Achizitie publica - Lucrari de constructie pentru obiectivul modernizare drum de exploatare agricola Almasu Mare
Detaliu pentru invitatia numarul 344482
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 344482/28.03.2013
Denumire contract: Lucrari de constructie pentru obiectivul modernizare drum de exploatare agricola Almasu Mare
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialComuna Almasu Mare (Primaria Comunei Almasu Mare)Cod fiscal: 4562230, Adresa: Almasu Mare str. Principala nr. 204, Almasu Mare, Telefon: 0258/850105, Fax: 0258/850014
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Almasu Mare str. Principala nr. 204, Almasu Mare, Romania, cod postal: 517030, telefon: +40 258850105, fax: +40 258850014, persoana de contact: Aron Zaharie
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Almasu Mare str. Principala nr. 204, Almasu Mare, Romania, cod postal: 517030, telefon: +40 258850105, fax: +40 258850014, persoana de contact: Aron Zaharie
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Lucrari de constructie pentru obiectivul modernizare drum de exploatare agricola Almasu Mare
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Prin contractul de lucrari se doreste achizitionarea unor lucrari Lucrari de constructii pentru obiectivul Modernizare drum de exploatare agricola Almasu Mare, in cadrul proiectului ?Modernizare drum de exploatare agricola in comunca Almasu Mare. Judetul Alba, Masura 125 A2?, finantat prin P.N.D.R.? Masura 125 ?Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea si adaptarea agriculturii si silviculturii?.Lucrarile de constructii de drumuri vizeaza: lucrari de refacere a structurii rutiere, a santurilor de scurgere, completarea cu podete tubulare si decolmatarea celor existente, construirea de ziduri de sprijin si parapeti in zonele de risc, reconstructia indicatoarelor de circulatie.Valoarea estimata a lucrarilor supuse prezentei proceduri de achizitie este de 4.005.334, 94 lei.Valoarea estimata este compusa din urmatoarele linii bugetare: -4.1 Lucrari de constructii modernizare drum3.747.524 lei-5.1.1 Lucrari de constructii si instalatii aferente organizarii de santier 75.090 lei-5.3 Cheltuieli diverse si neprevazute182.720, 94 lei
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 4, 005, 334.94 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare este de 50.000 lei. Conform prevederilor art. 16. alin. (2) din Legea 346/2004 ?intreprinderile mici si mijlocii beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, de garantia pentru participare si de garantia de buna executie, cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii?. In acest sens, operatorii economici participanti la procedura de atribuire au obligatia completarii si depunerii Formularului nr. 3 -?Declaratiei privind incadrarea in categoria IMM?.Garantia de participare poate fi eliberata in numele ofertantului si in Euro, contravaloarea sumei de 50.000 este calculata la cursul BCE, Euro/RON din data de 1 Martie 2013.Perioada de valabilitate a garantiei de participare: 90 de zile de la termenul limita de primire a ofertelor. Modalitati de constituire a garantiei de participare: prin virament bancar(Comuna Almasu Mare, cod unic de inregistrare: 4562230) sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara, conform Formularului nr. 22, ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire.Conform prevederilor art. 2781 alin. (1) in masura in care C.N.S.C. respinge contestatia ca nefondata, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare in raport cu valoarea estimata a contractului urmatoarele sume: b) intre 420.001 lei si 4.200.000 lei inclusiv - 4.200 lei + 0, 1% din ceea ce depaseste 420.001 lei, respectiv 7.602, 61 lei.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie: 10% din valoarea contractului.Modalitatea de constituire: - garantia de buna executie se poate constitui printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara, conform Formularului nr. 23, sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract. Prevederile art. 86 alin. (2) - (4) din H.G. 925/2006 se aplica in mod corespunzator; sau- prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. Contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului. Pe parcursul indeplinirii contractului, autoritatea contractanta urmeaza sa alimenteze acest cont de disponibil prin retineri succesive din sumele datorate si cuvenite contractantului pana la concurenta sumei stabilite drept garantie de buna executie in documentatia de atribuire. Autoritatea contractanta va instiinta contractantul despre varsamantul efectuat, precum si despre destinatia lui. Din contul de disponibil deschis la Trezoreria Statului pe numele contractantului pot fi dispuse plati atat de catre contractant, cu avizul scris al autoritatii contractante care se prezinta unitatii Trezoreriei Statului, cat si de unitatea Trezoreriei Statului la solicitarea scrisa a autoritatii contractante in favoarea careia este constituita garantia de buna executie, in situatia prevazuta la art. 91. Contul astfel deschis este purtator de dobanda in favoarea contractantului.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta 1 ? neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. 34/2006.Documente solicitate: Formularul nr. 4 - Declaratie pe propria raspundere privind neincadrare in prevederile art. 180 din O.U.G. 34/2006.Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006, respectiv Formularul nr. 4, va trebui prezentat si de tertul sustinator, daca este cazul.Se va permite depunerea certificatelor/documentelor pentru persoane juridice/fizice straine in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Cerinta 2 ? neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. 34/2006.Documente solicitate: Formularul nr. 5 - Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. 34/2006.Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa obligatiile exigibile la plata din luna anterioara depunerii ofertei, pentru persoane juridice din Romania. Pentru persoanele juridice/fizice straine ? un document similar/declaratie pe propria raspundere/ declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale ce are competente in acest sens ? din care rezulta indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat din lun anterioara depunerii ofertei, in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania, sau respectiv in tara in care este rezident candidatul, pentru a preveni un eventual risc de neindeplinire a contractului, certificat fiscal privind impozitele si taxele locale (datorii la bugetele locale) pentru persoanele juridice din Romania. Pentru persoanele juridice/fizice straine ? un document similar/declaratie pe propria raspundere/declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale ce are competente in acest sens ? din care rezulta indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor locale, din luna anterioara depuneii ofertei.Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), lit. c1) si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006, respectiv Formularul nr. 5 (cu modificarile necesare) va fi depus si de tertul sustinator, daca este cazul.Cerinta 3 ? prezentarea unui document care sa certifice faptul ca oferta prezentata a fost conceputa si formulata in mod independent fata de oricare concurent, fara a exista consultari, comunicari, intelegeri sau aranjamente cu acestia; oferta prezentata nu contine elemente care deriva din intelegeri intre concurenti in ceea ce priveste preturile/tarifele, metodele/formulele de calcul al acestora, intentia de a oferta sau nu la respectiva procedura sau intentia de a include in respectiva oferta elemente care, prin natura lor, nu au legatura cu obiectul respectivei proceduri; oferta prezentata nu contine elemente care deriva din intelegeri intre concurenti in ceea ce priveste calitatea, cantitatea, specificatii particulare ale produselor sau serviciilor oferite; detaliile prezentate in oferta nu au fost comunicate, direct sau indirect, niciunui concurent inainte de momentul oficial al deschiderii publice, anuntata de autoritatea contractanta.Documente solicitate: Formularul nr. 6 - Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, conform prevederilor Ordinului 314/12.10.2010Cerinta 4 ? declaratie pe propria raspundere ca ofertantul/ofertantul asociat/subcontractantul/tertul sustinator nu are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere ori de supervizare si/sau ca nu are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv ori care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a), cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante.In cazul in care se constata existenta unei astfel de situatii ofertantul/ofertantul asociat/subcontractantul/tertul sustinator este exclus din procedura de atribuire.Persoanele cu functii de decizie in cadrul autoritatii contractante sunt: Zaharie Aron- primarBecaPetru- consilierCodrin Nicolae- consilierCroampa Iosif- consilierFlorea Ioan Marian- consilierIancau Gheorghe Cosmin - consilierMarc Gheorghe- consilierOlea Ovidiu Petru- consilierTarziu Dorin- consilierTrif Simina- consilierSuciu Sabin- contabilPersoanele implicate in derularea procedurii de achizitie sunt: Zaharie Aron - PrimarPetrus Ioan- Responsabil achizitii publiceBeca Iuliu- SecretarSuciu Sabin- ContabilDocumente solicitate: Formularul nr. 8 - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 691 din O.U.G. nr. 34/2006.Declaratia se va prezenta atat de catre subcontractant, cat si de tertul sustinator, daca este cazul (conform Ordinului ANRMAP nr. 170/2012).Cerinta 5 ? Operatorii economici au obligatia de a declara pe proprie raspundere calitatea de participant la procedura. Aceasta poate fi: ofertant in nume propriu sau ofertant in asociere sau subcontractant.Documente solicitate: Formularul nr. 7 - Declaratia privind calitatea de participant la procedura, conform prevederilor art 46, alin. 1, din OUG 34/2006. Se permite depunerea/prezentarea documentelor solicitate in cadrul acestei sectiuni in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Cerinta 6 ? ofertantul trebuie sa faca dovada formei de inregistrare ca persoana fizica sau juridica. Operatorul economic trebuie sa prezinte Certificatul constatator ONRC din care sa rezulte obiectul de activitate al acestuia. Obiectul contractului de achizitie trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din Certificatul constatator emis de ONRC. Documente solicitate: Certificatul constatator emis de ONRC in conformitate cu prevederile Legii 26/1990.Pentru persoanele juridice straine Modalitatea de indeplinire: - Prezentarea dedocumente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. (se va verifica prin accesareahttp: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do)- prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie, valabile la data depunerii ofertei.
Capacitatea economica si financiara
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta 1 - Experienta similaraLista principalelorlucrari executate in ultimii 5 ani din care sa rezulte ca ofertantul a executat cel putin maxim 5 contracte avand ca obiect lucrari de constructie in domeniul infrastructurii de transport rutiera caror valoare cumulata sa fie cel putin egala cu 3.800.000 lei fara TVA.Numarul de ani solicitati in vederea demonstrarii experientei similare se va calcula prin raportare la data limita de depunere a ofertelor.Certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari. Respectivele certificari indica beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor si precizeaza daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit., Cerinta 2 - Lista utilaje/dotariDeclaratie privind utilajele si echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului, Cerinta 3 - PersonalOfertantul va furniza informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea urmatorului personal (de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut)considerat necesar in executia contractului: a) Inginer calitate (CQ)- 1 persoanab) Responsabil tehnic cu executia(RTE) - 1 persoanac) Sef santier- 1 persoanaStudii si aptitudini solicitate: - studii superioare de specialitate/atestate conform domeniului obiectului contractului de lucrari.Experienta profesionala generala: Minim 5 ani experienta profesionala in domeniulinfrastructurii de transport rutier.Experienta profesionala specifica: Participarea in cel putin 1 contract similar deconstructie de infrastructura rutieraPersonalul enumerat in cadrul prezentei Cerinte poate fi pus la dispozitie fie din cadrul personalul propriu ofertantului, fie in baza unor contracte de colaborare, prestari servicii, etc.O declaratie referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani.O declaratie privind studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere., Cerinta 4 - SubcontractantiOfertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi. Cerinta nr. 1Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001 sau echivalentOperatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta., Implementarea Standardului de Managemet de Mediu in conformitate cu SR EN ISO 14001 sau echivalentOperatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa demonstreze ca actiunile/activitatile pe care le aplica in indeplinirea contractului de lucrari, nu afecteaza mediul.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 16.04.2013 11:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 16.04.2013 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 16.07.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 28.03.2013 10:32