Achizitie publica - Lucrari de modernizare, reabilitare si retehnologizare a sistemului de irigatii pe suprafata Organizatiei utilizatorilor de apa pentru irigatii SPP 29 Racovita, judetul Braila
Detaliu pentru invitatia numarul 356499
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 356499/12.12.2013
Denumire contract: Lucrari demodernizare, reabilitare si retehnologizare asistemului de irigatii pe suprafataOrganizatiei utilizatorilor de apa pentru irigatii SPP 29 Racovita, judetul Braila
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialOrganizatia Utilizatorilor de Apa pentru Irigatii RACOVITA SPP 29Cod fiscal: RO19041931, Adresa: COMUNA RACOVITA, Racovita, Telefon: +40 744317583, Fax: +40 212245535
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: COMUNA RACOVITA, Racovita, Romania, cod postal: 817105, telefon: +40 744317583, fax: +40 372870674, persoana de contact: CATALIN-CRISTIAN GIRLEA
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: COMUNA RACOVITA, Racovita, Romania, cod postal: 817105, telefon: +40 744317583, fax: +40 372870674, persoana de contact: CATALIN-CRISTIAN GIRLEA
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (Constructii si amenajari teritoriale)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Lucrari demodernizare, reabilitare si retehnologizare asistemului de irigatii pe suprafataOrganizatiei utilizatorilor de apa pentru irigatii SPP 29 Racovita, judetul Braila
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: In cadrul contractului se vor realiza: 1. Modernizarea si retehnologizarea Statiei de pompare SPP 292.Lucrari de constructii ceconstau in: - reabilitarea bazinului de aspiratie- reabilitarea cladirii Statiei electrice- imprejmuirile perimetrului statiei, pentru evitarea efractiilor3.Reabilitarea instalatiilor electrice4.Reabilitarea unor tronsoane uzate / avariate din conductele principale CP si secundare CS1-4, Reabilitarea unor tronsoane avariate din antenele A 3 si A5, Inlocuirea ?nodurilor?/ racordurilor existente intre conducta principale CP si cele secundare CS1-4Valoarea estimata totala a contractului este 3.991.157lei faraTVA, respectiv 918.774, 63 euro fara TVA (1euro = 4, 3440 lei din 20.01.2012 conform Devizului general al proiectului) si se compune din urmatoarele costuri: a) C+M :3.634.833 lei fara TVA, respectiv 836.747, 93 euro fara TVA (1 euro = 4, 3440 lei din 20.01.2012 conformDevizului general al proiectului)sireprezinta valoarea contractului de lucrari (fara diverse si neprevazute).b) Diverse si neprevazute: 356.324lei fara TVA, respectiv 82.026, 70 euro fara TVA, care reprezinta10%- din investitia de baza, (1 euro = 4, 3440 lei din 20.01.2012 conformDevizului general al proiectului).
II.1.6) CPV: 45232121-6 - Lucrari de constructii de conducte de irigatii (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 3, 991, 157 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Ofertantul va constitui o garantie pentru participare in cuantum de 50000 lei, in conformitate cu prevederile art.86 din HG 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Valabilitate: 120 de zile de la datalimita stabilita pentru depunerea ofertelor.Dacagarantia se constituie prin instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de catre de o societate de asigurari, se va putea utiliza Formularul19 sau orice alt model agreat de catre institutia emitenta, cu conditia respectarii prevederilor art.86 alin (2) - (4) din HG 925/2006.Dacagarantia se constituie prin virament bancar, transferulva fi efectuat in contul RO44BRDE090SV19133090900 - deschis la BRD BrailaMod de prezentare - dovada constituirii garantiei/instrumentul de garantare se prezinta in originalIn cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici.In cazul ofertantilorcare se regasesc in categoria IMM-urilor conform Legii 346/2004, garantia de participare se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat.In acest caz ofertantul va depune Declaratie privind incadrarea in categoria intreprinderilor mici si mijlocii - Anexa A. In cazul in care operatorul economic depune contestatie la CNSC si aceasta este respinsa, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare suma stabilita prin art. 278?1 din OUG 34/2006 actualizata.Data la care se va face echivalenta leu/alta valuta este data publicarii in SEAP a Invitatiei de participare.
Garantie de buna executie
Garantiade buna executie - 10% din valoarea fara TVA a contractuluiSe constituie prin: - instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari - Formularul 20, - retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. Contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia AC. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului, AC urmeaza sa alimenteze acest cont de disponibil prin retineri succesive din sumele datorate si cuvenite contractantului pana la concurenta sumei stabilite drept garantie de buna executie. Perioada de garantie acordata lucrarilor: 24 luni.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Informa?ii ?i formalita?i necesare pentru evaluarea respectarii cerin?elor1) Declaratie pe propria raspundereprivind neincadrarea in dispozitiileart.180 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare - Formularul 2, Documentele privind neincadrarea in art.180 din OUG 34/2006 se solicita obligatoriu si tertului sustinator, daca este cazul.2) Declaratie pe propria raspundereprivind neincadrarea in dispozitiileart 181 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare - Formularul 3, Documentele privind neincadrarea in art.181 lit.a, c1) si d) din OUG 34/2006 se solicita obligatoriu si tertului sustinator, daca este cazul.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste formulare.In cazul in care ofertantul beneficiaza de sustinere conform art.186 si 190 din OUG 34/2006 si sustinatorii acestuia trebuie sa prezinte documente privind neincadrarea in art.180 din OUG 34/2006 si neincadrarea in art.181 lit.a, c1) si d) din OUG 34/2006 .Oferta este inacceptabila atunci cand este depusa de un ofertant care, in ultimii 5 ani, a fost condamnat prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru participare la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, pentru frauda si/sau pentru spalare de bani.Poate fi exclus dintr-o procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica orice ofertant/candidat care se afla in oricare dintre urmatoarele situatii: a) a intrat in faliment ca urmare a hotararii pronuntate de judecatorul-sindic;b) nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetuluigeneral consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit;c) in ultimii 2 ani nu si-a indeplinit sau si-a indeplinit in mod defectuos obligatiile contractuale, din motive imputabile ofertantului in cauza, fapt care a produs sau este de natura sa produca grave prejudicii beneficiarilor acestuia;c1) a fost condamnat, in ultimii trei ani, prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;d) prezinta informatii false sau nu prezinta informatiile solicitate de catre autoritatea contractanta, in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie.3) Declaratia privind calitatea de participant la procedura - Ofertantul trebuie sa prezinte Formularul 4. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.4) Certificatele constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata - Persoanele juridice romane vor prezenta certificate de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiile exigibile de plata a impozitelor si taxelor de stat, inclusiv cele locale: - certificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale impozitului local, emis de serviciul public pentru finantele publice locale, din care sa reiasa situatia datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.- certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetulgeneral consolidat (bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor de sanatate, bugetul asigurarilor de somaj) emis de Ministerul Finantelor prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Directia Generala a Finantelor Publice, din care sa reiasa situatia datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Acestea se vor prezenta in oricare din formele: original/copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- Persoane juridice straine vor prezenta orice document edificator eliberate deautoritatile competente ale tarii de origine (certificate, caziere fiscale sau alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxele si contributiile catre bugetul de stat si bugetul local, din care sa reiasa situatia datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art.182 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste documente vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.5) Certificatul de participare la licitatie cu oferta independenta conform Ordinului ANRMAP nr. 314/12.10.2010 - Formularul 5. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.6) Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare ? Prezentarea declaratiei privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 (evitarea conflictului de interese) din OUG 34/2006 cu modificarile si completarileulterioare - Formularul 6. Declaratia trebuie prezentata de catre toti participantii la procedura (ofertant/ofertant asociat/ subcontractant/tert sustinator).Ofertantul/Candidatul/Ofertantul asociat/ Subcontractantul/Tertul sustinator care are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere ori de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv ori care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a), cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, este exclus din procedura de atribuire.Persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire: Girlea Catalin Cristian, - presedinte, Maftei Marius Laurian, Leoca Anghelescu Florin - Ionel, Vatamanu Kathlen, Marian GHIONU, Petrisor CIOBANU (se poate completa cu alte persoane care au legatura cu procedura). 1.a) Pentru persoane juridice romane - Prezentarea Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului. Informatiile cuprinse in acesta trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor. Documentul va fi prezentat in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular. Autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicatului privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate, documentul Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in original sau copie legalizata, daca formularul respectiv a fost prezentat in copie simpla.1.b) Pentru persoane juridice straine - in vederea demonstrarii capacitatii de exercitare a activitatii profesionale, se solicita prezentarea de documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica in conformitate cu prevederile legale din tara in care este rezident - Documentele prezentate trebuie sa ateste ca ofertantul are dreptul sa desfasoare activitati economice care le includ si pe cele care fac obiectul prezentei achizitii.Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata in limba romana. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular. Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezentapentru confirmarea documentelor prezentate in copie, documentul in original sau copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Declararea cifrei de afaceri medie globala - Fisa de informatii generaleSe solicita ca media cifrei de afaceri globale care vizeaza activitatea pe ultimii 3 ani sa fie de valoare 7.200.000 lei. Ofertantii vor prezenta copii dupa documente financiare din ultimii trei ani, din care sa rezulte respectarea cerintei privind cifra medie de afaceri. Operatorii economici au dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a situatiei economice si financiare a ofertantului.In cazul unei asocieri fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular iar cerinta minima se va considera indeplinita in mod cumulativ. In cazul in care ofertantul este o asociere pentru a putea beneficia de reducerea cerintei privind valoarea minima a mediei cifrei de afaceri la 50 % fiecare asociat trebuie sa se incadreze in categoria IMM conform Legii nr. 346/2004. Ofertantul individual sau ofertantii asociati care solicita reducerea cerintei privind valoarea minima a mediei cifrei de afaceri la 50 % vor prezenta o declaratie pe proprie raspundere, conform Anexei A din care sa rezulte ca se incadreaza in categoria IMM-urilor. Valorile vor fi exprimate in lei la cursul lei/euro mediu comunicat de BNR pentru anii 2010, 2011, 2012., Declaratii bancareOfertantul detine surse financiare in vederea sustinerii lucrarilor: Prezentarea unui cash-flow realist, corect si corelat cu graficul de executie propus, cu echipamentele din dotare, cu personalul alocat, cu resursele financiare proprii.Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarii pentru perioada ofertata, suplimentar fata de obligatiile contractuale in desfasurare. Valoarea inscrisa in scrisoarea de confirmare a fondurilor va fi de minim 2.180.900 lei si va fi valabila pe durata de minim 6 luni., Informatii privind privind sustinerea capacitatii economice si financiare a ofertantului/grupului de operatori economici.In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate. Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d).Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Lista principalelor lucrari executatein ultimii 5 ani.
Lista va contine valori, perioade, locul executiei lucrarilor si beneficiarii, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati.
Ofertantul trebuie sa faca dovada ca a executat in ultimii 5 ani lucrari similare cu obiectul contractului, lucrari duse la bun sfarsit, in valoare de 3.600.000 lei (fara TVA) incluse incadrul a maxim trei contracte. Pentru lucrarile declarate ca experienta similara, ofertantul are obligatia de a prezenta certificari de buna executie/documente emise sau contrasemnate de o autoritate sau de catre clientul beneficiar, din care sa rezulte informatii privind: denumirea lucrarii executate, valoarea, perioada de executie, daca lucrarile au fost executate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit.
Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, insotite, dupa caz, de traducerea autorizata a acestora in limba romana.
Nota: Numarul de ani solicitati in vederea demonstrarii experientei similare se va calcula prin raportare la data limita de depunere a ofertelor. Daca un grup de operatori economici depune, in asociere o oferta comuna, atunci indeplinirea nivelului minim solicitat pentru experienta similara se poate demonstra prin cumularea contractelor prezentate de catre asociati., Prezentarea declaratiei referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari. Ofertantul va prezenta documente care atesta detinereade echipamentesi utilaje necesare pentru indeplinirea contractului indiferent de forma de detinere (proprietate, chirie sau concesiune, contract de leasing, contract de colaborare, angajament de punere la dispozitie)., Prezentarea declaratiei referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani.
Prezentarea informatiilor referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre ofertant.
Prezentarea informatiilorreferitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor.
Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de cel putin
urmatorul personal de specialitate necesar pentru indeplinirea contractului:
-Sef de santier - cu experienta profesionala, dovedita prin participareala cel putin o lucrare similara. Se solicitaCV-ul, copii dupa diplome;
- 1 specialistImbunatatiri funciare atestat conform Ordinului Ministrului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale nr.182/2009. Se va prezenta copie dupa atestat;
- 1 Responsabil tehnic cu executia in domeniul imbunatatiri funciare, conform Ordinului MLPTL nr.777/2003 pentru aprobarea reglementarii tehnice "Indrumator pentru atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii" si Legea nr.10/1995 privind calitateain constructii. Acesta va prezenta atestatul si/sau legitimatia;
-1 responsabil pentru asigurarea controlului calitatii CQ - desemnat prin decizie interna de catre ofertant. Se solicitaprezentarea deciziei interne de numire a acestuia in
aceasta functie, conform legislatiei in vigoare.
Prezentare documente in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, insotite, dupa caz, de traducerea autorizata in limba romana., Acord de asociere (daca este cazul), Informatii privind privind sustinerea capacitatii tehnice si profesionalea ofertantului/grupului de operatori economici. Capacitatea tehnica si profesionala a ofertantuluipoate fi sustinuta, pentru indeplinirea unui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertantsi persoana respectiva.In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata, de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d). Certificat ce atesta faptul ca operatorul economic are implementat sistemul de calitate ISO 9001 sau certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene. Se vor prezenta copii lizibile, semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul de reprezentantul legal al ofertantului, aflat in termen de valabilitate la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor., Certificat ce atesta faptul ca operatorul economic are implementat sistemul de calitate ISO 14001 sau certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene. Se vor prezenta copii lizibile, semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul de reprezentantul legal al ofertantului, aflat in termen de valabilitate la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 23.12.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 23.12.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 12.12.2013 11:44