Achizitie publica - EXECUTIE LUCRARI DE REABILITARE DRUM COMUNAL, CONFORM PROIECT ?REABILITAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE COMUNALE GRUMAZESTI COMPUSA DIN 2,6 KM DRUM COMUNAL DC 9 AFECTATA DE INUNDATIILE DIN PERIOADA 21-27 IUNIE 2010?
Detaliu pentru invitatia numarul 335151
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 335151/11.09.2012
Denumire contract: EXECUTIE LUCRARI DE REABILITARE DRUM COMUNAL, CONFORM PROIECT ?REABILITAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE COMUNALE GRUMAZESTI COMPUSA DIN 2, 6 KM DRUM COMUNAL DC 9AFECTATA DE INUNDATIILE DIN PERIOADA 21-27 IUNIE 2010?
Stare procedura: Anulata(in SEAP la data 12.09.2012 08:34)
Motive anulare:
Altele
Observatii: estimare eronata a valoriicontractului de lucrari si nerespectarea procedurii ipuse de programul fe finantare FEADR.
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA GRUMAZESTI (CONSILIUL LOCAL GRUMAZESTI)Cod fiscal: 2614198, Adresa: com. Grumazesti jud. Neamt, Grumazesti, Telefon: 0233786059, Fax: 0233786364
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: com. Grumazesti, jud. Neamt, Grumazesti, Romania, cod postal: 617235, telefon: +40 233786059, fax: +40 233786364, persoana de contact: Dumitreasa Ioan
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Comunei Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, judetul Neamt
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: EXECUTIE LUCRARI DE REABILITARE DRUM COMUNAL, CONFORM PROIECT ?REABILITAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE COMUNALE GRUMAZESTI COMPUSA DIN 2, 6 KM DRUM COMUNAL DC 9AFECTATA DE INUNDATIILE DIN PERIOADA 21-27 IUNIE 2010?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Contractul are ca scop executarea lucrarilor necesare pentru implementarea Proiectului ?REABILITAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE COMUNALE GRUMAZESTI COMPUSA DIN 2, 6 KM DRUM COMUNAL DC 9AFECTATA DE INUNDATIILE DIN PERIOADA 21-27 IUNIE 2010?, finantat prin Programul National pentru Dezvoltare Rurala 2007-2013, Masura 322d - ?Investitii privind lucrari de refacere si modernizare a infrastructurii rutiere afectate de inundatiiin anul 2010?, Nr. Contract C322D011112900009, in conformitate cu prevederile Caietului de sarcini, Proiectului Tehnic si a detaliilor de executie.
II.1.6) CPV: 45233140-2 - Lucrari de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 2, 157, 198 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
43.000 lei.Valabilitate 90 zile de la data limita de depunere a ofertelor.Garantia pentru participare se va constitui: - ordin de plata cu conditia confirmarii acestuia de catre banca pana la data deschiderii ofertelor, in contul nr. RO09TREZ4935006XXX000079, cod fiscal 2614198 deschis la Trezoreria orasului Tg. Neamt;
- printr-un instrument de garantare emis de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantum si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire (90 zile).La data deschiderii ofertelor viramentul sa fie confirmat de catre banca. Garantia sa fie irevocabila. Instrumentul nu trebuie sa contina clauze care sa-l anuleze inaintea termenului de valabilitate si trebuie sa prevada daca plata se va executa conditionat, dupa constatarea culpei persoanei garantate, in conformitate cu contractul garantat sau neconditionat, la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate (Formular 17).Daca instrumentul prevede conditii de plata a garantiei, situatiile de retinere (executie) sunt cele de la art.87 din HG nr.925/2006 si cele de la art.278?1 din OUG 34/2006 si trebuie mentionate toate, respectiv: - isi retrage oferta in perioada de valabilitate;
- oferta sa fiind stabilita castigatoare, nu constituie garantia de buna executie in perioada de valabilitate a ofertei si, oricum, nu mai tarziu de 15 zile de la semnarii contractului;
- oferta sa fiind stabilita castigatoare, refuza sa semneze contractul;
- in masura in care CNSC respinge contestatia persoanei garantate, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantie suma de 5.937, 16 Lei, conform art.278?1 lit. c) din OUG nr.34/2006.
Garantie de buna executie
10% din valoarea contractului fara TVA.Modul de constituire: - instrument de garantare emis de o societate bancara ori de asigurari, care se prezinta in original, in cuantum si pt perioada cel putin egala cu durata contractului. (Formularul 18).sau- Daca partile convin, garantia se poate constitui si prin retineri succesive, contractantul deschizand la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea lui un cont de disponibil distinct la dispozitia Autoritatii Contractante in care depune cel putin 0, 5% din pretul contractului fara TVA.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor : Documentele solicitate se vor prezenta in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Cerinta nr. 1: Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006Operatorul economic va dovedi ca nu se afla in nici una din situatiile prevazute la articolul 180 din OUG 34/2006.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Operatorul economic/fiecare membru al asocierii si sustinatorii ofertantilor (daca exista) vor depune urmatoarele: a) Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006 - Formular nr.1. - originalb) Cazier fiscal al operatorului economic (in original sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?) al societatii, in termen de valabilitate la data stabilita pentru depunerea ofertelor.Pentru statele in care nu se elibereaza astfel de documente (cazier) ofertantul va prezenta o declaratie pe propria raspundere in acest sens.Incadrarea in situatia prevazuta la art.180 din Ordonanata de Urgenta nr.34/2006, atrage excluderea ofertantului (operator economic unic/lider/asociat/tert sustinator) din procedura si respingerea ofertei.Cerinta nr. 2: Declaratii privind neincadrarea in prevederile art. 181 din ordonanta OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Operatorul economic va dovedi ca nu se afla in nici una din situatiile prevazute la articolul 181 din OUG 34/2006, modificat si completat ulterior .Operatorul economic/fiecare membru dintr-un grup de operatori economici/tertul sustinator, daca exista, pentru situatiile prevazute la lit. a), c1) si d), trebuie sa dovedeasca indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale, in luna anterioara depunerii ofertelor, catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Operatorul economic/fiecare membru din asociere va prezenta urmatoarele: a) Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006 ? Formular nr. 2, original, la care se vor anexa: b) - Certificat de atestare fiscala (privind plata contributiilor la Bugetul consolidat general) eliberat de ANAF sau echivalent, din care sa reiasa indeplinirea obligatiilor exigibile in luna anterioara depunerii ofertelor.- Certificat de atestare fiscala privind plata impozitelor si taxelor locale, eliberate de administratiile locale din zona administrativ-teritoriala in care operatorul / operatorii economici isi are / au sediul sau echivalent, din care sa reiasa indeplinirea obligatiilor exigibile in luna anterioara depunerii ofertelor.Incadrarea in situatia prevazuta la art. 181 din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2006 atrage excluderea din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica a ofertantului / sustinatorului pentru situatiile prevazute la lit. a), c1) si d).Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii la data limita de deschidere a ofertelor.Cerinta nr. 3 : Declaratii privind calitatea de participant la proceduraOfertantul nu are dreptul: - sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor ofertelor in cauza;
- sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii oferteiindividuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat;
- sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul (operator economic, lider, asociat) trebuie sa prezinte Formularul nr. 3, original.Cerinta nr.4: Declaratie privind evitarea conflictului de interese.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Completarea, semnarea si prezentarea declaratiei privind evitarea conflictului de interese - Formularul 4, in original .Ofertantul/Candidatul/Ofertantul asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator este obligat sa prezinte acest formular.Se solicita declaratie pe proprie raspundere din partea operatorului economic din care sa rezulte ca nu are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si nu are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv si nu se afla in relatii comerciale cu persoane care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, conform art. 691*) din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.In vederea completarii acestei declaratii comunicam ofertantilor numele persoanelor cu functie de decizie din cadrul primariei Comunei Grumazesti, dupa cum urmeaza: 1.Matasa Constantin ? primarul comunei2. Matasa C. Constantin? viceprimarul comunei3. .Dumitreasa I. Ioan. ? secretarul comunei4. Popescu Sandovici Lacramioara ? consilier superior (contabil sef)5. Radu Ioan Raducu ? inspector U.A.T.6. Airinei Constantin - consilier local7. Amatasoaiei Aurel - consilier local8. Adumitresei Gheorghe- consilier local9. Arsene Constantin - consilier local10.Croitoru Constantin - consilier local11. Dudanu Vasile - consilier local12.Hantar Constantin - consilier local13. Iacob Romeo - consilier local14.Ilade Vasile - consilier local15.Matasa Constantin - consilier local16. Matasa Tatiana - consilier local17. Micu Mihai - consilier local18 Resmerita Dorina - consilier local19. Rosu Petruta - consilier local20. Ursache Vasile - consilier localCerinta nr. 5: Certificat de participare la licitatie cu oferta independentaModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Operatorul economic va prezenta Formular 5, in originalNeindeplinirea unuia din criteriile de mai sus vor conduce automat la excluderea Ofertantului si respingerea ofertei.Nota: In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit Ofertantul, nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, atunci va fi acceptata o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare, sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui Ofertant, autoritatea contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente. Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate: Documentele care dovedesc indeplinirea cerintelor vor fi prezentate de operatorul economic individual si pentru fiecare dintre operatorii economici, in cazul unei asocieri/unui grup de operatori economici.Orice document solicitat va fi prezentat in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? cu semnatura si stampila.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, in conformitate cu legislatia tarii, nu se utilizeaza stampila, se va accepta o declaratie pe propria raspundere din partea operatorului economic in acest sens.Documentele emise in alta limba decat romana trebuie sa fie insotite de traducere autorizata si legalizata in limba romana.In cazul in care persoana care semneaza declaratiile/formularele solicitate nu este reprezentantul legal al operatorului economic, se va atasa o imputernicire pentru aceasta.Cerinta 1Persoane juridice/fizice romane : Sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica, iar obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii : Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului din care sa rezulte: nume complet, sediul, starea societatii, persoane imputernicite, administrator, obiectul de activitate, mentiuni referitoare la insolventa. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator prezentat de ofertant (operator economic unic) sau de fiecare membru al asocierii pentru partea din contract pe care o realizeaza, in termen de valabilitate la data deschiderii ofertelor..Nota: In cazul in care documentul solicitat a fost prezentat in copie conform cu originalul, ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, i se va solicita sa prezinte, pentru conformitate, documentul in original/copie legalizata.In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, fiecare membru din grup trebuie sa dovedeasca ca pentru partea din contract pe care o realizeaza are corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC .Persoane juridice/fizice straine : Sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit si faptul ca obiectul de activitate corespunde cu obiectul contractului.Document care dovedeste forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, din care sa reiasa informatii privind sediu, stare societate, persoane imputernicite, administrator, obiectul de activitate, mentiuni referitoare la insolventa.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Media Cifrei de afaceri globala a ofertantului pe ultimii 3 ani financiari, trebuie sa fie mai mare sau egala cu 4.300.000, 00 lei.Orice documente care sa dovedeasca indeplinirea cerintei de calificare (de exemplu bilanturile contabile pentru ultimii 3 ani, in cazul in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul, vizate si inregistrate la organele competente/rapoartele de audit/ rapoartele cenzorilor/echivalent).In cazul ofertantilor din categoria IMM-urilor (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute in Legea 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare), valoarea pentru media cifrei de afaceri se considera indeplinita daca este in cuantum de 50% din valoarea solicitata.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1Informatii privind principalele lucrari executate in ultimii 5 aniPrezentarea unei liste a principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani, insotita de fisa de experienta similara, copie dupa procese verbale de receptie si certificari de buna executie de la beneficiar pentru cele mai importante lucrari. Certificarile vor indica lucrarile, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor si vor preciza daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsitDovada experientei similare se va face prin: - lucrari receptionate partial care sunt insotite de proces verbal de receptie partiala; sau- lucrari receptionate insotite de proces-verbal la terminarea lucrarilor; sau- lucrari receptionate insotite de proces-verbal de receptie finala. (conform art.14 alin. 1 din Ordinul nr.509/2011 al Presedintelui ANRMAP), Cerinta nr. 2: Informatii privind dotarile specifice, utilajele, instalatiile si echipamentele tehnice pe care ofertantul se angajeaza sa le utilizeze la indeplinirea corespunzatoare a contractului- solicitare conf. Art.188, alin (3), lit.f) din O.U.G. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare).Se solicita din partea ofertantului sa faca dovada ca dispune de utilaje si echipamente, conform cerintelor din PT si caietul de sarcini.Operatorii economici trebuie sa faca dovada ca au in dotarea lor sau dispun (proprietate, leasing sau prin contracte/ conventii de inchiriere), de utilajele si echipamentele minime solicitate., Cerinta nr. 3 Informatii privind personalulOfertantul trebuie sa dispuna deurmatorul personal de specialitate: ? 1 sef santier- Inginer, cu studii de lunga durata, profilul constructii? specializarea constructii drumuri si poduri - experienta in domeniu minim 3 ani? 1 responsabil cu controlul calitatii lucrarilor, ? 1 responsabil cu protetia muncii si PSI? personal de executie nominalizat pe specializari, conform tehnologiilor de lucru propuse pentru realizarea contractului in cauza.Se vor nominaliza persoane diferite pentru fiecare din pozitiile solicitate., Cerinta nr. 4: Informatii privind subcontractantiiPe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a subcontracta lucrari sau de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale.Se accepta numai subcontractanti de specialitate, in caz contrar ofertantul urmand a fi descalificat.Un operator economic nu are dreptul, sub sanctiunea excluderii din procedura, sa participe in calitate de ofertant si subcontractant in cadrul aceleiasi proceduri.In cazul in care o parte a contractului se va subcontracta - se va mentiona categoria de lucrarice vor fi executate de subcontractanti, ponderea acestora in total contract., Cerinta nr. 5: Informatii privind asocierea opratorilor economici (daca este cazul)Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta/candidatura comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.Situatia personala a ofertantului si Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale se demonstreaza de catre fiecare dintre asociati in parte, prin formularele prevazute la capitoleleII.2.1.a si III.2.1.bNota : Un operator economic nu are dreptul, sub sanctiunea excluderii, sa participe in calitate de membru/lider in mai multe asocieri.Chiar daca toti asociatii se incadreaza, in mod individual, in categoria IMM, reducerea cu 50% a cerintei privind cuantumul cifrei de afaceri, a garantiei pentru participare si a garantiei de buna executie, conformart. 16(2) din Legea 346/2004, nu se va aplica daca asocierea in ansamblu nu se incadreaza in categoria IMM., Cerinta nr. 6: Informatii privind sustinerea operatorilor economici- daca este cazul.In cazul in care sustinerea tertului vizeaza indeplinirea unor cerinte minime de calificare cum ar fi experienta similara sau indeplinirea unui nivel minim al cifrei de afaceri in domeniul de activitate aferent obiectului contractului de achizitie publica, angajamentul ferm prezentat de ofertant trebuie sa garanteze autoritatii contractante faptul ca, in cazul in care contractantul intampina dificultati pe parcursul derularii contractului, persoana sustinatoare se obliga sa asigure indeplinirea completa si reglementara a obligatiilor contractuale prin implicarea sa directa.Sustinatorul raspunde in mod direct pentru prejudiciile cauzate autoritatii contractante, ca urmare a nerespectarii obligatiilor asumate prin angajament.Atentie! Formularele pentru angajamentul ferm se vor introduce in documentatia de atribuirenumai in cazul sustinerii ofertatuluide catre un tert. Cerinta nr. 1Informatii privind standardele de asigurare a calitatiiOperatorul economic trebuie sa dovedeasca faptul ca este certificat in conformitate cu Standardul de Asigurare a Calitatii ? ISO 9001 sau echivalent (standarde transpuse in legislatia tarii de origine a ofertantului), de catre un organism independent, acreditat in domeniu, conform cu legislatia comunitara sau cu standardele europene sau internationale privind certificarea.In cazul unui grup de operatori economici/unei asocieri, cerinta trebuie indeplinita de fiecare membru al grupului de operatori economici/ asocierii.Certificatul aferent indeplinirii contractului trebuie sa fie intermen de valabilitate la data stabilita pentru depunerea ofertelor
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: prin SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 28.09.2012 14:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 01.10.2012 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul National de Dezvoltare Rurala
Data expedierii prezentei invitatii: 10.09.2012 08:29