Achizitie publica - Lucrari - "CONSTRUIRE CENTRU DE INFORMARE TURISTICA, COMUNA CRASNA, JUD. GORJ"
Detaliu pentru invitatia numarul 344053
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 344053/19.03.2013
Denumire contract: Lucrari - "CONSTRUIRE CENTRU DE INFORMARE TURISTICA, COMUNA CRASNA, JUD. GORJ"
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialPRIMARIA COMUNEI CRASNACod fiscal: 4666452, Adresa: SAT CARPINIS, NR. 79, Crasna, Telefon: 0253474101, Fax: 0253474216
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: SAT CARPINIS, NR. 79, Crasna, Romania, cod postal: 217169, telefon: +40 253474101, fax: +40 253474216, persoana de contact: GANEA RAMONA
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Comunei Crasna, com. Crasna, jud. Gorj - Sala de sedinte a Primariei
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Lucrari - "CONSTRUIRE CENTRU DE INFORMARE TURISTICA, COMUNA CRASNA, JUD. GORJ"
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Prin proiectul ?CONSTRUIRE CENTRU DE INFORMARE TURISTICA? COMUNA CRASNA, JUD. GORJ. se doreste infiintarea unui centru de informare turistica in scopul cresterii beneficilor obtinute de pe urma valorificarii resurselor turistice pentru comunitatea locala.Valoarea estimata MAXIMA este 392.984 lei fara TVA (rezultata prin insumarea valorii estimate minima cu valoarea aferenta procentului de cheltuieli diverse si neprevazute - Capitol 5 ? 5.3. - Cheltuieli diverse si neprevazute - 25.505 lei fara TVA)Valoarea estimata minima de 367.479 lei fara TVA reprezinta valoarea estimata a prezentei proceduri (in functie de care se vor elabora si evalua ofertele), iar valoarea estimata maxima de 392.984 lei fara TVA reprezinta valoarea estimata globala, ce cuprinde si valoarea aferenta procentului de cheltuieli diverse si neprevazute.Din valoarea aferenta procentului de cheltuieli diverse si neprevazute vor fi decontate, doar daca apar, cheltuielile cu lucrari care pot fi incidente pe parcursul derularii contractului si care nu reprezinta modificari substantiale ale contractului de achizitie publica pana la valoarea maxima de 25.505 lei fara TVA.Valoare estimata minima = 367.479 lei fara TVA (compusa din cap. 1.3. - 5.527 lei, cap. 2. - 28.117 lei, cap. 4.1. - 296.666 lei, cap. 4.2. - 2.306 lei, cap. 4.3. - 21.806 lei, cap. 5.1.1. - 13.057 lei).
II.1.6) CPV: 45200000-9 - Lucrari de constructii complete sau partiale si lucrari publice (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 392, 984 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garant.de particip: 7.000 lei. Perioada de valabilitate a garantiei de participare: 90 zile calendaristice de la data data limita de depunere a ofertelor. Forma de constituire a garantiei de participare: in conformitate cu prevederile art.86 din H.G. 925 actualizata - Garantia de participare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantie emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazute in documentatia de atribuire. Garantia trebuie sa fie irevocabila. In cazul in care ofertantul constituie garantia pentru participare cu ordin de plata, plata se va face in in contul COMUNEI CRASNA, JUD. GORJ, Cod fiscal 4666452, cont nr. RO28TREZ3395006XXX000555, deschis la Trezoreria Novaci, jud. Gorj. Modul de restituire a gar de particip: 1)ofertantului castig.: in cel mult 3 zile lucratoare de la data constituirii gar.de buna executie; 2)ofertantilor necastig.: dupa semnarea contr.de achizitie publica cu ofertantul a carui oferta a fost desemnata castig., dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la data expirarii per.de valabil.a ofertei. Retinerea gar.de particip: in conditiile prev.de art.87 al.1 din H.G. nr.925/2006 act.si H.G. 76/2010.In cazul ofertantilor din categoria IMM, conf. L.nr.346/2004, gar.de particip se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in docum.de atribuire. Autoritatea contractanta, potrivit prev. OUG 34/2006, art. 2781, poate retine din garantia de participare suma de 4.232 lei, in cazul in care ofertantul depune contestatie la CNSC, iar aceasta respinge contestatia. Data la care se va face echivalenta leu/alte valute va fi cu 5 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie este de 10% din valoarea contractului, fara TVA. Modul de constituire: a)Instrument de garantare bancara emis de o societate bancara, sau de o societate de asigurari, intr-un cont, deschis de catre executant la o banca agreata de ambele parti (in cazul IMM-urilor, procentul de 10% poate fi redus cu 50% conform legii 346/2004) sau b)retineri successive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului un cont disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala depusa in cont nu trebuie sa fie mai mica de 0.5% din pretul contractului fara TVA. Modul de restituire: a)70% din valoarea garantiei, in termen de 14 zile de la data incheierii procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor; b)restul de 30% din valoarea garantiei, la expirarea perioadei de garantie a lucrarilor executate, pe baza procesului verbal de receptie.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din OUG 34/2006 actualizata (formular). In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular. In cazul in care ofertantul opteaza pentru sustinere tehnica/profesionala/economica/financiara, conform art. 186 si 190 din OUG nr.34/2006 si sustinatorul acestuia trebuie sa prezinte acest document.2.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din OUG 34/2006 actualizata (formular). In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular. In cazul in care ofertantul opteaza pentru sustinere tehnica/profesionala/economica/financiara, conform art. 186 si 190 din OUG nr.34/2006 si sustinatorul acestuia trebuie sa prezinte acest document. Sustinatorul - persoana care asigura sustinerea nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 181, lit a), c1), d) din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.3.Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia isi are sediul social operatorul economic sau echivalent pentru persoane juridice straine), care sa ateste plata obligatiilor scadente fata de bugetul de stat (sau echivalent pentru persoane juridice straine), din luna anterioara celei in care se depun ofertele ? original sau copie ?conform cu originalul?. In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest document.4.Pentru persoane juridice/fizice straine - Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale (sau echivalent) din luna anterioara celei in care se depun ofertele ? original sau copie ?conform cu originalul? traducere autorizata. In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest document.5. Declaratie privind calitatea de participant la procedura (Formular).6. Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art 69^1 din OUG 34/2006 (evitarea conflictului de interese). Se va prezenta formularul din sectiunea formulare, completat semnat si stampilat. In cazul unei asocieri/subcontractari/sustineri, fiecare asociat/subcontractant/tert sustinator trebuie sa prezinte acest document. Persoanele care detin functii de decizie in Primaria Crasna, jud. Gorj sunt: Vamvu Aurel - primar, Tiriplica Luminita - secretar, Lacatusu Cristina - contabil, Ganea Ramona ? inspector achizitii, Popica Marius Ilie - inspector, Sanda Gheorghe - inspector, Tiriplica Narcis Erminiu - consilier juridic, consilieri locali: Ciocarlan Gheorghe, Tomescu Nicolae, Stoicoiu Dumitru, Toba Tiriplica Victor, Daia Claudia, Georgescu Cristian, Vamvu Ionut Catalin, Damian Sorin, Dosanu Ofelia, Sanda Daniela, Niculescu Crisantie, Cherciu Ion, Belteu Constantin, Blandu Dumitru.7. Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta conform Ordinului Presedintelui ANRMAP 314/2010 semnat si stampilat in original. Se va completa si prezenta formularul din sectiunea formulare. In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest document.Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita, pentru conformitate, ofertantului clasat pe primul loc prezentarea certificatelor fiscale in original, inainte de comunicarea rezultatului procedurii.Nota: Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.Documentele solicitate pentru demonstrarea indeplinirii cerintelor se vor prezenta in oricare din formele: original, copie legalizata, copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul". Ofertantul trebuie sa fie inregistrat ca persoana juridica sau fizica, trebuind sa faca dovada autorizarii obiectului de activitate pentru activitatile ce fac obiectul achizitiei publice, si trebuind sa faca dovada ca nu este in faliment, lichidare sau administrarea afacerilor de catre un judecator sindic.Se solicita prezentare Certificat Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte atat obiectul de activitate cat si structura actionariatului.- Certificatul va fi prezentat in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul".- In cazul in asocierii, documentele aratate mai sus vor fi prezentate de fiecare membru al asocierii.- Datele inscrise in certificatul constator trebuie sa fie valabile/reale la data limita de depunere a ofertelor si sa faca dovada ca ofertantul apartine categoriei profesionale impuse de obiectul contractului. Din continutul certificatului constator ORC trebuie sa rezulte: a) denumirea operatorului economic si toate datele de identificare;b) codul unic de inregistrare;c) sediul social, sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati (adresa);d) structura actionariatului;e) numele reprezentantilor legali ai operatorului economic;f) domeniul de activitate principal;g) domeniile de activitate secundare;h) situatia societatii (ex: daca este in stare de functionare, dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii).Documentele care nu vor contine toate aceste date vor fi considerate incomplete. Documentele vor fi utilizate si la verificarea situatiei personale a ofertantului.- Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita pentru conformitate, ofertantului clasat pe primul loc prezentarea certificatelor in original inainte de comunicarea rezultatului procedurii.Pentru ofertantii persoane juridice/fizice straine se solicita prezentarea de copii si traducere autorizata in limba romana, dupa documentele care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional. Se vor prezenta documentele relevante, in original sau copie legalizata, si traducere certificata in limba romana, emise de autoritatile competente din tara in care isi are sediul operatorul economic.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: 1. Cifra medie de afaceri globala intr-o perioada anterioara care vizeaza cel mult ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012) solicitata a fi indeplinita de catre ofertanti trebuie sa fie cel putin egala cu 700.000 lei.In acest scop se solicita se prezentarea Formularului INFORMATII GENERALE (declararea cifrei de afaceri) completat. Acesta va fi insotit de documente financiare care sa confirme datele inscrise in formularul Informatii Generale., 2. Ofertantul trebuie sa faca dovada ca la momentul semnarii contractului va avea acces la/va avea disponibile resurse financiare reale, pentru a realiza cash?flow de executie. Se vor prezenta documente care sa confirme ca ofertantul are acces la/dispune de o linie de credit neconsumata / declaratie bancara in original ca are acces la lichiditati / alte forme financiare (documente de bonitate din partea bancilor sau extras de cont, etc.) in valoare de minim 183.740 lei, suma ce va fi destinata in mod exclusiv derularii contractului, pentru o perioada de executie a lucrarilor de minim 6 luni.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Experienta similara - executie. Se solicita prezentarea unei liste cu principalele lucrari executate in ultimii 5 ani - formular. Ofertantul va prezenta documente prin care sa faca dovada finalizarii unui contract similar privind executie lucrari de constructii civile realizat in ultimii 5 ani a carui valoare sa fie minim 350.000 lei fara TVA. Pentru contractul nominalizat se vor prezenta orice documente/certificate care sa confirme executia lucrarilor respective. Aceste documente vor fi valabile la data limita de depunere a ofertelor. Fisele de experienta similara vor fi insotite de certificari de buna executie, in conformitate cu prevederile art. 188 alin. 3 litera a din OUG 34/2006.Se solicita prezentarea Formularului ? Recomandare din sectiunea formulare. Aceasta trebuie sa precizeze cel putin urmatoarele aspecte: - modul de indeplinire a obligatiilor contractuale pe parcursul derularii contractului respectiv;
- efectuarea/neefectuarea lucrarilor in conformitate cu normele profesionale in domeniu- ducerea/neducerea lucrarilor la bun sfarsitVor fi exclusi din procedura ofertantii care nu si-au indeplinit sau si-au indeplinit defectuos obligatiile contractuale asumate privind executia unui contract, precum si ofertantii care prezinta sau primesc, la solicitarea autoritatii contractante, referinte negative din partea beneficiarilor., Ofertantul trebuie sa dispuna de personalul de specialitate, strict necesar pentru indeplinirea contractului. Personalul implicat in realizarea contractului se va incadra in urmatoarele cerinte minime: - 1 sef de santier ? responsabil de contract- 1 responsabil tehnic cu executia (RTE): autorizat conf. Ord.777/2003 al MLPTL in domeniul constructii civile, atestat tehnico-profesional valabil- 1 responsabil pentru controlul calitatii ? CQ.Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de personalul de executie necesar derularii contractului, asa cumacesta le mentioneaza in cadrul Propunerii Tehnice ca fiind utilizate pentru executia lucrarilor.Se va prezinta Formular - ?Declaratie privind efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere? si a anexei acestuia cu specificarea persoanelor responsabile direct cu indeplinirea contractului, precum si a oricaror alti specialisti cu sarcini-cheie in indeplinirea contractului in conformitate cu specificul lucrarilor ce fac obiectul contractului angajati ai ofertantului sau al caror angajament a fost obtinut. Pentru personalul de executie se va prezenta extras REVISAL in copie conform cu originalul.Pentru personalul de spectialitate implicat trebuie prezentate urmatoarele documente: copii diplome studii, copii atestate/autorizatii/decizii in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor, copie contracte de munca/contracte de colaborare/contracte prestari servicii/conventii civile/alte forme angajament, extras REVISAL, CV-uri anexate pentru fiecare persoana in parte, declaratie de disponibilitate.Nu se poate nominaliza o persoana pentru ocuparea simultana a mai multor pozitii de personal specialitate sub sanctiunea respingerii ofertei., Se solicita ca ofertantul sa demonstreze ca dispune de echipamente si utilaje necesare pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de echipamentele, utilajele, instalatii, mijloace de transport pe care acesta le mentioneaza in cadrul Propunerii Tehnice ca fiind utilizate pentru executia lucrarilor.Se prezinta Formular - ?Declaratie privind utilajele, instalatiile, mijloacele de transport, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari? si anexei acestuia cuprinzand lista utilajelor, instalatiilor, mijloacelor de transport, echipamente tehnice, laboratoare etc. pe care operatorul economic se obliga a le utiliza pentru indeplinirea contractului de executie lucrari.Este permisa sustinerea capacitatii tehnice a ofertantului prin inchirierea de utilaje, masini, echipamente pentru prestarea serviciilor pe baza de contracte de inchiriere ce se vor include in oferta - copie legalizata sau conforma cu originalul. Documentele vor fi valabile la data limita de depunere a ofertelor.Ofertantul trebuie sa faca dovada detinerii sau ca are asigurat accesul la un laborator de grad corespunzator pentru determinari si incercari specifice lucrarilor ce urmeaza a se executa. Atat contractul de colaborare incheiat intre ofertant si laboratorul respectiv, cat si autorizatia laboratorului, trebuie sa fie in vigoare la data limita de depunere a ofertelor.Pentru fiecare utilaj, mijloc de transport sau dotare prezentata de ofertant se solicita a se face dovada formei de proprietate (facturi, contracte, etc.) sau dovadadreptului de utilizare /folosire a acestora (contracte de inchiriere, administrare, etc.) si/sau prin dovada disponibilitatii utilajelor, echipamentelor prin angajament de punere la dispozitie., Informatii subcontractanti.Ofertantii vor completa, daca este cazul, lista subcontractactantilor. In cazul in care parti din contractul ce urmeaza a fi atribuit vor fi indeplinite de unul sau mai multi subcontractanti, operatorul economic are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care acesta urmeaza sa le subcontracteze, datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi. Se vor completa si prezenta Formularele - Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora si Acord subcontractare.Daca operatorul economic castigator va subcontracta parte sau parti din contract, autoritatea contractanta solicita prezentarea contractelor incheiate intre acesta si subcontractantii nominalizati in oferta, pana la data incheierii contractului de achizitie publica., Informatii asociere.Se va prezenta formularul acord asociere daca este cazul.Daca operatorul economic castigator va fi o asociatie/consortiu, autoritatea contractanta solicita legalizarea asocierii conform prevederilor legale, pana la data incheierii contractului de achizitie publica. Operatorul economic trebuie sa prezinte certificat pentru sistemul calitatii aplicat pe baza standardelor SR EN ISO 9001 sau echivalent pentru domeniul executie constructii civile, in copie legalizata sau in copie conforma cu originalul., Operatorul economic trebuie sa prezinte Certificarea sistemului de management al mediului, respectiv ISO 14001 sau echivalent pentru domeniul executie constructii civile, in copie legalizata sau in copie conforma cu originalul.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
80
Descriere: Componenta financiara
Termenul de garantie acordat lucrarii
20
Descriere: Punctajul pentru termenul de garantie acordat lucrarii
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 03.04.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 03.04.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 02.07.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 19.03.2013 09:10