Achizitie publica - MODERNIZARE INFRASTRUCTURA RUTIERA IN COMUNA METES
Detaliu pentru invitatia numarul 345097
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 345097/11.04.2013
Denumire contract: MODERNIZARE INFRASTRUCTURA RUTIERA IN COMUNA METES
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA METES (PRIMARIA COMUNEI METES)Cod fiscal: 4562150, Adresa: Com. METES, NR.24, Metes, Telefon: 0258/849003, Fax: 0258/849071
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: SEAP
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: In SEAP
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: MODERNIZARE INFRASTRUCTURA RUTIERA IN COMUNA METES
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: In cadrul contractului de lucrari sunt prevazute a fi executate urmatoarele categorii de lucrari: -lucrari de modernizare strazi(de la terasamente pana la strat de uzura din beton asfaltic) in lungime de 8, 392 k m cu o latime medie de 6.48 m conform proiect si caiet de sarcini, dupa cum urmeaza: Strada METES_ISCA intre pozitiile Km 0+000 si Km 2+150, Strada POIANA_VALENI intre pozitiile Km 0+000 si Km 1+132, Strada POIANA_RACATAU intre pozitiile Km 0+000 si Km 0+870, Strada ALUNELOR intre pozitiile Km 0+000 si Km 0+200, Strada VALEA MARE intre pozitiile Km 0+000 si Km 3+450, Strada BIBART_1 intre pozitiile Km 0+000 si Km 0+590, Valoarea estimata fara TVA(numai in cifre): 7.697.397Moneda: Lei.Aceasta valoare estimatatotala este compusa din: valoarea estimata fara TVApentru partea de constructii montaj siorganizarea de santier = 4.975.259 lei;valoarea aferenta pentru diverse si neprevazute este de 249.138 lei, reprezentand 5% din valoarea aferenta capitolului din deviz , ,constructii si instalatii?, in baza art.122 lit. j) din OUG nr. 34/2006 , valoarea aferenta lucrarilor similarede modernizare strazi, in lungime de 3, 9 km = 2.473.000 leiValoarea estimata fara TVA a contractului de achizitie publica de lucrari care face obiectul prezentei proceduri de atribuireeste de: 4.975.259 (C+M)+ 249.138(Diverse si Neprevazute) = 5.224.397 lei fara TVA.Optiuni: Conf. art. 122 lit. j)OUG nr. 34/2006 lucrari similare in suma de 2.473.000 lei, fara TVA.
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 5, 224, 397 - 7, 697, 397 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantieide participare :90.000lei.Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv120 de zile de la termenul limita de primire a ofertelor. Garantia de participare poate fi constituita la alegere, prin virament bancarsau prin instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancaraori de o societate de asigurari, in original Formularul 1. Garantia de participare trebuie sa fie irevocabila, sa prevada explicit modul de plata al garantiei, respectiv conditionat sau neconditionat astfel cum este prevaz la art. 86 alin. (4) din HG nr. 925/2006.In cazul constituirii garantiei de participare cu OP, suma va fi virata in contul RO22TREZ01021360250 deschis la Trezoreria Zlatna. In cazul in care ofertantul a depus contestatie la CNSC, iar aceasta a fost respinsa pe fond de CNSC, autoritatea contractanta va retine suma de 8057, 53lei, calculata conform art. 278 ^1 alin. 1 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006.In cazul ofertantilor din categoria IMM-urilor garantia de participarese constituie in procent de 50% din cuantumul precizat, conformLegii nr. 346/2004. Ofertantii vor completa Formularul 24.Garantia de participare se va completa si se va posta in SEAP (scanata), semnata cu semnatura electronica, pana la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor si va fi prezentata la sediu (la adresa mentionata la punctul I.1)de catre toti operatorii economici. Pentru o evaluare si raportare unitare ale cuantumului aferent garantiei de participare, echivalenta pentru o garantie de participare depusa in euro/alta valuta se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile.In cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi prelungita in mod corespunzator, in caz contrar se considera ca ofertantul si-a retras oferta.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 5 % din valoarea totala a contractului.Garantia de buna executie se constituie prin printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari in conditiile art. 90 alin. (1) din H.G. nr. 925/2006 sau prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale, in coditiile prevazute la art. 90 alin. (3) din H.G. nr. 925/2006 actualizata cu HG nr. 1045/2011. In acest ultim caz, suma initiala pe care o va depune contractantul in contul deschis la dispozitia autoritatii contractante va fi de 0, 5% din pretul contractului.Model orientativ - Formular 26Ofertantul declarat castigator are obligatia de a constitui garantia de buna executie a contractului in conditiile de mai sus cel mai tarziu in termen de 7 zile de la data semnarii contractului, sub sanctiunea rezilierii acestuia.Autoritatea contractanta va elibera/restitui garantia de buna executie conform prevederilor art. 91- 92 din H.G. nr. 925/2006.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta 1: Declaratie privind eligibilitatea (neincadrarea in prevederile art.180 din O.U.G. 34/2006)Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: Completarea Formularului 2 din sectiunea Formulare - declaratie privind eligibilitatea (neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr.34/2006).Atentie: a)In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.b)In cazul depunerii unei oferte individuale/comune sustinuta financiar si/sau tehnico-profesional de catre tert/terti sustinatori, fiecare sustinator are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.Cerinta 2.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. nr.34/2006Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: Completarea Formularului 3 din sectiunea Formulare - declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181 din OUG nr.34/2006.Atentie: In cazul unei asocieri, sau sustinere financiara/tehnica/profesionala, fiecare asociat/tert sustinator va prezenta documentul mentionat. Tertul care asigura sustinerea financiara, tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform art.181 lit.a), c1) si d).Incadrarea intr-una din situatiile prevazute la art.181 din OUG nr.34/2006 duce la excluderea ofertantului din prezenta procedura de atribuire.In sustinerea Declaratiei privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. nr.34/2006 se vor prezenta certificatele de atestare fiscalaprivind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata: 1.Certificat de atestare fiscala privind plata impozitelor si taxelor catrebugetele componente ale bugetului general consolidat, care sa ateste plata obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Se vor prezenta formularele tip in original, copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilata cu mentiune ?conform cu originalul;2.Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale din care sa rezulte plata obligatiilor fata de bugetul local, care sa ateste indeplinirea obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele, emis de autoritatile locale unde ofertantul are sediul social (fara sedii secundare /puncte de lucru). Se vor prezenta formularele tip in original, copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilata cu mentiune ?conform cu originalul?.Cerintele referitoare la obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul consolidat si la bugetul local sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu (conform art.9 alin.1 din Ordinul 509/2011 al ANRMAP) si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora prin prezentarea documentelor doveditoare in original sau copie semnata si stampilata cu mentiune?conform cu originalul?.Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii ? eliberate de autoritati din tara de origine ( certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele autoritatii contractante (in luna anterioara celei in care se depun ofertele ). Documentele vor fi prezentate in original , copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? la care se va atasa traducerea autorizata a acestora in limba romana.Cerinta 3.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui ANRMAP NR. 314/2010.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: Completarea Formularului 4 din sectiunea Formulare ?-certificat de participare la licitatie cu oferta independenta?.Atentie: a.In cazul unei asocieri liderul asociatiei cat si fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.Cerinta 4.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 ( evitarea conflictului de interese) din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: Se va completa Formularul 5 din sectiunea FormulareIn vederea completarii acestei declaratii precizam ca persoanele cu functii de decizie din cadrul autoritatii contractante sunt: TRAIAN NICOLAE URSALES ?primar, HARAGUS NICOLAE ? viceprimar, MAN ELENA ? secretar, GLIGOR NICOLETA SILVIA ? inspector achizitii publice, CHIHAIA SORIN VASILE ? consilier primarHARAGUS MARIA ? referent asistent social, OANCEA ADRIANA ? inspector registru agricolPUSTIU ELISABETA ? referent stare civila, VASILE NICOLETA PETRONELA ? casierDANCIU VALER ? consilier registru agricol, STANILA VALERIA - guard.Consilerii locali: BACILA PETRUGAVRILA NICOLAE TRAIAN, HARAGUS CORNEL, MAN IOAN, MARINCAS SILVIA, MIRON GABRIEL VASILE, PASCU GLIGORROMAN CONSTANTIN, SANZAIANA DANIEL, TODEA MARIN.Atentie: a. In cazul unei asocieri liderul asociatiei cat si fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.b. In cazul in care ofertantul subcontracteaza, sau este sustinut de catre un tert, atunci subcontractantul sau tertul sustinator este obligat sa prezinte acest formular. 1 Persoanele juridice/fiziceromane vor prezenta urmatoarele documente: Certificat constatator, eliberat de Oficiul Registrului Comertului/autorizatie de functionare, in original / copie legalizata / copie lizibila conforma cu originalul, din care sa reiasa ca ofertantul are ca obiect de activitate principal sau secundar activitati care fac obiectul contractului.2. Persoanele juridice / fizice straine, in calitate de ofertanti, sau parteneri ai unei asocieri, vor prezenta documente similare cu cele solicitate, valabile in tara de origine, in original sau copie certificata ?conform cu originalul? insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana.Ofertantul clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, va prezenta pentru conformitate, Certificatul constatator in original sau copie legalizata
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1Valoarea mediei cifrei de afaceri globale din ultimii 3 ani incheiati (2010, 2011, 2012) trebuie sa fie de cel putin9.900.000 lei.Pentru demonstrarea cerintei operatorii economici vor depune bilanturile contabile pe ultimii trei ani inregistrate la organele competente, sau orice alte documente pe care operatorii economici le pot prezenta in sustinerea cifrei de afaceri medii globale.In situatia in care valorile prezentate in documentele ofertantuluisunt exprimate in euro/alta valuta, pentru conversia in lei sa va utiliza, obligatoriu, cursul de schimb leu/euro/alta valutamediu anual comunicat deBanca Nationala a Romaniei pentru anul respectiv., Cerinta nr. 2Capacitatea economica si financiara a ofertantului/candidatului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea contractractului, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant/candidat si persoana respectiva.In cazul in care ofertantul/candidatul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata (art. 186 alin.1 din OUG nr.34/2006), de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului/candidatului resursele financiare invocate. Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determinaexcluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c1) si d)., Cerinta nr. 3Ofertantulva prezenta documente emise de institutii bancare, prin care trebuie sa demonstreze ca la momentul semnarii contractului, va avea acces la, sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash flow-ul de executie a lucrarii pe o perioada de 5 luni in suma de 690.000 lei.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1: O lista a lucrarilor executate in ultimii 5 ani, insotita de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari (pentru contractele prezentate ca experienta similara). Certificarile de buna executie vor indica beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor si precizeaza daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit. In situatia in care contractele au fost semnate inainte de perioada de 5 ani, se vor lua in considerarelucrarile executate si duse la bun sfarsit in perioada solicitata si seva avea in vedere doar lucrarile executate in aceasta perioada.Ptr. demonstr. experientei similare se va prezenta cel putin un contract ? maxim trei contracte din care sa rezulte ca s-au executat categoriile de lucrari similare obiectului procedurii de achizitie, in valoare cumulata de minim 4.900.000 lei, fara TVA, Cerinta nr. 2Echipamentele/facilitatile apreciate ca avandrol hotarator in executia contractului sunt: -autobasculanta ? minim 1buc;
-autogreder - minim 1buc;
-autocisterna apa- minim 1buc;
- cilindru compactor terasamente/1;
-cilindru compactor asphalt ? minim 1 buc;
-echipament pentru stropit si aplicat emulsie bitum minim 1 buc;
-incarcator frontal ? minim 1 buc;
- repartizator/finisor mixturi asfaltice - minim 1 buc;
- instalatie de preparat mixturi asfaltice - minim 1 buc;
- laborator de analize si incercari in constructii cu grad II (pentru drumuri, geotehnica, material de constructii drumuri, betoane) autorizat ISC conform prevederilor art.15 din Legea nr. 10/1995 cu modificarile si completarile ulterioare si a Regulamentului de autorizare al laboratoarelor de analize si incercari in constructii aprobat prin HG nr. 808/2005., Continuare Cerinta nr.1Ofertantii vor face dovada ca dispun de suficiente dotari, utilaje, echipamente tehnice, baze de productie, laborator si mijloace de transp pentru indeplinirea contractului, cu respectareaprevederilor reglementarilor tehnice in vigoare. Numarul si performantele tehnice ale utilajelor, echipamentelor tehnice, bazelor de productie, mijloacelor de transp si laborator va fi corelat cu tehnologia de executie adoptata, exigentele de calitate impuse si cu duratade executie ofertata., Ofertantul va prezenta o declaratie referitoare la utilaj, instalat, echipam -Formular nr. 10. Ofertantul va face dovada detinerii sub orice forma (proprietate/ contract de inchiriere/ leasing /angajament de de punere la dispozitie) a echipamentelor/ facilitatilor apreciate de autoritatea contractanta ca avand rol hotarator in executia contractului.Pentru instalatia de preparat mixturi asfaltice ofertantul va prezenta o declaratie ca daca va fi declarat castigator va prezenta autorizatia de mediu valabila, conform Legii nr.10/1995, in copie lizibila cu mentiunea ? conform cu originalul?., Cerinta nr. 3Informatii referitoare la personalul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre ofertant.Ofertantul are obligatia implicarii cel putin a urmatorilor experti, dupa cum urmeaza: 1. Sef santier - minim 1 (un) inginer constructorabsolvent de studii superioare tehnice in constructii, avand o experienta, dovedita prin participarea la cel pu?in un proiect similar;2. Responsabil tehnic cu executia lucrarii (RTE) atestat pentru constructii civile, etc.;3. Responsabil control tehnic de calitate in constructii , desemnat prin decizie interna., Continuare Cerinta nr.3:4. Responsabil cu protectia muncii - cu decizie de numire/dispozitia interna ( conform HG 300/2006 );5. Responsabil cu managementul protectiei mediului pe toata perioada executiei lucrarilor ? persoana calificata in domeniul managementului protectiei mediului / inspector de mediu .Pe langa personalul specializatpot fi pusi la dispozitie si alti experti pe care ofertantul ii considera necesari pentru atingerea scopului contractului., Cerinta nr. 4Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor.Pentru expertiipropusi pentru derularea contractului, se vor depune urmatoarele documente: - CV?urile - acestea vor purta numele si prenumele clar, semnatura inoriginal a persoanei respective, vor fi datate si vor avea inscrisa mentiunea ?Declar pe propria raspundere cunoscand prevederile codului penal, ca datele cuprinse in prezentul CV sunt corecte si corespundrealitatii?, - copii dupa partile relevante ale contractelor de munca / colaborare/ contracte prestari servicii;
- copii ale diplomelor/certificatelor/ atestatelor de specialitate/ decizii de numire (in cazul RTE se va solicita doar atestatul);
- declaratia de disponibilitate/angajamentul de participare obtinut pentru personalul care nu este angajat al operatorului economic., Continuare Cerinta nr.4: Autoritatea contractanta, inainte de comunicarea rezultatelor procedurii de atribuire, va solicita operatorului economic clasat pe primul loc, documentele din care sa reiasa confirmarea informatiilor precizate in CV., Cerinta nr. 5: Ofertantul va prezenta informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are eventual, intentia sa o subcontracteze.Ofertantul are obligatia de a prezenta datele de contact ale subcontractantilor, specializarea acestora, partile de lucrare ce urmeaza a fi subcontractate, precum si acordurile de subcontractare (daca este cazul). Resursele materiale si umane si alte elemente privind capacitatea tehnica si/sau profesionala ale subcontractantilor declarati se iau in considerare doar pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens., Cerinta 6In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 190 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm in forma autentica al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate si va prelua executia obligatiilor din contract. Persoana ce asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare. Cerinta nr. 1Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 9001, un sistem de management al calitatii pentru activitatile care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit.Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta., Cerinta nr. 2Implementarea Standardului de Management de Mediu in conformitate cu SR EN ISO 14001Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 14001, un sistem de management de mediupentru activitati care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit.Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa demonstreze ca actiunile/activitatile pe care le aplica in indeplinirea contractului de lucrari, nu afecteaza mediul.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura online
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 24.04.2013 15:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: -
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 22.08.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 10.04.2013 15:28