Achizitie publica - Moderniz centrala termica strada Borsecului si refunctionalizare in centru social integrat
Detaliu pentru invitatia numarul 320701
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 320701/24.02.2012
Denumire contract: Moderniz centrala termica strada Borsecului si refunctionalizare in centru social integrat
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TOPLITACod fiscal: R4245178, Adresa: Str. Nicolae Balcescu , Nr.55-57 , judetul Harghita, Toplita, Telefon: 0266341772, Fax: 0266341772
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Str. Nicolae Balcescu, nr.14, Secretariat( cam.201)Toplita, Jud.Harghita, Romania, cod postal: 535700, telefon: +40 0266341772, fax: +40 0266341772, [email protected], persoana de contact: Biroul Investitii, Programe, Proiecte
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Sala de sedinte a Consiliului Local al Municipiului Toplita, strada Nicolae Balcescu, nr.14, judetul Harghita, cod 535700
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Moderniz centrala termica strada Borsecului si refunctionalizare in centru social integrat
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Obiectul contractului care se va incheia este realizarea lucrarilor de constructii pentru modernizarea cladirii fostei centrale termice de pe strada Borsecului si refunctionalizareaacesteia intr-un centru social integrat, precum si furnizarea de echipamente/dotari in conformitate cu prevederile Proiectului tehnic.
II.1.6) CPV: 45000000-7 - Lucrari de constructii (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 3, 849, 520 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare este in cuantum de 76900lei.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: egala cu perioada de valabilitate a ofertei, adica 60 zile de la termenul limita de primire a ofertelor.Formele de constituire a garantiei de participare care vor fi acceptate: - prin virament bancar/instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care se prezinta in original in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire, conform Formular nr.25.- prin depunerea unui ordin de plata cu condi?ia confirmarii acestuia de catre banca emitenta, pana la data deschiderii ofertelor ( cont garan?ie de participare: RO86TREZ3545006XXX000036 deschis la TrezoreriaMunicipiului Topli?a, cod fiscal R4245178.Garan?ia de participare se returneaza de autoritatea contractanta dupa semnarea contractului de lucrari ?i constituirea garan?iei de buna execu?ie de catre ofertantul declarat ca?tigator.Autoritatea Contractanta are dreptul de a re?ine garan?ia pentru participare, ofertantul pierzand suma constituita, atunci cand acesta din urma se afla in oricare dintre urmatoarele situa?ii: I)i?i retrage oferta in perioada de valabilitate a acesteiaII)oferta sa fiind stabilita ca?tigatoare, nu constituie garan?ia de buna execu?ie in perioada de valabilitate a ofertei ?i oricum nu mai tarziu de 15 zile de la semnarea contractuluiIII)oferta sa fiind stabilita ca?tigatoare, refuza sa semneze contractul de achizi?ie publica in perioada de valabilitate a ofertei.Nota: Se va retine in cuantumul sumei prevazute la art. 278^1 alin (1) din OUG 34/2006, in cazul in care formuleaza o contesta?ie care ulterior este respinsa de CNSC.Nota: IMM-urile beneficiaza de reducere de 50% la garan?ia de participare, garan?ia de buna execu?ie ?i la media cifrei de afaceri.
Garantie de buna executie
Cuantumul va fi de 10% din pretul contractului fara TVA.Garantia de buna executie se va constitui fie prin: -scrisoare de garantie bancara de buna executie, emisa in cond. legii de o soc. bancara/asigurari ?ANEXA BE. Daca op. ec. opteaza pentru aceasta forma va fi prezentat in max.15 zile de la semnarea contractului.Fie prin -retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale(ofertantul castigator are oblig. de a deschide un contde disponibil distinct la dispozitia aut. contractante, laTrez. iar suma initiala care se depune nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului).Aut. contr. va elibera/restitui garantia de buna executie: -70% din val. garantiei, in 14 zile de la data incheierii PV de receptie la terminarea lucrarilor, dc nu a ridicat pana la acea data pretentii asupra ei iar riscul pentru vicii ascunse este minim;
- 30% din val garantiei, la expirarea perioadei de garantie a lucr executate asumate in contract, pe baza PV de receptie finala;
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1Declaratie privind eligibilitateaModalitatea de indepliniresi aplicabilitateain cadrul proceduriiOperatorii economici participanti la procedura nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 180 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.-Se va completaFormular nr. 1Cerinta nr. 2Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG nr. 34/2006Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiOperatorii economici participanti la procedura nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 181 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.-Se va completa Formular nr. 2-Prezentarea Certificatului eliberat de Administratia Finatelor Publice din care sa rezulte faptul ca operatorul si-a indeplinit obligatiile fiscale de plata catre bugetul de stat scadente in luna anterioara celei la care se depun ofertele ? in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.-Prezentarea Certificatului eliberat de Autoritatile Publice Locale din care din care sa rezulte faptul ca operatorul si-a indeplinit obligatiile fiscale de plata catre bugetul de stat scadente in luna anterioara celei la care se depun ofertele - in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Note!-Operatorii economici nerezidenti (straini) ? au dreptul de a prezenta orice documente edificatoare pentru demonstrarea faptului ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si local, in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta, eliberate de autoritatile competente ale tarii de origine (cum ar fi certificate, caziere fiscale sau alte documente echivalente), precum si un certificat de rezidenta fiscala (evitarea dublei impuneri) valabil pentru anul 2011.-In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, se accepta ca si document edificator o declaratie data in acest sens in fata unui notar.Documentele se vor prezenta insotite de traducere autorizata si legalizata a acestora in limba romanaCerinta nr. 3Declaratie privind calitatea de participant la proceduraModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiOperatorii economici participanti la procedura trebuie sa cunoasca toate conditiile legale privind procedura de atribuire-Se va completaFormular nr. 3Cerinta nr. 4Declaratie pe propria raspundere privind neincadrareain prevederile art. 69^1 din OUG nr.34/2006 cu modificarile si completarile ulterioareModalitatea de indeplinire si aplicabilitateain cadrul proceduriiOperatorii economici participanti la procedura nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 69^1 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.-Se va completa Formular nr. 4-Lista persoanelor cu functie de decizie din cadrul Autoritatii contractante: - Platon Stelu- Primar-Simon Valentin - Viceprimar-Vancu Almasan Vasile-Secretar- Neculai Sterica- Director executiv- Nita Costantin- Arhitect sef- Rabja Andrea - Manager proiect- Urzica Dumitru- Sef birou investitii-Buzila Gabriela - Inspector- Krasztel Ileana- Consilier primar- Petrescu Milut- JuristCerinta nr. 5Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta ? conform Ordinului 314/12.10.2010Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiOperatorii economici participanti la procedura trebuie sa respecte regulile de concurenta-Se va completa Formular nr. 5 Cerinta nr. 1Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa fie legal inregistratiModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiOperatorii economici participanti la procedura trebuie sa fie legal inregistrati.Persoane fizice/juridice romane: -Se va prezenta Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, valabil la data deschiderii ofertelor. Obiectul de activitate al ofertantului sa includa si domeniul de activitate aferent obiectului contractului.-Se va prezenta copia lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? a Certificatului de inregistrare emis de Oficiul Registrului Comertului.Persoane fizice/juridice straine: -Se vor prezenta documente edificatoare ? copii dupa original si traducerea certificata in limba romana, care sa dovedesca o forma de inregistrare ca persoana juridica, in conformitate cu prevederile legale din tara in care candidatul/ofertantul este rezident valabil pentru anul 2011, precum si un certificat de rezidenta fiscala (evitarea dublei impuneri) valabil pentru anul 2011 sau dupa caz, apartenenta din punct de vedere profesional, nu mai vechi de 90 de zile.-Se vor prezenta documente relevante ? emise de catre autoritatile competente din tara in care isi are sediul operatorul economic din care sa reiasa: denumirea si datele de identificare, codul unic de inregistrare, sediul, structura actionariatului, numele reprezentantilor legali, domeniile de activitate principale si secundare precum sisituatia societatiiNota: Ofertantul clasat pe locul intai, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, are obligatia de a prezenta pentru conformitate documentul in original/copie legalizata.Toate certificatele/documentele/formularele mentionate mai sus trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute de legislatia in vigoare si valabile la data deschiderii ofertelor, conform prevederilor organelor emitente.In cazul ofertantilor (persoane fizice sau juridice) de alta nationalitate decat cea romana, documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise, insotite de o traducere legalizataaacestorain limba romana.Toate documentele vor avea semnatura persoanei autorizate si stampila.A nu se folosi prescurtari.Daca exista incertitudini referitoare la situatia unui operator economic, Autoritatea Contractanta are dreptul sa solicite informatii direct de laautoritatile competente.Nota: In cazul asocierii unui grup de operatori economici in scopul depunerii unei oferte comune, cerintele privind situatia personalaa ofertantului si capacitatea de exercitare aactivitatii profesionale (inregistrare) trebuie sa fie indeplinite de fiecare asociat in parte.Nota: Ofertantul clasat pe primul loc in urma procedurii de evaluare a ofertelor va prezenta la solicitarea Autoritatii Contractante, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in original / copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Informatii privind situatia economico-financiara.Op.ec. vor prezenta cifra de afaceri medie anuala pe ultimii 3 ani (2008, 2009, 2010).Cifra de afaceri se va prezenta cu echivalenta cursului lei/valuta mediu anual comunicat de BNR/BCE pt.anii 2008-2010.Cifra medie de afaceri globala pe ultimii 3 ani trebuie sa fie cel putin 7.600.000 lei.Nota: In cazul in care oferta este prezentata in numele unei asociatii, cifra medie de afaceri globala se considera cumulat, iar ofertantul are obligatia sa prezinte un tabel centralizator cu declaratiile cifrelor medii de afaceri, pe ultimii 3 ani, ale firmelor care participa la asociere, semnat de catre reprezentantul legal al asociatului desemnat drept lider, precum si tabele centralizatore individuale pentru fiecare asociat in parte, semnate de reprezentantii legali ai fiecarui asociat.Dc. op.ec. si-a inregistrat bilantul contabil pe anul 2011, acesta poate prezenta cifra de afaceri si prin raportare la anii 2009-2011., Situatiile financiare pentru anii 2008-2010Bilanturile contabile pe ultimii 3 ani (2008, 2009, 2010), vizate si inreg. de A.F.P. Pt pers. jur./fizice straine se solic. bilanturile contabilesau extrase de bilanturi, dc. publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul pt. exercitiile financiare ale anilor 2008, 2009, 2010, vizate si inreg. de organele competente, traduse in limba romana de catre untraducator autorizat.NOTA: In situatia in care operatorul economic si-a inregistrat bilantul contabil aferent anului 2011, acesta poate prezenta bilanturile aferenteultimilor trei ani financiari incheiati, respectiv 2009, 2010, 2011., Pentru ofertantii nerezidenti, in cazul in care pentru exercitiul financiar al ultimului an, bilantul si anexele la bilant nu au fost inregistrate de organele competente, ofertantul va prezenta bilantul prescurtat, anexele la acesta si balanta de verificare contabila intocmita la jumatatea anului, insotite de raportul auditorilor financiari si contabili autorizati sau de cenzorii societatii dupa caz, din care sa rezulte conformitatea, sub toate aspectele semnificative, a valorilor reprezentand activele circulante, datoriile curente si veniturile din exploatare reflectate inacesta.Ofertantii nerezidenti vor prezenta traduceri autorizate in limba romana ale documentelor solicitate anterior., Cash flow pentru 4luni.Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are acces la sau ca are disponibile resurse reale negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci sau alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarii in valoare de 962.380 lei.Suma respectiva poate fi imobilizata pentru realizarea contractului in cazul ofertei castigatoare., Precizari la cerinteDc un grup de op. ec. depune oferta comuna, atunci sit. ec. si fin. se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.Cap. ec. si fin. a op.ec. sau a grupului de op. ec., poate fi sustinuta si de un tert, indiferent de nat. rel. juridice existente intre op.ec. si persoana respectiva.Op.ec. sau grupul de op.ec. care beneficiaza de sustinerea capacitatii ec.si fin. trebuie sa dovedeasca aceasta prin prezentarea unui angajament ferm - prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia operatorului economicresursele financiare invocate, cf. prev. art.11^1 din HG 925/2006., Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d)" din OUG 34/2006. Tertul sustinator care are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere ori de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv ori care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a), cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, este exclus din procedura de atribuire."Angajamentul ferm prezentat de ofertantul castigator face parte integranta din contractul de achizitie publica
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Informatii privind capacitatea tehnicaOperatorii economici participanti la procedura trebuie sa demonstreze ca au capacitatea si experienta necesara sa poata realiza din punct de vedere tehnic contractul de lucrari., Experienta similaraSe vor prezentacel mult 3 contracte de lucrari de natura similara prin care sa se confirme executarea de lucrari in valoare de 3.200.000 lei fara TVA.Documentele vor respecta prevederile ordinului ANRMAP nr. 509/28.09.2011 privind formularea criteriilor de calificare si selectie., Informatii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut candidat/ofertant, in special pentru asigurarea controlului calitatii.Ofertantul trebuie sa aiba in componenta personalul necesar pentru derularea contractului si cel putin un responsabil cu controlul calitatii CQ ., Inf.ref. la studiile, preg. profesionala si calif. personalului de conducere si ale pers. responsabile pt executia lucrarilor: *Responsabil de proiect: -studii sup. lunga durata, cu diploma de absolvire/licenta-experienta profes. in domeniul constructiilor civile, dovedita prin particip. la cel putin un proiect similar;*Sef santier executie cu experienta profes. in constructii civile, dovedita prin participarea la cel putin un proiect similar;*Inginer/subing. instalatii: -Studii sup. de lunga durata/scurta, cudiploma de absolvire/licenta-Min. 2 ani experienta profesionala specifica in calitate de inginer/subing. instalatii*Inginer/subing. constructii civile: -Studii sup. de lunga durata/scurta, cudipl. de absolvire/licenta-Min. 2 ani experienta profesionala specifica in calitate de inginer/subing. constr. civile*Responsabil tehnic cu executia: -Studii sup. de lunga durata/scurta cudiploma de absolvire/licenta-atestat MDRT pe domeniul constr. civile., O declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune op.ec. pt. indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.Se va depune documentul care atesta detinerea (dotarea proprie/inchirierea sau alte forme de punere la dispozitie) acestora., Informatii privind partea din contract pe care operatorul are, eventual intentia sa o subcontracteze, cu identificarea acestora cf. art. 11 din HG 925/2006 impreuna si in conformitate cu acordurile de subcontractare, din care sa reiasa clar partea pe care o doreste sa o subcontracteze, conform art 188 alin (2) din OUG 34/2006.Se vor prezenta resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati pentru partea lor de implicare in contract impreuna cu documente relevante in acest sens conform prevederilor art. 11 din HG 925/2006.Dc. pentru indeplinirea contractului nu este necesara subcontractarea, operatorul economic va face mentiunea ?nu este cazul? in cadrul Formularului nr. 15 si nu va mai prezenta Formularul nr. 16., Informatii privind asociereaOperatorii eonomici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna.In cazul in care pentru indeplinirea contractului nu este necesara asocierea, operatorul economic va face mentiunea ?nu este cazul? in cadrul Formularului nr. 18 si nu se vor mai prezenta Formularele nr. 17 si nr. 19.In cazul asocierii unui grup de operatori economici, indeplinirea cerintelor privind situatia economico-financiaraprecum si capacitatea tehnico-economica se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, scop in care asociatii au obligatia de a depune documente relevante mentionate la punctele III.2.2) si III 2.3) din care sa rezulte indeplinirea cerintelor respective., Precizari la cerinteDc. un grup de op.ec. depune oferta comuna, atunci cap. tehnica si/sau profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.Cap. tehnica si/sau profesionalaa op. ec. sau a grupului de op.ec., poate fi sustinuta si de un tert, indiferent de natura rel. juridice existente intre op.ec. si persoana respectiva.Op.ec. sau grupul de op.ec. care beneficiaza de sustinerea cap tehnica si/sau profesionala trebuie sa dovedeasca aceasta prin prezentarea unui angajament ferm in forma autentica prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia op.ec. resursele invocate, cf.art.11^1 din HG 925/2006 mentionate in Formularul 20.1 sau Formularul 20.2, dupa caz.Persoana care asigura sustinereanu tr. sa se afle in sit. care determina excluderea din procedura de atribuire cf.art.180 si ale art. 181 din OUG 34/2006.Angajam.priv. sustinerea tehnica si profesionala a ofertantului/grupului de op.ec. va fi prez. in forma autentica. Cerinta nr. 1Certificat ISO 9001 sau certificat echivalent, Cerinta nr. 2Certificat ISO 14001sau certificat echivalent
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
70
Descriere: Componenta financiara: Punctajul pentru factorul de evaluare Pretul ofertat pentru executia lucrarilor ce fac obiectul contractului se acorda astfel: a)Pentru cel mai scazut dintre Preturile ofertate pentru executia lucrarilor ce fac obiectul contractului se acorda 70 de puncte; b)Pentru alt pret decat cel prevazut la lit.a) se acorda punctaj astfel: P=(pret minim ofertat/pretul ofertat (n))xpunctaj maxim alocat (70)
2.Durata de garantie acordata lucrarilor ce fac obiectul contractului
30
Descriere: Se acorda astfel: a)Pentru cea mai mare durata de garantie acordata lucrarilor ce fac obiectul contractului se acorda 30 de puncte; b)Pentru o durata de garantie acordata lucrarilor ce fac obiectul contractului mai mica decat cea prevazuta la lit. a) punctajul se acorda astfel: P(n) = (durata de garantie (n)/durata de garantie maxima)xpunctaj maxim alocat (30 pct) Nota: Durata de garantie acordata lucrarilortrebuie sa fie de min 24 luni si max 60 luni.Orice ofertare a unei durate de garantie acordata lucrarilor , mai mica de 24 luni atrage dupa sine declararea ofertei ca neconforma, iar o garantie mai mare de 60 luni nu va primi punctaj suplimentar.Nota: In cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul loc au punctaje egale, autoritatea contractanta va solicita respectivilor ofertanti, pentru departajare, o noua propunere financiara in plic inchis, caz in care contractul va fi atribuit ofertantului a carui noua propunere financiara are pretul cel mai scazut.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: Integral in SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 15.03.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 15.03.2012 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Regionale
Data expedierii prezentei invitatii: 22.02.2012 14:35