Achizitie publica - MODERNIZARE DRUMURI FORESTIERE IN COMUNA VARGHIS, JUDETUL COVASNA
Detaliu pentru invitatia numarul 352767
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 352767/19.08.2013
Denumire contract: MODERNIZARE DRUMURI FORESTIERE IN COMUNA VARGHIS, JUDETUL COVASNA
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialComuna Varghis (Consiliul Local al Varghis Covasna)Cod fiscal: 4404478, Adresa: VARGHIS STRADA PRINCIPALA NR 423, Varghis, Telefon: 0722155621, Fax: 0267376206
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: In SEAP
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: In SEAP
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: MODERNIZARE DRUMURI FORESTIERE IN COMUNA VARGHIS, JUDETUL COVASNA
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Obiectivul general al investitiei este modernizarea infrastructurii forestiere pe teritoriul Comunei Varghis, judetul Covasna, pentru a imbunatati accesibilitatea fondului forestier aflat in zona de munte. Obiectivele specifice ale proiectului: 1., modernizarea drumului forestier Varghis, km 0+000-9+6502., modernizarea drumului forestier Szarman, km 0+000-1+000;Lungimea totala a drumurilor ce se vor reabilita este de 10, 650 km. Aceste drumuri forestiere au fost transmise din domeniul public al statului in domeniul public al Comunei Varghis prin HG 506/2011, respectiv HG 843/2006. Fondul forestier deservit de aceste doua drumuri axiale este de 3.287, 31 ha, din care 89, 69% apartinand proprietarilor privati si asociatii ale acestora, 0, 5% apartinand unitatilor administrativ-teritoriale, respectiv 9, 81% apartinand Regiei Nationale ale Padurilor - ROMSILVA.Valoarea lucrarilor de constructii: 6.009.016 lei. Procentul pentru diverse si neprevazute, conform devizului general elaborat de DRUMPROIECT SRL: 4, 08%. Suma aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute: 245.167 lei. Valoarea totala estimata, continand si valoarea diverselor si neprevazutelor: 6.254.183 lei.
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 6, 254, 183 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Ofertantul va constitui o garantie pentru participare in cuantumul de 120.000 lei. Garantia de participare se constituie in conformitate cu prevederile art. 84-88 din HG nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul in care garantia de participare se constituie prin virament bancar, acest virament se va face in contul Contul IBAN in care se poate vira garantia de participare: RO40 TREZ 2595 006X XX00 2098, deschis la Trezoreria Orasului Baraolt, codul unic de inregistrare al Autoritatii Contractante: 4404478. Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: 90 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor. In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici. Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana. In masura in care Consiliul respinge contestatia depusa de operatorul economic in cadrul procedurii de atribuire, autoritatea contractanta va retine din garantia de participare a ofertantul contestator, suma calculata in conformitate cu prevederile art. 2781 , alin. (1), litera a) din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru garantiile de participare constituite intr-o alta valuta decat lei, cursul leu/valuta aplicabil: cursul BNR pentru 5 zile inainte de data limita pentru depunerea ofertelor.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA si se constituie in perioada de valabilitate a ofertei, conform art. 90 din HG 925/2006, in cel mult 7 zile de la incheierea contractului, prin urmatoarele modalitati: - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract;
- prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1.Ofertantul / Asociatul trebuie sa consimte descalificarea lui de la procedura de achizitie publica in conditiile in care cele declarate se dovedesc a fi neadevarate si / sau incomplete in orice privinta; Ofertantul/Asociatul trebuie sa declara, ca fiecare semnatura prezenta pe documentele emise de el reprezinta persoana desemnata sa inainteze oferta de participare, inclusiv in privinta termenilor continuti de oferta; in sensul certificatului prezentat la aceasta sectiune (Formularul 1) prin concurent se intelege oricare persoana fizica sau juridica, alta decatofertantul in numele caruia formuleaza certificatul prezentat, care oferteaza in cadrul aceleiasi proceduri de achizitie publica sau ar putea oferta, intrunind conditiile de participare; oferta prezentata a fost conceputa si formulata in mod independent fata de oricare concurent, fara a exista consultari, comunicari, intelegeri sau aranjamente cu acestia; oferta prezentata nu contine elemente care deriva din intelegeri intre concurenti in ceea ce priveste preturile / tarifele, metodele / formulele de calcul al acestora, intentia de a oferta sau nu la respectiva procedura sau intentia de a include in respectiva oferta elemente care, prin natura lor, nu au legatura cu obiectul respectivei proceduri; oferta prezentata nu contine elemente care deriva din intelegeri intre concurenti in ceea ce priveste calitatea, cantitatea, specificatii particulare ale produselor sau serviciilor oferite; detaliile prezentate in oferta nu au fost comunicate, direct sau indirect, niciunui concurent inainte de momentul oficial al deschiderii publice, anuntata de contractor.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletarea Formularului 1 - Certificat de participare la licitatie cu oferta independentCerinta nr. 2.Ofertantul / Asociatul / Tertul sustinator nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta la art. 180 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in ultimii 5 ani nu a fost condamnat prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti pentru participarea la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, frauda si/sau spalare de bani.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletarea Formularului 2 - Declaratii privind eligibilitatea (neincadrarea in prevederile art.180 din ordonanta).Cerinta nr. 3.Ofertantul / Asociatul nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta la art. 181 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiva) nu este in stare de faliment ca urmare a hotararii pronuntate de judecatorul-sindic;c) si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilita pana la data solicitata; c1) in ultimii 2 ani si-am indeplinit obligatiile contractuale, si nu a produs prejudicii beneficiarilor acestora;d) nu a fost condamnat, in ultimii 3 ani, prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;e) nu prezinta informatii false si va prezenta informatiile solicitate de catre autoritatea contractanta, in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie. Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), lit. c)1 si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006 vor fi depuse si de eventualul tert sustinator.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletarea Formularului 3. - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006, si prezentarea urmatoarelor documente de confirmare: 1. Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia operatorul economic isi are sediul social, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.2. Certificat fiscal privind plata impozitelor si taxelor locale, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.Note: 1., Se accepta si copii lizibile ale acestor certificate, cu mentiunea ?in conformitate cu originalul?, cu semnatura si stampila operatorului economic. 2., Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora, autoritatea contractanta va exclude ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) in luna anterioara celei in care se depun ofertele. 3., Incadrarea in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. 180 si 181 atrage excluderea ofertantului din procedura pentru atribuirea contractului.4., In cazul in care oferta este depusa de o asociere de operatori economici, fiecare asociat, inclusiv liderul are obligatia depunerii formularelor nr. 1, 2 si 3 si a documentelor de confirmare.5., In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, nu se emit documente de tipul celor solicitate sau acestea nu vizeaza toate situatiile cuprinse la art. 180 si 181, se accepta prezentarea unei declaratii pe proprie raspundere sau dupa caz, o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.6., In cazul ofertantilor persoane juridice/fizice straine documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise, in original, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana.7., In cazul depunerii unei oferte in asociere, cerintele formulate pentru situatiile prevazute la art. 181 din ordonanta vor fi demonstrate de fiecare asociat.Important!1., Cerintele referitoare la obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.2., In situatiile de la art. 11 alin. (4) si (5) din Hotararea Guvernului nr. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea contractanta va lua in considerare, la verificarea indeplinirii cerintei de calificare privind plata de catre ofertant a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale, atat declaratia pe propria raspundere prin care se confirma indeplinirea cerintei, cat si acele certificate de atestare fiscala prezentate de ofertant in urma solicitarii primite din partea autoritatii contractante, chiar daca acestea sunt emise de autoritatile competente ulterior datei de deschidere a ofertelor si, eventual, atesta lipsa datoriilor ulterior respectivei date.Cerinta nr. 4Ofertantul / Ofertantul asociat / Subcontractantul / Tertul sustinator nu trebuie sa aiba are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere ori de supervizare si/sau sa aiba actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv ori care sa se afle in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a) din OUG 34/2006, cu completarile si modificarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, sub sanctiunea excluderii din procedura de atribuire.Persoanele cu functie de decizie din cadrul Autoritatii Contractante, care semneaza si aproba documentele aferente prezentei proceduri: ILKEI Francisc, primarIMETS Lajos, viceprimarFARKAS Sandor, presedinte comisie evaluareKOLUMBAN Ildiko;, membru comisie evaluareKOLUMBAN Magdolna, membru comisie evaluareBOACA Hajnal, membru rezerva comisie evaluarePersoanele care aproba bugetul autoritatii contractante (consilieri locali): BORBATH Tibor, BOKOR Mihaly, PAPUC Levente Constantin, PETER Domokos, NEMETH Arpad, ROMAN Attila, TOTH Peter, SZASZ Ilona, MATHE Alexandru, SZOCS Istvan.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiCompletarea Formularului 5 - Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.69 1 din ordonanta Cerinta nr. 1Demonstrarea capacitatii de exercitare a activitatii profesionale/inregistrare, dupa caz1.a Persoane fizice sau juridice romaneOfertantul trebuie sa prezinte un certificat constatator emis de ONRC, iar un cod CAEN din certificatul constatator emis de ONRC trebuie sa corespunde cu specificul activitatii ce se va executa in cadrul prezentului contract.1.b Pentru persoane juridice/fizice straineAutoritatea contractanta solicita oricarui operator economic sa prezinte documente edificatoare care sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica si, dupa caz, de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul/candidatul este stabilit.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii1.a Persoanele juridice/fizice romane vor atasa Certificatul constatator, in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul, emis de Oficiul Registrului Comertului - informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor -, din care sa rezulte: a. denumirea operatorului economic si toate datele de identificare;b. codul unic de inregistrare;c. sediul social, sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati (adrese);d. structura actionariatului;e. numele reprezentantilor legali ai operatorului economic;f. domeniul de activitate principal;g. domeniile de activitate secundare;h. activitatile autorizate (activitatea aferenta codului CAEN din certificatul constatator emis de ONRC, corespunzand specificului activitatii ce se va executa, trebuie sa fie autorizata in afara sediului/la beneficiar in mod obligatoriu, in conformitate cu prevederile art. 5., art. 4, coroborate cu art. 15., din Legea 359/2004).1.b Persoanele juridice/fizice straine vor atasa documente edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional a persoanei juridice, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul/candidatul este rezident, in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul, si traducere certificata in limba romana, emise de autoritatile competente din tara in care isi are sediul operatorul economic - informatiile cuprinse in documentul edificator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor -, din care sa rezulte: 1) denumirea operatorului economic si toate datele de identificare;2) codul unic de inregistrare;3) sediul social, sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati (adresa);4) structura actionariatului;5) numele reprezentantilor legali ai operatorului economic;6) domeniul de activitate principal;7) domeniile de activitate secundare;8) activitatile autorizate (activitatea aferenta codului CAEN sau echivalent din certificatul constatator sau din documentul echivalent prezentat de persoana fizica/juridica straina, corespunzand specificului activitatii ce se va executa, trebuie sa fie autorizata in afara sediului/la beneficiar in mod obligatoriu)Note: 1., Documentele privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu pot fi prezentate in favoarea ofertantului de catre eventualul tert sustinator; cf. Anexei nr. 2 al Ordinului ANRMAP 509/2011 asociatii pot prezenta aceste documente pentru partea din contract pe care o realizeaza, iar subcontractantii pot prezenta aceste documente daca ofertantul are in obiectul de activitate executia lucrarilor pentru care este obligatorie autorizatia / atestatul / certificatul solicitat si daca subcontractantii executa in totalitate lucrarile pentru care se solicita autorizatie /atestat /certificat. 2., In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei pentru partea din contract pe care o realizeaza.3., Conform recomandarii ANRMAP, autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate documentul in original/copie legalizata, daca a prezentat respectivul formular in copie.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
- Declaratie angajament privind sustinerea ofertantului), prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoana
care asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform
prevederilor art. 180 (dovada facandu-se prin completarea Formularului nr. 2- Declaratie privind eligibilitatea), respectiv a Formularului
nr. 3 - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006, in vederea demonstrarii faptului ca terteul sustinator nu se
incadreaza in prevederile art. 181 lit. a), lit. c)1 si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006. Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta
comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, in functie de partea de contract in care se vor folosi specialistii respectivi, conform acordurilor sau
contractelor prezentate., Cerinta nr. 3.
Informatii privind subcontractantii. In cazul in care parti din contractul ce urmeaza a fi atribuit trebuie sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, operatorul economic
are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care acesta urmeaza sa le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi. Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se
iau in considerare, dar numai pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit. In scopul indeplinirii cerintei, se va completa Formularul nr. 14 - Declaratie privind partea/partile din contract care sunt
indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora; se vor prezenta documente relevante privind resursele materiale si umane pe care subcontractantii declarati le vor folosi pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie atribuit, daca este cazul; se va prezenta Acordul de subcontractare din care sa rezulte informatii privind lucrarile executate si/sau serviciile prestate de subcontractati ? in original., Cerinta nr. 4.
Informatii privind asociatii. In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat va trebui sa indeplineasca cerintele minime privind Situatia personala a ofertantului, Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (inregistrare) ? pentru partea din contract pe care o executa, respectiv
Standardele de calitate si protectia mediului, in conformitate cu Acordul de asociere, din care trebuie sa reiasa clar partea din contract pe care o vor indeplini asociatii si toate
amanuntele necesare pentru evaluarea ofertelor. Acordurile contractuale care nu vor contine aceste date vor fi considerate incomplete. Documentele de calificare vor fi emise pentru fiecare dintre operatorii economici, in cadrul
asocierii, in volume distincte. Capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulativ). Mentiune:
? Daca operatorul economic castigator va fi o asociere, autoritatea contractanta solicita legalizarea asocierii conform prevederilor legale, pana la data incheierii contractului de achizitie publica.
? In cazul in care acordurile de asociere sunt incheiate in alta limba decat limba romana, se va prezenta copie conforma cu originalul dupa acorduri intocmite in limba respectiva, precum si traducere legalizata in limba romana dupa acestea. Cerinta nr. 1.Informatii privind asigurarea calitatii lucrarilor: ofertantul trebuie sa respecte standardul de asigurare a calitatii inconformitate cu standardul SR EN ISO 9001 sau echivalent (Autoritatea Contractanta va respecta prevederile art. 191., 192 si 193 din OUG34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare), Cerinta nr. 2.Informatii privind protectia mediului: ofertantul trebuie sa respecte standardele de protectie a mediului conform ISO 14001 sau echivalent (autoritatea contractanta va respecta prevederileart. 194., 195. si 196 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura online
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 03.09.2013 15:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: -
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR
Data expedierii prezentei invitatii: 14.08.2013 22:48