Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Lucrari de executie a statiei de preepurare a Parcului Industrial Eurobussines Oradea din cadrul proiectului ?Crearea unei infrastructuri de afaceri in Municipiul Oradea si asigurarea cu utilitati publice a parcului industrial Eurobusiness Oradea ? etapa


Detaliu pentru invitatia numarul 354131
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: MUNICIPIUL ORADEA
Numar invitatie: 354131/25.09.2013
Denumire contract: Lucrari de executie a statiei de preepurare a Parcului Industrial Eurobussines Oradea din cadrul proiectului ?Crearea unei infrastructuri de afaceri in Municipiul Oradea si asigurarea cu utilitati publice a parcului industrial Eurobusiness Oradea ? etapa I?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialMUNICIPIUL ORADEACod fiscal: 4230487, Adresa: P-ta Unirii, nr.1, Jud. Bihor, Oradea, Telefon: +4 0259437000, Fax: +4 0259409406
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: P-ta Unirii, nr.1, Jud. Bihor, Oradea, Romania, cod postal: 410100, telefon: +4 0259437000, fax: +4 0259409406, persoana de contact: Bianca Forosigan
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: P-ta Unirii, nr.1, Jud. Bihor, Oradea, Romania, Primaria Municipiului Oradea sala mica etajul 1
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Lucrari de executie a statiei de preepurare a Parcului Industrial Eurobussines Oradea din cadrul proiectului ?Crearea unei infrastructuri de afaceri in Municipiul Oradea si asigurarea cu utilitati publice a parcului industrial Eurobusiness Oradea ? etapa I?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: lucrari de executie a statiei de preepurare a Parcului Industrial Eurobussines Oradea din cadrul proiectului ?Crearea unei infrastructuri de afaceri in Municipiul Oradea si asigurarea cu utilitati publice a parcului industrial Eurobusiness Oradea ? etapa I? conform proiectului tehnic.Valoarea estimata a achizitiei 1.126.147, 00 lei fara TVA respectiv 254.663, 39 euro fara TVA, la cursul BNR din data de 02.09.2013 unde 1 euro = 4, 4221lei, valoarea estimata a achizitiei fiind compusa din :1.071.664 lei fara TVA valoarea estimata a lucrarilor ce fac obiectul contractului constructii si montaj+ utilaje, iar 54.483 lei fara TVA reprezentand cuantumul aferent procentului de diverse si neprevazute, care reprezinta aproximativ 5% din investitia de baza astfel cum acestea au fost definite de catre proiectant in devizul general.
II.1.6) CPV: 45252100-9 - Lucrari de constructii de statii de epurare (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 1, 126, 147 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare: 20.000 leiModalitati de constituire a garantiei de participare: 1)Scrisoare de garantie bancara pentru participare la procedura/ Instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari ;2)Ordin de plata (vizat de banca) in contul RO02TREZ0765006XXX000160 deschis la Trezoreria Municipiului Oradea, cod fiscal RO 42304873)Numerar depus la casieria Primariei OradeaAutoritatea contractanta are dreptul de a retine garantia pentru participare, ofertantul pierzand suma constituita, atunci cand acesta din urma se afla in oricare din urmatoarele situatii: a) isi retrage oferta, in perioada de valabilitate a acesteia;b) oferta sa fiind stabilita castigatoare, nu constituie garantia de buna executie in perioada de valabilitate a ofertei si oricum nu mai tarziu de 15 zile de la data semnarii contractului;c)oferta sa fiind stabilita castigatoare, refuza sa semneze contractul de achizitie publica in perioada de valabilitate a ofertei;d) ofertantul a contestat un act al autoritatii contractante la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor iar Consiliul respinge contestatia (suma retinuta se va calcula conform prevederilor art. 278^1 alin. (1) lit.b) O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi de minim 120 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. Echivalenta pentru garantia de participare depusa in alta valuta se va face la cursul BNR din a cincea zi de la data publicarii invitatiei de participare (data publicarii invitatiei de participare nu se ia in calcul)Nota: -Documentul care atesta constituirea garantiei de participare va fi anexat la plicul cu oferta. - Ofertele care nu sunt insotite de dovada constituirii garantiei de participare, in cuantumul, forma si avand perioada de valabilitate solicitate in documentatia de atribuire vor fi respinse.
Garantie de buna executie
Garantie de buna executie: Cuantumul garantiei de buna executie va fi de 10% din pretul contractului fara TVA.Modul de constituire a garantiei de buna executie se poate face prin una din variantele de mai jos: -a) prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz contractantul are obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritatii contractante, cont deschis la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia. Suma initiala ce se va depune de contractant in acest cont fiind de 0, 5% din pretul contractului fara TVA. -b)Scrisoare de garantie bancara de buna executie in favoarea autoritatii contractante, conform formular. -c) instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari Restituirea garantiei de participare se va face conform art. 92 alin(4) din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr.1. Se solicita prezentarea declaratiei de eligibilitate completata si semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului, din care sa reiasa ca acesta nu se incadreaza la prevederile art 180 din OUG 34/2006;Cerinta nr 2. Se solicita prezentarea declaratiei privind neincadrarea in prevederile art.181 din OUG 34/2006, completata si semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului;Cerinta nr 3. Se solicita prezentarea declaratiei privind neincadrarea in prevederile art.69^1 din OUG 34/2006, completata si semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului;Mentiune: persoanele ce detin functie de decizie in cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: - Primarul Ilie Bolojan;
-Viceprimarii: Mircea Malan si Ovidiu Muresan;Consilieri locali -Unita Lucian; Ritli Laszlo Csongor ; Felea Adrian Ioan; Negrean Daniel Dumitru; Bonchis Ioan; Vulcu Daniel Sorin; Dan Octavian; Mohan Aurel George; Campan Ioan; Lascu Tudor Sebastian; Debelka Boglarka Lilla; Dulca Camelia Mariana; Popa Dan Lucian; Filimon Teofil Laviniu; Manea Mihai; Tau Ioan; Pasztor Sandor; Huszar Istvan Eric; Delorean Ion Iulius; Szabo Jozsef; Sarkozi Zoltan; Corches Dorin Octavian; Ile Cristian; Coste Marina Adelina; Gal Sorin Calin.Director Economic- Eduard Florea;Director Executiv ? Marius Florin Mos;Director Directia Juridica- Eugenia Borbei;Director Adj. Dir. Juridica- Birau Diana;Posibili membri ai comisiei de evaluare: Sim Dumitru, Ioana Popa, Ioan Maghiar, Motoc Daniela, Marcela Halasz, Bolojan Dorina, Vesa Gheorghe, Delia Ungur, Mihai Jurca, Dan Niederhoffer, Diana Oltea Marc, Mihele Adriana, Adina Marge, Bianca Forosigan, Claudia Ciarnau, Iulia Kocsis.ATENTIE: - Incadrarea oricaruia dintre tertii sustinatori in oricare din situatiile prevazute la art.180, art.181 lit. a), c^1) si d) si art. 69ยน din OUG 34/2006 atrage excluderea ofertei comune din procedura de atribuire a contractului.- daca ofertantul a fost in relatie contractuala cu o autoritate contractanta, in ultimii 2 ani, si din motive imputabile acestuia, autoritatea contractanta a fost pusa in situatia de a rezilia contractul, depunerea acestei declaratii de catre ofertantul respectiv, poate da dreptul autoritatii contractante de a incadra acest aspect la ?fals in declaratii? si atrage descalificarea ofertei.-Cerinta nr.4 - Declaratie privind calitatea de participant la procedura;NOTA : Ofertantul nu are dreptul in cadrul procedurii : a) sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si /sau comune, sub sanctiunea excluderii din procedura a tuturor ofertelor in cauza ;b) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau dupa caz, a celei in care este ofertant asociat ;c) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociatd) Intreprinderile afiliate au dreptul sa participe in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, dar numai in cazul in care participarea acestora nu este de natura sa distorsioneze concurenta.In cazul prezentarii unei oferte comune, de catre mai multi operatori economici, prin asociere , se solicita completarea Acordului de asociere.Documentele, insusite de partile implicate in asociere, se vor legaliza in cazul in care oferta comuna va fi declarata castigatoare, la solicitarea achizitorului.In cazul prezentarii unei oferte comune prin asociere, documentele care dovedesc situatia personala a ofertantului vor fi completate si prezentate de fiecare asociat.Cerinta nr.5. CERTIFICAT de participare la procedura de achizitie publica cu oferta independenta- in baza ORDINULUI 314/2010 prin care certifica faptul ca participarea la respectiva procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta. Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalele teritoriale, in conformitate cu prevederile Legii nr.26/1990 privind Registrul Comertului, republicata si actualizata, din care sa rezulte : - ca informatiile cuprinse sunt reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor;
- ca obiectul de activitate al ofertantului include activitati ce fac obiectul prezentei achizitii publice ;Forma de prezentare: original/copie lizibila stampilata, semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului si continand mentiunea "conform cu originalul" sau copie legalizata.Se va prezenta de catre operatorul economic clasat pe primul loc, inainte de comunicarea rezultatului procedurii, la solicitarea autoritatii contractante, certificatul constatator, in original sau copie legalizata.Nota: Prezentare de catre persoanele fizice/juridice straine a documentelor care dovedesc o forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica sau de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit. Documentele vor fi traduse in limba romana de catre un traducator atestat si legalizate, potrivit legislatiei in vigoare. De asemenea persoanele juridice straine au obligatia de a respecta toate celelalte conditii minime impuse in fisa de date a achizitiei. Se vor depune documentele solicitate sau echivalent, cu respectarea prevederilor punctuluiLimba de redactare a ofertei?;
Capacitatea economica si financiara
Descriere: 1. prezentare Fisa de informatii generale, unde cifra medie de afaceri globala pe ultimii 3 ani fiscali (2010, 2011 si 2012), sa fie mai mare sau cel putin egala cu 2.000.000 lei.2. Se va prezenta bilant contabil pe ultimii 3 ani fiscali, vizat si inregistrat de organele competente, sau orice alte documente justificative din care sa reiasa cifra medie de afaceri globala pe ultimii 3 ani fiscali, in copie continand mentiunea ?conform cu originalul?.Nota: Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita clarificari ofertantului, daca va constata neconcordante intre cifra de afaceri declarata si cifra de afaceri conform bilantului contabil inregistrat si depus la Directia Generala a Finantelor publice pe fiecare din anii respectivi. Pentru operatorii economici straini, in masura in care publicarea bilanturilor contabile nu este prevazuta de legislatia tarii de origine/tarii in care este stabilit operatorul economic, atunci acesta va prezenta alte documente edificatoare care sa reflecte o imagine fidela a situatiei economice si financiare a operatorului economic. Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Lista principalelor lucrari similare executate in ultimii 5 ani de la data limita de depunere a ofertei, din care sa rezulte ca au fost executate si duse la bun sfarsit lucrari similare cu lucrarile ce urmeaza a fi executate, in valoare de minim 1.000.000 lei fara TVA, continand valori, perioade de executare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati. Cerinta poate fi indeplinita din minim 1 contract, maxim 4 contracte.Aceasta lista va fi insotita de documente/contract/sau parti relevante ale contractului/procese verbale de receptie partiala sau la terminarea lucrarilor sau finala, din care sa reiasa executia unor lucrari similare cu cele ce urmeaza a se executa, la valoarea solicitata si din care sa rezulte indeplinirea corespunzatoare, fara intarzieri sau alte obiectiuni, a contractelor in cauza.Nota: In cazul in care ofertantul figureaza in evidenta ANRMAP cu documente constatatoare negative va fi eliminat.-Prin formularea contract de lucrari executat si dus la bun sfarsit se intelege: - lucrari receptionate partial care sunt insotite de procese -verbale de receptie partiala; sau - lucrari receptionate insotite de proces verbal la terminarea lucrarilor; sau - lucrari receptionate insotite de proces verbal de receptie finala.-In situatia in care contractul a fost semnat inainte de perioada de 5 ani, autoritatea contractanta va lua in considerare lucrarile executate si duse la bun sfarsit in perioada solicitata si va avea in vedere doar lucrarile executate in aceasta perioada., (1) Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului responsabil cu executia lucrarilor, care sa contina cel putin urmatorul personal de specialitate responsabil pentru executia lucrarilor: ? un responsabil tehnic cu executia(RTE) atestat de MDRAP in domeniul constructii civile, industriale si agricole (CCIA);(2) Declaratie cuprinzand personalul muncitor de executie ce va fi utilizat pentru executia lucrarilor astfel: ? instalator- minim1 persoana;? lacatus- minim 1 persoana;? sudor autorizat I.S.C.I.R.- minim 1 persoana;? electrician- minim 1 persoana;? betonist- minim 1 persoana;? dulgher constructii- minim 1 persoana.NOTA: 1) Dovada scriptica a detinerii personalului de specialitate si de executie se va face pe baza urmatoarelor documente: - prezentarea de catre ofertant a copiilor xerox dupa contractele individuale de munca (cu exceptia datelor confidentiale ce privesc salariul) certificate pentru conformitate cu originalul sau contracte de colaborare si/sau de prestari servicii pentru acestia, sau orice alt tip de contract incheiat in conditiile legii certificate pentru conformitate cu originalul;
- declaratie de disponibilitate si angajamentul ofertantului privind resursele umane, semnate in original- copii xerox dupa diplomele de studii absolvite, certificate pentru conformitate cu originalul;
- pentru responsabil tehnic cu executia (RTE) se va prezenta certificatul de atestare tehnico-profesionala, insotit de legitimatia vizata la zi conform Legii nr.10/1995.Persoanele desemnate in cadrul echipei propuse de ofertant pot fi angajati ai ofertantului/ofertantului asociat/subcontractantului/sustinatorului tert, conform Ordinului nr.509/2011 al Presedintelui ANRMAP.Nota: Daca un grup de operatori economici depun o oferta comuna, atunci capacitatea tehnica se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor cumulate ale tuturor membrilor., Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice si mijloacele de transport de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari, din caresareiasa ca detine (in dotare proprie, prin inchiriere, leasing sau contract de comodat) sau alte forme de punere la dispozitie, a necesarului minim de utilaje, echipamente, instalatii si mijloace de transport pe care urmeaza a le utiliza pentru executia lucrarii, astfel: Lista privind utilajele, mijloacele de transport, instalatiile si echipamentele tehnice solicitate sa contina cel putin 1 utilaj sau echipament din fiecare specificat: buldoexcavator; autobasculanta, grup electrogen mobil pentru sudare; macara lansator de conducte; motopompa.Nota: Pentru a se dovedi detinerea in dotare proprie, prin contract de inchiriere, leasing, contract prestari servicii sau comodat, sau alte forme de punere la dispozitie a utilajelor, instalatiilor, echipamentelor tehnice si a mijloacelor de transport, se va prezenta copie xerox dupa contractul de vanzare-cumparare/ contractul de leasing/ contractul de inchiriere/ factura fiscala de procurare sau alte documente de punere la dispozitie sau echivalent.Nota: lista cu utilaje si echipamente solicitate ofertantului nu este limitativa, este lista minimala care poate fi modificata si completata prin simpla notificare a ofertantului cu conditia ca activitatile necesare pentru realizarea utilitatilor publice in cadrul parcului industrial sa nu fie perturbate;, Declaratie privind lista subcontractantilor, (daca este cazul)Se va prezenta - declaratie cuprinzand subcontractantii ( Formular nr. 19 ? Model declaratie subcontractanti anexat) datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi, specializarea acestora precum si informatii privind proportia in care contractul urmeaza sa fie indeplinit de catre subcontractanti mentionandu-se valoarea executata de catre subcontractant.Se solicita prezentarea declaratiei privind neincadrarea in prevedrile art.69^1 din OUG 34/2006, completata si semnata de catre reprezentantul legal al ofertantului;Aceasta declaratie va fi insotita si de acordurile de subcontractare-Formularul 21- Acord de subcontractare- din Sectiune formulare . In cazul in care parti din contract urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, se solicita la incheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica. Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale., Informatii privind asocierea (daca este cazul)Informatii privind asocierea Declaratie privind partea/partile din contract ce urmeaza a fi indeplinite de asociati si specializarea acestora.Ofertantul- liderul Asociatiei va completa Lista cuprinzand asociatii/subcontractorii. Aceasta lista va fi insotita si de acordurile de asociere (Formular 25). Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizaze din punct de vedere formal asocierea. Autoritatea contractanta solicita legalizarea asocierii numai in cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare, iar Acordul de asociere legalizat va fi prezentat Autoritatii contractante la data semnarii contractului. Oferta trebuie sa cuprinda un acord sau o scrisoare preliminara de asociere in care sa se mentioneze ca toti asociatii isi asuma raspunderea colectiva si solidara pentru indeplinirea contractului, ca liderul asociatiei este imputernicit sa se oblige si sa primeasca instructiuni in numele tuturor asociatilor si este responsabil in nume propriu si in numele Asocierii pentru indeplinirea contractului, inclusiv platile. Intelegerea trebuie sa-i mentioneze, de asemenea, pe toti membrii din asociatie/Consortiu pe intreaga durata a contractului. Acordul de asociere va indica participarea (in procente) la executarea lucrarilor si tipul de lucrari care urmeaza a fi executate de fiecare dintre parteneri in cadrul parteneriatului. certificat ISO 9001:2008 ? sistem de management al calitatii pentru lucrari de constructii civile, industriale si agricole, valabil la data limita de depunere a ofertelor.Se va accepta ofertantului care inca nu este certificat, prezentarea raportului de audit, numai in conditiile in care dovedeste ca raportul de audit a fost finalizat si din el reiese ca ofertantul va primi certificarea.Nota: In caz de asociere documentele care dovedesc implementarea unui sistem de management al calitatii vor fi prezentate in mod obligatoriu de catre fiecare asociat in parte pentru partea de contract pe care o realizeaza., certificat ISO 14001:2004- sistemul de management de mediu pentru lucrari de depunere a ofertelor;Se va accepta ofertantului care inca nu este certificat, prezentarea raportului de audit, numai in conditiile in care dovedeste ca raportul de audit a fost finalizat si din el reiese ca ofertantul va primi certificarea.Nota: In caz de asociere documentele care dovedesc implementarea unui sistem de management al calitatii vor fi prezentate in mod obligatoriu de catre fiecare asociat in parte pentru partea de contract pe care o realizeaza.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 11.10.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 11.10.2013 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 25.09.2013 09:58
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer