Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Furnizare bunuri pentru proiectul integrat: ?Extindere alimentare cu apa, retea de canalizare si statie de epurare, realizare cresa cu doua grupe, drumuri comunale, reabilitare camin cultural Jebel si achizitionare utilaje, echipamente si mijloace de tran


Detaliu pentru invitatia numarul 357485
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: COMUNA JEBEL (PRIMARIA COMUNEI JEBEL)
Numar invitatie: 357485/13.02.2014
Denumire contract: Furnizare bunuri pentru proiectul integrat: ?Extindere alimentare cu apa, retea de canalizare si statie de epurare, realizare cresa cu doua grupe, drumuri comunale, reabilitare camin cultural Jebel si achizitionare utilaje, echipamente si mijloace de transport pentru asigurarea serviciilor publice de baza in comuna Jebel, judetul Timis?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA JEBEL (PRIMARIA COMUNEI JEBEL)Cod fiscal: 5238993, Adresa: STR.PRINCIPALA NR.251, Jebel, Telefon: 0256394500, Fax: 0256394015
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: STR.PRINCIPALA NR.251, Jebel, Romania, cod postal: 307235, telefon: +40 256394500, fax: +40 256394015, persoana de contact: PRIMARIA COMUNEI JEBEL
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Comunei Jebel, Localitatea Jebel, Strada Principala, Nr. 251, judetul Timis
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Furnizare bunuri pentru proiectul integrat: ?Extindere alimentare cu apa, retea de canalizare si statie de epurare, realizare cresa cu doua grupe, drumuri comunale, reabilitare camin cultural Jebel si achizitionare utilaje, echipamente si mijloace de transport pentru asigurarea serviciilor publice de baza in comuna Jebel, judetul Timis?
II.1.2) Tip contract: Furnizare
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Furnizare bunuri pentru proiectul integrat: ?Extindere alimentare cu apa, retea de canalizare si statie de epurare, realizare cresa cu doua grupe, drumuri comunale, reabilitare camin cultural Jebel si achizitionare utilaje, echipamente si mijloace de transport pentru asigurarea serviciilor publice de baza in comuna Jebel, judetul Timis?
II.1.6) CPV: 39150000-8 - Diverse tipuri de mobilier si de echipament (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Da
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 118, 950 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
LOT 1:791 lei; LOT 2:708 lei; LOT 3:100 lei; LOT 4:780 lei si se prez in afara coletului de of. Per de valabil pt GP este 90 zile de latermen limita de depunere a of.GP se constituie: 1.virament bancar sau instr de garantare emis in cond legii de o societ bancara ori societ de asigurari, orig, in cuantumul si pt per prevazuta. (F19); (2) GP treb sa fie irevocabila. 2. OP in contul achizitorului (RO47TREZ62421360250XXXXX, Trezoreria Deta, CIF 5238993) cu cond confirmarii de banca emitenta pana la data deschiderii of. GP treb sa fie prezentata cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea of. Of care nu sunt insotite de GP intra sub incidenta art. 36, alin 1 lit a) HG 925/2006. IMM pot beneficia de L346/2004, art.16, alin 2, numai in cond in care fac dovada ca se incadreaza in aceasta categ, conf art. 3, alin.1 - 2 din legea mentionata, prezentand docum prevazute la art.7 (F 18). AC are dreptul de a retine GP, ofertantul pierzand suma astfel consttituita: a) isi retrage of in per de valabil a acesteia; b) of sa fiind castigatoare, nu constituie GBE in per de valabil a of si, nu mai tarziu de 15 zile de la semnarea ctr; c) of sa fiind castigatoare, refuza sa semneze ctr in per de valabil a of. Pt o evaluare si raportare unitara ale cuantumului aferent GP, echivalenta pt o GP constituita in alta valuta decat leul, calculul echivalentei leu/valutase va face la cursul leu/valuta BNR din data anterioara datei limita de depunere a of cu 5 zile. GP, constituita de ofertantul castigator, se restituie deAC in cel mult 3 zile lucratoare de la data constituirii GBE. GP, constituita de ofertantii ne castigatori, se returneaza de catre AC dupa semnarea ctr cu ofertantul/ofertantii castigatori, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la data expirarii per de valabil a of.
Garantie de buna executie
GBE va fi 5 % din pretul contr fara TVA. Mod de constituire: a) Instr de garantare emis in cond legii de o societ bancara sau societ de asigurari (f20) sau b)-retineri succesive din facturile partiale prezentate.In cazul in care AC are calitatea de autoritate publica, institutie publica sau operat economic cu capital integral sau majoritar de stat, contractantul are obligatia de a deschide la Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia AC. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contr. Pe parcursul indeplinirii contractului, AC urmeaza sa alimenteze acest cont de disponibil prin retineri succesive din sumele datorate si cuvenite contractantului pana la concurenta sumei stabilite drept GBEin documentatia de atribuire. AC va instiinta contractantul despre varsamantul efectuat, precum si despre destinatia lui. Din contul de disponibil deschis la Trezoreria Statului pe numele contractantului pot fi dispuse plati atat de catre contractant, cu avizul scris al AC care se prezinta Trezoreriei Statului, cat si de Trezoreriei Statului la solicitarea scrisa a AC in favoarea careia este constituita GBE, in situatia prevazuta la art. 91. Contul astfel deschis este purtator de dobanda in favoarea contractantului. Garantia de buna executie se restituie conform HG 925/2006 art. 92 alin (1).
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Nota: Cerintele sunt valabile pentru toate loturile.Cerinta nr. 1Neincadrarea in dispozitiile art. 180 din OUG 34/2006Modalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiPrezentarea Formularului nr. 2 - Declaratie privind eligibilitatea ( neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr.34/2006) ? in original.In caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat. Se va prezenta si de catre tert sustinator (daca este cazul)Cerinta nr.2Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181/ OUG nr. 34/ 2006Completare Formular nr. 3 -Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181/ OUG nr. 34/ 2006; se prezinta in original.Modalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul procedurii? Certificat de atestare fiscala pentru persoanele juridice privind impozitele si taxele locale ? emis de Consiliul Local Serviciul Public Impozite si Taxe Locale ? in original, copie legalizata sau copie certificata ?conform cu originalul?;? Certificat de atestare fiscala pentru persoanele juridice ? Agentia Nationala de Administrare Fiscla ? Directia Generala a Finantelor Publice- in original, copie legalizata sau copie certificata ?conform cu originalul?;Alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva- in in original, copie legalizata sau copie certificata ?conform cu originalul?; (dupa caz)Nota: Certificatele mentionate trebuie sa prezinte situatia obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile se accepta prezentarea unei declaratii autentice data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.Conditii de calificare: (1) Cerintele referitoare la obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.(2) Raportarea se va face la inexistenta datoriilor fata de bugetul general consolidat, la o data corelata cu termenul legal al scadentei de plata si nu la termenul de valabilitate al documentului la data depunerii sau deschiderii ofertelor, respectiv inexistenta datoriilor fata de bugetul general consolidat la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.(3) In situatiile de la art. 11 alin. (4) si (5) din H.G. nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea contractanta va lua in considerare, la verificarea indeplinirii cerintei de calificare privind plata de catre ofertant a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale, atat declaratia pe propria raspundere prin care se confirma indeplinirea cerintei, cat si acele certificate de atestare fiscala prezentate de ofertant in urma solicitarii primite din partea autoritatii contractante, chiar daca acestea sunt emise de autoritatile competente ulterior datei de deschidere a ofertelor si, eventual, atesta lipsa datoriilor ulterior respectivei date.Note: a. Cerintele formulate pentru situatiile prevazute la art. 181 din ordonanta nu se solicita a fi indeplinite de catre eventualii subcontractanti.b.Tertul/tertii sustinator/sustinatori are obligatia neincadrarii in prev.lit.a, c ind 1 si d din art. 181 al OUG 34/2006.c.In cazul depunerii unei oferte in asociere, cerintele formulate pentru situatiile prevazute la art.181 din ordonanta vor fi demonstrate de fiecare asociat.Cerinta nr. 3Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006Modalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiSolicitat, in original ? Formular nr.4 Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006; se prezinta in original.Documentul va fi prezentat de catre toti asociatii, inclusiv de catre eventualii subcontractanti si terti sustinatori.Persoane cu functie de decizieimplicate in ceea ce priveste organizarea, desfasurarea si finalizarea procedurii, respectiv toate persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aproba bugetul aferent autoritatii contractante, necesar finantarii contractelor de achizitie publica: Primar: Bociu Sabin Emil IonelViceprimar: Petrus TeodorSecretar: Cocati Zina DoinaContabil: Bogdan NicoletaResponsabil achizitii: Dan IorgovanConsilieri: Tepele Viorel, Cionca Aurel Ioan, Muresan Cornel, Turcas Simona, Marsoane Marcel, Scurtu Zorin, Noje Cristina, Popa Aurel, Savoiu Constantin, Farcalau Ioan, Negrut Felician, Zavragiu Ion;Membrii comisie evaluare: Lifa A. Ana, Cuvejdia AdrianCerinta nr.4Declaratie privind calitateade participant la proceduraModalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletare Formularul nr. 5 - Declaratie privind calitatea de participant la procedura; seprezinta in original.In caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat.Cerinta nr. 5Certificat de participare la licitatie cu oferta independentaModalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletare Formular nr. 6 - Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta; se prezinta in original. In caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat. Cerinta nr. 1Persoane juridice romane/fizice romaneModalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul proceduriiPrezentare Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului (in original, copie legalizata sau copie certificata ?conform cu originalul?), din care sa rezulte domeniul principal/secundar de activitate al operatorului economic, codul CAEN aferent acestora.In caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat pentru partea din contract pe care o indeplineste.Documentul va fi prezentat in original/ copie legalizata/ copie lizibila certificata ?conform cu originalul?.Cerinta nr. 2Persoane juridice/ fizice straineSe vor prezenta documente edificatoare (original/ copie legalizata/ copie certificata ?conform cu originalul? insotite detraducere autorizatain limbaromana), din care sa rezulte: - obiectul de activitate al ofertantului, sa corespunda obiectului contractului.Aceste documente se vor prezenta in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident.Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul, pentru conformitate, de a solicita copia legalizata a respectivului document in perioada de evaluare a ofertelor.Modalitatea de indeplinire ?i aplicabilitatea in cadrul procedurii- Documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident.- Documente care sa confirme ca ofertantul are obiect de activitate principal si/sau secundar corespunzator exercitarii activitatii profesionale in vederea indeplinirii contractului- Documentele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere aofertelor si vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie certificata ?conform cu originalul?, la care se va alatura traducerea autorizata a acestora in limba romana.In caz de asociere se prezinta de catre fiecare membru asociat pentru partea din contract pe care o indeplineste.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1Cifra medie anuala de afaceri globaladin cel mult ultimii 3ani (2011, 2012 si 2013)sa fie cel putin egala cu valorile solicitate mai jos: LOT 1:79.000 leiLOT 2:70.800 leiLOT 3:10.000 leiLOT 4:78.000 lei- Se vor prezentabilanturilecontabile, semnate si stampilate, vizate si inregistrate la organele competente, dela fineleanilor 2011 si 2012? in copie lizibila certificata ?conform cu originalul, iar pentru anul 2013 in ceea ce priveste prezentarea bilantului contabil inregistrat vor fi admise si alte documente in sustinerea cifrei de afaceri.In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate de autoritatea contractanta, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara siprin prezentarea altor documente pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a situatiei economice si financiare a candidatului/ofertantului.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente. Ofertantii nerezidenti vor prezenta traducerea autorizata si legalizata in limba romana a documentelor solicitate mai sus.In cazul in care un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.Copiile anexate vor fi certificate pentru conformitate cu originalul, cu semnatura si stampila., Persoanele juridice straine vor atasa, in copie insotita de traducere legalizata si certificata in limba romana, documente relevante, emise de autoritatile competente, care sa certifice indeplinirea cerintei obligatorii privind cifra de afaceri.In cazul candidatilor din categoria IMM (facand dovada prin prezentarea documentelor prevazute in Legea 346/2004) cifra medie de afaceri se considera indeplinita in proportie de 50% din cuantumul precizat.Note: (a) Operatorii economici?persoane juridice straine pot beneficia de reducerea nivelului minim al cifrei de afaceri, precum si cel al garantiilor solicitate prin documentatia de atribuire, numai daca vor prezenta documente edificatoare emise de autoritati competente in tara de resedinta, din care sa reiasa faptul ca au un statut similar celui de IMM din Romania.(b In cazul in care ofertantul este o asociere, incadrarea in categoria intreprinderilor mici si mijlocii se va analiza individual, pentru fiecare membru al asocierii. Astfel, toti asociatii trebuie sa se incadreze, in mod individual, in categoria IMM. Reducerea cu50% a criteriului privind cifra de afaceri nu se va aplica daca unul dintre asociati nu se incadreaza in categoria IMM.Capacitatea economico-financiaraa operatorului economic poate fi sustinuta in conformitate cu art. 186 din O.U.G. nr. 34/2006.In cazul in care se invoca sustinerea capacitatii economico-financiare a ofertantuluide catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului/candidatului resursele financiare invocate. Angajamentul trebuie sa prevada care sunt resursele respective si sa evidentieze ca disponibilizarea acestora se face neconditionat in vederea finalizarii contractului.Nota: Conversia leu-valuta se face prin raportare la cursul mediu BCE aferent fiecarui an.Se vor lua in considerare urmatoarele cursuri valutare: Anul 2011:4, 2379 leiAnul 2012:4, 4560 leiAnul 2013:4.4530 leiPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1
Informatii privind capacitatea tehnica si profesionala, respectiv experienta similara.Prezentare lista a principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani, continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati. Livrarile de produse se confirma prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul beneficiar. In cazul in care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea livrarilor de produse se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic., Pentru LOT 1 Mobilier
Lista va fi insotita de cel putin un document/contract/ proces verbal de receptie prin care sa confirme livrarea de produse a caror valoare sa fie de cel putin 39.550 leiPentru LOT 2: Sisteme electronice
Lista va fi insotita de cel putin un document/contract/ proces verbal de receptie prin care sa confirme livrarea de produse a caror valoare sa fie de cel putin 35.400 lei.Pentru LOT 3: Vesela
Lista va fi insotita de cel putin un document/contract/ proces verbal de receptie prin care sa confirme livrarea de produse a caror valoare sa fie de cel putin 5.000 lei
Pentru LOT 4: Costume populare
Lista va fi insotita de cel putin un document/contract/ proces verbal de receptie prin care sa confirme livrarea de produse a caror valoare sa fie de cel putin 39.000 leiNote:
a. Capacitatea tehnica a operatorului economic poate fi sustinuta si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva.
b. Operatorul economic care beneficiaza de sustinere tehnica trebuie sa dovedeasca aceasta, de regula, prin prezentarea unui angajament ferm, prin care confirma ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice invocate. Pentru sustinerea cerintei minime referitoare la experienta similara angajamentul ferm prezentat trebuie sa garanteze ca in cazul in care contractantul intampina dificultati pe parcursul derularii contractului, persoana sustinatoare se obliga sa asigure indeplinirea completa si reglementara a obligatiilor contractuale prin implicarea sa directa.
c. Daca un grup de operatori economici depune o oferta sau o candidatura comuna, atunci capacitatea tehnica se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor cumulate ale tuturor membrilor grupului.
d. Eventualilor subcontractanti nu li se impune indeplinirea cerintelor de calificare privind capacitatea tehnica., Cerinta nr. 2
Declaratie referitoare la echipamentele tehnice si masurile aplicate in vederea asigurarii calitatii, precum si, daca este cazul, la resursele de studiu si cercetareOfertantul sa dispuna de echipamente tehnice specifice indeplinirii obiectului contractului.Cerinta nr.3
Informatii privindcapacitatea profesionala
Ofertantul sa dispuna de resurse umane strict necesare indeplinirii in bune conditii a contractului., Cerinta nr.4Informatii privind asocierea (daca este cazul)In cazul in care oferta este depusa de o asociatie (consortiu), fiecare asociat va trebui sa indeplineasca conditiile privind Situatia personala a ofertantului si Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale.Capacitatea economico - financiara si Capacitatea tehnica si profesionala vor fi evaluate prin insumarea resurselor intregului grup.Din acordul de Asociere trebuie trebuie sa reiasa clar partea din contarct pe care o vor indeplini asociatii si toate amanuntele necesare pentru evaluarea ofertelor.In cazul in care acordurile de asociere sunt incheiate in alta limba decat limba romana, se va prezenta acordul de asociere in traducere certificata si legalizata in limba romana dupa acestea.Se vor atasa toate documentele solicitate la Situatia personala a ofertantului, Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, Informatii privind capacitatea tehnica si Informatii privind capacitatea profesionala pentru fiecare asociat.In cazul castigarii, inainte de contractare, se solicita autentificarea (in fata notarului) asocierii, forma sub care trebuie sa ramana pe toata durata contractului.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 26.02.2014 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 26.02.2014 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 12.02.2014 08:59
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer