Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - EXECUTIE RETEA DE CANALIZARE, STATIE DE EPURARE SI EXTINDERE RETELE DE ALIMENTARE CU APA IN COMUNA TAMASENI, JUDETUL NEAMT


Detaliu pentru invitatia numarul 331141
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OG 34
Autoritate contractanta: COMUNA TAMASENI (CONSILIUL LOCAL)
Numar invitatie: 331141/05.07.2012
Denumire contract: EXECUTIE RETEA DE CANALIZARE, STATIE DE EPURARE SI EXTINDERE RETELE DE ALIMENTARE CU APA IN COMUNA TAMASENI, JUDETUL NEAMT
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA TAMASENI (CONSILIUL LOCAL)Cod fiscal: 2613834, Adresa: TAMASENI, NEAMT, Tamaseni, Telefon: +40 233749494, Fax: +40 233749333
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Primaria comunei Tamaseni, strada Unirii, nr. 149, sat Tamaseni, comuna Tamaseni judetul Neamt, Romania, cod postal: 617465.
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria comunei Tamaseni, strada Unirii, nr. 149, sat Tamaseni, comuna Tamaseni judetul Neamt, Romania, cod postal: 617465.
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: EXECUTIE RETEA DE CANALIZARE, STATIE DE EPURARE SI EXTINDERE RETELE DE ALIMENTARE CU APA IN COMUNA TAMASENI, JUDETUL NEAMT
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Executie retea de canalizare pe o lungime de 15867 m curgere libera si 3042 m sub presiune , 4 statii de pompare, statie de epurare cu capacitatea de 480mc/zi si extindere retele de alimentare cu apa in lungime de 3891 m.
II.1.6) CPV: 45232400-6 - Lucrari de constructii de canalizare de ape reziduale (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 5, 700, 287.9 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare este in suma de 114.000lei;
- Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi egala cu perioada de valabilitate a ofertei - 90 de zile.Garantia de participare va fi constituita, la alegere prin: ?printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantum si pentru o perioada de valabilitate egala cu perioada de valabilitate a ofertei;?ordin de plata in contul autoritatii contractante RO29TREZ4925006XXX000169 deschis la Trezoreria Roman, cod fiscal 2613834, pe care sa fie specificat explicit scopul plati si vizat de catre banca emitenta? in copie-Ofertantul pierde garantia de participare daca: ?isi retrage oferta in perioada de valabilitate a acesteia;?oferta sa fiind stabilita castigatoare, nu constituie garantia de buna executie in perioada de valabilitate aofertei si oricum nu mai tarziu de 15 zile de la semnarea contractului;?oferta sa fiind stabilita castigatoare, refuza sa semneze contractul de achizitie publica in perioada de valabilitate a ofertei.- Autoritatea contractanta va retine ofertantului care a depus o contestatie si aceasta a fost respinsa de catre CONSILIUL NATIONAL DE SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR, suma de8.130, 03 lei din garantia de participare, conformart. 278^1 din OUG 34/2006.- Ofertantii care se prezinta la procedura de achizitie in calitate de IMM, vor prezentadovada constituirii garantiei de participare in cuantum de 50% din valoarea integrala a acesteia, insotita de Declaratia privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM- formular F19.Neprezentarea garantiei de participare in forma ceruta conduce la respingerea ofertei.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie aa contractuluise constituie in procent de 5% din valoarea contractului fara TVA. Garantia de buna executie se constituie comform art. 90 din HG nr. 925/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare.In cazul in care garantia de executie se constituie prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului.Garantia de buna executie se constituie in termen de 15 zile de la data semnarii contractului.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1 Declaratie privind eligibilitateaModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Declaratie privind eligibilitatea ? formular F1.In cazul unei asocieri, fiecare asociat va prezenta documentul mentionat. Incadrarea oricaruia dintre asociati in situatia prevazuta la art. 180 din OUG 34/2006 atrage excluderea ofertei comune din procedura de atribuire a contractului.Cerinta nr. 2 Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG nr. 34/2006Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: -Declaratie privind neincadrarea in art 181 din OUG 34/2006 -formular F2.In cazul unei asocieri, fiecare asociat va prezenta documentul mentionat. Incadrarea oricaruia dintre asociati in oricare situatie prevazuta la art. 181 din OUG nr 34/2006 atrage excluderea ofertei comune din procedura de atribuire a contractului.- Confirmarea cu privire la plata taxelor si impozitelor la bugetul general consolidat, prin prezentarea: ?Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia isi are sediul social operatorul economic, din care sa rezulte situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei in care se depune oferta. Se va prezenta in original, copie legalizata sau in copie lizibila semnata si stampilata , , coform cu originalul??. In cazul unei asocieri, fiecare asociat va prezenta documentul mentionat.?Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale din care sa rezulte situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei in care se depune oferta. Se va prezenta in original, copie legalizata sau in copie lizibila semnata si stampilata , , coform cu originalul??.In cazul unei asocieri, fiecare asociat va prezenta documentul mentionat.Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora, autoritatea contractanta va exclude ofertantul/candidatul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) in luna anterioara celei in care se depune oferta.Cerinta nr. 3 Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69¹ din OUG nr 34/2006 Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: -Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69¹ din OUG 34/2006 -formular F3. In cazul unei asocieri/subcontractari, fiecare asociat/subcontractor va prezenta documentul mentionat. Persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: Primar-Andrici Ironim, Viceprimar- Lucaci Stefan, Contabil-Bursuc Valerica, Secretar-Somesanu Doina, Presedinte comisie de evaluare- Chihalau Ioan, Membru comisie de evaluare- Dorcu Valeria, Membru comisie de evaluare-Antili Maria, Expert cooptat-Gros Loredana, Consilieri Locali: Catre Iulian, Roca Ion, Benchea Romica, Chiliea Camelia, Roca Lenuta, Ghiuzan Anton, Danca Iosif-Danut, Mihoc Ciprian, Iosub Emanuel, Dumea Liviu, Neculai Anton, Busuioc Maria, Ghiuzan Iosif, Dorcu Ovidiu-Lucian. Incadrarea oricaruia dintre asociati/subcontractor in oricare din situatiile prevazute la art. 69¹ din OUG 34/2006 atrage excluderea ofertei din procedura de atribuire a contractului.Cerinta nr. 4 Declaratie privind calitatea de participant la proceduraModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: -Declaratie pe propria raspundere privind calitatea de participant la procedura - formular F4NOTA : Ofertantul nu are dreptul in cadrul procedurii : a) sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si /sau comune, sub sanctiunea excluderii din procedura a tuturor ofertelor in cauza ;b) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau dupa caz, a celei in care este ofertant asociat ; Intreprinderile afiliate au dreptul sa participe in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, dar numai in cazul in care participarea acestora nu este de natura sa distorsioneze concurenta. In cazul prezentarii unei oferte comune, de catre mai multi operatori economici, prin asociere , se solicita completarea Acordului de asociere. Documentele, insusite de partile implicate in asociere, se vor legaliza in cazul in care oferta comuna va fi declarata castigatoare, la solicitarea achizitorului. In cazul prezentarii unei oferte comune prin asociere, documentele care dovedesc situatia personala a ofertantului vor fi completate si prezentate de fiecare asociat.Cerinta nr. 5 Certificat de participare la procedura cu oferta independentaModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: -Certificat de participare la procedura cu oferta independenta -formular F5.Pentru pct. III.2.1.a), ofertantii straini vor prezenta documente echivalente, eliberate de autoritatile competente, similare celor romane, din tara in care ofertantul este stabilit, in original , copie legalizata sau in copie lizibila semnata si stampilata , , coform cu originalul??, insotite de traducerea autorizata in limba romana. Cerinta nr. 1 Capacitatea de exercitare a activitatii profesionaleModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii;
- Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului, original, copie legalizata sau in copie lizibila semnata si stampilata , ,coform cu originalul??, sau autorizatie de functionare / altele echivalente, emise cu cel mult 30 zile inainte de depunerea ofertelor , din care sa rezulte : a) obiectul achizitiei publice, cod CAEN ? 4221- "Lucrari de constructii a proiectelor utilitare pentru fluide", sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator;b) nu sunt inscrise mentiuni cu privire la aplicarea legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, sau cu privire la faptul ca societatea se afla in incapacitate de plata.In situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna (asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte aceste documente.- Ofertantii vor face dovada specializarii si atestarii persoanei juridice in executia instalatiilor electrice de natura celor care fac obiectul achizitiei (ANRE). Se va prezenta autorizatia ANRE tip B - executare de instalatii electrice interioare pentru constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane, la tensiune de 0, 4 kV.Persoane juridice /fizice straine vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit, in original , copie legalizata sau in copie lizibila semnata si stampilata , , coform cu originalul??, insotite de traducerea autorizata in limba romana.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: 1)Cifra de afaceri medie anuala globala , pentru ultimii 3 ani, trebuie sa fie de minim 11.400.000 Lei fara TVA.Ofertantii vor prezentaformularul F6-Informatii generale si bilanturile contabile aferente ultimilor 3 ani (2009, 2010, 2011) vizate/inregistrate de/la DGFP, in copie.Convertireaeuroin lei se va realiza la cursul mediu stabilit de BNR pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza: 2009- 1 euro = 4, 2373lei; 2010- 1 euro = 4, 2099lei; 2011- 1 euro = 4, 2379lei.In cazul in care oferta este depusa de o asociere, cerinta privind cifra de afaceri medie anuala globala trebuie sa fie indeplinita prin cumul de grupul de asociati., (continuare)Intreprinderile Mici si Mijlocii (IMM-uri), beneficiaza de prevederile Legii nr 346/2004.IMM-urile vor prezenta declaratie pe propria raspundere privind incadrarea in categoria intreprinderilor mici si mijlocii in original.In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat va prezenta documentele mentionate. In cazul in care un asociat nu indeplineste conditiile de incadrare in categoria IMM, asociatia nu mai beneficiaza de facilitatile legii IMM-urilor., 2)Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului , vaavea acces la /sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii decredit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarii, in valoare de minim1.425.000 Leipentru o perioada de minim 6 luni de derulare a contractului.Se vor atasa declaratii bancare corespunzatoare care sa dovedeasca ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la /sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente de cel putin 1.425.000 Leisau echivalent in euro, pentru a realiza cash flow de executie o perioada de minim 6 luni. Documentul prezentat trebuie sa contina, fara a se limita, cel putin urmatoarele: denumirea institutiei care elibereaza documentul, denumirea operatorului economic care prezinta documentul, valoarea , perioada de valabilitate., (continuare)In cazul in care operatorul economic isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata in conformitate cu prevederile OUG nr. 34/2006, de catre o alta persoana, atunci aceasta areobligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica (la notariat), prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitia resursele financiare invocate. Se va atasa de catre tertul sustinatorFormularul F7 ? Angajament tert sustinator financiar si Formularul F1- Declaratie privind eligibilitatea.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: 1)Lista cuprinzand subcontractantii, insotita si de acordurile de subcontractare.Ofertantii vor prezenta: -Formularul F16 cu subcontractantii si specializarea acestora; in cazul in care nu exista subcontractanti se va completa formularul cu mentiunea ? NU ESTE CAZUL;
- Acordurile de subcontractare, formular F17, daca este cazul., 2)Ofertantii vor prezenta cel mult doua contracte de lucrari finalizate in ultimii 5 ani, al caror obiect este executia de lucrari tehnico-edilitare (reabilitare/ modernizare/ infiintare retele de apa si canalizare si/sau statie de epurare a apelor uzate) cu valoarea cumulata de cel putin 5.700.000 Lei fara T.V.AIn situatia in care contractele au fost semnate inainte de perioada de 5 ani, autoritatea contractanta va lua in considerare lucrarile executate si duse la bun sfarsit in perioada solicitata si va avea in vedere doar lucrarile executate in acesta perioada.Ofertantii vor completa pentru fiecare contract Fisa de experienta similara-Formular F8- si vor prezenta copie lizibila"conform cu originalul"dupa contract, proces verbal de receptie la terminarealucrarilor/partiale/finala, recomandare/document constatator beneficiar., 3)Declaratie privind efectivele medii anuale ale personalului angajat.Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de cel putin urmatorul personal de specialitate necesar pentru indeplinirea contractului: 1 manager general de proiect, cu studii superioare tehnice cu experienta profesionala in coordonarea a minim 1 proiect similar; 1 sef santier, cu studii superioare in domeniul constructiilor cu experienta profesionala in coordonarea a minim 1 proiect similar, 1 responsabil tehnic cu exec (RTE), atestat pentru domeniul IX, C-tii edilitare si de gospodarire comunala, 1 responsabil tehnic cu controlul calitatii, 1 responsabil in materie de sanatate si securitate in munca, 1 responsabil lucrari electrice, autorizat ANRE gradul II, sudori autorizati ISC pentru procedeele SD, SRM, 1 responsabil cu sudura autorizat ISCIR. Se accepta si angajamentul de participare (conf art. 188, alin.3, lit.b din OUG34/2006, (continuare)Ofertantul va completa formularele F11, F12, F13, F14, F15 si va prezenta in copie certificata pentru conformitate cu originalulurmatoarele documente: - contractele individuale de munca ale personalului invocat vizat de ITM si/sau contractele de prestari servicii incheiate intreofertant si persoanele respective, ori alte documente relevante, astfel incat sa rezulte indeplinirea cerintelor privind experienta specialistilor propusi sau acordul personalului propus, pentru participarea la derularea contractului;
- diplome privind specializarea personalului;
- autorizatii/certificate de atestare profesionala si legitimatiile aferente (aflate in termen de valabilitate la data depuneriiofertelor) sau, in lipsa acestora, deciziile de numire pentru pozitia respectiva si documentul/ documentele de specializare in baza careia s-a realizat numirea (pentru acele pozitii unde nuexista reglementari in vigoare), ,4)Declaratie privind utilajele, instalatiile si echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic.Resursele tehnice - tip utilaje si numar utilaje ce vor fi prezentate , trebuie sa asigure realizarea investitiei (a tuturor categoriilor de lucrari) in parametrii tehnici de calitate si in termenul de executie solicitat de documentatia de atribuire.In cazul utilajelor ce necesita inspectii ISCIRse va prezenta Proces verbal de inspectie.Ofertantul va face dovada ca dispune de unlaborator autorizat gradul II si gradul III pentru determinarile necesare la executia lucrarilor., (continuare)Ofertantul va prezenta/completa formularul F 9.Pentru a face dovada disponibilitatii utilajelor /echipamentelor incauza, respectiv utilizarea acestora cu respectarea prevederilor legale si normativelor tehnice aplicabile privind functionareaacestora, operatorul economic trebuie sa prezinte, in functie de situatia specifica fiecarui utilaj in parte, copii dupa contracte deinchiriere, contract de concesiune. Dovada disponibilitatii utilajelor, echipamentelor, etc se face si prin angajament de punere la dispozitie. 1)Certificatul ISO 9001 sau echivalent in domeniul aferent obiectului prezentului contract, valabil la data limita de depunere a ofertelor.In cazul unei asocieri, prezentarea certificatului este obligatorie pentru fiecare membru al asocierii.In cazul in care nu detine acest certificat, se vor prezenta orice alte probe sau dovezi care sa confirme asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii, avizate de organismele acreditate.Nu se accepta societati in curs de certificare.Se va prezenta in original, copie legalizata sau in copie lizibila semnata si stampilata , ,coform cu originalul??, 2)Certificat de implementare a sistemului de management de mediu ISO 14001, sau echivalent, in domeniul aferent obiectului prezentului contract, valabil la data limita de depunere a ofertelor.In cazul unei asocieri, prezentarea certificatului este obligatorie pentru fiecare membru al asocierii.Nu se accepta societati in curs de certificare.Se va prezenta in original, copie legalizata sau in copie lizibila semnata si stampilata , ,coform cu originalul??
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
70
Descriere: Componenta financiara a)pentru cel mai scazut dintre preturile ofertelor se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare respectiv, adica 70 de puncte; b)pentru alt pret decat cel prevazut la lit.a), se acorda astfel: P1 pretul ofertei n = (pret minim / pret(n)) x 70 puncte. Pretul care se compara in scopul intocmirii clasamentului este pretul total ofertat exclusiv TVA, indicat in Formularul de oferta.
Perioada de garantie acordata pentru lucrare
25
Descriere: a)pentru cea mai mare perioada de garantie acordata (exprimata in luni), se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare respectiv, adica 25 de puncte; b)pentru o alta perioada de garantie oferita ca cea prevazuta la pct.a), punctajul se acorda astfel: P2 perioda de garantie n = (perioada de garantie (n) ) / perioada de garantie maxima x 25 puncte. c)Perioada de garantie pentru lucrare va fi de minim 24 luni si maxim 60 luni. Ofertele care cuprind perioade de garantie care nu sunt corelate cu aceste cerinte, respectiv sunt mai mici decat 24 luni, vor fi considerate neconforme, conform art.36 alin.(2) din HG nr.925/2006, sau sunt mai mari decat 60 luni, nu vor fi punctate suplimentar.
Termenul de interventiein cazul unor defectiuni in perioada de garantie acordata pentru lucrare
5
Descriere: Pentru cel mai mic termen de interventie se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare respectiv, adica 5 puncte; b)pentru un alt termen de interventie ca cel prevazut la pct.a), punctajul se acorda astfel: P3 termen de interventie n = (termen de interventie minim ) / termen de interventie (n) )x 5 puncte; Termenul de interventie reprezinta perioada in care ofertantul se obliga sa se mobilizeze , sa se deplaseze de la sediul social sau punctele de lucru declarate in certificatul constatator, sa constate defectiunea si sa aiba o minima interventiein vederea limitarii prejudiciilor/ efectelor devastatoare ce se pot produce; a nu se intelege ca este inclusa si perioada necesara remedierii defectiunii; termenul va fi exprimat in ore.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: Din SEAP, atasata prezentei invitatii
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 18.07.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 18.07.2012 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 04.07.2012 11:49
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer