Achizitie publica - ?Reabilitare sarpanta Corp A Colegiul National M.Eminescu?
Detaliu pentru invitatia numarul 354753
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 354753/15.10.2013
Denumire contract: ?Reabilitare sarpanta Corp A Colegiul National M.Eminescu?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialColegiul National Mihai Eminescu BotosaniCod fiscal: 3585570, Adresa: Str. Octav Onicescu nr. 7, Botosani, Telefon: +40 746126507, Fax: +40 746126507
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Str. Octav Onicescu nr. 7, Botosani, Romania, cod postal: 710114, telefon: +40 0231584016, fax: +40 0231584015, persoana de contact: MAGDA OBREJA
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: In sala de protocol din incinta Colegiului National M.Eminescu Botosani, str. O.Onicescu nr. 7
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (Educatie)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: ?Reabilitare sarpanta Corp A Colegiul National M.Eminescu?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Obiectul contractului de achizitie publica este ?Reabilitare sarpanta Corp A Colegiul National M.Eminescu? in conformitate cu cerintele Documentatiei tehnice, componenta a Documentatiei de atribuire atasata la invitatia de participare in cadrul sectiunii Documentatie si clarificari.Valoarea estimata a contractului de lucrari este in suma de 721.704, 5 lei fara TVA, echivalent a 160.925, 92 euro, la cursul BNR din data de 12.09.2013(1 euro =4, 4847 lei) cuprinzand si cuantumul procentului aferent cheltuielilor , ,diverse si neprevazute? respectiv suma de 65.609, 50 lei fara TVA reprezentandun procent de 10% din valoarea estimata a contractuluistabilit de proiectant in Devizul generalin conformitate cu prevederile HG nr 28 din 9 ianuarie 2008 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, publicata in MO nr. 48 din 22/01/2008. Valoarea aferenta cheltuielilor ? diverse si neprevazute? va fi decontata doar in cazul aparitiei de cheltuieli care pot fi incidente pe parcursul derularii contractului si care nu reprezinta modificari substantiale ale contractului de achizitie publica.Valoarea estimata a contractului fara suma reprezentand ?diverse si neprevazute? este de 656.095 lei fara TVA;
II.1.6) CPV: 45261000-4 - Lucrari de sarpanta si de invelitori si lucrari conexe (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 721, 704.5 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare in suma de 10.000 lei. Pt.calc. echiv. leu/alta valuta se va tine cont de cursul de schimb comunicat de BNR la data de 12.09.2013.Perioada de valab a GP=perioad de valab a ofertei, respectiv90 de zile de la data limita de dep a ofertelor. In cazul extind perioadei de valabofertei perioada de valab a GP va fi prelungita in mod coresp. GP emisa in alta limba decat romana va fi prezent. in original insotita de trad autorizin limba romana.GP se constin conf. cu art 86 din HG 925/2006 prin: virament bancar sau printr-un instr. de garant. emis in cond. legii de o soc. bancara ori de o soc.de asigurari, care se prez. in original, in cuantumul si ptr. perioada prev. in doc. de atrib.;aunui ordin de plata in contul achizitorului (cont RO03TREZ1165006XXX000281-Trezoreria Botosani, CUI-3585570), cu cond.confirm. acest. de catre banca emitenta pana la data si ora stabilita pentru deschid. ofertelor;In orice situatie, dovada constituirii G.P. trebuie sa fie prezent. cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor.Autorit. contract. are dreptul de a retine G.P. insituatiile prev la art87 din HG 925/2006 iar in masura in care Consiliul respinge contest ca nefondata, AC va retinecontestat. din GP confart.278^1 alin 1 lit.b din OUG 34/2006, in raport cu val. estimata a contract, suma de4.436, 09 lei. In masura in care instanta competenta admite plangerea form. impotriva deciziei Consiliului de respingere a contestatiei, AC. va returna contest. suma retinuta in cel mult 5 zile de la data pronuntarii deciziei instantei de judecata.Restituirea GP se face in conf cu preved. art. 88 din HG 925/2006. Ofertele care nu sunt insotite de dovada GP in cuantum si forma precizata vor fi respinse ca inacceptabile. In cazul IMM-lor care participa la proced. de atribuire, acestea pot beneficia de prev. Legii nr. 346/2004 art 16 alin 2 -vor prez. anexatGP o Declpe propria raspund privind incadrin categ IMM
Garantie de buna executie
Cuantumul Garantiei de buna executie constituiteva fi de10% din pretulcontractului fara TVA. In cazul ofert IMM conf Legii nr. 346/2004 gar de buna exec se const in proc de 50%. Mod de const a Gar de buna exec in conf cu preved. art. 90 din HG 925/2006: -Printr-un instr de garantare emis in cond legii de o soc bancara sau de o soc de asig.Daca partile convin, gar de buna exec se poate const si prin retineri succesive. In acest caz, contractant are oblig de a deschide la Unit Trez Statdin cadrul org. fiscal competent un cont la dispoz AC conf art. 90 alin (3) din H.G. nr. 925/2006 cu modific. si complet. ulterioare. Suma init care se dep de catre contract in cont nu treb sa fie mai mica de 0, 5% din pret contr. Rest gar de buna executie: - 70% din val gar in termen de 14 zile de la data incheierii PV de recep la term lucr, iar riscul ptr vicii ascunse este min. in baza unei solic scrise din partea Exec; - restul de 30% din val garantiei, la exp per de gar a lucr exec, pe baza PV de recep finala, in baza unei solic scrise din partea Exec;
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1- Declaratie privind eligibilitatea(neincadrarea in prevederile art.180 din O.U.G. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare).Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: -Completarea Formularului4 din Sectiune Formulare- declaratie privind eligibilitatea (neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr.34/2006).Atentie: In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.In cazul depunerii unei oferte individuale/comune sustinuta financiar si/sau tehnico-profesional de catre tert/terti sustinatori, fiecare sustinator are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.Cerinta nr. 2- Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. nr.34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: 1.- Completarea Formularului 5 din Sectiunea formulare- declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181 din OUG nr.34/2006;2.- Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia isi are sediul social operatorul economic (doar pentru punctul/punctele de lucru implicate in derularea contractului), care sa ateste ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor -Se vor prezenta formularele- tip in original, copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilatacu mentiune ?conform cu originalul;3.- Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale si alte venituri la bugetul local, care sa ateste care sa ateste ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor , emis deautoritatile locale unde ofertantul are sediul social(doar pentru punctul /punctele de lucru implicate in derularea contractului).- Se vor prezenta formularele- tip in original, copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilatacu mentiune ?conform cu originalul?; Conditie de calificare: Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestoraprin prezentarea documentelor doveditoare in originalsau copie semnata si stampilatacu mentiune?conform cu originalul?, autoritatea contractanta va exclude ofertantulcare inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Atentie: -Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a fiecarei luni , conform prevederilor Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare- In cazul depunerii unei oferte in asociere, cerintele formulate pentru situatiile prevazute la art.181 din ordonanta vor fi demonstrate de fiecare asociat(prezentarea formularului F5 si a certificatelor de atestare fiscala).- Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii ? eliberate de autoritati din tara de origine ( certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele autoritatii contractante (in luna anterioara celei in care se depun ofertele ).Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizatasau copie lizibila cu mentiunea ? conform cu originalul?la care se va atasa traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.-in masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii ec. pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art.11, alin.(4) din HG nr. 925/2006Cerinta nr. 3Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta conform Ordinului presedintelui ANRMAP nr. 314/2010Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: -Completarea Formularului 6 din Sectiunea Formulare-?certificat de participare la licitatie cu oferta independenta?;Atentie: In cazul unei asocieri liderul asociatiei cat si fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.Cerinta nr. 4- Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 ( evitarea conflictului de interese) din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare- Ofertantul/Candidatul/Ofertantul asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator care are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere ori de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv ori care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69, lit. a) din OUG 34/2006, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante este exclus din procedura de atribuire.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: Se va copleta Formularului 7 din Sectiunea Formulare. In vederea completarii acestei declaratii precizam ca persoanele cu functii de decizie in cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea derularea si finalizarea proceduriide achizitie publica respectiv, persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aproba bugetul aferent autoritatii contractante, necesar finantarii contractului de achizitie publica ce face obiectul prezentei proceduri sunt: Cristina Chiriac-director, Oniciuc Maria ?director adjunct, Magda Obreja- contabil sef, Ovidiu Iulian Portariuc ?primar, Andrei Cosmin-Ionut ? viceprimar, Lupascu CatalinaCamelia- viceprimar, Alexa Catalin Virgil-consilier local, Apostoliu Eugen-Sorin-consilier local, Bosovici Calin?George-consilier local, Buliga Marius-consilier local, Cristescu Marius-consilier local, Furtuna Corneliu-Daniel-consilier local, Ghiorghita Florin Ioan-consilier local, Hunca Mihaela-consilier local, Iavoreciuc Gheorghe-consilier local, Lebada Radu-consilier local, Lupascu Catalina Camelia- consilier local, Malancea Radu-consilier local, Nica Tereza-consilier local, Onisa Paul-consilier local, Petrusca Ady-consilier local, Plesca Stelian-consilier local, Simion Aura-consilier local, Tincu Mihai-consilier local, Turcanu Eugen Cristian-consilier local, Ursuleanu Gheorghe-Florentin-consilier local, Bucsinescu Lidia-consilier local Atentie;In cazulunui grup de operatori economici care isi depun oferta comuna, fiecare membru al grupului are obligatia de a depune aceasta declaratie (fiecaremembru al asociatiei cat si fiecare subcontractant si tert sustinator).Note: 1. In situatia in care din documentele prezentate reiese ca ofertantul sau oricare dintre asociati, daca este cazul, se afla in una din situatiile prevazute la art.180, art. 181, art. 69^ 1 din OUG nr.34/2006, cu completarile si modificarile ulterioare, acesta va fi exclus de la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica ce face obiectul prezentei proceduri.2. In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul, nu se emit documente de tipul celor solicitate sau acestea nu vizeaza toate situatiile cuprinse la art.180 si 181, se accepta prezentarea unei declaratii pe proprie raspundere sau, daca in tara respectiva nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere , o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.3. In cazul ofertantilor persoane juridice/fizice straine documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ? conform cu originalul? insotite de o traducere autorizatasi legalizata a acestora in limba romana. Cerinta nr. 1A. Persoane juridice/fizice romaneDocumente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional;Modalitatea de indeplinire si aplicabilitate in cadrul procedurii: Ofertantul va prezenta: 1.- Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul teritorial cu date actualizate, din care sa rezulteca: a)-ofertantul desfasoara activitati similare cu cele care fac obiectul prezentei achizitii.b) -Informatiile cuprinse in Certificatul constatator trebuie sa fie reale/actualela data limita de depunere a ofertelor.Atentie: a. Obiectul contractului prezentei proceduritrebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ORNC.b. Certificatul constatator va fi prezentatin original , copie legalizata sau copie lizibilacu mentiunea ?conform cu originalul? .c. In cazul unei asocieri liderul asociatiei cat si fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.d. In cazul ofertantului declarat castigator, autoritatea contractanta va solicita acestuiainainte de transmiterea comunicarilor privind rezultatul procedurii, prezentarea certificatului constatator in original sau copie legalizata.B. Persoane juridice /fizice straineDocumente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional;
- Documente edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, din care sa rezulte competenta persoanei juridice/fizice straine de a executa lucrarile care fac obiectul prezentei achizitii, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit.Atentie: a. Documentele sa fie valabile la datalimita de depunere a ofertelor, prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilatacu mentiune ?conform cu originalul ? insotite de traducerea autorizatasi legalizata aacestora in limba romana.b. In cazul depunerii documentelor in copie simpla autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a verifica conformitatea cu originalul, printr-o solicitare adresata ulterior ofertantilor in cauza
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 2Documente edificatoare (bilanturi contabile / extrase de bilant sau alte documente ) care sa reflecte o imagine fidela a situatiei economice si financiare a ofertantului sicare sasustinacifra medie de afaceri globala din ultimii 3 anideclarati ., 1.Cifra medie de afaceri globaladin ultimii 3 ani.Cerinta minima de calificare: Cifra medie de afaceri globala din ultimii 3 anisa fie cel putin egala cu suma de1.300.000 lei.Atentie!a.Conversia leu-valuta se face prin raportareala cursul mediu BNR aferent fiecarui an in parte.- cursul mediu BNR leu/europentru anul 2010 este 4, 2099 lei- cursul mediu BNR leu/euro pentru anul 2011 este 4, 2379 lei.- cursul mediu BNR leu/euro pentru anul 2012 este 4, 4560 lei.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 5Infomatii privindsubcontractareaDeclaratie privind listasubcontractorilor si partea/ partile din contract ce urmeaza a fi indeplinite de acestia.In cazul in care parti din contract urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, se solicitala incheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta., - Declaratie privind Lista asociatilor si partea/partile din contract ce urmeaza a fi indeplinite deacestia.Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizaze din punct de vedere formal asocierea. Autoritatea contractantasolicita legalizarea asocierii numai in cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare, iar Acordul de asociere legalizat va fi prezentat Autoritatii contractantela datasemnarii contractului., Cerinta nr. 3Declaratie privind dotarile specifice, utilajele, instalatiile , echipamentele tehnice , mijloacele de transport etc.pe care ofertantul se angajeaza sa le utilizeze la indeplinirea corespunzatoare a contractului(dotare proprie, inchiriere sau alte forme de punere la dispozitie) insotita de Lista privind cantitatile de utilaje instalatii, echipamente tehnice, mijloace de transport etc. pe care ofertantul se angajeaza sa le utilizeze la indeplinirea corespunzatoare., Cerinta nr. 2Declaratie privind capacitatea profesionala si dotarea cu personal de specialitate1.-Declaratie privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani;2.-Informatiiprivind personalul de conducere si personalul desemnat si implicat direct pentru executia siindeplinirea obiectivului de investitii ce face obiectulptrezentei procedure de achizitie publica;, Cerinta nr. 1Experienta similara1. Lista principalelor Lucrariexecutate in ultimii 5 ani calculati pana la datalimita de depunere a ofertelor.2.Prezentarea ca experienta similara executarea in ultimii 5 anicalculati pana la data limita de depunere a ofertelora cel putin unui(1) contract sau maxim trei(3) contracte de lucrari similare ( lucrari de constructii/reabilitare)a caror valoarea cumulata sa fie in suma de minim 500.000 lei fara TVA.Pentru a face dovada executariicontractelorde lucrari prezentate ca experienta similara, ofertantul va prezenta in copiilizibile semnate si stampilate cu mentiunea ?conform cu originalul?urmatoarele documente: certificate/documente emise sau contrasemnate de catre autoritatea sau clientul beneficiar al contractelor care sa indice beneficiarii, valoarea , perioada si locul executiei lucrarilor avute in vedere la incadrarea in pragul valoric minim impus.Atentie: Pentru calcul echivalentei valorii contractelor similare exprimata in alata moneda decat lei, se va aplica cursul mediu anual leu/valuta comunicat de BNR Informatii privindStandardele de protectia mediuluiOperatorii economici trebuie sa dovedeasca implementarea si certificarea pentru sistemul de management de mediu conform SR EN ISO 14001 sau echivalent: Prezentarea Certificatului SR EN ISO 14001 sau echivalent pentru domeniul de activitate al contractului ? copie semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului cu mentiunea ?conform cu originalul? -valabil la data limita de depunere aofertelor., Cerinta nr. 1Informatii privind standardele de asigurare a calitatii.Operatorii economici trebuie sa dovedeasca implementarea si certificarea unui sistem de management al calitatii in conformitate cu standardul SR EN ISO 9001 sau echivalent: Prezentarea Certificatului SR EN ISO 9001 sau echivalent pentru domeniul de activitate al contractului ? copie semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului cu mentiunea ?conform cu originalul? -valabil la data limita de depunere aofertelor.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 29.10.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 29.10.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 14.10.2013 16:44