Achizitie publica - Executie lucrari pentru obiectivul: ?Modernizarea drumului de acces la exploatatiile forestiere, comuna Praid, judetul Harghita?
Detaliu pentru invitatia numarul 356301
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 356301/04.12.2013
Denumire contract: Executie lucrari pentru obiectivul: ?Modernizarea drumului de acces la exploatatiile forestiere, comuna Praid, judetul Harghita?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialComuna Praid (Consiliul Local Praid)Cod fiscal: 4368103, Adresa: 537240 Praid, nr. 394, jud. Harghita, Praid, Telefon: +40 266240174 / +40 266240175, Fax: +40 266240174 / +40 266240175
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: 537240 Praid, nr. 394, jud. Harghita, Praid, Romania, cod postal: 537240, telefon: +40 266240174 / +40 266240175, fax: +40 266240174 / +40 266240175, persoana de contact: Ambrus Sandor, mob. +40 720541400
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Comunei Praid, Adresa: 537240, sat Praid, nr. 394, Praid, jud. Harghita, sala de sedinta.
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Executie lucrari pentru obiectivul: ?Modernizarea drumului de acces la exploatatiile forestiere, comuna Praid, judetul Harghita?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Executie lucrari pentru obiectivul: ?Modernizarea drumului de acces la exploatatiile forestiere, comuna Praid, judetul Harghita?Modernizarea a 9 km de drum forestier si constructia a 2 poduri din beton armat.Valoarea estimata a contractului de executie lucrari: 6.102.851, 21 Lei fara TVA, din care: Constructii si instalatii: 5.544.855, 00 Lei fara TVA;Organizare de santier: 135.915, 00 Lei fara TVA;Diverse si neprevazute: (7, 43% din valoarea estimata a contractului fara diverse si neprevazute, respectiv din 5.680.770, 00 lei) - 422.081, 21 lei fara TVA.
II.1.6) CPV: 45233226-9 - Lucrari de constructii de drumuri de acces (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 6, 102, 851.21 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantum: 113.615, 00 lei; Perioada de valabilitate: 120 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor. Garantia de participare va fi constituita de ofertanti in conformitate cu prevederile art. 86 din HG 925/2006, prin virament (ordin de plata) sau printr-un instrument de garantare emis de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantum si pentru perioada prevazuta in prezenta documentatie. Cont depunere: RO72TREZ3525006XXX001285. deschis la Trezoreria Odorheiu Secuiesc, cod fiscal 4368103, Titular Comuna Praid. In cazul unei asocieri, in mod obligatoriu garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici. In situatia in care ofertantul este IMM (asoc. de IMM-uri) conform legii nr. 346/2004, cuantumul garantiei va fi redus la 50%. In cazul in care garantia se constituie in Euro (alta valuta), se va utiliza cursul BNR din data publicarii invitatiei de participare.Garantia trebuie sa prevada obligatoriu ca in cazul respingerii unei eventuale contestatii de catre CNSC, autoritatea contractanta va retine suma rezultata din aplicarea prevederilor art. 278ยน alin.1 lit. b din OUG nr. 34/2006 actualizata, respectiv 8.128, 07 lei.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 5% din valoarea contractului, fara TVA (2, 5% in cazul IMM conf. Legii 346/2004). De regula, garantia de buna executie se constituie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract. Daca partile convin, garantia de buna executie se poate constitui si prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia, un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului, in conformitate cu prevederile HG 925/2006. In cazul ofertantilor din categoria IMM-urilor, garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat.La prezentarea ofertei, operatorul economic va opta pentru una din variantele de mai sus.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Declaratie privind eligibilitatea: completarea Formularului nr. 12 A;Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din ordonanta: completarea Formularului nr. 12 B;Declaratie privind calitatea de participant la procedura: completarea Formularului nr. 12 C;Certificat de participare la procedura cu oferta independenta: completarea Formularului nr. 12 C_PLIP;Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1: completarea Formularului nr. 1.Persoane cu functie de decizie in cadrul autoritatii contractante cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire: Bokor Alexandru-primar, Nyagrus Laszlo-viceprimar, Ambrus Sandor-administrator public, Raduly Angella-secretar, Fodor Maria Magdolna-sef birou financiar-contabil, Miklos Carol-referent urbanism, Nemeth Laszlo-consilier, Szasz Edit-Ilona-consilier, Derzsi Zoltan-consilier, Nagy Karoly-consilier, Nagy Stefan-consilier, Simofi Ferenc-consilier, Kopacz Sandor-consilier, Nagy Endre-consilier, Sebestyen-Dosa Jozsef-consilier, Molnar Jozsef-consilier, Simofi Andras-consilier, Kali Arpad-consilier, Maksai Laszlo-consilier, Moldovan Istvan-consilier.Formularele 12A, 12B si 1 se vor prezenta de catre toti participantii la procedura(ofertanti/asociati/terti/sustinatori).Subcontractantii vor prezenta doar formularul 1. Tertul sustinator nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art.181 lit.a), c1) si d)/OUG34/2006.Certificate privind indeplinirea obligatiilor financiare catre stat: se va prezenta situatia obligatiilor din care sa rezulte ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.- Certificate de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor si taxelor catre stat, precum si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat catre bugetul general si local (formulare-tip eliberate de autoritatile competente).In cazul in care procedura de emitere a certificatelor nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art.11 alin. (4) din HG nr. 925/2006. Intr-o astfel de situatie devin aplicabile prevederile art. 9 alin. (3) din Ordinul nr. 509/2011.Documentele pot fi prezentate in oricare dintre formele: - original;
- copie legalizata;
- copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul?.Vor fi descalificati ofertantii care inregistreaza debite restante.Se va prezenta cazierul judiciar in original, copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul? din care sa reiasa ca administratorul si asociatul/asociatii, astfel cum acestia sunt nominalizati in certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrul Comertului, nu a/au fost condamnat/i, in ultimii trei ani, prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti, in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor;Se va prezenta cazierul judiciar al societatii in original, copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul? in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor.Pentru statele in care nu se elibereaza astfel de documente (cazier), ofertantul va prezenta o declaratie pe propria raspundere in acest sens.Se va prezenta cazierul fiscal al companiei (certificat echivalent-pentru persoane juridice straine) ? in conformitate cu H.G. 31/2003 pentru a dovedi faptul ca nu sunt inscrise in cazierul fiscal fapte si sanctiuni aplicate operatorului economic care au incalcat disciplina financiara, fiscala, vamala. Informatiile trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.Operatorul economic/fiecare membru al asocierii vor depune documentele solicitate.Toate documentele solicitate vor fi valabile la data limita de depunere a ofertelor. a. Persoanele juridice romane vor prezenta urmatoarele documente: Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte ca domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului procedurii. Informatiile cuprinse in certificatul constator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.Autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, prezentarea pentru conformitate a certificatului constatator emis de O.R.C. in original/copie legalizata.b. In cazul persoanelor juridice straine se solicita documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic, traduse in limba romana si legalizatec. Persoanele fizice autorizate, vor prezenta documente de confirmare a capacitatii de exercitare a activitatii profesionale conforme cu legislatia aplicabila acestoraPrecizari: a. Aceste documente nu se solicita eventualilor subcontractanti;b. In cazul depunerii unei oferte in asociere fiecare asociat are obligatia prezentarii certificatului constatator, cerinta minima de calificare fiind indeplinita daca fiecare asociat are autorizate activitatile pentru partea din contract pe care o va derula;c. In cazul depunerii unei oferte individuale/comune sustinuta financiar si/sau tehnico-profesional de catre tert/terti sustinatori, fiecare sustinator are obligatia de a prezenta aceste documente si de a demonstra indeplinirea cerintei.Documentele pot fi prezentate in oricare dintre formele: - original;
- copie legalizata;
- copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul?Toate documentele solicitate vor fi valabile la data limita de depunere a ofertelor.
Capacitatea economica si financiara
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Ofertantul va prezenta lista lucrarilor executate in ultimii 5 ani din care sa rezulte ca au fost executate in conformitate cu normele profesionale in domeniu si ca au fost duse la bun sfarsit, lucrari similare in valoare de minim 5.680.770, 00 lei exclusiv TVA, insotita de certificari de buna executie care sa indice beneficiarii, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor avute in vedere la incadrarea in pragul valoric minim impus, indiferent daca acestia sunt autoritati contractantesau clienti privati.Lucrari similare construire / modernizare drumuri - lucrari executate si receptionate de aceeasi complexitate cu cele ce fac obiectul achizitiei, dusela bun sfarsit in ultimii 5 ani impliniti la data termenului limita pentru depunerea ofertei in cadrul unui contract maxim 3 contracte de lucrari, in valoare cumulata de cel putin 5.680.770, 00 Lei fara TVASe va lua in considerare valoarea finala a lucrarilor, prin insumarea contractului initial si a actelor aditionale subsecvente.Documente de confirmare: - copie / copii al contractului / contractelor luat in calcul- copie / copii de pe procesul verbal de receptie la terminarea lucrarilor sau copie / copii de pe procesul verbal de receptie partiala ? cu conditia indeplinirii cerintei minime valorice sau certificate / documente emise de principalii beneficiari, client privati sau autoritati contractante;
- recomandari.Documente de confirmare: - copie / copii al contractului / contractelor luat in calcul- copie / copii de pe procesul verbal de recepie la terminarea lucrarilor sau alte documente echivalente- copie / copii de pe procesul verbal de receptie partiala ? cu conditia indeplinirii cerintei minime valorice- recomandari / certificate / documente emise de principalii beneficiari, client privati sau autoritati contractante;Documentele pot fi prezentate in oricare dintre formele: - original;
- copie legalizata;
- copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?Pentru calculul echivalentei se va tine cont de cursul mediu anual leu/alta valuta pentru fiecare an in parte, comunicat de BNR., Declaratie privind echipamentele tehnice, utilajele, instalatiile necesare investitiei: cilindru compactor, excavator pe pneuri sau senile, autogreder, buldozer, autobasculante, autobetoniere.Ofertantul trebuie sa faca dovada ca are asigurat accesul la un laborator de grad corespunzator pentru determinari si incercari specifice lucrarilor ce urmeaza a se executa, autorizat de ISC (potrivit Legii 10/1995 privind calitatea in constructii actualizata si HG 808/2005).Pentru executia lucrarilor ofertantul trebuie sa faca dovada detinerii utilajelor si instalatiilor specifice executarii lucrarilor de constructii de drumuri: cilindru compactor, excavator pe pneuri sau senile, autogreder, buldozer, autobasculante, autobetoniere.Numarul de utilaje va fi stabilit de ofertant in functie de performantele tehnice ale acestora si functie de cantitatile de lucrari din documentatia tehnica sitermenul de executie, cu respectarea cerintelor de calitate.Ofertantii vor face dovada detinerii cu orice titlu a echipamentelor/facilitatilor descrise mai sus, in conditii legale de functionare, care sa asigurecapacitatile nececesare in conditiile impuse de reglementarile tehnice in vigoare.Documentele se vor prezenta in copie certificata pentru conformitate cu semnatura si stampila.Pentru echipamentele inchiriate se va atasa o copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? dupa contractele de inchiriere.Daca operatorul economic nu detine in proprietate un utilaj/ echipament etc, pe langa posibilitatea prezentarii unui contract/precontract de inchiriere, se va permite si prezentarea unui angajament., Informatii privind personalul tehnic de specialitate: Responsabil tehnic cu executia (RTE) - cel putin 1 persoana autorizata pentru Drumuri si Poduri cu Atestat RTE conform Legii nr. 10/1995 privindcalitatea in constructii, Ordinul nr. 777 / 2003 publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 397 din 09.06.2003 pentru aprobarea reglementarii tehnice "Indrumator pentru atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii", cu modificarile si completarile ulterioare;Responsabil cu controlul calitatii (CQ) - cel putin 1 persoana, specializare tehnica profil constructii, studii superioare, cu experienta specifica de minim 3 ani;Manager de proiect, 1 persoana cu studii superioare, cu experienta in participarea in cadrul a cel putin 1 proiect/contract la nivelul caruia sa fi desfasurat activitati similare, dar nu identice celor ce fac obiectul procedurii;Sef santier ? inginer cu studii superioare in domeniul constructiilor, specializarea Drumuri si Poduri, cu experienta specifica de minim 3 ani.Se vor prezenta din partea persoanelor nominalizate (cu exceptia RTE) - CV uri.Experienta profesionala solicitata este pentru postul pe care este nominalizat specialistul, se va mentiona in CV si va fi sustinuta de documente emise de beneficiarul contractului sau angajator. Dovada indeplinirii experientei/cerintei solicitate se va face prin prezentarea de documente relevante, in conformitate cu legislatia in vigoare.Pentru RTE se solicita prezentarea Atestatului emis de MLPAT, insotit de Legitimatie in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor.Pentru Sef Santier ? se prezinta Diploma de studii.Pentru CQ se va prezenta Diploma de studii si Decizie de numire sau autorizatie CQ.Pentru personalul de specialitate nominalizat se prezinta in cadrul ofertei Declaratie de disponibilitate.Persoanalul tehnic de specialitate poate fi propriu sau cooptat.Nota: Se vor nominaliza persoane diferite pentru fiecare din personalul responsabil solicitat pentru indeplinirea contractului., Informatii privind subcontractantii. Cerinta minima obligatorie : daca este cazul Lista cuprinzand subcontractantii si specializarea acestora, insotita side acordurile de subcontractare cu specificarea din punct de vedere fizic si valoric a lucrarilor subcontractate., Informatii privind asociatii. Ofertantul va prezenta: a) Lista cuprinzand asociatii, completata de liderul Asocierii.b) Acord de asociere - in original sau copie legalizata, din care sa rezulte cine este liderul asociatiei (consortiului) si partea din contract pe care o va indeplini fiecare asociat (valoric si procent din valoarea contractului), inclusiv modul de utilizare a resurselor tehnice si umane, precum si imputernicirea liderului asociatiei de a semna oferta in numele asociatiei. In cazul in care acordurile de asociere suntincheiate in alta limba decat limba romana, se va prezenta copie dupa acorduri si traducerea legalizata in limba romana dupa acestea. In cazul asocierii, documentele solicitate pentru cerintele de calificare privind situatia personala si capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, vor fi prezentate de fiecare operator economic din cadrul asocierii. In cazul asocierii mai multor operatori economici, cerintele privind capacitatea economico-financiara si tehnica pot fi indeplinite prin cumul.Acordul de Asociere va fi legalizat de catre ofertantul castigator inainte de semnarea contractului de executie lucrari si se va preda autoritatii contractante. Sistem de management de mediu coform ISO 14001, valabil la data limita a depunerii ofertelor, sau Certificate echivalente emise de organisme abilitate din alte state ale Uniunii Europene. Se vor accepta orice probe sau dovezi in masura in care acestea confirma asigurarea unui nivel corespunzator al protectiei mediului.? Domeniul de certificare al ofertantului trebuie sa corespunda obiectului prezentei proceduri.? Nu se admit ofertantii in curs de certificare., Standarde de asigurarea calitatii ISO 9001/2001 (2000), valabil la data limita a depunerii ofertelor, sau Certificate echivalente emise de organisme abilitate din alte state ale Uniunii Europene. Se vor accepta orice probe sau dovezi in masura in care acestea confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii.? Domeniul de certificare al ofertantului trebuie sa corespunda obiectului prezentei proceduri.? Nu se admit ofertantii in curs de certificare.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Da
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 23.12.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 23.12.2013 09:30
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 04.12.2013 09:31