Achizitie publica - LUCRARI ACCESIBILIZAREA FONDULUI FORESTIER IN COMUNA ?UGAG, JUDETUL ALBA, MASURA-125b
Detaliu pentru invitatia numarul 341789
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 341789/17.01.2013
Denumire contract: LUCRARI ACCESIBILIZAREA FONDULUI FORESTIER IN COMUNA ?UGAG, JUDETUL ALBA, MASURA-125b
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA SUGAGCod fiscal: 4562427, Adresa: loc. Sugag, comuna Sugag, nr. 88, judetul Alba, sugag, Telefon: 0258746177, Fax: 0258746177
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: loc. Sugag, comuna Sugag, nr. 88, judetul Alba, sugag, Romania, cod postal: 517775, telefon: +40 0258746177, fax: +40 0258746177, persoana de contact: ALIN LUCIAN RUSNEAC
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: PRIMARIA COMUNEI SUGAG, loc. Sugag, comuna Sugag, nr. 88, judetul Alba, Romania
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: LUCRARI ACCESIBILIZAREA FONDULUI FORESTIER IN COMUNA ?UGAG, JUDETUL ALBA, MASURA-125b
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Executiea lucrarilor pentru 6, 2km drumuri noi ?i 26, 46 km drumuri modernizate, din care: -drumuri forestiere noi: Valea Teascului 2, 1 km, Barzana 3, 2 km, Curata 0, 6 km, Paraul Tolii 0, 3 km-drumuri modernizate: Martinie 8, 5 km, Gorse?ti 3, 5 km, Miras 4, 6 km, Valea Mica 2km, Paraul Pescariei 1, 8 km, Go?u 6 km.
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 5, 999, 450 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul de 119.000 lei si pentru o perioada de 90 zile(Cele 90 de zile se calculeaza incepand cu termenul limita de primire a ofertelor). In cazul IMM (cf Legii nr. 346/2004 si Anexei A1) g.p.departicipare se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in D.A, respectiv suma de 56.667, 50 lei.Perioada de valabilitate a gar pentru part - 90 zile. Gar de part se va constitui folosind una din urmatoarele modalitati: Scrisoare/ asigurare de garantie bancara in favoarea autoritatii contractante in original si este valabila pe perioada de valabilitate a ofertei, ordin de plata sau fila CEC, cu conditia confirmarii acestora de catre banca emitenta, pina la data deschiderii ofertelor.Contul in care se poate constitui garantia de participare este RO43TREZ0055006XXX000720, Trezoreria Sebes, titular cont COMUNA ?UGAG.In cazul scrisorii/ asigurarii de garantie bancara se va completa Formularul nr. 11. Garantia pentru participare, constituita de ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind castigatoare, se restituie in cel mult 3 zile lucratoare de la data constituirii garantiei de buna executie.Garantia de participare, constituita de ofertantii a caror oferta nu a fost stabilita castigatoare, se returneaza dupa semnarea contractului de achizitie publica cu ofertantul/ofertantii ale carui/caror oferte au fost desemnate castigatoare, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la data expirarii perioadei de valabilitate a ofertei.Clauza de retinere: In conform. cu art.278 ^1 alin.1 din OUG.34/2006 in masura in care C.N.S.C. respinge contestatia, autoritatea contractanta va retine contestatorului din gar. de particip.suma de 9779, 44 lei. Data la care se va face echivalenta lei- alta valuta este cursul BNR din data publicarii invita?iei de participare.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie a contractului de lucrari: 10% din pretul fara TVA al contractului. Daca op. economic sau, in cadrul unei asociatii, fiecare din asociati se incadreaza in categoria IMM, garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat ? Anexa A1).Garantia de buna executie, cf. art.90.alin. (1)-(3) din HG 525/2006 si se poate constitui prin: Scrisoare/ asigurare de garantie bancara (emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari), emisa de o societate bancara sau de asigurare (Formularul 19), care trebuie depusa la contract, in original, si constituie anexa la contract SAU prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritatii contractante, la unitatea Trezoreriei Statuluidin cadrul organului fiscal competent. Suma initiala depusa nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr 1- 1. Media cifrei de afaceri (in domeniul contractului- constructii de drumuri) pe ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012)sa fie de minim 11.990.000 lei, fara TVA; 2. 2.Se vor depune documentele contabile in sustinerea cifrei de afaceri;;In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate de autoritatea contractanta, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor doc. pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a sit.ec. si fin. a candidatului/ofertantului., Pentru echivalenta RON/EURO se va avea in vedere: 2010, 1 euro= 4.21057 lei;2011, 1 euro= 4, 2386 lei, 2012- 1 euro= 4, 4445 lei In situatia in care op ec are mai putin de 3 ani de la infiintare CA se solicita proportional cu data infiintarii.In cazul in care ofertantul dovedeste ca este IMM atunci va beneficia de o reducere de 50%. In acest sens ofertantul va depune in afara ofertei ca si document de participare o declaratie pe propria raspundere privind incadrarea in categoria IMM-urilor. Demonstrarea sit ec si fin se realizeaza, dupa caz, prin prezentarea unuia sau mai multor doc relevante, cum ar fi: a)bilantul contabil sau extrase de bilant, in cazul in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul/candidatul;b)declaratii privind CA in domeniul de activitate aferent obiectului contractului intr-o perioada anterioara, care vizeaza activ din cel mult ultimii trei ani, in masura in care informatiile respective sunt disponibile;, Cerinta nr. 2 - Demonstrarea capac ec si fin pt ofertantii nerezidenti se va face prin: 1. Media cifrei de afaceri (in domeniul contractului- constructii de drumuri) pe ultimii 3 ani(2010, 2011, 2012) sa fie de minim 11.990.000 lei, fara TVA;2. 2.Se vor depune documentele contabile in sustinerea cifrei de afaceri;;Ofertantii nerezidenti pot face demonstrarea capacitatii economice si financiare prin prezentarea de documente relevante emise de organe competente din tara de rezidenta. Pentru persoanele juridice straine cifra de afaceri se va exprima potrivit urmatoarelor echivalente: 2010, 1 euro= 4.21057 lei;2011, 1 euro= 4, 2386 lei, 2012- 1 euro= 4, 4445 lei ., Pentru operatorii economici care sunt infiintati de mai putin de 3 ani CA se va calcula proportional cu data infiintarii.Ofertantii nerezidenti vor prezenta traduceri autorizate ale documentelor solicitate mai sus, in limba romana.Cerinta nr. 3 - Oferta comunaIn cazul depunerii unei oferte comune de catre un grup de operatori situatia economica si financiara se demonstraza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 2 - Lista utilajelor, instalatiilor si echipamentelor tehnice de care dispune: CENTRALA AER COMPRIMAT RESITA INCL.ACCESORIILE, MOTOCOMPR.AER MOBIL JOASAPRESIUNE 4, 0-5, 9 MC/MIN, CIOCAN PNEUM.(EXCLUSIV CONSUM AER) 8-15 KG , PERFORATOR ROTATIV PNEUM (EXCLUSIV CONS AER COMPR ) 16, PERFORATOR ROT.PNEUM |(EXCLUSIV CONS.AER COMPR.), EXCAVATOR PE SENILE CU O CUPA CU MOTOR TERMIC 0, 40-0, 70MC, EXCAVATOR PE SENILE CU O CUPA CU MOTOR TERMIC 0, 71-1, 25MC , AUTOGREDER PINA LA 175CP, BULDOZAR PE SENILE 65-80CP, BULDOZER PE SENILE 81-180CP , BETONIERA CU CADERE LIBERAACTONATA CU MOTOR TERMIC 101, VIBRATOR DE INTERIOR PT.BETON ACTIONAT ELECTRIC 0, 9-1, 5KW, VIBRATOR UNIVERSAL CU MOTORTERMIC 2, 9-4CP, COMPACTOR AUTOPROP.CU RULOUR|(VALTURI) PINA LA 12TF, COMPACTOR STATIC AUTOPROP., CU RULOURI(VALTURI), R8-14;, PLACA VIBRATOARE CU MOTOR ARDERE INTERNA DE 4CP 130KGF , MALAXOR EMCANIC DE ASFALT 300-1000 L, MOTOPOMPA 9-16CP, AUTOCISTERNA CU DISP.DE STROP CU M.A.J. 5-8T, TRACTOR PE SENILE DE 150 CP, MACARA PIONIER 0, 5-0, 75TF, MACARA PE PNEURI PINA LA 9, 9TF , ECHIPAMENT DEFRISATOR PT.TRAC PE SENILE DE SI PESTE 110CP, LABORATOR DE INCERCARI. Utilajele solicitate si capacitatile acestora sunt conform necesarului mentionat de proiectant in extrasul de utilaje, piesa a Proiectului tehnic, anexa la caietul de sarcini., Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si/sau profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. Pentru a dovedi indeplinirea cerintelor minime solicitate cu privire la dotarile minime impuse, ofertantul va prezenta obligatoriu documente contabile (fise ale mijloacelor fixe, contracte de leasing, contracte de inchiriere, declaratii de punere la dispozitie a utilajelor, etc) in care utilajele si echipamentele de mai sus vor fi cuprinse, indiferent daca utilajele sunt proprietatea ofertantului sau inchiriate (in cazul contractelor de inchiriere sau comodat sau in cazul sustinerii de catre un tert se vor prezenta fise ale mijloacelor fixe sau contracte de leasing din partea celui care inchiriaza utilajele, comodantul si/sau sustinatorul..Nota: Comisia de evaluare are dreptul de a verifica si inspectape teren existenta lor, Cerinta nr. 3- Nr mediu de angajati.Se solicita prezentarea de informatii referitoare la personalul/ organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut, (se anexeaza CV-uri in original si diplome, atestate), pentru personalul de conducere si personalul care va activa efectiv in executia lucrarilor .1.Se va completa Formularul 12 I - Declaratie privind efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere pe ultimii 3 ani ? in original.- Sef punct. de lucru, inginer/subinginer cu studii superioare in domeniulconstructiilor si cu experienta in lucrari de executie drumuri de min 2 ani.- Responsabiltehnic cu executia , inginer/subinginerin domeniulconstructii, atestat profesional de institutiile abilitate, in domeniul constructii de drumuri valabil la data deschiderii ofertei, - Coordonatorin materie de securitate si sanatate, pe durata realizarii lucrarilor conform, HG 300/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru santiere.-Responsabil cu controlul tehnic de calitate numit prin dispozitie interna avand specializare in unul din domeniile: CFDP sau echivalent, cu experienta in domeniu.2. Expertii cheie: se solicita prezentarea unei declaratii referitoare la experti cheie- Formular 32 .Pentru personalul de specialitate solicitat trebuie facuta dovada experientei in domeniu3.Declaratii de disponibilitate- (Formular 12J);4.Documente prin care sa se demonstreze relatia de munca pe care expertul o are cu ofertantul (spre ex. contract de munca, contract de colaborare, angajament ferm, etc.) valabile pe toata perioada de derulare a contractului;, Pentru personalul de specialitate solicitat trebuie prezentate urmatoarele documente pentru a face dovada experientei in domeniu: - CV-urile personalului de specialitate, Anexa 1 la Formularele 12 I si 32, implicat in realizarea contractului ce face obiectul prezentei proceduri de atribuire, datate si semnate in original; - Certificate de atestare tehnico ? profesionala si legitimatie, in termen de valabilitate, pentru calitatea de responsabil tehnic cu executia (experienta in domeniu pentru RTE si CQ poate sa reiasa si din certificatul de atestare tehnico-profesionala); Autorizatii, in termen de valabilitate, pentru a desfasura activitatea de responsabil cu controlul tehnic de calitate in constructii si/sau decizii interne de numire din partea angajatorului pentru a desfasura activitatea de responsabil cu controlul tehnic de calitate in constructii., Cerinta nr. 4- Informatii privind subcontractantii (daca este cazul), vor fi furnizate prin: 1. Prezentare acord de subcontractare (Formular nr 6). Informatii privind lucrarile/ partile din lucari care urmeaza sa fie indeplinit de catre subcontractanti si specializarea acestora Completarea si prezentarea Formularului 12 G cu subcontractantii. 2. In cazul subcontractarii unei parti a contractului: se va prezenta Acordul de subcontractare, care va include: perioada de valabilitate, partea de contract pe care o va realiza subcontractantul (procent, valoare, activitatea/activitatile realizate). 3. Subcontractantul va prezenta Declaratia privind neincadrarea in prevederile art. 69 indic.1 din OUG 34/2006 (Formularul nr.4)., 4. Se va prezenta Declaratia privind neincadrarea in prevederile art. 69 indice 1 din OUG 34/2006 -(Formularul nr.4. In procesul de evaluare a conformitatii ofertelor cu cerintele minime de calificare, comisia de evaluare isi rezerva dreptul de a nu solicita alte documente suplimentare referitoare la eligibilitatea ofertantului/ofertantilor de la nici unul dintre ofertanti, in afara cazurilor reglementate in mod expres de lege, evaluarea realizandu-se doar pe baza documentelor depuse in oferta .Toate documentele vor fi in perioada de valabilitate si vor fi valabile pe toata durata de valablitate a ofertei, exceptie facand acele documente a caror perioada de valabilitate expira conform preverilor legale.Documentele se vor prezenta in original sau copie legalizata, in afara faptului daca nu se precizeaza altfel in Documentatia de atribuire., Cerinta nr. 5- Informatii privind asocierea (daca este cazul).Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna.Conditiile asocierii: criteriile de calificare/ selectie care se cumuleaza sunt: -situatia economico-financiara: -informatiiprivind situatia economico?financiara;
-capacitatea tehnica si/sau profesionala: o informatii privind capacitatea tehnica; -informatii privind personalul tehnic de specialitate si asigurarea calitatii;
-garantie de participare;
-modul de prezentare a propunerii tehnice;
-modul de prezentare a propunerii financiare;Se va prezenta Acordul sau scrisoarea preliminara de asociere, iar contractul de asociere legalizat va fi prezentat Beneficiarului, inainte de data semnarii contractului-completarea Formularului nr. 7 - ?ACORD DE ASOCIERE in vederea participarii la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica., Oferta trebuie sa cuprinda un acord sau o scrisoare preliminara de asociere in care sa se mentioneze ca toti asociatii isi asuma raspunderea colectiva si solidara pentru indeplinirea contractului, ca liderul asociatiei este imputernicit sa se oblige si sa primeasca instructiuni dela si in numele tuturor asociatilor , individual si colectiv, si ca asociatii sunt responsabili pentru indeplinirea contractului. Intelegerea trebuie sa stipuleze de asemenea ca toti asociatii din Asociatie/ Consortiu sunt obligati sa ramana in Asociatie/ Consortiu pe intreaga durata a contractului. Ofertantul, in cazul in care este format dintr-o asociatie la care participa mai multi operatori economici, va semna o declaratie prin care se obliga ca, in cazul in care oferta sa este declarata castigatoare, va legaliza asocierea., Observa?ieIn procesul de evaluare a conformitatii ofertelor cu cerintele minime de calificare, comisia de evaluare isi rezerva dreptul de a nu solicita alte documente suplimentare referitoare la eligibilitatea ofertantului/ofertantilor de la nici unul dintre ofertanti, in afara cazurilor reglementate in mod expres de lege, evaluarea realizandu-se doar pe baza documentelor depuse in oferta. Toate documentele vor fi in perioada de valabilitate si vor fi valabile pe toata durata de valablitate a ofertei, exceptie facand acele documente a caror perioada de valabilitate expira conform preverilor legale.Documentele intocmite de ofertant-formularele anexate-se vor prezenta in original sau copie legalizata, in afara faptului daca nu se precizeaza altfel in Documentatia de atribuire, Cerinta nr. 1- Demonstrare experienta similara Cerinta minima de calificare privind experienta similara este satisfacuta daca valoarea totala a contractului de lucrari similare, lucrari de constructii de drumuri si/sau alte lucrari specifice constructiilor de drumuri inclusiv forestiere, sa fie cel putin egale cu 5.999.000 lei, fara TVA. Ofertantul va trebui sa prezinte :1 contract de lucrari similare lucrarilor ce fac obiectul procedurii, finalizat, insotite de acte aditionale (daca e cazul). Se solicita prezentarea de certificari de buna executie pentru lucrari. Pentru echivalenta se va tine cont de cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BCE., Se solicita prezentarea Declaratiei privind lista principalelor lucrari executate (Formular 12 F si Anexa la 12 F) in ultimii 5 ani continand : obiectul contractului, valori, perioade de prestare, beneficiari, (indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati, prin raportare la data limita de depunere a ofertelor). Lucrarile executate in ultimii 5 ani calculati de la data limita de depunere ofertelor, 1.Se solicita completarea Formularului 34 - Recomandari din partea beneficiarilor pentru contractele prezentate ca experienta similara care sa certifice buna executie/prestare a lucrarilor/serviciilor. Lucrarile vor fi luate in considerare numai in cazul prezentarii tuturor documentelor solicitate. Contractele de lucrari similare vor fi insotite de procesele verbale la terminarea lucrarilor care fac dovada finalizarii acestora, recomandari din partea beneficiarului .3. 3. Se solicita prezentarea de documente care fac precizarea ca lucrarile au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale in domeniu ?i daca au fost duse la bun sfar?it.4. Se solicita prezentarea Proceselor verbale de receptie, Forma de depunere a acestor documente: conf. art. 5 din Ordinul nr. 509/2011.Capacitatea tehnica si profesionala a ofertantului poate fi sustinuta si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva(conf. art.190 din OUG nr.34/2006 si art. 11 indic.1 din HG nr.925/2006)- Formular nr. 25; Cerinta nr. 1 -Dovada implementarii standardelor de asigurare a calitatii pentru activitati ce implica executia lucrarilor in cauza, conform ISO 9001 sau echivalent.Se solicita prezentarea de certificate/ documente prin care se atesta respectarea standardelor de calitate ?ISO 9001 pentru lucrari de constructii drumuri (sau echivalent) valabil la data deschiderii ofertelor. In cazul asocierii cerinta trebuie indeplinita individual de fiecare membru al asocierii pt. partea de contract care o realizeaza., Cerinta nr. 2 - Dovada implementarii standardelor de protectie a mediului pentru activitati ce implica executia lucrarilor in cauza, conform ISO 14001 sau echivalent.Se solicita prezentarea de certificate /documente emise de organisme independente acreditate, prin care se atesta respectarea de catre ofertant a standardelor de protectie a mediului pentru activitati ce implica executia lucrarilor de drumuri, conform ISO 14001 sau echivalent. In cazul asocierii cerinta trebuie indeplinita individual de fiecare membru al asocierii pt. partea de contract care o realizeaza..Nota: Forma de depunere a acestor documente: conf. art. 5 din Ordinul nr. 509/2011. Se accepta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene de fiecare membru al asocierii pt. partea de contract care o realizeaza.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
60
Descriere: Componenta financiara
Tehnic (garantia acordata lucrarii)
40
Descriere: Ofertele care nu contin o garantie minima de 2 ani vor fi declarate neconforme
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: SEDIUL AUTORITATII CONTRACTANTE SI WWW.E-LICITATIE.RO
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 29.01.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 29.01.2013 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul National de Dezvoltare Rurala
Data expedierii prezentei invitatii: 15.01.2013 09:28