Achizitie publica - Proiectare, asistenta tehnica si executie lucrari pentru obiectivul: ?Canalizare menajera si statie de epurare, in comuna Graniceri, judetul Arad?
Detaliu pentru invitatia numarul 351375
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 351375/30.07.2013
Denumire contract: Proiectare, asistenta tehnica si executie lucrari pentru obiectivul: ?Canalizare menajera si statie de epurare, in comuna Graniceri, judetul Arad?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA GRANICERI (PRIMARIA COMUNEI GRANICERI)Cod fiscal: 3519291, Adresa: NR.10, JUD ARAD, Graniceri, Telefon: 0257353150, Fax: 0257353150
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: NR.10, JUD ARAD, Graniceri, Romania, cod postal: 317140, telefon: +40 257353150, fax: +40 257353150, persoana de contact: DAN GABOR
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria comunei Graniceri, nr.10, judetul Arad.
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (Servicii ale administratiei publice locale)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Proiectare, asistenta tehnica si executie lucrari pentru obiectivul: ?Canalizare menajera si statie de epurare, in comuna Graniceri, judetul Arad?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Elaborare proiect tehnic, detalii de executie, documentatii pentru obtinere avize, verificare tehnica, asistenta tehnica din partea proiectantului pe parcursul derularii investitiei, precum si executia lucrarilor pentru obiectivul: ?Canalizare menajera si statie de epurare, in comuna Graniceri, judetul Arad?.Valoarea estimata totala este de: 6.603.724, 00 lei la care se adauga TVA, din care: 1.Valoarea estimata pentru proiectare si asistenta tehnica este de: 114.242, 00 lei la care se adauga TVA, fiind insumata din urmatoarele valori, conform devizului general: - Studii de teren = 12.000, 00 lei- Proiect tehnic (PT, DE, documentatie obtinere avize, verificare tehnica) = 94.347, 00 lei- Asistenta tehnica din partea proiectantului pe perioada de executie a lucrarilor = 7.895, 00 lei- Diverse si neprevazute = 0, 00 lei2. Valoarea estimata pentru executie lucrari (inclusiv diverse si neprevazute) este de: 6.489.482, 00 lei la care se adauga TVA, fiind insumata din urmatoarele valori, conform devizului general: - Cheltuieli pentru investitia de baza = 6.070.091, 00 lei- Organizare de santier = 87.162, 00 lei- Diverse si neprevazute = 322.145, 00 lei, care reprezinta 5, 1284% din valoarea estimata a contractului de achizitie publica (fara diverse si neprevazute).La nivelul propunerii financiare fiecare operator economic va cuprinde ca element constitutiv si distinct al acesteia, valoarea rezultata in urma aplicarii procentului de diverse si neprevazute (comunicat de autoritatea contractanta) la valoarea propunerii financiare constituite/depuse (fara diverse si neprevazute)- Probe tehnologice si teste = 10.084, 00Valoarea aferenta cheltuielilor de diverse si neprevazute in cuantum de: 322.145, 00 leila care se adauga TVA va fi decontata, doar daca apar, cheltuieli cu lucrari care pot fi incidente pe parcursul derularii contractului si care nu reprezinta modificari substantiale ale contractului de achizitie publica.
II.1.6) CPV: 45232400-6 - Lucrari de constructii de canalizare de ape reziduale (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 6, 603, 724 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare este: 125.000 RON. Echivalenta pentru o garantie de participare depusa in valuta se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile. Garantia de participare se constituie prin virament bancar in contul autoritatii contractante, sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari - Formular nr.25, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire. Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv 90 zile. Durata de valabilitate a garantiei de participare incepe de la data limita de primire a ofertelor. In cazul constituirii garantiei de participare prin virament bancar, contul in care se va vira garantia de participare este: RO27 TREZ 0225 006X XX00 0051, deschis la Trezoreria Chisineu Cris. Dovada constituirii garantiei de participare, se va prezenta cel mai tarziu la data si ora deschiderii ofertelor. In cazul ofertantilor din categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii garantia de participare se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire. In situatia respingerii contestatiei de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatilor ca nefondata sau in cazul in care contestatorul renunta la contestatie in masura in care renuntarea la contestatie nu este ca urmare a adoptarii de catre autoritatea contractanta a masurilor de remediere necesare, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare in raport cu valoarea estimata a contractului, o suma egala cu: 8.188, 16 lei, in conformitate cu art.278^1 alin.(1) lit.c) din OUG nr.34/2006 actualizata.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie se va constitui in procent de: 10% din valoarea contractului, fara TVA. Garantia de buna executie se constituie: prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o soc.bancara sau de o soc.de asigurari, care se va prezenta in original. In cazul constituirii garantiei de buna executie prin retineri succesive, contractantul are obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritatii contractante la unitatea Trezoreriei Statului, in conformitate cu prevederile art.90 alin.(3) din HG nr.925/2006, modificata de HG nr.1045/2011. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul astfel deschis, nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului. In cazul ofertantilor din categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Declaratie privind eligibilitatea - Formular nr.1; Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.181 din OUG nr.34/2006 actualizata - Formular nr.2; Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul de stat, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele - in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?; Certificat fiscal privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul local, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele - in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?; Declaratie privind calitatea de participant la procedura - Formular nr.3; Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta - Formular nr.4; Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.69^1 din OUG nr.34/2006 actualizata - Formular nr.5; Persoanele cu functii de decizie din cadrul autoritatii contractante implicate in organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, sunt: Petru-Claudiu Batranut ? Primar; Cociuba Nicoleta ? Referent; Bonca Florina ? Referent; Ardelean Daniela ? Inspector asistent si membrii Consiliului Local al comunei Graniceri: Catana Vasile, Cioban Gheorghita, Iovu Alexandru, Lilea Dorina, Sarbu Teodor, Sofrone Florin, Vesa Gheorghe, Varva Daniela, Salca Viorel, Vesa Gheorghe. Persoanele juridice strainevorprezenta un document similar/declaratie pe proprie raspundere/declaratie autentica data infata unuinotar, aunei autoritati legale ce are competenta in acest sens, la care se va atasa traducerea autorizata a acestora in limba romana. Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul, iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducerea autorizata.Pentru persoanele juridice/fizice romane- Certificatului constatator eliberat de catre Oficiul Registrului Comertului, din care sa rezulte: domeniul de activitate principal/secundar, codurile CAEN aferente acestora, iar pentru activitatile specifice domeniului obiectului contractului, corespunzatoare codurilor CAEN: 7112 - Activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea ; 4221 - Lucrari de constructie a proiectelor utilitare pentru fluide ; 4321- Lucrari de instalatii electrice, sa se faca dovadaautorizariiconf. Art.15 din Legea nr. 359/2004.Pentru persoanele juridice/fizice straineSe vor prezenta documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare/atestare ori apartenenta profesionala, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este resident.Ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, i se va solicita prezentarea documentului pentru conformitate, in original sau copie legalizata.- Atestat A.N.R.E. (sau echivalentul) pentru executarea de instalatii electrice (necesare in cadrul statiei de epurare) care sunt supuse atestarii, conform legislatiei nationale in vigoare (instalatii de bransamente electrice, utilizare, instalatii de legare electrica la pamint etc.), in conformitate cu Ordinul nr.24/2007 al Presedintelui ANRE - Regulamentul pentru atestarea operatorilor economici care proiecteaza, executa, verifica si exploateaza instalatii electrice din sistemul electroenergetic.- Autorizatie si agrement tehnic A.F.E.R. (sau echivalentul) pentru proiectare si executie lucrari: subtraversari linii de cale ferata prin foraj orizontal, in conformitate cu HG nr.626/1998 actualizata, privind organizarea si functionarea Autoritatii Feroviare Romane.
Capacitatea economica si financiara
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Se va prezenta lista lucrarilor executate in ultimii 5 ani, calculati prin raportarea la data limita de depunere a ofertelor, din care sa rezulte ca au fost duse la bun sfarsit lucrari similare pentru cel putin 1 contract sau maxim 2 contracte asemanatoare ca natura si complexitate cu obiectul contractului (canalizare menajera si statie de epurare), avand o valoare cumulata de minim 6.000.000 lei, insotita de certificari de buna executie care sa indice beneficiarii, valoarea, perioada si locul executiei lucrarii avute in vedere la incadrarea pragului valoric minim impus.Se va prezenta lista serviciilor prestate in ultimii 3 ani, calculati prin raportarea la data limita de depunere a ofertelor, din care sa rezulte ca au fost duse la bun sfarsit, servicii similare pentru cel putin 1 contract sau maxim 2 contracte asemanatoare ca natura si complexitate cu obiectul contractului (prestari servicii proiectare pentru lucrari de canalizare menajera si statie de epurare), avand o valoare cumulata de minim 100.000 lei, insotita de certificari de buna executie care sa indice beneficiarii, valoarea, perioada si locul prestarii serviciilor, avute in vedere la incadrarea pragului valoric minim impus.Avand in vedere natura complexa a achizitiei, se pot prezenta fie contracte separate pe cele doua componente (proiectare, respectiv executie), fie contracte care sa cuprinda, la nivelul aceluiasi contract PT+E, in conditiile indeplinirii valorilor impuse (cumulate). Se accepta prezentarea unui contract maxim doua, care au ca obiect combinatia de lucrari si servicii similare cu cele ce fac obiectul prezentului contract.In situatia in care valorile prezentate in contractele similare, sunt exprimate in euro pentru conversia in lei se va utiliza cursul leu/euro mediu anual comunicat de Banca Nationala a Romaniei(www.bnr.ro) pentru anii respectivi., Declaratie privind efectivele medii anuale ale pers.angajat si al cadrelor de conducere pe ultimii 3 ani; Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor;Ofertantul trebuie sa dispuna de urmatoarele resurse umane, considerate de autoritatea contractanta ca fiind strict necesare indeplinirii in bune conditii a investitiei: Pentru proiectare: - min.1 inginer proiectant constructii hidrotehnice - a) Studii: absolvent studii superioare, domeniul: Inginerie civila hidrotehnica, specializarea: Amenajari si constructii hidrotehnice/Retele edilitare/Instalatii pentru constructii/Imbunatatiri funciare/Inginerie sanitara si Protecia mediului (sau echivalentul acestora); b) Experienta specifica dovedita prin participarea/ implicarea intr-un contract/proiect, la nivelul caruia sa fi derulat activitati similare celor ce fac obiectul prezentei proceduri;
- min. 1 inginer topograf/geodez a) Studii: absolvent studii superioare, domeniul: Inginerie geodezica, specializarea: Cadastru/Geodezie; b) Experienta specifica dovedita prin participarea/ implicarea intr-un contract/proiect, la nivelul caruia sa fi derulat activitati similare celor ce fac obiectul prezentei proceduri., Pentru executie: - min.1 coordonator de proiect ? a) Studii: absolvent studii superioare, curs de manager de proiect recunoscut cel putin la nivel national (sau echivalentul); b) Experienta specifica dovedita prin participarea/ implicarea intr-un contract/proiect, la nivelul caruia sa fi derulat activitati similare celor ce fac obiectul prezentei proceduri;
- min.1 inginer instalatii/constructii hidrotehnice - a) Studii: absolvent studii superioare, domeniul: Inginerie civila hidrotehnica, specializarea: Amenajari si constructii hidrotehnice/Retele edilitare/Instalatii pentru constructii (sau echivalentul); b) Experienta specifica dovedita prin participarea/ implicarea intr-un contract/proiect, la nivelul caruia sa fi derulat activitati similare celor ce fac obiectul prezentei proceduri;
- min.1 inginer constructii cai ferate, drumuri si poduri (CFDP) - a) Studii: absolvent studii superioare, domeniul: Inginerie civila/Infrastructura, specializarea: Cai ferate, drumuri si poduri (sau echivalentul); b) Experienta specifica dovedita prin participarea/ implicarea intr-un contract/proiect, la nivelul caruia sa fi derulat activitati similare celor ce fac obiectul prezentei proceduri;
- min.1 inginer ingineria mediului - a) Studii: absolvent studii superioare, domeniul: Ingineria mediului, specializarea: Protectia mediului (sau echivalentul); b) Experienta specifica dovedita prin participarea/implicarea intr-un contract/proiect, la nivelul caruia sa fi derulat activitati similare celor ce fac obiectul prezentei proceduri;
- min.1 responsabil tehnic cu executia, cu atestatul pentru minim categoria de lucrari IX- Constructii edilitare si de gospodarire comunala, conform Legii nr.10/1995 privind calitatea in constructii (sau documente echivalente);
- min.1 responsabil cu asigurarea calitatii, cu autorizatia CQ sau decizia de numire, in domeniul constructii edilitare si de gospodarire comunala, conform Legii nr.10/1995 privind calitatea in constructii, Ordinului I.S.C. nr.356/2007 privind abrogarea Ordinului I.S.C. nr.646/2007(sau documente echivalente);
- min.1 inginer instalatii electrice, autorizat ANRE (sau echivalentul), conform Ordinului presedintelui A.N.R.E nr.90/2009 privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea electricienilor care proiecteaza, executa, verifica si exploateaza instalatii electrice din sistemul electroenergetic;
- min.1 responsabil cu sanatatea si securitatea in munca (SSM), cu atestatul/certificatul in domeniul securitatii si sanatatii, conform Normei metodologice din 11.10.2006 de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006.Note: 1. Se vor nominaliza persoane distincte pentru fiecare pozitie mai sus precizata.2. Pentru resursele umane angajate in contract, se vor prezenta: Curriculum vitae, declaratii de disponibilitate, diplome, documente-suport relevante care sa ateste experienta specifica, certificate/decizii de numire/atestate, valabile la data limita de depunere a ofertelor., Declaratie privind utilajele si echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari; Ofertantul trebuie sa dispuna de utilaje si echipamente tehnice necesare indeplinirii in bune conditii a contractului de lucrari.Ofertantii trebuie sa faca dovada ca dispun (in proprietate, prin angajamente privind punerea la dispozitie, contract de inchiriere, contract de colaborare, contract de comodat sau contract deleasing) de urmatoarele utilajele si echipamentele tehnice, considerate necesare pentru realizarea in bune conditii a investitiei: - automacara ? min.1 buc.; - autobetoniera ? min.1 buc.; -buldoexcavator pentru spatii inguste ? min.2 buc.; - excavator ? min.2 buc.; - autogreder ? min.1 buc.; - echipament de sudura conducte - min.2 buc.; - autobasculanta ? min.3 buc.; - cilindru compactor - min.1 buc.; - incarcator frontal ? min.1 buc. Operatorul economic trebuie sa faca dovada ca detine sau ca are acces nelimitat (prin angajamente privind punerea la dispozitie, contract de inchiriere, contract de colaborare, contract de comodat sau contract deleasing) la un laborator autorizat de analize si incercari, avand minim grad II, in conformitate cu HG nr.808/2005, Lg. nr.10/1995., Informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o subcontracteze. Fara a i se diminua raspunderea in ceea ce priveste modul de indeplinire a viitorului contract de achizitie publica, conform art.45 din OUG nr. 34/2006, ofertantul are dreptul de a include in propunerea tehnica posibilitatea de a subcontracta o parte din contractul respectiv. Daca este cazul, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi. Subcontractantul nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta de art. art.69^1 din OUG nr.34/2006 actualizata. Autoritatea contractanta nu are dreptul de a impune indeplinirea unor criterii de calificare pentru eventualii subcontractanti, dar resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens., In cazul in care oferta este depusa de o asociatie, fiecare asociat va trebui sa indeplineasca conditiile prevazute la Situatia personala a ofertantului si la Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale. Capacitatea economica si financiara precum si capacitatea tehnica si/sau profesionala va fi evaluata prin insumarea resurselor intregului grup.Din Acordul de asociere trebuie sa reiasa clar partea din contract pe care o vor indeplini asociatii si toate amanuntele necesare pentru evaluarea ofertelor., Capacitatea tehnica si profesionala a ofertantului/candidatului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea unui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant/candidat si persoana respectiva.In cazul in care operatorul economic isi demonstreaza situatia tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata, in conformitate cu prev. art.190 alin.(2) dinOUG nr. 34/2006, de catre o alta persoana, atunci aceasta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica si/sau profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art.180 si ale art.181 lit. a), c^1) si d) din OUG nr.34/2006. Se vor prezenta de catre tertul sustinator: Angajament privind sustinerea tehnica si/sau profesionala+anexe; Decl.privind eligibilitatea; Decl.privind neincadrarea in prev.art.181 lit.a), c^1) si d) din OUG nr.34/2006; Decl. privind neincadrarea in prev. art.69^1 din OUG nr.34/2006. Certificat valabil la data limita de depunere a ofertelor, caresaateste implementarea standardelor de management al calitatii, inconformitate cu cerintele specificatiei SR EN ISO 9001 sau echivalentul, pentru activitatile care fac obiectul procedurii - (activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea; lucrari de constructie a proiectelor utilitare pentru fluide; lucrari de instalatii electrice). Nu se accepta societati aflate in curs de implementare a certificatului. Exista posibilitatea ca cerinta in discutie sa fie indeplinita daca ofertantul face dovada ca raportul de audit a fost finalizat si din acesta reiese ca ofertantul va primi certificarea., Certificat valabil la data limita de depunere a ofertelor, care sa ateste implementarea standardelor de management de mediu, inconformitate cu cerintele specificatiei SR EN ISO 14001 sau echivalentul, pentru activitatile care fac obiectul procedurii - (activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea; lucrari de constructie a proiectelor utilitare pentru fluide; lucrari de instalatii electrice). Nu se accepta societati aflate in curs de implementare a certificatului. Exista posibilitatea ca cerinta in discutie sa fie indeplinita daca ofertantul face dovada ca raportul de audit a fost finalizat si din acesta reiese ca ofertantul va primi certificarea.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
85
Descriere: Componenta financiara
Perioada de garantie acordata lucrarilor
15
Descriere: Componenta tehnica
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 23.08.2013 09:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 23.08.2013 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 20.11.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 29.07.2013 10:06