Achizitie publica - Modernizare retea strazi in statiunea turistica Borsec
Detaliu pentru invitatia numarul 353952
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 353952/20.09.2013
Denumire contract: Modernizare retea strazi in statiunea turistica Borsec
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialOrasul BorsecCod fiscal: 4245380, Adresa: Str.Carpati nr.6/A, Borsec, Telefon: +40 266337001, Fax: +40 266337007
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Str.Carpati nr.6/A, Borsec, Romania, cod postal: 535300, telefon: +40 266337001, fax: +40 266337007, persoana de contact: Patka Robert Alexandru
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Str.Carpati nr.6/A, Borsec, Romania, cod postal: 535300, telefon: +40 266337001, fax: +40 266337007, persoana de contact: Patka Robert Alexandru
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Modernizare retea strazi in statiunea turistica Borsec
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Preocuparea pentru turism este un element necesar, dar, pentru un turism de calitate, avem nevoie mai intai de o infrastructura adecvata.Reteaua de drumuri este o componenta infrastructurala importanta, in primul rand pentru locuitori, dar are un rol foarte important si din punct de vedere turistic.Conditia bunei organizari a traficului este reteaua stradala practicabila si sigura, apoi legaturile acesteia cu soselele care intra si ies din localitate.La un trafic mai intens se ivesc si probleme de circulatie. Pentru evitarea acestui fapt sunt necesare largiri de strazi, nivelarea strazilor secundare, amenajarea parcarilor adecvate.Obiectul proiectului este reabilitarea celor mai importante drumuri din statiunea Borsec.Valoarea supusa licitatiei pentru executia de lucrari conform devizului general si a contractului de finantare este de 7.707.553, 14 RON echivalent 1.760.277, 93 EUR.Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute calculata pe baza devizului general indicativ aprobat este de 759.364, 84 RON echivalent 173.426, 40 EUR reprezentand un procent de 9, 85 % din valoarea estimata a lucrarilor.Valoarea estimata a achizitiei este de 8.466.917, 98 RON echivalent 1.933.704, 38 EUR, obtinut prin insumarea celor doua valori anterioare.Cursul luat in calcul este de 4, 3786 RON/EUR din 02.04.2012.
II.1.6) CPV: 45233142-6 - Lucrari de reparare a drumurilor (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 8, 466, 917.98 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Depunerea garantiei de participare este obligatorie.Cuantumul garantiei de participare este de 100.000 RON si se va constitui cel tarziu pana la data si ora limita stabilita pentru deschiderea ofertelor. Data cursului de schimb RON/VALUTA este cea din prima zi de luni dupa data publicarii invitatiei de participare.- In cazul ofertantilor din categoria IMM (facand dovada in acest sens) garantia de participare se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire.- Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: 90 de zile de la data limita a depunerii ofertelor.Forma de constituire a garantiei: - Scrisoare de garantie de participare la licitatie, emisa de catre o unitate bancara sau o societate de asigurari, pentru ofertant sau asociati si obligatoriu in favoarea autoritatii contractante in conformitate cu formularul F3 (in ORIGINAL) sau- Ordin de plata vizat de banca emitenta (in ORIGINAL).Scrisoareade garantie de participare la licitatie, trebuie sa contina elementele de conformitate.Scrisoarea trebuie prezentata in ORIGINAL si anexata/atasata la coletul cu oferta (IN EXTERIOR);Autoritatea contractanta are dreptul de a retine garantia pentru participare in conditiile legii.Autoritatea contractanta va accepta orice modalitate de constituire a garantiei de participare conforma cu art. 86 din HG 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA si se constituie conform art. 90 din HG 925/2006 printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract. In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria intreprinderilor mici si mijlocii conform Legii nr. 346/2004 (facand dovada in acest sens) garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire.Autoritatea contractanta va accepta orice modalitate de constituire a garantiei de participare conforma cu art. 90 din HG 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Indeplinirea criteriilor de calificare privind Capacitateaeconomicasi financiara se va face luand in considerare resursele tuturor membrilor/grupului, prin cumularea acestora.Fiecare ofertant va prezenta formularele respective solicitate la sectiunea corespunzatoare din Fisa de date a achizitiei., Documente justificative privind cifra de afaceri pe ultimii trei ani;Anexare documente justificative, Media cifrei de afaceri globala pe ultimii 3 ani (in functie de informatiile si documentele disponibile ale operatorilor economici si fara a fi luat in considerare anul in curs) va fi mai mare sau egala cu 15.415.106, 00 RON, echivalent 3.520.556, 00 EURO, la cursul de 4, 3786 lei/EURO din data de 02.04.2012. (pe total in cazul asocierilor sau pentru o singura firma in cazul unui singur ofertant). Pentru echivalenta valorilor din alte valute in lei se va avea in vedere cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BCE aferent anilor 2010, 2011 si 2012.Se va completa Formularul F4, Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarii pentru perioada precizata. Se vor prezenta documente justificative (disponibilitatea de sustinere a lucrarii, indiferent sub ce forma va fi prezentata, va trebui sa contina suma si perioada) privind disponibilitatile financiare ale ofertantului pentru minim 1.284.592, 19 RON pe o perioada de doua luni. (S = (7.707.553, 14/12 luni) X 2 luni = 1.284.592, 19 lei, la o durata de executie estimata de 12 luni).Autoritatea contractanta solicita ca suma respectiva sa fie fi imobilizata pentru realizarea contractului in cazul ofertei castigatoare.Autoritatea contractanta nu limiteaza indeplinirea cerintei prin impunerea prezentarii unui/unor anumit/anumite document/documente. Din documentele prezentate trebuie sa reiasa fara echivoc informatiile solicitate de catre autoritatea contractanta. In cazul unei asocieri, aceasta cerinta se va considera indeplinita in mod cumulativ.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Indeplinirea criteriilor de calificare privind Capacitatea tehnica si/sau profesionala se va face luand in considerare resursele tuturor membrilor/grupului, prin cumularea acestora.Fiecare ofertant va prezenta formularele respective solicitate la sectiunea corespunzatoare din Fisa de date a achizitiei.Documentele solicitate la aceasta sctiune se vor prezenta in original, copie legalizata sau copie certificata ?Conform cu originalul? de catre ofertant. In cazul in care se prezinta copii certificate ?Conform cu originalul? de catre ofertant, Autoritatea contractanta va putea solicita legalizarea acestora daca va considera necesar.Autoritatea contractanta are dreptul de a verifica, direct sau prin intermediul unei autoritati competente apartinand statului veridicitatea documentelor prezentate de catre ofertant in scopul justificarii experientei similare , a capacitatii tehnice si de resurse umane de care dispune ( valabil siin cazul sustinerii capacitatii tehnice, financiare si umane).Fiecare membru va prezenta formularele solicitate., Completarea si prezentarea formularului F12 -Lista principalelor lucrari din ultimii 5 ani.Din aceasta lista trebuie sa rezulte faptul ca ofertantul/grupul de ofertanti a executat lucrari similare celor care constituie obiectul achizitiei.Se vor prezenta lucrari similare a caror valoare insumata (insumare a cel mult doua lucrari ? pentru a putea cuprinde eventual atat lucrari de asfaltare cat si pavare cu piatra cubica) sa fie de minim 7.707.553, 14 RON, echivalent 1.760.277, 97 EURO, la cursul de 4, 3786 lei/EURO din data de 02.04.2012.Se vor considera lucrari similare lucrarile de executie de drumuri, fiind obligatorie demonstrarea executiei atat a unor lucrari de asfaltare cat si a lucrarilor de pavare cu piatra cubica.Pentru echivalenta (transformarea) valorilor din alte valute in lei se va avea in vedere cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BCE pentru anul incheierii contractului.Dovada se poate face prin prezentarea de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari.Respectivele certificari trebuie sa indice beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor si precizeaza daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit (contract de executie lucrari/Proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor/Proces verbal de receptie finala/Recomandare ? Formularul nr. F17/alte certificari in conformitate cu art. 188 alin. (3) din OUG 34/2006)Neprezentarea sau prezentarea intr-o forma necorespunzatoare are ca efect descalificarea candidatului.Se vor considera contracte similare atat cele realizate pentru beneficiari publici cat si pentru beneficiari privati.Se vor prezenta formularele F12, F17, Completarea si prezentarea formularului F13 - Declaratie privind utilajele si echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului.In principiu sa va face dovada existentei utilajelor specifice lucrarilor ofertate. Autoritatea contractanta solicita ca si cerinta minima obligativitatea asigurarii urmatoarelor categorii de dotari specifice pentru indeplinirea in bune conditii a contractului: 1. Cilindru compactor ? 1 buc.;2. Autogreder ? 1 buc.;3. Autobasculante ? 1 buc.;4. Autobetoniera ? 1 buc.;5. Buldozer ? 1 buc.;6. Excavator pe pneuri sau senile ? 1 buc.;7. Linie de asternere asfalt, formata din: repartizator asfalt ? 1 buc.cilindru compactor ? 1 buc.8. Statie de betoane;9. Statie de asfalt;10. Laboratoare minim gradul II. in constructii (Legea nr. 10/1995 privind Calitatea in constructii, in ceea ce priveste obligativitatea prezentarii buletinelor de incercare pentru materialele incorporate in lucrare).Pentru a dovedi indeplinirea cerintelor minime solicitate cu privire la dotarile minime impuse, ofertantul va prezenta acte doveditoare privind detinerea/inchirierea si disponibilitatea utilajelor pe care ofertantul se angajeaza sa le utilizeze pentru realizarea lucrarilor.Se accepta orice document prin care dovedeste ca se dispune de respectivele utilaje.Prezentare formular F13, precum si cele care se considera necesare dovedirii indeplinirii cerintei., Completarea si prezentarea formularului F14
- Declaratie privind efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere pe ultimii 3 ani, informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea (se anexeaza documentele solicitate) pentrupersonalul de conducere si personalul responsabil de indeplinirea contractului (RTE, personal de conducere, topometrist, etc.);
- Persoanele cheie responsabile de indeplinirea contractului sunt acele persoane care vor avea un rol esential in realizarea lucrarilor de constructii solicitate prin specifica?iile tehnice.
Pentru certificare nu se accepta numiri sau decizii ale conducerii firmei ofertante , trebuie sa se prezinte in copie certificate eliberate de Ministerul Muncii / Ministerul Educatiei sau echivalent., Cerinte minime privind personalul ofertantului pentru executia lucrarilor.
Se vor prezenta actele doveditoare privind disponibilitatea personalului calificat pentru lucrarile de asfaltare si pavare cu piatra cubica., Sef santier, inginer cu studii superioare specializarea CFDP.
Se vor prezenta, in mod cumulat, urmatoarele:
- curriculum vitae, conform formularului F15;
- copia diplomei de absolvire a studiilor universitare, - copiacontract individual de munca/contract de colaborare/angajament de participare., Manager de proiect, studii superioare.
Se vor prezenta, in mod cumulat, urmatoarele:
- curriculum vitae, conform formularului anexat F15;
- copia diplomei de absolvire a studiilor universitare, - copia contract individual de munca/contract de colaborare/angajament de participare.
- trebuie sa prezinte in mod obligatoriu copia certificatului de absolvire curs manager valabil cu competentele., Responsabil tehnic cu executia, (RTE) cel putin 1 persoana autorizata pentru lucrari de drumuri (in conformitate cu Legea 10/1995 privind Calitatea in constructii).
Se va prezenta:
- copia certificatului RTE de specialitate;
- copia contract individual de munca/contract de colaborare/angajament de participare., Persoana autorizata OCPI (in conformitate cu regulamentul din 29.03.2010 al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara).
Se va prezenta:
- autoriza?ie OCPI (Oficiul de Cadastru Publicitati Imobiliare sau document echivalent;
- copia contract individual de munca/contract de colaborare/angajament de participare., Responsabil CQ - cu decizie pentru functia de Responsabil cu calitatea pentru lucrarile supuse procedurii.Se vor prezenta, in mod cumulat, urmatoarele: - curriculum vitae, conform formularului anexat F15;
- copia diplomei de absolvire a studiilor de specialitate, - copia copiacontract individual de munca/contract de colaborare/angajament de participare.- copia deciziei. Cerin?a obligatorie dar care se poate demonstra ?i prin luarea in considerare a tuturor resurselor ofertantului principal ?i al asocia?ilor.Sistemul de Management al Calita?ii : Certificat ISO9001: sau echivalent. Certificatul va demonstra ca operatorul economic (sau asocia?ii) sunt certifica?i de catre un organism de certificare, pentru execu?ie lucrari specifice contractului licitat. In cazul depunerii unei oferte comune, certificatul va fi prezentat individual de fiecare membru al asocierii, pentru partea din contract pe care o realizeaza., Cerin?a obligatorie dar care se poate demonstra ?i prin luarea in considerare a tuturor resurselor ofertantului principal ?i al asocia?ilor.Sistemul de Management de Mediu : Certificat ISO14001: sau echivalent.Certificatul va demonstra ca operatorul economic (sau asocia?ii) sunt certifica?i de catre un organism de certificare, pentru execu?ie lucrari specifice contractului licitat. In cazul depunerii unei oferte comune, certificatul va fi prezentat individual de fiecare membru al asocierii, pentru partea din contract pe care o realizeaza.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Intra in licitatie electronica
Punctaj maxim
Pretul ofertei
85
Descriere: Componenta financiara - oferta admisibila cu pretul cel mai mic obtine 85 puncte
Perioada de garantie
15
Descriere: minim 24 luni (sub 24 luni oferta declarata neconforma)- maxim 60 luni (peste nu se puncteaza suplimentar)
( )
Intra in licitatie electronica / reofertare
( )
Direct proportional
( )
Invers proportional
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Da
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 08.10.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 08.10.2013 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 20.09.2013 09:52