Achizitie publica - MODERNIZARE DJ 243 B, FINTINELE-PRAJA-MOTOSENI, KM (25+400 - 33+568), L=8,17 KM, JUDETUL BACAU
Detaliu pentru invitatia numarul 349693
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 349693/02.07.2013
Denumire contract: MODERNIZARE DJ 243 B, FINTINELE-PRAJA-MOTOSENI, KM (25+400 - 33+568), L=8, 17 KM, JUDETUL BACAU
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialSERVICIUL PUBLIC JUDETEAN DE DRUMURI BACAUCod fiscal: 14503401, Adresa: STR. GEORGE BACOVIA, NR. 57, BACAU, JUD. BACAU, Bacau, Telefon: 0234588337, Fax: 0234588337
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: STR. GEORGE BACOVIA, NR. 57, BACAU, JUD. BACAU, Bacau, Romania, cod postal: 600238, telefon: +40 234588337, fax: +40 234588337, persoana de contact: LENUTA ARDELEANU
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: STR. GEORGE BACOVIA, NR. 57, BACAU, JUD. BACAU, Bacau, Romania, cod postal: 600238, telefon: +40 234588337, fax: +40 234588337
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: MODERNIZARE DJ 243 B, FINTINELE-PRAJA-MOTOSENI, KM (25+400 - 33+568), L=8, 17 KM, JUDETUL BACAU
II.1.2) Tip contract: Servicii
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: a) SERVICII DE ACTUALIZARE DOCUMENTATIE DE INTERVENTIE (DALI);b) SERVICII DE INTOCMIRE PROIECT TEHNIC + DETALII DE EXECUTIE + DTAC + ASISTENTA TEHNICA;Valoarea estimataa prestarilor de servicii este de 270.531, 00 lei fara TVA si este compusa din: -faza proiectare - 245.937, 3 lei(- actualizare DALI- 16.100, 00 lei fara TVA+elaborare PTH, DDE, DTAC + servicii de asistenta tehnica- 229.837, 3 lei fara TVA)_- diverse si neprevazute 10% reprezentand 24.593, 70 lei fara TVA
II.1.6) CPV: 71241000-9 - Studii de fezabilitate, servicii de consultanta, analize (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 270, 531 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare se constituie in conformitate cu prevederile art 86 din HG 925/2006 prin virament bancar ( completata cf Formularului nr. 15 din sectiunea Formulare )sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari. Garantia de participare se poate constitui si prin depunerea la sediul autoritatii contractante a unui ordin de plata in contul SERVICIULUI PUBLIC JUDETEAN DE DRUMURI BACAU (cod fiscal 14503401.) cont RO39TREZ0615006XXX000230, Trezoreria Bacau, cu conditia confirmarii acestuia de catre banca pana la data deschiderii ofertelor; Cuantumul garantiei de participare - 4.600, 00lei. Garantia poate fi constituita si invaluta. In cazul in care garantia de participare se constituie in alte monede decat moneda nationala, pentru echivalenta lei/alta valuta, se va lua in considerare cursul BNR din data publicarii in SEAP a invitatiei de participare. In cazul in care operatorul economic depune contestatie la CNSC si aceasta este respinsa, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare suma stabilita prin art. 278^1, alin (1), lit a)din OUG 34/2006 actualizata, in cuantum de 2.459, 37lei. Garantia de participare se va restitui conf. HG925/2006, art 88. Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei( 90 zile de la data limita de deschidere a ofertei). Garantia de participare trebuie sa fie irevocabila.Ofertantul care in conformitate cu Leg.346/2004(art.16, alin.(1))face parte din categ.IMM sau ofertantul(op.ec.din cadrul unei asocieri)care sunt IMM, au dreptul sa depuna 50% din G.P.Dovada de IMM se depune alaturi de G.P.in sedinta de deschidere a ofertelor.In cazul in care Ofertantul este o Asociere de op.ec., este obligatorie completarea in continutul G.P. la sectiunea ?ofertant?? a denumirii/numele Asocierii precum si a denumirii lucrarii pt.care se emite.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA, respectiv 5% in cazul IMM (IMM-urile, beneficiaza de o reducere cu 50% a garantiei de buna executie, daca prezinta declaratia pe proprie raspundere privind incadrarea firmei in categoria IMM-uri, conform Legii nr. 346/2004, privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii actualizata. Modul de constituire a garantiei de buna executie: Garantia de buna executie se va constitui in conformitate cu prevederile HG 925/2006, art 90, prin urmatoarele moduri: a) printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract;b)garantia de buna executie se poate constitui si prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului. Pe parcursul indeplinirii contractului, autoritatea contractanta urmeaza sa alimenteze acest cont de disponibil prin retineri succesive din sumele datorate si cuvenite contractantului pana la concurenta sumei stabilite drept garantie de buna executie . Contul astfel deschis este purtator de dobanda in favoarea contractantului
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta 1- Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din OUG nr. 34/2006 - Formularul nr. 1. declaratia se va completa si pentru eventualii terti sustinatori sau asociati(fiercare asociat va completa declaratia).Cerinta 2 - Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din OUG nr. 34/2006 - Formularul nr. 2.In cazul in care exista terti sustinatori , acestia vor depune Declaratie doar pentru lit a, c1 si d art. 181, in original. In cazul asocierii, fiecare asociat este obligat sa prezinte formularul.Cerinta 3 - Prezentare Certificat de participare cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui ANRMAP nr. 314/2010 ? Formularul nr.3Cerinta 4 -Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69ยน din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare- Formular nr.4, privind faptul ca nu exista legaturi de rudenie, pana la gradul al IV inclusiv, sau relatii comerciale cu persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante: Palea Valentin; Patrichi Petru; Ardeleanu Daiana; Dragan Catalin; Moraru Ileana; Panican Doru, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire.Nota: Documentul se va prezenta de ofertant, iar in cazul asocierii, subcontractarii sau tertului sustinatordocumentul se va prezenta si de catre acestia.In situatia in care din documentele solicitate reiese ca ofertantul se afla intr-una din situatiile prevazute de art. 69^1 din OUG34/2006, acesta va fi exclus de la procedura pentru atribuirea contractului.Cerinta 5.- DECLARATIE privind calitatea de participant la proceduraerinta -formularul 4ACerinta 6 - Ofertantul va prezenta documente din care sa rezulte ca nu inregistreaza datorii (la bugetul general consolidat si datorii la bugetul local) scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Se solicita: - Prezentare certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general), din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii catre Bugetul general consolidat, in luna anterioara celei in care se depun ofertele.- Prezentare certificat de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale) din care sa reiasa ca ofertantul nu are obligatii restante la bugetul local, in luna anterioara celei in care se depun ofertele.(1) Cerintele referitoare la obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.(2) Persoanele juridice romane vor prezenta certificatele /documente edificatoare in oricare dintre formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Persoanele juridice straine vor prezenta certificatele /documente edificatoare in oricare dintre formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, insotite de traducere legalizata in lb. romana .(3) In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic nu se emit astfel de documente ( cf. cerintei 6) sau acestea nu vizeaza toate situatiile, se accepta prezentarea unei declaratii autentice data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.(4) In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei. Se solicita: 1.Pentru persoane juridice/fizice romane- Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului sau echivalentul din care sa rezulte nume complet, sediul, persoanele autorizate/administratori precum si faptul ca are in obiectul de activitate prestarea de servicii solicitate in prezentul contract.Ofertantul va prezenta Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte obiectul de activitate (Obiectul Contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN principal sau secundar din Certificatul Constatator), in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In cazul in care ofertantul plasat pe primul loc a prezentat Certificatul Constatator in copie conforma cu originalul, autoritatea contractanta va solicita inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate Certificatul Constatator in original/copie legalizata.2. Pentru persoane juridice /fizice straine-Documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident.Pentru persoanele juridice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit, in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.ATENTIE!In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asociatiei pentru partea de contract pe care o vor realiza.a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator)
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1Media cifrei de afaceri globale din ultimii 3 ani trebuie sa fie in valoare de minim 450.000, 00 lei- ofertantul va prezenta documente edificatoare din care sa rezulte cifra de afaceri.( bilanturi contabile sau alte documente din care sa rezulte cifra de afaceri pe ultimii 3 ani.Ofertantul va face conversia valorilor la cursul lei/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv)Pentru persoanele fizice/juridice romane, documetele se vor prezenta in copie, semnate si stampilate de catre ofertanti, pepropria raspundere, pe fiecare pagina, cu mentiunea , ,conform cu originalul''Pentru persoanele fizice/juridice straine, documentele edificatoare se vor prezenta in copie, semnate si stampilate de catre ofertanti, pe propria raspundere, pe fiecare pagina, cu mentiunea , ,conform cu originalul''insotite de traducereaautorizata-ofertantul isi poate demonstra situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana-TERT SUSTINATOR, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art 181, lit a), c1) si d) din OUG 34/2006 actualizata.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte cifra medie de afaceri, iar cerinta minima se va considera indeplinita in mod cumulativ.In situatia in care din documentele solicitate reiese ca ofertantulnu indeplineste nivelul minim impus in ceea ce priveste cifra medie de afaceri, acesta va fi exclus de la procedura pentruatribuirea contractuluiPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1Ofertantii trebuie sa faca dovada ca au experienta, in ultimii 3 ani, in minim unul, maxim douacontracte prin care sa se confirmeprestarea de serviciisimilare in valoare cumulata de 240.000 lei, fara TVA? Se va prezenta listaprincipalelor servicii prestate in ultimii 3 ani, care auavut ca obiect prestarea de servicii de proiectare similare cu cele care facobiectul acestei proceduri de achizitie care sa contina valori, perioade deprestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritaticontractante sau clienti privati- Se vor prezenta certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate sau de catre clientul beneficiar din care sa rezulte prestarea de servicii;Documentele solicitate mai sus trebuie sa contina date referitoare la: denumirea beneficiarului contractului, obiectulcontractului sitipulserviciilor/activitatilor prestate, perioada de derulare a contractului, valoarea contractului, modul de indeplinire a obligatiilor contractuale pe parcursul derularii acestuia., Cerinta nr. 2Ofertantul va prezenta informatii privind numarul mediu, in ultimii 3 ani, al personalului angajat si al personalului de conducere.Ofertantii trebuie sa dispuna de resursele umane considerate de AutoritateaContractanta ca fiind strict necesare indeplinirii in bune conditii a contractului ( personal de specialitate , persoane responsabile de indeplinireacontractului). Din personalul de specialitate propus de ofertanti pentru prestarea serviciilor care fac obiectul acestei proceduri de achizitie trebuie sa faca parte cel putin: 1. un sef de proiect ? inginer specialitatea drumuri si poduri;
- Studii superioare universitare in domeniul drumurilor si podurilor- Minim 5 ani experienta generala- Experienta intr-un proiect similar2. cel putin un proiectant de specialitate drumuri si poduri;
- Studii superioare universitare in domeniul drumurilor si podurilor- Minim 5 ani experienta generala- Experienta intr-un proiect similar3. cel putin un inginer elaborare devize- Studii superioare universitare in domeniul drumurilor si podurilor- minim 5 ani experienta generala- Experienta intr-un proiect similarSe vor prezenta CV-urile persoanelor de conducere, ale persoanelor responsabile direct cu indeplinirea contractului, ale oricaror alti specialisti cu sarcini cheie in indeplinirea contractului precum si documente edificatoare din care sa rezulte specializarea acestora.Se va prezenta pentru fiecare specialist propus o declaratie de disponibilitate pentru participare in cadrul acestui contract, pe toata durata derularii acestuia semnata in original., Cerinta nr. 3Pentru indeplinirea contractului ofertantii trebuie sa dispuna de mijloace de transport si dotari specifice ( calculatoare, imprimante )si sa dispuna de programe informatice necesare pentru elaborarea si editarea documentetiei tehnice.Ofertantul va demonstra ca dispune deechipamentele si dotarile specifica prin prezentarea de documente edificatoare ( contracte, facturi, licente, etc), Cerinta 4.Sustinere terti ? in cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica/profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva(1)-Ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 din OG 34/2006, In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si/sau profesionala prin prezentarea unui angajament de sustinere din partea unui tert, angajamentul ferm trebuie sa reprezinte un instrument juridic care sa asigure dreptul autoritatii contractante de a solicita, in mod legitim, indeplinirea anumitor obligatii de catre persoana sustinatoare. Angajamentul ferm prezentat de ofertantul castigator face parte integranta din contractul de achizitie publica.(2)-Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. In cazul in care grupul beneficiaza de sustinerea tehnica si profesionala a unei/unor terte persoane, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza in conditiile prevazute la alin. (1). Persoana care asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d)., Cerinta 5.Informatii privind subcontractantii ATENTIE!a) Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita, pentru incheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica.b) Raspunderea contractantului in ceea ce priveste modul de indeplinire a contractului de achizitie publica nu este diminuata in cazul in care o parte/parti din contract sunt indeplinite de subcontractanti.-In cazul subcontractarii, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le contracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi.- in cazul subcontractarii unei parti din contract Subcontractorul/rii va/vor demonstra ca acesta nu are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau nu are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 ^1 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante., Cerinta 6.Informatii privind asocierea. Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de vedere formal asocierea. Cerinta nr.1 Certificat de conformitate a implementarii sistemului calitatii conform ISO 9001, eliberate de catre organisme acreditateOfertantul poate prezenta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UE care atesta implementarea acestui sistem. Certificatele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor. - in cazul in care ofertantul nu detine certificat de conformitate a implementarii sistemului calitatii, se pot prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii in cadrul proceselor desfasurate pentru prestarea serviciilor ce fac obiectul acestui contract, Cerinta nr.2 Certificat de conformitate a implementarii standardelor de protectie a mediului ISO 14001 eliberate de catre organisme acreditateOfertantul poate prezenta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UE care atesta implementarea acestui sistem. Certificatele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor. - in cazul in care ofertantul nu detine certificat de conformitate a implementarii sistemului calitatii, se pot prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii in cadrul proceselor desfasurate pentru prestarea serviciilor ce fac obiectul acestui contractPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 16.07.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 16.07.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 14.10.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 01.07.2013 09:08