autoritati contractante definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006. Inscrierea se face in baza unui document eliberat de autoritatea contractanta prin care se certifica ca sumele sunt certe, lichide si exigibile.).In cazul in care termenul limita de depunere a ofertelor va fi pana in data de 05 a lunii, vor fi acceptate de catre comisia de evaluare si certificatele de atestare fiscala care atesta ca ofertantul nu are datorii in luna anterioara lunii de referinta in sensul ART 112 DIN ORDONANTA NR 92/2003.Conditie de calificare : Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora, autoritatea contractanta va exclude ofertantul/candidatul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) in luna anterioara termenului limita de depunere a ofertei.Nota: 1) In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa depuna aceste certificate. In situatia in care din documentele solicitate reiese ca ofertantul se afa intr-una din situatiile prevazute de art. 181 din OUG 34/2006, acesta va fi exclus de la procedura pentru atribuirea contractului.2) In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit Ofertantul, nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, atunci va fi acceptata o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare, sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.Cerinta nr. 3 : Declaratii privind calitatea de participant la proceduraOfertantul nu are dreptul: - sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor ofertelor in cauza;
- sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat;
- sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul (operator economic, lider, asociat) trebuie sa completeze Formular nr. 6. Documentul se depune in original.Cerinta nr. 4: Certificat de participare la licitatie cu oferta independentaModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Operatorul economic va completa Formular nr. 7 . Documentul se depune in original.Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui Ofertant, autoritatea contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.Cerinta nr. 5: Documente care demonstreaza neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006. Prezentare Declaratie de neincadrare in prevederile art. 69^1 OUG 34/2006 (Completare Formular nr.8). Documentul se depune in original. Declaratia va fi completata de catre ofertant / candidat / ofertant asociat / subcontractant / tert sustinator.Se solicita declaratie pe proprie raspundere din partea operatorului economic din care sa rezulte ca nu are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si nu are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv si nu se afla in relatii comerciale cu persoane care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante.In vederea completarii acestei declaratii comunicam ofertantilor numele persoanelor cu functie de decizie din cadrul primariei Comunei Diosig, dupa cum urmeaza: 1.Mados Attila Ferencz- primarul comunei2.Sabau Constantin ? viceprimarul comunei3.Lobont Ioan? secretarul comunei4.Szasz Ioana ? contabil sef5. Benedek Tamas? consilier local6. Fazekas Monika-Helga? consilier local7. Hendre Haljnalka-Katalin? consilier local8. Jurca Sebastian Nicolae? consilier local9. Lolo Tiberiu? consilier local10. Meszaros Zoltan ? consilier local11. Pantya Sandor ? consilier local12. Parvu Iosif? consilier local13. Pongor Eva? consilier local14. Rus Ioana Maria- consilier local15.Sabau Constantin- consilier local16.Szucs Ferencz Jozsef - consilier local17. Szonyi Jozsef- consilier local18. Szucs Zoltan- consilier local19.Tamas Nadia Florentina- consilier localAtentie: Neprezentarea unuia din documentele solicitate are ca efect descalificarea ofertantului, nefiind permisa completarea ulterioara. Cerinta nr. 6: Exercitarea activitatii profesionale pentru persoane juridice/fizice romane: Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Camera de Comert si Industrie nationala sau teritoriala, din care sa rezulte ca domeniul de activitate al ofertantului (principal sau secundar) corespunde obiectului procedurii si ca informatiile cuprinse in acesta trebuie sa fie actuale/reale la data limita de depunere a ofertelor.Din Certificatul constatator trebuie sa rezulte: denumirea operatorului economic si toate datele de identificare; codul unic de inregistrare; sediul social, sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati (adrese); structura actionariatului; numele reprezentantilor legali ai operatorului economic; domeniul de activitate principal; domeniile de activitate secundare; situatia societatii (ex: daca este in stare de functionare, dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii); Documentul se depune in cadrul ofertei in oricare dintre formele: original/copie legalizata / copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. In situatia in care din documentele solicitate in acest sens nu reiese ca ofertantul este autorizat pentru desfasurarea de activitati ce fac obiectul achizitiei, conditia referitoare la Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (inregistrare) va fi considerata neindeplinita iar oferta inacceptabila in baza art 36 alin 1 lit b din HG 925/2006.Nota: Solicitarea are la baza cerintele legale expuse in art. 15-25 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului potrivit carora nu pot fi desfasurate decat activitati autorizate, prin autorizare intelegandu-se conform art. 5 alin. 1 din actul normativ mentionat mai sus ?[...] asumarea de catre solicitant a responsabilitatii privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate?. Dovada autorizarii reiese din mentiunea cuprinsa in certificatul ORC la pct. ?Sedii si/sau activitati autorizate?, respectiv identificarea la acest punct a codului CAEN autorizat.Inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii, operatorul a carei oferta a fost declarata castigatoare va prezenta certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in original sau copie legalizata pentru conformitatea documentului depus in oferta. Se vor avea in vedere prevederile Ordinului Nr. 509/2011 al Presedintelui ANRMAP, privind modalitatea de indeplinire a cerintelor referitoare la capacitatea de exercitare a activitatii profesionale.Exercitarea activitatii profesionale pentru persoane juridice/fizice straine: Sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit si faptul ca obiectul de activitate corespunde cu obiectul contractului. Document care dovedeste forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, din care sa reiasa informatii privind sediu, stare societate, persoane imputernicite, administrator, obiectul de activitate, mentiuni referitoare la insolventa. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in certificatul constatator prezentat de ofertant (operator economic unic) sau de fiecare membru al asocierii pentru partea din contract pe care o realizeaza. Documentele prezentate trebuie sa fie inregistrate/atestate la autoritatile competente tarii respective. Pentru persoane juridice de alta nationalitate decat cea romana, toate documentele vor fi transmise in limba de origine, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana si legalizata.a) Atestat ANRE de tip B pentru executare de instalatii electrice interioare pentru constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane, la tensiunea nominala de 0, 4 kV in copie lizibila conform cu originalul, valabil la data limita de depunere a ofertelor. Pentru situatia participarii la procedura cu oferta comuna cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati detine atestatul solicitat si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitat atestatul.Cerinta se considera indeplinita si in cazul in care ofertantul subcontracteaza executarea lucrarilor electrice, dar numai cu conditia ca subcontractantul sa execute integral partea din contract pentru care s-a solicitat atestatul, caz in care se va prezenta atestatul acestuia, in copie lizibila conform cu originalul, valabil la data limita de depunere a ofertelor precum si acordul de subcontractare din care sa rezulte ca subcontractantul va executa integral aceasta parte din contract.Se solicita aceasta cerinta conform art. 2 din Anexa Ordinului ANRE nr. 24/2007 privind Regulamentul pentru atestarea operatorilor economici care proiecteaza, executa, verifica si exploateaza instalatiile electrice din sistemul electroenergetic, care prevede ca operatorii economici care desfasoara activitati de proiectare si executare de instalatii electrice racordate la Sistemul Electroenergetic National trebuie sa detina atestat emis de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei. Intrucat lucrarile care fac obiectul contractului care urmeaza a fi atribuit sunt de executare de instalatii electrice interioare pentru constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane cu tensiune de 0, 4 atestatul solicitat este de tip B, potrivit art. 12 lit. a) al aceluiasi Ordin ANRE nr. 24/2007.b) Certificatul de atestare/autorizatie pentru executarea lucrarilor de ignifugare a materialelor combustibile.Ca document se solicita certificatul de atestare/autorizatie pentru executarea lucrarilor de ignifugare a materialelor combustibile, in copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul, valabil la data limita de depunere a ofertelor. Pentru situatia participarii la procedura cu oferta comuna cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati detine Certificatul de atestare/autorizatie solicitat si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata. Cerinta se considera indeplinita si in cazul in care ofertantul subcontracteaza executarea lucrarilor de ignifugare, dar numai cu conditia ca subcontractantul sa execute integral partea din contract pentru care s-a solicitat certificatul de atestare/autorizatia, caz in care se va prezenta certificatul deatestare/autorizatie, in copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul, valabil la data limita de depunere a ofertelor, precum si acordul de subcontractare din care sa rezulte ca subcontractantul va executa integral aceasta parte din contract. Acte normative care impun obligatia prezentarii certificatului de atestare/autorizatiei: Legea nr.307/2006 actualizata privind apararea impotriva incendiilor, Ordinul MAI nr. 87/2010 privind METODOLOGIA de autorizare a persoanelor care efectueaza lucrari in domeniul apararii impotriva incendiilor.c) Certificatul de atestare/autorizatie pentru instalarea si intretinerea sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu, in copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul, valabil la data limita de depunere a ofertelor.Pentru situatia participarii la procedura cu oferta comuna cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati detine Certificatul de atestare/autorizatie solicitat si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata. Cerinta se considera indeplinita si in cazul in care ofertantul subcontracteaza executarea lucrarilor de instalare si intretinere a sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu, dar numai cu conditia ca subcontractantul sa execute integral partea din contract pentru care s-a solicitat atestarea/autorizarea, caz in care se va prezenta acest atestat/autorizatie, in copie lizibila conform cu originalul, valabil la data limita de depunere a ofertelor precum si acordul de subcontractare din care sa rezulte ca subcontractantul vaexecuta integral aceasta parte din contract. Se solicita ca operatorul economic care va executa lucrarea sa fie persoana juridica atestata/autorizata pentru instalarea si intretinerea sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu, in conformitate cu Legea nr.307/2006 actualizata privind apararea impotriva incendiilor si potrivit art. 1, art. 2 din Ordinul nr. 87/2010 al Ministerului Administratiei si Internelor, respectiv art. 1, alin.(2), lit. b) al Anexei privind METODOLOGIA de autorizare a persoanelor care efectueaza lucrari in domeniul apararii impotriva incendiilor din Ordinul nr. 87/2010 al Ministerului Administratiei si Internelor. Pentru situatia participarii la procedura cu oferta comuna cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati detine atestarea/autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa execute integralpartea din contract pentru care este solicitata.NOTA: In In cazul unei oferte depuse de catre un grup (asociere) de mai multi operatori economici: 1. Fiecare asociat trebuie sa indeplineasca cerintele de la pct. III.2.1 referitoare la eligibilitate si inregistrare.2. In cazul in care este declarata castigatoare o oferta depusa de catre un grup (asociere) de mai multi operatori economici, acestia isi vor legaliza asocierea inainte de semnarea contractului.3. In conditiile in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna, asociatii beneficiaza de prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, in conditiile in care fiecare membru al asocierii (consortiului) respecta conditiile de incadrare in prevederile legii anterior mentionate.Atentie: Neprezentarea unuia din documentele solicitate are ca efect descalificarea ofertantului, nefiind permisa completarea ulterioara.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 7: Media cifrei de afaceri globale pentru ultimii 3 ani (31.12.2010, 31.12.2011, 31.12.2012) sa fie de minim 3.616.062 lei. Se vor prezentaBilanturi Contabile aferente Cifrei medii de afaceri prezentate, vizate de DGFP conform prevederilor legale sau alte documente doveditoare, in copie cu mentiunea ?Conform cu originalul?, stampilate si semnat de ofertant.Ofertantii vor prezenta documente justificative, in copie cu mentiunea ?Conform cu originalul?, stampilate si semnat de ofertant, pentru sustinerea indeplinirii cerintei de calificare. Pentrupersoane juridice straine documentele se vor prezentat in limba de origine si in traducere autorizata si legalizata. Convertirea in RON si euro, pentru ofertantii romani si straini se va realiza la cursul mediu stabilit de BNR pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza: Anul 2010 1 ? = 4, 2099 RON; Anul 2011 1 ? = 4, 2379 RON; Anul 2012 1 ? = 4, 4560 RON;Nota: In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente, iar situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor cumulate ale tuturor membrilorasociatiei., Cerinta nr. 8: Ofertantul trebuie sa demonstreze ca la data semnarii contractului va avea acces la sau are disponibile resurse reale negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte resurse financiare in valoare de 602.676, 99 lei pentru a asigura cash flowul de executie a lucrarii pentru perioada pana la data primei decontari (minim 3 luni) suplimentar fata de obligatiile contractuale in desfasurare. Incazul ofertei castigatoare, ofertantul va imobiliza suma de 602.676, 99 lei exclusiv pentru realizarea contractului., Situatia economica si financiara a candidatului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea acestui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva. In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata, inconformitate cu cele precedente, de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, fata de autoritatea contractanta, prin care sustinatorul confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate.Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale 181 lit. a), c^1) si d) si art. 69^1 din OUG nr. 34/2006.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 9:
Informatii privind capacitatea tehnica.
Ofertantul va prezenta o declaratie care va cuprinde o lista a principalelor lucrari similare executate in ultimii 5 ani, continand valori, perioade de executie, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau beneficiari privati.
Ofertantul va prezenta o declaratie care va cuprinde o lista a principalelor lucrari in desfasurare continand valori, perioade de executie.
Numarul de ani solicitati in vederea demonstrarii experientei similare se va calcula prin raportare la data limita de depunere a ofertelor., Cerinta nr. 10:
Experienta similaraOfertantul va face dovada executarii in ultimii 5 ani de lucrari similare, avand ca obiect constructii/reabilitare/restaurare/
renovare/reparatii capital/ consolidari/ modernizari sau orice tip de lucrari cu exceptia celor de reparatii curente executate asupra unui/unor obiective aflate pe lista monumentelor istorice de categoria A sau B si reabilitare spatii verzi/
amenajare peisagistica, duse la bun sfarsit in valoare cumulata de minim1.808.031 lei, fara TVA, in baza a maxim 2 contracte.Experienta similara se va demonstra prin prezentarea de certificate de buna executie sau documente emise de beneficiar indiferent daca sunt autoritati contractante sau client privati, din care sa rezulte obiectul si denumirea lucrarii/lucrarilor, beneficiarul/ beneficiarii lucrarii, valoarea totala a contractului, perioada si locul executiei lucrarilor/ procese-verbale de receptie finala/ procese-verbale la terminarea lucrarilor/ recomandare (document constatator)/etc, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In cazul in care ofertantul nu a fost singurul executant al lucrarii (a fost asociat cu alt operator economic), se va mai prezenta in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? documente doveditoare din care sa reiasa valoarea aferenta partii de lucrari executate de ofertant.
Se solicita cerintele de experienta similara avand in vedere specificul cladirii care face obiectul reabilitarii, motiv pentru care se impune a se executa, asa cum au fost prevazute de altfel si in proiect, lucrari specifice monumentelor istorice. Din acest motiv, atingerea parametrilor calitativi prevazuti de legea 10/1995 nu poate fi asigurata decat de catre ofertantii cu experienta similara care au executat,
lucrari specifice cladirilor monumente istorice. Numai in aceste conditii autoritatea contractanta poate evita riscul de neindeplinire al contractului.S-a stabilit aceasta valoare, avandu-se in vedere faptul ca potrivit art.9 litera a) din HG 925/2006, actualizata, suma valorilor lucrarilor executate, incluse in contractul/contractele prezentat/prezentate de catre operatorul economic ca dovada a experientei lui similare, nu pot/poate sa fie stabilite mai mari decat valoarea lucrarilor.
In situatia in care experienta specifica a fost dobandita in calitate de subcontractant/asociat se va prezenta contractul de subcontractare/asociere precum si documente doveditoare care atesta indeplinirea cerintei privind experienta similara. Pentru contractele exprimate in alte monede decat lei se va folosi pentru conversie cursul mediu de schimb comunicat de catre BNR pentru anul in care lucrarile similare au fost executate/receptionate.
Pentru 2013 cursul mediu de schimb comunicat de BNR la data publicarii in SEAP a anuntului/invitatiei de participare. Cursul leu/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv: An Curs mediu de schimb RON/EUR 2008 = 3.9852; 2009 = 4.2282; 2010 =
4.3197; 2011 = 4.2848; 2012 = 4.4287;, Cerinta nr. 11: Declaratie privind efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani.Lista personalului responsabil ?cheie?care va fi angajat in cadrul contractului, cu descrierea pregatirii profesionale si experienta(Anexa la Formularul 12)Personal tehnic de specialitate minim necesar pentru indeplinirea contractului de lucrari: -Manager proiect - pers. cu studii superioare, cu certificat de absolvire, pregatire profesionala/cursuri pentru functia de manager, cu experienta profesionala specifica dovedita prin participarea la cel putin un contract de executie similar (1 persoana);
- Sef de santier/ Responsabil lucrare/Coordonator lucrare - pers. cu studii superioare tehnice in domeniul constructii civile, cu experienta profesionala specifica dovedita prin participarea la cel putin un contract de executie similar (1 persoana);
- Responsabil tehnic cu executia atestat MDRT in domeniul: I-Constructi ciivile,
industriale; energetice;telecomunicatii cf. Lg.nr.10/1995 (1 persoana);Se solicita prezentarea atestatului valabil la data limita de depunere a ofertei.-Responsabil calitate CQ-pers. cu studii superioare, documente din care rezulta (decizia angajatorului, etc)ca poate desfasura activ.resp.calitate, in conformitate cu ORDINNr. 646 din 30 august 2007(1 persoana);
-Inginer constructii civile, industriale si agricole cf. Cod COR 214201 -pers. cu studii superioare, experienta profesionala doveditoare prin participarea la cel putin un contract similar(1persoana);
-Minim un specialist atestat de MCPN? pentru specializarea executare lucrari in domeniul-consolidare/restaurare, structuri istorice in conformitate cu Ordinul 2495/2010;
-Minim un specialist in instalatii electrice atestat de ANRE?pentru executia de instalatii electrice in conformitate cu Ordinului ANRE nr.24/2007;
-Responsabil de mediu-pers. cu studii superioare, atestat conform standardului ocupational si al calificarilorelaborat de Comitetului Sectorial de Formare Profesionala in domeniul Protectia Mediului(1 persoana);
-Responsabil securitate si sanatate in munca -pers. cu atestat cf.Legii nr.319/2006eliberat de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si Ministerul Educatiei Nationale(1 persoana);
-Minim un Topometrist -pers. cu atestat/autorizare in domeniu conform Ordonantei nr.10/2000, pentru realizarea trasarilor la fata locului;
- Responsabil cu gestionarea deseurilor? persoana cu studii superioare sau absolvente a unor cursuri de formare profesionala in domeniul gestionarii deseurilor, cu diplome sau atestate emise de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si Ministerul Educatiei Nationale(1 persoana);Se solicita pers. calificat pe specialitati astfel dimensionat incat sa asigure executarea lucrarilor conform graficului de executie propus?pt.lucrarile specifice contractului, muncitori calificati angajati cu contract de munca sau prezinta angajament de participare, cu calificari pentru toate categoriile de lucrari solicitate in cadrul contractului si din care minim 2 muncitori specializati in executarea lucrarilor de pavaj din mozaic turnat, mozaicar, minim un peisagist/horticultor.Se vor nominaliza persoane diferite pentru fiecare din pozitiile mentionate mai sus.Pentru fiecare specialist nominalizat de catre operatorul economic se va atasa: a)Curriculum vitae, cu semnatura persoanei in original, pentru specialistii prezentati in oferta, din care trebuie sa reiasa pozitia propusa in cadrul contractului (conform denumirilor specificate) si indeplinirea cerintelor precizate.b)Copii diplome/atestari/
certificari, care sa ateste expertiza declarata.c)Contract de munca pt angajatii proprii/ contract de prestari servicii, (valabile pe perioada de derulare a contractului)pentru membrii colectivului care nu sunt angajatii ofertantului.
d)Declaratii de disponibilitate, prezentate cu semnatura originala a persoanelor implicate in indeplinirea contractului.
e)Angajament de participare., Cerinta nr. 12: Informatii privind dotarile specifice necesare indeplinirii contractului : Declaratie privind echipamentele tehnice, utilajele si instalatiile de care dispune si pe care se angajeaza sa le utilizeze pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului, in termenul de executie ofertat. Operatorii economici vor dovedi ca au in dotare sau dispun (proprietate / leasing / inchiriere / angajamente de punere la dispozitie), de minim urmatoarele: - laborator gr. II autorizat/contract cu un lab. gr. II, autorizat inclusiv pentru verificare ignifugare.(Cf. Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare, si ale Regulamentului privind autorizarea laboratoarelor de analize si incercari in activitatea de constructii, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 808/2005)-autolaborator mobil pentru verificari electrice;Operatorii economici vor prezenta contract/precontract/angajament de punere la dispozitie cu un operator economic acreditat, pentru preluarea si stocarea deseurilor rezultate din constructii. Pentru utilajele, mijloacele de transport in proprietate se vor anexa documentele de proprietate, iar pentru cele asigurate de la terti se vor prezenta documentele justificative privind dovada dispunerii.Ofertantii vor prezenta Declaratie privind echipamentele tehnice, utilajele si instalatiile de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea contractului, care sa cuprinda numai echipamentele tehnice, utilaje si instalatii specifice care vor fi utilizate pentru indeplinirea lucrarilor. Documentul se depune in original.Nota: Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, atunci capacitatea tehnica se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor cumulate ale tuturor membrilor se va prezenta suplimentar Formular nr.15 centralizat pe asociere (daca este cazul). Documentele doveditoare solicitate referitoare la echipamentele tehnice, utilajele si instalatiile de care dispune ofertantul se vor prezenta in copie certificata ca fiind conforma cu originalul., Cerinta nr. 13: Informatii privind subcontractantiiDeclaratia privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarile acestora, completata in conformitate cu Formularul nr. 16;Ofertantul va prezenta identitatea exacta a acestora, precum si modalitatea in care subcontractorii vor fi inclusi in cadrul echipei propuse. Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens., Capacitatea tehnica si profesionala a ofertantului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea acestui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva. In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata, de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, fata de autoritatea contractanta, prin care sustinatorul confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate.Persoana care asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art. 69^1 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Cerinta nr. 14: Certificate privind implementarea si mentinerea unui Sistem de Management al Calitatii, in conformitate cu cerintele specificatiei SR EN ISO 9001:2008 ( sau echivalent) pentru toate categoriile de lucrari ce fac obiectul contractuluiin copie legalizata/certificata , , conform cu originalul ?? cu semnatura si stampila, valabile la data limita de depunere a ofertelor.Note: a) In cazul asocierii, acest certificat/document va fi prezentat de fiecare membru al asocierii, pentru partea din contract pe care o va realiza;b) Nu se accepta ofertantii in curs de certificare .Se vor accepta si ofertantii care dovedesc ca raportul de audit a fost finalizat si din el reiese ca ofertantul va primi certificarea;c) Acest certificat/document nu este solicitat sustinatorilor, respectiv subcontractantilor;, Cerinta nr. 15: Certificate privind implementarea si mentinerea unui Sistem de Management al Calitatii, in conformitate cu cerintele specificatiei SR EN ISO 14001 :2005 ( sau echivalent ) pentru toate categoriile de lucrari ce fac obiectul contractuluiin copie legalizata/certificata , , conform cu originalul ?? cu semnatura si stampila, valabile la data limita de depunere a ofertelor.Note: a) In cazul asocierii, acest certificat/document va fi prezentat de fiecare membru al asocierii, pentru partea din contract pe care o va realiza;b) Nu se accepta ofertantii in curs de certificare .Se vor accepta si ofertantii care dovedesc ca raportul de audit a fost finalizat si din el reiese ca ofertantul va primi certificarea;c) Acest certificat/document nu este solicitat sustinatorilor, respectiv subcontractantilor;Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
60
Descriere: Oferta cu Pretul cel mai mic (minim) va primi maximum de puncte, respectiv 60.Va fi ofertat in lei. Este un factor de evaluare invers proportional cu punctajul.Punctajul pentru celelalte oferte va fi calculat dupa formula: PctPOfi = 60 * Pret Minim / PretOfi (Unde: PctPOfi= Punctajul obtinut pe acest criteriu de Ofertantul ?i?; 60 =Punctajul maxim ce poate fi obtinut pe acest criteriu; Pret Minim= Cel mai mic pret ofertat in procedura;PretOfi = Pretul ofertat de Ofertantul ?i?)
Tehnic- Perioada de garantie acordata pentru lucrare
25
Descriere: a)pentru cea mai mare perioada de garantie acordata (exprimata in luni), se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare respectiv, adica 25 de puncte;b)pentru o alta perioada de garantie oferita ca cea prevazut la pct.1), punctajul se acorda astfel: P2 perioda de garantie n = (perioada de garantie (n) ) / perioada de garantie maxima x 25puncte.Ofertele care prezinta o perioada de garantie mai mica de 24 luni calendaristice vor fi declarate neconforme. Ofertele care prevad o perioada de garantie mai mare de 60 luni nu vor fi punctate suplimentar.
TehnicDurata de executie
15
Descriere: Durata de executie este de minim 1 luni si maxim 9 luni.Peste durata de executie maxim acceptata oferta va fi declarata neconforma si sub durata minima realista ofertele nu vor fi punctate suplimentar fata de punctajul maxim. Punctajul pentru durata de executie se acorda astfel: a)pentru cea mai scazuta durata de executieofertata se acorda P2=15 puncte b)pentru alta durata decat cea prevazut la pct. 2.a) se acorda punctajul astfel: P2= (durata minima ofertata / durata n) x 15;
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 01.07.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 01.07.2013 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 29.09.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Cooperare Teritoriala Transfrontaliera
Data expedierii prezentei invitatii: 17.06.2013 09:55