Achizitie publica - Executie lucrari: ?Retea de alimentare cu apa in localitatile Sat Batran si Submarginea, comuna Armenis, judetul Caras-Severin?
Detaliu pentru invitatia numarul 332339
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 332339/24.07.2012
Denumire contract: Executie lucrari: ?Retea de alimentare cu apa in localitatile Sat Batran si Submarginea, comuna Armenis, judetul Caras-Severin?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialPRIMARIA ARMENIS (CONSILIUL LOCAL ARMENIS)Cod fiscal: 3227980, Adresa: STRADA PRINCIPALANR 368, Armenis, Telefon: 0255529604, Fax: 0255529604
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Adresa: COMUNA ARMENIS, STRADA PRINCIPALA, NR. 368, JUDETUL CARAS-SEVERIN, Armenis, Romania, cod postal: 327005, telefon: +40 255529604, fax: +40 255529888, persoana de contact: Primaria Armenis
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Comunei Armenis, STRADA PRINCIPALA, NR. 368, JUDETUL CARAS-SEVERIN, Armenis, Romania, cod postal: 327005, telefon: +40 255529604, fax: +40 255529888
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (administrare publica locala, inclusiv turismrural)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Executie lucrari: ?Retea de alimentare cu apa in localitatile Sat Batran si Submarginea, comuna Armenis, judetul Caras-Severin?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Executie lucrari in cadrul proiectului?Retea de alimentare cu apa in localitatile Sat Batran si Submarginea, comuna Armenis, judetul Caras-Severin?
II.1.6) CPV: 45200000-9 - Lucrari de constructii complete sau partiale si lucrari publice (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 2, 602, 380 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
52.000 lei, se prez in afara coletului de oferta.Per de valab solicit 90 zile de la term limita de depunere a of.In cazul extinderii per de valab a of, per de valab a gar pt particip va fi prelungita in mod coresp.1.vir. bancar sau printr-un instr de gar emis de o soc bancara ori de o soc de asig, in orig.Gar treb sa fie irevocabila.Instr de gar treb sa prevada daca plata gar se va executa: a)conditionat;sau b)necond.2.OP(RO97TREZ1825006XXX001384 Trezoreria Caransebes);Gar de particip treb sa fie prez cel mai tarziu la data si ora stabilite pt deschid of.Of care nu sunt insotite de dovada constit gar pt particip vor fi respinse si returnate la desch.IMM-urile pot beneficia de prev Legii 346/2004, art.16, alin 2, cf art.3, alin.1-2 si prez doc de la art.7.Daca ofert este o asociere, incadrarea in categ IMM se va analiza cu privire la asocierea in mod indiv.Daca toti asociatii se incadreaza, in mod individ, in categ IMM, reducerea cu 50% a cerintei privind cuantumul gar de particip se va aplica chiar daca asocierea in ansamblu nu se incadreaza in categ IMM?F14.Autorit contract are dr de a retine gar pt particip cand ofertantul se afla in urm sit: a)isi retrage of in per de valab a acesteia;b)of sa fiind stab castig, nu constit gar de buna exec in per de valab a of si, oricum, nu mai tarziu de 15 zile de la semnarea ctr;c)of sa fiind stab castig, refuza sa semneze ctr in per de valab a of;d)op ec a carui contestatie a fost respinsa de C.N.S.C. i se va retine de catre autorit contract suma de 6.382, 38 lei, stab cf art.278 1alin (1) lit a)din OUG 34/2006.Gar pt particip, constit de ofert. a carui of a fost stab ca fiind castig, se restituie de autorit contract in cel mult 3 zile lucr de la data constit gar de buna exec.Gar de particip, constit de ofertantii a caror of nu a fost stab castig, se returneaza de autorit contract dupa semnarea ctr cu ofertantul/ofertantii ale caror of au fost desemnate castig, dar nu mai tarziu de 3 zile lucr de la data expirarii per de valab a of.
Garantie de buna executie
5% din val ctr, exclusiv TVA, se constit in cel mult 15 zile de la semnarea ctr.a)Instr de gar emis de o soc bancara sau de o soc de asig (F15)sau b)retineri succesive din facturile partiale prez.Cf HG 1045/2011 privind modif art.90 alin.(3)din HG 925/2006, contract are oblig de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului un cont de disponibil distinct la dispozitia autorit contract.Suma care se depune in cont nu treb sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contract.Autorit contract va alimenta acest cont prin retineri succesive din sumele datorate si cuvenite contract.Se aplica prev art.91 din HG 925/2006.Contul este purtator de dobanda in fav contract.IMM-urile, pot beneficia de prev Legii 346/2004, art.16, alin 2, cf prev din art.3, alin.1-2 din legea mentionata, prez doc prevazute la art.7.Autorit contract are dr de a emite pretentii asupra gar de buna exec, in limita prejudiciului creat.Autorit contract are oblig de a elibera/restitui gar de buna exec cf HG 925/2006 art 92 alin 3 lit b)
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1- Scrisoare de inaintare Modalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletare Formular 20 - Scrisoare de inaintare-se prezinta in originalCerinta nr. 2 - Neincadrarea in dispozitiile art. 180 din OUG 34/2006Modalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiPrezentarea Formularului 1din sectiunea Formulare - declaratie privind eligibilitatea (neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr.34/2006) ? in original. Se prezinta si de catre tert sustinator (dupa caz)Completare Formularul 1-se prezinta in original, Sectiunea Formulare si ModeleIn caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat.Declaratia privind neincadrareain art.180 se solicita si tertului sustinator.Cerinta nr.3 - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181/ OUG nr. 34/ 2006, completare Formularul 2-se prezinta in original, Sectiunea Formulare si Modele., Se prezinta si de catre tert sustinator (dupa caz)Modalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiCertificat de atestare fiscala pentru persoanele juridice privind impozitele si taxele locale ? emis de Consiliul Local Serviciul Public Impozite si Taxe Locale, se prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;Certificat de atestare fiscala pentru persoanele juridice ? Agentia Nationala de Administrare Fiscala ? Directia Generala a Finantelor Publice, se prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;Certificat privind indeplinirea obligatiilor la Fondul de Mediu, se prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;Cazier judiciar al operatorului economic, eliberat cu cel mult 30 zile inainte de data depunerii si deschiderii ofertelor, se prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;Cazier judiciar pentru administrator/administratori, astfel cum reiese din Certificatul constatator eliberat de ORC cu cel mult 30 zile inainte de data depunerii si deschiderii ofertelor, se prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;Alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva. (dupa caz)-se prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;Nota: Certificatele mentionate trebuie sa prezinte situatia obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile se accepta prezentarea unei declaratii autentice data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.Conditii de calificare: (1) Cerintele referitoare la obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.(2) Raportarea se va face la inexistenta datoriilor fata de bugetul general consolidat, la o data corelata cu termenul legal al scadentei de plata si nu la termenul de valabilitate al documentului la data depunerii sau deschiderii ofertelor.(3) In situatiile de la art. 11 alin. (4) si (5) din H.G. nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea contractanta va lua in considerare, la verificarea indeplinirii cerintei de calificare privind plata de catre ofertant a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale, atat declaratia pe propria raspundere prin care se confirma indeplinirea cerintei, cat si acele certificate de atestare fiscala prezentate de ofertant in urma solicitarii primite din partea autoritatii contractante, chiar daca acestea sunt emise de autoritatile competente ulterior datei de deschidere a ofertelor si, eventual, atesta lipsa datoriilor ulterior respectivei date.Note: a. Cerintele formulate pentru situatiile prevazute la art. 181 din ordonanta nu se solicita a fi indeplinite de catre eventualii subcontractanti si/sau de catre tertul/tertii sustinator/sustinatori.b. In cazul depunerii unei oferte in asociere, cerintele formulate pentru situatiile prevazute la art.181 din ordonanta vor fi demonstrate de fiecare asociat.Neincadrarea in art. 181 lit. a), lit. c) indice 1 si lit.d) se solicita si tertului sustinator.Cerinta nr. 4Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006Modalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiSolicitat, in original ? Formular 69^1. Documentul va fi prezentat de catre toti asociatii, inclusiv de catre eventualii subcontractanti si terti sustinatori.Persoane cu functie de decizieimplicate in ceea ce priveste organizarea, desfasurarea si finalizarea procedurii: Primar: Vetres IoanViceprimar: Vela PetruSecretar: Ghinescu VasileResponsabil achizitii: Dragomir DumitruConsilieri locali: Dragomir Ioan; Ostoia Arsenie; Vela N. Petru; Fenes Ioan; Vela P. Petru; Matica Nicolae; Niculescu Mihai; Dorca Ion; Niculescu Ioan; Vetres Nicolae; Ponoran IonCerinta nr.5Declaratie privind calitateade participant la proceduraModalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletare Formularul 3, se prezinta in original. Sectiunea Formulare si ModeleIn caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat; se prezinta si de catre subcontractanti in cazul in care existaCerinta nr. 6Certificat de participare la licitatie cu oferta independentaModalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletare Formularul 25, se prezinta in original, Sectiunea Formulare si ModeleIn caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat; se prezinta si de catre subcontractanti in cazul in care exista Cerinta nr. 1Persoane juridice romane/fizice romaneModalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiCertificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului ((original, copie legalizata notarial valabil la data depunerii ofertei sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?). Inaintea de transmiterea comunicarii privind rezultatul proceduriide atribuire, ofertantului clasat pe primul loc i se va solicita prezentarea, pentru conformitate, a certificatului constatator emis de ORC in original/copie legalizata. ). Documentul trebuie sa confirme ca ofertantul are obiect de activitate principala si/sau secundara corespunzatoare, In caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat.Vor fi excluse din procedura firmele care se afla in proces de lichidare (conform Legii 31/1990, republicata), reorganizare judiciara sau faliment (conform Legii 85/2006, republicata).De asemenea, documentul prezentat va contine informatii referitore la asociati, administratori, sediu central, sedii secundare si puncte de lucru declarate. Documentul va fi prezentat in original/ copie legalizata/ copie lizibila certificata ?conform cu originalul?Pentru persoanele juridice straine : Se vor prezenta documente edificatoare (original/ copie legalizata insotite detraducere autorizata legalizata in limbaromana), eliberate cu maxim 30 zile inainte de data depunerii ofertelor, din care sa rezulte: - obiectul de activitate al ofertantului, sa corespunda categoriei de servicii asimilate codului CPV.(specifice obiectului contractului);Aceste documente se vor prezenta in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident.Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul, pentru conformitate, de a solicita copia legalizata a respectivului document in perioada de evaluare a ofertelor.Cerinta nr. 2Persoane juridice/ fizice straineModalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul procedurii- Documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, se prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;
- Documente care sa confirme ca ofertantul are obiect de activitate principal si/sau secundar corespunzator exercitarii activitatii profesionale in vederea indeplinirii contractului , se prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;
- Documentele trebuie sa fie valabile la data deschiderii ofertelor sise prezinta in oricare din formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;, la care se va alatura traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.In caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1Cifra medie anuala de afaceri globalape ultimii 3 ani (2009, 2010, 2011) sa fie cel putin egala cu: 5.204.760 leiSe va prezenta- Fisa de informatii generale cu declaratie privind cifra medie de afaceri globala pe ultimii 3 ani-Formular IGin original.2. Se vor prezentabilanturilecontabile dela fineleanilor2009, 2010 si 2011 (la data de 31.12.2009, 31.12.2010 si 31.12.2011)? in copie lizibila certificata ?conform cu originalul?In cazul in care pentru anul 2011 exista operatori economici care nu au obligatia legala de depunere a bilantului pentru 2011 pana la data depunerii ofertelor, se vor lua in considerare alte documente contabile in sustinereacifrei de afaceri.Se vor lua in calcul urmatoarele cursuri: 2009:1 Euro= 4, 2373 RON ; 2010:1 Euro= 4, 2099 RON; 2011:1 Euro = 4, 3197
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1 Informatii privind capac.tehnica si profes., respectiv experienta similara, Lista princip.lucrari in ultimii 5 ani, cuprinzand valori, perioade, beneficiari/denumirea lucrarii, dupa caz.Val. cumulata a ctr prezentate ptdovada experientei similare treb.e sa fie de minim 2.602.380 lei fara TVA.Se vor prez.partile relevante ale ctr (paginile din ctr din care sa rezulte partile contractante, obiectul ctr, durata ctr, pretul ctr, precum si pag finala cu semnaturi), recomandari din partea beneficiarilor, p.v. de receptie partiala/la terminarea lucrarilor/finala.Daca ofert. a avut calitatea de subcontract. se va prezenta ctr de subcontractare.Note: a.Capac tehnica a op ec poate fi sustinuta si de o alta pers, indif de natura rel juridice existente intre op ec si pers respectiva.b.Op ec care beneficiaza de sustinere tehnica treb sa dovedeasca aceasta, prin prez unui angajament ferm, incheiat in forma autentica, prin care confirma ca va pune la dispozitia ofertantului res tehnice invocate., Cerinta nr. 2Declaratie privind echipamentele tehnice, utilaje, instalatiiCerinte obligatorii: -buldoexcavatoare;
-incarcator frontal;
-autobasculante;
-macara de minim 18 tone;
-laborator grad II;, Cerinta nr.3 Cerinta minima: prez de CV-uri actualizate si semnate in orig pt pers cheie in indepl ctr, calificari ale personalului, (diplome de studii/atestari), efectivele medii anuale ale personalului pe ultimii 3 ani Oblig: Studii sup pt pentru seful de santier;Atestare+legitimatie vizata la zi, pt RTE, cu valab la data desch. ofertelor, Atestare+legitimatie vizata la zi, pt CQ- e suficienta decizia de numire, cu valab la data deschiderii of.In cazul asocierii cerintele minime se vor considera indeplinite in mod cumulativ, de catre asociati.Imp: O pers poate fi nominalizata doar pt o singura functie.(in afara de RTE care poate avea testare pt mai multe domenii).Daca un grup de op ec depune oferta comuna, capac tehnica si profes se demonstreaza prin luarea in consid a res tuturor membrilor grupului, in fct de partea de ctr in care se vor folosi specialistii respectivi, cf acordurilor sau ctr prezentate odata cu oferta.Se vor atasa: F7;F8;F9;Pt fiecare din specialistii mentionati in F8.Form.DPM, Cerinta nr.4Informatii privind subcontractarea. Daca parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din ctr pe care acesta urmeaza sa le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi., Cerinta nr.5Informatii privind asocierea. In cazul in care oferta este depusa de o asociatie (consortiu), fiecare asociat va trebui sa indeplineasca conditiile privind Situatia personala a ofertantului si Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (Inregistrare). Capacitatea economico - financiara si Capacitatea tehnica si profesionala vor fi evaluate prin insumarea resurselor intregului grup. Din acordul de Asociere trebuie trebuie sa reiasa clar partea din ctr pe care o vor indeplini asociatii si toate amanuntele necesare pt evaluarea ofertelor. Cerinta nr. 1Certificate care sa ateste faptul ca operatorul/ operatorii economici respecta standardele de protec?ie a mediului- Certificat ISO 14001 sau echivalentATENTIE!- Se accepta numai certificate valabile pentru activitatile descrise prin obiectul contractului, Cerinta nr. 2Certificate care sa ateste faptul ca operatorul/ operatorii economici respecta standardele de asigurare a calitatii - Certificat ISO 9001 sau echivalentATENTIE!- Se accepta numai certificate valabile pentru activitatile descrise prin obiectul contractului
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
50
Descriere: Componenta financiara.a) pentru cel mai scazut dintre preturile ofertelor se acorda 50 de puncte;b) pentru alt pret decat cel prevazut la lit. a) ? pret (n), se acorda punctaj astfel: P(financiar n) = (pret minim/pret (n)) x 50
Termen de garantie a lucrarii
25
Descriere: Detalii privind aplicarea algoritmului de calcul: Perioada de garantie a lucrariia) Pentru perioada de garantie a lucrarii ofertata egala cu 60 luni se va acorda punctajul maxim ? 25 puncte; b) Pentru o alta perioada decat cea prevazuta la lit.a), punctaj se acorda astfel: P (n) = (durata degarantie a lucrarii ofertata/durata maxima de garantie a lucrarii aferente) x25 ;Ofertele care prevad o perioada de garantie mai mare de 60 de luni nu vor fi punctate.Durata de garantie minima acceptata (sub care oferta va fi declarata neconforma) este de 24 luni.
Timpul de interventie pentru constatarea efectiunilorin perioada de garantie
5
Descriere: Avand in vedere faptul ca, obiectivul de urmeaza a fi executat este destinat turismului din zona, constructia trebuie sa fie permanent in stare buna de functionare pentru a oferi servicii de calitate turistilor, prin urmare este foarte important timpul in care operatorul economic se delpaseaza la locul obiectivului pentru consttarea defectiunilor care pot aparea in perioada de garantie, pentru a putea lua masuri intr-un timp scurt, in vederea remedierii acestor defectiuni.a) pentru cel mai scazut dintre termenele ofertelor se acorda: 5 puncte;b) pentru alt termen decat cel prevazut la lit.a) terment(n) se acorda punctaj astfel: P (n) = (termen minim /termen ?n?) x 5.Timpul de mobilizare se considera timpuls curs de la momentulnotificarii defectiunii si momentul in care ajunge la fata locului si constata defectiunea. Nu se include perioada de remediere, care nu poate fi estimata la data derularii procedurii. Se va exprima in ore. Timpul minim de interventie este de 30 minute.
Termenul de executie a lucrarii
20
Descriere: Acest factor va fi punctat astfel: Durata de executie a lucrarilor va fi sustinuta prin prezentarea unui grafic Gantt care sa contina: - Operatiunile tehnologice de executie a lucrarii- Asigurarea personalului in functie de durata ofertata;
- Asigurarea necesarului mijloacelor materiale, utilaje, echipamente pentru derularea lucrarilor pe durata ofertata;
- Timpul alocat fiecarei operatiuni descrisa mai sus;
- Valoarea pe fiecare operatiune si pe total lucrare.a) pentru cel mai scazut dintre termenele ofertelor se acorda :25 puncte; b) pentru alt termen decat cel prevazut la lit.a) terment(n) se acorda punctaj astfel: P (n) = ( termen minim /termen ?n?) x25;Durata de executie minima este de 10 luni (ofertele care prevad termen de executie mai mic de 10 luni nu vor fi punctate), durata de executie maxima acceptata (peste care oferta va fi declarata neconforma) este de 18 luni.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 14.08.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 14.08.2012 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Alte fonduri
Data expedierii prezentei invitatii: 23.07.2012 19:54