Achizitie publica - Executie obiectiv: ?SISTEM INTEGRAT DE ALIMENTARE CU APA, RETELE DE CANALIZARE SI STATIE DE EPURARE IN SAT MARASENI, COMUNA STEFAN CEL MARE, JUDETUL VASLUI?
Detaliu pentru invitatia numarul 339997
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 339997/23.11.2012
Denumire contract: Executie obiectiv: ?SISTEM INTEGRAT DE ALIMENTARE CU APA, RETELE DE CANALIZARE SI STATIE DE EPURARE IN SAT MARASENI, COMUNA STEFAN CEL MARE, JUDETUL VASLUI?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialComuna Stefan cel MareCod fiscal: 3552042, Adresa: comuna Stefan cel Mare, judetul Vaslui, stefan cel Mare, Telefon: 0235-342507, Fax: 0235-342507
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: comuna Stefan cel Mare, judetul Vaslui, stefan cel Mare, Romania, cod postal: 737495, telefon: +04 235342507, fax: +04 235342507, persoana de contact: Moraru Mihai
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria comunei Stefan cel Mare, localitatea Stefan cel Mare, jud. Vaslui
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Executie obiectiv: ?SISTEM INTEGRAT DE ALIMENTARE CU APA, RETELE DE CANALIZARE SI STATIE DE EPURARE IN SAT MARASENI, COMUNA STEFAN CEL MARE, JUDETUL VASLUI?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Dupa caz, fara a se limita la: Executie obiectiv : ?SISTEM INTEGRAT DE ALIMENTARE CU APA, RETELE DE CANALIZARE SI STATIE DE EPURARE IN SAT MARASENI, COMUNA STEFAN CEL MARE, JUDETUL VASLUI?. Principalele lucrari sunt: - realizarea conductelor de alimentare cu apa;
- realizarea unor statii de pompare in cadrul sistemelor de alimentare cu apa;
- realizarea de puturi forate la mare adincime- realizarea de rezervoare noi pentru inmagazinarea apei;
- realizarea conductelor de alimentare cu apa;
- extinderea sistemelor de alimentare cu apa;
- prevederea unor noi statii de pompare in cadrul sistemelor de alimentare cu apa;
- prevederea unor noi rezervoare pentru inmagazinarea apei;
- realizarea colectoarelor de canalizare si a caminelor de vizitare aferente;
- realizarea sistemelor de canalizare;
- realizare statiilor de pompare din cadrul sistemelor de canalizare;
- prevederea unor noi statii de pompare in cadrul sistemelor de canalizare;
- lucrari de constructie pentru statie de epurare- furnizarea si montarea utilajelor si echipamentelor tehnoclogice- testarea si punerea in functiune- monitorizarea functionarii statiei si acordarea de asistenta/consultanta personalului responsabile pe parcursul Perioadei de Notificare aDefectelor, atunci cand este cencesar- remedierea eventualelor defecte aparute in Perioada de Notificare a Defectelor de 12 luni
II.1.6) CPV: 45231100-6 - Lucrari generale de constructii de conducte (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 6, 976, 849 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Ofertantul va constitui o garantie pentru participare in cuantum de20.000 lei. Garantia de participare se constituie in conformitate cu prevederile art. 86 din HG nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare. Garantia de participare se poate constitui si prin virament bancar. Contul IBAN in care se poate vira garantia de participare: RO63TREZ6565006XXX000253 deschis la Trezoreria Vaslui, codul fiscal al Autoritatii Contractante, Comuna Stefan cel Mare, este 3552042. Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: 90 zile de la data limita stabilita pentru primirea ofertelor (perioada aleasa va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei). In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici. Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana. (Model orientativ Formular nr. 1). Echivalen?a pentru o garan?ie de participare depusa in euro se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 10 zile.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a contractuluisi se constituie conform art. 90 din HG 925/2006 printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract. Garantia de buna executie se poate constitui si prin retineri succesive din situatiile de plata. Contractantul are obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritatii contractante, la Trezorerie, conform H.G. nr. 1045/2011. Suma initiala depusa in acest cont de garantie de catre contractant , nu va fi mai mica de 0, 5% din valoarea fara TVA a contractului. In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria intreprinderilor mici si mijlocii conform Legii nr. 346/2004 (facand dovada in acest sens) garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire. (Model orientativ Formular nr.2)
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180Conditie de calificare: Ofertantul nu trebuie sa fi fost condamnat in ultimii 5 ani, printr-o hotarare definitiva si irevocabila, pentru frauda, coruptie, spalare de bani, activitati criminale.Modalitatea de indeplinire : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.4 ) / Cazier judiciar al operatorului economic / Cazier judiciar al administratorului/directorului general2. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din ordonantaConditie de calificare : autoritatea contractanta nu va califica ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora)? documentele prezentate trebuie sa ateste indeplinirea obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.Modalitatea de indeplinire : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.4 )3. Declaratie "Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta"Documente de confirmare : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.5 )4. Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691Documente de confirmare : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.6 )Pentru aceasta declaratie, persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire in sensul articolului mentionat sunt urmatoarele: Primar : Moraru MihaiViceprimar: Ciobanu DespinaSecretar: Dohotaru Viorica ElenaContabil : Cazacu IoneliaReferent achizitii publice : Grigore VetaConsilierii locali ai comunei Stefan cel Mare : ANITEI NECULAI, ANTOCHE DIANA, CIOBANU DESPINA, CIOBANU MIHAITA-SEBASTIAN, CONSTANDACHE CONSTANTIN , LUNGU SORIN, MOLAN IONEL, POPA VASILE , SACUEANU NECULAI, SOPRON DUMITRU , STEFIRCA ELISAVETA, TOMA ILIAN, TUNARU PETRU Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.Pentru persoanele juridice romaneDocumente de confirmare: - Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte domeniul de activitate principal/ secundar, codurile CAEN aferente acestora, iar pentru activitatea specifica domeniului obiectului contractului sa se faca dovada autorizarii conf. Art. 15 din Legea nr. 359/2004.Pentru persoanele juridice straineDocumente de confirmare: - Prezentarea de documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. . (se va verifica prin accesarea http: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do) - Prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie valabile pentru anul calendaristic in curs.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1 Cifra medie de afaceri globala pe ultimii 3 (trei) ani sa fie cel putin egala cu 6.976.849 lei. Documente relevante: bilantul contabil sau extrase de bilant inregistrat la organele competente, raport de audit, dupa caz, sau orice alte documente echivalente., Cerinta nr. 2 Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de indeplinire a lucrarii pentru o perioada de 3 luni, in valoare de minim 500.000 lei. Modalitatea de indeplinire : Scrisoare din partea bancilor/societati finantatoare ca detin acces la finantare in suma de minim 500.000 lei si pentru o perioada de 3 luni., In cazul in care candidatul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 186 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, completat conform Formular nr. 7A, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate. Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formularul nr. 7B si Formular 6.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Ofertantul va demonstra ca in ultimii 5 ani a executat cel putin un contract similar care sa fi avut ca obiect realizarea a cel putin 14, 232 km de retele de apa si sau aductiuni de apa . Ofertantul va prezenta pentru dovedirea experientei similare urmatoarele: - copii dupa parti relevante ale contractului/contractelor declarate sau documentele constatatoare eliberate de autoritatile contractante la finalizarea contractelor de lucrari. Din aceste documente trebuie sa reiasa: beneficiarul, cantitatea (lungimea retelei sau aductiunii de apa), perioada (inclusiv data incheierii contractului) si locul executiei lucrarilor; - procesul-verbal de receptie finala, sau procesul-verbal de receptie la terminarea lucrarilor sau procese verbale de receptie partiala care sa ateste faptul ca lucrarile au fost executate in conformitate cu normele profesionale in domeniu si ca au fost duse la bun sfarsit., Ofertantul va demonstra ca in ultimii 5 ani a executat cel putin un contract similar care sa fi avut ca obiect realizarea a cel putin 9, 954 km de retele de canalizare. Ofertantul va prezenta pentru dovedirea experientei similare urmatoarele: - copii dupa parti relevante ale contractului/contractelor declarate sau documentele constatatoare eliberate de autoritatile contractante la finalizarea contractelor de lucrari. Din aceste documente trebuie sa reiasa: beneficiarul, cantitatea (lungimea retelei sau aductiunii de apa), perioada (inclusiv data incheierii contractului) si locul executiei lucrarilor; - procesul-verbal de receptie finala, sau procesul-verbal de receptie la terminarea lucrarilor sau procese verbale de receptie partiala care sa ateste faptul ca lucrarile au fost executate in conformitate cu normele profesionale in domeniu si ca au fost duse la bun sfarsit., In cazul in care candidatul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 190 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm conform Formular nr. 8A in forma autentica al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate si va prelua executia obligatiilor din contract. Persoana ce asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formular nr. 8B si Formular nr. 6., Informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o subcontracteze.Autoritateacontractanta solicita ca ofertantul sa precizeze partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi. Subcontractantul nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta de art. 691 din OUG nr. 34/2006, sub sanctiunea excluderii din procedura de atribuire., Experienta similara mai poate fi demonstrataatat prin indeplinirea intr-un singur contract a 14, 232 km de retele de apa sau aductiuni de apa si 9, 954 km de retele de canalizare, cat si prin prezentarea de contracte ce au ca obiect orice combinatie a componentelor similare ce fac obiectul ontractului , dincare sa rezulte ca au indeplinit in total realizarea a 14, 232 km de retele de apa sau aductiuni de apa si 9, 954 km de retele de canalizare, Pentru a asigura o buna realizare a contractului , ofertantul va utiliza cel putin urmatorul personal de specialitate : Sef santier?inginer/subinginer specialitatea Instalatii pentru constructii sauconstructii hidrotehnice; RTE in domeniile: constructii civile si industriale si lucrari edilitare ; 1 responsabil cu controlul calitatii lucrarilor numit prin decizie interna, absolvent al unei institutii de invatamint superior tehnic, specialitatea constructii;1 specialist pentru executarea de instalatii electrice (joasa tensiune) atestat ANRE ; 1 responsabil lucrari foraj , persoana cu studii superioare tehnice specializarea Foraje ;1 sudor autorizat ISCIR pentru suduri PEHD ; 1 responsabil cu protectia muncii, securitatea muncii si PSI , coordonator in materie de securitate si sanatate in munca ( conformHG 300/2006 ) ;1responsabil cu managementul protectiei mediului pe toata perioada executiei lucrarilor?persoana calificata in domeniul managementului protectiei mediului., Ofertantul va atasa la documentele ofertei , copii dupa actele de studii sau autorizatii valabile emise de institutii autorizate care sa certifice calificarea si dreptul de exercitare a profesiei respective pentru fiecare persoana propusa in organigrama cu personalul minim de specialitate. Pentru responsabilul cu controlul calitatii lucrarilor se va atasa diploma de studii si decizia de numire., Ofertantul trebuie sa dispuna de urmatoarea dotare tehnica minima: (proprie si/sau inchiriata): Autobasculanta, Excavator pe pneuri sau senile, buldoexcavator, incarcator frontal cu cupa, vibrocompactor autopropulsat, placa vibrocompactoare, mai mecanic, ciocan hidraulic, vibrator de interior pentru elemente de beton armat, grup electrogen, generator sudura in metal, echipament sudare tevi PEHD prin electrofuziune sau sudura cap la cap, instalatie de preparare betoane (fixa sau mobila). Dotarea tehnica minima solicitata va face dovada capabilitatii de a executa lucrarile specifice domeniului de utilizare, la nivelul de calitate prescris de reglementarile tehnice in constructii, potrivit Legii 10/1995 si in conditiile de securitate stabilite de Directiva 89/655/CEE , standardele nationale si europene. Ofertantii vor exploata dotarea tehnica minima prezentata , respectind prevederilor Ordinului MLPAT 337/N/2000 (prevederi privind utilizarea masinilor si echipamentelor)publicat in B.C.13/2000., ofertantul va prezenta copii cu mentiunea "conform cu originalul" dupacertificate de atestare, rapoarte de inspectie sau alte documente care atesta capabilitatea dotarii tehnice minime necesare, de a executa lucrarile specifice domeniului de utilizare, la nivelul de calitate prescris de reglementarile tehnice in constructii. Documentele de atestare vor fi emise de Organisme de inspectie independente(ISCIR, RAR-ITP, ICECON sau altele) , conform prevederilor art. 3 Ordin MLPAT 337/N/2000., Echipamentele si utilajele din dotarea tehnica minima solicitata trebuie sa respecte la punerea in functie si in timpul functionarii, nivelul admisibil de putere acustica conform Directivei 2000/14/CE modificata cu Directiva 2005/88/CE . Aceasta obligatie legala privind exploatarea utilajelor, este legiferata prin HG1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamentele destinate utilizarii in exteriorul cladirilor. Ofertantii vor prezenta documente doveditoare privind indeplinirea cerintei, emise de Organisme de evaluare a conformitatii conform prevederilor HG 1756/2006 si Legea 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor., ofertantul va prezenta copii cu mentiunea "conform cu originalul" dupabuletine de masurare a nivelului de zgomot al echipamentelor , emise de organisme de evaluare autorizate in domeniu si/saualte documente de atestare a respectarii nivelului legal admisibil de putere acustica emise de organisme de evaluare autorizate in domeniu.Cerinta privind respectarea nivelului de zgomot admisibil, trebuie demonstrata doar pentru utilajele si echipamentele din dotarea tehnica minima necesara a fi utilizata la realizarea lucrarilor, supuse limitarilor de zgomot la punerea in functie si exploatare, care se regasesc enumerate la art. 12 din HG 1756/2006, respectiv: placa vibranta compactoare , mai mecanic vibrator, ciocan hidraulic, excavator pe pneuri sau senile, incarcator-excavator , incarcator cu cupa, grup electrogen, generator de sudura metal. Cerinta nr. 1 Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001 Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 9001, un sistem de management al calitatii pentru activitatile care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit. Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta., Cerinta nr. 2 Implementarea Standardului de Management de Mediu in conformitate cu SR EN ISO 14001 Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 14001, un sistem de management de mediu pentru activitati care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit. Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa demonstreze ca actiunile/activitatile pe care le aplica in indeplinirea contractului de lucrari, nu afecteaza mediul.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
51
Descriere: I.1. Pentru oferta cu valoarea cea mai scazuta , exprimata in lei, se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare, respectiv P(financiar) maxim = 51 de puncte. I.2. Pentru o alta oferta decat cea prevazuta la lit I.1. se acorda punctajul astfel: P(financiar)(n) = (pret minim /pret(n) ) x 51.Preturile care se compara in vederea acordarii punctajului sunt preturile in lei, fara TVA, declarate in Formularul de oferta .
Termen de executie ( luni calendaristice)
44
Descriere: 1.Pentru oferta care prevede cel mai mic termen de executie al lucrarilor , se acorda punctajul maxim alocat (44puncte); Pentru celelalte oferte, punctajul se acorda proportional, astfel: P(n) = (TP(n) minim/ TP(n)) x 44 puncte , unde, P(n) - punctajul ofertei aferent factorului de evaluare pentru care se calculeaza numarul acordat de puncte; TP(n) minim = cel mai mic termen de executie al lucrarilor ofertat in cadrul procedurii; Termenul minim realist de executie a lucrarilor , sub care oferta nu va fi punctata suplimentar este de 4 luni ; Termenul de executie a lucrarilor maxim acceptat (peste care oferta va fi declarata neconforma) este de 18 luni. Termenul de executie de 18 luni este termenul maxim prevazut in Caietul de sarcini.
Timpul de interventie pentru remedierea defectiunilor (zile calendaristice)
5
Descriere: a) Pentru termenul minim (cel mai mic timp de interventie) , exprimat in zile, se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare , respectiv 5 puncte. b) Pentru alt termen decat cel prevazut la lit. a) se acorda punctajul astfel: P(n) = (termen minim / termen(n) ) x 5. Termenul se va exprima in zile calendaristice. Timpul de interventie pentru remedierea defectiunilor ( exprimat in zile ) se refera la timpul in care operatorul se mobilizeaza sa ajunga la fata locului si sa constate defectiunea. In acest timp nu este inclusa perioada necesara pentru remedierea defectiunii, deoarece acesta poate diferi de la o defectiune la alta.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: Integral din SEAP cu exceptia Planselor din P.T. care vor fi puse la dispozitia ofertantilor gratuit , la cerere.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 07.12.2012 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 07.12.2012 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 22.11.2012 17:37