Achizitie publica - Lucrari ?Modernizare spatii existente si extindere constructie parter Centru Social Gaesti?
Detaliu pentru invitatia numarul 350436
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 350436/15.07.2013
Denumire contract: Lucrari ?Modernizare spatii existente si extindere constructie parter Centru Social Gaesti?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialDIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUICod fiscal: 9641718, Adresa: STR. I.C. VISSARION, NR. 1, Targoviste, Telefon: 0245217686, 0245614615, Fax: 0245614623
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: SEAP, iar pentru documentele mentionate a se prezenta in original pana la termenul limita de depunere a ofertelor, acestea se vor transmite la adresa: str. I.C. VISSARION, NR. 1, LOC. TARGOVISTE, JUD. DAMBOVITA
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: In SEAP
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Protectie sociala
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Lucrari ?Modernizare spatii existente si extindere constructie parter Centru Social Gaesti?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Se vor executa urmatoarele lucrari: a)Lucrari de interventie - la parter si etajul 1 al corpului de P+3 unde este amplasat Centrul social-refacerea tencuielilor si vopsitoriilor la dormitoare si cabinete;
-refacerea tamplariei interioare si exterioare pentru incaperile ce se amenajeaza la etajul 1 si parter;
-realizarea termosistemului pentru reabilitarea termica a cladirii existente pe parter si etaj 1;
-reabilitarea grupurilor sanitare pe sexe de la parter la etaj 1 al corpului existent si compartimentarea lor ca numar de grupuri sanitare, lavoare, WC-uri, dusuri, conform normelor pentru persoanele ce le folosesc;
-amenajarea a 2 incaperi pentru amplasarea unor centrale termice la parter si la etaj, in zona grupurilor sanitare;
-realizarea compartimentarilor interioare usoare pentru obtinerea in zona de dormit a unor spatii de intalnire (socializare), vizionari TV sau asteptare, fara a-i afecta pe cei ce folosesc dormitoarele strict pentru odihna.b)Lucrari de extindere cu doua corpuri (constructii noi) - PARTER b.1.) extindere cu sala de mese si bucatarie cu urmatoarele spatii utile: hol intrare, grupuri sanitare sala de mese, 4 cabine (2 barbati, una fete si una persoane cu dizabilitati motorii), 2 lavoare, sala de mese - 60 persoane, oficiu, spalator vesela, spalator vase, bucatarie calda, bucatarie rece, spatiu paine, holuri intrare, spatiu (depozit) frigorific, preparari carne, preparari fructe - legume, preparari peste, grup sanitar femei(dus + WC + 2 lavoare) - vestiar femei - grup sanitar barbati (dus + WC + 2 lavoare) - vestiar barbati - sas grup sanitar.Accesul in acest corp se face prin intermediul a 3 trepte pe fatada de sud a cladirii.S-a realizat si acces pentru persoanele cu handicap motor.S-au realizat accese pentru masuri de aprovizionare.b.2. Extindere spalatorie, calcatorie si uscatorie cu urmatoarele suprafete utile: spalatorie, calcatorie, spatiu rufe murdare, spatiu rufe curate. Accesul pentru rufe murdare se face direct din corpul existent printr-un culoar pe langa oficiu si vestiare + grupuri sanitare ce se amenajeaza pentru aceasta functiune.Rufele curate se livreaza spre exterior si vor fi dirijate spre camere prin oficiile de la etaj.In cadrul proiectului s-a prevazut achizitionarea dotarilor de catre constructor pentru a se asigura aprovizionarea acestora in stransa corelare cu graficul de executare a lucrarilor.Val.estimata a contractului, fara cheltuielile diverse si neprevazute este de 2.681.909 lei.Procentul aferent chelt. div. si neprevazute = 1, 5886% din val.estimate a contractului, fara a se lua in calcul val.chelt. div. si neprevazute. Val.alocata chelt.div. si neprevazute = 42.605 lei, care se obtine aplicand procentul 1, 5886% la valoarea estimata de 2.681.909 lei a contractului calculata fara cheltuielile diverse si neprevazute
II.1.6) CPV: 45262800-9 - Lucrari de extindere a cladirilor (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 2, 724, 514 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantum: 52.000 lei sau echiv. in alta moneda, conf.curs BNR din 17.06.2013. Per.de valab: min. 120 zile de la term. limita de depunere a ofertelor. Se va constitui prin virament bancar in contul AC: RO68TREZ2715006XXX000268 - Trez.Targoviste, confirmat prin OP in original si extras de cont in copie autorizata de ofertant ?conf.cu originalul?, sau printr-un instrum. de garantare emis in cond legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, in original.Garantia trebuie sa fie irevocabila.Instrumentul de garantare trebuie sa prevada daca plata garantiei se va executa: a)conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate, in conformitate cu contractul garantat; sau b) neconditionat, respectiv la prima cerere a benefic., pe baza decl.acestuia cu privire la culpa persoanei garantate. In cazul asocierilor, gar. de partic. poate fi constituita de catre unul sau mai multi asociati. Gar.de partic.nu poate sa fie constituita de catre subcontractanti.In cz in care gar. de partic. se va constitui redusa cu 50%, se va prezenta Formularul 30- Decl.priv. incadr. intreprinderii in categoria IMM, dupa caz cu anexe, conf Legii nr. 346/2004, in original. Ptr asocieri, este necesar ca toti asociatii sa faca dovada ca reprezinta un IMM si sa ataseze Formularul 30, in original.Dovada constit. gar.de participare se va transmite atat prin SEAP, in copie semnata cu semnatura electronica a reprezentantului legal al ofertantului/ofertantului asociat/liderului de asociere sau a imputernicitului acestuia, cat si la sediul AC, in original, cel mai tarziu la data limita de depunere a ofertelor. Daca e cazul, se va depune si Imputernicire (Formularul nr. 31 - Imputernicire pentru semnatarul ofertei)Data la care se face echivalenta leu/alta valuta este data publicarii invitatiei de participare.In cazul contestatiilor respinse pe fond de CNSC, AC va retine contestatorului din garantia de partic. o suma calculata conform art. 278ind1 din OUG 34/2006
Garantie de buna executie
a) Cuantum: 10 % din valoarea contractului, exclusiv T.V.A.b) Modalitate de constituire: - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, conform art. 90 alin. (1) din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;sau- prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale conform art. 90 alin. (1) din HG nr. 925/200 cu modificarile si completarile ulterioare.Ofertantul declarat castigator are obligatia de a constitui garantia de buna executie a contractului in conditiile de mai sus cel mai tarziu in termen de 15 zile de la data semnarii contractului.Autoritatea contractanta va elibera/restitui garantia de buna executie conform prevederilor legale.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1Ofertantul nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006Mod de dovedire: Se va prezenta Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (Formular 1) .In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii.In cazul prezentarii unui angajament ferm din partea unui tert privind sustinerea, aceasta cerinta trebuie indeplinita si de tertul sustinator.Cerinta nr. 2Ofertantul nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006Mod de dovedirea)Se va prezenta Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (Formular 2).b)Indeplinirea obligatiilor exigibile de plata: b1) Persoanele juridice romaneTrebuie sa prezinte: -Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale, emis atat pentru sediul social, cat si pentru toate sucursalele / filialele / punctele de lucru implicate in executarea contractului - copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul".Sucursalele / filialele / punctele de lucru implicate in executarea contractului vor fi mentionate in Fisa de informatii generale (Formular 7).-Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul de stat (Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Directia Generala a Finantelor Publice), emis atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru implicate in executarea contractului - copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul".Din Certificatele mentionate trebuie sa reiasa obligatiile exigibile, scadente la plata in luna anterioara celei care se depun ofertele.Cerintele referitoare la obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.b2) Persoanele juridice straine: Trebuie sa prezinte: orice document considerat edificator, din acest punct de vedere, in tara de origine sau in tara in care ofertantul este stabilit, cum ar fi certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva, prin care sa dovedeasca indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale si a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul de stat.Ofertantul / ofertantul asociat trebuie sa demonstreze de ce documentul respectiv este considerat edificator, din acest punct de vedere, in tara de origine sau in tara in care ofertantul este stabilit.Documentele vor fi prezentate in copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul", la care se va alatura traducerea autorizata a acestora in limba romana.Certificatele mentionate trebuie sa reflecte indeplinirea obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei care se depun ofertele.Se accepta si datorii esalonate, conform legii.In situatiile prevazute la art. 11 alin. (4) si (5) din HG 925/2006 se accepta si prezentarea de documente emise ulterior datei de deschidere a ofertelor, daca se face dovada solicitarii acestora, la institutiile abilitate, inainte de data limita de depunere a ofertelor.In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii.In cazul prezentarii unui angajament ferm din partea unui tert privind sustinerea, aceasta cerinta trebuie indeplinita si de tertul sustinator, insa numai in ceea ce priveste lit. a, cA1 si d de la art. 181 din OUG nr. 34/2006.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.In scopul asigurarii tratamentului egal la procedura intre operatorii economici ce depun aceste documente pana la data limita de depunere a ofertelor si cei care depun Declaratie initiala conform art. 13 alin. (4) din HG nr 925/2006, toate documentele care atesta indeplinirea obligatiilor exigibile de plata emise de terti trebuie sa fie emise inainte de data limita de depunere a ofertelor.Cerinta nr. 3Ofertantul trebuie sa indeplineasca cerinte legale privind calitatea de participant la procedura.Mod de dovedireSe va prezenta Declaratie privind calitatea de participant la procedura (Formular 3) .In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii.Cerinta nr. 4Ofertantul nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 69^1 din OUG nr. 34/2006Mod de dovedireSe va prezenta Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69A1 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare (Formular 4).Numele persoanelor cu functii de decizie in cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii sunt: 1.persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire: Bucur Cristiana - director general, Iamandi Katalin - director general adjunct economic, Prunache Ionela - responsabil achizitii publice, Zolia Camelia ? responsabil juridic2.persoanele care aproba bugetul aferent autoritatii contractante, necesar finantarii contractelor de achizitie publicaMembrii Consiliului Judetean Dambovita: Tutuianu Adrian- presedinte CJ Dambovita, Marinescu Ioan - vicepresedinte CJ Dambovita, Grozavu Ion Gabriel - vicepresedinte CJ Dambovita, Ivanoff Ivan Vasile - secretar judet, Igescu Carmen - director executiv Directia economica, contabilitate, control preventiv, consilieri judeteni: Dinca Georgeta, Hermenean Ioan, Lupoiu Mihail Marius, Fulga Valeriu, Moldoveana Mihaita Dragos, Neculaescu Sache, Olaru Luminita Elena, Stoica Liviu Cozmin, Stefan Cornel, Tingirica Marin, Vasiliu Teodor Emilian, Banila Alexandru, Cristea Maria, Mocanu Adrian, Olteanu Catalin Cosmin, Vasile Claudiu Ionut, Antonescu Marin, Buta Teodor, Chitescu Adrian, Ferariu Ioan, Ion Neli, Ion Sorin, Ivan Gheorghe, Moise Vasile, Popescu Claudiu Cezar, Popescu Jean, Trifan Mihai, Vladescu Niculae, Petre Marin, Antoniu Florin Silviu, Stanescu Mihai, Dumitru Adrian.3.alte persoane din cadrul autoritatii contractante ce pot influenta continutul documentatiei de atribuire si/sau procedura de atribuire: membrii echipei de implementare a proiectului: Cojocaru Corina - responsabil financiar, Oproiu Jeni - responsabil informare si publicitate, Porumb Gheorghe - responsabil Centru social, Dinu Doinita - secretar.In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii.In cazul in care exista subcontractanti, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti subcontractantii.In cazul prezentarii unui angajament ferm din partea unui tert privind sustinerea, aceasta cerinta trebuie indeplinita si de tertul sustinator.Cerinta nr. 5Participarea ofertantului la procedura trebuie sa se faca in concordanta cu regulile de concurenta.Mod de dovedireSe va prezenta Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui ANRMAP nr. 314/2010 (Formular 5).In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii. Cerinta nr. 1Ofertantul trebuie sa aiba dreptul legal de a realiza activitatile care fac obiectul contractului, In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre fiecare asociat in parte, in functie de partea de contract pe care o vor indeplini.Cerinta nr. 2Ofertantul nu trebuie sa se afle in stare de insolventa, dizolvare, lichidare sau faliment.In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii.Mod de dovedire pentru cerintele nr. 1, 2a)Persoanele juridice romaneTrebuie sa prezinte: Certificat constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Informatiile cuprinse in acesta vor fi valabile/reale la data limita de depunere a ofertelor.Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in obiectele de activitate ale operatorului economic, in functie de tipul activitatilor executate de ofertant / ofertant asociat.b)Persoanele juridice straine: Trebuie sa prezinte: document / documente din care sa rezulte indeplinirea cerintelorDocumentele respective trebuie sa fie emise de catre un organism abilitat in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident si trebuie sa fie prezentate, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotita si de traducere autorizata in limba romana cu mentiunea ?conform cu originalul?.Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in obiectele de activitate ale operatorului economic, in functie de tipul activitatilor executate de ofertant / ofertant asociat.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens, documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.In scopul asigurarii tratamentului egal la procedura intre operatorii economici ce depun aceste documente pana la data limita de depunere a ofertelor si cei care depun Declaratie initiala conform art. 13 alin. (4) din HG nr 925/2006, toate documentele care dovedesc capacitatea de exercitare a activitatii profesionale trebuie sa fie emise inainte de data limita de depunere a ofertelor.Nota: In etapa evaluarii ofertelor, se va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, in limba romana sau, pentru persoanele juridice straine, documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, insotit/e de traducere autorizata si legalizata in limba romana.Cerinta nr. 4Operatorul economic care va executa instalatiile electrice trebuie sa fie autorizat de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) pentru executia lucrarilor de instalatii electrice de tipul celor ce fac obiectul contractului.Mod de dovedireSe vor prezenta: Atestat emis de ANRE, valabil la data limita de depunere a ofertelor, pentru executia lucrarilor de instalatii electrice de tipul celor ce fac obiectul contractului, in copie lizibila cu mentiunea ?conforrm cu originalul?.Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati sau, daca e cazul, unul dintre subcontractanti, detine autorizarea solicitata, dar numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata atestarea. Aceasta va rezulta din informatiile privind asociatii / subcontractantii, dupa caz, coroborate cu informatiile din listele de cantitati.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Cerinta nr. 5Operatorul economic care va executa instalatiile de incalzire trebuie sa fie autorizat de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) pentru executia instalatiilor de utilizare a gazelor naturale (instalatii de incalzire)de tipul celor ce fac obiectul contractului.Mod de dovedireSe vor prezenta: Autorizatie emisa de ANRE, valabila la data limita de depunere a ofertelor, pentru executia instalatiilor de utilizare a gazelor naturale de tipul celor ce fac obiectul contractului, in copie lizibila cu mentiunea ?conforrm cu originalul?.Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati sau, daca e cazul, unul dintre subcontractanti, detine autorizarea solicitata, dar numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata atestarea. Aceasta va rezulta din informatiile privind asociatii / subcontractantii, dupa caz, coroborate cu informatiile din listele de cantitati.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Cerinta nr. 6Intreprinderile afiliate au dreptul de a participa in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, dar numai in cazul in care participarea acestora nu este de natura sa distorsioneze concurenta. In acest sens, operatorul economic are obligatia de a include in oferta sa lista cuprinzand intreprinderile afiliate, in masura in care acestea exista (art. 46 allin. (2) din OUG nr. 34/2006).In sensul prevederilor alineatului precedent, prin intreprindere afiliata se intelege orice subiect de drept: a)asupra caruia un alt subiect de drept poate exercita, direct sau indirect, o influenta dominanta; saub)care poate exercita o influenta dominanta asupra altui subiect de drept; sauc)care, ca urmare a asocierii cu un subiect de drept, se afla sub influenta dominanta a unui alt subiect de drept.Mod de dovedirea)Se va prezenta Declaratie pe propria raspundere privind intreprinderile afiliate conform art. 46 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (Formular 6).
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 2Capacitatea economica si financiara a operatorului economic sau a grupului de operatori economici ofertanti poate fi sustinuta si de un tert, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva.Operatorul economic, sau grupul de operatori economici ofertanti trebuie sa prezinte Angajament ferm privind sustinerea economica si financiara a ofertantului /grupului de operatori economici asociati - DACA ESTE CAZUL.Se va prezenta, daca este cazul: Angajament ferm privind sustinerea economica si financiara a ofertantului /grupului de operatori economici asociati (Formular 8).In etapa evaluarii ofertelor, se va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, in limba romana sau, pentru persoanele juridice straine, documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, insotit/e de traducere autorizata si legalizata in limba romana.Angajamentul ferm prezentat de ofertantul castigator va face parte integranta din contractul de achizitie publica., Cerinta nr. 1Informatii privind cifra de afaceri: Valoarea medie a cifrei de afaceri globale anuale a ofertantului din anii 2010, 2011 si 2012 trebuie sa fie de cel putin 5.000.000, 00 lei.Se vor prezenta: a)Fisa de informatii generale (Formular 7).b)Daca e cazul, la calculul cifrei de afaceri se va utiliza conversia in lei si euro la cursul mediu anual comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza: Anul 2010:1 euro = 4, 2099 lei, Anul 2011:1 euro = 4, 2379 lei, Anul 2012:1 euro = 4, 4560 lei.c)Extrase din Bilanturile contabile din anii 2010, 2011 si 2012, in situatia in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul, sau documente echivalente, recunoscute sau emise in conformitate cu prevederile legale in vigoare in tara in care ofertantul este rezident. Din aceste documente trebuie sa rezulte cifrele de afaceri anuale.Documentele doveditoare se vor prezenta astfel: -persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.-persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.In cazul unei oferte comune, cerinta privind cifra de afaceri poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati.Pentru operatorii economici care nu au avut activitate in unul din anii 2010, 2011 sau 2012, cifra de afaceri se va lua in considerare conform documentelor oficiale prezentate sau se va considera egala cu zero, dupa caz.In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate de autoritatea contractanta, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a situatiei economice si financiare a ofertantului. Acestea se vor prezenta in mod similar cu extrasele din bilanturi, dupa cum este precizat mai sus.IMM-urile beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri globala, in conformitate cu art.16, alin. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii I.M.M.In cazul in care capacitatea economica si financiara a operatorului economic sau a grupului de operatori economici asociati este sustinuta de un tert, tertul sustinator financiar va prezenta si documentele solicitate mai sus.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1a)O lista a lucrarilor executate in ultimii 5 ani: Se va prezenta Declaratie privind lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani (Formular 9).Atunci cand din documentele justificative atasate nu rezulta si valoarea in lei a lucrarilor executate, la calculul valorii lucrarilor se va utiliza conversia in lei la cursul mediu anual comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza: Anul 2008:1 euro = 3, 6827 lei, Anul 2009:1 euro = 4, 2373 lei, Anul 2010:1 euro = 4, 2099 lei, Anul 2011:1 euro = 4, 2379 lei, Anul 2012:1 euro = 4, 4560 lei. Pentru celelalte valute cursul valutar se gaseste pe site-ul Bancii Nationale a Romaniei, www.bnr.ro.b)Lista va fi insotita de certificari de buna executie pentru contractele care vor fi luate in considerare pentru indeplinirea cerintei, astfel: Ofertantul trebuie sa prezinte cel putin un document prin care sa se confirme executarea de lucrari de reabilitare/modernizare cladiri sau extindere cladiri sau constructia de cladiri noi, in cadrul a maxim 2 contracte, executate si duse la bun sfarsit in ultimii 5 ani. Valoarea acestor lucrari trebuie sa fie de cel putin 2.500.000, 00 lei, fara TVA.c)Se va prezenta Formular 10 - Experienta similara, pentru contractul/contractele prezentate ca experienta similara;Potrivit legii, acordul cadru este un contract.Se va completa cate un Formular 10 pentru fiecare contract in parte.Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. In cazul unei oferte comune, cerinta poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati.In cazul in care capacitatea tehnica este sustinuta de un tert, acesta va trebui sa indeplineasca cerinta si sa depuna toate documentele solicitate in acest caz pentru ofertant.Din respectivele certificari trebuie sa rezulte care sunt beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea si tipul lucrarilor (lucrari de modernizare cladiri sau extindere cladiri sau constructia de cladiri noi) executate in ultimii 5 ani de activitate (calculat prin raportare la data limita de depunere a ofertelor), perioada si locul executiei lucrarilor si sa precizeze daca lucrarile au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit (conform art. 188 alin. 3, lit a) din OUG nr. 34/2006).Prin formula ?lucrari executate si duse la bun sfarsit? se intelege: -lucrari receptionate partial care sunt insotite de proces-verbal de receptie partiala;sau-lucrari receptionate insotite de proces-verbal la terminarea lucrarilor;sau-lucrari receptionate insotite de proces-verbal de receptie finala.Documentele doveditoare se vor prezenta astfel: - persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?., Cerinta nr. 2Informatii referitoare la personalul tehnic de specialitate al carui angajament de participare a fost obtinut, precum si informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor.Personal minim solicitat (experti cheie - persoane responsabile pentru executia lucrarilor): 1.Coordonator/manager de proiect (lucrare)2.Responsabil privind asigurarea controlului calitatii3.Sef de santier4.Responsabil tehnic cu executia5.Responsabil securitate si sanatate in muncaSe vor prezenta: a)Declaratie privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani (Formular 11);In cazul unei asocieri, Formularul 11 se va completa de catre fiecare asociat.b)Declaratie privind personalul ce va fi angajat in contract (Formular 12);Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.In cazul unei oferte comune, cerinta poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati.Resursele umane ale subcontractantilor declarati se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit., Cerinta nr. 3Coordonator/manager de proiect (lucrare), cu experienta profesionala specifica, al carui angajament de participare a fost obtinut.Cerinte minimale: -experienta profesionala specifica: cel putin 1 proiect/contract de lucrari/servicii in care sa fi activat pe o pozitie similara (manager, coordonator etc.)Se vor prezenta: a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.b)CV in limba romana, semnat de catre expert (se va folosi Formular 14, conform HG nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae), in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.CV-ul trebuie sa contina cel putin: -datele de identificare ale expertului (nume, prenume etc.); nu se solicita date cu caracter personal- care este pozitia pentru care expertul este nominalizat in contract- care este experienta profesionala specifica solicitata, mentionata si in Formularul 12 Declaratie privind personalul ce va fi angajat in contract- care sunt documentele anexate la CV: documentul doveditor privind experienta profesionala specifica- mentiunea: "Declar pe propria raspundere cunoscand prevederile codului penal din Romania, ca datele cuprinse in prezentul CV sunt corecte si corespund realitatii".c)document doveditor privind experienta profesionala specifica solicitataAcesta se va prezenta astfel: - persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise (in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?), precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?., Cerinta nr. 4Responsabil privind asigurarea controlului calitatii, cu experienta profesionala specifica, al carui angajament de participare a fost obtinut.Cerinte minimale:
-experienta profesionala specifica: cel putin 1 proiect/contract de lucrari in care sa fi activat pe o pozitie similara (inclusiv responsabil calitate, AQ, CQ sau similar).Se vor prezenta:
a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.b)CV in limba romana, semnat de catre expert (se va folosi Formular 14, conform HG nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae), in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.CV-ul trebuie sa contina cel putin:
-datele de identificare ale expertului (nume, prenume etc.); nu se solicita date cu caracter personal
- care este pozitia pentru care expertul este nominalizat in contract: Responsabil privind asigurarea controlului calitatii
- care este experienta profesionala specifica solicitata, mentionata si in Formularul 12 Declaratie privind personalul ce va fi angajat in contract
- care sunt documentele anexate la CV: documentul doveditor privind experienta profesionala specifica
- mentiunea:
"Declar pe propria raspundere cunoscand prevederile codului penal din Romania, ca datele cuprinse in prezentul CV sunt corecte si corespund realitatii".c)document doveditor privind experienta profesionala specifica.
Acesta se va prezenta astfel:
- persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise (in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?), precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?., Cerinta nr. 5Sef de santier, cu experienta profesionala specifica, al carui angajament de participare a fost obtinut.Cerinte minimale:
-experienta profesionala specifica: cel putin 1 proiect/contract de lucrari in care sa fi activat pe o pozitie similaraSe vor prezenta:
a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.b)CV in limba romana, semnat de catre expert (se va folosi Formular 14, conform HG nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae), in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.CV-ul trebuie sa contina cel putin:
-datele de identificare ale expertului (nume, prenume etc.); nu se solicita date cu caracter personal
- care este pozitia pentru care expertul este nominalizat in contract: Sef de santier
- care este experienta profesionala specifica solicitata, mentionata si in Formularul 12 Declaratie privind personalul ce va fi angajat in contract
- care sunt documentele anexate la CV: documentul doveditor privind experienta profesionala specifica
- mentiunea:
"Declar pe propria raspundere cunoscand prevederile codului penal din Romania, ca datele cuprinse in prezentul CV sunt corecte si corespund realitatii".c)document doveditor privind experienta profesionala specifica.
Acesta se va prezenta astfel:
- persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise (in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?), precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?., Cerinta nr. 6
Responsabil tehnic cu executia, atestat al carui angajament de participare a fost obtinut.Cerinte minimale:
- sa detina atestat recunoscut in Romania, emis de catre un organism abilitat, ca Responsabil tehnic cu executia (RTE), pentru domeniul constructii civile, industriale si agricole -
categoria de importanta C, B sau A. In prezent autorizarea se face conform Ordinului ministrului dezvoltarii si turismului nr 1496/2011 pentru aprobarea Procedurii de autorizare a dirigintilor de santier, avandu-se in vedere Ordinul nr. 777/2003 al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei pentru aprobarea reglementarii tehnice "Indrumator pentru atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii".Se vor prezenta:
a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.b) atestat recunoscut in Romania ca Responsabil tehnic cu executia, pentru domeniul constructii civile, eliberat de catre un organism abilitat, valabil la data limita de depunere a ofertelor, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Conform proiectului tehnic, constructia se incadreaza in categoria C de importanta (HGR nr. 766/1997) si la Clasa III (constructie de importanta normala ? conform Normativ P100/2006).Pentru operatorii economici care prezinta experti straini ce detin certificat/atestat echivalent emis de autoritatile de certificare abilitate din alt stat nu se impune obtinerea atestatului/certificatului recunoscut de autoritatile romane la momentul depunerii ofertelor.
in baza principiului recunoasterii reciproce, autoritatea contractanta are obligatia de a accepta certificate echivalente.
Operatorul economic trebuie sa intreprinda, acolo unde legislatia nationala impune, demersurile necesare pentru a putea prezenta la momentul semnarii contractului de achizitie publica atestatul recunoscut de autoritatile romane.
Art. 14 alin. 2 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare, dispune ca agentii economici care executa lucrari de constructii asigura nivelul de calitate corespunzator cerintelor esentiale, prin personal propriu si responsabili tehnici cu executia atestati, precum si printr-un sistem propriu conceput si realizat. Potrivit art. 1 din Regulamentul de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 925/1995, verificarea si expertizarea tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor privind respectarea cerintelor prevazute de lege reprezinta o componenta a sistemului calitatii in constructii si se efectueaza de catre specialisti cu activitate in constructii, atestati tehnico-profesional de catre comisii organizate de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, iar potrivit art. 21 din acelasi act normativ asigurarea calitatii executiei lucrarilor de constructii se face in mod diferentiat in functie de categoria de importanta a constructiei, conform Regulamentului de conducere si asigurare a calitatii, printr-un sistem propriu de calitate si responsabili tehnici cu executia atestati.In conformitate cu art. 2 din Regulamentul de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor, aprobat prin Hotararea Guvernului 925/1995, prevederile regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor sunt obligatorii pentru persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor pe teritoriul Romaniei., Cerinta nr. 7
Responsabil securitate si sanatate in munca, cu studii de specialitate, al carui angajament de participare a fost obtinut
Conform art. 6 alin. (1) din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca:
?Angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca.?Cerinte minimale:
-sa fi absolvit un curs in domeniul securitatii si sanatatii in muncaSe vor prezenta:
a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.b)CV in limba romana, semnat de catre expert (se va folosi Formular 14, conform HG nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae), in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.CV-ul trebuie sa contina cel putin:
-datele de identificare ale expertului (nume, prenume etc.); nu se solicita date cu caracter personal
- pozitia pentru care expertul este nominalizat in contract: Responsabil securitate si sanatate in munca
- care este experienta profesionala specifica solicitata, mentionata si in Formularul 12 Declaratie privind personalul ce va fi angajat in contract
- care sunt documentele anexate la CV: documentul doveditor privind experienta profesionala specifica si documentul doveditor care atesta faptul ca expertul a absolvit un curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca
- mentiunea:
"Declar pe propria raspundere cunoscand prevederile codului penal din Romania, ca datele cuprinse in prezentul CV sunt corecte si corespund realitatii".c)document care atesta faptul ca a absolvit un curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca
Acesta se va prezenta astfel:
- persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise (in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?), precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?., Cerinta nr. 8Ofertantul trebuie sa dispuna de utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice necesare pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari: se va prezenta Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari (Formular 15);Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, aceasta cerinta se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului., Cerinta nr. 9
Ofertantul trebuie sa prezinte informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o subcontractezeSe vor prezenta:
a)Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora (Formular 16) si Lista cu subcontractantii (Anexa la Formular 16).b)Acordul/Acordurile de subcontractare, in limba romana (Formular 17).
Subcontractantul nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta de art. 69^1 din OUG nr. 34/2006, sub sanctiunea excluderii ofertantului din procedura de atribuire., Cerinta nr. 10Ofertantul trebuie sa prezinte informatii privind asociatii.Se vor prezenta: a)Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de asociati si specializarea acestora (Formularul 18).b)Acordul de asociere (Formular 19), in limba romana.Daca nu este cazul, documentele se vor prezenta cu mentiunea ?NU ESTE CAZUL?., Cerinta nr. 11Capacitatea tehnica si profesionala a operatorului economic sau a grupului de operatori economici ofertanti poate fi sustinuta si de un tert, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva.Operatorul economic, sau grupul de operatori economici ofertanti trebuie sa prezinte Angajament ferm privind sustinerea tehnica si/sau profesionala a ofertantului /grupului de operatori economici asociati - DACA ESTE CAZUL.Se vor prezenta, daca este cazul: -Angajament privind sustinerea tehnica privind experienta similara a ofertantului /grupului de operatori economici asociati (Formular 20), inclusiv Anexa la Formular 20si/sau-Angajament privind sustinerea profesionala a ofertantului /grupului de operatori economici asociati (Formular 21), inclusiv Anexa la Formular 21si/sau-Angajament privind sustinerea tehnica a ofertantului /grupului de operatori economici asociati (Formular 22), inclusiv Anexa la Formular 22.In etapa evaluarii ofertelor, se va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, in limba romana sau, pentru persoanele juridice straine, documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, insotit/e de traducere autorizata si legalizata in limba romana.Angajamentul ferm prezentat de ofertantul castigator va face parte integranta din contractul de achizitie publica. Cerinta nr. 1Standarde de asigurare a managementului calitatii: Ofertantul trebuie sa aiba implementat un standard de asigurare de management al calitatii, in conformitate cu (raportat la) seriile de standarde europene relevante (cum ar fi ISO 9001 sau echivalent), certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, pentru activitatile care fac obiectul contractului.Prin echivalent se inteleg certificatele echivalente emise de organisme stabilite in statele Uniunii Europene.Se va prezenta cel putin un document care sa ateste implementarea sistemului de management al calitatii pentru activitatile care fac obiectul contractului, valabil la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor, eliberat de un organism de certificare independent, acreditat, sau dovada ca sistemul respectiv a fost implementat, dar documentul oficial nu a fost inca eliberat. Acesta se va prezenta astfel: - persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise (in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?), precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In cazul unei asocieri, aceste cerinte trebuie sa fie indeplinite de catre fiecare dintre asociati, pentru partea din contract pe care o realizeaza.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale., Cerinta nr. 2Standarde privind asigurarea protectiei mediului: Ofertantul trebuie sa aiba implementat un standard de asigurare a sistemului de management de mediu, in conformitate cu (raportat la) standardele de gestiune ecologica bazate pe seriile de standarde europene sau internationale in domeniu (cum ar fi ISO 14001 sau echivalent), pentru activitatile care fac obiectul contractului.Prin echivalent se inteleg certificatele echivalente emise de organisme care functioneaza in statele Uniunii Europene.Se va prezenta documentul care atesta implementarea sistemului de management de mediu pentru activitatile care fac obiectul contractului, valabil la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor, eliberat de un organism de certificare independent, acreditat, sau dovada ca sistemul respectiv a fost implementat, dar documentul oficial nu a fost inca eliberat. Acesta se va prezenta astfel: - persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise (in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?), precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In cazul unei asocieri, aceste cerinte trebuie sa fie indeplinite de catre fiecare dintre asociati, pentru partea din contract pe care o realizeaza.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura online
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 29.07.2013 15:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: -
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 25.11.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 12.07.2013 13:11