Achizitie publica - Furnizare mere in cadrul ?Programului de incurajare a consumului de fructe in scoli? in anul scolar 2013 ? 2014 pentru elevii din invatamantul primar si gimnazial care frecventeaza invatamantul de stat si privat autorizat/acreditat de MECTS din municipiul
Detaliu pentru invitatia numarul 356771
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 356771/07.01.2014
Denumire contract: Furnizare mere in cadrul ?Programului de incurajare a consumului de fructe in scoli? in anul scolar 2013 ? 2014 pentru elevii din invatamantul primar si gimnazial care frecventeaza invatamantul de stat si privat autorizat/acreditat de MECTS din municipiul si judetul Braila
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCONSILIUL JUDETEAN BRAILACod fiscal: 4205491, Adresa: P-ta independentei nr.1, Braila, Telefon: +40 239619600-249, Fax: +40 239619044
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Piata Independentei nr. 1, Braila, Romania, cod postal: 810210, telefon: +40 239619600, persoana de contact: Registratura Generala
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Consiliul Judetean Braila, P-ta Independentei nr.1, cam.132, etajul 1, Braila
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Furnizare mere in cadrul ?Programului de incurajare a consumului de fructe in scoli? in anul scolar 2013 ? 2014 pentru elevii din invatamantul primar si gimnazial care frecventeaza invatamantul de stat si privat autorizat/acreditat de MECTS din municipiul si judetul Braila
II.1.2) Tip contract: Furnizare
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Furnizare mere in cadrul Program incurajare a consumului de fructe in scoli in anul scolar 2013 ? 2014 pt elevii din invatamantul primar si gimnazial care frecventeaza invatamantul de stat si privat autorizat/acreditat de MECTS din mun si jud Braila conform Caietului de Sarcini si tabelului atasat in SEAP - Unitati Scolare din mun si jud BrailaOUG nr. 24 din 24 martie 2010 privind implementarea programului de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 204 din 31 martie 2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 195/2010, prevede: Incepand cu anul scolar 2013-2014, fructele proaspete distribuite elevilor, perioada si frecventa distributiei, limita valorii zilnice/elev, precum si fondurile necesare pentru distributia de fructe se stabilesc si se actualizeaza anual prin hotarare a Guvernului, in functie de evolutia preturilor si tarifelor. Limita valorica cuprinde pretul integral de achizitie a fructelor proaspete, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cheltuielile de transport, distributie si depozitare a acestoraIncepand cu anul scolar 2013-2014, de prevederile ordonantei de urgenta beneficiaza si elevii din clasa pregatitoare, prevazuta la art. 23 alin. (1) lit. b) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, care frecventeaza invatamantul de stat si privat autorizat/acreditat.In conformitate cu art. 1 din HGR nr. 800 din 16.10.2013 privind stabilirea fructelor distribuite, a perioadei si frecventei distributiei, a limitei valorii zilnice/elev si a fondurilor necesare pentru distributia fructelor si a masurilor adiacente distributiei de fructe, a bugetului aferent acestora, precum si a modalitatii de implementare efectiva si de gestionare la nivelul administratiei publice, in cadrul programului de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli in anul scolar 2013-2014, MO Partea I, nr. 652/23.10.2013 - Pentru anul scolar 2013-2014 se vor acorda gratuit mere, in limita valorii zilnice de 0, 37 lei/elev, pentru o perioada de 85 de zile de scolarizare, cu respectarea cuantumului aferent fiecarui an bugetar, asa cum se prevede in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.Se vor asigura transport si distributia zilnic bisaptamanal/saptamanal la destinatar (scoli) conform Caietului de Sarcini si tabelului atasat in SEAP - Unitati Scolare din mun si jud Braila.Pentru obtinerea unor preturi cat mai competitive, autoritatile contractante vor opta, de regula, pentru atribuirea contractului pe loturi si pentru organizarea unei licitatii electronice, ca faza finala a procedurii de atribuire aplicate.In urma stabilirii ofertelor admisibile inainte de stabilirea ofertei castigatoare autoritatea contractanta va organiza licitatie electronica, ca faza finala a licitatiei deschise, conform prevederilor Cap IV, Sectiunea a 3-a din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
II.1.6) CPV: 03222321-9 - Mere (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 449, 455.11 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societatebancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantum de 4.400 lei; pentru perioada de 90 de zile de la data limitastabilita pentru depunerea ofertelor. Echivalenta pentru o garantie de participare depusa in valuta se face la cursul BNR din data anterioaradatei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile BNR Garantia de participare, trebuie sa fie irevocabila si se poate constitui prin: viramentbancar in contul Consiliului Judetean Braila, RO37TREZ1515006XXX000215 deschis la Trezoreria Municipiului Braila CF 4205491. IMMurilebeneficiaza de reducere cu 50% a acestor cuantumuri. Autoritatea contractanta are dreptul de a retine garantia pentru participareofertantul pierzand astfel suma constituita atunci cand acesta din urma se afla in oricare din urmatoarele situatii: a) isi retrage oferta, inperioada de valabilitate a acesteia; b) De asemenea, in cazul in care ofertantul depune la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilorcontestatie la procedura de atribuire, iar Consiliul respinge contestatia, autoritatea contractanta va retine din garantia de participare, inconformitate cu art.278^1 din OUG nr.34/2006 completata si modificata c) oferta sa fiind stabilita castigatoare, nu constituie garantia debuna executie in perioada de valabilitate a ofertei si, oricum, nu mai tarziu de 15 zile de la semnarea contractului; d) oferta sa fiind stabilitacastigatoare, refuza sa semneze contractul de achizitie publica in perioada de valabilitate a ofertei.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie a contractului de achizitie publica este de: 1 % din pretul contractului fara TVA. Garantia de bunaexecutie se constituie conform art 90 alin. 1-3 din HGR nr. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, care devine anexa la contract.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Se solicita ofertantului/candidatului declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 si art 181 din OUG nr.34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Formular 12A si 12 B.Se solicita tertului sustinator, declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 si art 181 lit a), c1) si d) din OUGnr. 34/2006, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare prin Legea nr. 279/2011. Formular 12A si 12 B1.Certificat de atestare fiscala stat eliberat de DGFP si Certificat de taxe si impozite locale eliberat de catre directia de specialitate din cadrulPrimariilor, in original/copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, din care sa reiasa lipsa datorilor scadente la nivelullunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.Se solicita declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 69^1 conform art.13/Lege 279/2011 privind modificarea sicompletarea OUG nr. 34/2006, aprobata cu modificarile si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioareIncadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006 atrage excluderea ofertantului din procedura. Se va prezenta de catreofertant/candidat/ofertant asociat/subcontractant/tert sustinator, o declaratie intocmita corespunzator Formularului 3.Gheorghe Bunea Stancu ? PresedinteMija Florin ? VicepresedinteFilote Nicu ? Secretar al JudetuluiRusu Alina ? Director DEDutu Mioara - Director DAPCMoisiu Nicolae ? Sef Birou Achizitii PubliceBadila Marioara - inspector S.A.P.P.P.Sava Nicu - inspector DECerneafschi Florentina - inspector DECertificat de participare cu oferta independenta, conform Ordinului Presedintelui ANRMAP nr. 314/2010 privind punerea in aplicare acertificatului la licitatii cu oferta independenta. Formular 2.Persoane juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii - eliberate de autoritati ale tarii de origine(certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta.Documentele vor fi prezentate in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? la care se va alatura traducerea autorizata si legalizata aacestora in limba romana. Se solicita ca obiectul contractului sa aiba corespondent in codul CAEN din Certificatul constatator emis de ONRC.Se va prezenta inoriginal/copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? Certificatul constatator emis de ONRC. Informatiile cuprinse incertificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.Persoanele juridice straine vor prezenta documente edificatoare prin care sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana juridica.Documentele prezentate trebuie sa ateste ca ofertantul are dreptul sa desfasoare activitati economice care le includ si pe cele ce facobiectul prezentei achizitii. Documentele constatatoare se vor prezenta in traducere autorizata si legalizata in limba romana.Nota: In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei pentru partea de contract care orealizeaza.In etapa evaluarii ofertelor, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmitereacomunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate documentele in original/copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Fisa de informatii generale pentru ultimii 3 ani Formular 4 Se solicita ca cifrade afaceri globala pe ultimii 3 ani sa fie de cel putin 880.000 lei In cazul uneiasocieri fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular iar cerintaminima se va considera indeplinita in mod cumulativ. In cazul in careofertantul este o asociere pentru a putea beneficia de reducerea cerinteiprivind valoarea minima a mediei cifrei de afaceri la 50 % fiecare asociattrebuie sa se incadreze in categoria IMM conform Legii nr. 346/2004.Ofertantul individual sau ofertantii asociati care solicita reducerea cerinteiprivind valoarea minima a mediei cifrei de afaceri la 50 % vor prezenta odeclaratie pe proprie raspundere, conform Anexei 1 din Legea nr. 346/2004din care sa rezulte ca se incadreaza in categoria IMM-urilor. . Valorilecifrelor de afaceri vor fi exprimate in lei. Pentru calculul echivalentei se vaaplica cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR pentru fiecare dinanii respectivi. Curs lei/euro mediu al BNR: An 2010 1 euro=4, 2099 lei/euroan 2011 1 euro=4, 2379 lei/euro An 2012 1 euro=4, 4560 lei/euro, Cifra de afaceri globala a ofertantului poate fi sustinuta pentru indeplinireacontractului si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridiceexistente intre ofertant si persoana respectiva. Acesta are obligatia de adovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajamentferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va punela dispozitia ofertantului resursele financiare invocate. Persoana careasigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determinaexcluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 69 indice 1, art. 180, si ale art. 181 lit. a), c1), d) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile sicompletarile ulterioare. (Formularul 12A Formularul 12B-1 Formularul 3) Incazul sustinetii capacitatii economico ? financiare ofertantul va prezenta unangajament ferm al sustinatorului. Formularul 10Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Lista principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani, din care sarezulte furnizarea de produse la nivelul maxim de 2 contracte a carorvaloare cumulata a fost de min. 440.000 lei, insotita decertificate/documente emise sau contrasemnate de catre o autoritate sau decatre clientul beneficiar.Mentionam ca, cei 3 ani solicitati in vederea dovedirii experientei similare sevor calcula prin raportare la data limita de depunere a ofertelor.Lista va fi insotita de certificate/documente emise sau contrasemnate de oautoritate ori de catre clientul privat beneficiar care sa indice valori, perioadede prestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritaticontractante sau clienti privati.Formularul 5. Certificatele/documentele se vor prezenta in original/copielegalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? Valorile vor fiexprimate in lei. Pentru calculul echivalentei se va aplica cursul mediu anuallei/valuta comunicat de BNR pentru fiecare din anii respectivi. Curs lei/euromediu al BNR: An 2010 1 euro=4, 2099 lei/euro an 2011 1 euro=4, 2379lei/euro An 2012 1 euro=4, 4560 lei/euro, Declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice, mijloacele de transport de care dispune operatorul economic pentruindeplinirea corespunzatoare a prezentului contractLista capacitatilor de depozitare si a mijloacelor transport de care dispuneoperatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului deachizitie publica.Ofertantul va face dovada ca dispune de: - mijloace transport si distributie care sa asigure integritatea fructelorproaspete pana la destinatar- spatii de depozitare corespunzatoare care sa asigure integritatea fructelorproaspete Daca ofertantul nu detine in proprietate unul/mai multe mijloacede transport, spatii de depozitare pe langa posibilitate prezentarii unuicontract/precontract de inchiriere etc. se permite si prezentarea unuiangajament.Formularul 9, Lista persoanelor responsabile direct de indeplinirea contractului. Informatiireferitoare la personalul de specialitate.Formularul 6, Lista cuprinzand partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o subcontracteze. In cazul castigatorului se solicitacompletarea si prezentarea acordului de subcontractare pana la semnareacontractului. Formularul 16 Formularul 14 - Acord de subcontractare, Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatiaeconomico-financiara si capacitatea tehnico-profesionala se demonstreazaprin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. Acordulde asociere va consemna partea/partile din contract pe care urmeaza a fiindeplinite de fiecare semnatar si liderul asocierii care ii reprezinta si peceilalti asociati in raporturile cu autoritatea contractanta. Liderul vareprezenta asocierea atat in etapa de ofertare cat si in etapa de contractare.In cazul ofertei comune, fiecare asociat trebuie sa indeplineasca in modindividual conditiile de la punctele III.2.1.a), III.2.1.b) (pentru partea dincontract pe care o realizeaza) si III.2.3.b) (de fiecare membru al asocieriipentru partea din contract pe care o realizeaza). In mod cumulativ pot fiindeplinite conditiile III.2.2 si III.2.3.a). Formularul 15 - Acordul de asociere, Capacitatea tehnica si profesionala a ofertantului poate fi sustinuta pentruindeplinirea unui contract si de o alta persoana indiferent de natura relatiilorjuridice existente intre ofertant si persoana respectiva Acesta are obligatiade a-si dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unuiangajament ferm al persoanei respective, prin care acesta confirma faptulca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionaleinvocate. Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se aflein situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conformprevederilor art. 69 indice 1, art. 180, si ale art. 181 lit. a), c1), d) din OUGnr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Formularul 12A, Formularul 12B-1, Formularul 3. In cazul sustinetii capacitatii tehnice siprofesionale ofertantul va prezenta un angajament ferm al sustinatoruluiFormulare 11, 12, 13 Informatiile privind sistemul de management al calitatii - ISO 9001 :2008Certificat ISO 9001 :2008/ echivalent/ dovada auditului de certificare inbaza careia urmeaza a se emite certificatul, in copie lizibila cu mentiunea?conform cu originalul?., Informatii privind sistemul de management al sigurantei alimentelor ISO22000 Ofertantul va prezenta documente care confirma ca areimplementate proceduri bazate pe principiile HACCP conform HG nr.925/2005 sau Documente/certificate care confirma implementarea de catreofertant a unui standard/specificatie tehnica privind ISO 22000/ echivalent, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Da
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 21.01.2014 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 21.01.2014 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 06.01.2014 10:50