Achizitie publica - LUCRARI DE MODERNIZARE DRUMURI AGRICOLE DE EXPLOATATIE COMUNA TARGUSOR JUDETUL CONSTANTA
Detaliu pentru invitatia numarul 353681
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 353681/11.09.2013
Denumire contract: LUCRARI DE MODERNIZARE DRUMURI AGRICOLE DE EXPLOATATIE COMUNA TARGUSOR JUDETUL CONSTANTA
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA TIRGUSORCod fiscal: 4514888, Adresa: STR. CONSTANTEI NR. 72, Targusor, Telefon: +40 0241874606, Fax: +40 0241874606
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: STR. CONSTANTEI NR. 72, Targusor, Romania, cod postal: 907275, telefon: +40 0241874606, fax: +40 0241874606, persoana de contact: CARMEN CALIOPI MIRICA
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: STR. CONSTANTEI NR. 72, comuna Tirgusor, jud. Constanta, sediul Primariei comunei Targusor
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: LUCRARI DE MODERNIZARE DRUMURI AGRICOLE DE EXPLOATATIE COMUNA TARGUSOR JUDETUL CONSTANTA
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: LUCRARI DE MODERNIZARE DRUMURI AGRICOLE DE EXPLOATATIE COMUNA TARGUSOR JUDETUL CONSTANTATOTALA DRUMURI EXPLOATARE MODERNIZATEL = 2 790 mLucrarilesunt detaliate in cuprinsul proiectului tehnic atasat prezenteiValoare estimata totala de 1.496.477 lei fara TVAinsumeaza: Valoarea lucrarilor de baza :1.373.482 lei fara TVA, din care: Cheltuieli pentru investitia de baza: 1.334.009lei fara TVAOrganizarea de santier: 39.473lei fara TVAValoare cheltuieli diverse si neprevazute (9, 22% calculata conform HG 28/2008) :122.995 lei fara TVA
II.1.6) CPV: 45233140-2 - Lucrari de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 1, 496, 477 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul gar. de partic. este de 15000 lei. Modalitati de constituire: 1) Scris. de gar. bancara pt. partic. la procedura/Instrum. de gar. emis in cdtiile legii de o soc. bancara sau de asigurari; 2) OP (vizat de banca) in contul RO57TREZ234214502040 deschis la Trez. OVIDIU; cod fiscal 4514888; 3) Numerar depus la casieria Primariei comunei Tirgusor. Aut. contr. are dreptul de a retine gar. de partic., ofertantul pierzand suma constituita, atunci cand acesta din urma se afla in oricare din urm. sit.: a) isi retrage oferta, in per.de valabil. a acesteia; b) oferta sa fiind stabilita castig., nu constituie gar. de buna exec. in per. de valabil. a ofertei si oricum nu mai tarziu de 15 zile de la data semnarii contr.; c)oferta sa fiind stabilita castig., refuza sa semneze contr. de achiz. publica in per.de valabil. a ofertei; d) ofertantul a contestat un act al autorit contr la CNSC, iar Consiliul respinge contestatia (suma retinuta se va calcula conform prev.art. 278^1 alin. (1) lit.b) O.U.G. nr. 34/2006. In cazul in care ofertantul este o asociere de op. ec. in Scris. de Gar., la denum. ofertantului se va completa numele Liderului Asocierii care constituie gar. in numele tuturor membrilor Asocierii in conf. cu Acordul de asociere. Per. de val. a gar. de partic. va fi de minim 120 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. Echivalenta pentru o gar. de partic. depusa in valuta se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor, cu 5 zile. Data de referinta pentru cursul de schimb ce va fi avut in vedere la conversia valorii aferente gar. de partic. constituita intr-o alta moneda va fi raportata la cursul BNR din data public. inv. de partic. in SEAP.In cazul ofert. care se regasesc in categ. IMM cf. Legii nr. 346/2004, gar. de partic.se constituie in procent de 50% din cuantum. precizat in docum. de atrib.. Gar.de partic. se restituie in cf cu prev. art.88 din H.G. 925/2006.
Garantie de buna executie
Garantie de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a contractului.Se poate constitui in oricare dintre formele de la art. 90 din HG 925/2006, alin.(1)- (3), respectiv printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurarisau prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale cu respectarea prevederilor HG 1045/2011
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Declaratie privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioareSe vor prezenta urmatoarele documente: 1. Declaratia pe proprie raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/ 2006 cu completarile si modificarileulterioare - completare Formular 5.12. Cazier judiciar pentru persoana juridica, emis de serviciile de cazier judiciar de la nivelul inspectoratelor de politie judetene in a carui raza teritoriala operatorul economic isi are sediul.Declaratie privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioareSe vor prezenta urmatoarele documente: 1.Declaratia pe proprie raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG nr. 34/ 2006 cu completarile si modificarileulterioare - completare Formular 5.22. Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa lipsa datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele, emis de administratia finantelor publice in a carei raza teritoriala operatorul economic isi are sediul.3. Certificat de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale) din care sa reiasa lipsa datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele, emis de serviciul de taxe si impozite din localitatea in a carei raza teritoriala operatorul economic isi are sediul.4.Cazier fiscal pentru persoana juridica, emis de directia generala a finantelor publice a judetului in a carui raza teritoriala operatoruleconomic isi are sediul.Nota: Documentele de mai sus vor fi depuse de ofertanti/asociati.Tertii sustinatori vor depune doar Formularul 5.2 cu referire exclusiv la neincadrarea in situatiile prevazute de art.181 lit.a), c1) si d)Se va completa Formularul 16 ? Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta.Declaratie privind neincadrarea in dispozitiile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare Se va complete Formularul 6 ? Declaratie privind evitarea conflictului de interese. Persoanele ce detin functii de decizie in autoritatea contractanta cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, respectiv toate persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aproba bugetul aferent autoritatii contractante, necesar finantarii contractelor de achizitie publica in cauza sunt: Primar ? Dragu Dumitru; viceprimar ? Petre Viorel, inspector achizitii publice ?Buciu Carmen Caliopi, insp. Simion Elena, insp. Oprea Florina Carmen, Consiliul local ? Berechet Costel, Carciu Danut, Doroftei Emilia, David Eugen, Grecu Aurel, Leancu Constantin, Marcu Alexandru Mihail, Oprea Oliver, Potlog Doina, Munteanu MarianNota: Documentul de mai sus va fi depus de ofertant/ofertant asociat/ subcontractant/tert sustinator. Respectarea prevederilor art.183 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioareVor fi excluse ofertele operatorilor economici care nu sunt inregistrati cu activitati corespunzatoare obiectului achizitiei, respectiv nu este inregistrat in domeniul de activitate principal sau secundar codul/codurile CAEN necesare executarii lucrarilor supuse achizitiei, conform Cod CAEN rev.2.In cazul persoanelor juridice/fizice romane se solicita: - Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul teritorial, .. Certificatul constatator va fi eliberat cu maxim 30 de zile inainte de data limita de depunere a ofertei.In cazul asocierilor, certificatul constatator va fi depus de fiecare dintre membrii asocierii.Persoane juridice straine vor depune documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedereprofesional, din care sa reiasa faptul ca operatorul economic are cuprinse si este autorizat in domeniul/domeniile de activitatecorespunzator/corespunzatoare obiectului achizitiei publice.Documentele solicitate in cadrul acestei sectiuni se vor depune in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Documentele in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana.Ofertantul clasat pe primul loc va prezenta pentru conformitate certificatul constatator in original/copie legalizata, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, la solicitarea autoritatii contractante.
Capacitatea economica si financiara
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: OptionalCapacitatea tehnica si profesionala a ofertantului poate fi sustinuta pentru indeplinirea contractului si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilorjuridice existente intre ofertant si persoana respectiva. In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si/sau profesionala invocandsi sustinerea acordata de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective (Formularul nr.18 cu anexe) prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate.In cazul in care sustinerea tertului se refera la asigurarea unor resurse care pot fi puse efectiv la dispozitia ofertantului, angajamentul ferm prezentat de acesta trebuie sa prevada care sunt resursele respective si sa evidentieze faptul ca disponibilizarea acestora se va realiza neconditionat, in functie de necesitatile care apar pe parcursul indeplinirii contractului in cauza.In cazul in care sustinerea tertului vizeaza indeplinirea unor cerinte minime de calificare ? experienta similara, angajamentul ferm prezentat de candidat trebuie sa garanteze autoritatii contractante faptul ca, in cazul in care contractantul intampina dificultati pe parcursul derularii contractului, persoana sustinatoare se obliga sa asigure indeplinirea completa si reglementara a obligatiilor contractuale prin implicarea sa directa.In orice situatie sustinatorul raspunde pentru prejudiciile cauzate autoritatii contractante ca urmare a nerespectarii obligatiilor prevazute in angajament, aceasta din urma avand posibilitatea de actiune directa impotriva sustinatorului., Informatii privind subcontractareaAutoritatea contractanta nu solicita indeplinirea criteriilor de calificare pentru subcontractanti, dar resursele umane si materiale ale subcontractantilordeclarati se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante inacest sens.Se va completa: - Declaratie privind subcontractantii (Formularul 9a ), completata de ofertant indiferent daca are sau nu subcontractanti. (original)- Acord de subcontractare ? acord preliminar de subcontractare cu partea din contract ce se subcontracteaza, datele subcontractantilor si asumarea raspunderii pentru indeplinirea partii din contract care-i revine spre executare. (original)Nota: In cadrul aceleiasi oferte/proceduri un operator economic poate indeplini in acelasi timp calitatea de subcontractant cat si pe cea de tert sustinator, prin prezentarea de documente edificatoare in acest sens., Se solicita: Informatii privind echipamentele tehniceOfertantul/ membrii asocierii impreuna/impreuna cu tertul sustinatortrebuie sa faca dovada ca dispune de utilajele, echipamentele tehnice necesare pentru realizarea obiectului contractului, in oricare din formele: proprietate/chirie/leasing/drept de folosinta, altele.Se vor depune: - Formularul 20 ? Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului;
- Copii dupa documente de dispozitie ( ex. lista obiectelor de inventar si mijloace fixe din contabilitate/contracte de inchiriere/ contracte de leasing/documente echivalente justificative).Echipamentele/utilajele pentru care se depundocumentele de mai sus sunt cel putin urmatoarele: - Buldozer, excavator, compactor staticautoprop.pe pneuri, compactor staticautoprop.cu rulouri.- laborator de gradul II , autorizat conform Lg.10/1995cu profile corespunzatoare pentru lucrarile de drumuri, autorizat conformLg.10/1995 (G.T.F ? geotehnica si teren de fundare;M.B.M ? materiale pentru betoane si mortare; B.Ba.Bp ? beton, beton armat, beton precomprimat; A.N.C.F.D ? agregate naturale pentru lucrari cai ferate, drumuri; M.D ? materiale pentru drumuri; D - drumuri.), Pentru personalul atestat/autorizat se solicita doar prezentarea atestatului/autorizatiei.Se solicita: Coordonator S.S.M., avand competenta dovedita conformHG 300/2006 : formare profesionala specifica de coordonator in materie de sanatate si securitate, actualizata.Acest specialist trebuie sa aiba formare specifica de coordonator in materie de securitate si sanatate, actualizata la 3 ani, Se solicita: Responsabil cu controlul calitatii, numit prin decizia angajatorului, cu experienta dovedita prin participarea pe aceeasi pozitie in cel putin un contract similar.Se va depune initial: -decizia de numire, Se solicita: Responsabil tehnic cu executia, atestat de MDRT conf. Ord. MLPTL 777/2003 in domeniul specific obiectului contractului supus achizitiei.Se va depune initial: -atestatul in domeniul solicitat, Se solicita: Sef de santier, absolvent al al unei institutii de invatamant superior in domeniul constructiilor, cu experienta profesionala dovedita prin participarea pe aceeasi pozitie in cel putin un contract.Se va depune initial: - CV-ul din care sa reiasa studiile si experienta in domeniul solicitat., Resurse umane: Pentru a fi considerat calificat, ofertantul/ membrii asocierii impreuna/impreuna cu tertul sustinatortrebuie sa faca dovada ca :1.Dispune de o echipa tehnica ai carei membrii sa aiba capacitatea profesionala sau experienta dovedita in domeniul pentru care ocupa pozitia in echipa: Sef de santier, Responsabil tehnic cu executia, Responsabil cu controlul calitatii, Coordonator SSM, Topometrist, personal calificat pentru lucrarile specifice contractului.(masinisti-mecanici deserventi pt.fiecare utilaj, muncitori calificati pentru lucrari de drumuri).Se vor depune initial: - Formularul 8 - Declaratie privind personalul implicat in derularea contractului de lucrari ? (pentru echipa tehnica);
- Angajamentul ofertantului privind resursele umaneca, in cazul indisponibilitatii persoanelor nominalizate pentru indeplinirea contractului, le va inlocui numai cu persoane avand cel putin calificarea celor nominalizate initial si luate in calcul la evaluarea ofertei (nu se impune completarea unui formular).Formular 13 - declaratie referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 aniOperatorului economic clasat pe primul loc i se va solicita: 1.Prezentarea de documente suport pentru membrii echipei tehnice: copii dupa diplome/certificate de atestare/ competenta/alte documente care sa certifice specializarile si/sau experienta in domeniul solicitat pentru persoanele responsabile propuse; copii contracte de munca/colaborare; angajamente de participare - Formularul 14(pentru persoanele care nu sunt angajatele ofertantului).2.Prezentarea contractelor de munca permamente/temporare pentru personalul muncitor declarat pentru executia contractului, in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?; extras din REVISAL care evidentiaza inregistrarea contractelor conform legii. Numarul contractelor depuse trebuie sa coincida cu numarul de persoane declarate initial., Pentru a fi considerat calificat, ori ofertantul, ori membrii asocierii de operatori economici impreuna, ori un singur tert sustinatortrebuie sa faca dovada ca in ultimii 5 ani(calculati de la data limita de depunere a ofertei), a dus la bun sfarsit in calitate de contract.princip. /asoc/subcontr., unul sau mai multe contracte - lucrari de constructii similare contractului (lucrari de constructii de infrastructura de transport rutier) in val. de min. 1.334.009 lei, daca au fost exec. in conf.cu normele prof.in domeniu, indiferent daca beneficiarii sunt aut.contractante sau clienti privati.Se vor depune : - Formularul 10 - Lista princip. lucrari executate in ultimii 5 ani- Formular 11- Detalierea contractelor incluse in Formularul 10- minim un document suport : copie inf. relevante din contract(e)/recomandari/certif. constat./p.v.receptie la terminarea lucrarilor, care vor contine obligatoriu: denumire beneficiar, tip lucrare, perioada, loc desfasurare, valoare, calitatea/stadiul lucrari executate.In situatia depunerii unei oferte sustinuta de un tert, experientasimilara va fi indeplinita in totalitate de tertul sustinator. Standarde de protectie a mediuluiStandarde de asigurare a managementului de mediuOfertantul/ofertantul asociat trebuie sa dovedeasca ca are implementat si mentine, conform ISO 14001 sau echivalent, un sistem de management de mediu sau echivalent, pentru activitatile specifice obiectului contractului.Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta. Implementarea si mentinerea standardelor de management de mediu nu potfi indeplinite de tertul sustinator in favoarea ofertantului.Pentru situatiile in care se depun oferte in asociere, cerinta privind standardele de asigurare a managementului de mediu trebuie indeplinita defiecare membru al asocierii, pentru partea de contract pe care o realizeaza., Standarde de asigurare a calitatiiOfertantul/ofertantul asociat trebuie sa dovedeasca ca are implementat si mentine, conform ISO 9001 sau echivalent, un sistem de management alcalitatii pentru activitatile specifice obiectului contractului.Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta. Implementarea si mentinerea standardelor de asigurarea calitatii nu pot fi indeplinite de tertul sustinator in favoarea ofertantului.Pentru situatiile in care se depun oferte in asociere, cerinta privind standardele de asigurare a calitatii trebuie indeplinita de fiecare membru alasocierii, pentru partea de contract pe care o realizeaza.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 25.09.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 25.09.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 11.09.2013 14:38