Achizitie publica - Executie de lucrari pentru obiectivul de investitii: ,,Modernizarea comunei Sacalaseni, judetul Maramures?
Detaliu pentru invitatia numarul 353802
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 353802/17.09.2013
Denumire contract: Executie de lucrari pentru obiectivul de investitii: , ,Modernizarea comunei Sacalaseni, judetul Maramures?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA SACALASENICod fiscal: 3627390, Adresa: SACALASENI nr. 67, Sacalaseni, Telefon: 0262289333, Fax: 0262289333
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: SACALASENI nr. 67, Sacalaseni, Romania, cod postal: 437280, telefon: +40 0262289333, fax: +40 0262289333, persoana de contact: EMILIAN-GHEORGHE POP
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria comunei Sacalaseni cu sediul in comuna SACALASENI nr. 67, judet Maramures, Romania, cod postal: 437280, telefon: +40 0262289333, fax: +40 0262289333
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Executie de lucrari pentru obiectivul de investitii: , ,Modernizarea comunei Sacalaseni, judetul Maramures?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Se doreste achizitia de lucrarilor aferente obiectivului de investitii , ,Modernizarea comunei Sacalaseni, judetul Maramures?, constand in MODERNIZAREA DRUMURILOR SATESTI , EXTINDERE RETELEI DE CANALIZARE IN COMUNA SACALASENI, JUDETUL MARAMURES precum si constructia unui CENTRU DE INGRIJIRE BATRANI IN LOCALITATEA CORUIA, COMUNA SACALASENI, JUDETUL MARAMURES.Valoarea estimata a contractului este de 9581295 lei fara TVA din care: LOT. 1 Valoarea estimata pentru MODERNIZAREA DRUMURILOR SATESTI este de 5812149 lei, 1.1. Valoarea estimata a cheltuielilor diverse si neprevazute este de 0 lei fara TVA (0%)LOT.2 Valoarea estimata pentru EXTINDERE RETELEI DE CANALIZARE este de 500785 lei2.1. Valoarea estimata a cheltuielilor diverse si neprevazute este de 0 lei fara TVA (0%)LOT.3 Valoarea estimata pentru CENTRU DE INGRIJIRE BATRANI este de 3268361 lei3.1. Valoarea estimata a cheltuielilor diverse si neprevazute este de 0 lei fara TVA (0%)
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Da
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 9, 581, 295 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Ofertantul va constitui si prezenta garantia de participare in original si in cuantum de : LOT 1- 116.000leiLOT 2 ? 10.000 leiLOT 3 ? 65.000 LEIGarantia de participare se va constitui conform art. 86 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Pentru ofertantii care opteaza pentru virament bancar, garantia de participare se va constitui in contul RO47TREZ4365006XXX003220, deschisla Trezoreria BAIA MARE, cod fiscal Primaria SACALASENI: 3627390, cu conditia confirmarii de catre banca emitenta pana la data deschiderii ofertelor.Restituirea garantie de participare se va realiza in conformitate cu art. 87 si art. 88 din HG 925/2006, in masura in care CNSC respinge contestatia, autoritatea contractanta va retine/returna contestatorului din garantia de participare in raport cu valoarea estimata a contr.o suma conf. art. .278 indice 1, alin. (1) lit. c si alin. (4) din OUG nr. 34/2006Garantia de participare se va constitui in lei sau valuta si va avea o perioada de valabilitate cel putin egala cu perioada de valabilitate ofertei. Echivalenta leu/alta valuta se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 7% din valoarea contractului, fara TVA.Garantia de buna executie se va constitui prin una din formele prevazute la art. 90 alin. (1) din HG nr. 925/2006 sau, daca partile convin, conform prevederilor art. 90 alin. (3) din H.G. nr. 925/2006, asa cum a fost acesta modificat prin dispozitiile HG nr. 1045/2011.Garantia de buna executie se va restitui dupa cum urmeaza: a) 70% din valoarea garantiei, in termen de 14 zile de la data incheierii procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor, daca nu a ridicat pana la acea data pretentii asupra ei, iar riscul pentru vicii ascunse este minim;b) restul de 30% din valoarea garantiei, la expirarea perioadei de garantie a lucrarilor executate, pe baza procesului-verbal de receptie finala.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr.1. Ofertantul nu trebuie sa fi fost condamnat in ultimii 5 ani, prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru participare la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, pentru frauda si/sau pentru spalare de bani. Ofertantul va prezenta o declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006 ? Formular nr.1Precizari: - In cazul unei oferte depuse in asociere, fiecare asociat are obligatia de a depune Formularnr.1- In cazul unei oferte individuale/comune sustinute de catre tert/terti sustinatori, fiecare sustinator are obligatia de a depune Formularul nr.1Cerinta nr.2. Ofertantul nu trebuie sa se afle in niciuna dintre urmatoarele situatii: - a intrat in faliment ca urmare a hotararii pronuntate de judecatorul-sindic;
- nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit;
- in ultimii 2 ani nu si-a indeplinit sau si-a indeplinit in mod defectuos obligatiile contractuale, din motive imputabile ofertantului in cauza, fapt care a produs sau este de natura sa produca grave prejudicii beneficiarilor acestuia;
- a fost condamnat, in ultimii trei ani, prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;
- prezinta informatii false sau nu prezinta informatiile solicitate de catre autoritatea contractanta, in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie.Ofertantul va prezenta o declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. nr. 34/2006 ? Formular nr.2Ofertantul va prezenta urmatoarele certificate: - certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia operatorul economic isi are sediul social, care sa ateste faptul ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.- certificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale care sa ateste faptul ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Precizari: - In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a depune Formular nr.2, precum sicertificatele de atestare fiscala solicitate-In cazul depunerii unei oferte individuale/comune sustinute de catre tert/terti sustinatori, fiecare sustinator are obligatia de a depune o declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), lit. c)1 si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006 ? Formular nr.2A- In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, nu se emit certificate de tipul celor solicitate se accepta prezentarea unei declaratii pe proprie raspundere sau dupa caz, o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.Cerinta nr.3. Ofertantul va prezenta o declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 691 din O.U.G. nr. 34/2006 ? Formular nr. 3Persoanele cu putere de decizie din cadrul autoritatii contractante sunt: Pop Emilian Gheorghe ? primar, Berciu Vasile- viceprimar, Baban Marius-Flavius ? secretar comuna, Schvarcz Diana ? Cristiana ? contabil, Pop Ioan- membru comisie evaluare, Stan Raluca Ana- presedinte comisie evaluare, consilieri locali: Banu Vasile, Cont Emanoil, Contiu Liviu, Libotean Tanasie, Muresan Marin, Pop Vasile, Rad Gavril -Angel, Radu Vasile, Tarta Dorin- Gheorghe, Trif Niculae, Campan Delia-membru comisie evaluare.Precizari: - In cazul unei oferte depuse in asociere, fiecare asociat are obligatia de a depune Formular nr. 3- In cazul unei oferte individuale/comune sustinute de catre tert/terti sustinatori, fiecare sustinator are obligatia de a depune Formular nr. 3- In cazul in care exista subcontractanti, fiecare subcontractant are obligatia de a depune Formular nr. 3Cerinta nr.4. -Ofertantul va prezenta un certificat de participare cu oferta independenta potrivit Ordinului presedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 314/2010 - Formular nr. 4Precizari: - In cazul unei oferte depuse in asociere, fiecare asociat are obligatia de a depune Formular nr. 4Cerinta nr. 5: Ofertantul va prezenta o declaratie privind calitatea de participant la procedura Formular nr. 5Precizari: - Aceasta declaratie nu se solicita eventualilor subcontractanti;
- In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.Nota: - Documentelor solicitate in cadrul acestei sectiuni pot fi depuse/prezentate in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Lipsa (neprezentarea) vreunui document solicitat ca cerinta obligatorie duce la respingerea ofertei ca inacceptabila, nu este permisa completarea/ clarificarea documentelor care dovedesc indeplinirea cerintelor de calificare , cu exceptia cazul in care ofertantul depune , conform art. 11 al.4 din HG 925/2006 , declaratia initiala pentru demonstrarea indeplinirii cerintelor de calificare prevazute la art. 176 din OUG 34/2006 Cerinta nr. 1: Obiectul de activitate al operatorului economic (obiectul contractului) trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC.Ofertantul va prezenta certificatul constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului din care sa rezulte ca: obiectul de activitate al operatorului economic (obiectul contractului) trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC. Informatiile/datele din Certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.Precizari: a) In cazul unei oferte depuse in asociere, fiecare asociat trebuie sa depuna documentele necesare pentru demonstrarea faptului ca este autorizat sa desfasoare partea sa din contract.b) In cazul persoanelor juridice straine se solicita documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. Documentele trebuie sa fie insotite de traducerea autorizata a acestora in limba romana.c) Documentele privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu pot fi prezentate in favoarea ofertantului de catre eventualii subcontractanti si/sau de catre tertul/tertii sustinator/sustinatori.Nota: Documentele solicitate in cadrul acestei sectiuni pot fi depuse/prezentate in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In situatia in care ofertantul clasat pe primul loc in urma procesului de evaluare a prezentat documentele in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, autoritatea contractanta poate solicita acestuia pentru stabilirea conformitatii, inainte de transmiterea comunicarii cu privire la rezultatul procedurii, prezentarea documentelor respective in original.Cerinta nr. 2 pentru loturile 2 si 3: Ofertantul trebuie sa fie atestat de catre A.N.R.E. pentru executarea de instalatii electrice interioare pentru constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane la tensiune nominala de 0, 4 KV?.Ofertantul va prezenta atestatul ANRE solicitat, in copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Ofertantul trebuie sa aiba capacitatea economica si financiara de a incepe desfasurarea activitatilor care fac obiectul contractului si a indeplini obligatiile contractuale la termenele si standardele calitative asumate prin oferta si contract.Ofertantul va prezenta media cifrei de afaceri globala pentru ultimii 3 ani financiari incheiati (2010, 2011, 2012) .Se va prezenta o Fisa de informatii generale si o, Declaratie privind cifra de afaceri (Completare Formular nr. 6, 7) precum si documente din care sa rezulte cifra de afaceri obtinuta in cel mult ultimii 3 ani financiari incheiati. Valorile vor fi exprimate in lei, la cursul leu/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv. Pentru evaluarea referitoare la cifra minima de afaceri se va utiliza cursul de referinta dintre leu si moneda tarii de origine a ofertantului stabilit de Banca Nationala a RomanieiPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: In cazul in care ofertantul intentioneaza sa subcontracteze o parte din contract, acesta va declara identitatea subcontractantilor, precum si partea lor de implicare in contract.Ofertantul va depune Formularul nr. 13, Sef Santier (lot.1, lot.2, lot.3)Experienta generala in domeniul obiectului contractului ;Relatia cu ofertantul- Orice document din care sa reiasa raporturile legale existente intre persoana nominalizata si operatorul economic care depune ofertaResponsabil Tehnic cu Executia (RTE) in domeniile contractului (lot 1. - drumuri, lot 2. - retele edilitare, lot 3. - civile)Studii: - atestat tehnico-profesional pentru toate cerintele de calitate in domeniul obiectului contractuluiRelatia cu ofertantul- Orice document din care sa reiasa raporturile legale existente intrepersoana nominalizata si operatorul economic care depune oferta (contract de munca, contract de prestari servicii, etc.).Responsabil cu controlul de calitate (RTQ) (lot.1, lot.2, lot.3)Studii: - superioare , absolvite cu diploma de licenta in orice domeniu de constructii- atestat tehnico-profesional / decizie numire in domeniul obiectului contractuluiRelatia cu ofertantul- Orice document din care sa reiasa raporturile legale existente intre persoana nominalizata si operatorul economic care depune oferta (contract de munca, contract de prestari servicii, etc.).ResponsabilSSM (lot.1, lot.2, lot.3)Relatia cu ofertantul- Orice document din care sa reiasa raporturile legale existente intre persoana nominalizata si operatorul economic care depune oferta (contractde munca, contract de prestari servicii, etc.).Inginer atestat A.N.R.E. pentru executarea de instalatii electrice interioare pentru constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane la tensiune nominala de 0, 4 KV ? lot 2 si lot 3- atestatA.N.R.E. pentru executarea de instalatii electrice interioare pentru constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane la tensiune nominala de 0, 4 KVRelatia cu ofertantul- Orice document din care sa reiasa raporturile legale existente intre persoana nominalizata si operatorul economic care depune oferta (contract de munca, contract de prestari servicii, etc.).Pentru Responsabilul tehnic cu executia (RTE) se va prezenta doar atestatul profesional, Declaratie de disponibilitate ? formularul 11, Document din care sa reiasa relatia cu ofertantul.Pentru ceilalti: ? CV- Formular Europass? Declaratie de disponibilitate ? formularul 11? Document din care sa reiasa relatia cu ofertantul;? Diplome de studii;? Documente din care sa reiasa experienta relevanta(carte de munca/fisa de post/contracte de prestari servicii/contracte demunca/recomandari orice alt document probant/extras revisal).- atestat tehnico-profesional in domeniul solicitatNota : Operatorului economic clasat pe primul loc i se poate solicita prezentarea de documente care sa ateste experienta prezentatain CV., Ofertantul va face dovada ca pentru derularea contractului in bune conditii vor lucra persoane cu pregatirea solicitata de autoritatea contractanta.Vor fi nominalizate persoane distincte pentru fiecare din posturile de mai jos si pentru fiecare vor fi depuse documentele solicitate. O persoana nu poate ocupa doua posturi simultan.Toate documentele (certificate, autorizatii, acte emise de institutiile statului, contracte/conventii de colaborare, etc.), trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor.Operatorului economic clasat pe primul loc i se poate solicita prezentarea de documente care sa ateste experienta prezentatain CV, Ofertantul trebuie sa faca dovada ca are asigurate echipamentele, utilajele, mijloacele de transport necesare pentru indeplinirea contractului in conditiile si termenul stabilitOfertantul va depune o declaratie pe propria raspundere ca dispune de dotarea necesara indeplinirii contractului - Formularul nr.12 + Anexa la formular 12Pentru dotarile prezentate se vor prezenta documente doveditoare pentru a se face dovada detinerii (proprietate, leasing, chirie sau alte forme de detinere) si disponibilizarii utilajelor (contracte, autorizatii, etc.), alte doc. relevante., Cerinta nr. 2 Experienta similara Ofertantul trebuie sa faca dovada ca are experienta similara in executarea de lucrari similare, respectiv: Lot . 1.-lucrari de constructia de drumuri, Lot. 2. - lucrari de retele de canalizare, Lot. 3. - constructii civile.Ofertantul va depune cate o Fisa experienta similara ? Formularul nr. 9 pentru contractele care se doresc a fi luate in considerare ca experienta similara. Lucrarile trebuie sa fi fost executate in ultimii 5 ani calculati prin raportarea la data limita de depunere a ofertelor. Executarea lucrarilor se confirma prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de oautoritate ori de catre clientul beneficiar., Experienta generala: Ofertantul va prezenta o lista a principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani, insotita de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari(formularul nr. 8).Ofertantul va depune Formularul nr. 8 - ?Declaratie privind principalele lucrari similare executate in ultimii 5 ani?Precizari: Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, atunci aceasta cerinta minima se va considera indeplinita in mod cumulativ.Operatorul economic care beneficiaza de sustinerea capacitatii tehnice si/sau profesionale cu privire la experienta similara trebuie sa dovedeasca aceasta prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia candidatului/ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevderilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d).Precizari: - In cazul unei oferte depuse in asociere, fiecare asociat are obligatia de a depune Formular.8- Operatorul economic care beneficiaza de sustinerea situatiei economice si financiare cu privire la privire la experienta similara trebuie sa dovedeasca aceasta prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia candidatului/ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevderilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d). Ofertantul trebuie sa respecte anumite standarde de protectie a mediului raportate la: a) fie la Sistemul Comunitar de Management Ecologic si Audit (EMAS);b) fie la standarde de gestiune ecologica bazate pe seriile de standarde europene sau internationale in domeniu, certificate de organisme conforme cu legislatia comunitara ori cu standardele europene sau internationale privind certificarea.Ofertantul va prezenta un certificat valabil la data limita de depunere a ofertelor, emis de un organism independent, care atesta ca acesta are implementat si mentine, conform ISO 14001:2004, un sistem de management de mediu pentru domeniul de activitate ofertat.In cazul unei asocieri, fiecare dintre asociati va prezenta un astfel de Certificat sau echivalent pentru partea sa de implicare in contract.Se va prezenta certificatul 14001:2004, in copie lizibila ?conform cu originalul?., Ofertantul trebuie sa implementeze un sistem de management al calitatii raportate la sistemele de asigurare a calitatii bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea.Ofertantul va prezenta un certificat valabil la data limita de depunere a ofertelor, emis de un organism independent, care atesta ca acesta are implementat si mentine, conform ISO 9001:2008, un sistem de management al calitatiipentru domeniul de activitate ofertat.In cazul unei asocieri, fiecare dintre asociati va prezenta un astfel de Certificat sau echivalent pentru partea sa de implicare in contract.Se va prezenta certificatul ISO 9001:2008, in copie lizibila ?conform cu originalul?.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
70
Descriere: Componenta financiara
durata de executie a lucarilor
30
Descriere: durata de executie a lucarilor
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 03.10.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 03.10.2013 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90luni (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 16.09.2013 11:02