Achizitie publica - REABILITARE SI EXTINDERE SCOALA CU CLASELE I-VIII, LOCALITATEA POARTA ALBA, COMUNA POARTA ALBA, JUDETUL CONSTANTA
Detaliu pentru invitatia numarul 356877
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 356877/13.01.2014
Denumire contract: REABILITARE SI EXTINDERE SCOALA CU CLASELE I-VIII, LOCALITATEA POARTA ALBA, COMUNA POARTA ALBA, JUDETUL CONSTANTA
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA POARTA ALBACod fiscal: 4515239, Adresa: str Visinilor nr 16 Poarta Alba, Poarta Alba, Telefon: +4 0241853228, Fax: +4 0241853228
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Comuna Poarta Alba, Localitatea Poarta Alba, Calea Bucuresti nr.25, judetul Constanta, Poarta Alba, Romania, cod postal: 907245, telefon: +4 0241853228, fax: +4 0241853228, persoana de contact: Primaria Poarta Alba
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Comuna Poarta Alba, Localitatea Poarta Alba, Calea Bucuresti nr.25, judetul Constanta
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: REABILITARE SI EXTINDERE SCOALA CU CLASELE I-VIII, LOCALITATEA POARTA ALBA, COMUNA POARTA ALBA, JUDETUL CONSTANTA
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Reabilitarea si extinderea unei institutii de invatamant gimnazial din localitatea Poarta Alba, Comuna Poarta Alba. Lucrarile presupun: - lucrari de arhitectura- lucrari de rezistenta- instalatii termotehnice- instalatii sanitare- instalatii electrice- lucrari din categoria diverse si neprevazute in procent de 8%, respectiv 491.970, 40 lei
II.1.6) CPV: 45214220-8 - Lucrari de constructii de scoli gimnaziale (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 6, 763, 202 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare: 125.000 lei.Data pentru care se determina echivalenta leu/alta valuta este data publicarii invitatiei de participare, la cursul comunicat de BNR.Ofertantul va constitui garantia de participare intr-una din urmatoarele forme: -printr-un instrument bancar emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari (se prezinta in original)- virament bancar, conf. art. 86, alin 1 din HG925/2006 in contul RO52TREZ2315006XXX015064 ? deschis la Trezoreria Constanta.In cazul in care ofertantii constituie garantia de participare prin Scrisoare de garantie bancara, vor completa Formularul nr. 15 din sectiunea Formulare (se prezinta in original).Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: va fi cel putin egala cu perioada minima de valabilitate a ofertei, respectiv minimum 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.IMM-urile beneficiaza de reducerea cu 50% a garantiei de participare. In acest caz, garant.de particip. va fi insotita de declaratia privind incadrarea in categoria IMM (conf. Formularului nr. 16 din sectiunea Formulare.). In cazul in care ofertantul este o asociere, incadrarea in categoria IMM se va analiza cu privire la asocierea in ansamblu. Astfel, toti asociatii trebuie sa se incadreze in mod individual in categoria IMM.Nota*) Contestatorului a carui contestatie i-a fost respinsa de catre CNSC, i se va retine suma calculata conform prevederilor art. 278 alin. 1 din OUG 34/2006 modificata si completata.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie este de 10% din valoarea contractului, fara TVA.Modul de constituire: a)Instrument de garantare bancara emis de o societate bancara (completare Formular nr.23 de catre ofertantul declarat castigator), sau de o societate de asigurari, intr-un cont, deschis de catre executant la o banca agreata de ambele parti (in cazul IMM-urilor, procentul de 10% poate fi redus cu 50% conform legii 346/2004saub)retineri successive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului un cont disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala depusa in cont nu trebuie sa fie mai mica de 0.5% din pretul contractului fara TVA.Garantia trebuie sa fie irevocabila. Prestatorul are obligatia de a deschide contul pentru garantia de buna executie in termen de max. 5 zile lucratoare dupa semnarea contractului.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie privind eligibilitatea conform art.180 din OUG 34/2006 ? completare Formular nr.1 (documentul va fi prezentat si de tertul sustinator, daca este cazul);2. Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, conform Ordinului nr.314/2010 ? completare Formular nr.19;3. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.181 din OUG 34/2006 actualizata ? completare Formular nr.2 (documentul va fi prezentat si de tertul sustinator cu referire doar la punctele a, c^1 si d);4. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.69^1 din OUG 34/2006 ? completare Formular nr.3 (declaratia va fi prezentata si de subcontractanti si terti sustinatori, daca este cazul). Persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt urmatoarele: Delicoti Vasile-Primar, Cacina Sergiu Arhitect Sef-membru comisie de evaluare, Biju Anca Florina ? referent Achizitii Publice ? Presedinte comisie de evaluare, Cumpanasu Camelia-Secretar comuna ?membru comisie de evaluare, Raicu Cristina-inspector-membru supleant comisie de evaluare, Copceag Cristi Mihaita-referent-membru supleant comisie de evaluare, Pescaru Rodica?inspector superior-membru comisie de evaluare, Sim Ioana Raluca ? inspector asistent-membru comisie de evaluare, Consilieri locali: Belcea Valerica, Ciuca Valentin, Farcas Daniel Ionut, Mihai Marian, Pituru Florentin, Raiciu Vasile, Stavian Tiberiu, Tigmeanu Florentina, Vasile Nicu, Visan Ion, Romanet Costica, Meca Alina, Sandu Nicolae.5. Se va prezenta certificatul privind impozitele si taxele locale eliberat de Directia de Impozite si Taxe Locale si certificatul de atestare fiscala eliberat de AFP, din care sa reiasa ca ofertantul, in luna anterioara celei in care se depun ofertele, nu are datorii scadente la bugetul de stat si bugetele locale. Persoanele juridice straine trebuie sa prezinte documente edificatoare pentru dovedirea eligibilitatii in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta. Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art.182 din OUG 34/2006 aprobata cu modificarile si completarile ulterioare. Documentele vor fi prezentate in original sau copie conform cu originalul, insotite de traducerea autorizata in limba romana.6. Declaratie privind calitatea de participant la procedura ? completare Formular nr.4. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest document.7. Imputernicirea liderului asociatiei de a reprezenta asociatia la procedura de atribuire -Fomular nr.148. Imputernicire pentru semnatarul ofertei ? Formular nr.20Note: a)Incadrarea intr-una din situatiile prevazute la art. 180 si art.181 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/ 2006, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare atrage excluderea ofertantului din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica; Ofertan?ii care inregistreaza datorii scadente si neachitate pana la data solicitata vor prezenta, pentru a evita excluderea din procedura de atribuire: cererea de amanare, inregistrata la organul fiscal competent, decizia de amanare la plata si certificat de atestare fiscala prin care se individualizeaza sumele care vor face obiectul amanarii la plata; documentele se vor prezenta in original sau copie certificata cu ?conform cu originalul?. Lipsa certificatelor solicitate sau prezentarea acestora cu datorii sau prezentarea acestora intr-o forma ce nu corespunde cerintelor atrage repingerea ofertei. In cazul unei asocieri fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste formulare. Nerespectarea cerintei conduce la descalificarea ofertantului. Daca exista incertitudini referitoare la situatia unui operator economic, autoritatea contractanta are dreptul sa solicite informatii direct de la autoritatile competente.b) In cazul asocierii mai multor executanti cerintele privind eligibilitatea, inregistrarea, trebuie sa fie indeplinite de fiecare asociat.c) Se va permite depunerea documentelor solicitate in cadrul acestei sectiuni in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.d) Pentru persoane fizice/juridice straine demonstrarea faptului ca ofertantul nu se incadreaza in una din situatiile prevazute la art.180 si 181 din OUG 34/2006, operatorul economic va prezenta documente edificatoare (certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente), emise de autoritati competente din tara respectiva. Documentele vor fi prezentate in traducere legalizata sau copie lizibila, stampilata pentru ?conformitate cu originalul? de catre reprezentatul legal al firmei ofertante.e) Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita ofertantului clasat pe primul loc prezentarea certificatelor constatatoare privind plata impozitelor si taxelor catre stat in original/copie legalizata, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire. Se solicita ca operatorul economic sa prezinte urmatoarele autorizari specifice: 1. Certificat constatator emis de ORC din care sa rezulte obiectul de activitate al respectivului operator economic. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa indeplineasca aceasta cerinta. Obiectul de activitate trebuie sa aiba corespondent cu obiectul contractului, pentru partea din contract pe care o realizeaza fiecare asociat (doc.se prezinta in original/copie legalizata/copie cu mentiunea ?conform cu originalul?)Note: a)Persoanele juridice straine vor prezenta echivalentul certificatului constatator, emis conform legislatiei din tara de origine, care sa cuprinda aceleasi informatii referitoare la obiectul de activitate descris mai sus sau similar.b) Toate documentele vor fi transmise in original sau copie conform cu originalul, insotite de traducerea autorizata si legalizata inlimba romana.c) Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, aceasta trebuie indeplinita de fiecare membru al grupului. Incazul in care operatorul economic care a fost desemnat castigator a prezentat certificatul emis de ONRC in copie lizibila, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii, la solicitarea in scris a autoritatii contractante, acesta va prezenta acest certificat si in original sau copie legalizata pentru confruntare.2. Atestat emis de ANRE tip C2A (copie cu mentiunea ?conform cu originalul? sau copie legalizata)3. Autorizatie ISCIR conf prescriptiilor tehnice PT A1-2010 (sau echiv.) pt. cazane de apa calda (copie cu mentiunea ?conform cu originalul? sau copie legalizata)
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr.1-Disponibilitatea de sustinere a lucrarii va fi in valoare de 836.164, 21 lei, pe o perioada de 2 luni.Ofertantul trebuie sa demonstreze ca la momentul semnarii contractului va avea acces sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarii pentru perioada preconizata.Nota: suma respectiva va putea fi imobilizata pentru realizarea contractului in cazul ofertei castigatoare., Cerinta nr. 2Informatii privind situatia economica: - Fisa de informatii generale ? Formular nr.5- Bilanturi contabile la data de 31.12.2011, 31.12.2012, 31.12.2013, vizate si inregistrate organele competente ? copie conform cu originalul.Nota: In ceea ce priveste demonstarea cifrei de afaceri pentru anul 2013, vor fi admise si alte documente in sustinerea acesteia.- Cifra medie de afaceri globala pe ultimii 3(trei) ani (2011, 2012, 2013) sa fie minimum 12.542.000 lei. Pentru calculul echivalentei se va aplica cursul mediu anual lei/alta valuta comunicat de BNR pentru fiecare an in parte. In cazul ofertantilor din categoria IMM, cifra medie de afaceri se considera indeplinita in proportie de 50% din cuantumul precizat.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1. Informatii privind asociatiiIn cazul in care oferta va fi depusa de o asociere intre doi sau mai multi operatori economici, se va prezenta un Acord de Asociere, Formular nr.28 ? original, semnat si stampilat.Se va completa Declaratia privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de asociati si specializarea acestora ? Formular nr.13Daca un grup de operatori economic depune o oferta comuna, atunci situatia economica si financiara, capacitatea tehnica si/sau profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului., Cerinta nr. 2: Informatii privind utilajele, echipamentele tehnice etc.- Declaratii referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice, mijloace de transport, laboratoare si alte mijloace fixe de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului ? Formular nr.7: Ofertantul va depune o declaratie pe propria raspundere privind forma de detinere a utilajelor, instalatiilor, echipamentelor tehnice, mijloacelor de transport, laboratoarelor rezultate din Formularul ?Lista cuprinzand consumurile de ore de functionare a utilajelor de constructii? si din Formularul ?Lista cuprinzand consumurile privind transporturile?, din oferta.Oricand pe parcursul evaluarii, comisia isi rezerva dreptul de a solicita dovada ca ofertantul dispune de utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice, mijloacele de transport, laboratoarele si alte mijloace fixe necesare indeplinirii contractului. In acest sens ofertantii vor prezenta documente edificatoare: cartile de identitate ale mijloacelor de transport, contracte, conventii de inchiriere etc care sa ateste ca acestea sunt in proprietatea ofertantului sau, dupa caz, inchiriate. Se vor accepta si angajamente de punere la dispozitie, situatie in care ofertantul castigator inainte de semnarea contractului va prezenta contractele de inchiriere., Cerinta nr. 3: Informatii privind subcontractantiiSe va completa Formularul nr.12 cu specimenul de semnatura din anexa.Se va completa Formularul nr. 29 ? Acord de subcontractareNeprezentarea documentelor conform cerintei atrage descalificarea ofertantuluiNota: resursele materiale si umane ale subcontractantilor se vor lua in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza a fi indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens de catre ofertantul care invoca sustinerea din partea subcontractantilor., Cerinta nr. 4: Efectivele medii anuale-Declaratie pe propria raspundere referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani ? Formular nr.8, Cerinta nr.5 Informatii privind persoanele responsabile de indeplinirea contractului- Declaratie care contine informatii privind persoanele responsabile direct de indeplinirea contractului ? Formular nr.9- Angajamentul ofertantului privind resursele umane ? Formular nr.10Se va face dovada asigurarii personalului de specialitate, necesar indeplinirii contractului1. Coordonator de proiect ? studii superioare2. Sef de santier cu studii superioare - studii de specialitate constructii civile3. Sef de santier cu studii superioare ? studii de specialitate instalatii pentru constructii4. Responsabil tehnic cu executia atestat in domeniul constuctiilor, conf Legii 10/19955. Responsabil cu calitatea lucrarilor6. Inspector protectia muncii si responsabil SSM, atestat in domeniu7. Responsabil protectia mediului ? decizie interna8. In echipa de lucru se vor include obligatoriu, categoriile de meserii conform Formularului ?Lista cuprinzand consumurile cu mana de lucru? din oferta.Se vor prezenta documente edificatoare: - copie dupa certificatul de atestare tehnico-profesionala (RTE), eliberat de organele competente, pentru RTE, conf Legii 10/1995, - copie dupa legitimatia peroanei atestate RTE, vizata la zi, eliberata de organele competente pentru persoana responsabil tehnic cu executia, - copie dupa decizia persoanei competente sa desfasoare activitatea ?control de calitate? si dovada absolvirii cursului de management in domeniul calitatii.- copie dupa atestatul si autorizatia persoanei competentesa desfasoare activitatea de inspector protectia muncii siresponsabil SSM, - CV-urile (in original, semnate si datate) din care sa rezulte cu claritate pozitia pe care o ocupa fiecare membru al personalului de specialitate in cadrul proiectului, pregatirea si experienta profesionala (Formular nr.11)- Contracte individuale de munca/colaborare pe care ofertantul le are cu expertii solicitati ? copii conforme cu originalul, semnate si stampilate de candidat. Se accepta si angajamente de participare conf. art.188, alin3, lit.b din OUG34/2006, Cerinta nr. 6: Informatii privind experienta similara a ofertantului- Lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani insotite de certificate de buna executie ? Formular nr.6 + anexa care contine valori (in lei si euro), perioada de executie si locatia lucrarilor- Ofertantul va face dovada ca in ultimii 5 ani calculati de la termenul limita de depunere a ofertelor a executat lucrari similare cu obiectul contractului, in baza a maxim 3 contracte a carei/caror valoare cumulata este de minimum 6.270.000 lei, fara TVA ? Formular nr. 6.1Pentru fiecare contract mentionat ca experienta similara, se vor prezenta urmatoarele documente: - Certificari de buna executie sau- Recomandare/recomandari din partea Benefiarului/Beneficiarilor, prezentate in original/copie legalizata/copie cu mentiunea ?conform cu originalul? si sa cuprinda urmatoarele aspecte: a) modul de indeplinire a obligatiilor contractuale pe parcursul derularii contractului respectiv, b) daca pe parcursul executiei lucrarilor au fost inregistrate neconformitati care au condus la refaceri partiale sau totale de lucrari, cazuri de accidente tehnice produse din vina exclusiva a contractantului, receptii amanate sau respinse din cauza nerespectarii parametrilor de calitate.Ofertantii pot prezenta in loc de recomandare certificat constatator eliberat de catre beneficiari, intocmite conf prev. art97^1 alin.(1), din HG 925/2006-sau Copie dupa PV de Receptie la terminarea lucrarilor semnat si stampilat de catre beneficiarul lucrarilor, sau- Copie dupa PV de Receptie Finala (daca este cazul), semnat si stampilat de catre beneficiarul lucrarilor sau orice alte documente prin care sa fie demonstrata experienta similara, Cerinta nr. 7 Sustinerea financiara / tehnica si profesionala (daca este cazul)
- Ofertantul poate fi sustinut si de o alta persoana (alta decat asociat/asociati sau subcontractant/sucontractanti. In acest caz, ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui ?Angajament ferm?, al persoanei respective. ? Formular nr. 24 (dupa caz), Formular nr. 25 (dupa caz), Formular nr. 26 (dupa caz), Formular nr. 27 (dupa caz) Standarde a asigurare a calitatiiOfertantul trebuie sa aiba implementat standardul de asigurare a calitatii, ISO 9001 sau echivalent, pentru domenii ce includ activitatile ce fac obiectul prezentei proceduri. In cazul asocierii, toti asociatii trebuie sa prezinte certificatele solicitate pentru partea lor din contract pe care o vor executa.Neprezentarea Certificatelor, astfel cum au fost solicitate, atrage dupa sine descalificarea ofertantului., Standarde de protectia mediuluiCertificatul ISO 14001 sau echivalent in domeniul aferent obiectului prezentului contract. In cazul asocierii, toti asociatii trebuie sa prezinte certificatele solicitate pentru partea lor din contract pe care o vor executa.Neprezentarea Certificatelor, astfel cum au fost solicitate, atrage dupa sine descalificarea ofertantului.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 28.01.2014 11:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 28.01.2014 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 10.01.2014 13:02