Achizitie publica - ?MODERNIZARE STRADA BAICU IN ORASUL DRAGOMIRESTI, JUDETUL MARAMURES?
Detaliu pentru invitatia numarul 352428
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 352428/09.08.2013
Denumire contract: ?MODERNIZARE STRADA BAICU IN ORASUL DRAGOMIRESTI, JUDETUL MARAMURES?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialORASUL DRAGOMIRESTICod fiscal: 3627560, Adresa: Dragomirestinr. 1086, Dragomiresti, Telefon: +40 0262337333, Fax: +40 0262337361
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Dragomirestinr. 1086, JUDETUL MARAMURES, Dragomiresti, Romania, cod postal: 437140, telefon: +40 0262337333, fax: +40 0262337361, persoana de contact: COSOR VASILE
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: PRIMARIA DRAGOMIRESTI, STRADA PRINCIPALA NR. 1086, JUDETUL MARAMURES
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (servicii generale ale administratiilor publice)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: ?MODERNIZARE STRADA BAICU IN ORASUL DRAGOMIRESTI, JUDETUL MARAMURES?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Prin contractul ce face obiectul prezentei proceduri se doreste executarea cu succes alucrarilor de constructii drumuri - specificede infrastructura si suprastructura drum, lucrari de scurgere a apelor ( santuri, podete, ridicarea la cota a gurilor de scurgere si a canalelor, amenajarea trotuarelor si spatiilor verzi, din cadrul obiectivului de investitii ?MODERNIZARE STRADA BAICU IN ORASUL DRAGOMIRESTI, JUDETUL MARAMURES?valoarea supusa achizitiei pentru contractul: Executie lucrari de constructii si instalatii din cadrul obiectivului de investitii ?MODERNIZARE STRADA BAICU IN ORASUL DRAGOMIRESTI jud. MARAMURES?este de 792.341 lei, fara TVA, din care: Constructii de drumuri 777.531 lei si 14.810 lei ce reprezinta 2% din valoarealucrarilor ce urmeazaa fi executatepentruDiverse si NeprevazuteSuma maxima disponibila pentru executie lucrari nu poate fi depasita de ofertanti in ofertele financiare depuse, depasirea constituind motiv de excludere.Valoarea care se supune procedurii de achizitie si care urmeaza a fi ofertata este de 777.531 lei, fara TVA.
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 792, 341 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare este in cuantum de 15.550 lei.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei de 90 zile.Garantia de participare se va constitui conform art. 86 din HG 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Pentru ofertantii care opteaza pentru virament bancar, garantia de participare se va constitui in contul: RO29TREZ4415006XXXD02070, Trezoreria VISEU DE SUS, cu conditia confirmarii de catre banca emitenta pana la data deschiderii ofertelor.Restituirea si retinerea garantiei de participare se va realiza in conformitate cu art. 87 si art. 88 din HG 925/2006.data de referinta pentru cursul de schimb ce va fi avut in vedere la conversia valorii aferente garantiei de participare va fi cu 3 zile inainte de data limita de depunerea ofertelor, comunicata de BNR.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA si se va constitui conform art. 90 din H.G. nr. 925/2006.Daca garantia de buna executie se va constitui prin retineri succesive ? se va realiza conform prevederile art. 90alin. (3)*) din din H.G. nr. 925/2006, cu modificari si completari ulterioare, inclusiv HG nr.1045/2011Modalitatea de constituire a garantiei de buna executie va fi comunicata de catre Prestator inainte de semnarea contractului.Garantia de buna executie se va constitui pe intreaga perioada a contractului.- Restituirea garantiei de buna executie se va face in conformitate cu prevederile art. 92 din HG 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute in Legea nr.346/2004) garantia de buna executie se constituie in procent de 50 % din cuantumul precizat in documentatia de atribuire
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor? Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Cerinta minima: Se completeaza si se prezinta Formularul A1;Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006 vor fi depuse si de tertul sustinator, daca este cazul;? Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Cerinta minima: Se completeazasi se prezinta Formularul A2;Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), lit. c)1 si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006 vor fi depuse si de tertul sustinator, daca este cazul;? Cerinta minima: Confirmarea platii obligatiilor la bugetul de stat.Modalitatea de indeplinire : Ofertantul castigator va prezenta pana la data semnarii contractului, in original sau copie legalizata, un Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa obligatiile exigibile in luna anterioara celei de depunere a ofertelor- formulare-tip eliberate de autoritatile competente dintara in care ofertantul este rezident.? Cerinta minima: Confirmarea platii taxelor si impozitelor la bugetul local, pentru sediul principal si sediile secundare sau punctele de lucru, daca este cazul.Modalitatea de indeplinire: Ofertantul castigator va prezenta pana la data semnarii contractului, in original sau copie legalizata, un Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul local) din care sa reiasa obligatiile exigibile in luna anterioara celei de depunere a ofertelor - formulare-tip eliberate de autoritatile competente dintara in care ofertantul este rezident.? Cerinta minima: Evitarea conflictului de interese.Modalitatea de indeplinire: Se completeaza si se prezinta Formularul A3 - Declaratieprivind neincadrarea in prevederile art. 69^1din O.U.G. nr. 34/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare. Aceasta declaratie se va prezenta atat de catre subcontractant, cat si de tertul sustinator, daca este cazul.In sensul prevederilor art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele din cadrul autoritatii contractante ce detin functii de decizie in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: Cosor Vasile primar, Ticala Alexa viceprimar, Ardelean Gavris secretar, Deiac Palaga contabil sef, Zubascu Ioan arhitect sef, si consilieri Ilban Carmen, Moldovan Anuta, Zubascu Ioan, Ilban Grigore, Ofrim Vasile Adrian, Font Ioan, Pitic Ioan Radu, Ticala Alexa, Tomoiaoga Vasile, Fitigau Vasile, Fitigau Mihai, Fitigau Ioan Calin, ? Cerinta minima: Declaratie pe propria raspundere privind calitatea de participant la Procedura (datata, semnata si parafata).Modalitatea de indeplinire: Se completeaza si se prezinta Formularul A4.? Cerinta minima: Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta (datat, semnat si parafat), completat in conformitate cu Ordinul nr. 314 din 12 octombrie 2010 al Presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.Modalitatea de indeplinire: Se completeaza si se prezinta Formularul A5.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele din aceasta sectiune. aceste doc.- Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. art. 180 si ale art. 181- lit. a), c1) si d).din O.U.G. nr. 34/2006 vor fi depuse si de tertul sustinator, daca este cazul.- In cazul depunerii unei oferte individuale/ comune sustinuta financiar si/sau tehnico-profesional de catre tert sustinator ? se vor prezenta documentele conform art. 186 si art. 190 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv Legea 297/2011.Toti ofertanti vor prezenta documentele de calificare si selectie conform ANEXAEIII din Ordinul nr. 509 al presedintelui A.R.M.A.P. privind formularea criteriilor de calificare si de selectie, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei in data de 28 septembrie 2011 Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate: Persoane juridice romaneCertificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului. Cerinta minima: Prezentarea in original sau copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul? semnata de catre reprezentantul legala Certificatului constatator emis de ONRC. Din certificat trebuiesa rezulte obiectul de activitate al respectivului operator economic. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRCcod CPV 45233120-6- Lucrari de constructii de drumuri.Operatorul economic clasat pe primul loc, in urma evaluarii, vaavea obligatia de a prezenta in urma solicitarii autoritatii contractante Certificatului constatator emis de ONRC in original/copie legalizata.In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest document, iar corespondenta in codul CAEN va fi corelata cu partea de contract pe care o realizeaza.Persoane fizice romaneCerinta minima: Prezentarea original, copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul? semnata de catre reprezentantul legal a unui document cum ar fi: Autorizatie de functionare, Certificat de inregistrare / altele echivalente.Persoane juridice/ fizice straineCerinta minima: Prezentarea in original sau copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul? semnata de catre reprezentantul legal, a unor documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident. Documentelorprezentate se vor alatura traducerile autorizate a acestora in limba romana.In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte aceste documente.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Declaratie privind asigurarile, din care sa reiasa, ca in cazul atribuirii contractului, operatorul economic isi asuma obligatia de a incheia, inainte de inceperea lucrarilor, o asigurare ce va cuprinde toate riscurile ce ar putea aparea in derularea lucrarilor, privind utilajele, instalatiile de lucru, echipamentele, materialele de pe stoc, personalul propriu si reprezentantii imputerniciti sa verifice, sa testeze sau sa receptioneze lucrarile, precum si daunele sau prejudiciile aduse catre terte persoane fizice sau juridice la valoarea contractului.Executantul, conform contractului, are obligatia de a prezenta achizitorului, ori de cate ori i se va cere, polita sau politele de asigurare si recipisele pentru plata primelor curente, Cifra medie de afaceri globala, pe ultimii trei ani incheiati va fi de cel putin 1.555.062 leiConvertirea in lei si euro, pentru ofertantii romani si straini se va realiza la cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR, dupa cum urmeaza: anul 2010 1 euro=4, 2099 lei; anul 2011; 1 euro=4, 2379 lei., anul 2012 1 euro= 4, 4287 lei;, Bilantul contabil pe ultimii trei ani incheiatiPentru persoanele juridice straine se va prezenta situatia financiara anuala, pe ultimii trei ani incheiati, inregistrata laorganele fiscale competentedin tara de origine, insotite de traducerea autorizata si legalizata a documentelor solicitate mai sus.In conditiile Art. 190 din OUG 34/2006, cu modif. si compl. ulterioare, Conform ANEXEI 2 din Ordinul ANRMAP nr. 509 din 14.09.2011, in cazul ofertelor cu sustinere, cerinta privind cifra de afaceri solicitata va fi indeplinita in intregime de catre un singur sustinator, respectiv cerinta privind experienta similara solicitata va fi indeplinita in intregime de catre un singur sustinator.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: In cazul in care operatorul economic isi demonstreaza capacitatea tehnica si/sau profesionala prin sustinerea acordata de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva se va completa si prezenta declaratie de angajament privind sustinerea tehnica si profesionala ofertantului/candidatului/grupului de operatori economici?, Declaratie pe proprie raspundereCompletare Declaratiei prin care sa dovedeasca faptul ca la elaborarea ofertei pentru executia lucrarilor a tinut cont de obligatiile referitoare la conditiile privind masurile de protectie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica in timpul indeplinirii contractului de lucrari Informatii detaliate privind reglementarile care sunt in vigoare la nivel national si se refera la conditiile de mediu se pot obtine de la Ministerul Mediului si Padurilor sau de pe site-ul: http: //www.mmediu.ro, Informatii privind asociatii si/sau subcontractantiidocumentele vor preciza atat categoriile de lucrari care se vor executa cat ?i cota procentuala pe care o reprezinta aceste adin valoarea totala a contractului., Angajament ferm? ? daca ofertantul este sustinut tehnic/profesional in conformitate cu art. 190 din OUG 34 / 2006, In cazul in care operatorul economic isi demonstreaza capacitatea tehnica si/sau profesionala privind personalul angajat si al cadrelor de conducere care urmeaza a fi efectiv alocate pentru indeplinirea contractului de lucrari prin sustinerea acordata de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva se va completa si prezenta declaratia tert sustinator tehnic si profesional privind personalul angajat si al cadrelor de conducere care urmeaza a fi efectiv alocate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica-, 1. Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pentru indeplinirea contractului de lucrari.Nivel minim necesar: -
- un sef de santier - un inginer CFDP? absolvent cu diploma de licenta sau echivalent in domeniul respectiv
-un responsabil tehnic cu executia ? cu atestat valabil la data limita a depunerii ofertai pentru domeniul II.1 - drumuri atestat conform Ordin 777/2003; se vor prezenta autorizatia acestuia in copie si declaratia de disponibilitate a acestuia in original; responsabilul tehnic cu executia va fi prezent permanent pe santier pe perioada derularii contractului
-responsabil cu asig. calitatii AQ/CQ, atestat prin dispozitie interna, potrivit H.G. nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii-
-un coordonator in materie de securitate si sanatate in munca in perioada de executie; persoana desemnata va trebui sa respecte toate conditiile impuse de HG 300/2006.
Ofertantul va prezenta in copie certificata pentru conformitate cu originalul urmatoarele documente: -contractele de prestari servicii incheiate intre ofertant si persoanele respective, ori alte documente relevante, astfel incat sa rezulte indeplinirea cerintelor privind profilul/experienta specialistilor propusi sau acordul personalului propus pentru derularea contractului;
- diplome de studii privind specializareapersonalului (studiile, pregatirea profesionala, calificarea si atestarea profesionala) in cazul inginerilor/ subinginerilor;
- autorizatii/ certificate de atestare profesionala/ legitimatiile aferente emise de MDLPL/ MDRL/ MDRT / (aflate in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor) pentru responsabilii tehnici cu executia si daca e cazul pentru responsabilul cu calitatea, sau in lipsa acestora, deciziile de numire pentru pozitia respectiva si documentul/documentele de specializare in baza careia s-a realizat numirea (pentru acele pozitii unde nu exista reglementari in vigoare).
Ofertantul nu va putea completa sau propune inlocuitor si nici schimba pozitia propusa pentru nici un membru din echipa nominalizata pe perioada evaluarii ofertei depuse. Dupa incheierea contractului de executie de lucrari, nici un membru al echipei nominalizate in oferta nu va putea fi inlocuit fara acceptul autoritatii contractante., Informatii referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani, Informatii privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari, Angajament ferm ? dc. este cazul
se va face dovada resurselor tehnice si/sau profesionale invocate, prin depunerea de documente justificative ?, Informatii privind partea/partile din contract ce urmeaza sa fie indeplinite de catre asociati/subcontractanti, specializarea acestora si valoarea lucrarilor la care se angajeaza, completata de liderul asocierii ? ? daca este cazul, Nivel minim necesar: Experienta similara va fi dovedita astfel: prin prezentarea a minim 1 contract saumaxim 2 contracte de lucrarisimilare executate si duse la bun sfarsit in ultimii 5 ani calculati pana la data limita de depunere a ofertelor, a caror valoare cumulata va fi cel putin egala cu 777.531 lei.) insotita de certificate/documente/contracte/copii de pe parti relevante ale contractelor/recomandare/proces verbal receptie, emise sau contrasemnate de catre autoritatea sau clientul beneficiar al contractelor prin care se demonstreaza indeplinirea cerintei.Contractele de lucrari similare prezentate trebuie sa acopere domeniul drumuri ;
Declaratia va fi insotita de copii de pe partile relevante ale contractelor respective.Conform art. 14 din Ordinului Presedintelui A.N.M.R.M.A.P. nr. 509/2011, prin formulele ?lucrari executate si duse la bun sfarsit?
si ?contract de lucrari finalizat? se inteleg: - lucrari receptionate partial care sunt insotite de proces-verbal de receptie partiala, sau- lucrari receptionate insotite de proces-verbal la terminarea lucrarilor, sau- lucrari receptionate insotite de proces-verbal de receptie finala
-dupa caz proces verbal de receptie partiala, proces verbal la terminarea lucrarilor sau proces verbalde receptie finala, pentru contractul prezentat .In cazul in care contractul contine clauze de confidentialitate, care impiedica prezentarea lui, ofertantul va prezenta paginile din contract din care sa rezulte: partile contractante, obiectul contractului, durata acestuia, pretul contractului precum si pagina finala cu semnaturi;In cazul in care in obiectulcontractului/contractelor prezentat/ prezentate ca experienta similara se regasesc si alte elemente in afara acelor categorii de lucrari similare supuse
prezentei achizitii (ex. proiectare, achizitie bunuri etc.), pentru indeplinirea cerintei minime privind experienta similara valoarea acestor elemente nu va fi luata in considerare.
In cazul in care contractul prezentat ca experienta similara a fost executat in asociere valoarea ce va fi luata in considerare pentru indeplinirea cerintei minime se va calcula in conf. cu procentul prevazut in contractul de asociere pentru categoriile de lucrari similare. Se va prezenta copie certificata ?conform cu originalul" a contractului de asociere si doc. doveditoare din care sa rezulte exec. acelor categorii de lucrari ca exp. similara.
In cazul in care contractul prezentat caexperienta similara a fost executat ca subcontractant valoarea ce va fi luata in considerare pentru indeplinirea cerintei minime se va calcula in conf. cu valoarea contractului de subcontractare pentru categoriile de lucrari similare. Se va prezenta copie certificata ?conform cu originalul" a contractului desubcontractare si doc. doveditoare din care sa rezulte exec. acelor categ.de lucrari ca exp.similara.
Ofertantii care prezinta contracte incheiate in alta moneda decat Lei sau Euro au obligatia de a efectua conversia in moneda Euro si Lei, la ratele de schimb medii anuale stabilite de catre Banca Nationala a tarii respective in care s-a facut inregistrarea si va specifica ratele utilizate in oferta depusa. - Certificat privind implementarea si mentinerea unui Sistem de Management de Mediu in conformitate cu cerintele ISO 14001:2005 sau echivalent, pentru domeniul activitatilor aferente obiectului procedurii. In cazul unei asocieri aceasta conditie trebuie sa fie indeplinita de unul dintre asociati, in copie conform cu originalul, semnata si stampilata de administratorul firmei;In cazul unei asocieri, fiecare dintre asociati va prezenta un astfel de Certificat sau echivalent, pentru partea sa de implicare in contract, conform Anexei 2 la Ordinul nr. 509 din 14.09.2011? Nu se admit ofertantii in curs de certificare. Ofertantii care dovedesc faptul ca raportul de audit a fost finalizat si din acesta rezulta emiterea certificatului sunt admisi.Domeniul de certificare al ofertantului trebuie sa corespunda obiectului prezentei proceduri., - Certificat privind implementarea si mentinerea unui Sistem de Management al Calitatii, in conformitate cu cerintele specificatiei ISO 9001:2008 sau echivalent in domeniul activitatilor aferente obiectului procedurii, in copie conform cu originalul, semnata si stampilata de administratorul firmei;In cazul unei asocieri, fiecare dintre asociati va prezenta un astfel de Certificat sau echivalent, pentru partea sa de implicare in contract, conform Anexei 2 la Ordinul nr. 509 din 14.09.2011? Nu se admit ofertantii in curs de certificare. Ofertantii care dovedesc faptul ca raportul de audit a fost finalizat si din acesta rezulta emiterea certificatului sunt admisi.Domeniul de certificare al ofertantului trebuie sa corespunda obiectului prezentei proceduri.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 23.08.2013 09:30
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 23.08.2013 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: Pana la: 20.11.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 08.08.2013 18:51