Achizitie publica - REABILITARE SI CONSOLIDARE CLADIRE GRADINITA NR. 3 SI SEMINARUL TEOLOGIC, MUNICIPIUL TULCEA
Detaliu pentru invitatia numarul 355237
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 355237/31.10.2013
Denumire contract: REABILITARE SI CONSOLIDARE CLADIRE GRADINITA NR. 3 SI SEMINARUL TEOLOGIC, MUNICIPIUL TULCEA
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialMunicipiul TulceaCod fiscal: 4321429, Adresa: Strada Pacii, nr.20, Tulcea, Telefon: +40 0240511440/105, Fax: +40 0240517736
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Strada Pacii, nr.20, Tulcea, Romania, cod postal: 820033, telefon: +40 0240511440/105, fax: +40 0240517736, persoana de contact: Mariana Tunsu
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Strada Pacii, nr.20, Tulcea, Romania, cod postal: 820033, telefon: +40 240511440, fax: +40 240517736, camera 101, etaj 1
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: REABILITARE SI CONSOLIDARE CLADIRE GRADINITA NR. 3 SI SEMINARUL TEOLOGIC, MUNICIPIUL TULCEA
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: - Se vor efectua lucrari de consolidare la cladirea unde functioneaza 2 unitati de invatamant, respectiv Gradinita nr. 3 si Seminarul Teologic, in vederea asigurarii rezistentei si stabilitatii cladirii.- Se vor executalucrari de reabilitare pentru a asigura buna functionalitate a cladirii.- Se vor executa retele exterioare in vederea transportului agentului termic de la centrala termica existenta catre consumatori.- Se vor inlocui o parte din utilajele existente in centrala termica intrucat sunt intr-un grad avansat de uzura si nuasigura necesarul de caldura.
II.1.6) CPV: 45200000-9 - Lucrari de constructii complete sau partiale si lucrari publice (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 2, 575, 856.24 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei pentru participare: 25.000, 00 lei(pentru a beneficia de reducerea cu 50% a garantiei se va prezenta declaratie pe propria raspundere ca societatea se incadreaza in IMM)Modul de constituire a garantiei pentru participare: a) Scrisoare de garantie bancara in favoarea autoritatii contractante - Formularul 1.b) Viramnet bancar/Ordin de plata in contul autoritatii contractante RO56TREZ6415006XXX000145 deschis la Trezoreria Municipiului Tulcea.c) Instrument de garantare emis de o societate de asigurari.In cazul in care pe parcursul procedurii ofertantul a depus o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor si aceasta i-a fost respinsa, autoritatea contractanta are dreptul de a retine suma de 6.128, 72 lei (la valoarea fara diverse si neprevazute) din cuantumul garantiei de participare, conform art. 278¹, alin. (1) din OUG 34 /2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare.Daca scrisoarea de Garantie Bancara/ Instrumentul de garantare emis de o societate de asigurari nu asigura autoritatea contractanta impotriva riscurilor descrise la art.87 din HG 925/2006 actualizata precum si de cel prevazut la art. 278¹ din OUG 34/2006 actualizata, oferta va fi respinsa in temeiul art. 33(3) lit. b) din HG 925/2006 actualizata. Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare trebuie sa fie cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei (90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor).Echivalenta leu/alta valuta se face la cursul comunicat de BNR la data publicarii invitatiei de participare.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie este de 10% din valoarea contractului de lucrari, fara TVA si se constituie: a)Instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara, sau b) Instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari, sau c) platisuccesive intr-un cont la dispozitia achizitorului, virament bancar. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante, conform art.90 alin. (3) din HG 925/2006 actualizata. Suma initiala care se depune de catre executant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului.In conformitate cu Legea nr.346/2004, modificata si completata prin OG 27/2006 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, IMM ? urile beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriul legat de garantia de buna executie.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1Declaratii privind eligibilitateaModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii1.Declaratie privind eligibilitatea in conformitate cu Formularul 2 ? incadrarea in situatia prevazuta la art.180 din OUG nr.34/2006 atrage excluderea ofertantului din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica.In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular.In cazul in care ofertantul beneficiaza de sustinere conform art.186 si 190 din OUG 34/2006 si sustinatorii acestuia trebuie sa prezinte Formularul 2.Cerinta nr. 2Declaratie privind calitatea de participant la proceduraModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii1.Declaratie privind calitatea de participant la procedura ? Formular nr. 3In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular.Cerinta nr. 3Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181 in conformitate cu OUG nr.34/2006Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii1. Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181 din OUG nr.34/2006 ? completare Formular 4.2. Certificat de atestare fiscala eliberat de Administratia financiara privind achitarea catre Bugetul Consolidat al Statului a obligatiilor de plata, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.3. Certificat fiscal privind impozitele si taxele locale emis de autoritatile locale din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.(formulare-tip eliberate de autoritatile competente din tara in care candidatul/ofertantul este rezident).Pentru datorii scadente se accepta prezentarea de inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensatiilor, aprobate de catre organele competente in domeniu. Ofertantul/candidatulcare are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele si nu prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensatiilor va fi exclus din procedura.Certificatele de atestare fiscala, se depun in oricare din formele: - original;
- copie legalizata;
- copie lizibila cu mentiunea , ,conform cu originalul?.In cazul in care ofertantul nu este in masura sa prezinte certificatele fiscale in original la data limita de depunere a ofertelor, la o data ulterioara deschiderii ofertelor, la solicitarea comisiei de evaluare a ofertelor, inainte de intocmirea raportului procedurii de achizitie publica, operatorul economic clasat pe primul loc le va prezenta in original/ copie legalizata.Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii ? eliberate de autoritati din tara de origine (certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele autoritatii contractante; documentele vor fi prezentate sub forma de original/ copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea , ,conform cu originalul" si insotite de traducerea autorizata in limba romana.In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte Formularul 4 si Certificatele de atestare fiscala.In cazul in care ofertantul beneficiaza de sustinere conform art.186 si 190 din OUG 34/2006 si sustinatorii acestuia trebuie sa prezinte Formularul 4 completat cu punctele a), c) si d) respectiv ca nu se incadreaza in prevederile de la art.181 lit.a), c^1 si d) din OUG 34/2006.Cerinta nr. 4Certificatul de participare la licitatie cu oferta independenta, conform Ordinului Presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achiztiilor Publice nr.314/2010 privind punerea in aplicare a Certificatul de participare la licitatii cu oferta independentaModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii1. Certificatul de participare la licitatie conform Ordin ANRMAP 314/2010 ? Formularul 5In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular.Cerinta nr. 5Declaratie pe proprie raspundere conform art. 69^1 (evitarea conflictului de interese) din OUG 34/2006 aprobata cu modificari si completari prin Legea 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioareModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii1. Declaratie pe proprie raspundere conform art. 69^1 din OUG 34/2006 aprobata, cu modificarile si completarile ulterioare ? Formularul 6.In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular.Formularul 6 va fi prezentat si de subcontractanti si de tert sustinator (daca este cazul).Persoanele cu functie de decizie inorganizarea, derularea si finalizarea procedurii de de achizitie publica: 1. Dr. ing. Constantin Hogea- Primarul Municipiului Tulcea2. Sacu Stere ? Viceprimar Municipiul Tulcea3. Iordache Marcel - Viceprimar Municipiul Tulcea4. Blejan George - Administrator Public Municipiul Tulcea5. Mihalca Bogdan ? Arhitect sef6. Muhulet Alina ? Director executiv Directia Economica7. Moise Marioara - Sef Serviciu Buget Contabilitate8. Iacob Maria - Sef Serviciu Dezvoltare Investitii9. Chesca Rodica - Consilier 1 - Serviciul Dezvoltare Investitii10. Iosefides Ilie -Consilier 1 - Serviciul Dezvoltare Investitii11. Buliga Elisaveta - Referent de specialitate - Serviciul Managementul Proiectelor cu Finantare Externa12. Gafar Sabri - Consilier 1 - Serviciul Dezvoltare Investitii13. Tunsu Mariana - Sef Birou Marketing, Licitatii, Achizitii14. Barbu Oana - Inspector - Birou Marketing, Licitatii, Achizitii15. Paraschiv Luminita ? Inspector de specialitate ? Serviciul Managementul Proiectelor cu Finantare Externa16. Ciobanu Anamaria ? Consilier juridic ? Biroul Contencios Administrativ17. Hristu Stanca ? Consilier juridic ? Biroul Contencios Administrativ18. Visoiu Daniela ? Consilier juridic - Biroul Contencios Administrativ19. Popescu Narcis Ovidiu ? Sef Serviciu Gospodarie Comunala20. Banescu Cristina ? Inspector de specialitate ? Serviciul Gospodarie Comunala21. Verban Elena - Carmen ? Inspector? Serviciul Gospodarie Comunala22. Condrat Maria ? Referent I A ? Serviciul Gospodarie Comunala23. Sechila Ovidiu Cristian -Inspector? Serviciul Gospodarie Comunala24. Vilcu Edmond - Andrei- Inspector? Serviciul Gospodarie Comunala25. Sevastian Andreea ? Inspector de specialitate -Serviciul Managementul Proiectelor cu Finantare Externa26. Ampleev Andrian - Consilier Local27. Anton Valeriu - Consilier Local28. Badescu Marian Claudiu - Consilier Local29. Chistruga Corneliu Petre - Consilier Local30. Constantin Dumitru - Consilier Local31. Draniceanu Daniel - Consilier Local32. Frandes Claudia Alina - Consilier Local33. Gafar Cantimir - Consilier Local34. Iordache Marcel - Consilier Local35. Luca Andaluzia - Consilier Local36. Mazureac Ionela - Consilier Local37. Mihail Anatoli- Consilier Local38. Nedelcu Ion - Consilier Local39. Pavel Viorica - Consilier Local40. Pericleanu-Grigore Ciprian - Consilier Local41. Radu Valentina - Consilier Local42. Silivestru Ana Elena - Consilier Local43. Sacu Stere - Consilier Local44. Tiu Gabriel Dorin - Consilier Local45. Vizauer Lavinia - Consilier Local46. Valcu Dumitru - Consilier Local Cerinta nr. 1Certificat constatator ONRCModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiCertificat constatator emis de Oficiul Registrului si Comertului de pe langa Tribunalul teritorial, in original sau copie lizibila conform cu originalul cu semnatura si stampila ofertantului, din care sa rezulte ca obiectul de activitate al respectivului operator economic include activitati ce fac obiectul achizitiei publice. Informatiile cuprinse in Certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.Pentru persoanele juridice/fizice romane ? Certificat constatator emis de Oficiul Registrului si Comertului de pe langa Tribunalul teritorial ? copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Pentru persoanele juridice/fizice straine ? documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul/candidatul este rezident; documentele vor fi prezentate sub forma de original/ copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea , ,conform cu originalul" si insotite de traducerea autorizata in limba romana.In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular.Ofertantul clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii, va prezenta pentru conformitate Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului si Comertului in original sau copie legalizata, la cererea Comisiei de evaluare a ofertelor.Cerinta nr. 2Autorizarea ISCIR persoana juridica pentru instalarea cazanelor sub presiune.Modalitatea de indeplinireAutorizatie ISCIR pentru instalarea cazanelor sub presiune.Autorizarea ISCIR conform prevederilor Legii nr.64/2008 privind functionarea in conditii de siguranta a instalatiilor sub presiune, instalatiilor de ridicat si a aparatelor consumatoare de combustibil trebuie sa fie valabila la data limita de depunere a ofertelor.In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati - respectiv subcontractantul, daca este cazul ? detine autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea respectiva.
Capacitatea economica si financiara
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1Declaratie privind lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani, continand valori, dutata de executie, beneficiari, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati., Cerinta nr. 2Prezentarea de informatii privind experienta similara Obligativitatea prezentarii pentru experienta similara a maxim 2 contracte de lucrari a caror valoare cumulata va fi de cel putin 2.000.000, 00 lei, fara TVA.Pentru sustinerea experientei similare se vor prezenta: certificate/ documente constatatoare sau recomandari sau proces verbal de receptieprin care sa se confirme executia lucrarilor, continand referiri la: beneficiarul contractului; tipul lucrarilor executate; perioada in care s-a realizat contractul; valoarea contractului.Atunci cand contractele sunt exprimate in alta moneda decat leul, echivalenta leu/alta moneda va fi efectuata la cursul mediu anual comunicat de BNR pentru moneda respectiva.Experienta similara va fi indeplinita in intregime ori de catre ofertant ori de catre tertul sustinator.In cazul unei asocieri cerinta minima se va considera indeplinita in mod cumulativ.Experienta similara a subcontractantilor nu va fi luata in considerare., Cerinta nr. 3Informatii referitoare la personalul/ organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinul de catre candidat/ ofertantExecutantul are obligatia de a asigura, cel putin, urmatorul personal de conducere si responsabil pentru executia lucrarilor: 1. Coordonator de proiect- studii superioare- experienta profesionala dovedita prin participarea intr-o pozitie intr-un alt proiect similar2. Sef de santier- studii superioare in domeniul constructiilor civile si industriale- experienta profesionala specifica in pozitia de sef de santier (participarea intr-o pozitie intr-un alt proiect similar)Se vor prezenta: a) CV?uri (Formularul 11)b) copii ale diplomelor, certificatelor de studii, etc.3. Responsabil tehnic cu executia (RTE) atestat pentru domeniul I ?Constructii civile, industriale, agrozootehnice; energetice; telecomunicatii; miniere? si pentru domeniul IX , ,Constructii edilitare si de gospodarie comunala? in conformitate cu Ordin MLPTL nr.777/2003 actualizat. Atestatul si legitimatia trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor. Se vor prezenta: a) copie dupa atestat RTE si dupa legitimatie, b) Declaratie de angajament al persoanelor responsabile cu indeplinirea contractului care nu sunt angajati ai ofertantului - Formularul12, sau copii ale contractului de munca al persoanelor care sunt angajati ai ofertantului.4. Responsabil cu sanatatea si securitatea in munca - atestat/ certificat in urma absolvirii unor cursuri recunoscute in domeniul solicitat (conform Legii nr. 319/ 2006 si HG 1425/2006). Se vor prezenta: a) CV?ul (Formularul11)b) copie dupa atestat/ certificat Responsabil cu sanatatea si securitatea in muncac) Declaratie de angajament al persoanelor responsabile cu indeplinirea contractului care nu sunt angajati ai ofertantului - Formularul 12, sau copii ale contractului de munca al persoanelor care sunt angajati ai ofertantului.5. Responsabil cu controlul calitatiiSe vor prezenta: a) CV?ul ? Formularul11b) copie dupaDecizie interna pentru responsabil cu controlul calitatii.c) Declaratie de angajament al persoanelor responsabile cu indeplinirea contractului care nu sunt angajati ai ofertantului - Formularul 12, sau copii ale contractului de munca al persoanelor care sunt angajati ai ofertantului.Cerinta este in conformitate cu prevederile din Legea nr.10/1995 actualizata privind calitatea in constructii., Cerinta nr.4Declaratie referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani., Cerinta nr. 5Informatii referitoare la utilaje, instalatii, echipamente tehnice si mijloace fixeDeclaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice, laboratoarele utilizate si autorizate cu grad corespunzator lucrarilor si mijloacele fixe de care dispune ofertantul (proprietate/ chirie/ concesiune/ angajamentde punere la dispozitie sau alte forme de punere la dispozitie) pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.Echipamentele minime necesare pentru prezenta lucrare sunt celementionate de proiectant in ?LISTA cuprinzand consumurile de ore defunctionare a utilajelor de constructii?., Cerinta nr. 6Informatii privind subcontractantii/ asociatiiMai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune candidatura sau oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de vedere formal asocierea, conform art.44 din OUG nr.34/2006 actualizata.Oferta trebuie sa cuprinda un acord de asociere in care sa se mentioneze ca toti asociatii isi asuma raspunderea colectiva si solidara pentru indeplinirea contractului, ca liderul asociatiei este imputernicit sa se oblige sa primeasca instructiuni de la si in numele tuturor asociatilor, individual si colectiv, si ca liderul asociatiei este raspunzator in nume propriu si in numele Asocierii pentru indeplinirea Contractului.Ofertantul castigator, in cazul in care este format dintr-oasociere la care participa mai multe persoane juridice sau fizice, se obliga sa legalizeze asocierea, iar contractul de asociere legalizat va fi prezentat Beneficiarului, inainte de data semnarii contractului.Acordul de asociere va indica participarea fiecaruia la lucrari si tipul de lucrarii care urmeaza a fi executate de fiecare dintre asociati in cadrul asocierii. Modificarea numelui, a atributiilor sau a liderului nu se vor face pe perioada contractului fara aprobarea scrisa a achizitorului.Liderul asocierii va fi autorizat sa isi asume angajamente si va primi instructiuni pentru si din partea oricaruia si a tuturor asociatilor in cadrul asocierii si intreaga executare a contractului, inclusiv plata, se va face exclusiv cu asociatul responsabil. Se solicita completarea: 1.Formularului 15 ? Declaratie privind partea/ partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti/ asociati si specializarea acestora. 2. Formularului 16 - Informatii privind asocierea. 3.Formularului 17 ? Acord de asociere. Cerinta nr. 1Informatii privind standardele - sistem de management al calitatiiCerinte minime: Obligativitatea prezentarii certificat conform standardelor SR EN ISO 9001sau echivalent. In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte certificat conform standardelor SR EN ISO seria 9001 sau echivalent pentru partea de contract pe care o realizeaza., Cerinta nr. 2Informatii privind standardele/ sistemul de management de mediuCerinte minime: Obligativitatea prezentarii certificat conform standardelor SR EN ISO 14001sau echivalent. In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte certificat conform standardelor SR EN ISO seria 14001 sau echivalent pentru partea de contract pe care o realizeaza. Deasemeneaofertantul trebuie sa prezinte o Declaratie privind respectarea regulilor obligatorii de protectie a mediului.Se solicita completarea Formualrului 24 ? in original.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 20.11.2013 12:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 20.11.2013 13:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 30.10.2013 15:29