Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Lucrari ?Modernizare spatii existente si extindere constructie parter Centru Social Gaesti?, proiect cod SMIS 15943


Detaliu pentru invitatia numarul 356924
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI
Numar invitatie: 356924/16.01.2014
Denumire contract: Lucrari ?Modernizare spatii existente si extindere constructie parter Centru Social Gaesti?, proiect cod SMIS 15943
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialDIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUICod fiscal: 9641718, Adresa: STR. I.C. VISSARION, NR. 1, Targoviste, Telefon: 0245217686, 0245614615, Fax: 0245614623
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: SEAP
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: In SEAP
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Protectie sociala
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Lucrari ?Modernizare spatii existente si extindere constructie parter Centru Social Gaesti?, proiect cod SMIS 15943
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Se vor executa urmatoarele lucrari: a)Lucrari de interventie - la parter si etajul 1 al corpului de P+3 unde este amplasat Centrul social-refacerea tencuielilor si vopsitoriilor la dormitoare si cabinete; -refacerea tamplariei interioare si exterioare pentru incaperile ce se amenajeaza la etajul 1 si parter; -realizarea termosistemului pentru reabilitarea termica a cladirii existente pe parter si etaj 1; -reabilitarea grupurilor sanitare pe sexe de la parter la etaj 1 al corpului existent si compartimentarea lor ca numar de grupuri sanitare, lavoare, WC-uri, dusuri, conform normelor pentru persoanele ce le folosesc; -amenajarea a 2 incaperi pentru amplasarea unor centrale termice la parter si la etaj, in zona grupurilor sanitare; -realizarea compartimentarilor interioare usoare pentru obtinerea in zona de dormit a unor spatii de intalnire (socializare), vizionari TV sau asteptare, fara a-i afecta pe cei ce folosesc dormitoarele strict pentru odihna.b)Lucrari de extindere cu doua corpuri (constructii noi) - parter b.1.) extindere cu sala de mese si bucatarie cu urmatoarele spatii utile: hol intrare, grupuri sanitare sala de mese, 4 cabine (2 barbati, una fete si una persoane cu dizabilitati motorii), 2 lavoare, sala de mese ? 60 persoane, oficiu, spalator vesela, spalator vase, bucatarie calda, bucatarie rece, spatiu paine, holuri intrare, spatiu (depozit) frigorific, preparari carne, preparari fructe - legume, preparari peste, grup sanitar femei(dus + WC + 2 lavoare) - vestiar femei - grup sanitar barbati (dus + WC + 2 lavoare) - vestiar barbati - sas grup sanitar. Accesul in acest corp se va face prin intermediul a 3 trepte pe fatada de sud a cladirii. Se va realiza acces pentru persoanele cu handicap motor. Se vor realiza accese pentru masuri de aprovizionare. b.2. Extindere spalatorie, calcatorie si uscatorie cu urmatoarele suprafete utile: spalatorie, calcatorie, spatiu rufe murdare, spatiu rufe curate. Accesul pentru rufe murdare se face direct din corpul existent printr-un culoar pe langa oficiu si vestiare + grupuri sanitare ce se amenajeaza pentruaceasta functiune. Rufele curate se livreaza spre exterior si vor fi dirijate spre camere prin oficiile de la etaj.In cadrul proiectului s-a prevazut achizitionarea dotarilor de catre constructor, pentru a se asigura aprovizionarea acestora in stransa corelare cu graficul de executare a lucrarilor.Dotarile sunt incluse in devizul general al investitiei, conform HG nr. 28/2008.
II.1.6) CPV: 45210000-2 - Lucrari de constructii de cladiri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 2, 681, 909 - 2, 724, 514 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul este de 52.000, 00 lei. Se va constitui in una din formele prevazute de art. 86 alin. (1) din HG nr. 925/2006, documentele fiind prezentate in original. Pentru Scrisoarea de garantie se va utiliza Formular 33. Garantia de participare se poate constitui prin virament in contul RO68TREZ2715006XXX000268 ? Trezoreria Targoviste, beneficiar DGASPC Dambovita, cod de identificare fiscala 9641718. In acest caz se va prezenta ordinul de plata, vizat de banca, in original, in copie certificata ?conform cu originalul? de catre ofertant. Garantia de participare prezentata in alta limba decat romana va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana. Instrumentul de garantare trebuie sa prezinte toate situatiile in care garantia poate fi retinuta de autoritatea contractanta. In cazul in care sunt aplicabile prevederile art. 16 din Legea nr. 346/2004 se va depune Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM - original (Formular 30, completat dupa cum este cazul), iar cuantumul garantiei de participare va fi de 26.000, 00 lei. Garantia de participare va fi valabila o perioada de minim 120 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. In cazul respingerii unor contestatii pe fond de catre CNSC, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare o suma stabilita conform prevederilor art. 278^1 lit b din OUG 34/2006. Cursul de schimb la care se va face echivalenta leu/alta valuta, este cursul BNR din data publicarii invitatiei de participare. Dovada constituirii garantiei de participare se va transmite atat prin SEAP, in copie semnata cu semnatura electronica a reprezentantului legal al ofertantului/ofertantului asociat/liderului de asociere sau a imputernicitului acestuia, cat si la sediul autoritatii contractante, in original, cel mai tarziu la termenul limita de depunere a ofertelor.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea contractului, fara TVA. Garantia de buna executie se va constitui prin una din formele prevazute la art. 90 alin. (1) din HG nr. 925/2006 sau, daca partile convin, conform prevederilor art. 90 alin. (3) din H.G. nr. 925/2006, prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1Ofertantul nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006 Mod de dovedire: Se va prezenta Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (Formular 1) - original. In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii. In cazul prezentarii unui angajament ferm din partea unui tert privind sustinerea, aceasta cerinta trebuie indeplinita si de tertul sustinator.Cerinta nr. 2Ofertantul nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006.Mod de dovedirea)Se va prezenta Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (Formular 2) - original.b)Se va dovedi indeplinirea obligatiilor exigibile de plata, dupa cum urmeaza: b1) Persoanele juridice romaneTrebuie sa prezinte: -Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale, emis atat pentru sediul social, cat si pentru toate sucursalele / filialele / punctele de lucru implicate in executarea contractului ? original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul".-Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul de stat, emis atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru implicate in executarea contractului - original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul". b2) Persoanele juridice straine: Trebuie sa prezinte: orice document considerat edificator, din acest punct de vedere, in tara de origine sau in tara in care ofertantul este stabilit, cum ar fi certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva, prin care sa dovedeasca indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale si a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul de stat, atat pentru sediul social, cat si pentru toate sucursalele / filialele / punctele de lucru implicate in executarea contractului ? original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul". Ofertantul / ofertantul asociat trebuie sa ataseze o Nota explicativa sau documente relevante, din care sa rezulte de ce documentul respectiv este considerat edificator, din acest punct de vedere, in tara de origine sau in tara in care ofertantul este stabilit. Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul", la care se va alatura traducerea autorizata a acestora in limba romana. Cerinte, pentru toate persoanele juridice: Din Certificatele mentionate trebuie sa sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor. In masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art.11 alin.(4) din HG nr.925/2006. Intr-o astfel de situatie devin aplicabile prevederile art.9 alin.(3) din Ordinul ANRMAP nr.509/2011. Cerintele referitoare la obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu. Sucursalele / filialele / punctele de lucru implicate in executarea contractului vor fi mentionate in Fisa de informatii generale (Formular 7). In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii. In cazul prezentarii unui angajament ferm din partea unui tert privind sustinerea, aceasta cerinta trebuie indeplinita si de tertul sustinator, insa numai in ceea ce priveste lit. a, c^1 si d de la art. 181 din OUG nr. 34/2006. In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Cerinta nr. 3Ofertantul trebuie sa declare calitatea de participant la procedura. Mod de dovedire: Se va prezenta Declaratie privind calitatea de participant la procedura (Formular 3)- original . In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii.Cerinta nr. 4Ofertantul/Ofertantul asociat/ Subcontractantul/Tertul sustinator nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 69^1 din OUG nr. 34/2006. Mod de dovedire: Se va prezenta Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare (Formular 4) - original.Numele persoanelor cu functie de decizie in cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii sunt: 1. Persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire: Bucur Cristiana - director general, Iamandi Katalin - director general adjunct economic, Prunache Ionela - responsabil achizi?ii publice, Zolia Camelia ? responsabil juridic, Nica Vasile Radu - manager de proiect;2.persoanele care aproba bugetul aferent autorita?ii contractante, necesar finan?arii contractelor de achizi?ie publica: Membrii Consiliului Jude?ean Dambovi?a: ?u?uianu Adrian- pre?edinte CJ Dambovi?a, Marinescu Ioan ? vicepre?edinte CJ Dambovi?a, Grozavu Ion Gabriel - vicepresedinte CJ Dambovi?a, Ivanoff Ivan Vasile - secretar jude?, Igescu Carmen - director executiv Directia economica, contabilitate, control preventiv, consilieri judeteni: Dinca Georgeta, Hermenean Ioan, Lupoiu Mihail Marius, Fulga Valeriu, Moldoveana Mihai?a Drago?, Neculaescu Sache, Olaru Lumini?a Elena, Stoica Liviu Cozmin, ?tefan Cornel, Tingirica Marin, Vasiliu Teodor Emilian, Banila Alexandru, Cristea Maria, Mocanu Adrian, Olteanu Catalin Cosmin, Vasile Claudiu Ionu?, Antonescu Marin, Buta Teodor, Chitescu Adrian, Ferariu Ioan, Ion Neli, Ion Sorin, Ivan Gheorghe, Moise Vasile, Popescu Claudiu Cezar, Popescu Jean, Trifan Mihai, Vladescu Niculae, Petre Marin, Antoniu Florin Silviu, Stanescu Mihai, Dumitru Adrian.3.alte persoane din cadrul autorita?ii contractante ce pot influen?a con?inutul documenta?iei de atribuire ?i/sau procedura de atribuire: membrii echipei de implementare a proiectului: Cojocaru Corina - responsabil financiar, Oproiu Jeni - responsabil informare si publicitate, Porumb Gheorghe - responsabil Centru social, Dinu Doinita ? secretar.Cerinta nr. 5Participarea ofertantului la procedura trebuie sa se faca in concordanta cu regulile de concurenta. Mod de dovedire: Se va prezenta Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, conform Ordinului ANRMAP nr. 314/2010 (Formular 5) - original. In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre toti asociatii.Cerinta nr. 6Intreprinderile afiliate au dreptul de a participa in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, dar numai in cazul in care participarea acestora nu este de natura sa distorsioneze concurenta. In acest sens, operatorul economic are obligatia de a include in oferta sa lista cuprinzand intreprinderile afiliate, in masura in care acestea exista (art. 46 allin. (2) din OUG nr. 34/2006). In sensul prevederilor alineatului precedent, prin intreprindere afiliata se intelege orice subiect de drept: a)asupra caruia un alt subiect de drept poate exercita, direct sau indirect, o influenta dominanta; sau b)care poate exercita o influenta dominanta asupra altui subiect de drept; sau c)care, ca urmare a asocierii cu un subiect de drept, se afla sub influenta dominanta a unui alt subiect de drept.Mod de dovedire: Se va prezenta Declaratie pe propria raspundere privind intreprinderile afiliate conform art. 46 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (Formular 6) - original.Cerinta nr. 7Se va prezenta Declaratie privind datele de identificare ale operatorilor economici implicati in procedura (Formular 34) - original. Cerinta nr. 1Ofertantul trebuie sa aiba dreptul legal de a realiza activitatile care fac obiectul contractului.In cazul unei asocieri, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de catre fiecare asociat in parte, in functie de partea de contract pe care o vor indeplini.Cerinta nr. 2Oferta si documentele care insotesc oferta trebuie sa fie semnate de un reprezentant legal sau imputernicit al ofertantului sau, in cazul asocierilor, al liderului de asociere. In cazul in care oferta si/sau documentele care insotesc oferta nu sunt semnate de catre un reprezentat legal al ofertantului, se va atasa imputernicire din partea unui reprezentant legal pentru persoana care semneaza oferta, conform Formularului nr. 31 - Imputernicire pentru semnatarul ofertei sau un document echivalent? original sau copie legalizata. Raspunsurile la solicitarile de clarificari privind documentele de calificare fac parte din documentele care insotesc oferta, iar raspunsurile la solicitarile de clarificari privind oferta (propunerea tehnica si propunerea financiara) fac parte din oferta. In cazul in care celelalte documente privind procedura(raspunsuri la solicitarile autoritatii contractante, inclusiv la clarificari), care fac parte integranta din oferta, nu sunt semnate de catre un reprezentat legal al ofertantului, se va atasa imputernicire din partea unui reprezentant legal pentru persoana care semneaza oferta.Cerinta nr. 3In conformitate cu prevederile art. 61 alin. (3) din O.U.G. nr. 34/2006, documentelor care se transmit in SEAP prin mijloace electronice le sunt aplicabile prevederile legale referitoare la semnatura electronica.Toate documentele care setrebuie sa fie vor transmite autoritatii contractante la prezenta procedura, prin intermediul SEAP, vor trebui sa fie semnate electronic de un reprezentant legal sau imputernicit al ofertantului sau, in cazul asocierilor, al liderului de asociere. Semnatura electronica trebuie sa apartina reprezentantului legal (conform certificatului constatator eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului sau de organismul abilitat, in cadrul persoanelor juridice straine) sau unei persoane imputernicite de catre reprezentantul legal in vederea semnarii ofertei, prin completarea Formularului nr. 31 - Imputernicire pentru semnatarul ofertei sau a altui document echivalent ? original sau copie legalizata.Mod de dovedire pentru cerintele nr. 1, 2 si 3: a)Persoanele juridice romaneTrebuie sa prezinte: Certificat constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Informatiile cuprinse in acesta vor fi valabile/reale la termenul limita de depunere a ofertelor. Din documentul/documentele prezentate trebuie sa rezulte: -obiectul/obiectele de activitate al/ale operatorului economic -structura actionariatului -numele persoanei/ persoanelor care pot reprezenta legal ofertantul -sucursalele / filialele / punctele de lucruObiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in obiectele de activitate ale operatorului economic, in functie de tipul activitatilor executate de ofertant / ofertant asociat.b)Persoanele juridice straine: Trebuie sa prezinte: document / documente din care sa rezulte: -obiectul/obiectele de activitate al/ale operatorului economic -structura actionariatului -numele persoanei/ persoanelor care pot reprezenta legal ofertantul -sucursalele / filialele / punctele de lucru Documentele respective trebuie sa fie emise de catre un organism abilitat in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, si sa fie prezentate in in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, insotita si de traducere autorizata in limba romana cu mentiunea ?conform cu originalul?. Informatiile cuprinse in acesta vor fi valabile/reale la data limita de depunere a ofertelor.Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in obiectele de activitate ale operatorului economic, in functie de tipul activitatilor executate de ofertant / ofertant asociat.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens, documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Nota: Inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, se va solicita ofertantului clasat pe primul loc sa prezinte pentru conformitate documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, in limba romana sau, pentru persoanele juridice straine, documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, insotite de traducere autorizata in limba romana, daca nu au fost depuse pana la data respectiva.Cerinta nr. 3Operatorul economic care va executa instalatiile electrice trebuie sa fie atestat de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) pentru executia lucrarilor de instalatii electrice de tipul celor ce fac obiectul contractului (Instalatii electrice interioare si Instalatii paratrasnet), in conformitate cu prevederile Regulamentului pentru atestarea operatorilor economici care proiecteaza, executa si verifica instalatii electrice, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 23/2013, care a inlocuit Regulamentul pentru atestarea operatorilor economici care proiecteaza, executa, verifica si exploateaza instalatii electrice din sistemul electroenergetic, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 24/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.Mod de dovedireSe vor prezenta: -Atestat emis de ANRE (inclusiv anexa), valabil la data limita de depunere a ofertelor, pentru executia lucrarilor de instalatii electrice de tipul celor ce fac obiectul contractului (Instalatii electrice interioare si Instalatii paratrasnet), in copie lizibila cu mentiunea ?conforrm cu originalul?.-Anexa la atestat, in cazul in care aceasta este mentionata in atestat.Obligatia detinerii acestui atestat este mentionata la art. 3 alin. (1) din Regulamentul pentru atestarea operatorilor economici care proiecteaza, executa si verifica instalatii electrice, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 23/2013: ?In scopul respectarii legilor si normelor in vigoare, operatorii economici care desfasoara activitati de proiectare, executare si verificare de instalatii electrice racordate la Sistemul Electroenergetic National sau apartinand unor Sisteme Electronergetice Izolate, trebuie sa detina un Atestat emis de Autoritatea competenta, in conditiile prezentului Regulament.?otrivit art. 9 din acelasi regulament: ?In intelesul prezentului Regulament, termenii utilizati se definesc dupa cum urmeaza: ???.. 2. Autoritate competenta - Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) cu sediul in Bucuresti, str. Constantin Nacu, nr. 3, Sector 2, http: //www.anre.ro, e-mail: [email protected] sau orice succesor al acesteia.? In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Conform art. 5 alin. (2) din Regulamentul pentru atestarea operatorilor economici care proiecteaza, executa si verifica instalatii electrice, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 23/2013: ?Operatorul economic, persoana juridica straina, inregistrata intr-o tara membra UE/SEE/Elvetia, poate presta servicii transfrontaliere, cu caracter ocazional/temporar, pentru realizarea de lucrari la instalatii electrice din cadrul SEN sau al celor izolate, daca detine un document echivalent (corespunzator tipurilor de atestate mentionate in prezentul Regulament) emis de un organism similar din tara de origine, caz in care va transmite la ANRE, o traducere informala a documentului respectiv si un memoriu care sa faca referire la capabilitatea tehnica si profesionala a prestatorului pentru desfasurarea de lucrari in instalatiile electrice din cadrul SEN sau al celor izolate.?Conform art. 7 alin. (1) din Ordinul ANRMAP nr. 509 privind formularea criteriilor de calificare si selectie: ?in cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati - respectiv subcontractantul, daca este cazul - detine autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea respectiva.?Cerinta nr. 4Operatorul economic care va executa instalatiile de incalzire trebuie sa fie autorizat de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) pentru executia instalatiilor de utilizare a gazelor naturale de tipul celor ce fac obiectul contractului (instalatii termice in centrala termica, extindere centrala termica), in conformitate cu prevederile Ordinului ANRE nr. 89/2009 privind aprobarea regulamentelor pentru autorizarea si verificarea persoanelor fizice si a operatorilor economici care desfasoara activitati de proiectare, executie si exploatare in domeniul gazelor naturale, cu modificarile si completarile ulterioare.Mod de dovedireSe vor prezenta: -Autorizatie emisa de ANRE (inclusiv anexa), valabila la data limita de depunere a ofertelor, pentru executia instalatiilor de utilizare a gazelor naturale de tipul celor ce fac obiectul contractului, in copie lizibila cu mentiunea ?conforrm cu originalul?.-Anexa la autorizatie, in cazul in care aceasta este mentionata in autorizatie.Obligatia detinerii acestei autorizatii este mentionata la art. 2 alin. (2) din Regulamentul pentru autorizarea si verificarea operatorilor economici care desfasoara activitati de proiectare, executie si exploatare in domeniul gazelor naturale, aprobat prin Ordinului ANRE nr. 89/2009 privind aprobarea regulamentelor pentru autorizarea si verificarea persoanelor fizice si a operatorilor economici care desfasoara activitati de proiectare, executie si exploatare in domeniul gazelor naturale, cu modificarile si completarile ulterioare: ?Obiectivele/sistemele din domeniul gazelor naturale sunt proiectate, executate si exploatate numai de operatori economici autorizati de Autoritatea competenta in conditiile prezentului regulament, prin personal propriu autorizat.?Potrivit art. 1 din Regulamentul pentru autorizarea si verificarea operatorilor economici care desfasoara activitati de proiectare, executie si exploatare in domeniul gazelor naturale, aprobat prin Ordinului ANRE nr. 89/2009: ?(1) Prezentul regulament are ca scop stabilirea conditiilor, termenelor si procedurilor de acordare, de modificare, de suspendare si de retragere a autorizatiilor pentru operatorii economici care desfasoara activitati de proiectare, executie si exploatare in domeniul gazelor naturale. (2) Acordarea, suspendarea si retragerea autorizatiilor precizate la alin. (1), precum si aplicarea sanctiunilor contraventionale se fac de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, denumita in continuare Autoritate competenta, conform legislatiei in vigoare.? In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Conform art. 7 alin. (1) din Ordinul ANRMAP nr. 509 privind formularea criteriilor de calificare si selectie: ?in cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati - respectiv subcontractantul, daca este cazul - detine autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea respectiva.?Cerinta nr. 5Operatorul economic care va executa lucrarile de instalare a sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu trebuie sa fie autorizat de Ministerul Administratiei si Internelor, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Centrul National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila, pentru instalarea sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu care fac obiectul contractului (hidranti, instalatii aferente etc.), in conformitate cu prevederile Metodologiei de autorizare a persoanelor care efectueaza lucrari in domeniul apararii impotriva incendiilor, aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010.Mod de dovedireSe va prezenta: Autorizatie emisa de Centrul National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila (CNSIPC), valabila la data limita de depunere a ofertelor, pentru instalarea sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu care fac obiectul contractului (hidranti, instalatii aferente etc.), in copie lizibila cu mentiunea ?conforrm cu originalul?.Obligatia detinerii acestei autorizatii este mentionata la art. 51 din Legea nr. 37/2006 privind apararea impotriva incendiilor, cu modificarile si completarile ulterioare: ?(1) Proiectarea, executarea, verificarea, intretinerea si repararea sistemelor si instalatiilor de aparare impotriva incendiilor, efectuarea lucrarilor de termoprotectie si ignifugare, de verificare, intretinere si reparare a autospecialelor si a altor mijloace tehnice destinate apararii impotriva incendiilor se efectueaza de catre persoane fizice si juridice atestate.(2) Atestarea persoanelor prevazute la alin. (1) se face pe baza metodologiei elaborate de Inspectoratul General, aprobata de ministrul administratiei si internelor si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.?Conform art. 1 alin. (1) din Metodologiei de autorizare a persoanelor care efectueaza lucrari in domeniul apararii impotriva incendiilor, aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010, aceasta metodologie stabileste cadrul de desfasurare a activitatii de autorizare a persoanelor care efectueaza lucrari in domeniul apararii impotriva incendiilor.Potrivit alin. (2): ?Fac obiectul autorizarii potrivit prezentei metodologii urmatoarele lucrari: ??????b) instalarea si intretinerea sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu;Potrivit art. 18 din Metodologie: ?(1) Persoanele autorizate stabilite intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European pot sa efectueze lucrarile in domeniul apararii impotriva incendiilor, prevazute la art. 1 alin. (2), in regim transfrontalier in Romania numai dupa notificarea prealabila a Centrului National pentru fiecare lucrare ??..?? (2) Persoanele autorizate intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European pot sa efectueze lucrarile in domeniul apararii impotriva incendiilor, prevazute la art. 1 alin. (2), cu caracter permanent in Romania numai dupa notificarea prealabila a Centrului National, conform modelului prevazut in anexa nr. 11.?Lucrarile referitoare la instalarea sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu sunt mentionate in caietul de sarcini.Conform art. 7 alin. (1) din Ordinul ANRMAP nr. 509 privind formularea criteriilor de calificare si selectie: ?in cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati - respectiv subcontractantul, daca este cazul - detine autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea respectiva.?
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta 1Informatii privind cifra de afaceri: Se va declara valoarea medie a cifrei de afaceri globale anuale a ofertantului, care vizeaza activitatea din ultimii doi ani financiari incheiati, valoare care trebuie sa fie de cel putin 2.600.000 lei.Se vor prezenta: a)Fisa de informatii generale (Formular 7) - original.b)Extrase din Bilanturile contabile din ultimii doi ani, in situatia in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul, sau documente echivalente, recunoscute sau emise in conformitate cu prevederile legale in vigoare in tara in care ofertantul este rezident. Din aceste documente trebuie sa rezulte cifrele de afaceri anuale. Atunci cand din documentele justificative atasate nu rezulta si valoarea in lei a lucrarilor executate, valorile respective se vor exprima in lei/alta valuta, la cursul de schimb anual lei/alta valuta comunicat de Banca Nationala a Romaniei, conform site www.bnr.ro.Documentele doveditoare se vor prezenta astfel: -persoanele juridice romane: in copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.-persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise, in copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. In cazul unei oferte comune, cerinta privind cifra de afaceri poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati.Pentru operatorii economici care nu au avut activitate in unul din ultimii doi ani, cifra de afaceri se va lua in considerare conform documentelor oficiale prezentate sau se va considera egala cu zero, dupa caz.Conform art. 185 alin. 2 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare: In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate de autoritatea contractanta, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a situatiei economice si financiare a ofertantului. Acestea se vor prezenta in mod similar cu extrasele din bilanturi, dupa cum este precizat mai sus.IMM-urile beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri globala, in conformitate cu art.16, alin. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii I.M.M.Capacitatea economica si financiara a operatorului economic sau a grupului de operatori economici ofertanti poate fi sustinuta si de un tert, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva.Operatorul economic, sau grupul de operatori economici ofertanti trebuie sa prezinte Angajament ferm privind sustinerea economica si financiara a ofertantului /grupului de operatori economici asociati .In acest caz, se va prezenta Angajament ferm privind sustinerea economica si financiara a ofertantului /grupului de operatori economici asociati (Formular 8) - original. Angajamentul ferm prezentat de ofertantul castigator va face parte integranta din contractul de achizitie publica.Daca nu este cazul, Formular 8 se va prezenta cu mentiunea ?NU ESTE CAZUL?.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1Se va prezenta o lista a lucrarilor executate in ultimii 5 ani, din care sa rezulte ca ofertantul a executat si dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani, calculati pana la data limita de depunere a ofertelor, lucrari similare (lucrari de reabilitare/ sau modernizare/ sau extindere/ construire cladiri), a caror valoare cumulata sa insumeze minim 2.000.000, 00 lei, fara TVA, exclusiv valoarea dotarilor.Lista va fi insotita de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari, care vor fi luate in considerare pentru indeplinirea cerintei. Din aceste certificari trebuie sa rezulte indeplinirea cerintei. Certificarile reprezinta documente relevante originale semnate si stampilate de catre beneficiarul lucrarilor, sau copii certificate pentru conformitate cu originalul dupa documente relevante, semnate si stampilate de catre beneficiarul lucrarilor.Se vor prezenta: a) Declaratie privind lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani, (Formular 9) - original.b) Documente justificative (certificari de buna executie) pentru cele mai importante lucrari, care vor fi luate in considerare pentru indeplinirea cerintei.Atunci cand din documentele justificative atasate nu rezulta si valoarea in lei a lucrarilor executate, valorile respective se vor exprima in lei/alta valuta, la cursul de schimb anual lei/alta valuta comunicat de Banca Nationala a Romaniei, conform site www.bnr.ro.Pentru anul 2014 se va lua in calcul cursul leu/valuta valabil la data publicarii invitatiei de participare.c) Se va prezentacate un Formular 10 - Experienta similara, pentru contractul/contractele subsecvent/subsecvente prezentat/prezentate ca experienta similara - original;Se va completa cate un Formular 10 pentru fiecare contract/contract subsecvent/ in parte.Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. In cazul unei oferte comune, cerinta poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati.Din certificarile de buna executie trebuie sa rezulte care sunt beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea si tipullucrarilor (lucrari de reabilitare/ sau modernizare/ sau extindere/ construire cladiri) executate in ultimii 5 ani de activitate (calculat prin raportare la data limita de depunere a ofertelor), perioada si locul executiei lucrarilor sisa precizeze daca lucrarile au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit (conform art. 188 alin. 3, lit a) din OUG nr. 34/2006).Prin formula ?lucrari executate si duse la bun sfarsit? se intelege: -lucrari receptionate partial care sunt insotite de proces-verbal de receptie partiala;sau-lucrari receptionate insotite de proces-verbal la terminarea lucrarilor;sau-lucrari receptionate insotite de proces-verbal de receptie finala.Certificarile de buna executie se vor prezenta astfel: - persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 2Se vor prezenta informatii referitoare la personalul tehnic de specialitate al carui angajament de participare a fost obtinut, precum si informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor.Personal minim solicitat (experti cheie - persoane responsabile pentru executia lucrarilor): 1. Un Coordonator/manager de proiect (lucrare)2. Un Sef de santier/punct de lucru3. Un Responsabil securitate si sanatate in munca4. Un Responsabil tehnic cu executiaSe vor prezenta: a)Declaratie privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani (Formular 11) - original;In cazul unei asocieri, Formularul 11 se va completa de catre fiecare asociat.b)Declaratie privind personalul responsabil pentru executia lucrarilor (Formular 12) - original;Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.In cazul unei oferte comune, cerinta poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati.Resursele umane ale subcontractantilor declarati se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 3Ofertantul trebuie sa prezinte un Coordonator/manager de proiect (lucrare), al carui angajament de participare a fost obtinut.Se vor prezenta: a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant ? original.b) CV, semnat de catre expert (se poate folosi Formular 14) ? original.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 4Ofertantul trebuie sa prezinte un Sef de santier, al carui angajament de participare a fost obtinut.Se vor prezenta:
a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant ? original.
b) CV, semnat de catre expert (se poate folosi Formular 14) ? original.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 5Ofertantul trebuie sa prezinte un Responsabilsecuritate si sanatate in munca, al carui angajament de participare a fost obtinut.Se vor prezenta:
a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant ? original.
b) CV, semnat de catre expert (se poate folosi Formular 14) ? original.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 6Ofertantul trebuie sa prezinte un Responsabil tehnic cu executia, atestat conform legislatiei romane si al carui angajament de participare a fost obtinut.Cerinte minimale:
- sa detina atestat recunoscut in Romania, emis de catre un organism abilitat, ca Responsabil tehnic cu executia (RTE), pentru domeniul constructii civile, industriale si agricole -
categoria de importanta C, B sau A, conform Ordinului nr. 777/2003 al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei pentru aprobarea reglementarii tehnice "Indrumator pentru atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii", cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu Ordinul nr. 1632/2007 al ministrului economiei si finantelor privind aprobarea Regulamentului pentru reatestarea tehnico-profesionala a specialistilor verificatori de proiecte, a responsabililor tehnici cu executia si a expertilor tehnici de calitate si extrajudiciari pentru lucrarile de montaj al dotarilor tehnologice industrial si cu celelalte acte normative aplicabile.-sa detina legitimatie recunoscuta in Romania ca Responsabil tehnic cu executia, pentru domeniul constructii civile, eliberata de catre un organism abilitat, valabila (vizata) la data limita de depunere a ofertelorSe vor prezenta:
a)Angajament de participare (Formular 13), semnat de catre expert si confirmat de catre ofertant - original.b) atestat recunoscut in Romania ca Responsabil tehnic cu executia, pentru domeniul constructii civile, eliberat de catre un organism abilitat, valabil la data limita de depunere a ofertelor, in copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.c) legitimatie recunoscuta in Romania ca Responsabil tehnic cu executia, pentru domeniul constructii civile, eliberata de catre un organism abilitat, valabila la data limita de depunere a ofertelor, in copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Conform proiectului tehnic, constructia se incadreaza in categoria C de importanta (HGR nr. 766/1997) si la Clasa III (constructie de importanta normala ? conform Normativ P100/2006).
Pentru operatorii economici care prezinta experti straini ce detin certificat/atestat echivalent emis de autoritatile de certificare abilitate din alt stat nu se impune obtinerea atestatului/certificatului recunoscut de autoritatile romane la momentul depunerii ofertelor.
In baza principiului recunoasterii reciproce, autoritatea contractanta are obligatia de a accepta certificate echivalente.
Operatorul economic trebuie sa intreprinda, acolo unde legislatia nationala impune, demersurile necesare pentru a putea prezenta la momentul semnarii contractului de achizitie publica, atestatul recunoscut de autoritatile romane., Prin prevederile art. 14 alin. 2 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare, se dispune ca agentii economici care executa lucrari de constructii asigura nivelul de calitate corespunzator cerintelor esentiale, prin personal propriu si responsabili tehnici cu executia atestati, precum si printr-un sistem propriu conceput si realizat.Potrivit art. 1 din Regulamentul de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 925/1995, verificarea si expertizarea tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor privind respectarea cerintelor prevazute de lege reprezinta o componenta a sistemului calitatii in constructii si se efectueaza de catre specialisti cu activitate in constructii, atestati tehnico-profesional de catre comisii organizate de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, iar potrivit art. 21 din acelasi act normativ asigurarea calitatii executiei lucrarilor de constructii se face in mod diferentiat in functie de categoria de importanta a constructiei, conform Regulamentului de conducere si asigurare a calitatii, printr-un sistem propriu de calitate si responsabili tehnici cu executia atestati.In conformitate cu art. 2 din Regulamentul de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor, aprobat prin Hotararea Guvernului 925/1995, prevederile regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor sunt obligatorii pentru persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor pe teritoriul Romaniei.
Potrivit art. 17 alin. (5) din Reglementarea tehnica "Indrumator pentru atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii", aprobata prin Ordinul MLPTL nr. 777/2003, ?legitimatiile de atestare se vor viza din 5 in 5 ani la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in vederea continuarii activitatii?.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 7Ofertantul trebuie sa dispuna de utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice necesare pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari: se
va prezenta Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari (Formular 15);
Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, aceasta cerinta se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 8Ofertantul trebuie sa prezinte informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o subcontracteze.
Se vor prezenta:
a)Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora (Formular 16) si Lista cu subcontractantii (Anexa la Formular 16).
b)Acordul/Acordurile de subcontractare, in limba romana (Formular 17). Se va prezenta un singur formular, de catre ofertant/ liderul de asociere.
Daca nu este cazul, documentele se vor prezenta cu mentiunea ?NU ESTE CAZUL?.
Subcontractantul nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta de art. 69^1 din OUG nr. 34/2006, sub sanctiunea excluderii ofertantului din procedura de atribuire.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 9Ofertantul trebuie sa prezinte informatii privind asociatii.Se vor prezenta: a)Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de asociati si specializarea acestora (Formularul 18).b)Acordul de asociere (Formular 19), in limba romana.Daca nu este cazul, documentele se vor prezenta cu mentiunea ?NU ESTE CAZUL?.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 10Ofertantul trebuie sa declare daca isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de un tert sustinator.Capacitatea tehnica si profesionala a operatorului economic sau a grupului de operatori economici ofertanti poate fi sustinuta si de un tert, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva.Operatorul economic, sau grupul de operatori economici ofertanti trebuie sa prezinte Angajament ferm privind sustinerea tehnica si/sau profesionala a ofertantului /grupului de operatori economici asociati .Se vor prezenta: -Angajament privind sustinerea tehnica privind experienta similara a ofertantului /grupului de operatori economici asociati (Formular 20), inclusiv Anexa la Formular 20si/sau-Angajament privind sustinerea profesionala a ofertantului /grupului de operatori economici asociati (Formular 21), inclusiv Anexa la Formular 21si/sau-Angajament privind sustinerea tehnica a ofertantului /grupului de operatori economici asociati (Formular 22), inclusiv Anexa la Formular 22.In etapa evaluarii ofertelor, se va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate documentul / documentele respective, inoriginal sau copie legalizata, in limba romana sau, pentru persoanele juridice straine, documentul / documentele respective, in original sau copie legalizata, insotit/e de traducere autorizata si legalizata in limba romana.Angajamentul ferm prezentat de ofertantul castigator va face parte integranta din contractul de achizitie publica.Tertul sustinator nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta de art. 69^1 din OUG nr. 34/2006, sub sanctiunea excluderii ofertantului din procedura de atribuire.Daca nu este cazul, documentele se vor prezenta cu mentiunea ?NU ESTE CAZUL?.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare. Cerinta nr. 1Standarde de asigurare a managementului calitatii: Ofertantul trebuie sa aiba implementat un standard de asigurare de management al calitatii, in conformitate cu (raportat la) seriile de standarde europene relevante (cum ar fi ISO 9001 sau echivalent), certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, pentru activitatile care fac obiectul principal al contractului (constructii civile sau cladiri), atat pentru sediul social, cat si pentru toate sucursalele / filialele / punctele de lucru implicate in executarea contractului.Prin echivalent se inteleg certificatele echivalente emise de organisme stabilite in statele Uniunii Europene.Se va prezenta cel putin un document care sa ateste implementarea sistemului de management al calitatii pentru activitatile care fac obiectul principal al contractului (constructii civile sau cladiri), atat pentru sediul social, cat si pentru toate sucursalele / filialele / punctele de lucru implicate in executarea contractului, valabil la data limita pentru depunerea ofertelor, eliberat de un organism de certificare independent, acreditat, sau dovada ca sistemul respectiv a fost implementat, dar documentul oficial nu a fost inca eliberat.Acesta se va prezenta astfel: - persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise (in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?), precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In cazul unei asocieri, aceste cerinte trebuie sa fie indeplinite de catre fiecare dintre asociati, pentru partea din contract pe care o realizeaza.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare., Cerinta nr. 2Standarde privind asigurarea protectiei mediului: Ofertantul trebuie sa aiba implementat un standard de asigurare a sistemului de management de mediu, in conformitate cu (raportat la) standardele de gestiune ecologica bazate pe seriile de standarde europenesau internationale in domeniu (cum ar fi ISO 14001 sau echivalent), pentru activitatile care fac obiectul principal al contractului (constructii civile sau cladiri) si pentru toate sucursalele / filialele / punctele de lucru implicate in executarea contractului.Prin echivalent se inteleg certificatele echivalente emise de organisme care functioneaza in statele Uniunii Europene.Se va prezenta documentul care atesta implementarea sistemului de management de mediu pentru activitatile care fac obiectul principal al contractului (constructii civile sau cladiri), valabil la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor, eliberat de un organism de certificare independent, acreditat, sau dovada ca sistemulrespectiv a fost implementat, dar documentul oficial nu a fost inca eliberat.Acesta se va prezenta astfel: - persoanele juridice romane: in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.- persoanele juridice straine: in limba in care au fost emise (in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?), precum si in traducere autorizata in limba romana, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In cazul unei asocieri, aceste cerinte trebuie sa fie indeplinite de catre fiecare dintre asociati, pentru partea din contract pe care o realizeaza.In cazul documentelor emise de institutii/organisme oficiale abilitate in acest sens documentele respective trebuie sa fie semnate si parafate conform prevederilor legale.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date si sectiunea Formulare.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura online
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 30.01.2014 15:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: -
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 14.01.2014 11:31
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer