Achizitie publica - Intretinere curenta drumuri ? intretinere drumuri pietruite in comuna Mogosoaia
Detaliu pentru invitatia numarul 346287
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 346287/30.04.2013
Denumire contract: Intretinere curenta drumuri ? intretinere drumuri pietruite in comuna Mogosoaia
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA MOGOSOAIACod fiscal: 4420830, Adresa: SOS. BUCURESTI-TARGOVISTE, nr.138, Mogosoaia, Telefon: +40 3516692, Fax: +40 3516695
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: SOS. BUCURESTI-TARGOVISTE, nr.138, Mogosoaia, Romania, cod postal: 077135, telefon: +40 3516692, fax: +40 3516695, persoana de contact: VALENTINA MARCUS
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Comuna Mogosoaia, SOS. BUCURESTI-TARGOVISTE, nr.138, Mogosoaia, Romania
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Intretinere curenta drumuri ? intretinere drumuri pietruite in comuna Mogosoaia
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Contractul are ca scop executarea lucrarilor avand ca obiect: Intretinere curenta drumuri ? intretinere drumuri pietruite in comuna Mogosoaia
II.1.6) CPV: 45233142-6 - Lucrari de reparare a drumurilor (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 1, 584, 074 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare este de 15.841 lei.Perioada de valabilitate a garantiei de participare este cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv este de 90 zile de la termenul limita de depunere a ofertelor.Garantia de participare se poate constitui prin: - Scrisoare de garantie de participare (formular nr24A/24B) emisa in numele ofertantului de catre o societate de bancara/societate de asigurari;
- Prin virament bancar in contul Comunei Mogosoaia, deschis la Trezoreria Buftea, nr. RO25TREZ4225006XXX000216 ? pentru persoane fizice/juridice- Garantia de participare emisa in alta limba decat limba romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata, in limba romana.In cazul unei garantii de participare emise de catre o societate de asigurari se va prezenta dovada platii integrale a politei de asigurare.Garantia de participare trebuie emisa in numele ofertantului la solicitarea unuia dintre asociati, mai multor asociati sau a tuturor asociatilor. In cazul in care Ofertantul este reprezentat de o Asociere de operatori economici, este obligatorie completarea in continutul garantiei de participare la sectiunea ?ofertant ? denumire/numele? a numelui Asocierii cu nominalizarea tuturor membrilor Asocierii in conformitate cu Acordul de Asociere. Pentru determinarea echivalentei de curs leu-euro se are in vedere cursul comunicat de B.N.R. cu 5 zile (cinci zile) inainte de data limita de depunere a ofertei. Garantia de participare trebuie sa fie irevocabila.Ofertantii IMM beneficiaza de reducere 50%, daca depun documente conform Legii 346/2004; Se va completa Formularul C, ,Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii?.Autoritatea va retine/restitui in conditiile art. 2781 din O.U.G. nr.34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Garantie de buna executie
Ofertantul declarat castigator va trebui sa puna la dispozitia autoritatii contractante o garantie de buna executie a contractului 10% din valoarea de contract acceptata fara TVA, fie prin scrisoare emisa de o societate bancara/societate de asigurari si completata conform Formularului 25a/25B SAU conform art.90 alin (3) din HG nr. 925/2006 cu modificarile si complertarile ulterioare, daca partile convin, garantia de buna executie se poate constitui si prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, care devine anexa la contract.La prezentarea ofertei operatorul economic va opta pentru una din variante.Garantia de buna executie se prezinta in original.Garantia de buna executie se constituie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau o societate de asigurari.Perioada de valabilitate a instrumentului de garantare trebuie sa acopere si perioada de derulare a contractului.Garantia trebuie sa fie irevocabila.Garantia de buna executie se va constitui in termen de 5 zile lucratoare de la semnarea contractului, indiferent de modalitatea de constituire;Limba in care se va prezenta garantia: limba romana, iar persoanele straine vor prezenta si traducerea autorizata.Modul de restituire a garantiei de buna executie: conform art. 92, din H.G. nr. 925/2006, cu modificari si completari ulterioareNOTA: o Executantul va incepe executia lucrarilor doar in urma emiterii ordinului de incepere a lucrarilor din partea achizitorului. Ordinul de incepere a lucrarilor se va emite dupa constituirea garantiei de buna executie.o In cazul in care executantul nu constituie garantia de buna executie in termenul si prin una din modalitatile prevazute mai sus, achizitorul are dreptul de a percepe ca penalitati o suma echivalenta cu 0, 15% din pretul contractului fara TVA pentru fiecare zi de intarziere.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art.180 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioareModalitatea de indeplinire : Declaratie pe proprie raspundere (Completare Formular nr 1)Nota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre membrii asocierii.Nota 2: In cazul in care, pentru indeplinirea contractului, capacitatea economica si financiara sau capacitatea tehnica/profesionala a ofertantului este sustinuta si de o alta persoana (tertul sustinator) este obligatoriu a se prezenta Formularul nr. 1 Sectiunea ?Formulare? din Documentatia de Atribuire, semnat de catre reprezentantul legal al tertului sustinator2. Cazier judiciar al operatorului economicModalitatea de indeplinire : Prezentare cazier judiciar al operatorului economic, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? al operatorului economic.Nota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre membrii asocierii.3. Dovedirea ca nu sunt inscrise incazierul fiscal fapte si sanctiuni aplicate operatorului economic care au incalcat disciplina financiara, fiscala, vamalaModalitatea de indeplinire : Prezentare cazier fiscal al operatorului economic, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? al operatorului economic.Nota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre membrii asocierii.4. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioareModalitatea de indeplinire: Declaratie pe proprie raspundere (Completare Formular nr.2)Nota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre membrii asocierii.Nota2: In cazul in care, pentru indeplinirea contractului, capacitatea economica si financiara sau capacitatea tehnica/profesionala a ofertantului este sustinuta si de o alta persoana (tertul sustinator) este obligatoriu a se prezenta Formularul nr. 2 [neincadrarea in prevederile art. 181 litera a), c^1) si d)] semnat de catre reprezentantul legal al tertului sustinator.5. Personalele juridice romane vor atasat certificatele de atestare fiscala din care sa reiasa obligatiile exigibile de plata in luna anterioara depunerii ofertei, certificat de atestare privind obligatiile la fondul de mediu (cf.OUG.196/2005 privind Fondul pentru Mediu), valabil la data limita de depunere a ofertei.Modalitatea de indeplinire : Prezentarea certificatelor, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? .Persoanele juridice straine vor prezenta certificate/documente eliberate de autoritatile legale competente ale tarii de origine (certificate de atestare fiscala, caziere judiciare, alte documente echivalente, etc) care sa ateste faptul ca respectivul operator economic si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor si taxelor locale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare din tara in care este stabilit.Nota 1: Persoanele juridice romane vor prezenta Certificatele /documentele edificatoare in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Persoanele juridice straine vor prezenta certificatele /documentele edificatoare in original sau copielegalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.Nota 2: Certificatele /documentele edificatoare vor prezenta situatia datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Raportarea se va face la inexistenta datoriilor fata de bugetul general consolidat si bugetul local la o data corelata cu termenul legal al scadentei de plata si nu la termenul de valabilitate al documentului la data depunerii sau deschiderii ofertelor.Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a fiecarei luni, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codulfiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.Nota 3: Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din O.U.G. nr. 34/2006 aprobata prin Legea nr. 337/2006, cumodificarile si completarile ulterioare.Nota 4: Se vor aplica prevederile Ordinul Ministerului Transporturilor si infrastructurii nr. 261/06.04.2011 privind verificarea informatiilorprivind insolventa/falimentul operatorilor economici ofertanti din statele membre ale Uniunii Europene prin accesarea adresei de web https: //e-justice.europa.eu, sectiunea registrele de insolventa in statele membre. Autoritatea Contractanta are dreptul de a exclude un ofertant din procedura de achizitie publica in situatia in care a fost pronuntat falimentul acestuia de catre o instanta judecatoreascaNota 5: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii.ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Operatorii economici care prin certificatele/documentele edificatoare depuse in oferta sau ulterior prezentate nu fac dovada achitarii obligatiilor de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele, vor fi exclusi din prezenta procedura de achizitie publicac. Cerintele referitoare la obligatiile de plata sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care ofertantul (dupa caz, toti membrii asocierii) prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor/compensarilor aprobate de catre organele competente in domeniu (institutiile autorizate ale tarii de origine) in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora.6. Declaratie "Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta"Modalitatea de indeplinire : Declaratie pe proprie raspundere (Completare Formular B)Nota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre membrii asocierii.7. Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691Modalitatea de indeplinire: Declaratie pe proprie raspundere (completareFormular A)Nota 1: Se va prezenta Formularul A ? ?Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 din O.U.G. 34/2006, cu completarile si modificarile ulterioare? atat de subcontractant, cat si de tertul sustinator.Pentru aceasta declaratie, persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire in sensul articolului mentionatsunt urmatoarele: Precup Paul Mihai Nicu, Dogaru Maria, Valentina Marcus, Ionut Cernat, Rodica Serbanescu, Iordan Ionel, Andreea Martinescu, Dobre Daniel Eugen, Nae AlexandruNota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii; -Ofertantul va prezenta: -Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte obiectul de activitate(Obiectul Contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN principal sau secundar din Certificatul Constatator), in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? .Nota 1: Pentru persoanele juridice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit, in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.Nota 2: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii. In cazul in care obiectul contractului include mai multe tipuri de activitati complementare (executie lucrari si proiectare sau supervizare si proiectare sau categorii specializate de lucrari, sau alte asemenea), iar un membru/membrii participa doar la realizarea anumitor parti din contract, pentru indeplinirea cerintei este suficient ca obiectul de activitate (principal sau secundar) al acestuia/acestora sa fie in concordanta doar cu partea din contract pe care ova/vor realiza.Nota 3: Autoritatea Contractanta poate solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate documentul in original/ copie legalizata.ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1: Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are acces la sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci sau acces la alte instrumente financiare invaloare de minim 396.018, 50 lei, sau echivalent, pentru o perioada de 1 luna, suma suficienta pentru a acoperii cheltuielile cu constructia in cadrul contractului. Oferantul va prezentaFormularul nr 3 "Scrisoare de recomandare" ce va fi emis de o societate bancara SAU orice alt document, Cerinta nr. 2: Media cifrei de afaceri globala a ofertantului pe ultimii 3 ani (2012, 2011, 2010) trebuie sa fie in valoare de minim 3.168.148, 00 lei.Nota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre membrii asocierii.Ofertantul va prezenta urmatoarele: 1.Formularul nr. 4 din Sectiunea ?Formulare? din cadrul Documentatiei de Atribuire.2. Certificate/ documente edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea cerintei de calificare si anume - Bilanturile contabile pe ultimii 3 ani (2012, 2011, 2010) inregistrate la organele competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si insotite de Raportul de Audit aferent fiecarui an.Daca, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele in forma solicitata, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente care sa reflecte o imagine fidela a situatiei economice si financiare, si pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare.Pentru persoanele juridice romane raportul de audit aferent fiecarui an (2012, 2011, 2010) va fi prezentat numai de catre acei operatorii economici care au obligativitatea auditarii situatiilor financiare anuale in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 si OMFP 3055/2009. Pentru persoanele juridice straine raportul de audit aferent fiecarui an (2012, 2011, 2010), ? Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului;? In cazul in care pentru un ofertant exista un singur sau mai multi sustinatori, cerinta privind cifra de afaceri va fi indeplinita in intregime de catre o singura persoana, respectiv de un singur tert sustinator;? In cazul unei oferte individuale care beneficiaza de sustinere, conditia privind cifra de afaceri trebuie indeplinita ori de ofertant ori de tertul sustinator;? In cazul unei oferte individuale/comuna care beneficiaza, dupa caz, de subcontractare si sustinere, cerinta privind cifra de afaceri nu se considera indeplinita de catre subcontractant, ci doar de catre ofertant, membrii asocierii sau tert sustinator, dupa caz;? In cazul in care operatorul economic prezinta o declaratie de incadrare in categoria IMM-urilor conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare, acesta beneficiaza in baza art. 16 alin. 2, de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii? Pentru ca o asociere sa beneficieze de prevederile art. 16 alin. 2 din Legea nr. 346/2004, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare, trebuie ca toti membrii sa prezinte o declaratie de incadrare in categoria IMM-urilor., In cazul in care candidatul isi demonstreaza situatia economicasi financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 186 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, completat conform Formular nr. 23A, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate.Persoana ce asigura sustinerea nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d)si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formular nr. 1, Formular 2 (completat corespunzator) si Formular A.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta 1Lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani din care sa rezulte ca ofertantul a executat cel putin un contract avand ca obiect lucrari similare in valoare de cel putin 1.584.074, 00 lei fara TVA.Documentul va fi insotit de certificari de buna executie emise sau contrasemnate de beneficiar(i).? Formular nr. 5 ? Capacitatea tehnica si anexa acesteia, respectiv lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani de activitate (unde se va/vor regasi contractul/contractele similar/similare);? Formular nr 6 ? Certificat privind experienta antreprenorului, pentru lucrarile ce probeaza criteriul de experienta similara? Certificate/documente edificatoare care probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si anume: a) Proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor / receptie partiala/ receptie finala a lucrarilor sau b) Certificari de buna executie / recomandaridin partea beneficiarilor sau c) Documente constatatoare emise de autoritati contractante la finalizarea contractelor de lucrari?;Convertirea in lei si euro, pentru ofertantii romani si straini, se va realiza la cursul mediu comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza: Anul lei; anul 2008:1 euro = 3, 6827 Anul 2009:1 euro = 4, 2373 lei; Anul 2010:1 euro = 4, 2099 lei; Anul 2011 1 Euro=4, 2379 lei; pentru anul 2012 se va utiliza cursul mediu publicat pe site-ul www.bnr.ro., Cerinta 2Se vor prezenta informatii privind dotarea cu autoutilaje, echipamente specifice necesare pentru indeplinirea contractului.Setul minim de utilaje, instalatii si echipamente pe care ofertantul trebuie sa le detina pentru indpliirea contractului este urmatorul: - Autogreder;
- Excavator;
- Autobasculante;
- Cilindru vibrocompactorFormularul 7 - DECLARATIE privind dotarea cu autoutilaje, echipamente specifice necesare pentru indeplinirea contractului.Anexa la Formularul 7 - LISTA privind autoutilaje, echipamente specifice de care dispune ofertantul, pentru indeplinirea contractului.Prezentare documente care probeaza /confirma dreptul de proprietate sau de folosinta/ angajamentul de punere la dispozitie a utilajelor, instalatiilor, echipamentelor tehnice necesare pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului., Cerinta 3Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea persoanelor responsabile cu indeplinirea contractului.Ofertantul va asigura urmatorul personal cheie: - sef de santier in specialitatea CFDP cu experienta profesionala in domeniul constructiilor de drumuri, poduri- responsabil tehnic cu executia (RTE) in domeniul constructiilor de drumuri ;responsabil cu asigurarea calitatii (CQ - controlor de calitate) ? inginer constructor;Formular nr. 8 ? Lista personalului cheie;Certificate/documente edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintelor de calificare : - pentru fiecare expert cheie propus, ofertantul vaprezenta un CV, (conform model cuprins in Formularul nr 11), declaratie de disponibilitate (Formular nr. 9 sau Formular nr. 10, dupa caz) iar pentru dovedirea celor cuprinse in CV se vor prezentacopii ale diplomelor obtinute si ale atestatelor si autorizarilor mentionate in CV (dupa caz)- Pentru seful de santier se va prezenta copie dupa diploma, CV din care sa reiasa ca a executat cel putin o lucrare similara celei ce face obiectul procedurii.- Pentru responsabilul cu controlul calitatii se va prezenta o decizie de numire din partea ofertantului/atestat, dupa caz, iar- Pentru responsabilul tehnic cu executia se va prezenta copie dupa atestat, valabil la data limita de depunere a ofertelor.- Pentru intreaga echipa se solicita dovada contractului de munca in copie, in conformitate cu originalul, sau, in cazul in care nu sunt angajati permanenti ai ofertantului, trebuie sa prezinte in original acceptul de colaborare;
- In cazul in care ofertantul castigator a prezentat in cadrul ofertei depuse doar acceptul de colaborare, acesta va prezenta contractul de colaborare, cel mai tarziu la semnarea contractului.Nota: In cazul unei oferte comune care beneficiaza de sustinere/ subcontractare, cerinta privind solicitarea resurselor umane se considera indeplinita atat prin cumulul resurselor tuturor membrilor asociati, cat si prin cumulul resurselor membrilor asociati cu ale tertului sustinator, resursele subcontractantilor luandu-se in considerare pentru partea lor de implicare., - Daca o asociere de operatori economici depune o oferta comuna, capacitatea tehnica si/sau profesionala se demonstreza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii.- La evaluarea capacitatii tehnice si/sau profesionale vor fi luate in considerare resursele materiale si umane ale subcontractantilor nominalizati in oferta, exclusiv pentru partea lor de implicare in executarea contractului.- Capacitatea subcontractantului nu se ia in calcul pentru indeplinirea cerintei privind experienta similara.- In cazul unei oferte individuale care beneficiaza de sustinere, conditia privind experienta similara trebuie indeplinita ori de ofertant ori de tertul sustinator.- In cazul unei oferte comune care beneficiaza de sustinere, conditia privind experienta similara trebuie indeplinita ori de membrii asocierii ori de un singur sustinator., Capacitatea tehnica si/sau profesionala a operatorului economic poate fi sustinuta in conformitate cu art. 190 alin. (1), (2) si (3) din O.U.G. nr. 34/2007 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificari si completari ulterioare.In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 186 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, completat conform Formular nr. 23B , prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate si va prelua executia obligatiilor din contract. Persoana ce asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d)si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formular nr. 1, Formular 2 (completat corespunzator) si Formular A., INFORMATII PRIVIND SUBCONTRACTANTII?Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora?formular nr.12. In cazul in care ofertantul va subcontracta o parte din contractul respectiv, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze, procentul pe care-l realizeaza precum si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi.Nota 1: Cerintele privind situatia personala a ofertantului, capacitatea deexercitare a activitatii profesionale, capacitatea economica si financiara, capacitatea tehnica, standarde privind asigurarea calitatii si standarde privind protectia mediului nu pot fi indeplinite prin intermediul unui sau unor subcontractori.Nota 2: Cerintele privind capacitatea profesionala se iau in considerare numai pentru partea de implicare a subcontractantului.ATENTIE!a) Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita, pentru incheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intreviitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica.b) Raspunderea contractantului in ceea ce priveste modul de indeplinire a contractului de achizitie publica nu este diminuata in cazul in care o parte/parti din contract sunt indeplinite de subcontractanti.Subcontractorul/rii va/vor prezenta Formularul A din Sectiunea ?Formulare? a Documentatiei de Atribuire prin care se atesta faptul ca acesta nu are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau nu are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a) din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, INFORMATII PRIVIND ASOCIEREAMai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.Nota 1: In cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare, inainte de semnarea contractului asocierea va fi legalizata in conformitate cu prevederile articolului 44 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Ofertantul va prezenta urmatoarele: 1. Formularul nr. 13 ?Informatii privind asocierea? din Sectiunea ?Formulare? a Documentatiei de Atribuire semnat de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.2. Formularul nr. 14?Acordul de Asociere? din Sectiunea ?Formulare? a Documentatiei de Atribuire stampilat si semnat de catre reprezentantii legali ai membrilor asocierii. STANDARDE PRIVIND ASIGURAREA CALITATII Ofertantul va demonstra ca respecta standardele de asigurare a calitatii, respectiv detine certificareISO 9001 sau echivalent.1. Formularul nr. 15 din Sectiunea ?Formulare? din cadrul Documentatiei de Atribuire.2. Certificate/documente edificatoare care probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si anume - Certificat/e emise de organisme independente care atesta respectarea standardelor de asigurare a calitatii, respectiv ISO 9001 sau echivalente, in copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?Nota 1: Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se demonstreaza individual de catre fiecare membru in parte pentru partea din contract pe care o realizeaza.Nota 2: Certificate/documente edificatoare solicitate trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor.Nota 3: Cerinta privind certificarea ISO 9001 sau echivalent nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).Nota 4: In cazul in care operatorul economic nu detine un certificat de calitate asa cum este solicitat, acesta poate prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile indeplinesc cerinta solicitata., STANDARDE PRIVIND PROTECTIA MEDIULUIOfertantul va demonstra ca respecta standardele de protectie a mediului, respectiv detine certificare ISO 14001 sau echivalent1. Formularul nr. 16 din Sectiunea ?Formulare? din cadrul Documentatiei de Atribuire.2. Certificate/documente edificatoare care probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si anume - Certificat/e emise de organisme independente care atesta respectarea standardelor de protectie a mediului, respectiv ISO 14001 sau echivalente, in copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?Nota 1: Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se demonstreaza individual de catre fiecare membru in parte pentru partea din contract pe care o realizeaza.Nota 2: Certificate/documente edificatoare solicitate trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor.Nota 3: Cerinta privind certificarea ISO 14001 sau echivalent nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).Nota 4: In cazul in care operatorul economic nu detine un certificat de calitate asa cum este solicitat, acesta poate prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile indeplinesc cerinta solicitata.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 15.05.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 15.05.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 13.08.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 30.04.2013 17:52