Achizitie publica - Imbunatatirea retelei de strazi in Comuna Lumina, jud. Constanta
Detaliu pentru invitatia numarul 343253
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 343253/28.02.2013
Denumire contract: Imbunatatirea reteleide strazi in Comuna Lumina, jud. Constanta
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA LUMINACod fiscal: 4671807, Adresa: Com. Lumina, Jud. Constanta, Strada Mare, nr.170, Lumina, Telefon: 0241/251828, Fax: 0241251747
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Com. Lumina, Jud. Constanta, Strada Mare, nr.170, Lumina, Romania, cod postal: 907175, telefon: +40 241251828, fax: +40 241251744, persoana de contact: Dumitru Chiru
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Comuna Lumina, Jud. Constanta, Str.Mare, nr. 170, Sala de sedinte a Consiliului Local Lumina
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Imbunatatirea reteleide strazi in Comuna Lumina, jud. Constanta
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Se va realizaproiectarea si executia lucrarilor pentru obiectivul"Imbunatatirearetelei de strazi in Comuna Lumina", dupa caz fara a selimitala: L=12.381 km, S=87876 mp, podete reabilitate: 6 buc., rigole carosabile-8 bucValoarea estimata a achizitiei este de15.790624 leifara TVA, dupa cum urmeaza: 1. Executie lucrari: - cheltuieli pentru investitia de baza: 14.259.627 lei, fara TVA;
- organizare de santier: 142.596 lei, fara TVA.2. Proiectare ( inclusiv asistenta tehnica pe intreaga durata alucrarilor): 636.219 lei, fara TVA-cheltuielidiverse si neprevazute-752.182 leifara TVA
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 15, 790, 624 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantiadeparticipare in suma de :130.000 leiPerioada de valabilitate a garantiei de participare: 90 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.Garantia de participare se va constitui prin: ? Scrisoare de garantie bancara ?original ?Formularul nr 15 , sau? Scrisoare de garantie emisa de o societate de asigurari ? original , sau? Virament bancar in contul RO 95TREZ2395006XXX000020deschis la Trez. Navodari, jud. Constanta, cod fiscalpe care sa fie specificat explicit scopul platii si vizat de catre banca emitenta - originalNota: Ofertele care nu suntinsotite de dovada constituirii garantiei pentru participare in cuantumul si forma precizate vor fi respinse.Garantia de participare se va returna de catre autoritatea contractanta conform prevederilor art. 88 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Autoritatea contractanta va retine din garantia de participare suma de9.063, 84 lei, ofertantului care depune contestatie si aceasta va fi respinsa ca nefondata de catre CNSC in conformitate cu art. 278^1 alineat 1) litera c) OUG34/2006.Echivalentapentru o garantie de participare depusa in euro se va face la cursul BNR din data anterioara , datei limita de depunere a ofertelorcu 5 zile.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie 10% din valoarea contractului fara TVA.in cazul in care valoarea garantiei de buna executie este redusa ca valoare, autoritatea contractanta are dreptul de a accepta constituirea acesteia prin depunerea la casierie a unor sume in numerar.Modul de restituire a garantiei de buna executie: conform art. 92, alin.4 din HG 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Nota: In cazul ofertantilor care se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, se aplica reduceri de 50% pentru garantia de buna executie. In acest sens, ofertantii vor prezenta o Declaratie privind incadrarea in categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii ? Formular nr. 16. In cazul in care ofertantul este o asociere, incadrarea in categoria intreprinderilor mici si mijlocii se va analiza individual.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta 1: Ofertantul nu se incadreaza in situatiile prevazute de art. 180 din OUG nr.34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Modalitatea de indeplinire: Ofertantul va completa Formularul nr. 1 (Declaratie privind eligibilitatea), in original.- Se vor atasa: cazier fiscalsi cazierul judiciar al administratoruluiCazierulfiscal si cazierul judiciarse vordepune in original/ copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea " conform cu originalul" , valabile la data limita de depunere a ofertelor.Nota: Ofertantul va fi exclus din procedura daca se afla in situatia prevazuta la art. 180 din OUG 34/2006In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.Cerinta 2: Ofertantul nu se incadreaza in situatiile prevazute de art. 181 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioareModalitatea de indeplinire: -Ofertantul va completa Formularul nr. 2 - Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din ordonanta de urgenta a guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare), in original.Tertii sustinatori vor depune, in original declaratia doar insituatiile mentionate laart. 181lit. a, c1 si d din OUG34/2006 l.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.Nota: Ofertantul va fi exclus din procedura daca se afla in oricare situatie prevazuta la art. 181 din OUG 34/2006Cerinta 3: Ofertantul participa la procedura cu oferta independenta in concordanta cu regulile de concurenta, potrivit Ordinului 314/2010 alpresedintelui ANRMAPModalitatea de indeplinire: Se va atasaDeclaratia privind calitatea de participant la proceduraFormularul nr. 3 , in original.Se va atasa si Certificatul de participare la procedura cu oferta independentaFormularul nr. 19, in original.Formularele se vor depune de catre toti asociatii in cazul unei asocieri.Cerinta 4: Ofertantul nu se incadreaza in situatiile prevazute de art. 69¹ din OUG 34/2006.Modalitatea de indeplinire: Prezentare Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69¹ din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare- Formular nr.2.1, privind faptul ca nu exista legaturi de rudenie, pana la gradul al patrulea inclusiv, sau relatii comerciale cu persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante: CHIRUDUMITRU? Primar;ROMAN IOAN- Viceprimar;BRATIANU FLORIN VIOREL- Secretar;RITCO MONICA? Contabil sef, BELCEA GHEORGHE ONORICA, BEJU MARIANA, BESLIU GHEORGHE, BOGDAN ION, COJANU EUGEN, DANCIULESCU MANTEA IONUT, DOROBANTU CORNELIA, MICU BLANARU MATEI PETRICA, OSTACHEGABRIEL COSMIN, PIRVUNICOLETA, PISLARU GABRIEL, PREDA ION CORNEL, PARASCHIV BUCUR, ROMAN IOAN, ZAMFIR STEFANA- Consilieri, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire.Comisiade evaluare a ofertelor: BRATIANU FLORIN VIOREL, ROMAN IOAN, NAZIRU ANGHELINA, RITCO MONICA, MARTINESCU LAVINIA, JUKOVSCHI ANCANota: Documentul va fi prezentat si de catre toti asociatii si tertul sustinator (daca este cazul).In situatia in care din documentele solicitate reiese ca ofertantul se afla intr-una din situatiile prevazute de art. 69^1 din OUG34/2006, acesta va fi exclus de la procedura pentru atribuirea contractului.Cerinta 5: Ofertantul nu inregistreaza datorii (la bugetul general consolidat si datorii la bugetul local) scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Modalitatea de indeplinire: - Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul de stat;
- Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul local.Note: (1) Fiecare dintre documentele solicitate in cadrul acestei sectiuni se pot prezenta in oricare dintre formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.(2) In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, se accepta prezentarea unei declaratii autentice data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens. Documentele vor fi prezentate in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, valabile la data deschiderii ofertelor, la care se va alatura traducerea legalizata acestora in limba romana-valabile la data limita de depunere a ofertelor, cu execeptia certificatelor fiscale , (3) In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei. Cerinta 1: Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate: Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.Pentru persoanele juridice romaneDocumente de confirmare: -Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte domeniul de activitate principal/ secundar, codurile CAEN aferente acestora, iar pentru activitatea specifica domeniului obiectului contractului sa se faca dovadaautorizariiconf. Art. 15 din Legea nr. 359/2004.Pentru persoanele juridice straineDocumente de confirmare: - Prezentarea dedocumente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. (se va verifica prin accesareahttp: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do)- Prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie valabile pentru anul calendaristic in curs
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Capacitatea economica si financiara a ofertantului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea unui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva. In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand sustinerea acordata din partea unui tert, in conf. cu prev. art.186?alin.1 din OUG 34/2006, de catre o alta persoana - prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate., Bilanturile aferente ultimilor 3 ani sau documente pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a situatiei economice si financiare a candidatului/ofertantului.Pentru conversia in lei , daca situatiile financiare sunt intocmite in alta moneda, se va lua in considerare cursul mediu anual leu/euro comunicat de Banca Nationala a Romanieipentru anul respectiv. ., Cifra medie de afaceri globala in ultimii 3 (trei) ani trebuie sa fie cel putin egala cu29.000.000leiOfertantii vor prezenta documente justificative , in copie cu mentiunea conform cu originalulstampilate si semnate de ofertantpentru sustinerea indeplinirii cerintei de calificare.Pentru persoanele strainedocumentele se vor prezenta in limba de originesi in traducere autorizatasi legalizata. Convertirea in RON si Euro se va realiza la cursul mediu stabilit de BNRpentru anul respectiv , dupa cum urmeaza; Anul 2010-1 Euro = 4, 2099 ron, Anul 2011 1 euro = 4, 2379 ron, anul 2012 1 euro = 4, 4560In cazul ofertantilor care se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, se aplica reduceri de 50% pentru nivelul minim al cifrei de afaceri.Nota: In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular, iar cerinta minima se va considera indeplinita in mod cumulativ., Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la surse financiare sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarii pentru o perioada de 9 luni, dar nu mai putin de 7.500.000 leiOfertantul economic declarat castigator are obligatia de a prezentaautoritatii contractante dovada ca detinesursede finantare , daca finantarea este asigurata din surse proprii sau angajament ferm al finantatorului in cazul in care acesta apeleaza la alte surse de finantare, respectiv caa sumarespectiva poateimobilizatapentru realizarea contractului in cazul declararii ofertei castigatoare, indiferent de obligatiile ce ii revin ofertantului in cadrul altor contracte.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Declar. ca dispune de utilaje, instal., echip.tehnicepentru indeplinirea corespunz. a ctr.de lucrari astfel: a) pt executie :1Statie producere mixturi asfaltice (sau contract de furnizare cu ostatie de producere mixturi asfaltice )-In conf.cu sist.calitatii instutuit de Lg.10/1995 priv.cal.in constr.2.Statie producere betoane si mortare (sau ctr.de furnizare cu o statie de producere betoane );3laborator autorizat cu profile corespunzatoare pentru lucrarile de infrastructura de transport rutier (minim gradul 2)4Repartizator-finisor mixturi asfaltice ;5Cilindru compactor asfalt; 6Cilindru compactor terasamente; 7Cilindru compactor pe pneuri8.Incarcator frontal pe pneuri;9.Autogudronator(echivalent)10.Autogreder.11.Buldozer;12.Excavator;13.Autocisterna;14.Autobasculante;15.Autobetoniera.16Acces la produse de balastiera proprii, sau pe baza de contract de inchirie, 17.Accs la produse de cariera din exploatari proprii sau pe baza de contract inchiriere/ furnizare.b) pentru proiectare Declaratie ca dispune de echipamente si logistica necesare pt. indeplinirea contractului: calculatoare, imprimante, copiator, plotter ? lista nefiind limitativa)Pentru echipamentele proprii se va atasa in copiedocumentele care sa ateste proprietatea pentru echipamentele minimale solicitate.Pentru echipamentele inchiriate se vase va atasa o copie lizibila dupa urmatoarele documente: contract inchiriere/contractconcesiune/ contract leasing/ contract colaborareetcsau angajamente de punere la dispozitie., Ofertantul va demonstra ca a relizatMaximum 2(doua) lucrarisimilare, in ultimii 5 ani, avand ca obiect constructii de drumuri, in valoare cumulata de cel putin 14.000.000lei fara TVA;Servicii de proiectare si asistenta tehnica in ultimii 3 ani, in valoarecumulata de cel putin381.000 lei fara TVA.Ofertantul va prezenta pentru dovedirea experientei similare urmatoarele: -prezentareaoricaror documente doveditoare eliberatede autoritatea contractanta sau documentele constatatoare eliberate de autoritatile contractante la finalizarea contractelor de lucrari-procesul verbal de receptie finala, procesul verbal de receptie laterminarea lucrarilor sau procese verbale de rece. Din aceste documente trebuie sa reiasa beneficiarul, cantitatea(lungimea), perioada(inclusi data incheierii contractului) si locul executie lucrarilor.Nota: Pentru calculul echivalentei se va tine cont de cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR, Informatii privind resursele umaneOperatorii participanti la procedura de atribuire a contractului trebuie sa dispuna de urmatorul personal: Ofertantul va furniza informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea urmatorului personal (de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut)considerat necesar in executia contractului: - Sef santier- Responsabil Tehnic cu Executia atestat pentru domeniul constructii rutiere, drumuri, cu Certificat de atestare insotit de legitimatie vizata la zi.- Specialist in domeniul sanatatii si securitatii in munca- Responsabil asistenta tehnica pe perioada executiei, Informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o subcontracteze.In cazul in care autoritatea contractanta solicita, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi.Subcontractantul nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta de art. 691 din OUG nr. 34/2006, sub sanc?iunea excluderii din procedura de atribuire. Documente care atesta implementarea standardelor de management al calitatii pentru activitatea ce face obiectul contractului, in conformitate cu cerintele specificatiei SR EN ISO 9001., Documente care atesta implementarea standardelor de management al mediului pentru activitatea ce face obiectul contractului, in conformitate cu cerintele specificatiei SR EN ISO 14001.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
75
Descriere: Preturile care se compara in vederea acordarii punctajului sunt preturile in lei din propunerea financiara, exclusiv TVA. Pentru oferta cu pretul cel mai mic se acorda punctaj maxim, 75 puncte. Pentru preturile ofertate diferit, in cadrul procentului de punctaj se va aplica formula: P1(n) = (pret minim/pret oferta) x punctajul maxim acordat (75 puncte)
Duratade executie
25
Descriere: Durata de executie se exprima in lunisicuprindeduratacontractuluiinclusivproiectare de la data primiriiordinului de incepere. oferta cu ceamaiscurtadurata de executievaprimi 25 de puncte.Pentru alte durate se va aplica formula: punctaj oferta = durata cea mai scurta/durataoferta x 25. Pentru durata de executie maimaredecat durata maxima acceptat, (18 luni) oferta va fi declarata neconforma, iar pentru o durata mai mica decat durata minima acceptata(10 luni), oferta nu va fi punctata suplimentar.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 14.03.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 14.03.2013 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 14.06.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Cofinantare
Data expedierii prezentei invitatii: 27.02.2013 10:32