Achizitie publica - Furnizare de echipamente pentru activitatea de detectare a pierderilor de apa in sistemul de distributie a apei pentru municipiul Sfantu Gheorghe, in cadrul proiectului "Extinderea si modernizarea sistemelor de apa si apa uzata in judetul Covasna"
Detaliu pentru invitatia numarul 329800
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 329800/22.06.2012
Denumire contract: Furnizare de echipamente pentru activitatea de detectare a pierderilor de apa in sistemul de distributie a apei pentru municipiul Sfantu Gheorghe, in cadrul proiectului "Extinderea si modernizarea sistemelor de apa si apa uzata in judetul Covasna"
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialMott MacDonald LimitedCod fiscal: 12439671, Adresa: Mott MacDonald House, 8-10 Sydenham Road, Croydon, Surrey, CR0 2EE, Anglia, NA, Telefon: +40 212522738, Fax: +40 212522737
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Biroul Mott MacDonald Limited ? strada Nicolae Iorga nr.16, bloc 12A, ap. 1, mun. Sfantu Gheorghe, judetul Covasna, Romania, cod postal: 520089, telefon: +40 267313082, fax: +40 237313081, persoana de contact: Biroul Mott MacDonald Limited - AT pentru Managementul Proiectului - Valeriu Stan
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Biroul Mott MacDonald Limited ? strada Nicolae Iorga nr.16, bloc 12A, ap. 1, mun. Sfantu Gheorghe, judetul Covasna, Romania, cod postal: 520089, telefon: +40 267313082, fax: +40 237313081.
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Mediu
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Furnizare de echipamente pentru activitatea de detectare a pierderilor de apa in sistemul de distributie a apei pentru municipiul Sfantu Gheorghe, in cadrul proiectului "Extinderea si modernizarea sistemelor de apa si apa uzata in judetul Covasna"
II.1.2) Tip contract: Furnizare
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Proiectul CCI 2009RO161PR021 ? Extinderea si modernizarea sistemelor de apa si de apa uzata in judetul Covasna? urmareste dezvoltarea si reabilitarea la nivel regional a infrastructurii de apa si canalizare in zona de operare a S.C. Gospodarie Comunala S.A. ? operator regional (OR) in judetul Covasna.Mott MacDonald Ltd este Consultantul care asigura Asistenta Tehnica pentru Managementul Proiectului, in baza contractului de servicii semnat cu operatorul regional S.C. Gospodarie Comunala S.A., in calitate de Beneficiar final. Pentru atingerea obiectivului general, Consultantul si-a asumat realizarea unor obiectivespecifice ale contractului, impreuna cu activitatile derivate din acestea. Unul din obiectivele specifice care trebuie atins vizeaza implementarea unui management eficient de detectare a pierderilor de apa, in vederea reducerii pierderilor fizice pe conductele de transport si in reteaua de distributie, concomitent cu instruirea echipei specializate de detectare a pierderilor in localizarea si delimitarea zonelor cu pierderi ascunse de apa. In acest sens, una din activitatile derivate este Activitatea H ? Controlul pierderilor de apa si instruire, pentru realizarea careia Consultantul deruleaza prezenta achizitie de bunuri si servicii: - Echipamente de detectie pierderide apa si servicii de instruire in utilizarea echipamentelor.Pe baza acestui contract, Consultantul Mott Mac Donald Ltd va atinge urmatoarele rezultate: - Echipamentele specifice, de ultima generatie, pentru detectarea pierderilor de apa sunt achizitionate si puse in functiune, iar personalul OR este instruit in utilizarea acestora;
- Echipa de detectare a pierderilor de apa din cadrul OR devine operationala;
- Se da startul efectuarii masuratorilor in zona pilot in vederea detectarii pierderilor de apa;
- Implementarea unui management eficient de detectare a pierderilor de apa.
II.1.6) CPV: 31642000-8 - Aparate de detectie electronica (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 210, 625 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare este in cuantum de 4.000 Lei. Perioada de valabilitate a garantiei de participare: 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. Garantia de participare se va constitui in conformitate cu prevederile art. 431 si 2781 din OUG 34/2006, respectiv art.85 si 86 din HG 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prin: a) virament bancar in contul RO51ABNA4100264100070048, deschis la RBS Romania;(se prezinta O.P.-ul confirmat de banca emitenta ? prezentat in original sau copie conforma cu originalul), saub)instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada de valabilitate prevazuta mai sus. Instrumentul de garantare trebuie sa prevada daca plata garantiei se va executa conditionat sau neconditionat, conform prevederilor art.86 alin(3) din HG 925/2006 cu toate modificarile si completarile ulterioare.Instrumentul de garantare va fi prezentat in original, in limba romana si, dupa caz, va fi insotit de traducerea autorizata in limba romana. Pentru completare se va utiliza Formularul nr. 2 ? Scrisoare de garantie pentru participarea cu oferta. In cazul unei asocieri, garantia de participare poate fi constituita de oricare dintre membrii asocierii. In cazul ofertantilor din categoria IMM-urilor, facand dovada in acest sens (la deschiderea ofertelor) prin prezentarea documentelor prevazute in Legea 346/2004, valoarea pentru garantia de participare va fi in procent de 50% din cuantumul precizat. In situatia unei asocieri, garantia de participare se va constitui in cuantum corespunzator Legii nr. 346/2004 art. 16, alin (2) numai in cazul in care toti membrii asocierii indeplinesc conditiile de aplicare a prevederilor acesteia, indiferent in numele caruia din membrii asocierii se constituie garantia de participare.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a Contractului.Garantia de buna executie se va constitui conform HG 925/2006 art. 89 alin.(2), art. 90 alin. (1) si art. 86 alin.(4), printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract. Perioada de valabilitate a garantiei de buna executie - egala cu perioada de valabilitate a contractului. Ofertantul castigator va utiliza pentru completare Formularul nr. 23 ?Garantie de buna executie. Instrumentul de garantare va fi emis in termen de 14 zile de la primirea solicitarii constituirii garantiei de buna executie si va fi prezentat la semnarea contractului. Nu se admite prezentarea unor documente de garantare de buna executie comune cu alte furnizari de bunuri si/sau servicii.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Precizari generale: 1.Fiecare document va fi semnat de reprezentantul legal al ofertantului participant in nume propriu (respectiv de catre liderul asocierii). In cazul in care acestea sunt semnate de o alta persoana, aceasta va prezenta o imputernicire notariala (Formular nr. 3).2.In cazul unei asocieri, persoana care a semnat oferta, autorizata sa angajeze ofertantul lider, trebuie confirmata prin inaintarea imputernicirilor semnate de toti reprezentantii cu drept de semnatura ai partenerilor.3.Toate documentele vor avea, pe langa semnatura si stampila, data completarii si va fi mentionat in clar numele intreg al semnatarului. Documentele emise in alta limba decat cea romana trebuie sa fie insotite de traducerea autorizata in limba romana.4.Toate documentele intocmite/emise de catre ofertant se vor prezenta in original, inclusiv angajamentul ferm al tertului/tertilor sustinatori cu semnatura si stampila operatorului economic / liderului asocierii / tertului sustinator, dupa caz.5.In afara actelor emise de societati de asigurari, societati bancare sau alte institutii financiare acreditate, documentele solicitate de catre Autoritatea Contractanta pot fi prezentate in oricare din formele: original / copie legalizata / copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.6.Toate documentele vor indeplini cerintele solicitate si vor fi in termen de valabilitate la data depunerii ofertei. Documentele pentru care nu este prevazuta o perioada de valabilitate stabilita de lege, nu vor fi emise cu mai mult de 60 de zile inainte de data depunerii ofertei. Pentru documente ce se elibereaza o data pe an, in tara de origine si depasesc cele 60 de zile, Autoritatea Contractanta va accepta declaratii peproprie raspundere din partea ofertantului care sa insoteasca aceste documente si care sa confirme ca datele continute in aceste documente nu s-au modificat de la data emiterii lor. Documentele solicitate se vor depune in forma solicitata la o data ulterioara.7.In situatia in care valorile prezentate in documentele ofertantului sunt exprimate in euro, pentru conversia in lei se va utiliza in mod obligatoriu cursul leu/euro mediu comunicat de Banca Centrala Europeana pentru anul respectiv, conform tabelului urmator: 2009 ? 4, 2399; 2010 ? 4, 2122; 2011 ? 4, 2391. Pentru documentele exprimate in alte monede decat euro, pentru conversie se va folosi rata medie anuala comunicata de catre Banca Centrala Europeana (www.ecb.int) pentru anul in care documentul respectiv a fost emis / semnat.8.Nu se vor folosi prescurtari in cadrul ofertei.9.Documentele din aceasta sectiune vor fi emise integral pentru fiecare dintre operatorii economici cazul unei asocieri.- Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG 34/2006 ? Formular nr. 4;
- Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006 ? Formular nr. 5;
- Declaratie privind neincadrarea in situatiile prev. de art. 69>1 din OUG 34/2006 ? Formular nr. 6;Nota: - Persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: Toma Stoia ? Director Mott MacDonald Romania, Andrei Penescu ? Director Comercial Mott MacDonald Romania, Dan Laptes ? Lider de echipa ? proiect Covasna, Monica Melinte ? Adjunct Lider de echipa ? proiect Covasna, Valeriu Stan ? Expert achizitii publice ? proiect Covasna, Marin Moraru ? Expert controlul pierderilor ? proiect Covasna, Calin Trelea ? Expert juridic ? proiect Covasna.- Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta ? Formular nr. 7;
- Declaratie privind calitatea de participant la procedura ? Formular nr. 8;
- Informatii privind asociatii (daca este cazul) ? Formular nr. 16;
- Imputernicire notariala privind autorizarea semnarii ofertei si contractului ? Formular nr. 3;Urmatoarele documente se vor prezenta ca formulare specifice autoritatilor emitente din tara de origine: - Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul general consolidat de stat);
- Certificat pentru plata CAS (dupa caz, pentru statele in care autoritatile fiscale nu colecteaza si CAS);
- Certificat pentru plata taxelor si impozitelor locale.Aceste documente vor trebui sa certifice ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Cerintele sunt considerate indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu. Persoanele juridice straine vor prezenta certificatele mai sus mentionate (sau documente echivalente) in conformitate cu prevederile legale in vigoare in tara in care este stabilit ofertantul. In cazul in care in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, atunci va fi acceptata o declaratie pe propria raspundere sub semnatura privata, data de ofertant sau liderul asocierii. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de laautoritatile locale.In conformitate cu art.11 alin.(4) si (5) din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, pentru demonstrarea criteriilor de calificare prevazute la art. 176 din OUG 34/2006, ofertantul are dreptul de a prezenta initial doar o Declaratie pe proprie raspundere, conform Formularului nr. 9, semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma ca indeplineste cerintele de calificare asa cum au fost solicitatein documentatia de atribuire. Declaratia va fi insotita de Anexa Formularului 9, in care ofertantul trebuie sa mentioneze succint dar precis modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte, inclusiv valori, cantitati si altele asemenea. In cazul in care uzeaza de acest drept, ofertantul are obligatia de a prezenta / completa certificatele / documentele edificatoare care probeaza / confirma indeplinirea cerintelor de calificare, atunci cand primeste din partea Autoritatii Contractante o solicitare in acest sens. Autoritatea Contractanta va lua in considerare, la verificarea indeplinirii cerintei de calificare privind plata de catre ofertant a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale si acele documente prezentate de ofertant care sunt emise de autoritatile competente ulterior datei de deschidere a ofertelor si eventual atesta lipsadatoriilor ulterior respectivei date.In situatia sustinerii economico-financiare sau tehnic si/sau profesionale din partea unui tert, acesta va completa: - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG 34/2006 ? Formular nr. 4;
- Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 (literele a, c1 si d) din OUG 34/2006 ? Formular nr. 5T;
- Declaratie privind neincadrarea in situatiile prev. de art. 69>1 din OUG 34/2006 ? Formular nr. 6. Operatorul economic ofertant (participantul in nume propriu, liderul asocierii si asociatii) trebuie sa prezinte: In cazul persoanelor juridice romane : - Certificat constatator eliberat de catre Ministerul Justitiei ? Oficiul Registrului Comertului, din care sa rezulte obiectul de activitate al respectivului operator economic. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constator. Certificatul constatator trebuie sa fie emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertei. De la ofertantul clasat pe primul loc, Autoritatea Contractanta va solicita pentru conformitate, inaintea comunicarii rezultatului final, certificatul constatator in original sau in copie legalizata.In cazul persoanelor juridice straine: - Documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident.Daca exista incertitudini referitoare la capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (inregistrare) a unui operator, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Rezultatele exercitiilor financiare.Ofertantul trebuie sa prezinte: - Situatiile financiare pentru cel mult ultimii 3 ani fiscali incheiati, auditate si inregistrate la autoritatile fiscale abilitate. Conversia din alte monede se va realiza conform precizarilor de la III.2.1 a) punctul 7. Daca o asociere de operatori economici depune o oferta comuna, atunci situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii., Cifra de afaceri globala medie din cel mult ultimii 3 ani, in functie de informatiile si documentele disponibile ale operatorilor economici, in valoare de minim: 400.000 LeiOfertantul trebuie sa prezinte: - Formularul nr. 11 ? Declaratie privind cifra de afaceri. In cazul ofertantilor dincategoria IMM-urilor (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute in Legea nr. 346/2004) valoarea pentru cifra deafaceri se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire. In cazul in care la o procedura de achizitiepublica participa un grup de operatori economici care depun oferta comuna cerinta privind cifra medie de afaceri cumul (de catre membrii asocierii)., Sustinerea economico-financiara din partea unui tert (daca este cazul). In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata, in conformitate cu prevederile alin. (1) al art. 186 / OUG 34, de catre o alta persoana, atunci aceasta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula, prin prezentarea unui Angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate. Persoana care asigura sustinerea nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180, art.181 lit.a), c1) si d), respectiv art. 69>1 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Se vor prezenta Formularele nr. 4, 5T, 6, 11, 12 si rezultatele exercitiilor financiare (conform modalitatii de indeplinire mentionata la pct. III.2.2)
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Lista principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani.Ofertantul trebuie sa prezinte: - Formularul nr. 13 - lista principalelorlivrari de produse efectuate in ultimii3 ani, continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati., Experienta similara - prezentarea unui numar maxim de 5 contracte care sa confirme furnizarea de produse specifice prezentului contract, respectiv echipamente pentru detectarea pierderilor de apa in sistemele de transport si distributie, finalizate in ultimii 3 ani, avand o valoare cumulata de cel putin 200 000 lei. Prin contract finalizat se intelege: - contract finalizat prin semnarea unui proces-verbal de receptie finala a produselor livrate;
- livrari de produse finalizate prin semnarea unui proces verbal de receptie partiala.Ofertantul trebuie sa prezinte: - copii dupa informatiile relevante din contractele de livrari finalizate;
- maxim 5 procese-verbale de receptie;
- maxim 5 recomandari din partea unui beneficiar;, Informatii privind personalul tehnic de specialitate- se vor prezenta informatii cu privire la personalul tehnic de specialitate ce va fi implicat in livrarea serviciilor de instruire si asistenta tehnica, conform cerintelor caietului de sarcini.Ofertantul trebuie sa prezinte: - Formularul nr.14 ? Declaratie de disponibilitate a ofertantului cu privire lapersonalul de specialitate., Informatii privind subcontractantii (daca este cazul).Ofertantul trebuie sa prezinte: - Formularul nr. 15 ? Declaratie privind partea / partile din contract care suntindeplinite de subcontractori.Nota: - La evaluarea capacitatii economico-financiare nu se iau in considerare datele subcontractantilor., Informatii privind asociatii(daca este cazul).Ofertantul trebuie sa prezinte: - Formularul nr. 16 - Acord de asociere;Se va anexa Acordul de asociere semnat de fiecare asociat. In cazul in care ofertantul este o asociere de mai multi operatori economici, incadrarea in categoria IMM-urilor se va realiza (analiza) avand in vedere asocierea inansamblu. Astfel, chiar daca fiecare asociat se incadreaza, in mod individual in categoria IMM-urilor, reducerea cu 50% a cerintei privindcuantumul garantiei de participare si respectiv a cifrei de afaceri nu se va aplica daca asocierea in ansamblu nu se incadreaza in categoria IMM-urilor.In acest sens fiecare asociat va prezenta documentele prevazute de Legea 346/2004., Sustinerea din partea unui tert(daca este cazul).In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata, in conformitate cu prevederile alin. (1) al art. 190 / OUG 34, de catre o alta persoana, atunci aceasta areobligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula, prin prezentarea unui Angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitiaofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoana care asigura sustinerea nu trebuie sa se afle in situatia care determinaexcluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180, art.181 lit.a), c1) si d), respectiv art. 691 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Se vor prezenta Formularele nr. 4, 5T, 6, 14, 17. Atestarea conformitatii produselor.Se va prezenta minim 1 certificat sau alt document emis de un organism abilitat in acest sens, care sa ateste conformitatea, pentru fiecare tip de produs ofertat.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: prin descarcare din SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 12.07.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 12.07.2012 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Sectorial Mediu
Data expedierii prezentei invitatii: 18.06.2012 11:37