Achizitie publica - Lucrari de construc?ie pentru obiectivul ?Modernizare drumuri agricole, comuna Vacareni, jud. Tulcea?
Detaliu pentru invitatia numarul 355742
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 355742/14.11.2013
Denumire contract: Lucrari de construc?ie pentru obiectivul ?Modernizare drumuri agricole, comuna Vacareni, jud. Tulcea?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA VACARENI (PRIMARIA VACARENI)Cod fiscal: 15996227, Adresa: Comuna Vacareni, judetul Tulcea, srt. Europeana, nr. 87, Vacareni, Telefon: 0240541539, Fax: 0240541539
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Comuna Vacareni, judetul Tulcea, srt. Europeana, nr. 87, Vacareni, Romania, cod postal: 827125, telefon: +40 240541539, fax: +40 240541539, persoana de contact: TEODOR ANASTASIU
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Sediul Primariei comunei Vacareni, jud. Tulcea, Romania
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Lucrari de construc?ie pentru obiectivul ?Modernizare drumuri agricole, comuna Vacareni, jud. Tulcea?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Prin contractul de lucrari se dore?te achizi?ionarea unor lucrari de construc?ii pentru obiectivul ?Modernizare drumuri agricole, comuna Vacareni, jud. Tulcea?, in cadrul proiectului ?Modernizare drumuri agricole, comuna Vacareni, jud. Tulcea?, finan?at prin P.N.D.R. - Masura 125 - ?Imbunata?irea ?i dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea ?i adaptarea agriculturii ?i silviculturii? - Submasura 125A - ?Imbunata?irea ?i dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea ?i adaptarea agriculturii?- Componenta A2 ? ?Infrastructura agricola de acces?.Lungime totala aproximativa: 4, 77 km.Valoarea estimata a lucrarilor supuse prezentei proceduri de achizi?ie este de 3.270.197, 70 lei, fara T.V.A., echivalent a 747.764, 32 euro (calculat la cursul B.N.R. valabil pentru data de 28.03.2012, respectiv 1 euro=4, 3733 lei), inclusiv cheltuieli diverse ?i neprevazute, defalcata dupa cum urmeaza: ? Cheltuieli pentru investi?ia de baza: cap.4 .1 (construc?ii ?i instala?ii): 2.900.398 lei, fara T.V.A.? Organizare de ?antier: cap.5.1:72.509 lei, fara T.V.A.? Cheltuieli diverse ?i neprevazute 5.3:297.290, 70 lei, reprezentand 10% din valoarea estimata fara diverse ?i neprevazute.
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 3, 270, 197.7 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
- Cuantumul garan?iei este de 50.000 lei ?i se constituie prin : -virament bancar (comuna Vacareni, jud. Tulcea, Cod Fiscal 15996227) cont RO78 TREZ 6435 002X XX00 0213 deschis la Trezorerie, Sucursala Tulcea; se prezinta OP confirmat de banca emitenta, copie document, -instrument de garan?ie emis in condi?iile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, in cuantum ?i pentru perioada de valabilitate prevazuta in documenta?ia de atribuire, care se prezinta in original.Pentru garan?ia de participare constituita in alta moneda dacat lei, cursul valutar la care se va face echivalen?a leu/alta valuta va fi cursul publicat de B.N.R., la data publicarii invita?iei de participare.-Oferta care nu este inso?ita de garan?ie de participare la deschiderea ofertelor, va fi respinsa conform art.86 alin.(4) din H.G. nr.925/2006 coroborat cu art.33 alin.(3) din H.G. nr.925/2006.- garan?ia de participare, constituita de ofertantul a carui oferta a fost stabilita ca fiind ca?tigatoare, se restituie de autoritatea contractanta in cel mult 3 zile lucratoare de la data constituirii garan?iei de buna execu?ie, - garan?ia de participare, constituita de ofertan?i a caror oferta nu a fost stabilita ca?tigatoare, se returneaza de autoritatea contractanta dupa semnarea contractului de achizi?ie publica cu ofertan?ii ale caror oferte au fost desemnate castigatoare, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la data expirarii perioadei de valabilitate a ofertei.-Perioada de valabilitate a garan?iei de participare este de 90 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.-Contestatorului caruia i-a fost respinsa contesta?ia ca nefondata de catre C.N.S.C., autoritatea contractanta ii va re?ine din garan?ia de participare in raport cu valoarea estimata a contractului, urmatoarea suma, calculata conform prevederilor art. 2781 alin.(1)
Garantie de buna executie
Antreprenorul general are obligatia conform art.89, alin.3 din HG 925/2006 de a constitui garantia de buna executie a contractului de lucrari in termen de 5 zile de la semnarea de catre ambele parti a contractului.Neconstituirea garantiei de buna executie in termenul, cuantumul siconditiile stabilite sau neconstituirea unei noi garantii de buna executie in cazul in care aceasta a fost executata (partial sau integral) atrage de la sine rezilierea de drept a contractului, fara punere in intarziere sau indeplinirea unei formalitati prealabile de catre achizitor si pierderea garantiei de participare.Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a contractului de lucrari si se va constitui printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari sau prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale.Suma initiala care se depune de catre atreprenorul general in contul de disponibil astfel deschis trebuie sa fie de 0, 5% din pretul contractului.Garantia de buna executie se constituie pe toata durata de derulare a contractului pana la receptia finala a lucrarilor.Achizitorul se obliga sa restituie garantia de buna executie astfel : - 70%din valoarea garantiei, in termen de 14 zile de la data incheierii procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor- 30% din valoarea garantiei la expirarea duratei de garantare a lucrarii executate , pe baza procesului verbal de receptie finala.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Se va prezenta Declara?ia privind neincadrarea in prevederile art.180 din O.U.G. nr.34/2006 completata - Conform Formular nr.3, in original.2. Se va prezenta Declara?ie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art.181 din O.U.G. nr.34/2006 -Conform Formular nr.4, in original.Formularele men?ionate la punctele 1 ?i 2 [pentru lit. a), c1) ?i d)] vor trebui prezentate ?i de ter?ul sus?inator, daca este7cazul.3. Se va prezenta Certificatul de participare la licita?ie cu oferta independenta conform prevederilor Ordinului nr.314 din 12.10.2010 - Conform Formular nr.5, in original.4. Se va prezenta Declara?ie privind neincadrarea in prevederile art.69?1 din O.U.G. nr.34/2006 - Conform Formular nr.6, inoriginal.Persoanele ce de?in func?ii de decizie in cadrul autorita?ii contractante sunt: 1. Gherghisan Sterian - Primar2. Neagu Costel - Viceprimar3. Anastasiu Teodor - Responsabil achizi?ii publice4. Benu Corneliu - Consilier local5. Bilea Ecaterina - Consilier local6. Burada Ionel - Consilier local7. Farazica Gheorghe - Consilier local8. Jijileanu Victor - Consilier local9. Neagu Costel - Consilier local10. Neagu Gheorghe - Consilier local11. Ro?u Constantin Iordan - Consilier local12. Severin Alexandru - Consilier local13. Stoica ?tefan - Consilier local14. ?erban Petrica - Consilier local15. Balea Rodica - Economist principal5. Se va prezenta Declara?ia privind calitatea de participant la procedura - Conform Formularului nr.9, in original.6. Se va prezenta Certificat de atestare fiscala emis de catre Direc?ia Generala a Finan?elor Publice din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor. Acesta se va prezenta in una din urmatoarele forme: original/copie legalizata/copie lizibila conform cu originalul.7. Se va prezenta Certificat de atestare fiscala emis de primaria localita?ii unde ofertantul i?i are sediul din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor. Acesta se va prezenta in una din urmatoarele forme: original/copie legalizata/copie lizibila conform cu originalul.Nota: - Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a fiecarei luni, conform prevederilor Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile ?i completarile ulterioare.- cerin?a se considera indeplinita daca operatorul prezinta inlesniri la plata de genul e?alonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.In cazul in care in ?ara de origine sau in ?ara in care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevazute la punctele 6 ?i 7, ofertantul va prezenta: o declara?ie pe propria raspundere sau o declara?ie autentificata data in fa?a unui notar, a unei autorita?i administrative sau judiciare sau a unei asocia?ii profesionale care are competen?e in acest sens.In cazul unei oferte comune depusa de mai mul?i operatori economici, Situa?ia personala - se va demonstra prin prezentarea documentelor solicitate de catre fiecare operator economic semnatar al acordului de asociere, mai pu?in Formularul nr.5- Certificatul de participare cu oferta independenta, care va fi completat doar de catre liderul asocierii, ca reprezentant legal al acesteia.Toate documentele emise in alta limba vor fi inso?ite de traducere autorizata in limba romana. 1. Ofertantul trebuie sa faca dovada formei de inregistrare ca persoana fizica sau juridica. Operatorul economic trebuie sa prezinte Certificatul constatator O.N.R.C. din care sa rezulte obiectul de activitate al acestuia. Obiectul contractului de achizi?ie trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din Certificatul constatator emis de O.N.R.C.8Documente solicitate: Certificatul constatator emis de O.N.R.C. in conformitate cu prevederile Legii nr.26/1990. Modalitatea de indeplinire pentru persoanele juridice straine: - prezentarea de documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenen?a din punct de vedere profesional, conforme legii ?arii de reziden?a a operatorului economic. (se va verifica prin accesarea http: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do)- prezentarea Certificatului de Reziden?a Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declara?ie, valabile pentru anul calendaristic in curs.2. In cazul unei oferte comune depuse de mai mul?i operatori economici capacitatea de exercitare a activita?ii profesionale se va demonstra prin prezentarea documentelor solicitate de catre fiecare operator economic semnatar al acordului de asociere, pentru partea de contract pe care o realizeaza.3. Se permite depunerea/prezentarea documentelor solicitate in cadrul acestei sec?iuni in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila conform cu originalul.Ofertantului care urmeaza a fi desemnat ca?tigator, comisia de evaluare ii va solicita prezentarea Certificatului constatator O.N.R.C. in original sau copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: - Asigurarea lucrarilor de construc?íi. Se va prezenta declaratie pe propria raspundere., - Cifra medie de afaceri globala pe ultimii 3 (trei) ani financiari (2010, 2011, 2012) sa fie de minim 3.300.000 lei. Se va prezenta Formular nr.8, bilanturi contabile pentru anii 2010, 2011, 2012, sau orice alte documente edificatoare prin care operatorul economic isi poate dovedi capacitatea economico-financiara, in copii certificate pentru conformitate cu originalul prin semnatura si stampila. Cerinta poate fi indeplinita prin cumul, in cazul unei oferte comune sau integral, de catre un tert sustinator, conform art.186 din O.U.G. nr.34/2006. In cazul in care ofertantul este I.M.M, acesta poate beneficia de prevederile Legii nr.346/2004 referitoare la reducerea cu 50% a valorii cifrei de afaceri, situatie in care acesta va depune toate actele legale care sa ateste calitatea de I.M.M. In situatia asocierii unui I.M.M. cu o societate comerciala care nu face parte din categoria I.M.M.-urilor, asocierea nu are caracterul unui I.M.M. si nu se pot aplica prevederile Legii nr.346/2004.Echivalenta lei/alta valuta se va calcula la cursul valutar mediu anual comunicat de catre B.N.R., -Informatii privind tertul sustinator economic si financiar - daca este cazul.Ofertantul poate fi sustinut conform art.186 din O.U.G. nr. 34/2006 - se va face dovada resurselor invocate, prin depunerea de documente justificative: angajamentul ferm(Formular nr.14), declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.180 din O.U.G. nr.34/2006 din partea sustinatorului (Formular nr.3), declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181, lit. a), c1) ?i d) din O.U.G. nr.34/2006, din partea sustinatorului (Formular nr.4), declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.69¹ din O.U.G. nr. 34/2006 din partea sustinatorului (Formularul nr.6)., - Informa?ii privind asocia?ii: In cazul unei oferte comune depusa de mai mul?i operatori economici capacitatea economica ?i financiara se va demonstra prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulate pentru to?i operatorii economici semnatari ai acordului de asociere).Ofertantul va prezenta Acordul de asociere (Formular nr.15), semnat de par?i, care va consemna partea/partile din contract care urmeaza a fi indeplinita/indeplinite de fiecare semnatar al acordului de asociere. Liderul asocierii ii va reprezenta si pe ceilalti asociati in raport cu Primaria comunei Vacareni, atat in etapa de ofertare cat si in etapa de contractare.Se solicita legalizarea asocierii, in cazul in care oferta comuna va fi declarata castigatoare.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: - Ofertantul trebuie sa faca dovada lucrarilor similar executate in ultimii 5 ani, calcula?i de la data limita de depunere a ofertelor, care sa cuprinda minim un contract de lucrari similare in domeniul lucrari de drumuri in valoare de cel pu?in 2.972.907 lei, fara T.V.A.In acest sens ofertantul va prezenta declara?ia privind lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani (Formularul nr.16) precum ?i orice alte documente in vederea indeplinirii cerin?ei, atata timp cat acestea cuprind informa?iile prevazute la art.188, alin.(3), lit.a din O.U.G. nr.34/2006: lista cu lucrari inso?ite de certificari de buna execu?ie/documente (certificate constatatoare/recomandari/procese verbale de recep?ie) prin care sa se precizeze cel pu?in urmatoarele aspecte: denumirea beneficiarului, valoarea, perioada ?i locul execu?iei lucrarilor, men?iunea daca acestea au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu ?i daca au fost duse la bun sfar?it pentru cele mai importante lucrari.Toate documentele emise in alta limba vor fi inso?ite de traducerea autorizata ?i legalizata a acestora in limba romana., - Lista referitoare la utilajele, instala?iile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului conform propunerii tehnice prezentate (Formularul nr.20).Ofertan?ii trebuie sa-?i dimensioneze resursele tehnice disponibilizate astfel incat sa faca dovada capacita?ii de a acoperi execu?ia lucrarilor, in func?ie de graficul de execu?ie propus cu luarea in considerare a punctelor critice eviden?iate in grafic, pentru fiecare obiect de lucrari in parte.Ofertantii trebuie sa dispuna obligatoriu de cel putin urmatoarele utilaje ?i echipamente: statie preparare mixturi asfaltice, statie de betoane, cilindru compactor, autobasculanta, autobetoniera, autogreder, buldozer, excavator pe senile.Autoritatea contractanta solicita asigurarea (din dotare proprie, inchiriere, angajamente, etc) de la operatori economici, asocia?i, subcontractan?i (pentru partea lor de implicare in contractul ce urmeaza sa fie indeplinit), a dotarilor necesare pentru indeplinirea contractului. In cazul inchirierii, se vor prezenta antecontractele de inchiriere, care sa ateste faptul ca utilajele, echipamentele ?i mijloacele de transport se vor inchiria astfel incat sa fie disponibile pe perioada in care este necesara implicarea lor in derularea contractului., -Declaratia privind personalul responsabil pentru indeplinirea contractului, impreuna cu atestatul si/sau legitimatia acestora valabile la data limita a depunerii ofertelor.Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune pentru perioada de execu?ie a contractului de personalul/resursele umane rezultate a fi necesare pentru indeplinirea contractului conform propunerii tehnice prezentate.Vor fi acoperite minim specialita?ile: -func?ii de conducere (?ef ?antier - 1 persoana ?i adjunct ?ef de ?antier - 1 persoana.Cerin?e obligatorii pentru fiecare persoana: studii superioare, minim 5 ani experien?a in specialitatea studiilor - implicarea intr-uncontract similar, -responsabil tehnic cu execu?ia, 1 persoana - persoana atestata conform legii, ca responsabil tehnic cu execu?ia pentru domeniul de activitate aferent obiectului contractului, -asigurarea calita?ii, cel pu?in o persoana atestata, conform legii, ca manager al sistemelor de management al calita?ii; absolvirea cursului de management in domeniul calita?ii, -personal de execu?ie (muncitori califica?i)., - Declara?ie privind masurile de protec?ie a mediului., - Ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi., - Informatii privind tertul sustinator al capacita?ii tehnice ?i profesionale - daca este cazul.
Ofertantul poate fi sustinut conform art.186 din O.U.G. nr. 34/2006 - se va face dovada resurselor invocate, prin depunerea de documente justificative: angajamentul ferm (Formular nr.28), declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.180 din O.U.G. nr. 34/2006 din partea sustinatorului (Formular nr.3), declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181, lit. a), c1) ?i d) din O.U.G. nr.34/2006, din partea sustinatorului (Formular nr.4), declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.69¹ din O.U.G. nr. 34/2006 din partea sustinatorului (Formularul nr.6)., -Informa?ii privind asocia?ii: In cazul unei oferte comune depusa de mai mul?i operatori economici capacitatea tehnica ?i profesionala se va demonstra prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulate pentru to?i operatorii economici semnatari ai acordului de asociere).Ofertantul va prezenta Acordul de asociere (Formular nr.15), semnat de par?i, care va consemna partea/partile din contract care urmeaza a fi indeplinita/indeplinite de fiecare semnatar al acordului de asociere. Liderul asocierii ii va reprezenta si pe ceilalti asociati in raport cu Primaria comunei Vacareni, atat in etapa de ofertare cat si in etapa de contractare.Se solicita legalizarea asocierii, in cazul in care oferta comuna va fi declarata ca?tigatoare. Ofertan?ii vor prezenta copia conform cu originalul a certificatului ISO 9001, sau alt certificat echivalent privind certificarea sistemului de management al calita?ii, privind activita?ile din domeniul supus procedurii de achizi?ie, (execu?ie lucrari drumuri) valabil la data limita a depunerii ofertei. Nu se accepta dovezi care atesta ca documentele solicitate sunt in curs de ob?inere, cu excep?ia celor prevazute la art.193 din O.U.G. nr.34/2006. Cerin?a nu poate fi indeplinita de ter?i sus?inatori. Cerin?a trebuie sa fie indeplinita de fiecare asociat, in cazuldepunerii unei oferte comune, pentru partea din contract care o realizeaza fiecare asociat.(daca este cazul)., Candida?ii vor prezenta copia conform cu originalul a certificatului ISO14001, sau alt certificat echivalent privind sistemul de protec?ie a mediului, privind activita?ile din domeniul supus procedurii de achizi?ie, (execu?ie lucrari drumuri) valabil la data limita a depunerii ofertei.Nu se accepta dovezi care atesta ca documentele solicitate sunt in curs de ob?inere, cu excep?ia celor prevazute la art.193 din O.U.G. nr.34/2006. Cerin?a nu poate fi indeplinita de ter?i sus?inatori. Cerin?a trebuie sa fie indeplinita de fiecare asociat, in cazul depunerii unei oferte comune, pentru partea din contract care o realizeaza fiecare asociat. (daca este cazul).Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
60
Descriere: Componenta financiara
2. Perioada de garantie a lucrarii
10
Descriere: componenta punctaj tehnic
2.1 Termenul de executie a lucrarii
30
Descriere: componenta tehnica
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 29.11.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 29.11.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Alte fonduri
Data expedierii prezentei invitatii: 13.11.2013 16:01