Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - ?INFIINTARE SISTEM II ALIMENTARE CU APA IN LOCALITATEA LIPOVU, COMUNA LIPOVU, JUDETUL DOLJ?


Detaliu pentru invitatia numarul 328752
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OG 34
Autoritate contractanta: COMUNA LIPOVU (PRIMARIA COMUNEI LIPOVU)
Numar invitatie: 328752/06.06.2012
Denumire contract: ?INFIINTARE SISTEM II ALIMENTARE CU APA IN LOCALITATEA LIPOVU, COMUNA LIPOVU, JUDETUL DOLJ?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA LIPOVU (PRIMARIA COMUNEI LIPOVU)Cod fiscal: 4553704, Adresa: COMUNA LIPOVU, JUDETUL DOLJ, Lipovu, Telefon: 0251/359206, Fax: 0251/359206
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: COMUNA LIPOVU, JUDETUL DOLJ, Lipovu, Romania, cod postal: 207355, telefon: +40 251359206, fax: +40 251359206, persoana de contact: DUMITRU DOBRESCU
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: COMUNA LIPOVU, JUDETUL DOLJ, Lipovu, Romania, cod postal: 207355
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: ?INFIINTARE SISTEM II ALIMENTARE CU APA IN LOCALITATEA LIPOVU, COMUNA LIPOVU, JUDETUL DOLJ?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Contractul presupune realizarea sistemului de alimentare cu apa in Comuna Lipovu, schema tehnologica de alimentare cu apa fiind alcatuita astfel: - Gospodaria de apa Lipovu ? amplasata in satul Lipovu in extravilanul comunei in suprafata de 2500 mp. Elementele componente sunt: sursa de apa-foraj de explorare-exploatare H=150 m executata insistem hidraulic cu circulatie inversa ? 2 buc; statie de tratare a apei invederea potabilizarii unui debit de 7 l/s prin sistemul de osmoza inversa; rezervor de inmagazinare V = 300 mc; pavilion de exploatare cu camera personal si grup sanitar; lucrari accesorii ca fosa septica, conducte de legatura, alei, imprejmuire incinta;
- Retele de distribuitie alcatuite din tubulatura din polietilena de inalta densitate tip PEHD 100 cu presiune nominalade 10 bar si rigiditate SDR 17. Lungimea retelelor esste de 18.167 m
II.1.6) CPV: 45232150-8 - Lucrari pentru conducte de alimentare cu apa (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 4, 646, 142 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
92.900, 00 LEI. Modul de constituire: a) scrisoare de garantie bancara in favoarea autoritatii contractante - Formularul 11. b) ordin de plata in contul autoritatii contractante. Garantia de participare se va vira in contul ?????????? deschis la Trezoreria Municipiului Craiova cod fiscal 4553704 insotit de confirmarea bancii emitente pentru efectuarea platii c) Un instrument de garantare emis, in conditiile legii, de o societate de asigurari.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare trebuie sa fie cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv 90 zile de la data limita de depunere a ofertelor.In cazul respingerii unei eventuale contestatii de catre CNSC, autoritatea contractanta va retine o suma conform art. 278ยน, din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Garantie de buna executie
In cuantum de 10 % din valoarea contractului, exclusiv T.V.A., prin retineri succesive din situatia de lucrari sau printr-un instrument de garantare emis de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Declaratie privind eligibilitateaOperatorii economici participanti la procedura nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 180 din O.U.G. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Cerinta obligatorie: Se solicita prezentarea Formularului 1 ;Se va prezenta Cazier fiscal al companiei, eliberat de DGFP/ANAF, in original, copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul?;Se va prezenta Cazier fiscal al administratorului/administratorilor societatii, eliberat de DGFP/ANAF, in original, copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul?;Se va prezenta cazierul judiciar in original, copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul?din care sa reiasa ca administratorul si /asociatul/asociatii, astfel cum acestia sunt nominalizati in certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrul Comertului, nu a/au fost condamnat/i, in ultimii trei ani, prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti. ?;Se va prezenta cazierul judiciar al societatii in original, copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul?Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.181 din ordonantaOperatorii economici participanti la procedura nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 181 din O.U.G. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Cerinta obligatorie: Se solicita prezentarea Formularului 2 ;Persoanele juridice romane vor atasa certificate/documente in care este prezentata situatia obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se prezinta ofertele, eliberate de autoritatile legale competente, care sa ateste faptul ca respectivul operator economic si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor si taxelor catre bugetul general consolidat, precum si taxele locale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit.Documentele se vor atasa in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Persoanele juridice straine vor atasa certificate/documente eliberate de autoritatile legale competente din tara in care este stabilit, care sa ateste faptul ca respectivul operator economic si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor si taxelor catre bugetul de stat, precum si taxele locale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare din tara in care este stabilit. In cazul documentelor emise intr-o alta limba decat cea romana acestea vor fi insotite de traducerea legalizata in limba romana in originalDeclaratie privind calitatea de participant la proceduraCerinta obligatorie: Se solicita prezentarea Formularului nr. 3 ;Ofertantul nu are dreptul, ca in cadrul acestei proceduri: a) sa depuna doua sau mai multe candidaturi/oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor candidaturilor/ofertelor in cauza;b) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat;c) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.Certificat de participare la licitatie cu oferta independentaCerinta obligatorie: Se solicita prezentarea Formularului 4 ;Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 691 (evitarea conflictului de interese) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioareCerinta obligatorie: Se solicita prezentarea Formularului 5 ;Ofertantul/Candidatul/Ofertantul asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator care are drept membri in cadrul consiliului de administratie / organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a), din OUG 34/2006, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante este exclus din procedura de atribuire. In sensul prevederilor art. 691 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele din cadrul autoritatii contractante ce detin functii de decizie in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: Primar: Dobrescu Dumitru; Viceprimar Afren Constantin Cristian; Secretar Busica Aurel; Responsabil Achizitii Publice Vatau CornelIn cazul depunerii unei oferte in asociere cerintele privind situatia personala vor fi indeplinite in mod individual de catre membrii asocierii. Persoane juridice romaneOperatorii economici participanti la procedura trebuie sa fie legal inregistrati.Cerinta obligatorie: 1. Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa instanta competenta din care sa rezulte ca: - este autorizat sa desfasoare activitatile din obiectul achizitiei, respectiv in domeniile de activitate: lucrari de constructii a proiectelor utilitare pentru fluide; lucrari de pregatire a terenului; lucrari de constructii a caldirilor rezidentiale si nerezidentiale; lucrari de instalatii electrice; lucrari de instalatii sanitare, de incalzire si de aer conditionat ; lucrari de ipsoserie; lucrari de tamplarie si dulgherie; lucrari de pardoseli si placare a peretilor ; lucrari de vopsitorie, zugraveli si montari de geamuri; alte lucrari de finisare ; lucrari de invelitori, sarpante, si terase la constructii, alte lucrari speciale de constructii conform Ordinului Institutului National de Statistica nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala ? CAEN, cu modificarile si completarile ulterioare;
- nu sunt inscrise mentiuni cu privire la aplicarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, sau ca societatea se afla in incapacitate de plata.Documentul sa fie eliberat cu cel mult 30 de zile inainte de data limita de depunere a ofertelorDocumentele se vor atasa in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia prezentarii documentelor solicitate, cerinta minima de calificare fiind indeplinita daca fiecare asociat are autorizate activitatiile pentru partea din contract pe care o va derula. Cerinta se va fi indeplinita prin cumul, pentru partea din contract pe care o realizeaza conform prevederilor Acordului de asociere;Autoritatea contractanta, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire va solicita ofertantului clasat pe primul loc, de a prezenta pentru conformitate documentul in original/copie legalizata, in cazul in care acesta a fost depus in copie lizibila cu mentiunea ?copie conform cu originalul?.Persoane juridice / fizice straineOperatorii economici participanti la procedura trebuie sa fie legal inregistrati.Cerinta obligatorie: Se vor atasa copii dupa original, si traducere certificata in limba romana, dupa documentele care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional.In cazul documentelor emise intr-o alta limba decat cea romana acestea vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana in original.Se vor atasa documentele relevante, in original sau copie legalizata, si traducere certificata in limba romana, emise de autoritatile competente din tara in care isi are sediul operatorul economic, din care sa rezulte: 1) denumirea operatorului economic si toate datele de identificare;2) codul unic de inregistrare;3) sediul social, sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati (adresa);4) structura actionariatului;5) numele reprezentantilor legali ai operatorului economic;6) domeniul de activitate principal;7) domeniile de activitate secundare;8) operatorul economic este autorizat, in conditiile legislatiei statului in care isi are sediul, sa desfasoare activitati similare celor ce fac obiectul prezentei achizitii respectiv: lucrari de constructii a proiectelor utilitare pentru fluide; lucrari de pregatire a terenului; lucrari de constructii a caldirilor rezidentiale si nerezidentiale; lucrari de instalatii electrice; lucrari de instalatii sanitare, de incalzire si de aer conditionat ; lucrari de tamplarie si dulgherie; lucrari de pardoseli si placare a peretilor ; lucrari de vopsitorie, zugraveli si montari de geamuri; alte lucrari de finisare ; lucrari de invelitori, sarpante, si terase la constructii, alte lucrari speciale de constructiii) situatia societatii (ex: daca este in stare de functionare, dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii).Documentele care nu vor contine toate aceste date vor fi considerate incomplete.Documentele vor fi utilizate si la verificarea situatiei personale a ofertantului.In cazul documentelor emise intr-o alta limba decat cea romana acestea vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana in original.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cifra medie globala de afaceri pe ultimii trei ani ? minim 9.290.000, 00 leiNivelul indicatorului financiar "lichiditate generala"aferent ultimului an fiscal minim 98%Persoanele juridice romane vor atasa copii lizibile cu mentiunea ?conform cu originalul? dupa situatiile financiare anuale aferente ultimilor trei ani fiscali (bilant contabil) inregistrate potrivit legii. Transformarea valorii cifrei medii anuale de afaceri din lei in euro se va face la cursul mediu anual comunicat de B.N.R, disponibil pe adresa www.bnr.ro.Pers juridice straine vor atasa, in copie insotita de traducere certificata in limba romana, doc. relevante, emise de autorit.competente, care sa certifice indeplinirea cerintei oblig. privind sit. ec. In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit op. ec. nu se emit astfel de doc. sau acestea nu vizeaza toate sit., atunci va fi acceptata o decl. autentica data in fata unui notar, a unei aut. admin. sau a unei asoc prof. competen, Scrisoare de bonitate bancara sau declaratii bancare corespunzatoare prin care operatorul economic sa demonstreze faptul ca in cazul atribuirii contractului are acces la disponibilitati banesti, facilitati de credite in vederea realizarii de cash-flow de investitie pentru o perioada de 90 zile in suma minima de 2.323.071, 00lei pentru obiectivul de investitii?INFIINTARE SISTEM II ALIMENTARE CU APA IN LOCALITATEA LIPOVU, COMUNA LIPOVU, JUDETUL DOLJ?, ?Scrisoarea de bonitate bancara va preciza clar posibilitatea ofertantului de acces la disponibilitatile solicitate mai sus in cazul atribuirii contractului exclusiv pentru lucrarea in cauza independent de alte facilitati de credit sau disponibilitati existente.In cazul asocierii, cerinta minima va fi indeplinita prin cumul.In cazul documentelor emise in alte limbi ofertantul va atasa, copii dupa documente similare, insotite de traducere autorizata
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: - cel putin un contract sau cel mult doua contracte similare cu obiectul contractului din care sa rezulte executarea unei retele de alimentare cu apa in lungime minima de 18, 00 km, minim un put forat cu H minim 150 m si statie de tratare a apei prin procesul de osmoza inversa in vederea potabilizarii unui debit de minim 7 l/s;Copii contracte sau extrase din contracte certificate confom cu originalul ;Copii pentru recomandare/document constatator din partea beneficiarilor fiecarui contract certificate confom cu originalulCopii pentru Procese verbale de receptie/Procese verbale predare pentru fiecare contract certificate conform cu originalulIn cazul in care contractul contine clauze de confidentialitate, care impiedica prezentarea lui, ofertantul este obligat sa prezinte paginile din contract din care sa rezulte partile contractante, obiectul contractului, durata contractului, caracteristicile tehnice ale lucrarilor, precum si pagina finala cu semnaturi., - Instalatie de foraj Hmin= 150 m;buldoexcavator; autobetoniere;autobasculante; macara pe pneuri 15-19, 9tf; masina de sudura PEHD;vibrator de interior pt. beton; placa vibratoare;
- documente privind asigurarea utilajelor minime solicitate; (proprietate/chirie/leasing /angajament/ sau orice altfel de documunte)Cerinte obligatorii-Pentru echipamentele proprii se va atasa in copie documente care atesta proprietatea pentru echipamentele minimale solicitate.-Pentru echipamentele inchiriate se va atasa o copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? dupa contractele de inchiriere-Pentru utilajele de transport se va prezenta in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? dovada inspectiei tehnice periodice si trebuie sa fie in termen de valabilitate potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 81/2000 privind certif.incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele th privind sig. circulatiei rutiere, prot. mediului si in categ.de folosinta cf destin. prin ITP, Sef santier?ing instalatii cu exp prof in domeniul lucr. de alim cu apa, dovedita prin participarea la cel putin un proiect similar;Resp tehnic cu executia (RTE) atestat de catre MDRT in domeniul alim cu apa ;Resp tehnic cu executia (RTE) atestat de catre MDRT in domeniul constr civile, ind si/sau agricole ;Responsabil cu controlul calitatii lucrarilor- numit prin decizie ? ing/subing constructii;Inginer-specializarea instalatii electrice cu exp prof in domeniu dovedita prin participarea la cel putin un proiect similar;Responsabil SSM si PSI- se prezinta doc doveditoare ale atestarii in domeniu cu exp prof in domeniu dovedita prin participarea la cel putin un proiect similar;Sudor autorizat ISCIR pentru sudura PEHD;
- Copii lizibile cu mentiunea ?conform cu originalul?dupa diplomele, adeverintele, autorizatiile, atestatele, legitim. sau certif.detinute de pers resp, necesare pt dovedirea indeplinirii cerintelor minime;CV-uri original;Nu se accepta nom.unei sg. pers pt mai multe pozitii, Informatii privind subcontractantii si asociatiiOfertantul are dreptul de a include in propunerea tehnica posibilitatea de a subcontracta o parte din contract. In cazul in care parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, autoritatea contractanta va solicita, la incheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta.Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica. Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale. Standarde de asigurare a calitatiiCerinta obligatorie: Operatorul economic trebuie sa prezinte certificat pentru sistemul calitatii aplicat pe baza standardelor SR EN ISO 9001 sau echivalent pentru domeniile lucrari de constructii a proiectelor utilitare pentru fluide (alimentari cu apa si canalizare), lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale.In cazul asocierii cerinta va fi indeplinita in mod individual pentru parte de contract pe care o realizeaza potrivit Acordului de asociere.Se va prezenta copie legalizata sau in copie conforma cu originalul certificatul ISO 9001 sau echivalent;, Standard de protectie a mediuluiCerinta obligatorie: Operatorul economic trebuie sa prezinte Certificarea sistemului de management al mediului, respectiv ISO 14001 sau echivalent pentru domeniile lucrari de constructii a proiectelor utilitare pentru fluide (alimentari cu apa si canalizare), lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale.In cazul asocierii cerinta va fi indeplinita in mod individual pentru parte de contract pe care o realizeaza potrivit Acordului de asociere.Se va prezenta copie legalizata sau in copie conforma cu originalul certificatul ISO 14001 sau echivalent
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
75
Descriere: a) pentru cel mai scazut pret ofertat - pret minim - care sa asigure nivelul calitativ, tehnic si functional al ofertei, se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare respectiv;b) pentru alt pret decat cel prevazut la lit. a) -pret n - se acorda punctajul astfel : Pn = (pret minim/pret n ) x punctajul maxim alocat, unde: Punctaj (n) = punctajul ofertei n; Pret (n) = pretul ofertei; Punctaj maxim = 75, punctajul pentru pretul minim, conform punctului a).Preturile care se compara, in vederea acordarii punctajului, sunt preturile ofertate, exclusiv TVA
Perioada garantiei oferita lucrarii
10
Descriere: Punctajul pentru ?Perioada garantiei oferita lucrarii? , se acorda astfel: a) pentru perioada de garantie cea mai mare (dar nu mai putin de 12 luni si nu mai mult de 24 de luni), se acorda punctajul maxim alocat factorului de evaluare (10 puncte ); b) pentru alta perioada de garantie, se acorda punctajul astfel: Pn = (perioada n/perioada max ) x punctajul maxim alocat.c) pentru o perioada de garantie sub 12 luni oferta va fi declarata neconforma iar pentru o perioada de garantie mai mare de 24 de luni se acorda un punctaj similar perioadei de 24 luni
Termen de executie
15
Descriere: Punctajul pentru ?Termen de executie? se acorda astfel: a) pentru cea mai scurta perioada (dar nu mai putin de 3 luni si nu mai mult de 6 luni) se acorda punctajul maxim alocat (15 puncte); b) pentru o perioada mai mare decat cea prevazuta la lit. a) oferta va fi declarata neconforma iar pentru o durata de executie mai mica de 3 luni nu se acorda punctaj suplimentar, punctajul acordat fiind similar termenului de executie de 3 luni; Termenul de executie va fi corelat in mod obligatoriu cu cerintele din Propunerea tehnica.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: Documentatia este disponibila in format electronic in SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 20.06.2012 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 20.06.2012 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 05.06.2012 10:20
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer