Achizitie publica - LUCRARI DE CONSTRUCTII in cadrul proiectului : ?RESTAURAREA SI CONSOLIDAREA CONACULUI ?PANA FILIPESCU?, FILIPESTII DE TARG, JUD. PRAHOVA?.
Detaliu pentru invitatia numarul 347295
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 347295/27.05.2013
Denumire contract: LUCRARI DE CONSTRUCTIIin cadrul proiectului : ?RESTAURAREA SI CONSOLIDAREA CONACULUI ?PANA FILIPESCU?, FILIPESTII DE TARG, JUD. PRAHOVA?.
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCONSILIUL JUDETEAN PRAHOVACod fiscal: 2842889, Adresa: b-dul Republicii, nr 2-4, et.4, camera 116, Ploiesti, Telefon: +40 244529602, Fax: +40 244511611
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: SEAP
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: In SEAP
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: LUCRARI DE CONSTRUCTIIin cadrul proiectului : ?RESTAURAREA SI CONSOLIDAREA CONACULUI ?PANA FILIPESCU?, FILIPESTII DE TARG, JUD. PRAHOVA?.
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: LUCRARI DE CONSTRUCTII in cadrul proiectului: ?RESTAURAREA SI CONSOLIDAREA CONACULUI ?PANA FILIPESCU?, FILIPESTII DE TARG, JUD. PRAHOVA?, lucrarile constau in: - consolidare, restaurare, instalatii aferente executiei obiectivului;furnizare si instalare dotari de specialitate.Proiectul este finantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 5 - Dezvoltarea durabila si promovarea turismului, Domeniul major de interventie 5.1-?Restaurarea si valorificarea durabila a patrimoniului cultural, precum si crearea/modernizarea infrastructurilor conexe?, Cod SMIS: 15486Lucrarile constau in: lucrarile si operatiunile descrise in caietele de sarcini, respectiv urmatoarele componente conform proiectului tehnic si a centralizatorului cheltuielilor pe obiectiv: -amenajarea pentru protectia mediului, -asigurarea utilitatilor necesare obiectivului ( conform proiectului tehnic), -investitia de baza(constructii si instalatii);
-utilaje si echipamente tehnologice si functionale, -dotari, -organizare de santier, - cheltuieli diverse si neprevazute.Valoarea estimata a contractului este de 9.839.935, 51 lei fara TVA, din care 740.452, 68 lei fara TVA, cheltuieli diverse si neprevazute, reprezentand 8, 13% din valoarea de C+M +Organizare de santier.Nota: Valoarea totala a contractului este compusa din valoarea care rezulta din centralizatorul form. F1, la care se adauga valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute, a se vedea formularul de oferta si anexa la formularul de oferta ( din sectiunea formulare )
II.1.6) CPV: 45212314-0 - Lucrari de constructii de monumente istorice sau memoriale (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 9, 839, 935.51 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare: 150.000 lei.Per.de valab.a garantiei va fi cel putin egala cu per.de valab.a ofertei.Forma de constituire a gar.de particip.: a)un instrument de garantare irevocabil emis in conditiile legii, de o soc.bancara ori de o soc.de asig.;2)ordin de plata in contul: RO72TREZ5215006XXX000119, Trezoreria Ploiesti.Dovada garantiei de participare se va depune in SEAP semnata cu semnatura electronica de emitent sau se va depune la sediul Autoritatii Contractante in original - pana la data limita de depunere a ofertelor.Daca gar.de particip.se constituie printr-un instrum.de garantare emis de o soc.bancara/soc.de asig.se va completa Form.10 sau un alt model care sa contina cel putin datele din acest formular.Dovada constit.gar.de particip.se face cf.art.17 alin.(3)si(4)din HG 1660/2006.In cazul elib.gar.de particip.de o banca/soc.de asig.din strainatate, instrumentul de garantare va fi redactat intr-o formulare echivalenta cu modelul prezentat in Form.10 si se va prezenta in cond.de mai sus, insotit de traducerea in limba romana(autorizata si legalizata).In acest caz se solicita prezentarea docum.de certificare emis de societatea bancara/de asigurari din Romania cu care banca/societatea de asigurari straina are relatii de corespondent, privind valabilitatea semnaturilor existente pe scrisoare de garantie bancara.Echivalenta lei/alta valuta se va face la cursul BNR cu 5 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor.In cazul depunerii unei oferte comune, gar.de particip.poate fi constituita pe numele oricaruia dintre asociati.Ptr.a benef.de prev.legii nr.346/2004, toti membrii unei asocieri trebuie sa se incadreze in categoria IMM- urilor. Autoritatea contractanta va elibera/restitui garantia de participare cf. art. 88 din H.G. nr. 925/2006. Ofertantilor le sunt aplicabile prevederile art 278^1, lit.c) din O.U.G.34/2006, respectiv retinerea din garantie a sumei de 8.469, 94 lei in cazul respingerii contestatiei ca nefondata.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantie de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA.Modul de constituire a garantie de buna executie: 1) prin retineri succesive din sumele datorate pentru plata facturilor partiale.In acest caz se vor avea in vedere prevederile HG 1045/2011; 2) scrisoare de garantie bacara in cuantumul solicitat si valabila pana la expirarea perioadei de garantie de buna executie; 3) instrument de garantare emis in conditiile legii de de o societate bancara sau de o societe de asigurari.Garantia de buna executie va fi aplicata integral la valoarea totala a contractului si va fi eliberata astfel: - 70% din valoarea garantiei in termen de 14 zile de la data incheierii procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor, daca nu au fost ridicate pana la aceasta data pretentii asupra ei, iar riscul pentru vicii ascunse este minim.- 30% din valoarea garantiei, la expirarea perioadei de garantie a lucrarilor, in termen de 14 zile de la dataprocesului verbal de receptie finala.Contul garantiei de buna executie va fi deschis obligatoriu la Trezoreria Statului din cadrul organului fiscal competent.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art 180 din O.U.G.nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile sicompletarile ulterioare.Se va completa si prezenta Formularului nr. 1 - Declaratieprivind neincadrarea in dispozitiile art 180 din O.U.G. nr. 34/2006 ( disponibilain sectiuneaFormulare), de catre ofertant/ofertant asociat/tert sustinator.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.2. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. nr.34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Se va completa si prezenta Formularul nr. 2 ? Declaratieprivind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului 34/2006 (disponibil in sectiunea Formulare), de catre ofertant/ofertant asociat/tert sustinator.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.Declaratia privind neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. 34/2006, aprobata cu modificarile si completarile prin Legea nr.337/2006)si Declaratia pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 181 lit.a), lit. c) indice 1 si lit. d ), din O.U.G. nr. 34/2006, aprobata cu modificarile si completarile prin Legea nr. 337/2006), vor fi prezentate si de tertul sustinator.3. Certificat de participare cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui AutoritatiiNationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 314/2010 privind punerea in aplicare a certificatului de participare la licitatii cu oferta independent.Se va completa si prezenta Formularul CERT - Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta ( disponibil in sectiunea Formulare), prin care se certifica faptul ca participarea la respectivaprocedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta.In cazul unei asocieri aceasta declaratie va fi prezentata in numele asocierii de catre asociatul desemnat lider.4.Declaratie privind calitatea de participant la procedura.Se va completa si prezenta Formularul nr. 12 - Declaratie pe propria raspundere privind calitatea de participant la procedura ( disponibil in sectiunea formulare). Ofertantul nu are dreptul, in cadrul acestei proceduri: a) sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor ofertelor in cauza;b) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractor in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.Intreprinderile afiliate au dreptul de a participa in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, dar numai in cazul in care participarea acestora nu este de natura sa distorsioneze concurenta.c) sa depuna oferta oferta individuala /comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei care este ofertant asociat.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.5. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691 ( evitareaconflictului de interese) din O.U.G. nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare ? se va completa si prezenta Formularul nr. 13, DECLARATIE privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 (disponibil in sectiunea Formulare), de catre ofertant/ ofertant asociat/ tert sustinator/ subcontractant.Lista persoanelor cu functii de decizie cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, inclusivpersoanele care aproba bugetul aferent Consiliului Judeten Prahova: Mircea Cosma-presedinte Consiliul Judetean Prahova; Danielescu Sebastian - vicepresedinte; Rebega Constantin Laurentiu - vicepresedinte; Fabioara Ionescu - administratorul public al judetuluiPrahova; Pavel Mihail - secretarul judetului Prahova; Sepsi Daniel - consilier judetean; Ciolac Dan - consilier judetean; Cord Ovidiu - consilier judetean; Costin Zaharia - consilier judetean; David Simona - consilier judetean; Dobre Adrian Florin - consilier judetean; Dragomir Florin Auras - consilier judetean; Enescu Rares Dan - consilier judetean; Ionescu Radu Cezar Liviu - consilier judetean; Ionica Ion - consilier judetean;Mesca Darius Dumitru - consilier judetean; Mitrea Laurentiu Daniel - consilier judetean; Neaga Gheorghe - consilier judetean; Neagoe Dumitru Daniel - consilier judetean; Negoi Constantin - consilier judetean; Nicolai Marius - consilier judetean; Niculescu Georgiana Diana - consilier judetean; Nita Catalin Razvan - consilier judetean; Oprescu Nicolae - consilier judetean; Patrascu Vasile - consilier judetean; Pintoiu Toma - consilier judetean; Popovici Elisabeta - consilier judetean; Sfirloaga Ludmila - consilier judetean; Tabacu Jenica - consilier judetean; Toader Bogdan Andrei - consilier judetean; Tudora Dorin - consilier judetean; Vasile Viorica -consilier judetean; Viter David Andrei - consilier judetean; Moraru Romu - consilier judetean; Sandu Ana - consilier judetean; Manta Adrian - consilier judetean; Dosaru Elena Iuliana - consilier judetean; Donache Gheorghe - consilier judetean; Cornea Danut Marcel - consilier judetean; Maria Dovanca - Director executiv Directia Economica; Cristina Popescu - Director adjunct Directia Economica; Pana Alina Georgiana - Sef serviciu juridic; Marius Constantin Nicolae -Director executiv Directia Absorbtie Fonduri Europene; Ionita Corneliu Adrian- Director executiv Directia Tehnica; Silvia Constantinescu - Director executiv adjunct Directia Absorbtie Fonduri Europene; Georghe Bratosin - Director executiv adjunct Directia Absorbtie Fonduri Europene; Andreea Magdalena Nachila - sef serviciuDirectia Absorbtie Fonduri Europene; Iordachescu Ion - sef serviciu Transport; Costin Lazar Ionelia Florica ? consilier Directia Economica; Stoichita Diana Maria -consilier Directia Absorbtie Fonduri Europene; Croitoru Cornelia - consilier Directia Absorbtie Fonduri Europene; Alixandrescu Liliana Florentina - consilier Directia Absorbtie Fonduri Europene; Stanescu Adrian ? referent de specialitate Directia Tehnica .6. Certificat eliberat de Administratia Finantelor PubliceOfertantii vor prezentare Certificatul de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa ca nu au datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Se va prezenta de catre ofertant/ofertant asociat. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente. Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, aceasta cerinta trebuie indeplinita de fiecare membru al grupului.Ofertele depuse de catre operatorii economici care figureaza cu datorii neachitate catre bugetul de stat consolidat sau catre bugetul local, vor fi respinse.Operatorii economici nerezidenti (straini) au dreptul de a prezenta orice documente edificatoarepentru demonstrarea faptului ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta, eliberate de autoritatile competente ale tarii de origine (cum ar fi certificate, caziere fiscale sau alte documente echivalente), precum si un certificat de rezidenta fiscala (evitarea dublei impuneri) valabil pentru anul 2013. Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.7. Certificat eliberat de Autoritatile Publice LocaleOfertantii vor prezenta Certificatul de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale) din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Se va prezenta de catre ofertant/ofertant asociat. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente. Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, aceasta cerinta trebuie indeplinita de fiecare membru al grupului.Ofertele depuse de catre operatorii economici care figureaza cu datorii neachitate catre bugetul de stat consolidat sau catre bugetul local, vor fi respinse.Operatorii economici nerezidenti (straini) au dreptul de a prezenta orice documente edificatoarepentru demonstrarea faptului ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta, eliberate de autoritatile competente ale tarii de origine (cum ar fi certificate, caziere fiscale sau alte documente echivalente), precum si un certificat de rezidenta fiscala (evitarea dublei impuneri) valabil pentru anul 2013. Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana. Documente edificatoare pentru dovedirea apartenentei la categoriile profesionale impuse de indeplinirea contractului de lucrari - Se va prezenta Certificatul constatator emis de ONRC din care sa rezulte obiectul de activitate al operatorului economic. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC. Informatiile cuprinse in acesta trebuie sa fie reale la data limita de depunere a ofertelor.Se va completa de catre ofertant/ofertant asociat/tert sustinator. In cazul asocierii unui grup de operatori economici in scopul depunerii unei oferte comune, cerintele privind situatia personala a ofertantului si capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (inregistrare) trebuie sa fie indeplinite de fiecare asociat in parte.Operatorii economici nerezidenti (straini): vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, din care sa rezulte abilitarea persoanei juridice/fizice straine de a executa lucrarile care fac obiectul prezentului contract, in conformitate cu tara de origine/tara in care operatorul economic este stabilit.Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata sau legalizata a acestora in limba romana.Documentele se vor prezenta in una din formele: original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Ofertantul clasat pe primul loc va prezenta la cererea autoritatii contractante, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, documentul in original/copie legalizata.Acest document este necesar pentru demonstrarea existentei in obiectul de activitate a codurilor CAEN solicitate, cunoasterea actionariatului operatorului in vederea evitarii conflictului de interese, mentiunile de la art. 181 din O.U.G. 34/2006.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: 1. Cifra de afaceri globala medie anuala a ofertantului pe ultimii trei ani trebuie sa fie egala sau mai mare cu valoarea de 18.000.000, 00 lei.In conformitate cu Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, IMM - urile pot solicita reducerea cu 50% a cifrei de afaceriglobale medie anuala prin prezentarea documentelor justificative corespunzatoare.In cazul unei asocieri, media cifrei de afaceri se va demonstra de grupul de asociati, prin cumulare (insumare). In cazul tertilor sustinatori, cerinta va fi indeplinita in intregime de catre un singur sustinator. Echivalenta Leu -Euro se calculeaza potrivit cursului de schimb mediu anual comunicat de B.N.R. si valabil pentru fiecare din anii2010, 2011, 2012 si anume: 2010 - 4, 2099 lei/euro, 2011- 4, 2379 lei/euro, 2012 - 4, 4560 lei/euro., 2. Ofertantul trebuie sa demonstreze, ca la momentul semnarii contractului, va avea acces la / are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow-ul de executie a lucrarii, in valoare de 1.436.760 lei pentru o perioada de minim 3 luni de la data semnarii contractului.Se va prezenta de ofertant/ofertant asociat (se cumuleaza)/tert sustinator.In stabilirea acestei cerinte, autoritatea contractanta a considerat ca, ofertantul care va fi declarat castigator nu trebuie sa fie dependent din punct de vedere economic de aceasta si ca are suficienta stabilitate financiara pentru derularea contractului ce urmeaza sa fie atribuit., 3. Asigurarea lucrarii reprezinta asigurarea lucrarilor, impreuna cu materialele si instalatiile incorporate in lucrare, pana la acoperirea intregului cost, impotriva oricaror pierderi sau deteriorari, indiferent din ce cauza s-ar produce, altele decat forta majora sau decat riscurile atribuibile prin contract autoritatii contractante.Conform Legii nr. 136/1995 - privind asigurarile in Romania, autoritatea contractanta a solicitat ca si conditie de participare - asigurarea lucrarii ( pana la acoperirea intregului cost).Ofertantul trebuie sa prezinte Declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte faptul ca, in cazul in care oferta sa va fi declarata castigatoare, ofertantul va prezenta la semnarea contractului de lucrari, un contract (polita de asigurare) cu o firma de asigurari/organism financiar, privind asigurarea lucrarii si perioada de timp pentru care aceasta se asigura. Asigurarea va acoperi valoarea ofertei si va fi valabila pe perioada de executie a lucrarii + perioada de garantie de buna executie.In cazul asocierii, aceasta se va prezenta de grupul de asociati.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: 9. Declaratie initiala privind indeplinirea cerintelor de calificare.Conform prevederilor H.G. 925/2006, art 11, alin 4, pentru demonstrarea indeplinirii criteriilor de calificare, ofertantii au dreptul de a prezenta la depunerea ofertelor, o declaratie pe propria raspundere, semnata de reprezentantul legal, prin care confirma ca indeplinesc cerintele de calificare, astfel cum au fost solicitate in Documentatia de atribuire.Se va prezenta Declaratia pe propria raspundere insotita de o anexa in care ofertantul trebuie sa mentioneze modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte - Anexa nr. 58 ? Model declaratie initiala privind indeplinirea cerintelor de calificare., 8. Informatii privind tertii sustinatoriIn cazul in care cerintele de calificare referitoare la situatia economica si financiara si la capacitateatehnica si/sau profesionala se demonstreaza de catre operatorul economic prin invocarea sustinerii de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant/candidat si persoana respectiva, atunci acesta din urma are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele invocate. Persoana care asigura sustinerea financiara si/sau sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a, c1, d si ale art. 691 din O.U.G. nr. 34/2006., 7.Informatii privind subcontractantiiSe va prezenta Lista cuprinzand subcontractantii cu specializarea acestora.Se va completa Modelul Acord de Subcontractare ( disponibil in sectiunea formulare), dacaeste cazul.Subcontractatii vor completa Declaratia pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 691 ( evitarea conflictului de interese) din O.U.G. nr. 34/2006., 6. Angajamentul ofertantuluiprivind resursele umane. In cazul indisponibilitatii unorpersoane dintre cele nominalizate pentru indeplinirea contractului, le va inlocui numai cu persoane avand cel putin calificarile celor nominalizate initial si luate in calcul la evaluarea ofertei.Schimbarea personalului aferent proiectului se va putea face numai cu instiintarea, verificare acestuia si acordulAutoritatii contractante.Pentru preintampinarea situatiilor in care pe parcursul executarii contractului, operatorul economic, ar urma sa se confrunte cu indisponibilitatea anumitor persoane propuse, din motive aflate in afara controlului acestuia, se va completa in mod obligatoriu Angajamentul ofertantului privind resursele umane (Formularul nr. 8) ( disponibil in sectiunea formulare), prin care, operatorul economic se angajeaza la inlocuirea respectivelor persoanenumai cu persoane avand cel putin calificarile celor nominalizate initial si luate in calcul la evaluarea ofertei.Avand in vedere faptul ca, desfasurarea acestui tip de lucrari presupune efectuarea unor activitati specifice si speciale, si necesita astfel, acea specializare care permite indeplinirea, in mod rentabil si rapid a obligatiilor contractuale, autoritatea contractanta este foarte interesata de calitatea resurselor umane nedorind insa, sa aduca atingere principiului liberei concurente.Lucrarile de specialitate (instalatii electrice, instalatii sanitare si canalizare, instalatii termine, etc ) se vor executa coform Caietelor de sarcini si cu personal atestat respectand prevederile legale in vigoare., 5. Prezentarea declaratiei privind personalul responsabil pentru indeplinirea contractului, impreuna cu informatiile referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea acestuia in domeniul lucrarii ce urmeaza sa fie executata.Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de personal specializat pentru realiyarea contractului.Completarea si prezentarea unei declaratii privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere pe ultimii trei ani - formular nr. 14 ( disponibil in sectiunea formulare); In cazul in care oferta este depusa de o asociere, se vor prezenta Declaratii individuale pentru fiecare asociat in parte, semnate de reprezentantii legali ai fiecarui asociat. Completarea si prezentarea - Formularului nr. 11 Informatii referitoare la personalul de conducere precum si ale persoanelor responsabile/specialisti/experti pentru executia lucrarilor ( disponibil in sectiunea formulare), Pentru personalul de conducere precum si pentru persoanele responsabile pentru executia lucrarilor, se vor depune urmatoarele documente: - CV-urile - Formular nr. 12A. ( disponibil in sectiunea formulare). Acestea vor purta numele si prenumele clar, semnatura in original a persoanei respective, vor fi datate si vor avea inscrisa mentiunea ?Declar pe propria raspundere cunoscand prevederile codului penal, ca datele cuprinse in prezentul CV sunt corecte si corespund realitatii?, - copii dupa partile relevante ale contractelor de munca / colaborare( se vor prezenta numai de catre ofertantul declarant castigator); - copii ale diplomelor/certificatelor/atestatelor de specialitate; - angajament de participare - Formular nr. 7 ( disponibil in sectiunea formulare), .Atestatele pe care trebuie sa le detina fiecare dintre acesti specialisti ( experti cheie )sunt emise de MCPN(pentru pozitiile 1-5) conform Ordinului nr. 2495/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea specialistilor, expertilor si verificatorilor tehnici in domeniul protehjarii monumentelor istorice: - 1.Specialist / expert atestat M.C.P.N., domeniul 1 - restaurare arhitectura;
-2. Specialist / expert atestat M.C.P.N., domeniul 4 - consolidare /restaurare structuri istorice;
-3. Specialist / expert atestat M.C.P.N., domeniul 5 - inginerie instalatii;
-4. Specialist /expert atestat M.C.P.N., domeniul 9 - conservare/restaurare decoratii piatra, stucatura si/sau ceramica ? se solicita pentru componenta restaurare decoratii piatra, atestate acordate pentru fiecare domeniu de activitate de catre M.C.P.N. in conformitate cu Ordinul nr. 2495/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea specialistilor, expertilor si verificatorilor tehnici in domeniul protejarii monumentelor istorice;
-5. Responsabil tehnic cu executia - autorizatie RTE in domeniul constructii civile insotita de legitimatia vizata la zi si atestat MCPN; Pentru R.T.E. ? ist se accepta si prezentarea unui angajament de participare la executia lucrarii.-6. Responsabil cu asigurarea calitatii - dovezi care sa ateste absolvirea cursului de management in domeniul calitatii;
-7. Responsabil protectia muncii - diploma/certificat protectia muncii/sanatate si securitate in munca;
-8. Responsabil specializat in managementul de mediu-diploma/certificat managementul de mediu;Pentru RTE conditiile pot fi indeplinite cumulativ de o sgn persoana.O persoana poate ocupa mai multe pozitii de specialist/exper cheie, daca indeplineste conditiile pe fiecare pozitie in parte.In cazul in care oferta este depusa de o asociere, se vor prezenta Declaratii individuale pentru fiecare asociat in parte, semnate de reprezentantii legali ai fiecarui asociat., Declaratie privind personalul responsabil pentru indeplinirea contractului, ( disponibil in sectiunea formulare), impreuna cu informatiile referitoare la studii, pregatirea profesionala si calificarea acestuia in domeniul lucrarilor ce urmeaza a fi executate - formular nr. 6., 4. Laboratorgr. II pentru efectuarea probelor de materialeOfertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de un laborator pentru asigurarea controluluicalitatii in ceea ce priveste profilul lucrarilor rezultate din tehnologiile de executie adoptate - Laboratorgr. II, sau sa prezinte un angajament de prestari serviciiincheiat cu un astfel de laborator., 3. Declaratiei referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.Autoritatea contractanta considera ca, atribuirea unui contract de o asemenea anvergura poate fi realizata numai cu dovedirea unei capacitati tehnice corespunzatoare, ceea ce presupune implicit detinerea sau dispunerea de utilaje specifice care au o importanta covarsitoare pentru indeplinirea contractului la nivelul calitativ al cerintelor specificate in Caietul de sarcini.Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune ( in dotarea sa sau prin contracte, conventii de inchiriere) de dotarea tehnica necesara executiei acestui contract.Se va prezenta documentul care atesta dispunerea (dotarea proprie/inchirierea sau alte forme de punere la dispozitie) a utilajelor, instalatiilor, echipamentelor tehnice si laboratoarelor implicate in realizarea contractului.In cazul asociatiilor - Formularul( disponibil in sectiunea formulare) trebuie completat de catre liderul asociatiei si va cuprinde echipamentele de la toti partenerii asociatiei, formular disponibil in sectiunea formulare.Ofertantii vor completa Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic - formularul 5( disponibil in sectiunea formulare), conform prevederilor O.U.G. 34/2006, H.G. 925/2006, Ordin ANRMAP 509/2011., 2. Experienta similara.Din lista prezentata, operatorul va extrage una sau maxim 3 lucrari pentru care va intocmi fisa/fisele de experienta similara. Ofertantul trebuie sa faca dovada ca a executat in ultimii 5 ani: ANUL I, ANUL II, ANUL III, ANUL IV, ANUL V ( cei cinci ani se calculeaya pana la data limita de depunere a ofertelor ), unul sau maxim 3 lucrari de natura si complexitatea lucrarii supuse procedurii, conf. Lg. 422/2001, care sa inglobeze categorii de lucrari de natura celor de mai jos: lucrari de constructii si instalatii ( rezistenta si arhitectura; instalatii electrice, instalatii sanitare si canalizare, instalatii termice, etc ) a caror valoare cumulata sa fie deminim 7.500.000 lei, fara TVA.Se va prezenta -Fisa/Fisele vor fi insotite de cerificari de buna executie, iar respectivele certificari vor indica beneficiarii indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea, perioada si locul de executie a lucrarilor si vor preciza daca au fost efectuate conform normelor profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit. In cazul in care ofertantul prezinta un contract, iar acesta contine clauze de confidentialitate care impiedica prezentarea acestuia in integralitate, operatorul economic va prezenta copii ale paginilor din contracte care demonstreaza experienta similara. Copiile respective se vor prezenta cu mentiunea Conform cu originalul, scanate si semnate electronic de ofertant. Precizarea este valabila si pentru operatorii economici nerezidenti care vor prezenta si traducerea autorizata sau legalizata a acestora in limba romana.Experienta similara pe cerintele de mai sus poate fi dovedita de ofertant/asociati/un singur tert sustinator, dupa caz.Experienta similara pe cerintele de mai sus poate fi dovedita de un singur operator sau impreuna cu asociatii in cazul unei oferte comune.Cursul de schimb mediu anual euro/leu pe ultimii 5 ani este: - pentru 2008- 3, 6827 lei/euro, - pentru 2009 - 4, 2399 lei/euro, - pentru 2010 - 4, 2122 lei/euro, - pentru 2011 - 4.3282 lei/euro, - pentru 2012 ? 4, 4560 lei/euro.Avand in vedere ca cei 5 ani se calculeaza pana la data limita de depunere a ofertelor, cursul leu/euro pe anul 2013 care va fi luat in calcul pentru ofertantii straini este cursul BNRcu 5 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor.Pentru demonstrarea experientei similare de natura si complexitatea lucrarii documentele depuse vor respecta prevederile art.188 alin.3 lit. a) din O.U.G.nr. 34/2006., 1. Lista privind principalele lucrari executate in ultimii 5 ani raportat la data limita de depunere al ofertelor. 2. Certificatul privind sistemul de management de mediu din seria ISO 14001 sau certificate echivalente, in domeniul contractului supus procedurii de achizitie. Cerinta va fi indeplinita de catre ofertant/fiecare ofertant asociat pentru partea din contract pe care o realizeaza .Se va prezenta certificatul ISO 14001 sau certificate echivalente, aflat/aflate in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor.Autoritatea contracta a considerat oportuna aceasta cerinta pentru a se asigura ca operatorul economic respecta anumite standarde de protectie a mediului in timpul executiei lucrarii.Pentru a nu incalca principiul recunoasterii reciproce, autoritatea contractanta va accepta certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene., 1.Certificatul privind managementul sistemului calitatii din seria ISO 9001 sau certificateechivalente, in domeniul contractului supus procedurii de achizitie .Se va prezenta certificatul ISO 9001 sau certificate echivalente, aflat/aflate in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor. Cerinta va fi indeplinita de catre ofertant/fiecare ofertant asociat pentru partea din contract pe care o realizeaza .Autoritatea contractanta s-a raportat la sistemele de asigurare a calitatii bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea. De asemenea a considerat ca este necesara solicitarea acestor certificate pentru a se asigura ca agentul economic va respecta standardele de asigurare a calitatii.Pentru a nu incalca principiul recunoasterii reciproce, autoritatea contractanta va accepta certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura online
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 18.06.2013 15:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: -
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 16.09.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 23.05.2013 10:09