Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Produse si servicii specializate de suport si consultanta pentru intretinerea si optimizarea infrastructurii IT&C


Detaliu pentru invitatia numarul 336877
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OG 34
Autoritate contractanta: FONDUL ROMAN DE CONTRAGARANTARE S.A.
Numar invitatie: 336877/05.10.2012
Denumire contract: Produse si servicii specializate de suport si consultanta pentru intretinerea si optimizarea infrastructurii IT&C
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialFONDUL ROMAN DE CONTRAGARANTARE S.A.Cod fiscal: 26308846, Adresa: Bucuresti, Calea Plevnei, nr.46-48, Corp A, sector 1, Bucuresti, Telefon: 031 4328832, 031 4328833, 031 4328834, 031 4328835, Fax: 031 4328832, 031 4328833, 031 4328834, 031 4328835
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Bucuresti, Calea Plevnei, nr.46-48, Corp A, sector 1, Bucuresti, Romania, cod postal: 010096, telefon: +40 314328833, fax: +40 314328832, persoana de contact: Andrei Predescu
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Bucuresti, Calea Plevnei, nr.46-48, Corp A, sector 1, Bucuresti, Romania, cod postal: 010096, telefon: +40 314328833, fax: +40 314328832, persoana de contact: Andrei Predescu
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (Contragarantarea garantiilor acordate de fondurile de garantare pentru creditele acordate de IMM-uri de la institutiile de credit si alte institutii financiare nebancare, autorizate potrivit legii)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Produse si servicii specializate de suport si consultanta pentru intretinerea si optimizarea infrastructurii IT&C
II.1.2) Tip contract: Servicii
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Un contract de achizitie publica
II.1.6) CPV: 72000000-5 - Servicii IT: consultanta, dezvoltare de software, internet si asistenta (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 409, 400 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei pentru participare: 8, 188.00 Lei. Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu cea a ofertelor, respectiv 90 zile de la data limita de depunere a ofertelor.Modul de constituire a garantiei pentru participare: 1. Prin orice instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care se va prezenta in original. In acest caz se va utiliza modelul FORMULAR 1? Scrisoare de garantie bancara.2. Prin virament bancar. In acest caz se vor folosi urmatoarele date: Cont IBAN RO69 BTRL 04301202U10055XX, cont deschis la Banca TransilvaniaPentru intreprinderile mici si mijlocii garantia se poate constitui in procent de 50% din cuantumul garantiei de participare.Garantia de participare va fi retinuta/restituita in conditiile prevazute la art. 87 si 88 din HG 925/2006.Cuantumul garantiei de participare ce se va retine in conditiile art 278^1 alin. (1) lit. a) din OUG 34/2006 este de 4, 094.00 Lei.In conformitate cu Art. 33 alin (3) din HG 925/2006 in cadrul sedintei de deschidere vor fi respinse ofertele care se incadreaza intr-una dintre urmatoarele situatii: a) au fost depuse dupa data si ora-limita de depunere sau la o alta adresa decat cele stabilite in anuntul de participare;b) nu sunt insotite de garantia de participare, in cuantumul, forma si avand perioada de valabilitate solicitate in documentatia de atribuire.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie se va solicita la incheierea contractului. Cuantumul acesteia va fi de 5% din pretul contractului fara T.V.A.Garantia de buna executie se va constitui in conditiile art. 89 alin. (1) si (2), 90 alin. (1), 91 si 92 alin. (1) din H.G. nr. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Se va putea utiliza modelul furnizat in prezenta documentatie de atribuire, FORMULAR 16 - Scrisoare de garantie de buna executie.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Situatia personala a candidatului sau ofertantului: Completare si semnare FORMULAR 2 - Declaratie privind eligibilitatea, declaratie privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.In caz de asociere se completeaza de catre fiecare asociat. Documentul se va prezenta in original.2. Neincadrarea in cazurile prevazute de art. 181 din OUG nr. 34/2006: Completare si semnare FORMULAR 3 - Declaratie privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.In caz de asociere se completeaza de catre fiecare asociat. Documentul se va prezenta in original.3. Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele4. Certificat de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale) din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun oferteleNota: Operatorii economici nerezidenti (straini) au dreptul de a prezenta orice documente edificatoare pentru demonstrarea faptului ca si-au indeplinit obligatiile de plata catre bugetul de stat si cel local, eliberate de autoritatile competente ale tarii de origine. Documentele se vor prezenta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana a acestora.In caz de asociere se prezinta de catre fiecare asociat. Documentele se va prezenta in original, copie legalizata, sau copie conform cu originalul.5. Evitarea conflictului de interese: Completare si semnare FORMULAR 4 - Declaratie privind neincadrarea in dispozitiile art. 69^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Persoanele cu functii de decizie din cadrul autoritatii contractante: Director EconomicAlis ToporceaConsilier Juridic Gabriela MunteanuSef Serviciu IT Serban ComanExpert AchizitiiAndrei PredescuIn caz de asociere se completeaza de catre fiecare asociat. Documentul se va prezenta inclusiv de subcontractanti si/sau terti sustinatori. Documentul se va prezenta in original.Incadrarea oricaruia dintre asociati/subcontractanti/terti sustinatori in oricare din situatiile prevazute la art. 69¹ din OUG 34/2006 atrage excluderea ofertei comune din procedura de atribuire a contractului.6. Calitatea de participant la procedura: Completare FORMULAR 5 - Declaratie privind calitatea de participant la procedura.In caz de asociere se completeaza de catre fiecare asociat. Documentul se va prezenta in original.7. Participarea cu oferta independenta: Completare si semnare FORMULAR 6 ? Certificat de participare la procedura cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui ANRMAP nr. 314/2010 privind punerea in aplicare a certificatului de participare la licitatii cu oferta independenta.In caz de asociere se completeaza de catre liderul de asociere. Documentul se va prezenta in original.Note: a) Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita in mod direct informatii de la autoritatile competente care emit documente relevante in scopul verificarii datelor din declaratiile furnizate de ofertantib) Ofertantul nu are dreptul ca in cadrul aceleiasi proceduri sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor ofertelor in cauza;c) Ofertantul nu are dreptul ca in cadrul aceleiasi proceduri sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant subcontractant. 1. Obiectul de activitate corespunzator obiectului proceduriiCertificat constatator emis de Oficiului National al Registrului Comertului (cu cel mult 30 zile inainte de data stabilita pentru depunerea ofertei), din care sa rezulte obiectul de activitate al respectivului operator economic, faptul ca nu sunt incluse mentiuni cu privire la aplicarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei si ca nu sunt inscrise mentiuni cu privire la suspendarea temporara a activitatii, operata in perioada de depunere a ofertelor si/sau de executare a contractului.Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN al ofertantului din certificatul constatator emis de ORC. Documentul se va prezenta in original, in copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilata , ,conform cu originalul??.Inainte de comunicarea rezultatului procedurii, ofertantului situat pe primul loc i se va solicita prezentarea pentru conformitate a documentului in original sau copie legalizata.Persoanele straine vor prezenta documente echivalente din care sa rezulte apartenenta din punct de vedere profesional si obiectul activitatii care sa includa obiectul contractului, insotite de traduceri autorizate in limba romana.In caz de asociere se prezinta de catre fiecare asociat. Documentele se va prezenta in original, copie legalizata, sau copie conform cu originalul.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: 1. Informatii privind situatia economico-financiara: Se vor prezenta informatii privind situatia economico-financiara a operatorului., 2. Informatii privind media cifrei de afaceri globale: Pentru a fi considerat calificat ofertantul trebuie sa faca dovada unui nivel minim almediei cifrei de afaceri globale pe ultimii trei ani financiari incheiati (2009, 2010, 2011) de 800, 000.00 Lei., 3. Bilanturile contabile: Se vor prezenta bilanturile contabile aferente anilor 2009, 2010 si 2011, din care sa rezulte cifra de afaceri globala, vizate si inregistrate de organele competente.Pentru operatorii economici nerezidenti, in masura in care publicarea bilanturilor contabile nu este prevazuta de legislatia tarii de origine/tarii in care este stabilit operatorul economic, atunci acesta va prezenta alte documente edificatoare care sa reflecte o imagine fidela a situatiei economice si financiare a operatorului economic.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: 1. Lista principalelor prestari de servicii: Ofertantul va prezenta o lista a principalelor prestari de servicii din ultimii 3 ani, continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati.Se va completa FORMULAR 8 ? Lista principalelor prestari de servicii din ultimii 3 ani., 2. Experienta similaraIn lista principalelor prestari de servicii ofertantul trebuie sa includa cel putin cate un contract care sa dovedeasca: a) Experienta intr-un contract ce a presupus prestarea de servicii pentru implementarea unei solutii informatice avand ca scop protejarea datelor organizatiei si montiorizarea accesului la acestea, in valoare minima de 250, 000.00 Lei. b) Experienta intr-un contract ce a presupus prestarea de servicii pentru realizarea activitatilor de audit/analiza asupra infrastructurii si sistemelor IT in vederea propunerii de solutii pentru optimizarea acestora, in valoare minima de 150, 000.00 Lei., Cerinta poate fi indeplinita si prin prezentarea unui singur contract numai daca prin aceasta se certifica experienta intr-un contract ce a presupus atat prestarea de servicii pentru realizarea activitatilor de audit/analiza asupra infrastructurii si sistemelor IT in vederea propunerii de solutii pentru optimizarea acestora cat siimplementarea unei solutii informatice avand ca scop protejarea datelor organizatiei si monitorizarea accesului la acestea. In acest caz valoarea minima a contractului va fi de 400.000, 00 Lei.Se vor prezenta documente suport: copii contracte (parti relevante din contracte), copii minute de acceptanta, copii procese verbale de receptie, recomandari, sau orice alte documente echivalente, contrasemnate de catre autoritatea contractanta benficiara sau de catre clientul privat beneficiari ai furnizarilor de preduse, respectiv prestarilor de activitati., 3. Informatii referitoare la personalul/ organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre candidat/ ofertantSe va completa FORMULAR 10 - Lista cu personalul specialitate, 4. Cerinte echipa de proiecta) Manager de ProiectAbsolvirea studiilor universitare in domeniul tehnic (IT&C, stiinte exacte etc.) / asociat domeniului tehnic / managementCertificare profesionala de specialitate in Project Management cu referire la metodologii de Project Management recunoscute la nivel international (PMP, PRINCE2 sau echivalent)Certificare in domeniul managementului calitatii (Total Quality Management Certification sau echivalent)Se vor prezenta: FORMULAR 11 ? CV, documente suport doveditoare, FORMULARULUI 11A - Declaratie de disponibilitate (pentru expertii care nu sunt angajati ai Ofertantului), b) Expert componenta descoperire, monitorizare si protejare a datelor confidentialeAbsolvirea studiilor universitare in domeniul IT&CCertificat/diploma de consultant pentru solutia de descoperire, monitorizare si protejare a datelor confidentiale in tehnologia ofertataCertificat/diploma privind competentele tehnice pentru solutia de descoperire, monitorizare si protejare a datelor confidentiale in tehnologia ofertataExperienta generala dovedita de minim 2 ani in domeniul IT&CExperienta specifica in cel putin un contract care a avut ca scop implementarea unei solutii de descoperire, monitorizare si protejare a datelor confidentiale in tehnologia ofertataSe vor prezenta: FORMULAR 11 ? CV, documente suport doveditoare, FORMULARULUI 11A - Declaratie de disponibilitate (pentru expertii care nu sunt angajati ai Ofertantului), c) Expert monitorizare date si protectie serverAbsolvirea studiilor universitare in domeniul IT&C ? dovada se va face prin prezentarea in copie a diplomei de studii;Competente in domeniul protectiei, monitorizarii datelor si activitatii utilizatorilorCompetente dovedite in domeniul retelelor si comunicatiilorExperienta generala dovedita de minim 5 ani in domeniul IT&CExperienta in cel putin un contract care a avut ca scop implementarea unui sistemde monitorizare date si securizare serverSe vor prezenta: FORMULAR 11 ? CV, documente suport doveditoare, FORMULARULUI 11A - Declaratie de disponibilitate (pentru expertii care nu sunt angajati ai Ofertantului), d) Expert virtualizare si securitate informationalaAbsolvirea studiilor universitare in domeniul tehnic (IT&C, electronic, stiinte exacte, etc.)Competente dovedite in domeniul securitatii tehnologiei informatiei, demonstrate prin certificari/diplome/absolvire cursuri de specialitate.Certificare profesionala care sa ateste competente in desfasurarea activitatii de audit intern pentru componenta de securitate informationala in cadrul proiectului proiectului, de tip CISA sau echivalentCertificare profesionala care sa ateste competente in desfasurarea activitatii de audit intern al proceselor informationale de tip ITIL V3 Foundation sau echivalentCertificare profesionala care sa ateste competente inevaluarea componentelor de infrastructura (hardware, software si de comunicatii) oferita de un producator consacrat de solutii de stocare IT sau de catre o institutie recunoscuta de catre acesta de tip Information Storage Associate sau echivalent, Certificare profesionala care sa ateste competente in domeniul solutiilor de virtualizare si tehnologii de tip Cloud, pentru optimizariea folosirii componentelor de infrastructura (hardware, software si de comunicatii), de tip Virtualized Data Center and Cloud Infrastructure Solutions sau echivalentCertificare profesionala care sa ateste competente in activitatii de audit intern si planificare pe medii IT eterogen pentru impelemtarea solutiilor de virtualizareExperienta dovedita de minim 5 ani in domeniul IT&CExperienta dovedita de minim 3 ani in domeniul securitatii IT, in proiectarea de sisteme de securitate a informatieiSe vor prezenta: FORMULAR 11 ? CV, documente suport doveditoare, FORMULARULUI 11A - Declaratie de disponibilitate (pentru expertii care nu sunt angajati ai Ofertantului), e) Coordonator tehnic, procese si arhitectura sistemAbsolvirea studiilor universitare in domeniul tehnic (IT&C, electronic, stiinte exacte, etc.)Certificare profesionala in domeniul managementului de risc de tip MoR sau echivalentCertificare profesionala pentru organizarea proceselor informationale de tip ITIL® v3 Expert sau echivalent.Certificare profesionala in domeniul arhitecturilor de tip enterprise (TOGAF 9 sau echivalent), emisa de o institutie recunoscuta atat national cat si international in domeniul arhitecturilor de tip Enterprise.Experienta generala dovedita de minim 5 ani in domeniul IT&CExperienta specifica de minim 3 ani in coordonarea echipelor tehnice de specialisti IT&C, Experienta specifica de minim un an in organizarea si optimizarea proceselor interneExperienta specifica de minim 2 ani in activitati de proiectare de arhitecturi de sistem si/sau proiectare de arhitecturi de solutie si/sau proiectare de arhitecturi infrastructuri IT, Se vor prezenta: FORMULAR 11 ? CV, documente suport doveditoare, FORMULARULUI 11A - Declaratie de disponibilitate (pentru expertii care nu sunt angajati ai Ofertantului), f) Expert instruireAbsolvirea studiilor universitare in domeniul tehnic (IT&C, electronic, stiinte exacte, etc.).Calificare in domeniul furnizarii de programe de instruire cu certificat autorizat CNFPA cod 241205 sau echivalent.Experienta generala de minim 5 ani in domeniul educational/formare/instruire/ IT&C/tehnic sau o combinatie a acestora.Experienta specifica de minim 3 ani in activitati precum: instruire, training, organizarea de curusuri, sustinerea de sesiuni de instruire a adultilor, formare formatori, instruire administratori, pregatire curricule de curs, pregatire documentatiilor de instruire.Se vor prezenta: FORMULAR 11 ? CV, documente suport doveditoare, FORMULARULUI 11A - Declaratie de disponibilitate (pentru expertii care nu sunt angajati ai Ofertantului), 5. SubcontractareIn cazul in care oferta este depusa de un operator economic care are, eventual, intentia de a subcontracta parte/parti din contract, se vor prezenta informatiile privind subcontractantii partea/partile din contract care vor fi indeplinite de catre acestiaSe va prezenta Formularul 12 - Lista cu subcontractanti si specializarea acestora Ofertantul va prezenta certificate emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat si mentine, un sistem de management al calitatii conform ISO 9001:2008 sau echivalent
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
40
Descriere: Punctajul financiar ? Pfinanciar(n), se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturile ofertate (valoarea in lei, fara TVA) ? Pret(min), se acorda 40 de puncte; b) Pentru alt pret decat cel prevazut la litera a) se acorda punctaj astfel: Pfinanciar(n) = Pret(min) /Pret(n) x 40 puncte; unde: Pfinanciar(n) este punctajul financiar al ofertei evaluate; Pret(min) este cel mai mic pret (valoarea in lei, fara TVA) din ofertele prezentate; Pret(n) este pretul ofertei pentru care se face evaluarea (valoarea in lei, fara TVA).
2. Factor tehnic 1 (FT1): suport pentru Smart Phone
15
Descriere: Daca sistemul ofertat permite in mod nativ instalarea de agenti pe dispozitive de tip Smart Phone cu aplicarea tuturor politicilor de protectie definite pe platforma asurpa acestor dispozitive mobile se acorda PFT1 = 15 puncte. Daca functionalitatea va fi dezvoltata atunci se vor acorda 7.5 puncte.In cazul in care functionalitatea nu este nici nativa solutiei ofertate, nici nu va face obiectul dezvoltarii, se vor acorda 0 puncte.
3. Factor tehnic 2 (FT2): protectia agentului impotriva opririi voite a acestuia
15
Descriere: Daca sistemul ofertat este protejat in mod nativ de potentiala actiune a utilizatorilor de dezactivare a agentului (fie agentul nu este identificabil de catre utilizatorul dispozitivului, fie sistemul il reinstaleaza automat in cazul stergerii neautorizate, fie prin alte mijloace) se acorda PFT2 = 15 puncte. Daca functionalitatea va fi dezvoltata atunci se vor acorda 7.5 puncte.In cazul in care functionalitatea nu este nici nativa solutiei ofertate, nici nu va face obiectul dezvoltarii, se vor acorda 0 puncte.
4. Factor tehnic 3 (FT3): monitorizarea transferului de date pe dispozitivele eSATA
15
Descriere: Daca sistemul ofertat permite in mod nativ aplicarea politicilor de protectie ale platformei in cazul transferului de date intre ''end-point'' (calculator sau SmartPhone) si dispozitive de tip eSATA se acorda 15 puncte. Daca functionalitatea va fi dezvoltata atunci se vor acorda 7.5 puncte.In cazul in care functionalitatea nu este nici nativa solutiei ofertate, nici nu va face obiectul dezvoltarii, se vor acorda 0 puncte.
5. Factor tehnic 4 (FT4): timpul de implementare
15
Descriere: Autoritatea contractanta va puncta timpul de implementare ofertat, altul, dar mai mic, decat cel solicitat in cerintele minime si obligatorii din Caietul de sarcini. Astfel, pentru cel mai mic timp de implementare ofertat , T(min), altul decat cel solicitat in cerintele minime din Caietul de sacini se vor acorda PFT3T(min) = 15 puncte, unde PFT3T(min) reprezinta punctajul obtinut de oferta cu cel mai mic timp de implementare ofertat; pentru un alt timp de implementare ofertat, T(n), mai mare decat T(min), dar mai mic decat timpul de implementare solicitat in cerintele minime din Caietul de sarcini, punctajul se va acorda in baza formulei: PFT3T(n) = T(min)/T(n) *15, unde PFT3T(n) este punctajul obtinut de oferta evaluata pentru criteriul de calificare timpul de implementare. Timpul ofertat va fi transformat in zile, conform duratei calendaristice a lunilor ofertate. Termenul de executie minim sub care oferta nu va fi punctata suplimentar este de 2 luni.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: Intreaga documentatie este publicata si disponibila pe SEAP, www.e-licitatie.ro
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 16.10.2012 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 16.10.2012 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Alte fonduri
Data expedierii prezentei invitatii: 05.10.2012 12:04
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer