Achizitie publica - Lucrari suplimentare la contractul nr. 132/05.11.2010 privind obiectivul "Amenajare sens giratoriu pe DN 6 la km 9+200 in localitatea Bragadiru, judetul Ilfov
Detaliu pentru invitatia numarul 320073
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 320073/08.02.2012
Denumire contract: Lucrari suplimentare la contractul nr. 132/05.11.2010 privind obiectivul "Amenajare sens giratoriu pe DN 6 la km 9+200 in localitatea Bragadiru, judetul Ilfov
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE SACod fiscal: 16054368, Adresa: STRADA BULEVARDUL DINICU GOLESCU NR 38, SECTOR 1, Bucuresti, Telefon: 021.315.01.26, Fax: 021.315.01.26
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: B-dul Iuliu Maniu nr. 401A, sector 6, Bucuresti, Romania, cod postal: 061127, telefon: +40 213186704, fax: +40 213186691, persoana de contact: DRDP Bucuresti-Departament Achizitii, etaj 1, Registratura
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: B-dul Iuliu Maniu nr. 401A, sector 6, Bucuresti, Romania, cod postal: 061127, telefon: +40 213186704, fax: +40 213186691, Departament Achizitii- Parter
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Constructii si amenajari teritoriale
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Lucrari suplimentare la contractul nr. 132/05.11.2010 privind obiectivul "Amenajare sens giratoriu pe DN 6 la km 9+200 in localitatea Bragadiru, judetul Ilfov
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Lucrari suplimentare la contractul nr. 132/05.11.2010 privind obiectivul "Amenajare sens giratoriu pe DN 6 la km 9+200 in localitatea Bragadiru, judetul Ilfov", conform documentatiei tehnice
II.1.6) CPV: 45233128-2 - Lucrari de constructii de intersectii cu sens giratoriu (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 195, 111.52 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
in cuantum de 3000 lei;GP va avea valabilitate minim 105 zile.GP emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si insotita de traducerea autorizata in limba romana.GP trebuie sa fie irevocabila.GP poate fi constituita: prin virament bancar in contul BCR?Unirea RO56RNCB0082044184120001LEI;prin scrisoare de garantie de participare Formular 25, emisa in numele ofertantului de catre o societate bancara/societate de asigurari;numerar la casieria AC;In cazul unei GP emise de catre o societate de asigurari se va prezenta dovada platii integrale a politei de asigurare de garantie.OBLIGATORIU GP va fi prezentata separat intr-un plic sigilat;Ofertele care nu sunt insotite de GP vor fi respinse la deschidere.Ofertantii IMM care indeplinesc prevederile Lg 346/2004 beneficiaza de reducere 50%. Autoritatea va retine in conditiile art 278^1 din OUG 34/2006 din GP suma de 1951, 11 lei.
Garantie de buna executie
in cuantum de 10% din valoarea de contract acceptata fara TVA, emisa de o societate bancara/societate de asigurari si completata conform Formularului nr42 sau retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, executantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un contde disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr 1-Declaratie privind neincadrarea in prevederile art 180 din OUG 34/2006(Formularul nr3), Cerinta nr 2-Declaratie privind neincadrarea in prevederile art 181 din OUG34/2006 si documente privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata (Formularul 4), Persoanele juridice romane trebuie sa prezinte: certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale si alte venituri ale bugetului local;certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul general consolidat (ANAF-DGFP).Dovada achitarii taxelor se va face prin prezentarea formularelor tip emise de organismele competente privind indeplinirea obligatiilor de plata scadente in luna anterioara celei in care se depune oferta;Cerinta nr3-Certificat de participare cu oferta independenta (Formularul 2)Cerinta nr4-Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69^1(Formularul 1)Conditii generale obligatorii: 1)Pot participa la procedura persoanele fizice si juridice, romane si straine, precum si asocierile dintre acestea.2)In cazul ofertelor comune, depuse de catre doi sau mai multi operatori economici asociati, ofertantul constituie (potrivit prevederilor legilor in vigoare) o asociere, un consortiu sau o alta grupare de doua sau mai multe persoane. In cazul in care oferta comuna este desemnata castigatoare, contractul de asociere, in original sau in copie legalizata, se constituie anexa la contractul de achizitie publica.oPrin clauzele contractului de asociere, Asociatii vor notifica autoritatea contractanta cu privire la liderul lor care va avea autoritatea de Executant pentru Asociere si pentru toti membrii asocierii. Nicio corespondenta sau relatie nu va fi purtata intre autoritatea contractanta si membrii asocierii, altii decat liderul desemnat de acestia.oConform prevederilor Codului fiscal, sarcinile legale privind obligatiile fiscale in cadrul asocierilor dintre persoane juridice romane cu persoane fizice/juridice straine revin imperativ persoanei juridice romane.In masura respectarii acestei prevederi obligatorii in cadrul contractului/acordului de asociere, precum si a obligatieioperatorilor economici straini privind numirea unui reprezentant fiscal si infiintarea unui punct de lucru in Romania, conform legii, desemnarea liderului in cadrul unei astfel de asocieri revine partilor, cu respectarea si a celorlalte conditii esentiale privind valabilitatea si functionarea asocierilor in participatiune (inclusiv a celorlalte forme asimilate, indiferent de denumire, supuse acestui regim, potrivit legii si Documentatiei de atribuire). Prin urmare, in cazul asocierilor in care exista asociati persoane juridice/fizice romane si persoane juridice/fizice straine, pot fi desemnate lider de asociere de regula persoanele juridice/fizice romane asociate, desemnarea unei persoane juridice straine asociate fiind supusa demonstrarii indeplinirii cerintelor legale aplicabile.oIn cazul in care asocierea este constituita exclusiv din operatori economici straini, oricare dintre acestia poate fi desemnat lider, cu obligatia ca cel nominalizat de parti sa respecte obligatiile privind reprezentantul fiscal si, dupa caz, punct de lucru, prevazute in legislatia fiscala in vigoare in Romania (a se vedea regula nr. 14, infra).oAsocierile care participa ca ofertant in procedura pot avea sediul exclusiv pe teritoriul Romaniei.oPersoana desemnata (liderul) este responsabila, intre altele, pentru: a) inregistrarea asocierii la autoritatea fiscala competenta, inainte ca aceasta sa inceapa sa desfasoare activitate; b) conducerea evidentelor contabile ale asocierii; c) plata impozitului in numele asociatilor; d) depunerea unei declaratii fiscale trimestriale la autoritatea fiscala competenta, care sa contina informatii cu privire la partea din veniturile si cheltuielile asocierii care este atribuibila fiecarui asociat, precum si impozitul care a fost platit la buget in numele fiecarui asociat; e) furnizarea de informatii in scris, catre fiecare asociat, cu privire la partea din veniturile si cheltuielile asocierii care ii este atribuibila acestuia, precum si la impozitul care a fost platit la buget in numele acestui asociat.oAsocierea isi va putea modifica componenta sau statutul legal pe durata derularii contractului de achizitie publica doar cu aprobarea scrisa prealabila a autoritatii contractante, motivata de imprejurari obiective. Retragerea din Asociere nu diminueaza in nicio masura si in niciun caz raspunderea asociatului fata de autoritatea contractanta.oRaspunderea fata de autoritatea contractanta pentruindeplinireacontractului este solidara, adica revine liderului si/sau oricaruia dintre membri sai, actuali sau retrasi, independent de structura asocierii, toti si oricare dintre asociati raspunzand separat si impreuna pentru obligatiile asumate prin contractul de achizitie publica sau prevazute de lege, independent de cota de participare a fiecaruia dintre asociati.oContractul de asociere trebuie sa cuprinda clauze referitoare cel putin la: a) partile contractante; b) obiectul de activitate si sediul asociatiei; c) contributia asociatilor in bunuri si drepturi; d) cota procentuala de participare a fiecarui asociat la veniturile sau pierderile din cadrul asocierii corespunzatoare contributiei fiecaruia; e) desemnarea asociatului care sa raspunda pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice (inclusiv autoritatea contractanta); f) conditiile de incetare a asocierii. Orice forma de asociere care nu indeplineste cerintele mentionate va fi considerata necorespunzatoare, oferta comuna urmand a fi respinsa ca atare.oAsocierile in participatiune nu dau nastere unei persoane juridice separate. Asocierile de tip joint venture, consortium sau alte forme de asociere in scopuri comerciale, care nu au personalitate juridica si sunt constituite in temeiul legii, sunt tratate drept asocieri in participatiune.3) Ofertele comune se depun si, dupa caz, se prezinta de catre asociatul desemnat sa reprezinte forma de asociere a operatorilor economici care depun oferta comuna respectiva. In acest sens, persoana juridica/fizica asociata desemnata va prezenta comisiei de evaluare, la deschidere, dovada desemnarii sale si a capacitatii de reprezentare a celorlalti operatori economici care depun oferta comuna. Dovada o poate constitui o copie certificata a contractului de asociere, precum si o imputernicire sub semnatura privata acordata de toti membri asociati, prezentata in original. Pe tot parcursul procedurii, precum si - in cazul desemnarii drept castigatoare a ofertei comune astfel depuse ? pe durata derularii contractului autoritatea contractanta va relationa exclusiv cu liderul de asociere.4) In toate situatiile, propunerile financiare, inclusiv formularul de oferta, si propunerile tehnice prezentate in cadrul ofertelor comune depuse de mai multi operatori economici in mod asociat vor fi semnate de catre toti membri asociati, in scopul asigurarii opozabilitatii acestora. In caz contrar, oferta va fi considerata ca apartinand exclusiv operatorului economic care a semnat-o. In cazul atribuirii contractului/acordului-cadru catre o asociere care a depus o oferta comuna, contractul/acordul-cadru se va semna de catre lider, desemnat prin documentele de asociere, prezentate in forma solicitata in Documentatie, fiind considerat in mod absolut ca toti membri asociati sunt deplin, valabil si opozabil reprezentati prin lider in raporturile cu autoritatea contractanta/ achizitor, dupa momentul si ca urmare a depunerii ofertei comune.5)Ofertele comune dintre cel putin un operator economic care se incadreaza in categoria IMM-urilor si cel putin un operator economic care nu se incadreaza in categoria IMM-urilor va fi tratata in regimul unei oferte obisnuite, fara facilitati legale aferente categoriei IMM-urilor.6)In cazul ofertelor comune, toti operatorii economici asociati vor prezenta, individual, documentele de eligibilitate, inregistrare, calificare si capacitate tehnica si economico-financiara necesare participarii in procedura, conform Documentatiei de atribuire, putand cumula capacitatile prezentate in comun.7)In cadrul ofertelor comune, documentele care, conform Documentatiei de atribuire, se prezinta in mod individual de catre fiecare membru asociat vor preciza in antet si/sau in apendicele documentelor emise de acesta datele operatorului economic asociat (membrul respectiv), avand in mod obligatoriu cel putin datele prevazute in cuprinsul art. 74 alin. 1 din Legea nr. 31/1990, republicata in anul 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, sub sanctiunea neluarii acestora in considerare. Cerinta este valabila inclusiv pentru operatorii economici nerezidenti. Documentele comune ale ofertei comune, precum scrisoarea de inaintare, formularul de oferta s.a., vor fi prezentate cu antetul/apendicele continand datele liderului sau, daca exista, cu antetul/apendicele continand datele asocierii.8)In vederea verificarii conditiilor de legalitate privind libera concurenta, operatorul economic ofertant (respectiv fiecare operatorasociat ? in cazul ofertelor comune) are obligatia de a include in oferta sa lista cuprinzand intreprinderile afiliate, in masura in care acestea exista.Prin intreprinderi afiliate se intelege orice subiect de drept: a) asupra caruia un alt subiect de drept poate exercita, direct sau indirect, o influenta dominanta; sau b) care poate exercita o influenta dominanta asupra altui subiect de drept; sau c) care, ca urmare a asocierii cu un subiect de drept, se afla sub influenta dominanta a unui alt subiect de drept.Lista se prezinta atasat la scrisoarea de inaintare, in afara coletului cuprinzand oferta (documentele de calificare si propunerile).In masura in care nu exista intreprinderi afiliate, ofertantul/ofertantii asociati va/vor prezenta o declaratie sub semnatura privata din care sa reiasa aceasta situatie. Lista sau, dupa caz, declaratia nu trebuie particularizate la procedura de referinta, ci trebuie sa aiba in vedere in mod generic orice situatii care pot fi incluse in sfera definitiei mai sus precizate a intreprinderilor afiliate, ramanand comisiei de evaluare atributia de a stabili, dupa caz, existenta sau inexistenta unei distorsiuni asupra concurentei. In cazul in care nu exista nicio intreprindere afiliata, se va prezenta declaratia (Formularul nr. 26) cu mentiunea ?Nu este cazul?.9) Pentru dovedirea indeplinirii cerintelor de calificare ofertantul are dreptul de a prezenta initial doar o declaratie pe propria raspundere, in forma solicitata prin prezenta Documentatie (Formularul nr. 44), semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma ca indeplineste cerintele de calificare astfel cum au fost solicitate in documentatia de atribuire. Declaratia se depune numai pentru acele documente care nu sunt prezentate in cadrul ofertei, daca este cazul. Declaratia va fi insotita de o anexa in care ofertantul trebuie sa mentioneze succint, dar precis, modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte - inclusiv, daca au fost solicitate, diverse valori, cantitati sau altele asemenea. Lipsa mentiunilor din Declaratie privind modul de indeplinire a cerintelor la care aceasta se refera, conduce la neluarea in considerare a acesteia si, in consecinta, la neindeplinirea cerintelor respective in procedura de fata, cu efectele legale aferente. Subsecvent, inainte de incheierea raportului procedurii, ofertantul care a prezentat o declaratie privind indeplinirea cerintelor de calificare este obligat, la cererea autoritatii contractante, in termen de 3 zile lucratoare, sa prezinte/completeze certificatele/documentele edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintelor de calificare. 10) In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara sau/si capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea, in 2 exemplare originale, a unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica ? Formularul 9/Formularul10, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare/tehnice invocate. Angajamentul trebuie sa fie explicit, scris si neconditionat, precizand fara echivoc faza procedurala de la care intelege tertul sa acorde sustinerea, precum si care parte/parti a/ale ofertei sunt sustinute de acesta, in conditiile legii. Angajamentul ferm prezentat de ofertant trebuie sa prevada care sunt resursele care sunt aduse in sustinere si sa evidentieze faptul ca disponibilizarea acestora se va realiza in functie de necesitatile care apar pe parcursul indeplinirii contractului in cauza, in conditiile si in termenele acestuia. 11)Persoana care asigura sustinerea financiara/tehnica nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea sau care da dreptul la excludere din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180.si art 181, lit a), c^1) si d) din OUG 34/2006.Pentru operatorii economici nerezidenti cerintele de mai sus se inteleg in mod echivalent, conform documentelor existente in statul de resedinta (unde isi au sediul principal al afacerii, conform documentelor constitutive actualizate). Alte documente pot fi cerute, pe parcursul analizei ofertelor, de catre comisia de evaluare. Formularul nr 5-Declaratie privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale;Certificat Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul teritorial in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul?, eliberat cu maxim 30 de zile inainte de data limita prevazuta pentru deschiderea ofertelor;Din Certificatul constatator trebuie sa rezulte obiectul de activitate al operatorului economic si obiectul contractului sa aiba corespondent in codul CAEN;Pentru persoanele juridice/fizice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit.Ofertantului clasat pe locul I va prezenta, la cererea autoritatii, CertificatulConstatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul teritorial in original.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr1.Media cifrei de afaceri globalea ofertantului pe ultimii 3 ani trebuie sa fie in valoare minima de 390000lei.Atentie!Daca Ofertantul prezinta initial o declaratie pe propria raspundere prin care confirma indeplinirea ccerintelor de calificare, acesta are obligatia de a mentiona daca indeplinirea cerintelor este realizata prin sustinerea acordata de catre un tert, in acest caz Ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care confirma faptul ca pune la dispozitia ofertantului/ candidatului resursele financiare invocate. Persoana care asigura sustinerea financiara va prezenta Formularul nr.3, Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006, Formu nr 4, privind situatiile prevazute la art181 lit a), c^1)si d).
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1-dovada ca a executat in ultimii 5 ani cel putin 1 contract de lucrari similare, in valoare de minim 100000 lei, fara TVA.Cerinta nr.2-Ofertantul va face dovada ca are personal specializat/autorizat pentru indeplinirea contractului: Sefsantier-experienta profesionala in domeniu;Responsabil tehnic cu executia?atestat;Responsabil cu asigurarea calitatii;Electrician-autorizatie;Responsabil cu securitatea si sanatatea in munca?atestat emis de MMFES cf Lg 319/2006 si HG 1425/2006;Cerinta nr.3- dovada ca detine sau are drept de folosinta pentru urmatoarele echipamente necesare indeplinirii corespunzatoare a contractului de lucrari: motocompresor;excavator cu cupa;compactor autopropulsat;incarcator frontal pe pneuri;autotelescop montat pe auto;automacara. Daca are sustinere acordata de tert, acesta va prezenta angajament ferm, Formularul nr.3 siFormularulnr 4, Cerinta nr. 1Certificat ISO 9001 sau echivalent.Cerinta nr. 2-Certificat ISO 14001 sau alte documente echivalente.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: documentatia de atribuire este disponibila in SEAP la adresa www.e-licitatie.ro si pe site-ul autoritatii contractante www.drdpb.ro-Achizitii publice 2012-proceduri in derulare -Lucrari
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 24.02.2012 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 24.02.2012 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 08.02.2012 12:28