Achizitie publica - lucrari de executie ?Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea agriculturii in comuna Godeni judetul Arges?
Detaliu pentru invitatia numarul 353727
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 353727/13.09.2013
Denumire contract: lucrari de executie ?Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea agriculturii in comuna Godeni judetul Arges?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialComuna Godeni Arges (Primaria Godeni Arges)Cod fiscal: 4122523, Adresa: Comuna Godeni Judetul Arges, Godeni, Telefon: 0248544904, Fax: 0248544901
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Comuna Godeni Judetul Arges, Godeni, Romania, cod postal: 117385, telefon: +40 248544904, fax: +40 248544901, persoana de contact: Mihaela Tapus
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Comunei Godeni, judetul Arges
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (administratie publica)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: lucrari de executie ?Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea agriculturii in comuna Godeni judetul Arges?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Lucrari de modernizare drumuri agricole in lungime de 9885m, aflate pe raza comunei GodeniValoarea estimata fara TVA: 4.333.923 lei fara TVADin care: valoarea estimata la executia lucrarii: 3.835.332 lei fara TVAValoarea estimata pentru organizare de santier: 115.057 lei fara TVAvaloarea estimata pentru diverse si neprevazute: 383.534 lei fara TVAPONDEREA AFERENTA CHELTUIELILOR PENTRU DIVERSE SI NEPREVAZUTE ESTE DE 9, 70% DIN VALOAREA ESTIMATA A CONTRACTULUI FARA DIVERSE SI NEPREVAZUTE.
II.1.6) CPV: 45233140-2 - Lucrari de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 4, 333, 923 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Of va constit o garant pentru particip in cuantum de 65000lei.Pentru o evaluare si raportare unitara a cuantumului aferent garantiei de participare , ca si data de refrinta pentru cursul de schimb ce va fi avut in vedere la conversia valorii aferente garantiei constituita intr-o alta monedase va folosi cursul BNR din 02.09.2013 - respectiv 4.4221 RON.Garant se const in conf cu prev art.86din HG925/2006 pt aprobarea normelor de aplicare a prev ref la atrib contr de achizitie publica din OUG34/2006. Garant de particip pana la 5000lei se poate constit si prin numerar la casieria aut contract.Per de valab a garant pentru particip: 120zile d l data lim stab pentru primirea of.In cazul dep de oferte in asociere, garanti trebuie constit in numele asoc si sa ment ca acopera in mod solidar toti membrii gr de op ec. Garant de part emisa in alta limba decat romana va fi prez in orig si va fi insotita de trad autoriz in lb romana.Forma de constit a garant: ?virament bancar in contul RO 31TREZ04725006XXX001630 deschis la Trez Campulung, jud Arges, cod fiscal: 4122523?se prezinta O.P.confirmat de banca emitenta?copia doc.sau?instrum de garant emis in cond legii de o soc bancara sau de o soc de asig, care se prezinta in orig, in cuantumul si pentru per de valab prev mai sus. Instrum de garant trebuie sa prevdaca plata garant se va executa cond sau necond conf prev art. 86 alin (3)din HG925/2006 cu toate modif si completarile ult.Ofert care vor constit garant in conf cu prev art.16 alin.(2) din Legea 346/2004, au oblig de a face dovada ca reprezinta o IMMGarant treb sa fie irev. Dovada constit garant in orig se va prez cel mai tarziu la data si ora stab pentru desch of la sediul autorit contract, conf.art.86 alin(6)din HG925/2006.Of caruia CNSC in va respi contest formulata i se va retine o parte din garant, calc potriv art.2781 din OUG34/2006 cu modif si compl ult(Model orientativ Formular nr. 1)
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a contractului fara TVA . Modul de constituire a garantiei de buna executie este sub forma: - unui instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract. Instrumentul de garantare trebuie sa prevada daca plata garantiei se va executa conditionat sau neconditionat conform prevederilor art. 86 aliniat (3) din HG 925/2006;
- retineri succesive din situatiile de lucrari prezentate la plata , cu respectareaprevederilor art. 90 alin. (3) din HG 925/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare.In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria intreprinderilor mici si mijlocii conform Legii nr. 346/2004 (facand dovada in acest sens) garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire.(Model orientativ Formular nr.2)
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1) Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180Conditie de calificare: Ofertantul nu trebuie safi fost condamnat in ultimii 5 ani, printr-o hotarare definitiva si irevocabila, pentru frauda, coruptie, spalare de bani, activitati criminale.Modalitatea de indeplinire : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr. 4) / Cazier judiciar al operatorului economic2) Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din ordonantaConditie de calificare : autoritatea contractanta nu va califica ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora)? documentele prezentate trebuie sa ateste indeplinirea obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.Modalitatea de indeplinire : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr. 14)3) Declaratie "Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta"Documente de confirmare : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr. 5)4) Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691Documente de confirmare : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.6)Persoanele cu functie de decizie in cadrul AC sunt urmatoarele: - Padureanu Ion, Soare Laurentiu, Tapus Mihaela Elena, Iorga Elena, Padureanu Corneliu, Nicola Nelu, Tanase Ion, Ghizdavet Adrian, Patrana Tudor, Buinoiu Maria, Patru Bogdan, Dorcioman Constantin, Aldea Ion, Cotescu vasile, Padureanu Marian, Savu Gheorghe Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate: Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.Pentru persoanele juridice romaneDocumente de confirmare: -Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte domeniul de activitate principal/ secundar, codurile CAEN aferente acestora, iar pentru activitatea specifica domeniului obiectului contractului sa se faca dovadaautorizariiconf. Art. 15 din Legea nr. 359/2004.Pentru persoanele juridice straineDocumente de confirmare: - Prezentarea dedocumente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. (se va verifica prin accesareahttp: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do)- Prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie valabile pentru anul calendaristic in cursdocumentelor solicitate de catre fiecare operator economic semnatar al acordului de asociere.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1Informatii privind situatia economico-financiara.Valoarea minima a cifrei medii de afaceri pe ultimii 3 ani solicitata a fi indeplinita de catre ofertanti trebuie sa fie egala sau mai mare de: 3950389lei. Cifra de afaceri solicitata este globala in conformitate cu art. 185 lit. c din OUG 34/2006. Conversia cifrei de afacere se va exprima in lei /VALUTA mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv.Se solicita urmatoarele documente: - copii bilant contabil din ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012), Cerinta nr 2Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash - flow de executie a lucrarilor de 1975194, 498 RON pentru perioada de 6 luniFormula dupa care s-a calculat cash-flow-ul: (3950389 = valoarea estimata a contractului (fara cheltuieli diverse si neprevazute) / 12 luni = perioada de derulare a contractului * 6 luni = perioada solicitata de autoritatea contractanta = 1975194, 498 lei RON., In cazul in care candidatul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 186 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, completat conform Formular nr. 7A prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate.Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formularul nr. 7B si Formular 6.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Capacitatea tehnica si/sau profesionala a operatorului economic poate fi sustinuta in conformitate cu art. 190 alin. (1), (2) si (3) din O.U.G. nr. 34/2007 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificari si completari ulterioare.In cazul in care candidatul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 190 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm conform Formular nr. 8A prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate si va prelua executia obligatiilor din contract. Persoana ce asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formular nr. 8B si Formular nr. 6., Ofertantul trebuie sa fi executat cel putin un contract similar care sa fi avut ca obiect realizarea unei lucrari similare ca complexitate si valoare de executie in valoare cumulata de minim 3835332 lei.Pentru indeplinirea acestei cerinte, ofertantii vor prezenta certificari din care sa reiasa beneficiarii, valoara, perioada si locul executiei lucrarilor precum si daca lucrarile au fost executate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit.In cazul in care beneficiarul este un client privat si din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea prestarii serviciilor se realizeaza printr-o declaratie pe propria raspundere a operatorului economic., 2. Resurse umanea. Ofertantul va prezenta informatii privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani respectiv se va completa Formular nr.12 ? Declaratie privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducereb. Ofertantul va prezenta informatii referitoare la pregatirea profesionala (studii si calificare) a persoanelor responsabile pentru indeplinirea contractului de lucrari;c. Se vor anexa CV si copii certificate ale persoanelor responsabile pentru indeplinirea contractului de lucrari.d.In cazul unei oferte comune depusa de mai multi operatori economici cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulat pentru toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere).e.Cerinta poate fi indeplinita si de un tert sustinator conf art. 190 din OUG 34/2006.Ofertantul va trebui sa dispuna de resursele umane considerate de Ofertant ca fiind strict necesara indeplinirii in bune conditii a contractului (personal de specialitate si experticare vor avea roluri esentiale in indeplinirea contractului).Se va prezenta declaratie privind personalul tehnic de specialitate de care ofertantul dispune , din care sa rezulte ca ofertantul dispune de cel putin urmatorii specialisti : - inginer specialitate drumuri si poduri cu experienta in domeniul drumurilor si podurilor;
- responsabil tehnic cu executia in domeniul drumurilor si podurilor;
- CQ ? pentru categoria constructii rutiere, drumuri cu experienta ca si CQ;
- Coordonator in materie de securitate si sanatate in munca. Pe durata realizarii lucrarii trebuie sa aiba competentanecesara exercitariifunctiei: a)experienta profesionala inconstructii sau in conducerea santierului de minimum 5 ani;b) formare specifica de coordonator in materie de securitate si sanatate, actualizata la fiecare 3 ani.;Conform HG955/2010 pentru modificarea si completarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor legii nr. 319/2006 privind securitatea in muncaImportant: Se va face dovada calificarii personalului nominalizat cu prezentarea in copie a certificatelor sau atestarilor prin care le sunt recunoscute competentele profesionale specifice.Raspunderea asociatilor este solitara.In cazul asociatilor resursele umane se vor lua in considerare prin punerea lor in comun, iar in cazulsubcontractantilor acestia vor raspunde in functie de partea din contract pe care operatorul economici-a subcontractat-o., 3. Resurse materialea. Ofertantul va prezenta informatii referitoare la principalele dotari si utilaje necesare pentru indeplinirea contractului de lucrari;In cazul unei oferte comune depusa de mai multi operatori economici cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulat pentru toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere).Pentru realizarea investitiei ofertantul va trebui sa prezinte lista cuurmatoarele utilaje si echipamente: -Statie preparare mixturi asfaltice;
-Repartizator mixturi asfaltice;
-Statie de preparat emulsie;
-Statie de sortare;
-Autobasculante;
-Buldozer;
-Buldoescavator;
-Escavator;
-Autogreder;
-Cilindri compctori;
-Incarcator WOLA sau echivalent;
-Automacara;
-Laborator de gradul II.Lista cu utilajele si echipamentele solicitate , va fi insotita de, documente care sa ateste detinerea acestora in proprieta sau contrate de inchiriere/comodat etc. Daca operatorul economic nu detine in proprietate un utilaj/echipament/laborator etc, pe langa posibilitatea prezentarii unui contract de inchiriere/comodat etc, se va permite prezentarea altor documente care sa faca dovada punerii la dispozitie.b. Cerinta poate fi indeplinita si de un tert sustinator conf art. 190 din OUG 34/2006Se va prezenta o declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari. Se va completa Formularul nr.13Informatii privind asocierea. Se va prezenta Acord de asociere daca este cazul.Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia in scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa-si legalizeze din punct de vedere formal asocierea.Asocierea va fi legalizata in cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare.Informa?ii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, inten?ia sa o subcontracteze.In cazul in care autoritatea contractanta solicita, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi.Subcontractantul nu trebuie sa se afle in situa?ia prevazuta de art. 691 din OUG nr. 34/2006, sub sanc?iunea excluderii din procedura de atribuire. Cerinta nr. 1Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 9001, un sistem de management al calitatii pentru activitatile care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit.Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta., Cerinta nr. 2Implementarea Standardului de Management de Mediu in conformitate cu SR EN ISO 14001Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 14001, un sistem de management de mediupentru activitati care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit.Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa demonstreze ca actiunile/activitatile pe care le aplica in indeplinirea contractului de lucrari, nu afecteaza mediul.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
80
Descriere: Componenta financiara
timp de executie a lucrarilor
20
Descriere: componenta tehnica
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 30.09.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 30.09.2013 14:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 13.09.2013 10:12