Achizitie publica - LUCRARI ?ACCESIBILIZAREA FONDULUI FORESTIER IN COMUNA BISTRA, JUDETUL ALBA, MASURA-125b?
Detaliu pentru invitatia numarul 338841
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 338841/05.11.2012
Denumire contract: LUCRARI ?ACCESIBILIZAREA FONDULUI FORESTIER IN COMUNA BISTRA, JUDETUL ALBA, MASURA-125b?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialPRIMARIA COMUNEI BISTRACod fiscal: 4562346, Adresa: STR. CALEA TURZII, NR. 100, Bistra, Telefon: 0258773105, Fax: 0258773105
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: STR. CALEA TURZII, NR. 100, Bistra, Romania, cod postal: 517115, telefon: +40 0258773105, fax: +40 0258773105, persoana de contact: MARIN BIRLA
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: STR. CALEA TURZII, NR. 100, Bistra, Romania, cod postal: 517115, telefon: +40 0258773105, fax: +40 0258773105, persoana de contact: MARIN BIRLA
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: LUCRARI ?ACCESIBILIZAREA FONDULUI FORESTIER IN COMUNA BISTRA, JUDETUL ALBA, MASURA-125b?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Executia lucrarilor pentru 36, 9 km drumuri din care: - Drumuri noi24, 2 km: Izvorul Bistricioarei-6, 2km, Turlese -8, 4km, Sub Grosi-9, 6km- Drumuri modernizate 12, 7 km: Bistricioara-6, 6km, Dosu Neagului -6, 1km, conform caietului de sarcini si a proeictului tehnic atasat
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 5, 884, 980 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul de117.600 lei si pentru o perioadade 90 zile(Cele 90 de zile se calculeaza incepand cu termenul limita de primire a ofertelor). In cazul IMM (cf Legii nr. 346/2004 si Anexei A1) garantia de participare se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in D.A, respectiv suma de 58.800 lei.Perioada de valabilitate a gar pentru part - 90 zile. Gar de part se va constitui folosind una din urmatoarele modalitati: Scrisoare/ asigurare de garantie bancara in favoarea autoritatii contractante in original si este valabila pe perioada de valabilitate a ofertei, ordin de plata sau fila CEC, cu conditia confirmarii acestora de catre banca emitenta, pina la data deschiderii ofertelor.Contul in care se poate constitui garantia de participare este RO62TREZ0065006XXX000122, Trezoreria Cimpeni, titular cont COMUNA BISTRA.In cazul scrisorii/ asigurarii de garantie bancarase va completa Formularul nr. 11. Ofertele care nu sunt insotite de dovada constituirii garantiei de participare vor fi respinse. Garantia pentru participare, constituita de ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind castigatoare, se restituie in cel mult 3 zile lucratoare de la data constituirii garantiei de buna executie.Garantia de participare, constituita de ofertantii a caror oferta nu a fost stabilita castigatoare, se returneaza dupa semnarea contractului de achizitie publica cu ofertantul/ofertantii ale carui/caror oferte au fost desemnate castigatoare, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la data expirarii perioadei de valabilitate a ofertei.Clauza de retinere: In conform. cu art.278 ^1 alin.1 din OUG.34/2006 in masura in care C.N.S.C. respinge contestatia, autoritatea contractanta va retine contestatorului din gar. de particip.suma de 8148 lei.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie a contractului de lucrari: 10% din pretul fara TVA al contractului. Daca op. economic sau, in cadrul unei asociatii, fiecare din asociati se incadreaza in categoria IMM, garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat ? AnexaA1).Garantia de buna executie, cf. art.90.alin. (1)-(3) din HG 525/2006 sise poate constitui prin: Scrisoare/ asigurare de garantie bancara (emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari), emisa de o societate bancara sau de asigurare (Formularul 19), care trebuie depusa la contract, in original, si constituie anexa la contract SAU prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritatii contractante, la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent. Suma initiala depusa nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr 1- 1. Media cifrei de afaceri (in domeniul contractului) pe ultimii 3 ani sa fie de minim 11.760.000 lei, fara TVA; 2. Bilanturile contabile sau extrase de bilant pe ultimii 3 ani: 2009 , 2010, 2011 cu precizarea ca in cazul in care pentru anul 2011, exista operatori economici care nu au obligatia legala de depunere a bilantului pentru 2011 pana la data depunerii ofertelor, se vor lua in considerare alte documente contabile in sustinerea cifrei de afaceri;In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate de autoritatea contractanta, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor doc. pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a sit.ec., Pentru echiv. RON/EURO se va avea in vedere cursul mediu raportat de BCE dupa cum urmeaza: 2009-1 euro= 4, 2396 lei;2010-1 euro= 4.21057 lei;2011- 1 euro= 4, 2386 lei. In situatia in care operatorul economic are mai putin de 3 ani de la infiintare CA se solicita proportional cu data infiintarii.Daca ofertantul este IMM atunci va beneficia de o reducere de 50% conform Legii nr. 346/2004. Demonstrarea situatiei ec si fin se realizeaza, dupa caz, prin prezentarea unuia sau mai multor documente relevante, cum ar fi: a)declaratii bancare sau, dupa caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; b)bilantul contabil sau extrase de bilant, in cazul in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul/candidatul;c)declaratii privind CA in domeniul de activitate aferent obiectului contractului intr-o perioada anterioara, care vizeaza activitatea din cel mult ultimii trei ani, in masura in care informatiile respective sunt disponibile;, Cerinta nr. 2 - Demonstrarea capac ec si fin pt ofertantii nerezidenti se va face prin: 1. Media cifrei de afaceri (in domeniul contractului) pe ultimii 3 ani sa fie de minim 11.760.000 lei, fara TVA;2. Bilanturile contabile sau extrase de bilant pe ultimii 3 ani: 2009, 2010, 2011 cu precizarea ca in cazul in care pentru anul 2011, exista operatori economici care nu au obligatia legala de depunere a bilantului pentru 2011 pana la data depunerii ofertelor, se vor lua in considerare alte documente contabile in sustinerea cifrei de afaceri; Ofertantii nerezidenti pot face demonstrarea cap. ec. si fin prin prezentarea de documente relevante emise de organe competente din tara de rezidenta. CA se va exprima potrivit urmatoarelor echivalente RON/EURO, cf. cursului mediu raportat de BCE dupa cum urmeaza: 2009-1 euro= 4, 2396 lei;2010-1 euro= 4.21057 lei;2011- 1 euro= 4, 2386 lei.Ofertantii nerezidenti vor prezenta traduceri autorizate ale documentelor solicitate mai sus, in limba romana., Cerinta nr. 3- Oferta comunaIn cazul depunerii unei oferte comune de catre un grup de operatori situatia economica si financiara se demonstraza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1- Demonstrare experienta similara Cerinta minima de calificare privind experienta similara este satisfacuta daca valoarea totala a contractului/ contractelor de lucrari similare, lucrari de constructii de drumuri si alte lucrari specifice constructiilor de drumuri forestiere, sa fie cel putin egale cu 5.884.980 lei, fara TVA.Ofertantul va trebui sa prezinte : minim 1 contract maxim 2 contracte de lucrari similare lucrarilor ce fac obiectul procedurii, finalizat, insotite de acte aditionale (daca e cazul), recomandari din partea beneficiarului.Se solicita prezentarea de certificari de buna executie pentru lucrari. Pentru echivalenta se va tine cont de cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BCE., 1. Se solicita prezentarea Declaratiei privind lista principalelor lucrari executate (Formular 12 F si Anexa la 12 F) in ultimii 5 ani continand : obiectul contractului, valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati, prin raportare la data limita de depunere a ofertelor). Lucrarile executate in ultimii 5 ani calculati de la data limita de depunere ofertelor., 1. Se solicita completarea Formularului 34 - Recomandari din partea beneficiarilor pentru contractele prezentate ca experienta similara care sa certifice buna executie/prestare a lucrarilor/serviciilor. Lucrarile vor fi luate in considerare numai in cazul prezentarii tuturor documentelor solicitate. Contractele de lucrari similare vor fi insotite de procesele verbale la terminarea lucrarilor care fac dovada finalizarii acestora, recomandari din partea beneficiarului .3. Se solicita prezentarea de documente relevante din contract(e) referitor la : - modul de indeplinire a obligatiilor contractuale pe parcursul derularii contractului respectiv; - daca pe parcursul desfasurarii lucrarilor executate au fost inregistrate: neconformitati care au condus la refaceri partiale sau totale ale lucrarilor, receptii amanate sau respinse.4. Se solicita prezentarea Proceselor verbale de receptie;, 5. Se solicita prezentarea Certificatelor privind modul de indeplinire a obligatiilor contractuale sau a altor documente emise sau contrasemnate de clientul beneficiar privind modul de indeplinire a obligatiilor contractuale (recomandari - Formularul 34). Forma de depunere a acestor documente: conf. art. 5 din Ordinul nr. 509/2011.Capacitatea tehnica si profesionala a ofertantului poate fi sustinuta si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva(conf. art.190 din OUG nr.34/2006 si art. 11 indic.1 din HG nr.925/2006)- Formular nr. 25;, Cerinta nr. 2 - Lista utilajelor, instalatiilor si echipamentelor tehnice de care dispune: Centrala aer comprimat , incl.accesoriile;motocompr.aer mobil joasapresiune 4, 0-5, 9 mc/min, ciocan pneum.(exclusiv consum aer) 8-15 kg, perforator rotativ pneum exclusiv cons aer compr, perforator rot.pneum., excavator pe senile cu o cupa cu motor termic 0, 40-0, 70mc, excavator pe senile cu o cupa cu motor termic 0, 71-1, 25mc, autogreder pina la 175cp, buldozar pe senile 65-80cp, buldozer pe senile 81-180cp, betoniera cu cadere libera actonata cu motor termic , vibrator de interior pt.beton actionat, electric 0, 9-1, 5kw, vibrator universal cu motor termic 2, 9-4cp, compactor autoprop.cu rulour.(valturi) pina la 12t, compactor static autoprop., cu rulouri(valturi), placa vibratoare cu motor ardere interna de 4cp, malaxor mecanic de asfalt 300-1000, motopompa 9-16cp, autocisterna cu disp.de strop cu m.a.j. 5-8t, tractor pe senile de 150 cp, macara pionier 0, 5-0, 75, macara pe pneuri pina la 9, echipament defrisator pt.trac.pe senile de si peste 110cp, laborator de incercari. Pentru a dovedi indeplinirea cerintelor minime solicitate cu privire la dotarile minime impuse, ofertantul va prezenta obligatoriu o declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari: facturi fiscale;carti de identitate pentru vehiculele rutiere din dotare;rapoarte de inspectie pentru utilaje (emise de un organism abilitat) ;autorizatia laboratorului de incercari propus pentru efectuarea testelor si incercarilor (grad corespunzator lucrarii) , precum si, daca este cazul, demonstrarea raportului de colaborare cu un laborator autorizat; -contracte de inchiriere; declaratii de punere la dispozitie a utilajelor, etc, Pentru a dovedi indeplinirea cerintelor minime solicitate cu privire la dotarile minime impuse, ofertantul va prezenta obligatoriu doc contabile (fise ale mijloacelor fixe, contracte de leasing, contracte de inchiriere, declaratii de punere la dispozitie a utilajelor, etc) in care utilajele si echip de mai sus vor fi cuprinse, indiferent daca utilajele sunt proprietatea ofertantului sau inchiriate (in cazul contractelor de inchiriere sau comodat sau in cazul sustinerii de catre un tert se vor prezenta fise ale mijloacelor fixe sau contracte de leasing din partea celui care inchiriaza utilajele, comodantul si/sau sustinatorul.Capacitatea tehnica si profesionala a ofertantului poate fi sustinuta si de o alta persoana).Nota: Comisia de evaluare are dreptul de a verifica si inspectape teren existenta lor, Cerinta nr. 3- Nr mediu de angajati.Se solicita prezentarea de informatii referitoare la personalul/ organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut, (se anexeaza CV-uri in original si diplome, atestate), pentru personalul de conducere si personalul care va activa efectiv in executia lucrarilor .1.Se va completa Formularul 12 I - Declaratie privind efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere pe ultimii 3 ani ? in original.- Sef punct. de lucru, inginer/subinginer cu studii superioare in domeniulconstructiilor si cu experienta in lucrari de drumuri de min 2 ani.- Responsabiltehnic cu executia , inginer/subinginerin domeniulconstructii, atestat profesional de institutiile abilitate, in domeniul constructii de drumuri valabil la data deschiderii ofertei., - Coordonatorin materie de securitate si sanatate, pe durata realizarii lucrarilorconform, HG 300/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatatepentru santiere-Responsabil cu controlul tehnic de calitate numit prin dispozitie interna avand specializare in unul din domeniile: CCIA/IC sau echivalent, cu experienta in domeniu.2. Expertii cheie: se solicita prezentarea unei declaratii referitoare la experti cheie- Formular 32.Pentru personalul de specialitate solicitat trebuie facuta dovada experientei in domeniu;4.Documente prin care sa se demonstreze relatia de munca pe care expertul o are cu ofertantul (spre ex. contract de munca, contract de colaborare, angajament ferm, etc.) valabile pe toata perioada de derulare a contractului;5.Capacitatea tehnica si profesionala a ofertantului poate fi sustinuta si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respective, Pentru personalul de specialitate solicitat trebuie prezentate urmatoarele documente pentru a face dovada experientei in domeniu: - CV-urile personalului de specialitate, Anexa 1 la Formularele 12 I si 32, implicat in realizarea contractului ce face obiectul prezentei proceduri de atribuire, datate si semnate in original;
- Certificate de atestare tehnico ? profesionala si legitimatie, in termen de valabilitate, pentru calitatea de responsabil tehnic cu executia si pentru responsabilul privind controlul calitatii (experienta in domeniu pentru RTE si CQ poate sa reiasa si din certificatul de atestare tehnico-profesionala);, - Autorizatii, in termen de valabilitate, pentru a desfasura activitatea de responsabil cu controlul tehnic de calitate in constructii si/sau decizii interne de numire din partea angajatorului pentru a desfasura activitatea de responsabil cu controlul tehnic de calitate in constructii. Autoritatea contractanta are dreptul de a verifica, direct sau prin intermediul unei autoritati competente apartinand statului veridicitatea documentelor prezentate de catre ofertant in scopul justificarii experientei similare si a capacitatii tehnice si de resurse umane de care dispune., Cerinta nr. 4- Informatii privind subcontractantii (daca este cazul), vor fi furnizate prin: 1. Prezentare acord de subcontractare (). Informatii privind lucrarile/ partile din lucari care urmeaza sa fie indeplinit de catre subcontractanti si specializarea acestora.2. In cazul subcontractarii unei parti a contractului: se va prezenta Acordul de subcontractare, care va include: perioada de valabilitate, partea de contract pe care o va realiza subcontractantul (procent, valoare, activitatea/activitatile realizate).3. Subcontractantul va prezenta Declaratia privind neincadrarea in prevederile art. 69 indic.1 din OUG 34/200.Toate documentele vor fi in perioada de valabilitate si vor fi valabile pe toata durata de valablitate a ofertei, exceptie facand acele documente a caror perioada de valabilitate expira conform preverilor legale. Documentele se vor prezenta in original sau copie legalizata., Cerinta nr. 5- Informatii privind asocierea (daca este cazul).Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna.Conditiile asocierii: criteriile de calificare/ selectie care se cumuleaza sunt: -situatia economico-financiara: -informatiiprivind situatia economico?financiara;
-capacitatea tehnica si/sau profesionala: o informatii privind capacitatea tehnica; -informatii privind personalul tehnic de specialitate si asigurarea calitatii;
-garantie de participare;
-modul de prezentare a propunerii tehnice;
-modul de prezentare a propunerii financiare;Se va prezenta Acordul sau scrisoarea preliminara de asociere, iar contractul de asociere legalizat va fi prezentat Beneficiarului, inainte de data semnarii contractului., Oferta trebuie sa cuprinda un acord sau o scrisoare preliminara de asociere in care sa se mentioneze ca toti asociatii isi asuma raspunderea colectiva si solidara pentru indeplinirea contractului, ca liderul asociatiei este imputernicit sa se oblige si sa primeasca instructiuni dela si in numele tuturor asociatilor , individual si colectiv, si ca asociatii sunt responsabili pentru indeplinirea contractului. Intelegerea trebuie sa stipuleze de asemenea ca toti asociatii din Asociatie/ Consortiu sunt obligati sa ramana in Asociatie/ Consortiu pe intreaga durata a contractului. Ofertantul, in cazul in care este format dintr-o asociatie la care participa mai multi operatori economici, va semna o declaratie prin care se obliga ca, in cazul in care oferta sa este declarata castigatoare, va legaliza asocierea., Observa?ieIn procesul de evaluare a conformitatii ofertelor cu cerintele minime de calificare, comisia de evaluare isi rezerva dreptul de a nu solicita alte documente suplimentare referitoare la eligibilitatea ofertantului/ofertantilor de la nici unul dintre ofertanti, in afara cazurilor reglementate in mod expres de lege, evaluarea realizandu-se doar pe baza documentelor depuse in oferta. Toate documentele vor fi in perioada de valabilitate si vor fi valabile pe toata durata de valablitate a ofertei, exceptie facand acele documente a caror perioada de valabilitate expira conform preverilor legale.Documentele se vor prezenta in original sau copie legalizata, in afara faptului daca nu se precizeaza altfel in Documentatia de atribuire. Cerinta nr. 1 -Dovada implementarii standardelor de asigurare a calitatii pentru activitati ce implica executia lucrarilor in cauza, conform ISO 9001 sau echivalent., Cerinta nr. 2 - Dovada implementarii standardelor de protectie a mediului pentru activitati ce implica executia lucrarilor in cauza, conform ISO 14001 sau echivalent.In cazul asocierii cerinta trebuie indeplinita individual de fiecare membru al asocierii pt. partea de contract care o realizeaza..Nota: Forma de depunere a acestor documente: conf. art. 5 din Ordinul nr. 509/2011. Se accepta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene de fiecare membru al asocierii pt. partea de contract care o realizeaza
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
65
Descriere: Componenta financiara
Durata de executie a lucrarilor
5
Descriere: durata minima 17 luni maxima 20 luni calendaristice
Garantia acordata
30
Descriere: minim 2 ani maxim 5 ani
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: www.e-licitatie.ro
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 20.11.2012 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 20.11.2012 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul National de Dezvoltare Rurala
Data expedierii prezentei invitatii: 05.11.2012 08:56