Achizitie publica - Modernizare strazi comuna Tomnatic, judetul Timis
Detaliu pentru invitatia numarul 345342
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 345342/15.04.2013
Denumire contract: Modernizare strazi comuna Tomnatic, judetul Timis
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA TOMNATICCod fiscal: 16590331, Adresa: STR. PRINCIPALA, NR. 258, Tomnatic, Telefon: +40 0256374243, Fax: +40 0256374243
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: STR. PRINCIPALA, NR. 258, Tomnatic, Romania, cod postal: 307255, telefon: +40 0256374243, fax: +40 0256374243, persoana de contact: STOIAN VASIU
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: STR. PRINCIPALA, NR. 258, Tomnatic, Romania, cod postal: 307255, telefon: +40 0256374243, fax: +40 0256374243 . Vizita in teren va avea loc in data de 23.04.2013 ora 12:00
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Modernizare strazi comuna Tomnatic, judetul Timis
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Incheierea unui contract de achizitie publica pentru executarea unor lucrari privind obiectivul "Modernizare strazi comuna Tomnatic, judetul Timis".Alte detalii se regasesc in Proiect tehnic ? Caiete de sarcini, Liste de cantitati. Partea desenata a proiectului tehnic se gaseste pe suport electronic la sediul Primariei comunei Tomnatic.Total executie lucrari: Valoare estimata pentru executie = 8566965, 76 lei
II.1.6) CPV: 45233140-2 - Lucrari de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 8, 566, 965.76 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare este de 170.000 lei si se va constitui conform art.86 alin(1) din H.G. nr.925/2006. Perioada de valabilitate a garantiei de participare trebuie sa fie cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv 60 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. Garantia de participare va fi retinutadaca: - ofertantul isi retrage oferta in perioada de valabilitate a acesteia; - ofertantul a carui oferta a fost stabilita castigatoare nu constituie garantia de buna executie in perioada de valabilitate a ofertei; - oferta sa fiind stabilita castigatoare, ofertantul refuza sa semneze contractul de achizitie publica in perioada de valabilitate a ofertei; Garantia de participare constituita de ofertanti se returneaza de catre autoritatea contractanta dupa semnarea contractului de achizitie publica cu ofertantul declarat castigator, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la data expirarii perioadei de valabilitate a ofertei. In cazul ofertantilor IMM conform legii 346/2004 , garantia de participare se constituie in procent de 50% din cuantum. Contul in care se va depune garantia de participare: RO87TREZ6275006XXX000649. Conformart.278^1 alin. 1 lit. b din OUG 34/2006 autoritatea contractanta va retine contestatorului (in cazul unei contestatii nefondate catre CNSC) din garantia de participare in raport cu valoarea estimata a contractului suma de 8.416, 69 lei ? constituita astfel: 7.980 lei + 0, 01% din ceea ce depaseste 4.200.001 lei.In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici.Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana. Echivalenta pentru o garantie de participare depusa in euro se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile.
Garantie de buna executie
Se va constitui in termen de 3 zile de la data semnarii contractului. Garantia de buna executie se constituie in cuantum de 10% din valoarea fara TVA a contractului, astfel: - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ( Formularul nr. 26 ) sau de o societate de asigurari (conf. art. 90 alin. 1 din HG 925/2006) sau prin retineri succesive din plata cuvenita pentru facturile partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritatii contractante cf. H. 1045/2011. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului. Pe parcursul indeplinirii contractului autoritatea contractanta va alimenta acest cont prin retineri succesive din sumele datorate. In cazul ofertantilor din categoria intreprinderilor mici si mijlocii garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantum.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Prezentare Formular 1 - Declaratie pe proprie raspundereIncadrarea in situatia prevazuta la art. 180 din OUG nr. 34/2006 completata si modificata atrage excluderea ofertantului din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica.Prezentare Formular nr. 2 - Declaratie pe proprie raspundere. In situatia in care din documentele solicitate reiese ca ofertantul se afla intr-una din situatiile prevazutede art. 181 din OUG nr. 34/2006, autoritatea contractanta are dreptul de a exclude ofertantul de la procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica.Declaratie privind calitatea de participant la procedura ? Formular 3Prezentare declaratie privind neincadrarea in art. 69'1- Formular nr. 4 aceasta trebuie prezentata si de catre tertul sustinator (tertii sustinatori), precum si de subcontractant(i).Certificat de participare la procedura de achizitie cu oferta independenta, completat, semnat si parafat de reprezentantul autorizat sa angajeze firma ofertanta in contract Formular 5.In cazul ofertei comune fiecare asociat va prezenta documentele mai sus precizate.Toate certificatele/documentele/formularele mentionate mai sus trebuie sa fie prezentate in original sau copie legalizata.Autoritatea isi rezerva dreptul, cf. art. 11 alin. 3 din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare de a solicita precizari sau confirmari suplimentare cu privire la orice document prezentat de catre operatorii economici, atat acestora cat si autoritatilor competente ce pot furniza informatii.Lista persoanelor care detin funcii de decizie in autoritatea contractanta cu privire la organizarea, derularea, finalizarea procedurii de atribuire: ORDONATOR DE CREDITE: VASIU STOIAN - Primar Comuna TomnaticCOMISIE: COMAN MARIUS-OVIDIU - Presedinte Comisie, GRAD EUGENIA-CORNELIA - Membru, CIORNEI CALIN - Membru, TACIUC VASILE - Membru, ALEXA FLORIN - MembruPersoanele juridice/fizice romane trebuie sa prezinte: a) Certificat de atestare fiscala privind plata obligatiilor catre bugetul general consolidat de stat eliberat de D.G.F.P. din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii catre Bugetul general consolidat.b) Certificat de atestare fiscala privind plata obligatiilor catre bugetul local din care sa reiasa ca ofertantul nu are obligatii restante la bugetul local.Documentele vor fi prezentate in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul".Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii - eliberate de autoritati ale tarii de origine (certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta.Documentele vor fi prezentate in original sau copie legalizata si vor fi insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art.182 din OUG nr. 34/2006, aprobata prin Legea nr.337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Documentele vor fi prezentate insotite de traducerea autorizata si legalizata in limba romana.Din certificatele prezentate Ofertantul/Ofertantii trebuie sa nu aiba datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.In cazul ofertei comune fiecare asociat va prezenta documentele mai sus precizate. Pentru persoane juridice/fizice romane: Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului din care sa reiasa ca agentul economic are prevazut in obiectul de activitate domeniul de activitatea supus licitatiei si nu are inscrise urmatoarele mentiuni: falimente, condamnari, abuz de incredere, fals, uz de fals, concurenta neloiala, - abateri. (in cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest certificat) .Pentru persoane juridice/fizice straine: Pentru a-si demonstra capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, ofertantul/candidatul va prezenta documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare/atestare cu apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, precum si un certificat de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) valabil pentru anul calendaristic in curs, in traducere legalizata in limba romana.(in cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular). Acestea se vor prezenta in traducere legalizata.Certificatele/documentele se vor prezenta in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul".
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Vor fi prezentate: - bilant contabil sau extras din acesta aferente exercitiului financiar 2011, vizat si inregistrat de organele competente. Documentele solicitate vor fi prezentate de ofertanti/ofertantii asociati in copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul". Pentru persoanele juridice straine, documentele edificatoare sunt acceptate cu conditia sa fie in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident si sa fie prezentate in copie certificata pentru conform cu originalul in traducere in limba romana, semnata si parafata de un traducator autorizat. Se va completa fisa de informatii generale (Formularul nr. 6), Acces la lichiditati, credite/alte mijloace financiare pentru executie lucrari de 1.700.000 lei pentru o perioada de min. 5 luni pentru proiectul propus independent de angajamentele pentru alte contracte, dovedite prin scrisoare bancara. Avand in vedere numarul limitat de transe de rambursare plata de catre finantator a sumelor cheltuite de catre beneficiar, executantul trebuie sa detina resursele financiare necesare executiei pe o perioada de minim 5 luni.Plata se va efectua in fct. de sumele alocate de MDRT.La fiecare aloc. bug, dupa rectificarea bugetului local cu suma alocata, executantul va emite factura care va fi achitata de beneficiar.Cf.Norm.Metod. de apl. a H.G.577/1997 aprobate prin Ordinul MADRT nr.1564/2010, alocarea fondurilor de catre MDRT se efect. esalonat, in limita plafoanelor anuale aprobate la nivelul ministerului, pana la finalizarea decontarii valorii contractate a obiectivului., Media cifrei de afaceri globale aferenta executiei de lucrari ce vizeaza activitatea din cel mult ultimii 3 ani, respectiv 2010, 2011 si 2012, trebuie sa fie cel putin egala cu de doua ori valoarea lucrarilor supuse prezentei licitatii, respectiv 17.133.931, 52 lei (pe total in cazul societatilor mixte/consortiilor/asocierilor sau pentru o singura firma in cazul unui singur ofertant). Nu se impune dovedirea acestui indicator prin prezentarea bilantului contabil aferent anului 2012, Autoritatea Contractanta lasand la latitudinea operatorului economic documentele care vor fi prezentate. Ofertantii straini vor lua in calcul cursul mediu, comunicat de ECB pentru anul respectiv. Se va completa Formularul 28 declaratie financiara.In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute in Legea nr.346/2004 - Formular Anexa A cifra de afaceri poate sa fie cu 50% mai mica decat valoarea licitata. Se va prezenta Formularul nr. 29 identificare financiara.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Ofertantul impreuna cu asociatii ? trebuie sa prezinte o lista a principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani (2008, 2009, 2010, 2011 si 2012) continand valori, perioade de executie, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati locale sau clienti privati. In cazul societatilor mixte/consortiilor/asocierilor, toti membrii impreuna trebuie sa demonstreze valoarea de minim 8.566.965, 76 lei prezentand un contract de executie lucrari cu obiect similar conform Cod CPV 45233140-2 - Lucrari de drumuri (Rev.2) . Daca este un singur ofertant acesta trebuie sa demonstreze valoarea de minim 8.566.965, 76 lei prezentand un contract de executie lucrari cu obiect similar conform Cod CPV 45233140-2 - Lucrari de drumuri (Rev.2).Se va prezenta Form.30, o lista a lucrarilor executate in ultimii 5 ani Form.8, insotita de certificari din care sa reiasa beneficiarii, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor precum si daca lucrarile au fost executate in conf. cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit -Formular R-emise sau contrasemnate de benef. Acestea vor fi prezentate in copii Legaliz/copie lizibila cu ment."cf cu originalul", Operatorul economic impreuna cu ofertantul asociat si subcontractant, dupa caz, trebuie sa faca dovada ca poate dispune (proprietate / leasing sau contract / conventie de inchiriere) de toate tipurile de echipamente asa cum au fost ele mentionate in Caietul de sarcini ce face parte integranta din documentatia de atribuire si de urmatoarele: - statie/statii de preparat mixturi asfaltice sau contract cu o statie/statii de mixturi asfaltice.Se vor accepta si declaratii referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.Documentele se vor prezenta copii legalizate/ copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul". Se va prezenta Formularul 13 ., Lista nominala a personalului propus pentru indeplinirea contractului: Expertii cheie trebuie sa fie minim 4 (patru) si sa indeplineasca urmatoarele criterii minimale: - sef de santier: 1 inginer cu specizarea CFDP cu experienta profesionala in domeniul constructiilor de drumuri, poduri, dupa caz;
-1 responsabil tehnic responsabil cu executia (RTE) in domeniul constructiilor de drumuri, poduri, dupa caz, atestat MDRT;
- 1 responsabil cu asigurarea calitatii (CQ controlor de calitate);
- 1 inginer topometrist.Se solicita persoane diferite pentru fiecare pozitie.Se vor prezenta copii legalizate/copii lizibile cu mentiunea , ,conform cu originalul? dupa atestat/autorizatie pentru RTE, iar pentru expertii CQ decizia de numire. Se va prezenta Declaratie de disponibilitate. Nota: Se va permite, pe langa prezentarea de contracte de prestari servicii si contracte de colaborare cu persoanele de specialitate. Se vor prezenta Formularelor nr. 9-12., Informatii privind subcontractantii: Completarea si prezentarea Formularului nr.14 Declaratie privind subcontractantii, specializarea si acordul acestora. Informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are intentia sa o subcontracteze. Completarea Formularului 4 Declaratie privind neincadrarea in sit. art. 69^1 din OUG 34/2006. In cazul in care parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, autoritatea contractanta are obligatia de a solicita, la incheierea contractului de achizitie publica respectiv, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica.Se va completa si prezenta Formularul nr. 15?Acord de subcontractare., Informatii privind asociatii: Acordul de asociere prezentat in original, va cuprinde in mod obligatoriu, drepturile si obligatiile fiecarui asociat, perioada de valabilitate (minim: durata contractului), desemnarea asociatului lider ce va fi raspunzator de indeplinirea obligatiilor contractuale, procentul de indeplinire a contractului corespunzator fiecarui asociat (procent si valoare), obiectul concret al contributiei fiecarui asociat la realizarea contractului; clauze de reziliere.In cazul in care oferta este declarata castigatoare , la semnarea contractului de lucrari va fi prezentat acordul de asociere legalizat. Cerinta minima privind cifra medie de afaceri in domeniul principal de activitate va putea fi dovedita prin luarea in considerare a resurselor tuturor asociatilor. Asociatia va prezenta un singur set de documente ce vor fi inserate in ordinea solicitarii prin prezenta Fisa de date a achizitiei, succesiv pentru fiecare asociat .Se va completa si prezenta Formularul nr. 16-Acord de asociere. Se va completa si prezenta Formularul nr. 17 Declaratie privind partea / partile din contract care sunt indeplinite de asociati si specializarea acestora. Se va completa si prezenta Formularul nr. 18 Declaratie privind legalizarea asocierii, Informatii privind sustinerea tehnica si/sau profesionala: Capacitatea tehnica si/sau profesionala a operatorului economic sau a grupului de operatori economici, poate fi sustinuta si de un tert, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva. Persoana care asigura sustinerea nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit.a), c1) si d) din O.U.G. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Tertul sustinator nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la 69^1 din OUG 34/2006. Se vor prezenta Formular 7, Formular 19, Formularul 19.1 si 19.2 Certificare ISO 9001 /2008 sau echivalent pentru domeniul de activitate care face obiectul achizitiei ? valabila la data limita de depunere a ofertelor., Standardele de protectia mediului ISO 14001 sau echivalent pentru domeniul de activitate care face obiectul achizitiei ? valabila la data limita de depunere a ofertelorPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 10.05.2013 10:30
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 10.05.2013 11:30
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 10.07.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Alte fonduri
Data expedierii prezentei invitatii: 15.04.2013 14:21